eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
358 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 کلیپ استاد رائفی‌_پور 📁 «فرق قهرمان با سلبریتی» 📥 لینک دانلود با کیفیت‌های مختلف 👇 🌐 aparat.com/v/xizrm 🆔 @cultural_governance
◀️حسن یزدانی؛ بالاتر از مسی و رونالدو 🔰نهضت تولید محتوا در مورد قهرمان ایرانی راه بیندازیم! 👤 محمد رستم پور ⭕️در سال‌های اخیر از ضرورت الگوسازی و قهرمان‌پروری در حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای بسیار گفته‌ایم و نوشته‌ایم. اما اینک در فاصله هفتاد روز پس از برگزاری المپیک توکیو 2020، اتفاقی رخ داده که باید یک بار دیگر بگوییم و بنویسیم آقایان! خانم‌ها! پهلوان زنده را عشق است! پهلوان زنده را دریابید! حسن یزدانی، کشتی‌گیر افسانه‌ای ایران پس از سه شکست در مسابقات جهانی 2017 و 2018 و المپیک 2020 در مقابل دیوید تیلور، کشتی‌گیر آمریکایی در مسابقات جهانی 2021 نروژ توانست این حریف سرسخت خود را شکست دهد. یک ماجرای عجیب، دراماتیک و با پیرنگ قوی و پر فراز و نشیب که می‌تواند سوژه انبوهی از تولیدات رسانه‌ای باشد. به ویژه در سال تلخی که کرونا انسجام اجتماعی را هدف گرفته و دشمن ناجوانمرد حضور ایران را حتی در میدان ورزش هم برنمی‌تابد. او می‌خواهد همه وجوه ایرانی بودن را از ما بگیرد و وطن‌پرستی و غیرتمندی را شرمندگی و سرافکندگی ما قالب کند. ⭕️هیچ‌کس در ضرورت الگوسازی و مرادداری در تربیت تردید ندارد. در چند سال اخیر کوشش مجاهدانه‌ای شکل گرفته تا کودک و نوجوان ایرانی قهرمان بومی خودش را داشته باشد و به ایرانی بودن خودش افتخار کند. دو حرکت فوق‌العاده ارزشمند و پربها در این زمینه عبارت است از تولید انیمیشن‌های مبتنی بر کاراکترهای ایرانی مثل «پهلوانان» که با زبانی شیرین و طنازانه، پهلوان‌منشی‌های پوریای ولی را به تصویر می‌کشد و همچنین تولید نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی با طرح و قالب شهدای مدافع حرم و شهدای 8 سال جنگ تحمیلی مانند شهید ابراهیم هادی و شهید محسن حججی که حماسه و ستیزشان از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته. اما راه باقی مانده همچنان زیاد است، آن چنان که راه طی شده در مقابلش ناچیز می‌نماید. ⭕️اگر به کتابفروشی‌ها سر بزنید یا برای فرزند نوجوانتان به دنبال کتاب و قصه جذاب باشید، خواهید فهمید که تقریباً بازار نشر ایران در حوزه کودک و نوجوان را کتاب‌های ترجمه‌ای قبضه کرده است. قهرمان‌های فانتزیِ یک‌بعدی و بعضاً بی‌اخلاق که پیروزی در صحنه نبرد برایشان همه چیز است و نگاهی مادی‌گرایانه را تبلیغ و ترویج می‌کنند، ذهن کودک ایرانی را به معنی واقعی کلمه اشغال کرده‌اند. کودکی که زیست و تربیت و حیاتش در سرزمینی است که زخمی سربلند دوران‌هاست و باید برایش مقاومت ارزش هنگفت‌تری نسبت به آشتی و سازش داشته باشد. هنوز بن‌تن‌ها و اسپایدرمن‌ها جیب و جهان ناشران ایرانی را پر کرده‌اند و سود مادی بر رسالت اخلاقی ترجیح دارد. البته که هزینه اندک کار ترجمه و اوضاع نابسامان و پرماجرای کاغذ ناشر را به سوی کار ترجمه می‌کشاند. همچنان ناشرانی وجود دارند که کار فرهنگی می‌کنند و کار در حوزه کودک و نوجوانان را بنگاه‌داری نمی‌بینند و نمی‌دانند اما واقعیت این است که تولید ایرانی در حوزه تألیف بسیار مظلوم و محجوب است. ⭕️ حالا ما روبروییم با یک فرصت تاریخی و یک میراث فرهنگی. حسن یزدانی مانند همه پهلوانان ایرانی تاریخ ایران تاریخ‌سازی کرده و چنان خضوع و خاکساری از خود نشان داده که بتوانیم مانند تختی از او بنویسیم و بگوییم. اما عادت زشت مرده‌پرستی و ترس از تجربه تلخ پاسداشت‌هایی که برای قهرمانان قدرناشناسی مانند کیمیا علیزاده داریم که مانع از آن است که از یزدانی فیلم و کتاب بسازیم. با این همه دو نکته اساسی را نباید از یاد ببریم. 📍 اولاً پاسداشت فقط هدیه نقدی و آپارتمان و ماشین نیست. نباید از این سوی بام بیفتیم و گرامیداشت معنوی قهرمانان را فراموش کنیم و همچون قهرمانان پرشماری که آنان را تنها گذاشتیم و تصور کردیم وظیفه‌مان را در برابر آنان ادا کرده‌ایم، کنار بکشیم. 📍 ثانیاً قهرمانان را خرج بازی‌های سیاسی قبیله‌ای و جناحی نکنیم و آنان را برای سراسر ایران و همه جمهوری اسلامی ایران بخواهیم و بدانیم. اصرار بر دیدن قهرمانان در قالب‌های رسانه‌ای تنگ و حقیری که خود می‌خواهیم، بزرگترین خیانت به آرمان‌های این وطن است. قرار نیست از قهرمانان سلبریتی بسازیم اما نباید در احترام و پاسداشت و ضرورت محبوب‌سازی از آنان تردید کنیم. | 🆔@cultural_governance
جهت | حرکت: 🔴 سلبریتی ها و عملیات مسکیتو 🔹🔸کنت آلکساندر دو مرانش، که بیش از ده سال (۱۹۷۰- ۱۹۸۱) ریاست سرویس اطلاعات خارجی فرانسه SDECE را به دست داشت، در دیداری با دونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا، راهکار کم هزینه مقابله با دشمنان غرب را این‌گونه پیشنهاد کرد: «من پس از کمی شوخی و تعارفات ابتدائی شروع به صحبت کردم: آقای رئیس جمهور، برای مبارزه در این نوع جنگ چندین راه وجود دارد... به دلیل اینکه ما نمی توانیم یک میلیون نفر نیروی اعزامی به افغانستان روانه کنیم... پیشنهاد می کنم آن چه را که من عملیات مسکیتو [Mosquito:پشه مالاریا] نامیده ام، شروع کنیم. او پرسید: چرا مسکیتو؟ - چون پشه مالاریا نمی تواند خرس را بکشد ولی می تواند آن قدر او را آزار دهد که دیگر نتواند بخوابد، دیگر نتواند چیزی بخورد و از آن همه وزوز گیج شود... پشه مالاریا می تواند دشمنی بسیار خطرناک باشد... ما می توانیم از چنین تصور و تمثیلی بهره ببریم و شاید بتوانیم در افغانستان کاری انجام دهیم." (۱) ♦️مهمترین هدف عملیات پشه (مسکیتو) مشغول سازی و غافل سازی از اقدامات اصلی دشمن و هدر دادن انرژی و توان درمسير فرعی می باشد. پشه با بهم ریختن اعصاب افراد یا سیستم مقابل آنان را ازکاراصلی بازمی دارد و با بهم ریختن سیستم عصبی احتمالا فرد یا سازمان واکنشهای حساب نشده و هزینه ساز نشان خواهند داد. بنظر می‌رسد برخی پیج‌ها و کانال های مجازی و سلبریتی ها، بعضی سازمان یافته و بعضی به تبعیت از موج، چنین کارکردی دارند: مشغول کردن مسئولان و نیروهای انقلاب و نظام و غفلت آنان از اقدامات اصلی. ♦️بنظر می‌رسد که جریان امنیتی مشکوکی کنترل برخی از سلبریتی های جنجالی را به دست گرفته است بنحوی که بعضا مدیریت صفحات آنها در فضای مجازی در اختیار همین جریان امنیتی است. برخی از این سلبریتی ها تا قبل از سوار شدن این جریان امنیتی، این گونه در مقابله با نظام و انقلاب تند و بی پروا نبودند ولی در دو سه سال اخیر ساختارشکن و بسیار بی پروا شده اند. همین جریان با استفاده از ارتباطات خود عده ای از حزب الهی ها را علیه مطالب این سلبریتی ها در فضای مجازی تحریک می کند و توان حزب الله را به هرز می‌برد. بعبارت دیگر، هم ظرفیت سازی علیه نظام می کنند و هم سرگرم کردن و هرز دادن توان جریان موافق نظام به درگیری با بعضی سلبریتی‌ ها. ♦️آنطور که تجارب پیشین نشان می‌دهد، احتمالاً پس از چهره سازی، همین جریان در قالب پروژه های به ظاهر موجه، برخی از این سلبریتی‌ها را به خارج از کشور خواهد فرستاد. آنان مأموران مخفی معرفی می‌شوند ولی درواقع با امکانات نظام به افزایش توان نیروهای برانداز یاری می‌رسانند. ♦️این جریان امنیتی گردانندگان این کانال های تلگرامی و سلبریتی ها را گاهی سوژه و گاهی منبع معرفی می کنند و دوگانه «منبع- سوژه» می‌آفرینند. به این معنا که تا دستگیر یا احضار مخفیانه نشده‌اند به عنوان سوژه معرفی می شوند، و توان نظام را صرف انها می کنند، و پس از دستگیری یا احضار برای نجات آنان از ایشان در پوشش منبع و نفوذی استفاده می کنند. گاهی هم این نوع سوژه- منبع ها فدا می‌شوند تا کارنامه عملیات خود را مورد توجه مسئولان نظام قرار دهند. ♦️عناصر و مدیران انقلابی و دلسوز اطلاعاتی برای شناخت و خنثی کردن این ترفند قدیمی وظایف سنگینی بر عهده دارند. منابع: (۱)-کنت دمارانش، جنگ جهانی چهارم، چاپ هفتم، سال ۱۳۹۰، انتشارات اطلاعات، صفحه ۱۳-۹ ✍ 🆔 @cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍🏻‌‏صالحی امیری وزیر ارشاد دولت روحانی و از مدیران سابق ارشد وزارت اطلاعات ، به صراحت و خارج از شوخی از تحت سلطه بودن برخی سلبریتی ها میگوید! https://twitter.com/A_raefipur/status/1501530627065196544?t=64L2rqu616ZZHmLnoNVf7w&s=19 @cultural_governance
📌طبق نظر سنجی یکی از مراکز علمی و پرسابقه کشور از مردم که:برای کمک در امر مبارزه با کرونا کدام مرجع را قبول دارید؟ 🔸بهزیستی،هلال احمر،کمیته امداد،خیریه ها،بسیج و مساجد.سلبریتی ها گزینه بوده اند 🔹فقط یک درصد ها را انتخاب کرده اند 🆔@cultural_governance
⭕️ جمعیت کوچک سلبریتی و تعداد زیاد طلاق در این جمعیت کوچک!!! ❓آیا سلبریتی‌جماعت، ارزش الگو بودن در جامعه را دارا می‌باشند؟ 🎥 سینمای امروز هم مثل سلبریتی‌ها، یک مرد ندارد که جامعه بتواند از او الگو برداری و به او تکیه کند! | | 📡 @cultural_governance
New folder (2).rar
27.46M
⭕️مجموعه ای از بهترین کتاب کار برگزاری جشنواره و پویش ها | | 📡 @cultural_governance
🖌 محبت اربعین و سرمایه داری غرب صد سال پیش کتابی نوشته بنام «دنیای قشنگ نو» در پیش بینی دنیای . آینده ای که انسانها بجای اینکه از مادر متولد شوند در لوله آزمایش پرورش می یابند. اصلا مادر و پدر بودن ممنوع است! انسانها به چند طبقه آلفا و بتا و دلتا و گاما و اپسیلون تقسیم میشوند و از همان دوران جنینی برای «کار» تفکیک میشوند. مثلا دلتاها با تکنیکهای روانشناسی از کتاب و گل متنفرند. فقط باید کارگری کنند. و چون همه تحت تربیت آهنین قرار میگیرند، خوشحالند و از وضع خود راضی! انسانها متعلق به دیگران اند و شعارشان «هر کی با هر کی» است. تعلق ندارند و البته تنهایی و تفکر. به محض اینکه تنهایی و تفکر به سراغشان آمد سوما میخورند تا به هپروت بروند. او این صنعتی و رباتی شدن بشر را البته تقبیح میکند ولی نمیتواند نسخه بدیلی بسازد. جز زندگی سرخپوستهای وحشی که رنج و غم را میستایند و با خدایان سرگرمند. کاش زنده بود و میدید در است. جایی که پول بی ارزش است. شهرت بی ارزش است. خودخواهی بی ارزش است. هیچکس گرسنه نیست. حرص و طمع بی ارزش است. انسانها در اوج فعالیت اجتماعی، در تنهایی و تفکر مخصوص مشایه به والاترین حد ارزشهای انسانی مشغولند. متعلق و در حال خدمت به دیگران اند و در عین حال با هدف مشترک و درحال تعالی خود واقعی شان. اربعین، شمه ای از عصر ظهور است. تصور کنید روزی همه جهان چنین شود. عجب دنیای قشنگ نویی شود.. به راستی امام حسین تمدن ساز است. آرمانشهرساز است. حال روشن تر میشود که چرا حضرت خود را با نام امام حسین به جهانیان میشناساند... | | 📡 @cultural_governance
🖌ریشه افسردگی ، مشعل دار المپیک، بازیکن تیم تنیس ژاپن، نفر دوم رنکینگ تنیس بانوان و برنده ی چهار گرند اسلم، در عین ناباوری از المپیک ۲۰۲۱ حذف شد. اما علت چه بود؟ شاید باورتان نشود، رنج بردن از بیماری افسردگی که از سال ۲۰۱۸ گریبان گیر وی شده است. به راستی چه طور می شود که شخصی در اوج موفقیت و شهرت از افسردگی رنج ببرد؟ 🔺نامبرده اولین نمونه نیست. ستاره ی سالهای نه چندان دور ماتادورها و لاماسیا که معرف حضورتان هست. اینیستا در تابستان سال ۲۰۰۹ که بارسلونا شش گانه ی معروفش را تحت هدایت پپ گواردیولا به دست آورد، دچار افسردگی می شود. البته این مهم در آن سالها رسانه ای نشد ولی سه سال قبل از آن پرده برداشت. بازیگر نقش جوکر در فیلم بتمن و رابین ویلیامز شهیر به افسردگی اکتفا نکرده و دست به خودکشی زدند. و تونی اسکات و بسیاری دیگر از چهره های هالیوود را به این لیست اضافه کنید. سوال این است: چه امری موجب می شود، افردای چنین در اوج شهرت و موفقیت، از افسردگی رنج ببرند یا اقدام به خودکشی کنند؟ 🔺شاید این را بتوان سحر تمدن غربی و مسخ انسان لقب نهاد. رسانه ها و جریان های گوناگون، آدمیان را به سوی آرزوهای طویل و موفقیت های موهوم و دلخوشی های زودگذر سوق می دهند، مدال المپیک، رنکینگ جهانی، توپ طلای فوتبال، نخل طلا، اسکار، خرس طلایی و شهرت و ثروت و فالوور و ... 🔺اما هنگامی که روح سیری ناپذیر و کمال طلب و خداخواه آدمی به این امور موهوم می رسد قالب تهی می کند. روح کمال حقیقی را درک می کند و با سراب های گوناگون نمی توان تشنگی آن را برطرف کرد. تا زمانی که شخص در مسیر است و برای رسیدن به سراب و امر ناحقیقی تلاش می کند، به پوچی نقصد پی نمی برد، ولی به محض وصول، روح به بی حاصلی آنچه بدان رسیده است پی می برد. 🔺تمامی آن تلاش و سنگ رنگ می بازد، مثل کسی است که با تلاش فراوان چاهی به عمق ۱۰۰ متر را روز و شب کنده است و اکنون به جای گنج، خزف در مقابل اوست. شخص در این حالت در اصل هویت و خواسته ها و زندگی خود شک می کند، از حیوانیت خود خسته می شود و غمی پایان ناپذیر وجودش را فرا می گیرد. همه برای او کف و سوت می زنند ولی دردی بی پایان سراپای وجودش را آزار می دهد. همه او را دوست دارند و لسان به تمجیدش بلند می کنند ولی او از خود بی زار است. قل هل ننبئکم بالاخسرین اعمالا؟ الذین ضل سعیهم فی الحیوة الدنیا و هم یحسبون انهم یحسنون صنعا | | 🆔@cultural_governance
🖌ریشه افسردگی | ادامه استاد صفایی: 🔺ما خيال مى‏كنيم كه اگر بُعد معنوى اين قرن به اندازه بُعد صنعت و قدرت مادى پيشرفت كند، كار انسان به سامان مى‏رسد و اين است كه راه مى‏ اندازيم... در حالى كه اين انسان به تكامل رسيده در اين دو بُعد، بیشتر و عميق‏تر بن‏بست و پوچى و عبث را احساس مى‏ كند. 🔺انسان هنگامى كه در اوج رفاه موعود سوسياليسم قرار بگيرد و در بعد معنوى به عرفان عميق هند هم دست بيابد و روح تشنه‏اش را در زير شبنم جنگل‏هاى مبهم هند، سيراب كند و به طراوت برساند، اين انسان سرشار در دو بعد، رنج‏اش عميق‏تر و جان كاه‏تر خواهد شد و بن‏بست سخت‏ترى خواهد داشت. 🔺اگر در جوامع سرمايه‏ دارى پس از رسيدن يك عده به رفاه عالى، براى همين‏ها بن‏ بست مطرح شد، در جوامع سوسياليست پس از رسيدن به اوج رفاه عمومى، همه هيپى مى‏ شوند و به عصيان چنگ مى‏زنند و به عرفان شرق پناه مى‏آورند... تا آن روز كه در اين بن‏بست هم بمانند و راهى ديگر بخواهند. 🔺انسان حتى پس از فرار از بيرون و هجرت از بيرون و رسيدن به‏ پناهگاه درونى خويش، در اين زندان هم نمى‏تواند بماند و در اين آزادى هرز هم نمى‏تواند دوام بياورد، كه در اين وسعت تبخير هم مجبور است خويشتن را از هرزگى و ولنگارى برهاند و خود را در جهتى عالى‏تر رهبرى كند و از آزادى خويشتن هم آزاد گردد. 🔺اين جهت اگر جهت برتر باشد، رشد مطرح مى‏شود و بارورى وگرنه خسر و زيان، آن هم در بطن تكامل.اين مفهوم رشد است كه در برابر خسر آمده و اين مفهوم با تكامل تفاوت‏ها دارد. رشد، زياد شدن انسانى است كه به استعدادهاى تكامل يافته‏اش جهت مى‏دهد و آنها را از بن‏ بست مى‏ رهاند و به دنبال روش حركت و صراط و رهبرى مى‏ افتد و ضرورت «مذهب» را مى‏يابد. | | 🆔@cultural_governance
🔹کراش و رِل زدن 🔺در بحث جامعه شناختی، نظام های معنایی یک جامعه، نظام های ارزشی آن را می سازد. برای مثال اشخاص سلبریتی برای جوامع غربی دارای ارزش هستند فلذا این معنا را ابداع کرده اند تا طیف آنها در جامعه شناخته شود. 🔺ورود مفاهیمی همچون رِل زدن(دوستی قبل از ازدواج بدون قید و بند) و کراش رفتن(خاطر خواهی چشمی) با ورود به ادبیات جامعه ما، میخواهد نظام ارزشی ما را عوض کند. 🔹زین پس باید به جای واژه کراش زدن بگویید هیزی کردن تا قباحت این عمل عادی نشود. ⚠️از هر مفهومی استفاده نکنید | | 🆔@cultural_governance
💢طنز تلخ روزگار ما 🖋 خاکریز هایی که برای جریان غیرانقلابی خالی کردیم! 🔻یکی از ضعف هایی که جریان انقلابی بعد از پایه گذاری انقلاب از خود نشان داد واگذار کردن بعضی از مهمترین عرصه های فرهنگی به انسان های نااهل بود. این واگذاری به معنای عدم ورود آنها به این عرصه بود. طبیعتا وقتی میدان خالی شود رقبا وارد آن می شوند. 🔻امروز جولان سلبریتی ها، یکی از زخم هایی است که روح انسان های انقلابی را آزار می دهد کسانی که برگُرده انقلاب و خون این ملت سوار شده، وعلیه آرمان های انقلاب و خون شهداء لجن پراکنی می کنند. 🔻اما باید دانست با نق زدن، آیه یأس خواندن هیچ چیز درست نمی شود. باید به این عرصه ها وارد شد، همان طور که در عرصه جنگ وارد شدیم، همان طور که در عرصه اقتصاد وارد شدیم. عرصه فرهنگ و هنر به ویژه رسانه، نرم افزار انقلاب است اگر تمام سخت افزارهای این انقلاب از اقتصاد و امنیت و... مشکلاتشان حل شود، اما این قسمت رها شود، یعنی از تمام این سخت افزار های شما دیگرانی استفاده می کنند که هیچ بویی از انقلاب و اسلام نبرده اند. 🌹یکی از جذابیت های عرصه فرهنگ کار طنز است،چرا این عرصه را رها کردیم؟مگر غیر این است که درروایات یکی ازصفات مومن شوخ طبعی و بذله گویی اوست؟ مگر نبود پیامبر ما زمانی که غمگی بودند فرمودند کاش آن اعرابی این جا بود وما را می خنداند؟ ما در شرعیت طنز نه تنها هیچ اشکالی نمی بینیم بلکه آن را برای جامعه ضروری می دانیم. 🔸«يكى از مقوله‏ هاى بسيار مهم و يقيناً يكى از ضرورتهاى جامعه، لبخند است. لبخند يكى از نيازهاى زندگى انسان است. زندگىِ بى‏شادى و بى‏لبخند، زندگى دوزخى است. زندگى بهشتى، زندگى با لبخند است.»رهبر معظم(1383/9/11) 🔸ما باید به مردم طنز اسلامی را ارائه بدهیم. اگر نه، نتیجه اش این می شود که این مخاطب میلیونی برنامه های طنز، امروز دست کسانی است، که نه تنها هویت اسلامی، ایرانی را ترویج نمی کنند هیچ، بلکه مبلغ فرهنگ غرب هستند وبه جای طنز صحیح لودگی و ابتذال را ترویج می کنند. 🔸 «مراقب باشيد شادى در مردم با لودگى و ابتذال و بی بندوبارى همراه نشود؛ از اين طريق به مردم شادى داده نشود. همه جور می‌شود به مردم شادى داد؛ از نوع صحيح آن شادى داده شود. گاهى اوقات يك لطيفه يا يك تعبيرِ بجا مخاطب را شاد و خوشحال می كند؛ گاهى هم ممكن است يك آدم لوده با ده جور ادا درآوردن، نتواند آن‏طور شادى را ايجاد كند. شادى كردن و شادى دادن به مردم، به معناى لودگى نيست.» رهبر معظم (1383/9/11) 🔸خوشبختانه عده ای ازجوانان انقلابی با ورود به این عرصه در حد خود کارهای خوبی ارئه دادند از جمله برنامه«حرفشم نزن» با اجرای محمد رضا شهبازی، که نیاز به پشتیبانی وحمایت بیشتری است،که متأسفانه این حمایت صورت نگرفته و این برنامه فعلا به خاطر فشارهای بعضی مسؤلین در آستانه تعطیل شدن است. 🔹به امید آنکه در آینده ای نه چندان دور به جای سلبریتی های بی هویت فرزندان حقیقی این انقلاب جریان هنر و فرهنگ کشور را به دست گیرند. ✍️ عبدالرضا ایمانی | | | | 🆔@cultural_governance
💠 سلسله نشست‌های حکمرانی مردمی ✅نشست با موضوع: گام دوم جهاد؛ الزامات و بایسته های احیای جهاد سازندگی سه شنبه ۱۴٠۱/٠۴/۲۸ساعت ۱۸:۳٠ نشست در خانه اندیشه ورزان پخش زنده از: 📱صفحه اینستاگرام اندیشکده حما به نشانی: @hema.ir 📱صفحه اینستاگرام مرکز بررسی مسائل فرهنگی(هاتف) به نشانی: https://instagram.com/hatefmag?utm_medium=copy_link 🆔@cultural_governance
_جشن_۱۰_کیلومتری_غدیر ✳ مرکز بررسی مسائل فرهنگی معاونت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد در جهت تحلیل *جشن غدیر* تحلیل های اساتید، فعالان، صاحبنظران، نخبگان و موکب داران را جمع اوری و ارائه نماید. ✴ تحلیل جشن غدیر از منظر *جامعه شناسی، جامعه شناسی شهری، مردم شناسی، روانشناسی، مردمی سازی در برنامه ها، مدیریت تبلیغات، مدیریت ساز و کارهای اجرایی و غیره* مورد نظر است. ✅ برای مشارکت در این طرح خواهشمند است تحلیل های خود را تا پایان روز ۳٠ تیر نهایتاً در ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه به این شماره در واتساپ ارسال نمایید. +98 919 246 8976 پیامرسان ما در بله؛ https://ble.ir/1400_3_9 پیامرسان ما در تلگرام؛ https://t.me/barrasifarhangi پیامرسان ما در ایتا https://eitaa.com/joinchat/3402825865C09cd8d155c
❌ کی‌پاپ و بیلی آیلیش، محبوب‌ترین سلبریتی‌های دختران نوجوان ایرانی ❌ علی پورمؤمن، مستندسازی که در حال ساخت مستندی با موضوع هویت دختران نوجوان است، به خبرنگار جنس اول گفت: 🔰 برای پژوهش این مستند با ۳۰۰ دختر نوجوان از سراسر ایران مصاحبه داشتیم که نتایج جالبی از آن به دست آمد. یکی از این نتایج، سلبریتی مورد علاقه این دختران بود. 🔻گروه‌های کی‌پاپ و بیلی آیلیش با اختلاف از دیگر سلبریتی‌ها از جمله سلبریتی‌های ایرانی، در صدر محبوبیت قرار داشتند. 🔻البته نکته قابل توجه در این پژوهش این بود که ۳۸ درصد دختران گفته بودند به هیچ فرد مشهوری علاقه ندارند و ۱۲ درصد هم به افراد مشهور مذهبی علاقه داشتند. 🔻در این پژوهش، تتلو، شهاب حسینی و محمدرضا گلزار هر کدام کمتر از ۴ رای داشتند. 🆔@cultural_governance
🔴سلبریتی یک رسانه است و نیاز به وضع مقررات دارد 🎤مجید سلیمانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران: 🔸 را به عنوان یک شخص نمی‌فهمم. سلبریتی، یک رسانه جدید است. ما برای رسانه‌های جمعی و مطبوعات و ... قوانینی تعیین کرده‌ایم. در مورد سلبریتی‌ها نیز باید به همین سمت برویم. 🔸در جهان، کنترل سلبریتی‌ها بر عهده شرکت‌های فراملی است. یعنی سلبریتی‌ها وارد قرارداد با شرکت‌ها می‌شوند و کلیه رفتارها و مواضعشان براساس یک رویکرد تجاری تعیین می‌شود. در ایران هم این کنترل صورت می‌گیرد اما نه از داخل کشور! یعنی سلبریتی‌ها به علت تعهدات یا زندگی در غرب مجبورند قواعدی را رعایت کنند، اما این‌ها قواعد ما نیستند. | | 🆔@cultural_governance
☑️مجموعه یادداشت های سایت مجله ترجمان با موضوع سلبریتی 📌ابداع سلبریتی: تاریخی متفاوت از عرصۀ عمومی مدرن 🌐tarjomaan.com/barresi_ketab/8671 📌چطور چیزها مشهور، محبوب یا پرطرفدار می‌شود؟ 🌐tarjomaan.com/barresi_ketab/8496/ 📌۱۵۰ سال است می‌خواهیم بدانیم سلبریتی‌ها چطور سلبریتی شدند 🌐tarjomaan.com/barresi_ketab/9476 📌سلبریتی‌ها چه فرقی با آدم‌های مشهور دارند؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/9537 📌دور نگه‌داشتن سلبریتی‌ها از سیاست یکی از وظایف شهروندی ماست 🌐tarjomaan.com/neveshtar/9220 📌آیا سلبریتی‌شدن نویسندگان ادبی را از اعتبار می‌اندازد؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/10075 📌سلبریتی‌ها به چه درد می‌خورند؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/7250 📌کیم کارداشیان: محبوب‌ترین منفور جهان 🌐tarjomaan.com/neveshtar/10033 📌آیا در دنیای آدم‌های مشهور شایسته‌سالاری حکم‌فرماست؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/9438 📌پرونده: آینشتاین چطور سلبریتی شد؟ 🌐tarjomaan.com/report/9365 📌سلبریتی‌ها چگونه در سیاست پیروز شدند؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/10187 🔸یازدهمین فصلنامۀ ترجمان با پرونده‌ای دربارۀ «فرهنگ سلبریتی» 🌐tarjomaan.com/news/9436 | | 🆔@cultural_governance
📍 ✅پیشنهاد دانلود 🔻با توجه به نیاز وافر یک جامعه‌ی پویا و کارآمد به الگو و نقش مهم و تأثیرگذار سلبریتی‌ها در هویت‌بخشی به جامعه و جامعه‌سازی در هفتمین شماره از نشریه تخصصی «خردورزی» قصد داریم از دریچه‌ای متفاوت به آسیب‌ها و چالش‌های «پدیده سلبریتیسم» بپردازیم و ارتباط آن را با مسائلی مانند شهرت، اسوه، پیشوا و پیشرو تبیین نماییم. 🔻در این شماره از نشریه، مفهوم سلبریتی را از خاستگاهی انتزاعی به یک جهان‌بینی عینی و در جایگاه مقایسه با شأنیت اسوه‌پذیری قرار داده‌ایم و به موضوعاتی مانند: 🔻 بازنمایی تاثیر و تاثرات شهرت مجازی در سبک زندگی اجتماعی، تأثیر رسانه بر بروز بزهکاری در جامعه با تأکید بر نقش سلبریتی‌ها، سلبریتیزه شدن روشنفکران، میکروسلبریتی‌ها و خودبرندسازی، نسبت‌شناسی الگو در رسانه‌ی توحیدی و غیرتوحیدی، سلبریتیسم و بازتولید نیاز کاذب در نظام سرمایه‌داری، درنگی در چرایی فرهنگ شدنِ شهرت در دوران کنونی، بررسی نقاط اشتراک و افتراق سلبریتی‌ها، رهبران فکری و روشنفکران و… می‌پردازیم. لینک شماره هفتم خردورزی: 🌐fekrat.net/?p=4384 | | 🆔 @cultural_governance