eitaa logo
دوستان قرآنی در عصر ظهور
299 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
3.8هزار ویدیو
85 فایل
هدف ؛ ۱- مؤانست با قرآن ،درک مفاهیم و معارف قرآنی ۲- تبیین معرف اعتقادی و اخلاقی « علی حیدر طاهرآبادی » ارتباط با بنده : @taher_313_ir #کپی_مطالب بالینک یا بدون لینک آزاد و حلال است
مشاهده در ایتا
دانلود
. ◍⃟🌺🕊📽✾••┈┈ 🌖 روزی یک صفحه نور صفحه نورانی ۳۷۵ نذر سلامتی یوسف زهرا(س) ┄┅┅┅┅❁💠❁┅┅┅┅┄ 🕊 دوستان قرآنی ↶ https://eitaa.com/DoostaneQorani
📌متن پرسش👇 کژفهمی و انحراف مجدد کانال فرازتد👇 اثبات بی عدالتی الله ایمان سلیمانی امیری (ملحد): ما مغالطاتی داریم که در مقام دفاع هستند. یعنی مغالطاتی که یک شخص در مقام دفاع اونو مرتکب میشه. یکی از شایع‌ترین این مغالطاتی است که شخص با معیارهای دوگانه انجام می‌دهد. یا به نوعی مغالطه حمایت خاص رو داره ... 📌پاسخ پرسش👇 🔶️ بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔷️ سلام علیکم 💠 این فرد پلید ابتدا به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تهمت می‌زند که دیگران را به زور شمشیر مسلمان کرده و اگر مسلمان نشدند به قتل رساندند اما نمی‌گوید کجا و کی چنین کاری کردند؟ جنگهای حضرت تنها با دشمنان معاند و مغرضی بوده که در حال مبارزه با اسلام بودند. 💠 در مورد خلقت انسان چیزی که اسلام می‌گوید آفرینش از خاک است اگر ادیان دیگر هم همین را می‌گویند قابل پذیرش است. از نظر علمی هم اثبات شده ریشه و اصل بدن انسان از خاک است. 💠 ترجمه آیات سوره طارق را هم اشتباه بیان می‌کند. قرآن کریم نفرموده انسان از آبی جهنده که از ستون فقرات و سینه بیرون می‌آید خلق شده است بلکه می‌فرماید: یخرج من بین الصلب و الترائب: یعنی از آبی جهنده که از بین استخوان پشت و بخشهایی نرم خارج می‌شود. یعنی از اندامهایی که در فاصله استخوان پشت و بخشهای نرم شرمگاهی انسان قرار دارد. 💠 مسلما عادلترین عادلها خداست و عدالت او ما فوق تصور است و با عدالت انسان قابل قیاس نیست. گر چه خداوند هم عادل است و بار گناه کسی را برگردن دیگری نمی‌اندازد اما مصداق عدالت درباره خدا با انسان متفاوت است. معیار یکی است انسان و خدا عدالت باید داشته باشند اما مصادیق عدالت آنها مختلف است. 💠 در مورد طوفان و سیل زمان حضرت نوح عليه السّلام باید بگوییم که به نظر می‌رسد این جریان مربوط به محل زندگی حضرت نوح عليه السّلام و اطراف آن بوده است نه کل کره زمین. بنابراین تمام مردم روی زمین و حیوانات غرق نشدند. اگر گفته می‌شود از هر حیوانی که در خشکی زندگی می‌کند یک جفت در کشتی قرار دادند برای این است که نسل آن حیوانات در آن منطقه خاص از بین نرود و نظام زندگی طبیعی در آن منطقه مختل نشود. 💠 اگر خداوند کفار معاند و مغرض زمان حضرت نوح علیه السلام را با طوفان سیل مجازات می‌کند دلیل بر آن نمی‌شود که خوارج هم بتوانند هر کافری را بکشند. بله کافر حربی و معاند و مغرضی که در حال مبارزه با دین هستند توسط امام معصوم می‌تواند مجازات شود. 💠 خداوند مؤمنين زمان حضرت نوح علیه السلام را نجات داده و وارد کشتی نمود که طبق روایات حدود ۸۰ نفر بودند. حال فرض کنیم کودکان و حیوانات و ... بی‌گناهی نیز کشته شده باشند. 💠 این فرد جاهل دقت ندارد که تمام جهان هستی و انسانها و حیوانات مخلوق خدا هستند او مالک و صاحب اختیار تمام آنهاست. بنابراین اگر تصمیم بگیرد که مثلا کل جهان یا انسانها یا حیوانات را که مخلوق خودش هستند از بین ببرد آیا بی‌عدالتی صورت گرفته است؟ مسلما خیر. فرض کنید بلاتشبیه انسانی یک دستگاهی را اختراع نموده و بعد از پایان کار آن را تخریب کند و از بین ببرد آیا بی‌عدالتی کرده است؟ مرحوم علامه طباطبایی: این از بی پایه ترین اعتراض هاست؛ چون هر هلاکتی هر چند عمومی باشد، عقوبت و انتقام نیست، زیرا بسیار است حوادث عمومی که در یک لحظه و یا زمانی کوتاه هزاران هزار انسان و حیوان را در کام مرگ می برد و این حوادث که یا زلزله است و یا طوفان و یا وبا و یا طاعون، حوادثی نادر نیست بلکه بسیار اتفاق افتاده و می افتد و این خدای سبحان است که در مخلوقات خود هر حکمی بخواهد، می‌راند. (المیزان،۱۰، ۴۰۳ - ۳۷۱). 💠 بله اگر خداوند می‌گفت به خاطر گناه کفار معاند و مغرض زمان حضرت نوح علیه السلام تمام کودکان و حیوانات و... مجازات اخروی دارند خلاف عدالت پروردگار بود. 💠 اگر کودکان و زنان و بردگان و ... بی‌گناهی در جریان طوفان و سیل زمان حضرت نوح علیه السلام کشته باشند عدالت خداوند حکم می‌کند که برای آنها در جهان آخرت جبران کند و عوض به آنها بدهد. طبق برخی روایات کودک بیگناهی کشته نشده است. عبدالسلام هروی روایت کرده که: به امام رضا (علیه السلام) عرض کردم که به چه دلیل خدای عزوجل در زمان حضرت نوح (علیه السلام) همه دنیا را غرق کرد با این که در میان آنان اطفال و افراد بی گناه نیز وجود داشتند؟ حضرت فرمود: «اطفال در بین آنان نبود، زیرا خدای عزوجل چهل سال پیش از طوفان، صلب های مردان و رحم زنان را عقیم کرد که دیگر صاحب فرزندی نشوند و از این رو نسلشان منقطع گردید و هنگامی که غرق شدند طفلی میان آنان نبود، خدای عزوجل بی گناهان را به عذاب خود نابود نکرد. اما مردمان دیگر به علت تکذیبی که نسبت به پیغمبر خدا نوح (ع) کردند و دیگران نیز به واسطه این که به عمل تکذیب کنندگان راضی بودند غرق شدند». (علل الشرایع، ۲۲) ┄┅┅┅┅❁💠❁┅┅┅┅┄ 🕊 دوستان قرآنی ↶ https://eitaa.com/DoostaneQorani
23.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◍⃟♥️ پای سخن خدا [به یاد آر] هنگامی که گروهی از جنّیان را بسوی تو روانه کردیم تا قرآن را گوش دهند آنها وقتی حضور یافتند به یکدیگر گفتند:...! ┄┅┅┅┅❁💠❁┅┅┅┅┄ 🕊 دوستان قرآنی ↶ https://eitaa.com/DoostaneQorani
◍⃟♥️🕊 سند عبارت «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ»... ⁉️سوال : سند عبارت «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» که پس از صلوات بر محمد و آل محمد فرستاده میشود چیست؟ آیا در احادیث معصومان علیهم السلام وارد شده و مَنصوص است و یا از چیزهایی است که علاقه مندان و ارادتمندان به آقا عجل الله فرجه، خودشان، پس از صلوات، آن را اضافه کرده اند؟ ✅پاسخ: به حدیث زیر توجه کنید که امام صادق علیه السلام می فرمایند: «مَنْ قالَ بَعدَ صَلوةِ الْفَجْرِ و بَعدَ صَلوةِ الظُّهرِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ لَمْ یَمُتْ حَتّی یُدْرِکَ الْقَائِمَ مِن اَلِ مُحَمَّد صلی الله علیه و آله و سلم» هر کس پس از نماز صبح و نماز ظهر بگوید: «اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم»، از دنیا نمیرود مگر آن که قائم آل محمد را درک می کند. 📚بحار الانوار، ج 53 ،ص176 ┄┅┅┅┅❁💠❁┅┅┅┅┄ 🕊 دوستان قرآنی ↶ https://eitaa.com/DoostaneQorani
💠 نور (محسن قرائتی)💫 يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذِينَ يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ وَ لْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ «توبه آیه123» اى كسانى‌كه ايمان آورده‌ايد! با كسانى از كفّار كه نزديك شمايند بجنگيد. بايد آنان در شما خشونت و صلابت بيابند و بدانيد كه خداوند، با پرهيزكاران است. نکته ها پرداختن به دشمنانِ‌نزديك‌تر و جنگيدن با آنان، مزايايى دارد، از جمله: به هزينه و امكانات كمترى نياز است، اطلاعات ما از آنان بيشتر است، تدارك جبهه آسانتر و آمادگى عمومى براى مقابله با آنان بيشتر است، خطرشان مقدّم‌تر است، راه دفع آنان ودسترسى به منطقه‌ى جنگ سريعتر است، هم خودش دشمن است، هم مى‌تواند بازوى دشمنان دورتر باشد. «غِلْظَةً» به معناى صلابت، قدرت و هيبت است، نه سنگدلى و بدخلقى. از اين رو در مسائل نظامى، مانور و قدرت‌نمايى ورژه ولباس وشعار وهرچه كه قواى اسلام را قدرتمند نشان دهد، مورد ستايش است. پيامبرخدا صلى الله عليه و آله نيز هنگام فتح مكّه، مسلمانان را فرمان داد تا در مقابل چشم ابوسفيان رژه رفتند تا با نشان دادن قدرت و شكوه سپاه اسلام، روحيّه‌ى مشركان تضعيف شود. مسأله‌ى «الاقربُ فالاقرب»، يعنى اولويّت دادن به آنچه نزديكتر به انسان است، در همه‌ى امورِ تعاليم اسلامى مطرح است، در انفاق و صدقه، ابتدا يتيم و فقيرِ خويشاوند، در جلد 3 - صفحه 525 پرداخت زكات ابتدا نيازمندان محلّى و نزديك، در جنگ، نخست دشمنان نزديكتر، در دعوت وتبليغ، ابتدا بستگان نزديك و اهل منطقه، در مسجد، تقدّم همسايه‌ى مسجد، در سفره و مهمانى، طعام نزديك انسان و در نماز جماعت و در صف اوّل، آنان كه به امام جماعت در كمالات نزديكترند. اين آيه، جهاد آزاديبخش را مى‌گويد، نه جهاد دفاعى را. از اين رو به صفات مبارزان اسلامى پرداخته، نه به شرايط هجوم كافران. «1» در سيره‌ى پيامبر، نمونه‌هاى بسيارى ديده مى‌شود كه به سپاه اسلام توصيه مى‌فرمود: با تقوا باشند، به زنان كفّار آسيبى نرسانند، به درختان لطمه نزنند. حتّى يك بار كشته‌ى دختر كافرى را ديد و به شدّت ناراحت شد. «2» پیام ها 1- ايمان بايد همراه با عمل و مبارزه باشد. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قاتِلُوا» 2- دفع شرّ دشمنان نزديكتر، اولويّت دارد. «يَلُونَكُمْ مِنَ الْكُفَّارِ» (استراتژى جنگى اسلام، ابتدا مقابله با دشمنان نزديكتر است، همچنان كه در مبارزه‌ى فكرى و عقيدتى نيز بايد ابتدا شبهاتِ رايج و موجود را پاسخ داد) 3- هر چه براى ايجاد صلابت و شدّت لازم است بايد تدارك ديد، چه شجاعتِ رزمندگان و چه ابزار و سلاحهاى پيشرفته و چه آموزش‌هاى پيشرفته و تخصّصى. «وَ لْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً» 4- سپاه اسلام، بايد صلابت و هيبت داشته باشد. «غِلْظَةً» 5- شجاعت درونى بايد با صلابت بيرونى همراه باشد. «وَ لْيَجِدُوا» 6- غلظت وصلابت اسلامى، همراه با تقواست. «أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ» 7- جهاد، جلوه‌اى از تقواى الهى است. قاتِلُوا ... أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ‌ 8- چون در جنگ، غرائز، هوسها و كينه‌ها ممكن است پيش آيد، تقوا براى‌ رزمندگان شرطِ اساسى است. «أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ» «1». تفسير فى‌ظلال‌القرآن. «2». تفسير فى‌ظلال‌القرآن. جلد 3 - صفحه 526 ┄┅┅┅┅❁💠❁┅┅┅┅┄ 🕊 دوستان قرآنی ↶ https://eitaa.com/DoostaneQorani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش تجوید توسط استاد سید محسن موسوی بلده3.mp3
15.41M
💢 آموزش تجوید 🎙استاد سیدمحسن موسوی‌بلده 🔖موضوع: آموزش طُرُق وقف ⏱مدت زمان : ۱۶:۰۳ ┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄ 🕊 دوستان قرآنی ↶ https://eitaa.com/DoostaneQorani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا