eitaa logo
پای درس استاد
162 دنبال‌کننده
239 عکس
641 ویدیو
32 فایل
سخنان ناب و کلام آموزنده و مفید https://eitaa.com/joinchat/2768044290Ccde6026890
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 امنیت آبرو 🔹 فرمود: ﴿إِنَّ الَّذِینَ جَاؤُوا بِالْإِفْكِ عُصْبَةٌ مِنكُمْ﴾؛ یك نفر این توطئه را راه نینداخت؛ ولی بدانید این یك آزمون_الهی است، این خیر است، زیرا وضع نفاق و منافق روشن می ‌شود و آنها رسوا خواهند شد، طهارت همسران پیغمبر مشخص می‌ شود، حدّ الهی نسبت به قاذفین جاری می ‌شود و شما نفاق و منافق را می ‌شناسید كه نفاق یعنی چه و منافقان چه گروهی ‌اند و تا كجا حاضرند هتّاكی كنند: ﴿لاَ تَحْسَبُوهُ شَرّاً لَّكُم بَلْ هُوَ خَیرٌ لَّكُمْ﴾، همان ﴿عَسَی أَن تَكْرَهُوا شَیئاً وَهُوَ خَیرٌ لَكُمْ﴾ است؛ مبادا شما این را شرّ تلقّی كنید، برای شما خیر است. 🔹 آن گاه فضای اجتماع را در ضمن این آیات مشخص می ‌كند كه جامعه اسلامی نه تنها امنیت نظامی و مالی، [بلكه] امنیت حیثیتی هم می خواهد یعنی همه باید آبروی یكدیگر را حفظ بكنند، چیزی را كه شنیدند فوراً منتشر نكنند و چیزی را كه شنیدند، تا می‌ توانند كتمان كنند و اصلاح كنند تا امنیت حیثیت و آبروی مردم در جامعه محفوظ بماند. 🔹 كارِ خدا را به خدا واگذار كنیم، دیر هم نشده است، ﴿إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ﴾، آتش جهنّم هم منتظر تبهكاران است؛ ولی در دنیا كه زندگی می ‌كنید، با خیال جمع و آبروی حفظ ‌شده زندگی كنید؛ محكمه ‌ای هست، هیچ چیزی هم فوت نمی ‌شود روزی هست كه بر خدا چیزی مخفی نخواهد بود، چه اینكه امروز هم مخفی نیست! آیت_الله جوادی_آملی
🔹 آیت الله حائری شیرازی: 🔸 نسلی که تربیت می‌کنید، مأموریت‌های بزرگی خواهند داشت!🔸 بنده به پدران و مادران عرض می‌کنم که فرزندان ما فرزندان عادی و معمولی نیستند؛ فرزندان ما از ما بهترند. فرزندان ما باید پیش مربی بزرگ‌تری تربیت بشوند. فرزندان ما برای آینده روشن‌تری در جهان در اختیار ما گذاشته شده‌اند. از این جهت فرزندان سؤالاتی می‌کنند که قبلاً نمی‌کردند. فرزندان ما فرزندانی هستند که می‌خواهند سرنوشت عالم را عوض کنند. نسل گذشته شاه را برانداخت و این نسل می‌خواهد استکبار جهانی را براندازد. نسل گذشته امام و اسلام را در حد توان در این کشور حاکم کرد و نسل آینده می‌خواهد سراسر جهان را زیر پوشش نور و هدایت قرار بدهد. البته این‌طور نیست که فقط این کشور عالم را اداره کند؛ نه، کشور ما آتشی را روشن می‌کند و از برکت این آتش، در کشورهای دیگر و مردم آنها هم عشق پیدا می‌شود و شعله می‌کشد. این‌طور نیست که کشور ما همه عالم را زیر و رو کند؛ نه، این کشور زودتر آتش گرفته و آتش ایمان در آن اثر کرده است. ما کاغذ زیر این همه هیزم هستیم. امام کبریتی را که امام زمان زد، به ما نزدیک کرد و این همه جوان را با شعله ایمان مشتعل کرد. خود امام هم آماده‌تر از هر کسی بود و این آتش در او بهتر اثر کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با چه ذکری شیاطین رو از خودمون دور کنیم؟؟؟ 🔸 خـاطـره ای جـالـب از استاد رائفی‌پور در دیدار با یک جن‌گیر
20.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤔 آیا می‌دانید که علامه طباطبایی چه نگاهی به تربیت قرآنی داشتند؟ در جلسه‌ای توسط استاد وکیلی، نگاهی به نظرات علامه طباطبایی درباره تربیت قرآنی می‌اندازیم. یکی از راه‌های ادب کردن، آموختن و زندگی با اصول قرآنی است. با مطالعه و تفکر در آیات قرآن، می‌توانیم راه ادب و تربیت را پیدا کنیم. به راستی بهترین راه تربیت که قرآن آن به ما می آموزد چیست؟
یادگار آقا فخر...! حجت الاسلام محمدحسن الهی: خداوند آقا فخر را رحمت کند، زمانی من با شوخی به او گفتم آقا! شما چرا درس طلبگی نخواندید؟ شما که در حوزه علمیه نجف بودید؟! ایشان گفت من زمانی در نجف بودم، آن‌جا از ناحیه‌ امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- عنایتی به من رسید ... گفتم آقا ممکن است آن عنایت را به ما هم بگویید؟ فرمودند: شب‌های جمعه سی مرتبه سوره‌ قدر را می‌خوانم و بعد هم می‌گویم «اللهم اَلهِمنا الخَیر و عمل به ؛ یعنی: خدایا توفیق کار خیر را به من الهام و توفیق عملش را به من عنایت فرما» که فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی است؛ ایشان می‌فرمودند: به این ترتیب من در طول هفته می‌فهمم چه کاری باید انجام بدهم، کجا باید بروم و کجا نباید بروم! 🔸شما هم هر شب جمعه سی مرتبه  [سوره] «انا انزلناه» بخوانید. آقای طلبه این یادگاری را از من گوش کن! هر شب جمعه سی مرتبه سوره‌ی قدر را بخوان، بعد ببین مطالب را چه طوری می‌فهمی؛ دیگر مُدام نمی‌آیی و بگویی من حافظه‌ام کار نمی‌کند، مطالب سنگین است، نه! می‌فهمی. ما نمی‌دانیم این‌ها چیست!
☑️ العبد محمدتقی بهجت: 📝امام جواد (علیه‌السلام) فرمودند: 🔸«زِیارَةُ أَبی أَفْضَلُ مِنْ زِیارَةِ الْحُسَینِ علیه‌السلام لأِن الْحُسَینَ علیه‌السلام، یزُورُهُ الْعامةُ وَ الْخاصةُ، وَ أَبی لایزُورُهُ إِلا الْخاصةُ؛ ▪️زیارت پدرم از زیارت امام حسین علیه‌السلام افضل است، زیرا امام حسین علیه‌السلام را عامه و خاصه زیارت می‌کنند، ولی پدرم را جز خاصه (شیعیان دوازده امامی) زیارت نمی‌کنند». 🔻لذا کرامات از ضریح آن حضرت بیشتر از ضریح امام حسین علیه‌السلام ظاهر می‌شود. 🔰بنابراین، ایرانی‌ها باید نعمت حرم حضرت امام رضا علیه‌السلام را که زیارت آن برایشان فراهم است، مغتنم بشمارند. 📚 در محضر بهجت، ج۱، ص۳۲۸
سحر و علوم غریبه.mp3
4.2M
در مورد سِحر و اِبطالِ سِحر آیت الله مفیدی یزدی
استاد احمد عابدی: ‍ به مناسبت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام 1 سلام الله علیه ✅ ائمه ابن الرضا علیهم السلام استاد احمد عابدی: 💠 به سه امام نهم، دهم و امام يازدهم عليهم‌السلام، «ائمه‌ ابن‌الرضا» گفته می شود، اگر اين امامان را در نظر بگيريد، همانند یک ماه هستند که هر چه به پایان ماه نزدیک می شود کم کم کوچک می شود و به محاق می رود تا جایی که کاملاً غروب می کند و پنهان می گردد. 💠 ائمه‌ی ابن‌الرضا عليهم‌السلام اين‌طور بودند که خود امام رضا عليه‌السلام كاملاً در بين مردم و در جامعه حاضر بود؛ ولی امام جواد علیه السلام كمتر در ميان مردم بود. امام هادی علیه السلام خيلی كمتر در جامعه حضور داشت و امام حسن عسکری عليه‌السلام که بسيار بسيار كمتر و در حصر خلیفه قرار گرفت. 💠 یعنی مصلحت و خواست ائمه علیهم السلام این بود که مردم را عادت بدهند به اينكه در زمان غيبت و عدم حضور امام، چطور دين خودشان را بتوانند تكميل بكنند و احكام خدا را به ‌دست بياورند. ✅ دوران مِحنت 💠 زمان امام عسکری علیه السلام را «دوران محنت» می گویند. يعنی دوران «متوكل»، «معتز»، «مستعين» و «مستنصر» که همه از بنی عباس بودند و خود را خلیفه می دانستند و اتفاقاً از القابی استفاده می کردند که همان لقب‌های امام زمان عليه‌السلام است؛ چون اين‌ها خودشان ادعاي مهدويت داشتند. 💠 يكی از سختی های خلفای عباسی که در زمان امام یازدهم يعنی از سال تقريباً 235 تا 260 هجری قمری انجام دادند، «دوران محنت» است. 🔹 «محنت» به زبان فارسی امروزی، يعني دوران «تفتيش عقائد» و یا به تعبیر عرفی «زیر پاکشی». به هر حال در آن زمان دادگاه تفتيش عقائد درست كردند. به همین جهت آن دوران، سخت‌ترين زمان برای شيعه بوده است. حتی زمان امام حسين عليه‌السلام نیز شيعه اين‌قدر در فشار نبود كه زمان امام عسکری (عليه‌السلام) در فشار بود. 🔹 ماجرا به این صورت بود که در زمان امام عسکری عليه‌السلام افرادي در کوچه و خيابان می چرخیدند، به هر کسی برخورد می کردند، مصاحبه می‌كردند، سؤالهایی می پرسیدند که به نحوی بازجویی بود. یعنی سؤالها را به گونه ای می پرسیدند تا طرف مقابل حرفی بزند که بر ضد خودش تمام شود. سؤال يك چيز بود، اما هدف چيز ديگری بود. این را زيرپا كشي گویند. ... به همین گونه هزاران هزار نفر را ... كشتند. اين را مي‌گويند دوران محنت. ▪️ امام حسن عسکری عليه‌السلام در چنین دوره ای بوده است و لذا سخنان آن حضرت را با توجه به این شرايط باید معنا و تفسیر کرد که مراد امام از این فرمایش چیست.
💠 امام عسکری عليه‌السلام از رسول خدا نقل فرمودند: 👈«مَنْ تَتَبَّعَ‏ عَوْرَاتِ الْمُؤْمِنِينَ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَاتِهِ وَ مَنْ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَاتِهِ فَضَحَهُ‏ فِي‏ جَوْفِ‏ بَيْتِهِ؛ «اگر كسی دنبال عيب مردم باشد، خدا هم دنبال عيب خود اوست. و او را رسوا می‌كند، حتی در خانه خودش.»