eitaa logo
مرکز اسناد دفاع مقدس
1.4هزار دنبال‌کننده
389 عکس
220 ویدیو
39 فایل
🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی / دانشنامه؛ مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی. 📬 پاسخگویی به سوالات و ارتباط مستقیم: 👇 📱 @doc_admin 🔄 لینک عضویت در کانال: 👇 📱 eitaa.com/Doc_d_moghadas 📱http://t.me/Doc_d_moghadas .
مشاهده در ایتا
دانلود
. 👤 شهید حسن رکنی ● ولادت: ۱۳۴۲/۰۷/۱۰ | مشهد ● شهادت: ۱۳۶۲/۰۵/۲۴ | مهران ● جانشین گردان، 🔹 خانواده شهید: حسن هیچگاه نمیگذاشت که ما برای بدرقه او به راه آهن برویم. بار آخر که میخواست به جبهه برود، جلوی در حیاط از مادر و پدر و ما خداحافظی کرد. بیست قدمی که رفت دوباره برگشت و با پدرم صحبت و خداحافظی کرد. پدرم وقتی برگشت خیلی ناراحت بود. مادرم گفت: حسن به شما چه گفت؟ پدرم گفت: حسن گفت بابا من را حلال کنید. بعد گفت: این دفعه دیگر بر نمیگردد. مادرم گفت: چرا این حرف را میزنی؟ پدرم گفت: چون تا به حال حلالیت نخواسته بود. 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پرسش و پاسخ چهارم از شهید آوینی: ⬇️
. 📌 پرسش و پاسخ چهارم: 📋 به طور کلی، شما قواعد دیپلماسی حاکم بر جهان امروز را چگونه ارزیابی میکنید؟ ❁ قواعد دیپلماسی برای حفظ موازنه قوا، در جهانی صورت گرفته است که آمریکا بر آن سیطره دارد و بنابراین، تنها آمریکاست که اجازه دارد تا قوانین این بازی را رعایت نکند. دیگران موظف هستند که نه تنها تسلیم این بازی بین المللی شوند، بلکه اصلاً به روی مبارک خویش نیز نیاورند که این فقط یک بازی است. از این لحاظ، دیپلماسی به هنر پیشگی شبیه است. ❁ آمریکا اجازه دارد که قواعد بازی را رعایت نکند و وقتی هم که چنین میکند، باز قاعده بر این است که نه فقط همه خود را به نفهمی بزنند، بلکه این خلاف آمد را نیز به مثابه یکی از قواعد بازی توجیه کنند. وقتی این توجیه اصل باشد، بازی میتواند هر قاعده‌ای به خود بگیرد و کسی هم حق اعتراض ندارد. ❁ انقلاب اسلامی، چه بخواهیم و چه نخواهند، ما را از این بازی بین المللی بیرون کشیده است. اما جهانی که آمریکا بر آن سیطره دارد یعنی کره‌ی زمین جهانی نیست که در آن بتوان برای همیشه از این بازی جهانی بیرون کشید. مکر این عالم در آنجاست که «زندگی واقعی» و «بازی» را به یکدیگر مبدل ساخته و بنابراین، «واقعیت» چنین صورت پذیرفته است که هرکه در بازی شرکت نکند، «دیوانه» می‌پندارندش و فقط به این پندار نیز بسنده نمیکنند؛ میگیرندش و در بند غل و زنجیر گرفتارش میکنند و این همه در چشم مردمان نیز عادلانه مینماید. ❁ اما تا کجا باید به این قواعد گردن نهاد؟ شرط زنده ماندن در این جهان، آن است که «عاقلانه» رفتار کنی و «عقل» نیز تعریف خاص خویش را دارد؛ عقل یعنی تسلیم ... و «عاقل» کسی است که به وضع موجود گردن بگذارد. ❁ و اما از قواعد این بازی بی رحمانه مرگ، یکی هم آن است که هرگاه مصالح آمریکا ایجاب کند، بعضی‌ها اجازه داشته باشند که خلاف همه اصول پذیرفته بین المللی رفتار کنند. در همین جهان راسیونال، اسرائیل از نیم قرن پیش هر آنچه خواسته، کرده است و هیچ یک از سازمانهای بین المللی بازی حقوق بشر نیز ممانعتی جدی از خود نشان نداده‌اند. در همین جهان خردگرا، وقتی «عراق» در تفسیر ایما و اشاره‌های آمریکا اشتباه میکند و به کویت حمله ور میشود، بیست و هفت کشور جهان برای سرکوبی او بسیج میشوند و فاتحانه «صدام» را که نه، مردم عراق را به جرم نقض حقوق بشر گوشمالی میدهند، اما آنگاه که همین صدام، شنیع ترین جنایات را درباره شیعیان جنوب عراق اعمال میکند و از زمین و آسمان آتش و بمبهای شیمیایی بر سر آنان فرو میریزد، انگار نه انگار که واقعه‌ای رخ داده است. دادگاه «نورنبرگ» دادگاهی است که در آن شکست خورده‌ها محاکمه میشودند، نه فاتحان. و جنایات «هیتلر» نیز از آن روی بزرگ نمایی شد که بتواند یهودیان را برای مهاجرت هرچه وسیع‌تر و سریع‌تر به اسرائیل - فلسطین اشغالی - تحریض كند! 📚 کتاب آوینی پاسخ میدهد (۷۲ سوال از ) صفحه ۲۷ تا ۲۹. 📁 طرح برای استوری: ● https://eitaa.com/Doc_d_moghadas/858 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
. 📚 کتاب قصه‌ی نماز آزادگان 👤 پدید آور: 🔹 عبدالمجید رحمانیان 📝 معرفی: ❁ این کتاب، حاوی خاطراتی از اسرای جنگ تحمیلی در بازداشتگاه‌های عراقی با موضوع چگونگی برپا داشتن نماز و خصوصاً نمازهای جماعت در زمان اسارت است. ❁ گزیده‌: ● روز چهارم، ساعت ۱۰ شب، چند افسر عراقی به زیر زمین آمدند. آنها مست بودند. همان لحظه، برادری در سجده بود. آنها با دیدن او به سویش حمله بردند. یکی از آنها با هر دو پا بر سر آن نمازگزار پرید و دیگران هم با مشت و لگد به جانش افتادند. آن مؤمن ساجد بیهوش شد. بعثی‌ها پیکرش را بالای پله‌ها بردند و به طرف پایین رها کردند. لحظاتی بعد او آرام آرام به شهادت رسید. 📡 اطلاعات: 🔹 نشر پیام آزادگان | چاپ اول ۱۳۸۶ | مصور | صفحه شمار: ۲۸۴ صفحه. 📆 سالروز؛ آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
. ☫ بسمه تعالی ● به: فرماندهی تیپ ویژه شهداء ● از: فرماندهی قرارگاه حمزه سید الشهداء ● تاریخ: ۱۳۶۳/۰۳/۱۰ ● موضوع: استاد مشکوفه 📝 سلام علیکم ❁ خواهشمند است کلیه اسناد بدست آمده از عملیاتهای اخیر را هرچه سریعتر به نماینده واحد اطلاعات تحویل نمائید بدیهی است من بعد نیز اسناد مکشوفه بلافاصله بد..ن نتیجه برداری و فوت وقت در اختیار نماینده واحد اطلاعات قرار میگیرد در ضمن علت عدم تحویل به قرارگاه سریعاً اطلاع دهید. | فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهداء، ایزدی | از طرف بخشی زاده ● رو نوشت به قرارگاه حمزه سید الشهداء ● رو نوشت به واحد اطلاعات سقز جهت پیگیری 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
. [ ۰۳ ] 📌 فقط جمهوری اسلامی؛ 🔹 روزهای اول فتح مریوان بود. همراه حاج احمد سوار بر یک جیپ، مشغول پاکسازی شهر بودیم. همانطور که در خیابانهای مریوان میگشتیم، ناگهان یک نفر سبیل کلفت قلچماق ملبس به لباس کردی که فانسقه هم بسته بود را دیدیم. 🔹 حاج احمد گفت: «بزنید کنار ببینم این چه کاره‌اس.» زدم روی ترمز، حاج احمد پیاده شد و رفت به سمت او. جالب اینکه حاج احمد با آن قد بلندش جلوی آن مرد سبیل کلفت، ریز به نظر می‌آمد. بلافاصله خیلی محکم از او پرسید: «ببینم! تو کی هستی؟ چه کاره‌ای؟!» او نگاهی به قد و بالای حاج احمد انداخت و همانطور که گوشه سبیلش را میچرخاند گفت: «ما کومله هستیم!» 🔹 چشمتان روز بد نبیند، تا گفت کومله هستیم، حاج احمد چنان گذاشت زیر گوش طرف که او با آن هیکل و دبدبه، نقش زمین شد. حاج احمد همانطور که مثل شیر بالای سر او بود، گفت: «بچه‌ها، بیایید اینو بندازید عقب ماشین ببینم. نسناس میگه من کومله‌ام! ما توی این شهر فقط یه طایفه داریم اونم جمهوری اسلامیه، والسلام!» 👤 راوی شریفی. 📚 کتاب میخواهم با تو باشم ص ۲۱. 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎬 سکانسی جذاب از فیلمِ سینمایی دفاع مقدسِ «خداحافظ رفیق» ➕ درد دل یک جانباز جا مانده با رفقای شهیدش وقتی آنها را میبیند. 🔹 وقتی دلت آسمون داشته باشه؛ چه توی چاه کنعان باشی، چه توی زندان هارون؛ آسمون آبی بالا سرته ... 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
. 📚 کتاب دسته یک 👤 پدید آور: 🔹 اصغر کاظمی 📝 معرفی: ❁ این کتاب که بنابر گفته نویسنده‌اش؛ تحقیق، پژوهش و نگارش آن سه سال به طول انجامیده، سه بخش دارد و در شانزده فصل تدوین شده است. در هر یک از فصلها خاطره‌ای خواندنی و داستانی از زبان رزمندگان روایت میشود. در یگانهای پیاده، کوچکترین واحد نظامی و رزمی، دسته است. دسته یک، یکی از دسته‌های گروهان یکم از گردان حمزه لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) بود که در عملیات والفجر هشت در جاده ام‌القصر در عمق ۱۷ کیلومتری جبهه دشمن و در نزدیکی مرز عراق با کویت در شب ۲۴ بهمن ۱۳۶۴ با بخشی از ارتش متجاوز عراق درگیر شد ... 📡 اطلاعات: 🔹 انتشارات سوره مهر | صفحه شمار: ۸۸۲ صفحه. 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 نماهنگ استودیویی زیبای «پریشونم حسین» 👤 کربلایی حسین ستوده ● دلم برات تنگ شده حسین ● پریشونم یجورایی من شبیه مجنونم ● من از کی عاشق شدم نمیدونم ● بدون تو زندگی نمیتونم ● حسین جونم ● درگیر فراقم درمونم وصاله ● دوری از تو سخته یک لحظش یه ساله ● رویاهام گرفت همش رنگ کربلا دلم برات تنگه کربلا ● آدم اگه تو مسیر تو بمیره قشنگه کربلا ● دلگیرم از همه الا خود حسین دلم برات تنگ شده حسین ● گرفتارم خبر داری از تموم اسرارم طبیبم میشی حالا که بیمارم ... 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 📌 صدای آوینی [ ۰۱ ] 👤 شهید سید مرتضی آوینی: 🌸 انتظار سايه‌ای از اشتياق بر همه چيز کشانده است ... 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 موشن گرافیک شهید سید اسدالله لاجوردی. 📆 یکم شهریور (۱۳۷۷) سالروز شهادت سید اسدالله لاجوردی. 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
. ☫ بسمه تعالی ● تاریخ: ۱۳۶۳/۰۴/۳۱ ● جهاد سازندگی خراسان - ستاد پشتیبانی جنگ جهاد ❁ با اهدا سلام و دعای خیر برای پیروزی رزمندگان اسلام 📝 بدینوسیله آمار جمع آوری کمکهای نقدی و اجناسی امت شهید پرور و حزب الله روستاهای تابعه فریمان جهت اعلام به رادیو بشرح ذیل ارائه میگردد. ۱. وجه نقد ۳۹۴۰۰۰ ریال ۲. گوسفند ۳۶ راس ۳. قند ۲۰۰ کیلو ۴. گندم ۹۰۰ کیلو ۵. سیب درختی ۳۰۰ کیلو ۶. کلمن ۴ عدد ۷. خاکشیر ۵ کیلو ۸. ماشت ۳ کیسه ۹. تاید و صابون ۱۵۰ بسته ۱۰. نان خانگی بسته بندی شده ۴۰۰ کیسه بزرگ ● معادل یک کامیون بنز. 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
. 🏴 شاگردان خراسانیِ مکتب حسینی [ ۱۱ ] 👤 شهید گل محمد غزنوی ● ولادت: ۰۲ فروردین ۱۳۳۵ | فریمان ● شهادت: ۰۶ بهمن ۱۳۶۵ | شلمچه ● فرماندهی گردان و محور عملیاتی در لشکر ۵ نصر ❁ این همه درد و رنج، همه برای خداست و برای احیای دین او و مکتب مقدس اسلام، آن اسلامی که حسین (ع) برایش به شهادت رسید و بهترین عزیزانش به شهادت رسیدند و طعم تلخ اسارت را چشیدند. من، هم چون مولایم حسین (ع) کمر همت بستم و برای نبرد با دشمنان اسلام به جبهه آمدم تا همچون شمع بسوزم و راه را روشن کنم. 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🌸 حسین علیهم السلام، چراغ هدایت است ... 🏴 اربعین حسینی تسلیت. 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 📌 سایت پرسمان پرونده‌ای ویژه برای اربعین منتشر کرده است که شامل موارد زیر است: 🔘 راهپیمایی اربعین - کمک به فقرا 🔘 اسباب توفیق زیارت 🔘 اعتبار احادیث فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام 🔘 معنی اربعین 🔘 عدد ۴۰ - اربعین - روایت 🔘 برتری زیارت کربلا 🔘 وارث بودن ائمه (ع) از انبیاء (ع) 🔘 زیارت اربعین 🔘 مهجه - بذل مهجه - خون قلب 🔘 اعمال اربعین حسینی 🔘 مدت اربعین - دهه اربعین 🔘 آداب زیارت اربعین 🔘 رفتن اهل بیت (ع) به کربلا در اربعین 🔘 بازگشت اسرا به کربلا 🔘 حضرت زینب (س) بعد از اسارت 🔘 جابر و دیدار با اسرا در اربعین 🔘 چرا فقط امام حسین (ع) اربعین دارد؟ 🔘 و ... 👈 جهت مطالعه این پرسش و پاسخها به آدرس زیر مراجعه فرمایید: 🌐 https://www.porseman.com/special/%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86/33 🏴 اربعین حسینی تسلیت. 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🌸 فرمانده کل قوا، امام خامنه‌ای مُدظله‌العالی؛ به صورت «ایستاده»، در بین اعضای هیئت‌های دانشجویی بیان فرمودند: 🔹 ... اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم اِلىٰ يَومِ القِيامَة. «اِلىٰ يَومِ القِيامَة» یعنی چه؟ یعنی این کارزار میان جبهه‌ی حسینی و جبهه‌ی یزیدی تمام نشدنی است؛ این کارزار ادامه دارد ... 🔹 ..‌. این جنگ اَشکال مختلفی دارد: در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثال اینها یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران تبلیغات به وسیله‌ِی شعر و قصیده و حدیث و بیان کلمات یک جور است، در دوران اینترنت و کوانتوم و امثال اینها هم یک جور دیگر است، ولی هست ... 🔹 ... «حَربٌ‏ لِمَن‏ حارَبَكُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم» این‌جوری است. بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر این‌جور فکر کردیم، این‌جور شناسایی کردیم، این‌جور همّت کردیم، زندگی معنا پیدا میکند ... 📆 ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ | اربعین حسینی. 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پرسش و پاسخ پنجم از شهید آوینی: ⬇️
. 📌 پرسش و پاسخ پنجم: 📋 به نظر شما، دنیای غرب با طرح تعابیری همچون «کومه‌های شخصی» و «دهکده جهانی» چه اهدافی را دنبال میکند و اتخاذ چه رویکرد یا استراتژی‌ای برای مقابله با آن متصور است؟ ❁ تکنولوژی ارتباطات، اکنون کره زمین را به یک دهکده بزرگ تبدیل کرده است. این سخن که اکنون یکی از مشهورات عام افکار عمومی در سراسر جهان است، تبعاتی دارد که عموم کسانی که سخنانی از این قبیل بر زبان میرانند جز مصادر نخستین آن از این تبعات بی‌خبرند. ❁ انتخاب لفظ دهکده و نه شهر یا کشور خود به خود با نوعی مبالغه در این تعبیر همراه است؛ چرا که در یک دهکده، همه یکدیگر را میشناسند و از حال و روز هم باخبرند. تصور دهکده واحد جهانی خود به خود با قبول یک فرهنگ واحد برای مردم سراسر کره زمین ملازم است و هر فرهنگ، آنچنان که در علم ارتباطات میگویند، نسبت به جهان آفرینش دارای نگرش و تبیین خاصی است و لذا تعبیر دهکده جهانی لامحاله بدین معناست که ساکنین این دهکده واحد، «شریعت واحد»ی را نیز پذیرفته‌اند. ❁ تعبیراتی چون امپراتوری ارتباطات و یا دهکده جهانی اگر چه ممکن است مبالغه آمیز به نظر آیند، اما اشاره به حقیقتی دارند که غفلت از آن میتواند از مبالغه‌ای که در این تعابیر وجود دارد بسیار خطرناکتر باشد. من هم میپذیرم که تعبیر دهکده جهانی در عین آنکه اشاره به جهانی بودن ارتباطات دارد، مخاطبان خویش را نیز دچار این یأس میسازد که هیچ چیز از چشم کدخدا پنهان نمیماند؛ حال آنکه «کدخدا» آن قدرها هم که وانمود میکند، هوشیار و مسلط بر اوضاع نیست و اصولاً کدخدا، یا آن ابوالهولی که بر این دهکده جهانی حکم میراند، پیش از آنکه قدرتمند باشد، هراسناک است و پیش از آنکه قدرت نمایی کند، درباره قدرت خویش سخن پراکنی میکند و مردمان را میترساند. ❁ اما در عین حال غفلت از این معنا که کره زمین با تکنولوژی ارتباطات به یک مجموعه بهم پیوسته تبدیل گشته خطرناکتر است از آنکه هول کدخدا در دلمان رخنه کند. دشمن را نباید دست کم گرفت؛ علی الخصوص این ابوالهول را که خود شیطان اکبر است. ❁ ابوالهول، تعبیر بسیار خوبی است برای این شیطانی که تحقق تاریخی یافته و حاکمیت خویش را بر ترس و وحشت مردمان از قدرت خویش بنا کرده است. اما در اینکه فضایی به هم پیوسته از ارتباطات با یک هویت واحد وجود دارد که انسانهای سراسر کره زمین را اسیر نظام ارزشی واحدی ساخته است، تردیدی وجود ندارد. نمونه‌اش همین تعابیری است که عموم ما پذیرفته‌ایم: «جهان سوم»، «کشورهای پیشرفته» و در مقابل آن کشورهای «عقب مانده» و یا «عقب نگه داشته شده»، «توسعه یافتگی» و «توسعه نیافتگی»، تعابیری از این قبیل بسیارند. ❁ ما با پذیرش خود بعنوان کشور عقب افتاده و پذیرش غرب به عنوان پیشرفته، چه چیزی را پذیرفته‌ایم؟ نتیجه طبیعی پذیرش این تعابیر آن است که هم خود را یک سره در این جهت قرار دهیم که این عقب ماندگی را جبران کنیم. اینکه ما موفق شویم و یا نشویم، تغییری در اصل مطلب نخواهد داد و اصل مطلب این است که مگر «پیش» و «پس» کجاست که آنها «پیش» رفته باشند و ما «پس» مانده؟ «پیش» آنجاست که غربیها رسیده‌اند؛ صد سال سیاه میخواهم که به آنجا نرسیم و اگر «پس» اینجاست که ما اکنون قرار داریم، چه بهتر که در همینجا بمانیم. ❁ پذیرش همین یک معنا در سراسر کره زمین کافی است برای آنکه هیچ انقلابی ایجاد نشود؛ چرا که اگر غایت انقلاب در نهایت همان است که غربیها به آن دست یافته‌اند، دیگر چه انقلابی؟ پس میبینید که آن تعبیر دهکده جهانی چندان هم بی‌معنا نیست. ❁ ما باید در اطراف تمامی تعابیری که در زبانمان وارد شده است، تأمل کنیم و نباید که این تعبیر دهکده جهانی را نیز بپذیریم. کدخدای این دهکده که همان ابوالهول یا شیطان اکبر است، ما را به همزیستی مسالمت آمیز میخواند تا خود بر اریکه قدرت بماند. او جرأت چونو چرا کردن درباره ارزش‌های مقبول و مشهور این دهکده جهانی را نیز از ما میگیرد، تا ما هرگز به ضرورت انقلاب نرسیم و اگر هم انقلاب کردیم، با اختیار توسعه یافتگی به مثابه غايت الغايات انقلاب، ناچار بار دیگر کشکول گدایی پیش کدخدا دراز کنیم، تا به ما تکنولوژی لازم برای استحصال این آرزو را عطا کند. ❁ تحولاتی که این روزها در کره زمین روی میدهد نوید عصر دیگری را میدهد که در آن ابوالهول از اریکه قدرت به زیر خواهد افتاد و غرب از هم فرو خواهد پاشید و تمدنی دیگر نه از شرق و نه از غرب که از خاورمیانه برخواهد خاست. همین که دهکده جهانی آقای «مک لوهان» انکار شود و وضع موجود در خطر افتد به منفعت همه انقلابیونی است که عصر دیگری را انتظار میکشند. 📚 کتاب آوینی پاسخ میدهد (۷۲ سوال از ) صفحه ۳۰ تا ۳۳. 📁 استوری: ● https://eitaa.com/Doc_d_moghadas/878 🌷 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی / دانشنامه و مرکز اسناد: 📱 http://eitaa.com/Doc_d_moghadas .