فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تهیه سینی آینه ای
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوخت منظم و صاف 👌
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما آنقدر که به رحمت خدا نیازمندیم به آن اعتقاد نداریم؛ و آنقدر که تمنا داریم خدا با ما مهربان باشد؛ خدا را مهربان نمیدانیم. شاید به همین دلیل کمتر به دعا و مناجات میپردازیم. چون درخواست مهربانی از کسی که مهربان نیست انسان را خسته میکند. گناه و شیطان باعث یأس ما از رحمت خدا هستند
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باورکن معجزه خدارو...
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
گنجینه معارف قسمت اول
بررسی شیوه سیاسی حضرت زهرا (س) با کاوشی در خطبه فدکیه
«الحَمدُ لِلَّهِ عَلَی مَا أَنعَمَ وَ لَهِ الشُّکرُ عَلَی مَا أَلهَمَ» ستایش خدای را بر آنچه ارزانی داشت و سپاس او را بر اندیشه نیکو که در دل نگاشت. در این اجمال نگرشی بر شیوه ها و مشی سیاسی حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت با ریشه یابی و بررسی علل افتراق آغاز می کنیم و سپس به رویکردها و مصادیق مختلف مبارزه با نفاق و دفاع از حق پرداخته و شیوه ها و راهکارهای عینی و جلوه های تجلی خشم و مهر الهی را در زندگی حضرت (س) در دفاع از حق امام و امت مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.
منبع : «صحیفه مبین» پاییز 1385 - شماره 38 , خزعلی، مرضیه
مقدمه
همان گونه که در قرآن کریم آمده است انسان ها امتی واحده بودند و انبیاء با کتاب و حکمت برای رشد و روشنگری و رفع سوء برداشت ها و پناه و ملجأ و مرجع مردم در اختلافات مبعوث شدند و هیچ اختلاقی پس از آن نخواهد بود مگر از طرف کسانی که در مقابل حق طغیان می کنند. در آغازین روزهای ختم رسالت و اتمام نعمت و اکمال دین الهی نیز این تقابل با حق، رخ نمود و اختلاف فرق آغاز شد و امت به دو گروه تقسیم شدند.
1-گروهی به ولایت و امامت امام معصوم (ع) معتقد بودند و انتصاب او را از جانب خداوند دانسته و اطاعت او را اطاعت خدا می دانستند و می گفتند: «و ما کان لمؤمن و لا مؤمنة اذا قضی اللّه و رسوله امرا ان یکون لهم الخیرة من أمرهم و من یعص اللّه و رسوله فقد ضلّ ضلالا مبینا » (الأحزاب، 36).
2-گروه دیگر امامت معصوم را ضروری ندانسته و انتخاب فردی از بین خود را به عنوان ولی امر کافی می دانستند و براساس آراء جمعی کوچک در سقیفه سرنوشت جهان بشریت را رقم زند و امام را از حق الهی و امت را از حق امامت و بلکه حق را از حقانیت محروم کردند. این دو نگرش که در امامت و شناخت مصداق آیات ولایت، مودت، غدیر، تطهیر، مباهله و... با هم فاصله گرفتند، بر اصولی متفاوت بنا شده بودند و رویکردهای متفاوتی داشتند.
الف-رویکرد گروه اول که شیعیان زهرای اطهر (س) بودند، تأکید بر سنت و سیره نبوی و پافشاری بر حفظ احکام و ارزش ها بود که از ارکان فکر دینی بود و حاصل آن را عملکرد دینداران می نمود. این گروه با استناد به نقل ابن عباس «مفسر کبیر قرآن» که بالغ بر 300 آیه بر تعریف و تبیین و انتصاب امام از طرف خداوند تأکید دارد و بر ضرورت عقلی آن نیز طبق قاعده لطف الهی در هدایت بشر، استدلال می کردند و تغییر رفتار جامعه جاهلی به سوی جامعه مطلوب الهی را جز در پرتو پایبندی به ولایت الهی نمی دانستند.
ب-رویکرد گروه دوم که اهل سنت بودند، تأکید بر نظر و رأی اشخاص و انتخاب جانشین پیامبر (ص) از طرف مردم، آن هم در حد حاضران انگشت شمار سقیفه و امکان تجدیدنظر در بنای دین و احکام متناسب با زمان، حتی تغییر نظام سیاسی و احکام ضروری دین!! برای در دست داشتن حکومت بود. این گروه معتقد بودند پافشاری بر سنت های پیامبر (ص) و ارزش ها و احکام الهی منطبق با سیره نبوی با درک واقعیات و نیازهای عصر، متناسب نیست و برای تقویت قدرت مرکزی متناسب با توسعه جوامع اسلامی و تبادل فرهنگ ها می بایست اقدام به ارائه دیدگاه های جدید و متناسب با زمان نمود و در صورت نیاز به اصلاحاتی ساختاری و حتی زیربنایی دست یازید.
این دو حرکت در مبانی و اصولی همچون امامت و عصمت امام، عدالت الهی، جبر و اختیار و... که برگرفته از وحی و نص قرآن بود اختلاف نظر داشتند.
هدف اصلی قیام زهرای اطهر (س) که اولین آمر به معروف و مؤسس حرکت عاشورائیان است، اصلاح در ارکان فکر دینی و عملکرد جامعه دیندار و معتقد به دین بود و به تربیت و نجات انسان های تازه از بند اسارت رسته و احیاء شده عصر نبوت امید داشت و هدایت و مدیریت نسل ها و عصرها در همه زمان ها و مکان ها را هدف قرار داده بود. او خطاب به حاضران در مسجد مدینه را به همه انسانیت تعمیم می دهد و آنان را امنای الهی در همه سرزمین ها دانسته و رسالت پیام آوری و عمل به پیام الهی را مسئولیت همه بندگان خدا می داند و می فرماید:
«عباداللّه أنتم فی بلاده». (بندگان خدا، شما امین های الهی در سرزمین ها هستید). یعنی که ما شیعیان زهرای اطهر (س) نیز مخاطب او و امانت دار پیام و تداوم بخش راه او برای تحقق اهداف الهی اش خواهیم بود.
رویکردها و مشی مبارزاتی حضرت زهرا (س)
شیوه های مبارزاتی و ابزار هنری مورد استفاده حضرت به حدی متنوع، متعدد و سیاستمدارانه است که نیاز به پژوهشی وسیع و دقیق و مجالی وسیع و مبحثی فراگیر و جامع دارد. لذا در این بحث به نکات عمده و فرازهایی از کلام و قیام حضرت که تجلی نمادین مشی سیاسی ایشان است در سرفصل های زیر اشاره می گردد.
ادامه دارد......
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
قست دوم گنجینه معارف
-جلوه هایی از حمایت سیاسی از ولایت، در فرازهای مختلف کلام صدیقه طاهره (س)
-استدلال های فقهی، حقوقی حضرت زهرا (س) در دفاع از فدک مقابل دعاوی مطروحه چه در خطبه و چه در دادگاه.-استناد به آیات قرآن در احقاق حق در زمینه ارث پدر برای اثبات چهره تحریف و غصب.
جلوه هایی از حمایت سیاسی از ولایت
ایشان در معرفی جایگاه امامت و ولایت و ارزش آن به مردم هشدار می دهند آنجا که می فرمایند: «فجعل اللّه اطاعتنا نظاما للملة و امامتنا أمانا للفرقة».خداوند اطاعت از ما اهل بیت (ع) را سبب برقراری نظام اجتماعی در امت اسلامی، و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه ها قرار داده است.
و در شأن اما زمانش (ع) می فرماید: پیامبر (ص) و امام علی (ع) دو پدر امت اسلامند. کجی ها را راست و انحرافات را اصلاح می نمایند. اگر مردم آنان را اطاعت کنند از عذاب جاویدان نجاتشان می دهند و اگر همراه و یاورشان باشند نعمت های همیشگی خداوندی را ارزانی شان می دارند و در تبیین منزلت امام می فرمایند: «مثل الامام مثل الکعبة اذ تؤتی و لا تأتی». (مثل امام مانند کعبه است که مردم به سوی او (کعبه) می آیند و او به سوی مردم نمی رود) و در نهایت به مردم هشدار می دهند که: «و هو الامام الربانی و الهیکل النورانی، قطب الأقطاب، و سلالة الأطیاب الناطق بالصواب نقطة دائرة الامامة». «علی (ع) امامی ربانی و الهی و هیکلی نورانی و مرکز توجه همه عارفان و خداپرستان و از خاندان پاک و گوینده حق و محور اصلی امامت است». در دفاع عملی از امام (ع) است که اقدام به ایراد خطبه در مسجد و... می نمایند و از فدک بعنوان الگوی نمادین غضب برای احقاق حق و اثبات تحریف حتی در احکام و آیات الهی یاد می کنند و با استنادات قرآنی و استدلال های فقهی حقوقی نقاط انحراف را مشخص می فرمایند که به نمونه هایی از این استنادات در ضمن تبیین موقعیت فدک اشاره می شود.
معرفی فدک
فدک در کجاست؟«فدک» قریه آباد و حاصلخیزی بود، در نزدیکی «خیبر» که تا شهر مدینه حدود «یکصد و چهل کیلومتر» فاصله داشت و از طریق صلح و بدون جنگ به پیامبر اکرم (ص) رسید. بعد از آن که «فدک» در ملک پیامبر اسلام (ص) قرار گرفت آیه مبارکه «و آت ذا القربی حقه» (الاسراء، 26) «حق خویشاوندان نزدیکت را بده» نازل شد. پیامبر گرامی اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) را صدا زد و فرمود: «فدک» را به تو و فرزندان بعد از تو بخشیدم. این پاداش به خاطر مادرت حضرت خدیجه (س) بود که به تو دادم، «فدک» را به عوض مهریه حضرت خدیجه (س) به وی بخشید.
سیوطی در تفسیر خود(4/177) نقل می کند: بعد از نزول آیه فوق، پیامبر اسلام (ص) فدک را به حضرت زهرا (س) بخشید و سپس حضرت علی (ع) مأمور شد که سند آن را بنویسد. آن حضرت سند را نوشت و غلام پیامبر (ص) و «ام ایمن» و حضرت علی (ع) بر آن شهادت دادند و «فدک» در زمان پیامبر (ص) به تصرف حضرت فاطمه (س) درآمد. حضرت فاطمه (س) افرادی را برای اداره آن گمارد. وکیل آن حضرت، درآمد فدک را که هر سال بالغ بر بیست و چهار هزار یا هفتاد هزار دینار می شود خدمت حضرت فاطمه (س) می آورد و آن حضرت آنان را بین فقرای بنی هاشم و مهاجر و انصار تقسیم می کرد.
بعد از رحلت پیامبر (ص) ابو بکر، وکیل حضرت زهراء (س) را از فدک اخراج کرد و فدک را غصب نمود. حضرت فاطمه (س) به این موضوع اعتراض کرد و مطالبه حق خود را نمود ابو بکر از وی شاهد خواست. حضرت فاطمه (س)، حضرت علی (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و... را به عنوان شاهد معرفی نمود که به دلایل واهی پذیرفته نشد.
فدک در تاریخ
در طول تاریخ، فدک دارای سرنوشت شگفت انگیزی است. به طوری که بارها گرفته شد و مجددا به اهلش برگشت که به طور خلاصه به آن اشاره می شود.
1-در سال هفتم هجری براساس مصالحه، به پیامبر اسلام (ص) رسید که آن را به دخترش حضرت زهرا (س) بخشید.
2-بعد از رحلت پیامبر (ص) خلیفه اول آن را غصب کرد و در اختیار حکومت قرار داد. البته عده ای نقل کرده اند که خلیفه دوم فدک را به حضرت علی (ع) و عباس عموی پیامبر (ص) برگرداند و در زمان عثمان مجددا غصب شد.
3-در زمان حکومت «عمر بن عبد العزیز» طبق دستور وی، فدک را به فرزندان حضرت زهرا (س) برگرداندند.
4-سپس در زمان حکومت «یزید بن عبد الملک» مجددا فدک را غصب کردند.
5-بعد از انقراض بنی امیه و آغاز حکومت «بنی عباس» اولین خلیفه عباسی «ابو العباس سفاح» آن را به «عبد اللّه بن علی (ع) » به عنوان نماینده فرزندان حضرت زهرا (س) بازگرداند.
6-ابوجعفر، منصور دوانیقی آن را غصب کرد.
7-مجددا «مهدی عباسی» فرزند منصور، آن را به فرزندان حضرت زهرا (س) بازگرداند.
ادامه دارد....
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
قست سوم گنجینه معارف
8-موسی بن هادی، خلیفه دیگر عباسی آن را غصب کرد.9-در زمان حکومت مأمون عباسی در سال 210 ق طبق نامه و دستور وی به فرماندار خود در مدینه، آن را به «محمد بن یحیی» و «محمد بن عبد اللّه» به عنوان نمایندگان فرزندان حضرت زهرا (س) واگذار کردند.
10-در زمان حکومت «متوکل عباسی» مجددا «فدک» غصب شد (بلاذری، 36-41؛ یعقوبی، 3/48).
11-برخی معتقدند که بعد از متوکل «المعتضد»، آن را مجددا به اهلش برگرداند ولی مجددا «المکتفی» آن را پس گرفت (اربلی، 1/496).
خطبه فدکیه
حضرت زهرا (س) برای اثبات حقانیت خود و این که «فدک» از آن اوست، خطبه ای مفصل ایراد نمود که به خطبه «فدکیه » معروف است.
این خطبه در کتاب های گوناگون شیعه و سنی ذکر شده است که در این جا به چند مأخذ اشاره می شود.
مدارک خطبه فدکیه
1-کتاب بلاغات النساء (ص 23 و 33 ) که مؤلف آن از علماء و دانشمندان و ادبای اهل سنت بود و در حکومت بنی عباس می زیست و نزد آنان جایگاهی بس رفیع داشت.
2-کتاب نهج البلاغۀ «ابن ابی الحدید» که این خطبه از کتاب «السقیفة» احمد ابن عبد العزیز جوهری نقل نموده و احمد بن عبد العزیز را فردی مورد وثوق و پرهیزکار معرفی می نماید و می گوید: همه محدثان عامه از او به نیکی یاد کرده اند. ابن ابی الحدید تصریح می کند که تمام اسنادی که برای خطبه ارائه نموده از کتب اهل سنت است و از کتب شیعه سندی ذکر نکرده است. وی این خطبه را به چهار سند نقل می کند:
سند اول به حضرت زینب (س) می رسد.
سند دوم به حضرت امام جعفر صادق (ع) ختم می شود.
سند سوم به امام محمد باقر (ع) می رسد.
سند چهارم به عبد اللّه بن حسن (ع) معروف به «عبد اللّه محض» فرزند فاطمه، دختر امام حسین (ع) می رسد(16/210 به بعد).
3- علی بن عیسی اربلی از بزرگان شیعه در کتاب کشف الغمة(1/479-480).
4- عمر رضا کحاله در اعلام النساء (4/116 -119 )؛ علامه مجلسی در بحار الانوار(8/109- 112).
5- احتجاج طبرسی(1/133-134).
خطبه حضرت زهرا (س) از زمان های بسیار قدیم مورد توجه اهل بیت و شیعیان آنان بوده است. به طوری که بزرگان آل ابی طالب آن را از پدران خود نقل می کردند و به فرزندان خود می آموختند.
اشاره ای به متن خطبه
الحمدلله علی ما انعم، و له الشکر علی ما الهم، و الثناء بما قدم، من عموم نعم ابتدأها، و سبوغ آلاء أسداها، و تمام منن أولاها، جم عن الاحصاء عددها، و نأی عن الجزاء أمدها، و تفاوت عن الادراک أبدها، و ندبهم لاستزادتها بالشکر لاتصالها، و استحمد الی الخلائق باجزالها، و ثنی بالندب الی أمثالها و...
خدا را به واسطه نعمت هایش شاکر، بر الهاماتش ذاکر، بر مواهب و عطایایش ثنا گویم، نعمت های گسترده ای که از آغاز خلقت به گستردگی همه هستی به ما ارزانی داشته و بر نعمت های بی حسابی که به ما عنایت کرده و بخشش های بی دریغی که پایانی برایشان قرار نداده است همو که الطافش به دلیل کثرت و زیادی از شماره و حساب بیرون است.
دامنه خوان نعمتش وسیع است و قابل گنجاندن در بستر زمان و مکان نیست و پایانش از حیطه ادراک خارج است.
از این رو، برای فزونی نعمت ها و تداوم آن مردم را به شکر فراخوانده است و خلایق رابرای تکمیل آن به ستایش خویش دعوت نموده و آنان را برای به دست آوردن امثال آنان تشویق کرده است.
نگرشی به فرازهای خطبه
حضرت در شروع و پایان خطب، ضمن اعلام حق و دفاع از حق مغصوب امام و امت و دفاع از حقوق خویش، به رسالت عظیم الهی خویش در هدایت انسان ها اهتمام ورزیده و با بیان سرچشمه های معارف الهی و فلسفه توحید و نبوت و احکام و علل شرایع به تحلیل عمیق از سیر تاریخی و علل انحطاط جوامع و انحراف و ارتجاع و مسلمین پس از نجات و هدایت الهی (و ارسال رسل و اتمام نعمت امامت) و ولایت می پردازند و عمده اشکال را دنیاطلبی، سستی و حق ناشناسی امت و عدم دفاع درست و به موقع از امامشان یعنی از حق حیات و راه نجات خود می دانند.
لذا قبل از بررسی ادامه خطبه به اهم محورهای مطورحه در مباحث حضرت اشاره می شود.
- حمد و ثنای الهی- توحید استدلالی- نبوت
- نگرشی به جاهلیت- نگاهی به ره آوردهای زمان بعثت و ظهور اسلام
- بیان علل شرایع و فلسفه احکام
- تحلیلی از تاریخ و حوادث ایام
- تبیین موقعیت و مکانت همسر و امامش در زمان پیامبر (ص)
- تبیین دگرگونی ایام بعد از فقه پیامبر (ص)
- تبیین حقوق خویش در برابر غاصب و ارائه دلائل و مستندات فقهی قرآنی و...
-تبیین سستی و ضعف مسلمین در دفاع از اهل بیت (ع) و حق حیات خویش
- سرزنش و توبیخ غاصبین و قاعدین که زمینه ساز ظلم شدند.
- اعلام شکایت و طرح دعوی در دادگاه الهی، بادادخواهی نبوی (ص)
ادامه دارد....
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
قسمت چهارم گنجینه معارف
اینک ادامه خطبه در ذیل می آید:
ثم التفتت الی اهل المجلس وقالت: أنتم عباداللّه نصب أمره و نهیه و حملة دینه و وحیه، و أمناء اللّه علی أنفسکم، و بلغاؤه الی الأمم، و زعیم حق لکم لله فیکم، عهد قدمه الیکم و بقیة استخلفها علیکم: کتاب اللّه الناطق، والقرآن الصادق، و النور الساطع، والضیاء اللامع، بینة بصائره، منکشفة سرائره، منجلیة ظواهره، مغتبطة به أشیاعه، قائدا الی الرضوان أتباعه، مؤد الی النجاة استماعه. به تنال حجج اللّه المنورة و عزائمه المفسرة، و محارمه المحذرة و بیناته الجالیة، و براهینه الکافیة، و فضائله المندوبة. و رخصه الموهوبة، و شرایعه المکتوبة.
سپس رو به اهل مجلس کرد و فرمود: ای بندگان خدا، شما پرچمداران امر و نهی الهی و حاملان دین و وحی و حافظان اوامر الهی در تبیین دین خدا و مبلغان او برای امت ها هستید. خدا در میان شما میزان، برای پاسداری حق و پیمانی در دسترس شما گذارده و یادگاری برای شما باقی گذاشته که آن کتاب ناطق خدا، قرآن صادق و نور ساطع و شعاع درخشان اوست، کتابی که دلایلش روشن، باطنش مبرهن، ظواهرش پرفروغ و پیروانش پرافتخارند.کتابی که پیروان خود را به بهشت رضوان می خواند و مستمعین دعوتش را به ساحل نجات می کشاند. همان که با چنگ زدن به دریای حکمتش می توان به برهان های روشن و کافی نایل شد و همچنین توسط آن گنجینه اسرار، می شود مکارم اخلاق و کارهای مشروع و مجاز و واجبات الهی را شناخت.ایشان نه تنها در این خطبه که در دیگر خطبه ها و حضور در مجامع عمومی بر دفاع از امامت و حقوق امت تاکید می نمایند تا جائی که پس از مجروح و مصدوم شدن و بیهوشی، بلافاصله پس از به هوش آمدن متوجه می شوند که امام و رهبرشان را برای بیعت به مسجد برده اند. زهرای اطهر (س) با بدنی مجروح سراسیمه به طرف مسجد می روند و پس از دفاعی سخت از امام (ع) و تهدید دشمنان مانع تحمیل بیعت بر امامشان می شوند و پس از پیروزی نیز تا آخرین لحظه برای تحقق اهداف و رسیدن به پیروزی، امام را همراهی می کنند. در اینجا به نمادهایی از این جهاد اشاره می شود: «یا سلمان لا اخلی عن باب المسجد حتی أری ابن عمی سالما بعینی». ای سلمان پا از مسجد بیرون نمی گذارم تا پسرعمو را رها شده و سالم مشاهده نمایم و سرانجام بعد ازموفقیت در این برهه مهم سیاسی، حضرت (س) به شوهر مظلومشان که تنها از مسجد بیرون آمده می نگرد و می فرمایند:
«روحی لروحک الفداء و نفسی لنفسک الوقاء یا أباالحسن». (روحم فدای روح تو، جانم فدای جان تو یا اباالحسن).
در مبارزه سیاسی و گریه های مداوم خویش خطاب به امامشان می فرمایند: «قال: یا اباالحسن ما اقل مکثی بینهم و ما أقرب مغیبی... فو اللّه لا اسکت لیلا و لا نهارا». ای اباالحسن چقدر اندک است ماندن من در میان مردم و چقدر نزدیک است پنهان شدن من از جمعشان... . سوگند به خدا هرگز سکوت نمی کنم نه در شب و نه در روز و گریه های مداوم را تعطیل نمی کنم تا به پدرم (ص) ملحق شوم و حتی بیت الحزان را برای اعلام نارضایتی و گریه های فرهنگ ساز سیاسی انتخاب کردند.
ایشان حتی در جواب احوالپرسی عیادت کنندگان فرمودند: «أصبحت و اللّه عائفة لدنیا کن قالیة لرجالکن». (صبح کردم درحالی که از دنیای شما بیزارم و مردان شما را دشمن دارم و از آنان منزجرم. آنان را آزمودم و رها کردم. چه زشت باشد کندی شمشیرها بعد از تیزی شان...).
در صورت تمسک به اهل بیت (ع) برای هدایت امت می فرمایند: «قالت: ویلکم ما اسرع ما خنتم الله و رسوله فینا اهل البیت! و قد أوصاکم رسول اللّه (ص) باتباعنا و مودّتنا و التمسک بنا؛ ای مردم وای بر شما چقدر زود به خدا و پیامبرش درباره ما اهل بیت خیانت کردید». در صورتی که رسول گرامی به شما سفارش نمود تا از ما پیروی کنید و ما را دوست داشته باشید و از ما دست نکشید و با اعلام نارضایتی شدید از منافقین و مرتدین برای مخفیانه به خاک سپردن شدن وصیت می نمایند و تاکید می کنند کسانی که عهد خدا و رسول الله (ص) را شکستند و با امیر المؤمنین (ع) چنان برخورد کردند، نباید بر بدن من نماز گزارند. آنجا که فرمودند: «قالت: لا تصلی علی أمّة نقضت عهداللّه و عهد أبي رسول الله (ص) في امیرالمومنین علی (ع)». و در آخرین لحظات، تنها نگرانی حضرت مظلومیت همسر و امام و رهبرشان است.
حضرت زهرا (س) در دفاع عملی از امام (ع) اقدام به ایراد خطبه در مسجد می نمایند و از فدک به عنوان الگوی نمادین غصب برای احقاق حق و اثبات تحریف حتی در احکام و آیات الهی یاد می کنند و با استنادات قرآنی و استدلال های فقهی-حقوقی، نقاط انحراف را مشخص می فرمایند که به نمونه هایی از این استنادات اشاره می شود.
ادامه وارد......
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
قسمت پنجم گنجینه معارف
هدف از قیام زهرا (س) برای احقاق حق
می دانیم که فاطمه اطهر (س) فدک را بعنوان نحله و اعطایی رسول اکرم (ص) به دستور خدای متعال پس از نزول آیه کریمه و آت ذالقربی حقه (الاسراء، 26) «حق نزدیکان را بپرداز» در دست داشت و پیامبر (ص) از جبرئیل در این مورد توضیح خواست که: مراد از ذوی القربی کیست؟ جبرئیل عرض کرد: فدک را به فاطمه (س) واگذار کن. آن را در عوض مجاهدات مادرش خدیجه در راه خدا دریافت داشت و همه مسلمانان در ظرف سه سال می دیدند که تنها زهرای اطهر (س) در فدک مداخله و تصرف می نمود و درآمد آن را صرف خود و فقرا و نشر معارف اسلامی می نمود. هنگامی که پیامبر (ص) رحلت نمود و ابو بکر بر حکومت اسلامی دست یافت فدک را تصاحب کرده و از دست فاطمه (س) خارج نمود. در برابر این تجاوز، فاطمه (س) برآشفت که این فدک نحله و اعطائی پدرم پیغمبر است. ابو بکر از وی درخواست بینه و شاهد کرد و زهرا (س) در حالی که متصرف بود شاهد و بینه اقامه کرد. اما ابو بکر از پذیرش ادعای زهرا (س) به دلیل ناقص بودن بینه و این که عدد شهود و کیفیت آن را کامل نمی دانسته امتناع ورزید.
درحالی که به نص صریح قرآن در آیات مباهله، تطهیر و... اهل بیت معصوم از خطا و محور حق بودند. آیه مباهله می فرماید: «فمن حاجّک فیه من بعد جاءک من العلم فقل تعالوا ندع أبناءکم و نساءنا و نساءکم و انفسنا و أنفسکم ثم نبتهل فنجعل لعنة اللّه علی الکاذبین (آل عمران، 61)؛ پس هرکس با تو در مقام مجادله برآید بعد از آن که به وحی خدا بر احوال او آگاهی یافتی با او بگو بیائید ما و شما با فرزندان و زنان و انفس خود مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم». وقتی این آیه نازل شد از زنان پیامبر (ص) غیراز زهرا (س) و از پسران او غیر از حسنین (ع) کسی همراه ایشان نبود.
پیامبر (ص)، علی (ع) را به عنوان نفس خود انتخاب فرمود. در صحیح مسلم(7/21) آمده که وقتی این ها زیر سایبان قرار گرفتند پیامبر (ص) فرمود: من دعا می کنم شما آمین بگویید. آنگاه فرمود: اللّهم هولاء اهل بیتی. که این روایت را ترمذی و حاکم و بیهقی هم روایت کرده اند(ترمذی، 2/306؛ بیهقی، 7/63؛ حاکم، 3/105).
بر طبق آیه تطهیر: انما یرید اللّه لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهّرکم تطهیرا (الأحزاب، 133) ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه(1/161) از ابی بکر جوهری از بختری بن حسان نقل کرده که: ابو بکر فدک را از فاطمه (س) گرفت، درحالی که او مرد مهربانی بود، زیرا بر او ناگوار بود که روش پیامبر (ص) راتغییر دهد.
فاطمه (س) نزد او آمد و ادعا کرد که پیامبر (ص) فدک را به من بخشیده است. ابو بکر گفت: آیا شاهدی داری؟ علی (ع) و ام ایمن به نفع زهرا (س) در این قضیه شهادت دادند. ابو بکر گفت: آیا به گواهی یک زن و یک مرد تو ادعای استحقاق می کنی؟ آن گاه گفت: یک زن و یک مرد دیگر بیاور تا استحقاق تو نسبت به فدک ثابت شود. این مطلب را ابن حجر در کتاب الصواعق المحرقه(ص 32) نیز نقل کرده است و سمهودی در کتاب وفاء الوفاء (2/160 ) آورده است: آیا می توان گواهی خاندانی را که قرآن پلیدی را از آن دور فرموده و آنان را پاک و پاکیزه ذاتی قرار داده است رد کرد؟ آیا انکار آنان انکار آیه تطهیر در قرآن نیست؟ آیا شهادت ام ایمن که به شهادت و اقرار خود خلیفه، پیامبر (ص) به بهشتی بودن او شهادت داده، به علت این که غیر عرب است و فصیح سخن نمی گوید مردود است؟ آیا می توان اسماء بنت عمیس را که وی نیز به شهادت پیامبر (ص) اهل بهشت است به اتهام دوستدار بودن بنی هاشم شهادتش را نپذیرفت؟
آیا در مورد محور حق باید مطرح کرد که علی (ع) همسر زهرا (س) است و به نفع خودش رأی می دهد؟ حسنین که فرزندان آنان هستند همچنین و بنابراین ادعای حضرت زهرا (س) بعلت ناقص بودن بینه و کیفیت شهود تأیید نمی شود. درحالی که در کتاب صحیح مسلم «باب وجوب الحکم (5/128 ) بشاهدٍ و یمینٍ» از ابن عباس نقل شده است که پیامبر (ص) به یک شاهد و قسم حکم می فرمود و نوری در شرح این کتاب گفته است: عموم علمای اسلام از صحابه و تابعین و سایر علمای فِرق مختلف در این مطلب متفقند که در منازعات مالی یک شاهد با قسم از نظر مدعی کفایت می کند و به نقل مشهورجزیمةذوالشهادتین (قزوینی، 107) در شهادت بر له پیامبر (ص) آنجا که فرمودند: تو که هنگام خرید و فروش ما حاضر نبودی چگونه به نفع من گواهی می دهی؟ خزیمه به عرض رسانید یا رسول اللّه اگرچه من ناظر معامله نبودم اما به این جهت به راستگویی شما گواهی می دهم که شما پیامبر خدایید و مورد اعتماد وحی الهی. پیامبر (ص) فرمود: در این صورت گواهی تو را به رسمیت می شناسم و این یک شهادت تو را به جای دو شهادت می پذیرم و از آنجا خزیمه به ذوالشهادتین موسوم شد.
ادامه دارد....
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
از میان #در و دیوار صدا مـے آید
یڪ نفر ناله ڪنان پشت دری،گفت علـے
یڪ نفر دست به #پهلو ،به زمین افتاده
مـادرے خورد زمین و پسری گفت علـے
#ایام_فاطمیه💔🕊
#ای_وای_مادرم💔🕊
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
کانال 📚داستان یا پند📚
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
🔳 #ایام_فاطمیه
🌴انگار نه انگار
🌴انقد زدن دستش افتاده از کار
🎤 #مهدی_رسولی
⏯ #استودیویی
👌 #پیشنهاد_ویژه
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
کانال 📚داستان یا پند📚
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
🔳 #ایام_فاطمیه
🌴گل چادر گلدارت
🌴تب دستای تب دارت آتیشم زده
🎤 #محمود_کریمی
⏯ #استودیویی
👌 #پیشنهاد_ویژه
🌷 #التماس_دعا
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
👈آدمی که بهش میگی:
✹تنبل؛ ممکنه درحال جنگ با افسردگی و اضطراب باشه که اجازه انجام کاری رو بهش نمیدن
✹شکاک؛ ممکنه یه روزی تمام اعتمادشو پای کسی گذاشته و خیانت دیده و حالا باور کردن دیگران براش سخت شده
✹بیاحساس؛ ممکنه یه روزی همه حسشو واسه آدم اشتباهی صرف کرده
✹ضعیف و ترسو؛ ممکنه قبلا اتفاق بدی براش افتاده باشه که هنوز درحال جنگ برای کنار اومدن باهاشه
"قبل ازینکه خیلی راحت به همدیگه برچسب های منفی بزنیم این رو بدونیم که ما از دنیای درون اون فرد هیچ خبری نداریم"
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
#میخوای_روزیت_زیاد_شه
✍جوانی رفت پیش پیری گفت: روزی ندارم ، برکت از خانه ام دور شده .پیر پاسخ داد : پدر یا مادرت از تو ناراضی است . اگه میخواهی در زندگی به چه
کنم چه کنم نیفتی حواست به پدر و مادرت باشه.
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
#سردردها وراهکارهای مقابله با آن
⇦✨در طب سنتی اسلامی ۶۰نوع سردرد داریم، که ۱۴نوع آن میگرنی است
⇦✨اگر سردرد از نیم کره راست شروع شود با مشارکت کبد بوده است 《عرق کاسنی،عرق شاطره مفید است》
⇦✨اگر سردرد از نیم کره چپ شروع شود با مشارکت طحال بوده است 《غلبه سوداست سردی و خشکی بستن، سر با پارچه نخی والیاف طبیعی پشم شتر وگوسفند مفید است》
⇦✨اگر سردرد در ناحیه پیشانی باشد و سینوزیت نباشد غلبه خلط صفرا «گرمی و خشکی» ست: کاسنی، شاطره، عناب مفید است
⇦✨اگر سردرد در ناحیه شقیقه باشد غلبه خلط دم «گرمی وتری» است :خوردن ترشیجات مثل آبلیمو وسرکه حتی بو کردن آنها مفید است عطر گل بنفشه نیز مفید است
⇦✨اگر سردرد از پشت سر شروع شود غلبه بلغم «سردی و تری » است کندر خوراکی مفید است
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
#یک_داستان_یا_پند
✍حسن از شهرستان به مرکز استان انتقالی گرفته است. او معلّم مدرسه ابتدایی است. وقتی به خانه دایی اش در مرکز استان می رسد معذب است و قصد دارد در اطراف شهر به وسع خود خانه ای اجاره کند.
🌟دایی اش به او می گوید: اصلا برای اجاره خانه عجله نکن تا هر زمان که بخواهی در خانه ما بمان، که طبق امر الهی خانه خود توست و صله ارحام بر من واجب . و تو با وجودت به خانه من هم به عنوان مهمان و هم به عنوان صله ارحام برکت می بخشی و خودت بی خبری.
🏘حسن مدت 10 شب در خانه دایی خود مهمان می شود. که با تلاش مدیر مدرسه، برای او خانه نقلی کوچکی به عنوان اجاره پیدا می شود.
🌐بعد از ده روز،حسن وسایل مجردی خود به خانه جدید می آورد. و ساکن می شود. حسن عاشق دایی خود است چون می دانست هر اندازه در خانه دایی خود بماند دایی او راضی است و محدودیت زمانی بر او مقرر نکرده است. نیَّت دایی او برای رضای خدا و رضای اوست.و دایی او از اقامت او نه تنها ناراحت نمی شود بلکه احساس صلوات الهی می کند. اگر دایی حسن می گفت: یک ماه در خانه من بمان و بعد می روی... داستان ارزش کار دایی حسن نزد او متفاوت و بسی کمتر می شد .... چنان چه کسی که در ماه محرم ، شرب خمر برای رضای خدا ترک می کند نزد خدا بسیار ارزشمند تر از کسی که نیت کند فقط ماه محرم را شراب نخواهد خورد. کسی که در ماه رمضان نیت می کند من بعد نماز خواهد خواند اگر دوم رمضان از دنیا برود نزد خدا نماز خوان محسوب می شود و فرق دارد با کسی که نیت کرده فقط ماه رمضان روزه بگیرد و نماز بخواند هر چند صاحب چنین نیتی سی ام رمضان و در حال نماز بمیرد چون اراده کرده بود بعد ماه رمضان دیگر نماز نخواند، نزد خدا اگر سی ام رمضان هم بمیرد یک بی نماز محسوب می شود. و این است معنی الله الصمد . چون حق تعالی نه به نماز یک ماهه نیاز دارد و نه به نماز دو روزه بلکه نیت ما نزد خداوند است که وزن می شود.
💠در حدیثی به این مضمون از امام صادق (ع) آمده است. در جواب این سوال که کسی که در بیست سالگی بمیرد، چگونه خداوند بهشت و جهنمی شدن او را مشخص می کند؟
❇️امام می فرمایند: اهلِ بهشت برای آن در بهشت هستند که نیَّت داشتند،هر اندازه از خدا عمر بگیرند در اطاعت او باشند. و اهل جهنم برای این در جهنم می روند که نیَّت شان بر این بود، هر اندازه در دنیا زنده بمانند عصیان خداوند بکنند.
📌 پس کسی که گمان می کند،کسی که در بیست سالگی می میرد.خوش به حال اش اهل بهشت است چون کم عمر از خدا گرفته پس کم گناه کرده است، خیال باطل و مصداق ✨ساءَ ما یَحکُمون✨ است.و ملاک بهشت و جهنمی شدن ما فقط نیَّت های ما است.
🔅علت این که حق تعالی، تا زمان دیدن فرشته مرگ بر انسان فرصت توبه داده است و عاقبت به خیری بسیار مهم است این امر است که فرصت الهی برای تغییر نیَّت های ما تا قبل از مرگ مان است. و علت این که می گویند، کسی که توبه کرده است مصداق کسی است که گناهی نکرده است. آن است که تایب در نیَّت خود در ادامه حیات اش به نیت خیر عبد و بندگی خدا با ترک معصیت او بر می گردد.
✨ ولَيْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ حَتَّىٰ إِذَا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ إِنِّي تُبْتُ الْآنَ وَلَا الَّذِينَ يَمُوتُونَ وَهُمْ كُفَّارٌ ۚ أُولَٰئِكَ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا✨
⚡️و کسانی که (تمام عمر) به اعمال زشت اشتغال ورزند تا آنگاه که یکیشان مشاهده مرگ کند در آن ساعت پشیمان شود و گوید: اکنون توبه کردم، توبه چنین کسی پذیرفته نخواهد شد.
جان ها قربان رحمت آن یگانه معبود و وجود هستی که حتی تا دیدن فرشته مرگ به بنده اش فرصت اصلاح نیَّت خود را بخشیده است.
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قاضی خداست رفیق .
دکلمه ای عالی تقدیم نگاهتون
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
کانال 📚داستان یا پند📚
کاربر ایتا:
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
🔳 #ایام_فاطمیه
🌴شب تا صبح از درد بیداری
🌴معلومه مادر درد داری
🎤 #سید_مجید_بنی_فاطمه
⏯ #زمینه
👌بسیار دلنشین
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درد دل زیبا با خدا♥️
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اگه دنبال عشق واقعے تو ادما میگردین
یه مادرت نگاه ڪن ♥️
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وقتی حافظه کَشِ گوشی پر میشه و اگه گوشیت هنگ میکنه اینکارو بکن درست میشه👌
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
حاج آقا دولابی ره:
🔻با نیت کار کن
🔸خانواده ات هر چند نفر که هستند، به آنها نگاه نکن و به نیت همان تعداد از ائمه علیهم السلام از آنها پذیرایی کن.
چند وقت که این کار را ادامه دادی، ببین چه میشود.
🔻با نیت کار کن.
🔸مثلاً در حمام خودت را به این نیت بشوی که داری نفست را از صفات رذیله و از هوی و هوس و آرزوهای دور و دراز میشویی
◽️سرت را به این نیت اصلاح کن که داری گناهان و خیالات باطل را از وجودت قیچی میکنی،
◽️سرت را به نیت شانه کردن سر یک یتیم شانه کن
◽️خانه را که جارو میزنی و لباس ها را که میشویی، به نیت بیرون ریختن دشمنان اهل بیت علیهم السلام از زندگی و وجودت انجام بده
🔰چند وقت که با نیت کار کردی، آن وقت ببین که نور همۀ فضای زندگی ات را پر میکند و راه سیرت باز میشود.
📚مصباح الهدی، ص ۲۱۴
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
🔴 #راز_ندیدن_اموات_در_خواب
💠مرحوم آقا شيخ عباس قمى در همين كتاب مفاتيح الجنان میگويد، هر كس بخواهد #مرده خود را خواب ببينيد، اين دعا را بخواند و اين كار را بكند، بعد مرده خود را در خواب ببيند. يك كسى تمام اين كارهايى را كه شيخ عباس قمى گفته بود، انجام داد، ولى مرده خود را درخواب نديد. براى همين، از دست شيخ عباس خيلى ناراحت شد و پيش خود گفت: آخر شيخ عباس اين چه مطالبى بود كه كه در كتابت مفاتيح نوشتى. عمل اين مطالب سودى نداد و نتيجهاى در برنداشت.
از اين بابت خيلى عصبانى شده بود.
دوست من گفت، شب شيخ عباس به خواب او آمد و گفت: من هم اين مطالب را درست نوشتم.
آن فرد گفت: پس من آنها را غلط انجام دادم. شيخ عباس گفت: نه، تو اتفاقاً هم آن كارها را هم درست انجام دادى. آن فرد گفت: پس چرا مرده ام به خوابم نيامد؟
شيخ عباس گفت: حالا چرا معطل اين هستى كه او به خوابت بيايد. من با اين كه مرده ام، به اين طرف آمده ام و آلان هم من در عالم بعد هستم.
💠خداوند متعال نمیگذارد مرده هايى كه به خاطر #گناهان و #اشتباهاتى داشتند، اكنون دچار رنجند، به خواب بيداران در دنيا بيايند؛ مبادا كه #آبروى مرده بريزد. به اين كه آن مرده در خواب آن زندگان بيايد و بگويد، بله، ما را به زنجير كشيدند و ما را داخل آتش بردند. براى همين خداوند متعال اصلًا نمیگذارد كه آن مردگان به خواب زنده ها بيايند.
💠با اين پرده پوشى خداوند، زندگان مىگويند، اين بنده خدا كه مرده، عجب آدم خوبى بوده است و خدا او را رحمت كند، و همان مرد گرفتار كه خداوند نمىگذاشت به خواب كسى بيايد، اگر همينطور چهل نفر آدم خوب درباره او بگويند، خدايا او را بيامرز، خطاب مىرسد كه عذاب او را برداريد؛ چون چهل نفر از بندگانم از من درخواست #آمرزش او را كردند. اين خداست.
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
✅ #تفکر
❤️اسلام به من میگه:
عیب کسی رو آشکـار نکنم
چون خـدا ستـار العیوبه
💛اسلام به من میگه:
دروغ نـگـــــم
حتی اگـه به ضررم بـاشه
💙اسلام به من میگه:
پشت سر مـردم غیبت نکنـم
حتی اگـه اون طرف لایقش بـاشه.
💜اسلام به من میگه:
دست به مـال مردم دراز نکنـم
حتی اگـه خیلی محتـاج باشـم
🗣اگه مسلمانی دروغ میگه
🚷اگه مسلمانی دزدی میکنه
💔اگه مسلمانی خیانت میکنه
👥اگه مسلمانی به مردم آزار میرسونه
❎اشکـال از اسلـام نیستــ
✅مشکـل از مسلمــانے ماستـــ
✨پس اسلام رابامسلمان نشناسید.
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
🔴 ده خصلتی که باعث نزول ده بلا می شود ...
🔸 رسول خدا صلوات الله علیه و آله و سلم فرمودند: اگر در امتم ده خصلت پیدا شود، خداوند آن ها را با ده خصلت عقاب می كند. پرسیدند آن ها چیست یا رسول الله؟ فرمودند:
↙️ اگر دعا کم شود، بلا نازل می شود.
↙️ اگر صدقه دادن کم شود، بیماری ها زیاد می شود.
↙️ اگر زکات دادن کم شود، چهارپایان هلاک می شوند.
↙️ اگر سلطان ظلم كند، باران از آسمان نمی بارد.
↙️ اگر زنا در بینشان زیاد شود، مرگ های ناگهانى هم زیاد می شود.
↙️ اگر رباخواری زیاد شود، زلزله هم زیاد می شود.
↙️ و اگر برخلاف آن چه خدا نازل کرده، حکم شود، دشمنشان بر آن ها مسلط شود.
↙️ و اگر عهد خدا را نقض کردند، خداوند آن ها را به قتل مبتلا می سازد.
↙️ و اگر کم فروشی کردند، خداوند آن ها را به قحطی مبتلا خواهد کرد.
🔰 سپس رسول خدا صلوات الله علیه و آله آیه شریفه " ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس ... فساد در خشكی و دريا ظاهر شد، به وسيله اعمال مردم تا بچشند برخی از آن چه را انجام داده اند تا شاید برگردند. " را تلاوت فرمودند.
📚 جامع الأخبار، ج ۱، ص ۱۸۰
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
💖📚داستان یا پند📚💖
بنــ﷽ــام خــ💖ـــدا
#یک_لحظه_سکوت_قدری_تامل
🔅 کمی طولانیه ولی ارزش خوندن داره🔅
☑️ روزگار عجیبی است!!
دخترانی در نوبهار زندگانی خود، عکسهایی در شبکه های اجتماعی می گذارند که حتی حیوانات هم از آن شرم می کنند.
☑️ روزگار عجیبی است!!
پدران و مادران به غذا و لباس فرزندان اهمیت می دهند اما فراموش می کنند که بذر ارزشها و اخلاق را در وجودشان بنشانند.
☑️ روزگار عجیبی است!!
کارمندان به بهانه حقوق کم، در کار خود اخلاص نمی ورزند و فراموش نموده اند که خداوند متعال در رزق و روزی حلال برکت می اندازد و حرام را از بین می برد.
☑️ روزگار عجیبی است!!
پسران و دختران جوانی که ساعتهای طولانی را در کوچه و بازار سپری می کنند اما در اولین رکعت نماز خسته می شوند.
☑️ روزگار عجیبی است!!
دختران و پسران جوانی که با سینه گشاده به موسیقی گوش می دهند اما اگر به کلام الله گوش فرا دهند سینه هایشان تنگ می گردد انگار که بسوی آسمان بالا می روند و نمی دانند که حلال با حرام درآمیختنی نیست.
☑️ روزگار عجیبی است!!
هر چه خوشمزه است را می خریم و صدها هزار تومان اسکناس می پردازیم اما هنگامی که به صندوق صدقه می رسیم دنبال سکه فلزی می گردیم تا در آن بیندازیم و به شنیدن صدای افتادن سکه در صندوق افتخار می کنیم.
☑️ روزگار عجیبی است!!
زنگ موبایل خودمان را تنظیم می کنیم تا دیر به سر کار نرسیم اما روبرو شدن با خداوند متعال در نماز صبح را فراموش می کنیم در حالی که می دانیم توان آنرا داریم که زنگ موبایل را برای نماز هم تنظیم نماییم.
☑️ روزگار عجیبی است!!
برخی از ما درباره آبرو و عیوب بندگان خدا سخن می رانیم و فراموش می کنیم که: "مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ" «انسان هیچ سخنی را بر زبان نمیراند مگر این که فرشتهای، مراقب و آماده (برای دریافت و نگارش) آن سخن است».
☑️ روزگار عجیبی است!!
از وفور حوادث و اتفاقات شکایت می کنیم اما با این حال خداوند را هنگام وقوع آنها از یاد می بریم.
☑️ روزگار عجیبی است!!
مردان، همسران و دختران و خواهران خود را می بینند لباسهایی می پوشند که برجستگی های بدنشان را آشکار می کنند اما به غیرت نمی آیند و با ادعای اینکه آنها روشنفکر، آزاداندیش و متمدن هستند هیچ واکنشی نشان نمی دهند!!
🔸رشوه همانند قهوه خوردن آسان و گوارا شده است..
🔸اختلاط زن و مرد، نماد تمدن به خود گرفته است..
🔸آرایش و اندام نمایی زنان به خوش اندامی مبدل شده است..
🔸برهنگی و بی بند وباری به آزادی تبدیل شده است..
🔸امر به معروف، تحجر و ارتجاع .. و امر به معروف، عقب افتادگی گردیده است.
🔸ابلیس از همان ابتدا صراحتا اعلام کرد که ما انسانها را در دنیا گمراه می سازد و در آخرت از ما کناره گرفته و اعلان بیزاری می کند اما...
🔸برخی انسانها کر و کور و لال هستند و تعقل نمی کنند.
🔸سخنی که قلب را نسبت به زمان تمدن اندوهگین می کند..
🔸اگر کسی را به ترک گناه و معصیتی نصیحت کنی چنین پاسخ می دهد که بیشتر مردم آن کار را انجام می دهند و فقط من نیستم..
🔸و اگر در قرآن، کلمه بیشتر مردم (أکثر الناس یا أکثرهم) را جستجو کنی به این موارد بر میخوری:
🔺"أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ" "أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَشْكُرُونَ" "أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يُؤْمِنُونَ" "أَكْثَرُهُم فَاسِقُونَ" "أَكْثَرَهُمْ يَجْهَلُونَ" "أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ" و...
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e
✳️عافیت از چشم زخم
🌺✍در روایتی آمده است :
چون کسی را چشم زخم رسیده باشد سوره مبارکه همزه را با نیت خالص و توجه به خدا بخواند عافیت یابد.
💞بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
وَیْلٌ لِکُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ(1) الَّذِی جَمَعَ مَالا وَعَدَّدَهُ(2) یَحْسَبُ أَنَّ مَالَهُ أَخْلَدَهُ (3) کَلا لَیُنْبَذَنَّ فِی الْحُطَمَةِ ﴿٤` وَمَا أَدْرَاکَ مَا الْحُطَمَةُ (5)نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ (6)الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَى الأفْئِدَةِ (7)إِنَّهَا عَلَیْهِمْ مُؤْصَدَة(ٌ8)فِی عَمَدٍ مُمَدَّدَةٍ(9)💞
📚خواص آیات قرآن کریم ص 224
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـه⚘
🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰📚
https://eitaa.com/joinchat/2162819174Cf3fe471b0e