📌 انشاءالله توفیق شود گامی در مسیر فقه برداشته شود...
#سیدعمار_حکیم
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
🔹فرقهها با درگیر کردن ما با نامسئلهها باعث میشوند وقت و هزینهی خود را صرف بازی در زمین استعمار کنیم🔹
💠 حجتالاسلام والمسلمین علی محمدی هوشیار در سیویکمین نشست از مجموعه نشستهای همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی با موضوع نقش فرقههای انحرافی در پیشبرد اهداف سیاست استعماری، در جمع دانشپژوهان مؤسسه دین و تمدن گفت: به لحاظ لغوی استعمار به معنای به دنبال آبادی و عمران بودن است که ظاهری مثبت و خوب دارد. اما در اصطلاح معنای بدی پیدا کرده و به کسانی اطلاق میشود که با بهانهی عمران و آبادانی، نفوذ میکنند و افراد و سرزمینی را تصاحب میکنند و اینطور عنوان میکنند که حیات آن افراد و تمدن و پیشرفت آن سرزمین بستگی به حضور استعمارگر دارد. با این نگاه استعمارگر جوامعی را برای هدف خود میپسندد که جوامع بزرگ و پویا و کلان نباشد و به دنبال واحدها و جوامع کوچک است و به دنبال کلان سازی نیست بلکه دنبال تکثیر واحدهای کوچکتر است.
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
🔹فرقهها با درگیر کردن ما با نامسئلهها باعث میشوند وقت و هزینهی خود را صرف بازی در زمین استعمار کنیم🔹
💠 حجتالاسلام والمسلمین علی محمدی هوشیار در سیویکمین نشست از مجموعه نشستهای همایش تخصصی فقه سیاست خارجی با موضوع نقش فرقههای انحرافی در پیشبرد اهداف سیاست استعماری، در جمع دانشپژوهان مؤسسه دین و تمدن گفت: به لحاظ لغوی استعمار به معنای به دنبال آبادی و عمران بودن است که ظاهری مثبت و خوب دارد. اما در اصطلاح معنای بدی پیدا کرده و به کسانی اطلاق میشود که با بهانهی عمران و آبادانی، نفوذ میکنند و افراد و سرزمینی را تصاحب میکنند و اینطور عنوان میکنند که حیات آن افراد و تمدن و پیشرفت آن سرزمین بستگی به حضور استعمارگر دارد. با این نگاه استعمارگر جوامعی را برای هدف خود میپسندد که جوامع بزرگ و پویا و کلان نباشد و به دنبال واحدها و جوامع کوچک است و به دنبال کلان سازی نیست بلکه دنبال تکثیر واحدهای کوچکتر است.
◽️وی افزود: با توجه به اینکه اخیراً در مباحث سیاسی به صورت گسترده به مبحث جنگ روایتها پرداخته شده است، باید بدانیم که این بحث ذهنی و افسانهای نیست و واقعیت دارد ما، هم در فضای سیاسی جنگ روایتها داریم و هم در فضای دینی داریم.
در فضای دینی از دل جنگ روایتها، فرقهها متولد میشوند و میبینیم که با کثرت جنگ روایتها در این فضا مواجه هستیم و شاهدیم که از دل جنگ روایتها فرقه ها متولد میشوند.
محمدی هوشیار گفت: سیاست استعماری بیش از آنکه وقت و هزینه خود را صرف جنگ روایتها در فضای سیاسی کند، در فضای دینی وقت و هزینه صرف میکند. چرا که هم هزینه کمتری میکند و هم آورده بیشتری برایش دارد.
آوردههای استعمار در جنگ روایتها چیست؟ استعمار دوست ندارد فضای کلان را مدیریت کند و مدیریت خردها برایش راحتتر است. از سوی دیگر در جنگ روایتها، خرده روایتها شکل میگیرد و هرچه این واحدهای کوچک بیشتر شود، استعمار تک تک آنها را راحتتر مدیریت میکند و میتواند آسیب بهتری به جامعه هدف خود بزند.
◽️عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: وظیفه ما در این وضعیت این است که ما در برابر استعمار باید سوار بر کلان روایتها شویم. چرا که امروز مشکل ما در بحث فرقهها بهائیت، احمد الحسن، آتئیست و... نیست بلکه معتقدم اینها مشکل و مسئله ما نیستند، بلکه نامسئله ما هستند و مسئله ما چیز دیگری است. اما دشمن خيلی علافه دارد ما را درگیر این نامسئلهها کند.
مشکل ما این است که زمین بازی را دشمن برای ما تعریف کرده و وقتی زمین بازی را دیگری برای ما طراحی کرد، ما را مشغول خرده روایتها میکند و از مسئله اصلی غافل میکند. مثلاً امروز بهائیت را راه میاندازد و ما انرژی خود را صرف آن میکنیم، بعد احمد الحسن را وسط میاندازد و دوباره بازی جدیدی شکل میدهد.
اما وقتی کسی کلان مسئله و کلان روایت را خوب بفهمد، دیگر فریب درگیر شدن با مسئلههای کوچک و نامسئلهها را نمیخورد. از هوشمندیهای حضرت امام این بود که مسئله جامعه را نه بهائیت و خود رژیم طاغوت که پشتیبان همه اینها را مسئله کلان میدانست.
◽️حجتالاسلام محمدی هوشیار افزود: لذا کارکرد فرقهها در پیشبرد سیاست استعماری این است که نامسئلهها را جای مسئله نشان میدهد و ما را گرفتار مسائل خورد میکند و بهجای اینکه دنبال مدیریت میدان و فضا باشیم، گرفتار این شدهایم که ما را مدیریت میکنند و در نتیجه گاهی برای مقابله با وهابیت هزینهای گزاف میکنیم، گاهی برای مقابله با احمد الحسن و به همین ترتیب الی آخر.
بنابراین ما باید شبکه مسائل خود را بشناسیم و سوار بر کلان روایت شویم و تا زمانی که این اتفاق نیافتد ما در زمین دشمن بازی میکنیم و خودمان را گرفتار فرقهها کردهایم.
◽️وی گفت: آسیبهایی که فرقهها بر جامعه دارند که جایگاه آنان در پیشبرد سیاست استعمار را نشان میدهد، عبارتند از: ۱- ایجاد اختلافات و تقسیم بندی در جامعه؛ این مسئله مهمی است که نباید به راحتی از کنار آن عبور کنیم. وظیفه فرقهها این است که جامعه واحد و متحد را تکه تکه کنند و استعمار به مثابه یک شطرنجباز حرفهای با جابهجایی فرقهها و آوردن و بردن آنها مدیریت خود را اعمال کند.
۲- ترویج ایدئولوژی های تشدیدی؛ افراد تشدیدی و متعصب در جامعه خطرناکند. کسانی که بدون انعطاف با دیدن یکی دو روایت حکم به طاغوت بودن تمام حکومتها میدهند و امثال اینها که تک تک شان میتوانند تبدیل به عامل انتحار شوند. هرچند این خود پروسه دارد و یکباره اتفاق نمیافتد.
۳- اختلاف در نظم فقهی، کلامی و اعتقادی جامعه؛ فرقه در فقه تغییرات ایجاد میکند، مثلا با استناد به تک روایتهایی، حکم به ندادن خمس میکنند یا وضو را تغییر میدهند، احکام ازدواج را عوض میکنند و... همه در راستای پیشبرد اهداف استعمار است.
👇👇ادامه گزارش👇👇
👉۴- ترویج افکار انحرافی و نفرت و تبعیض بین اقوام جامعه؛ از کارهایی که فرقه انجام میدهد، اختلاف بین اقوام را تشدید میکند و اندیشههای تبعیضی را گسترش میدهد و به این ترتیب به راحتی در زمین دشمن بازی میکند. اینها عموما صدماتی است که فرقههای انحرافی در راستای پیشبرد اهداف استعماری به جامعه وارد میکنند.
◽️ايشان گفت: اما دربارهی برخورد با فرقهها، حرف این نیست که با فرقهها برخورد نشود. بلکه حرف این است که به جای اینکه همه حواس ما بر روی برخورد امنیتی با فرقهها باشد، باید تمرکز روی محیطی باشد که زمینههای تشکیل فرقه در آن وجود دارد. این درحالی است که ما عموما در مرحلهای قرار میگیریم که مرحلهی برخورد است. درحالیکه باید طرحی برای مواجهه اندیشهای با فرقهها داشته باشیم. البته این نافی برخورد و مواجهه امنیتی نیست. بلکه منظور این است که ما فضای مواجهه اندیشهای با فرقهها را خالی گذاشتهایم و صرفاً فضای مواجهه امنیتی را تقویت کردهایم.
این طرح باید به ما نظام بدهد، باید یک کلام استراتژیک و یک نظام استراتژیک بدهد. برای مواجهه اندیشهای با فرقهها نباید به کلام موجود بسنده کنیم و به یک کلام جدید نیازمندیم. متولی این امر نیز حوزههای علمیه است و اعتقاد دارم متأسفانه حوزههای علمیه در طول تاریخ نتوانستند مواجهه اندیشهای با فرقهها داشته باشند و برای نجات جامعه از گرفتاری فرقهها، به پاسخگویی به شبهات و ابهامات وارد شده از سوی فرقهها پرداختهاند.
این درحالی است که اعضای فرقهها با مواجهه با شبهات منحرف نمیشوند که بخواهیم با پاسخ به شبهه آنها را هدایت کنیم. بلکه با مواجهه روانشناختی جذب فرقهها میشوند و در ادامه شبهاتی هم وارد ذهن آنها میکنند. خب در مواجهه با چنین پدیدهای آیا میتوان با پاسخگویی به شبهات با آنها روبه رو شد؟ خیر. بلکه باید با مواجهه روانشناختی و سایر انضمامات مثل روششناختی، فقه الفرق و فقه، فرقه و سیاست و... با اعضای فرقهها برخورد کرد.
◽️استاد جریانشناسی فرقهها گفت: باید در مواجهه فرقهها بدانیم که، عموماً محل چرخش اعضای آنها به سمت انحراف، مسئله ولایت فقیه است. ضعف اعتقاد در مسئله ولایت فقیه باعث میشود که ابتدا از این مسئله عبور کنند. به دنبال آن از اعتقاد به امامت هم دست میکشند و در نهایت اعتقاد به خداوند را از دست میدهند و به عنوان مثال آتئیست میشوند. لذا مسئلهی ولایت فقیه از مسائل مهم، راهبردی و اعتقادی است که در مواجهه اندیشهای با فرقهها، بهجای اینکه بیشتر به عنوان مسئلهای سیاسی یا فقهی مطرح شود، باید به عنوان مسئلهای اعتقادی در حوزهها و جامعه مطرح شود.
◽️حجتالاسلام محمدی هوشیار در پایان گفت: همچنین، از خطرناکترین فرقهها نواخباریگری و جریان ضد فقاهت است که امروز به مراتب خطرناکتر از امثال فرقه احمد الحسن است. اگر فرقهها را به دو دستهی فرقههای گلزننده و فرقههای پاس دهنده تقسیم کنیم، فرقههایی که زمینه را برای انحرافهایی ایجاد میکنند که بعداً باعث شکلگیری فرقههای دیگری میشود، خطرناکتر هستند که جریانات ضد فقاهت و نواخباریگری از این دسته هستند.
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
👈 نکاتی جهت ارسال مقاله به
همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی:
🔹 از اساتید، دانش پژوهان، طلاب و دانشجویان بزرگواری که قصد ارائه مقاله در همایش بین المللی فقه سیاست خارجی را دارند، تقاضا میشود با توجه به محورهای همایش، موضوع مقاله و چکیده آن را ارسال نمایند.
➕ ادمین: @DinTamadon
🔹 مهلت ارسال چکیده مقالات:
اول اردیبهشت۱۴۰۲
🔹 مهلت ارسال متن نهایی مقاله:
پایان خرداد۱۴۰۳
💠شیوه مقاله نویسی همایش:
1⃣ در آغاز مقاله بعد از بسمله، به ترتیب عنوان مقاله، نام و نام خانوادگی نویسنده یا نویسندگان آورده شود. لازم است تحصیلات، عنوان علمی و تخصص نویسنده یا نویسندگان و آدرس الکترونیکی آنان و شماره تماس در پاورقی اسامی ذکر شود.
2⃣ عنوان کوتاه، گویا و بیان کننده محتویات مقاله باشد.
3⃣ چکیده حداقل 8 و حداکثر 12 سطر (حداکثر 170 کلمه) و منعکس کننده متن و نتیجه باشد.
4⃣ کلید واژهها: بین 4 تا 6 کلمه اصلی و در بر گیرنده موضوع مقاله باشد.
5⃣ متن مقاله حدود 4000 کلمه تا 7000 کلمه و حدود حداقل 15 و حداکثر 20 باشد.
6⃣ ارجاعات متنی به صورت درون متنی (نام کتاب ، جلد و صفحه) ؛ (نام مجله ، شماره مجله و صفحه) ؛ (آدرس سایت به لاتین) آورده شود.
7⃣ تیترها بر اساس اعداد و حروف ابجدی شماره گذاری و راست چین شوند.
8⃣ نتیجه کوتاه و حداکثر250 کلمه و بیان کننده بحث و ارائه یافتههای تحقیق باشد.
📌 در نگارش فهرست منابع در آخر مقاله به تذکرات ذیل توجه شود:
□ کتاب: به ترتیب حروف الفبا. نام خانوادگی، نام{نام مشهور}، سال انتشار، عنوانکتاب، نام مترجم یا مصحح، نام ناشر، محل نشر، شماره چاپ.
□ مقاله: نام خانوادگی، نام، عنوان مقاله، نام مجله، دوره یا سال، شماره،(سال نشر)، شماره صفحاتمقاله.
*| قلم نگارش تمام مقاله از b badr استفاده شود تیترها با فونت 18 و 16 و متن با فونت 12 و چکیده و نتیجه و منابع با فونت 10 و کلیه عبارات لاتین با قلم Times New Rom و با فونت12 تنظیم و فاصله خطوط یک سانتیمتر باشد.
🔖 توجه: حق رد یا قبول و نیز ویراستاری مقالات و چاپ آن برای همایش محفوظ و مقالات دریافتی مسترد نمی شود. همچنین چنانچه مقالهای خارج از ضوابط باشد، قابل بررسی نخواهد بود.
🔗 سایت همایش:
➕ Feqhskh.ir
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
📌 قابل توجه
اساتید، طلاب و دانشجویان
🌱 فهرست موضوعات همایش و زمانبندی جهت ارائه مقالات
➖➖➖➖➖➖
➕ فهرست موضوعات همایش:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/638
➕ شیوهنامه مقالهنویسی:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/702
➕ نخستین ویژهنامه همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی
🔗 bayanbox.ir/view/6661608341748170321/140210.pdf
👈 جهت ارتباط با ادمین:
➕ @DinTamadon
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
🔹دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رئیس و اعضای دبیرخانه همایش بین المللی فقه سیاست خارجی🔹
💠 در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای دبیرخانه همایش در ده ماه فعالیت خود، به ضرورت بررسی استخراج موضوعات فقهی در دیپلماسی فرهنگی پرداخته شد.
◽️ در این دیدار، حجتالاسلام و المسلمین ایمانیپور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن برشمردن فعالیتهای فرهنگی جمهوری اسلامی در عرصه بینالمللی و تبیین نقشه راه در این حوزه، بر نگرش کلان و نیازمندیهای فعالیتهای دینی در فضای دیپلماسی فرهنگی اشاره داشت.
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
🔹با پاسخ به نیازهای راهبردی کشورهای آسیای مرکزی میتوان پیوندهای ساختاری جدیدی با این کشورها ایجاد کرد.🔹
💠دکتر ایرج الهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در سی و پنجمین نشست از سلسله نشستهای همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی با موضوع راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در آسیای مرکزی و قفقاز در جمع دانشپژوهان مؤسسه دین و تمدن گفت: سابقه تاریخی ایران و کشورهای منطقه آسیای مرکزی و قفقاز بگونهای بوده است که مرزبندی هایی که بنا به دلایل مختلف نسبت به ترکیه و عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس داریم، در قفقاز و کشورهای شمالی نداشتهایم. یعنی سابقه تاریخی که داریم ما را به یکدیگر نزدیک کرده است.
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
🔹با پاسخ به نیازهای راهبردی کشورهای آسیای مرکزی میتوان پیوندهای ساختاری جدیدی با این کشورها ایجاد کرد.🔹
💠 دکتر ایرج الهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در سی و پنجمین نشست از سلسله نشستهای همایش تخصصی فقه سیاست خارجی با موضوع راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در آسیای مرکزی و قفقاز در جمع دانشپژوهان مؤسسه دین و تمدن گفت: سابقه تاریخی ایران و کشورهای منطقه آسیای مرکزی و قفقاز بگونهای بوده است که مرزبندی هایی که بنا به دلایل مختلف نسبت به ترکیه و عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس داریم، در قفقاز و کشورهای شمالی نداشتهایم. یعنی سابقه تاریخی که داریم ما را به یکدیگر نزدیک کرده است. در قفقاز ارمنیها در طول تاریخ روابط خوبی با ایران داشته اند و آذربایجان که اصلاً جزئی از ایران بوده. به همین دلیل مرز قومیتی و آنچه که ما را از هم جدا کند نداشتهایم. لذا حوزه خزر برای جمهوری اسلامی ایران یک حوزه ژئوپلیتیک است.
◽️وی افزود: از سوی دیگر در آسیای مرکزی سایه تمدنی ایران به شدت پررنگ است و دلیلش این است که اسلام ازطریق ایران وارد منطقه آسیای میانه شد و اشتراکاتی مثل زبان فارسی هم وجود داشته است. این درحالی است که نسبت به عربستان و عراق با توجه به ذهنیت حمله اعراب و نیز نسبت به ترکیه که جنگهای عثمانی را داشتهایم، این سایه تمدنی کمتر دیده میشود. ولی چنین موارد تاریخی نسبت به آسیای مرکزی نداریم و عنصر دوستی بسیار پررنگ است و حتی عنصر دین و مذهب هم نتوانسته جدایی ایجاد کند. چرا که اسلام از طریق ایران به این مناطق رسیده است و از سوی دیگر برداشت دینی در این مناطق نیز به شکل عمیق وجود ندارد و سطحی است، که اگر غیر از این بود، چه بسا دچار مشکلات برخوردهای افراطی میشدیم. اما در دوره معاصر تحت تاثیر القائات شوروی رفتارها و حمیت دینی و مذهبی در این منطقه از نظر کمی و کیفی کاهش پیدا کرده است.
در مورد افغانستان نیز عنصر زبان و مذهب بهجای فاصله، عامل نزدیکی و پیوند و اشتراک است که بر سایر امور غلبه دارد.
◽️الهی گفت: یا در پاکستان در دوره قبل از استقلال، چه در دوره استعمار و چه در دوره همراهی با هند، بهخاطر حمایتهای معنوی ایران، حتی در دوره پهلوی، چه شیعه و چه اهل سنت برداشت مثبتی نسبت به ایران داشتند و به ایران به عنوان حامی خود نگاه میکردند. اما بعد از انقلاب اسلامی که ما در تقویت شیعه در پاکستان تلاش کردیم، عربستان هم در تقویت اهل سنت وارد پاکستان شد.
در آسیای مرکزی، باید بدانیم که کلیت آسیای مرکزی یک سری ویژگیها دارد و هریک از واحدهای آن یعنی کشورهای این منطقه، یک سری ویژگیهای مخصوص به خود را دارند.
◽️سفیر ایران در هند افزود: اما به لحاظ جغرافیایی کشورهای حوزه آسیای مرکزی همواره حوزه نفوذ ایران بوده است و این امر در دوره جمهوری اسلامی نیز برقرار بوده است. به لحاظ امنیتی رویدادهای این منطقه همواره بر وضعیت ایران تأثیر داشته است. هرچقدر از مرزهای شمال فاصله بگیریم پیوندهای دینی این مناطق با ایران کم میشود، اما پیوندهای فرهنگی و تاریخی برقرار است. نشانه این امر در معماری شهرهای این مناطق در ازبکستان و تاجیکستان دیده میشود. ترکمنها با وجود اشتراک مرز اما پیوند فرهنگی کمتری با ایران دارند نسبت به ازبکستان و لذا ازبکستان علیرغم نداشتن اشتراک زبانی اما پیوند فرهنگی قویتری با ایران دارد. تاجیکستان نیز که هم پیوند زبانی دارد و هم پیوند فرهنگی و در طول تاریخ در برهههای مختلف ما با این مناطق یگانگی داشته ایم. لذا ایران نسبت به منطقه یک حس تاریخی مثبت دارد.
ایرج الهی گفت: در این حوزه تنها کشوری که از گذشته تا کنون در این منطقه هماوردی با ایران داشته روسیه بوده است، چه بعد از استقلال مناطق چه پیش از آن. هرچند درحال حاضر ترکیه هم تا حدودی به این مرحله هماوردی رسیده است و چین نیز به دلیل هممرز بودن وارد منطقه شد و با ورود آمریکا، آسیای مرکزی عرصه رقابت پنج قدرت شد. پس پنج کشور ایران، روسیه، چین، آمریکا و ترکیه در حوزه آسیای میانه و مرکزی درحال رقابت هستند و هر یک نیز روش خود را دارند.
◽️وی افزود: اما جمهوری اسلامی ایران نسبت به کلیت منطقه یک نگاه دارد که راهبرد منطقهای ایران است و نسبت به هریک از کشورهای این منطقه راهبردهای جداگانهای دارد که این راهبردهای جمهوری اسلامی ایران نسبت به منطقه را اینگونه میتوان برشمرد:
۱- حفظ و تقویت پیوندهای فرهنگی؛
این امر دشوار بوده است، زیرا که با یک هجمه ایران هراسی در منطقه روبهرو بودهایم و این کار حفظ پیوندها با منطقه را سخت کرده است.
👇👇ادامه گزارش👇👇
۲- ایران با آسیای مرکزی یک قدرت است و بدون آن یک قدرت دیگر است و باید گفت ایران بدون منطقه آسیای مرکزی ضعیفتر است از ایران با آسیای مرکزی. لذا باید ظرفیتهای فرهنگی را در این منطقه حفظ کنیم.
۳- ایجاد پیوندهای ساختاری با آسیای مرکزی؛
با توجه به اینکه منطقهی آسیای مرکزی اصطلاحا لندلاک است، یعنی منطقهی محصور در خشکی است، باید با استفاده از این شرایط به ایجاد پیوندهای ساختاری جدید با منطقه دست بزنیم. به این ترتیب اگر به بعضی نیازهای راهبردی آنها پاسخ دهیم و نیازهای ارتباطی آنان را بهوسیله شبکه ریلی و حمل و نقل پاسخ دهیم، پیوند ساختاری ایجاد کردهایم.
۴- باید حساسیت های موجود در منطقه را برطرف کنیم؛
خواسته یا ناخواسته موج ایران هراسی در منطقه وجود دارد و اسم انقلاب اسلامی هراس و وحشت ایجاد کرده است. بالاخره در طی این سالها حکومتهای کشورهای منطقه میدانستند که پیوندهای فرهنگی مردمشان با ایران چگونه است. از سوی دیگر این حکومتها در واقع همان جمهوریهای شوروی با همان ساختارها و مدیریتها بودهاند که حالا به شکل حکومتهای مستقل درآمدهاند.
◽️سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند گفت: در دوگانگی ایجاد شده بعد از فروپاشی شوروی که مردم تمایل به برقراری پیوند با ایران دارند و از طرف دیگر حکومتها که بهدنبال حفظ خود هستند، ما با دو مخاطب روبهرو هستیم، یکی مردم و دیگری حکومتهای این منطقه. هرچند در برخی کشورهای منطقه مثل تاجیکستان با سه مخاطب روبهرو بودیم؛ حکومت کمونیستی، گروههای اسلامگرا و توده مردمی که تمایلی به این دو نداشتند. لذا ادارهی روابط سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه نیازمند یک مدیریت خاص در این دوگانگی است. بسته به ضریب حساسیت و شرایط هرکشوری یکجا کار با مخاطب مردمی افزایش پیدا کرده و در جای دیگر کار با مخاطب حکومت افزایش پیدا کرده است. در این سالها در سطح روابط با دولتهای کارهای مختلفی انجام شده است و تلاش شده ظرفیت های این کشورها را به ظرفیتهای خود اضافه کنیم و ظرفیت خود را به ظرفیتهای این کشورها اضافه کنیم.
◽️ایشان گفت: سعی شده در همکاری با دولتهای منطقه پیوندهای ساختاری حفظ شود و بهجای تاکید روی عناصر افتراقی، روی عناصر مشترک تأکید شود. چراکه حضور در آسیای مرکزی نیاز به روحیه تساهل بالایی نسبت به مرزهای هویتی و... دارد.
◽️الهی گفت: در میان کشورهای منطقه آسیای مرکزی تاجیکستان به دلیل اشتراک زبانی از اهمیت ویژهای برای ما برخوردار است. از سوی دیگر ازبکستان به لحاظ اینکه مذهبی ترین کشور منطقه است، برای ما اهمیت ویژهای دارد.
تاجیکستان بعد از ایران تنها کشور یکپارچه فارس زبان دنیا است. به همین دلیل نسبت به تاجیکستان به همین دلیل عنصر زبانی اهتمام ویژه داریم.
وی گفت: یکی از اصول سیاستهای ما در منطقه، علاوه بر حفظ پیوندها در کلیت منطقه، ارتباط با تک تک کشورهای منطقه، حساسیت ایجاد نکردن و... حفظ تاجیکستان فارس زبان یکپارچه برای ما اولویت دارد. لذا در سالهای گذشته تلاش و سرمایه گذاری ویژهای شده است تا تاجیکستان فارس زبان، فارغ از نوع حکومتش، در دل کشورهای ترک زبان، حفظ شود.
◽️ایرج الهی در پایان گفت: تعهدات ارزشی همان چیزی است که نسبت به شیعیان لبنان و... داریم، یعنی تعهداتی که براساس ارزشها است که گاهی در ظاهر با منافع ملی تناقض ایجاد میکند. ما در آسیای مرکزی تعهدات ارزشی داریم و به هیج وجه نمیتوانیم دربارهی آن مسامحه کنیم. از سوی دیگر منافع ملی ما نیز وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران همواره با ایجاد توازن بین این دو، به دنبال منافع خود بوده است. اما هرگاه که توازن بین تعهدات ارزشی و منافع ملی به سمت یکی بهم خورده است، جمهوری اسلامی مجبور به پرداخت هزینه سنگین شده و در روابط با کشورهای دیگر دچار مشکل شده است.
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
📌 اهمیت مسئله دارالاسلام و دارالکفر...
#آیتالله_جواهری
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
➖➖➖➖➖➖
➕ فهرست موضوعات همایش:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/638
➕ شیوهنامه مقالهنویسی:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/702
👈 جهت ارتباط با ادمین:
➕ @DinTamadon
➖➖➖➖➖➖
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
39.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 امام خمینی و گفتمان مقاومت
👈 گوشهای از نشستهای علمی_تخصصی
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
با ارائه #دکتر_فتحعلی
معاون وزارت امورخارجه
#کلیپهای_همایش_فقهسیاستخارجی
➖➖➖➖➖➖
➕ فهرست موضوعات همایش:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/638
➕ شیوهنامه مقالهنویسی:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/702
➕ نخستین ویژهنامه همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی
🔗 bayanbox.ir/view/6661608341748170321/140210.pdf
👈 جهت ارتباط با ادمین:
➕ @DinTamadon
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
#هم_اکنون
نشست تخصصی
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
با حضور #دکتر_گشایش
استاد دانشگاه
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مداخله بشردوستانه و جهاد ابتدایی
👈 گوشهای از نشستهای علمی_تخصصی
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
با ارائه #دکتر_براتی
استاد حوزه و دانشگاه
#کلیپهای_همایش_فقهسیاستخارجی
➖➖➖➖➖➖
➕ فهرست موضوعات همایش:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/638
➕ شیوهنامه مقالهنویسی:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/702
➕ نخستین ویژهنامه همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی
🔗 bayanbox.ir/view/6661608341748170321/140210.pdf
👈 جهت ارتباط با ادمین:
➕ @DinTamadon
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
📌 وزارت خارجه پشتیبان این همایش است...
#دکتر_امیرعبداللهیان
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
➖➖➖➖➖➖
➕ فهرست موضوعات همایش:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/638
➕ شیوهنامه مقالهنویسی:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/702
👈 جهت ارتباط با ادمین:
➕ @DinTamadon
➖➖➖➖➖➖
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨🍃🍂🌺
🍃🍂🌺
🍂🌺
اللهم عجل لولیک الفرج
🎥 شب نیمه شعبان
🎙#رهبر_انقلاب
میلاد با سعادت
آقاصاحبالزمان
عجلاللهفرجه
مبارکباد
🍂🌺
🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺
➖➖➖➖➖➖
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
📌 کاش این اتفاق همان ابتدای انقلاب میافتاد...
#الشیخهمام_الحمودی
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
➖➖➖➖➖➖
➕ فهرست موضوعات همایش:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/638
➕ شیوهنامه مقالهنویسی:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/702
👈 جهت ارتباط با ادمین:
➕ @DinTamadon
➖➖➖➖➖➖
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
لیست موضوعات سیاست خارجی - ترجمه عربی - نسخه چهارم.pdf
1.05M
.
💠 فهرست موضوعات استخراج شده
در دبیرخانه همایش بینالمللی
#فقه_سیاست_خارجی
🌱 نسخه عربی
(نسخه چهارم - دی۱۴۰۲)
👈 جهت انتخاب موضوع برای نگارش
مقاله یا پایاننامه سطح سه و چهار
با ادمین مرتبط شوید:
🔹 @DinTamadon
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
28.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 فقهی که میتواند تمدنساز باشد...
👈 گوشهای از نشستهای علمی_تخصصی
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
با ارائه #دکتر_همایون
معاون دانشگاه آزاد اسلامی
#کلیپهای_همایش_فقهسیاستخارجی
➖➖➖➖➖➖
➕ فهرست موضوعات همایش:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/638
➕ شیوهنامه مقالهنویسی:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/539
➕ نخستین ویژهنامه همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی
🔗 bayanbox.ir/view/6661608341748170321/140210.pdf
👈 جهت ارتباط با ادمین:
➕ @DinTamadon
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
📌 این کار بزرگ باید پیش از اینها آغاز میشد...
#آیتالله_مقتدایی
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
➖➖➖➖➖➖
➕ فهرست موضوعات همایش:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/638
➕ شیوهنامه مقالهنویسی:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/702
👈 جهت ارتباط با ادمین:
➕ @DinTamadon
➖➖➖➖➖➖
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
📌 همین که این کار بعد از چهار دهه شروع شده...
#آیتالله_سیدان
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
تذکرات قبل از ورود به ماه مبارک رمضان.mp3
9.11M
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
🎧 توصیههای اخلاقی استاد
سیدمحسن حسینی فقیه
برای ورود به ماه مبارک رمضان
🎙 #استاد_حسینی_فقیه
#پادکست_دانشهای_حوزوی
#نکتهها
💠 موسسه دین و تمدن
➕ DinVaTamadon.ir
➕ eitaa.com/joinchat/2739667154Cc7f3f5b56d
33.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 فلسطینیها راهی جز مبارزه مسلحانه ندارند...
👈 گوشهای از نشستهای علمی_تخصصی
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
با ارائه #دکتر_بیات
سفیر اسبق ایران در ایتالیا و دانمارک
#کلیپهای_همایش_فقهسیاستخارجی
➖➖➖➖➖➖
➕ فهرست موضوعات همایش:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/638
➕ شیوهنامه مقالهنویسی:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/539
➕ نخستین ویژهنامه همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی
🔗 bayanbox.ir/view/6661608341748170321/140210.pdf
👈 جهت ارتباط با ادمین:
➕ @DinTamadon
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
🔹ایجاد تفاهم و تناسب بین مفاهیم به ظاهر متضاد، کارآمدی نظری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را اثبات کرده است.🔹
💠 دکتر محمدرضا دهشیری رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه در سیونهمین نشست همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی با موضوع ابعاد کارآمدی نظری در سیاست خارجی جمهوری اسلامی گفت: کارآمدی نظری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از این لحاظ قابل توجه است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی این توان را دارد که بین امور به ظاهر متناقض تلفیق و تفاهم برقرار کند.
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamado