eitaa logo
پای درس استاد
162 دنبال‌کننده
238 عکس
624 ویدیو
32 فایل
سخنان ناب و کلام آموزنده و مفید https://eitaa.com/joinchat/2768044290Ccde6026890
مشاهده در ایتا
دانلود
21.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هرجا دیدی که گناه داره خیلی بهت فشار میاره، بدان که همونجا یک گنجی هست.... استاد مسعود عالی
🌺 رفتارهای رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بر اساس نقل مشهور ۱- هنگام راه رفتن، با آرامش و وقار راه می‌رفتند. ۲- در راه رفتن، قدم‌ها را بر زمین نمی‌کشیدند. ۳- نگاهشان پیوسته به زیر افتاده و بر زمین دوخته بود. ۴- هرکه را می‌دیدند مبادرت به سلام می‌کردند و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵- وقتی با کسی دست می‌دادند، دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی‌کشیدند. ۶- با مردم چنان معاشرت می‌کردند که هرکسی گمان می‌کرد که عزیزترین فرد نزد آن حضرت است. ۷- هرگاه به کسی می‌نگریستند، مثل ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی‌کرد. ۸-هرگز به روی مردم چشم نمی‌دوخت و خیره نگاه نمی‌کرد. ۹-چون اشاره می‌کرد با دست اشاره می‌کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمی‌شد لب به سخن نمی‌گشود. ۱۱-هرگاه با کسی، هم صحبت می‌شد به سخنان او خوب گوش فرا می‌داد. ۱۲-چون با کسی سخن می‌گفت کاملا برمی گشت و رو به او می‌نشست. ۱۳-با هرکه می‌نشست تا او اراده برخاستن نمی‌کرد آن حضرت برنمی خاست. ۱۴-در مجلسی نمی‌نشست و برنمی خاست مگر با یاد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک درب می‌نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی‌داد و از آن نهی می‌کرد. ۱۷-هرگز در حضور مردم تکیه نمی‌زد. ۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چیزی رخ می‌داد که ناپسند وی بود نادیده می‌گرفت. ۲۰-اگر از کسی خطایی صادر می‌گشت آن را نقل نمی‌کرد. ۲۱-کسی را بر لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی‌کرد. ۲۲-هرگز با کسی جدل و منازعه نمی‌کرد. ۲۳-هرگز سخن کسی را قطع نمی‌کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید. ۲۴-پاسخ به سوالی را چند مرتبه تکرار می‌کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسی می‌شنید. نمی‌فرمودـ «چرا فلانی چنین گفت» بلکه می‌فرمود «بعضی مردم را چه می‌شود که چنین می‌گویند؟» ۲۶-با فقرا زیاد نشست و برخاست می‌کرد و با آنان هم غذا می‌شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را می‌پذیرفت. ۲۸-هدیه را قبول می‌کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود. ۲۹-بیش از همه صله رحم به جا می‌آورد. ۳۰-به خویشاوندان خود احسان می‌کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد. ۳۱-کار نیک را تحسین و تشویق می‌فرمود و کار بد را تقبیح می‌نمود و از آن نهی می‌کرد. ۳۲-آنچه موجب صلاح دین و دنیای مردم بود به آنان می‌فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می‌شنوند به غایبان برسانند. ۳۳-هرکه عذر می‌آورد عذر او را قبول می‌کرد. ۳۴-هرگز کسی را حقیر نمی‌شمرد. ۳۵-هرگز کسی را دشنام نداد و یا به لقب‌های بد نخواند. ۳۶-هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نفرین نکرد. ۳۷-هرگز عیب مردم را جستجو نمی‌کرد. ۳۸-از شر مردم برحذر بود، ولی از آنان کناره نمی‌گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹-هرگز مذمت مردم را نمی‌کرد و بسیار مدح آنان نمی‌گفت. ۴۰-بر جسارت دیگران صبر می‌فرمود و بدی را به نیکی جزا می‌داد. ۴۱-از بیماران عیادت می‌کرد اگرچه دور افتاده‌ترین نقطه مدینه بود. ۴۲-سراغ اصحاب خود را می‌گرفت و همواره جویای حال آنان می‌شد. ۴۳-اصحاب را به بهترین نام هایشان صدا می‌زد. ۴۴-با اصحابش در کار‌ها بسیار مشورت می‌کرد و بر آن تاکید می‌فرمود. ۴۵-در جمع یارانش دایره وار می‌نشست و اگر غریبه‌ای بر آنان وارد می‌شد نمی‌توانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است. ۴۶-میان یارانش انس و الفت برقرار می‌کرد. ۴۷-وفادارترین مردم به عهد و پیمان بود. ۴۸-هرگاه چیزی به فقیر می‌بخشید به دست خودش می‌داد و به کسی حواله نمی‌کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسی پیش او می‌آمد نمازش را کوتاه می‌کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکی گریه می‌کرد نمازش را کوتاه می‌کرد. 🌺 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم..،
✍ چند نکته از استاد مرحوم حسن‌زاده آملی (رحمة الله علیه): 🔹خويشتن را تفويض به حق كن و او را وكيل خود بگير كه تواناتر و داناتر و با وفاتر و مهربان تر و پاينده تر از او نخواهى يافت. «حسبنا الله و نعم الوكيل». 🔹سوره مباركه اخلاص را با اخلاص بر زبان داشته باش. با خلق خدا مهربان باش. 🔹از سخنان ناهنجار (اگرچه به مزاح باشد) برحذر باش. خلاف نگو حتی اگر بشوخی باشد. 🔹از قسم خوردن (اگرچه به راست باشد) احتراز كن. 🔹چو اِستاده‌اى، دست افتاده گير.
دعاى امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) براى آسان شدن كارهاى سخت: ••✹❖✹❖✹❖✹❖✹❖✹•• 🎋يا مَن إذا تَضايَقَتِ الاُمورُ فَتَحَ لَها باباً لَم تَذهَب إلَيهِ الأَوهامُ، فَصَلِّ عَلى‌ مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، وَافتَح لِاُمورِيَ المُتَضايِقَةِ باباً لَم يَذهَب إلَيهِ وَهمٌ، يا أرحَمَ الرّاحِمينَ . ••✹❖✹❖✹❖✹❖✹❖✹••  «اى كه چون كارها به تنگنا مى‌افتد، درى به رویش مى‌گشايى كه به خيال كسى هم نرسيده ! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و براى كارهاى به تنگنا افتاده‌ام، درى بگشاى كه به خيال كسى هم نرسيده باشد، اى رحيم‌ترين رحيمان. ••✹❖✹❖✹❖✹❖✹❖✹••
﴾﷽﴿ برکت بردن نام خدا ✍️پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله : ❶ خداوند می فرماید: « هرگاه بنده بگويد بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال می ‏گويد: بنده من با نام من آغاز كرد. بر من است كه كارهايش را به انجام رسانم و او را در همه حال، بركت دهم». ❷ دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏ شود. ❸ اگـر بنـده‏ اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از گناهان پاك می شود. ❹ هر گاه بنده‏ اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان مى‏ گويد: به تعداد نفس‏ هايش تا صبح برايش حسنه بنويسيد. 📚 امالی(صدوق) ص1774 📚بحار الانوار(ط-بیروت) ج89 ، ص258
مرحوم علامه حسن‌زاده (رحمة الله علیه): 🔹تا مى توانى نماز را در اول وقت بجا آور. تجارتت را مغتنم بشمار كه انسان بى‌كار از دنيا و آخرت هر دو مى ماند. 🔹داد و ستد مانع بندگى نيست، (قرآن:رجال لا تلهيهم تجاره و لا بيع عن ذكر الله و اقام الصلوه و ايتاء الزكوه.) 🔹در مطلق امور، ميانه رو باش. 🔹بر كتمان، اهتمام داشته باش.
درمان شور چشمی (چشم‌زخم) ✳️ از امام صادق (علیه السلام) روایت شده: اگر این قبرها شکافته شود، هر آیینه می بینید که بیشتر مردگان به سبب چشم زخم مرده اند، زیرا چشم زخم حق است. آگاه باشید که پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) فرمودند: چشم زخم حق است پس هر کس از سیرت و صورت برادر مسلمانش خشنود شد، خدا را یاد کند، زیرا وقتی خداوند را به یاد آورد، ضرری به برادر مؤمنش نمی رسد. ✳️ از امام صادق(ع) روایت شده که فرمودند: کسی که چیزی از برادرش او را متعجّب ساخت، بگوید: «تَبارکَ اللّه اَحسَن الخالقین» زیرا چشم‌زخم حق است. ✳️ از رسول خدا(ص) روایت شده است: چشم زخم حق است، وقتی یکی از شماها به انسان یا حیوانی یا اشیاء دیگری که زیباست بنگرد و تعجّب نماید، بگوید: «آمنتُ باللّه و صلّی اللّه علی محمّد و آله» پس از آن، اثر چشمش خنثی می گردد. موارد دیگری که در روایات به آنها اشاره شده است، عبارتند از: ❇️ قرائت معوذتین (سوره های ناس و فلق) به هنگام ترس از چشم خوردن. ❇️ نوشتن سوره حمد و اخلاص و ناس و فلق و آیة الکرسی در رقعه ای و به همراه داشتن آن. ❇️ قرائت سه مرتبه ذکر: «ما شاء اللّه لاحول و لا قوة الاّ باللّه العلی العظیم» به هنگام ترس از چشم خوردن یا چشم زدن. 🔴 اما شكستن تخم مرغ براي چشم زخم از خرافات است كه متأسفانه مرسوم شده. بهتر است به جاي شكستن و دور انداختن آن كه نوعي اسراف است آن را به فقير صدقه بدهيد.
دعای «اللهم اجعلنی فی درعک الحصینه» برای حفظ از بلا امام صادق علیه السلام دعایی را برای محفوظ ماندن از هر بلا و آفتی توصیه کرده است و از آن با نام گنجینه یاد می کنند.
به نیت سلامتی سیدحسن نصرالله دعای سریع الاجابه امام سجاد علیه السلام را هر تعداد که می توانیم، بخوانیم : «إِلَهِی کَیْفَ أَدْعُوکَ وَ أَنَا أَنَا وَ کَیْفَ أَقْطَعُ رَجَائِی مِنْکَ وَ أَنْتَ أَنْتَ إِلَهِی إِذَا لَمْ أَسْأَلْکَ فَتُعْطِیَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَسْأَلُهُ فَیُعْطِینِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَدْعُکَ [أَدْعُوکَ ] فَتَسْتَجِیبَ لِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَدْعُوهُ فَیَسْتَجِیبُ لِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَیْکَ فَتَرْحَمَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَتَضَرَّعُ إِلَیْهِ فَیَرْحَمُنِی إِلَهِی فَکَمَا فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسَی عَلَیْهِ السَّلامُ وَ نَجَّیْتَهُ أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تُنَجِّیَنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ وَ تُفَرِّجَ عَنِّی فَرَجاً عَاجِلاً غَیْرَ آجِلٍ بِفَضْلِکَ وَ رَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.»
⭕️ خطبه امیرالمؤمنین علی(ع) خطاب به مردم کوفه: قُلْتُ لَكُمُ اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ يَغْزُوكُمْ. فَوَاللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا. به شما گفتم با آنها بجنگید قبل از آنکه با شما بجنگند... به خدا سوگند هیچ قومی در سرزمین خود نجنگید مگر اینکه خوار و ذلیل شد.
دستور قرآن برای بعد از پیروزی: استغفار کنید مرحوم آیت الله حائری شیرازی در یکی از سخنرانی های خود به دستور قرآن برای بعد از پیروزی اشاره کرد و گفت: قرآن می‌گوید: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ * وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا * فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ ...». وقتی نصر و فتح، پشت سر هم آمد و دیدی که مردم فوج فوج در دین خدا وارد می‌شوند، «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا»، تسبیح کن، حمد خدا کن، استغفار کن. پیروزی چه تناسبی دارد با استغفار؟ یعنی خدا نکند این امت فکر کنند که بازو و توان آنها بود که پیروزی آورد؛ حول و قوۀ آنها بود، فکر و برنامه‌ریزی آنها بود. نه! باید بگویند: «استغفر الله ربی و اتوب الیه». باید بگویند که همۀ اینها لطف خدا بود: «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ». امام هم وقتی رزمندگان ما در عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین پیروزی‌هایی بدست آوردند فرمود: «مبادا غرور پیدا کنید که این غرور، مایۀ شکست می‌شود». خداوند به بنی‌اسرائیل می‌گوید: «به اینکه فرزند پیغمبرید و از بین شما پیغمبران زیادی آمده‌اند تفاخر نکنید. و می‌بینید که یهود به خاطر این تفاخر، با اینکه فرزندان انبیاء هستند، مغضوب خداوند شدند. فرمود: «ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْکَنَةُ وَ موبَاءُوا بِغَضَب»: «ذلت و مسکنت بر آنها بارید و به غضب خدا مبتلا شدند؛ چون نعمت‌هایی که من به آنها داده بودم را به حساب خوبی خودشان گذاشتند نه به حساب لطف من.
بنا به توصیه بعضی بزرگان امشب (شب جمعه) نماز استغاثه به امام زمان عج خوانده شود: به نیت نابودی جبهه صهیونیستی و حفاظت از کیان امت اسلامی به ویژه ایران عزیز و رهبر معظم انقلاب @Aminikhaah_etelaeyeh
دعای فرج بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم اِلهی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ 🦋الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ     🦋اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی          🦋السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ              🦋الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل                   🦋یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ                       🦋مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرین. « یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِک. َ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
هــرکجا حدیثی، آیه ‌ای، دعایی به دلت خـورد، بــایســت؛ مبـــادا یک وقــت بگـــذاری و بـــروی، صبــــــر کـــن؛ "رزقِ معنـــوی" خیلی مخفــی ‌تــر از رزقِ مــادی است؛ یــک نفــــر از دری، دیـواری می‌گویـــد . .. و در حقیقت خـــداســت کــه بــا زبــان دیــگران با شــما حــرف می‌ زنـــد ... 👤 "حاج اسماعیل دولابی"
✍مرحوم آیت‌الله بهجت(ره): کسی‌که می‌خواهد روزی‌اش فراوان شود، این ذکر را بسیار بگوید و در آغاز و پایان آن یک صلوات هم بفرستد: «اللّهُمَّ أغْنِني بِحَلالِکَ عَنْ حَرامِکَ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِواکَ» «خدایا! مرا به‌وسیلۀ حلالت از حرام خویش بی‌نیاز کن؛ و با فضل و بخشش خودت از هرچه غیر خودت، بی‌نیازم ساز!» 📚گوهرهای حکیمانه، ص ٢٨
4_6043854597129245829.mp3
12.67M
🌕 کلنگ‌زنی پروژه آخرالزمان در فلسطین حتما گوش کنید وبه دوستان وآشنایان خود ارسال کنید تا از مراحل پیش از ظهور واتفاقات آخرالزمان مطلع شوند. (بر اساس احادیث اهل بیت علیهم السلام) 💫 استاد امینی خواه ✨✨✨
فرق بین حاسد و حسود چیست؟ 📌وَ مِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ. و از شرّ [هر] حسود، آن گاه كه حَسَد ورزد. در این آیه شریفه: «وَ مِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ»؛ حاسد اسم فاعل است؛ یعنی رشک بر. یک حسود داریم که صیغه مبالغه است؛ یعنی کسی که طبیعتش رشک و حسد شده است؛ به چنین فردی حسود می گویند. امّا حسود با حاسد متفاوت است. مفسّرین در این آیه حاسد را مانند حسود معنا کرده‏اند و رد شده‏اند. مطلب این نیست. حسود صیغه مبالغه است؛ یعنی کسی که حسد برای او طبیعی شده است. پی در پی رشک می برد. چنین کسی را حسود می گویند. امّا حاسد اسم فاعل است؛ یعنی کسی که رشک می برد؛ اگر چه در مدّت عمرش یک بار باشد. مسأله تکرار در آن وجود ندارد. تکرار باشد یا نباشد. مفسّرین در این نکته مقداری غفلت کرده اند. ما همیشه می گوییم حسود و ایشان هم همین معنا را ذکر کرده‏اند و رفته‏اند. در آیه: «وَ مِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ»؛ به این نکته تذکّر داده است که این رذیله که عبارت از یک صفت و حالتی است که در شخص پیدا می شود تا موقعی که به کار بسته نشده است، ضرری ندارد. هنگامی که به کار بسته شد، منشأ شرّ می‏شود. صفت حسد در صورتی که به کار گرفته نشود ضرری ندارد. 📌وَ مِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ. و از شرّ [هر] حسود، آن گاه كه حَسَد ورزد. نمی‏گوید: «من شرّ حسود» بلکه می‏گوید: وَ مِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ»؛ از شرّ رشک بر هنگامی که رشکش را به کار بندد. از شرّ کسی که حسد می ورزد هنگامی که حسد را به کار می‏بندد. معلوم می شود که این حالت تا موقعی که به کار بسته نشده است، ضرری ندارد. ضرر هنگامی است که به کار بسته شود، اینکه «إِذَا حَسَدَ» را بیان کرده به این است. ممکن است این رذیله در کسی وجود داشته باشد ولی در اثر اینکه خودش را کنترل می‏کند و مؤدّب به آداب انسانیّت است و به دستورات دینش توجّه می‏کند، این رذیله را به کار نبندد. ممکن است ببیند که دیگری دارد ولی او ندارد، ممکن است ناراحت شود، امّا وارد صحنه عمل نشود که اگر من ندارم او نیز نباید داشته باشد. یا این‏گونه وارد نشود که اگر من دارم چرا او نیز دارد؟ در بعضی افراد حالت انحصار طلبی وجود دارد. بعضی از افراد، پلنگ صفت هستند. ممکن است صفت حسد در او باشد ولی آن را به کار نبرد. تا به کار نبسته است ضرری ندارد. 〰〰〰〰〰 📚 مجموعه تفسیر نور مبین توسط حاج آقا مجتبی تهرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابوذر چگونه «ابوذر» شد؟ - من غنی هستم به ولایت علی 🎙استاد حامد کاشانی