eitaa logo
دورهمی آسمانی
82 دنبال‌کننده
644 عکس
237 ویدیو
20 فایل
دور همی آسمانی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ گوشه‌ای از یک فیلمه که در حدود ده سال پیش در BBC پخش شد و خیلی زود برداشتنش و‌ دیگه تکرار نشد...🤔😳😳
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : إنّ الشَّيطانَ يُديرُ ابنَ آدمَ في كلِّ شيءٍ ، فإذا أعياهُ جَثَمَ لَهُ عِندَ المالِ فأخَذَ برَقَبَتهِ .حديث امام صادق عليه السلام : شيطان آدمى را همه جا مى گرداند و چون خسته اش كرد، در بزنگاه دارايى برايش كمين مى كند و گردنش را مى گيرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁨روحت شاد امام که همون موقع میدونستی منظورشون از آزادی چیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️وضوی اهل سنت را چه کسی آموزش داده که آنها بجای مسح، پاهارا می شویند ؟
🔖منبر کوتاه 🔖پنج گروه از بدترین مردم در رذایل اخلاقی از دیدگاه خاتم الانبیاء 🔖 🔅پیامبر اکرم صلی الله علیه واله رو به اصحاب کرد فرمود: آیا می خواهید شما را به بخیل ترین و دزدترین وتنبل ترین و جفاکارترین و عاجزترین انسان ها آگاه سازم؟!عرض کردند: آری، ای رسول خدا! حضرت فرمود: 1⃣بخیل ترین انسان، کسی است که از نزد مسلمانی عبور کند و به او سلام نکند؛ 2⃣تنبل ترین انسان، بنده سالم و بیکاری است که در عین حال با زبان و لب، ذکر خدانمی گوید؛ 3⃣دزدترین انسان، کسی است که از نمازش بدزدد، نمازش مثل کهنۀ کثیف به صورتش زده می شود؛ 4⃣جفاکارترین و بی مهرترین انسان کسی است که در نزد او یادی از من بشنود و صلوات نفرستد؛ 5⃣و عاجزترین انسان کسی است که از ( دعا کردن ) عاجز باشد. قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : أَ لاَ أَدُلُّكُمْ عَلَى أَكْسَلِ اَلنَّاسِ وَ أَسْرَقِ اَلنَّاسِ وَ أَبْخَلِ اَلنَّاسِ وَ أَجْفَى اَلنَّاسِ وَ أَعْجَزِ اَلنَّاسِ قَالُوا بَلَى يَا رَسُولَ اَللَّهِ قَالَ 1⃣ أَمَّا أَبْخَلُ اَلنَّاسِ فَرَجُلٌ يَمُرُّ بِمُسْلِمٍ فَلاَ يُسَلِّمُ عَلَيْهِ 2⃣وَ أَمَّا أَكْسَلُ اَلنَّاسِ عَبْدٌ صَحِيحٌ فَارِغٌ لاَ يَذْكُرُ اَللَّهَ بِشَفَهٍ وَ لاَ بِلِسَانٍ 3⃣وَ أَمَّا أَسْرَقُ اَلنَّاسِ فَالَّذِي يَسْرِقُ مِنْ صَلاَتِهِ تُلَفُّ كَمَا يُلَفُّ اَلثَّوْبُ اَلْخَلَقُ فَيُضْرَبُ بِهَا وَجْهُهُ 4⃣وَ أَمَّا أَجْفَى اَلنَّاسِ فَرَجُلٌ ذُكِرْتُ بَيْنَ يَدَيْهِ فَلَمْ يُصَلِّ عَلَيَّ 5⃣وَ أَمَّا أَعْجَزُ اَلنَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اَلدُّعَاءِ . منابع : ⏺تنبيه الخواطر و نزهة النواظر (مجموعة ورّام) , جلد۲ , صفحه۲۳۷ ⏺بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام , جلد۸۱ ص ۲۵۷ ⏺إرشاد القلوب , جلد۱ , صفحه۸۰ ⏺تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة , جلد۷ , ص۱۵۱ 🔶نرم افزار فیش جامع عددی 👇 https://eitaa.com/fish_apk/327
رأفت امام علیه السلام ✅عرضه اعمال بر ایشان 👈موسی بن سیّار از اصحاب امام رضا صلوات‌الله‌علیه ‌گوید: 🌀روزی همراه حضرت بودم که به نزدیک دیوارهای شهر طوس رسیدیم و ناگهان صدای ناله و شیونی را شنیدیم؛ به جستجوی آن رفتیم و دیدیم جنازه‌ای را می‌آورند. 🔰در همین حال؛ حضرت از اسب پیاده شدند و به طرف جنازه رفتند و آن را بلند کردند و چنان به آن جنازه چسبیدند، مانند بچّه‌ای که به مادرش می‌چسبد! 💠آنگاه رو به من نموده، فرمودند: هرکس جنازۀ یکی از دوستان و موالیان ما را تشییع کند، مانند روزی که از مادر متولّد شده، از گناهانش پاک می‌شود. 🔶وقتی جنازه کنار قبر گذاشته شد، حضرت کنار میّت نشستند و دست مبارک خود را روی سینۀ او گذاشتند و فرمودند: 🔷«ای فلان پسر فلان! تو را به بهشت بشارت می‌دهم که پس از این دیگر ناراحتی نخواهی دید.» 🔺عرض کردم: «فدایت شوم، مگر این مرد را می‌شناسید، در حالی که اینجا سرزمینی است که تا کنون در آن گام ننهاده‌اید؟!» حضرت فرمودند: ⁉️موسی بن سیّار! مگر نمی‌دانی که اعمال شیعیان ما، هر صبح و شام بر ما ائمّه عرضه می‌شود؛ اگر در آن تقصیر و کوتاهی ببینیم، از خدای تعالی درخواست عفو و بخشش و اگر عمل خیری مشاهده نمائیم، از خداوند پاداش و نعمت برایشان طلب می‌کنیم. 💠 «موسى بن يسار قال: كنت مع الرضا علیه‌السلام وقد أشرف على حيطان طوس وسمعت واعية فأتبعتها فاذا نحن بجنازة ، فلما بصرت بها رأيت سيدي وقد ثنى رجله عن فرسه ، ثم أقبل نحو الجنازة فرفعها ، ثم أقبل يلوذ بهما كما تلوذ السخلة بامها ، ثم أقبل علي وقال : يا موسى بن يسار ، من شيع جنازة ولي من أوليائنا خرج من ذنوبه كيوم ولدته أمه لا ذنب عليه ، حتى إذا وضع الرجل على شفير قبره رأيت سيدي قد أقبل فأخرج الناس عن الجنازة حتى بدا له الميت فوضع يده على صدره ، ثم قال : يا فلان بن فلان أبشر بالجنة فلا خوف عليك بعد هذه الساعة. فقلت : جعلت فداك هل تعرف الرجل؟ فو الله إنها بقعة لم تطأها قبل يومك هذا فقال لي : يا موسى بن يسار أما علمت أنا معاشر الائمة تعرض علينا أعمال شيعتنا صباحا ومساء؟ فما كان من التقصير في أعمالهم سألنا الله تعالى الصفح لصاحبه ، وما كان من العلو سألنا الله الشكر لصاحبه‏.» 📚مناقب آل ابیطالب علیهم‌السلام (ابن‌شهرآشوب)، ج۴، (الجزء الرابع، باب إمامة أبي الحسن علي بن موسى الرضا عليه السلام، فصل في إنبائه بالمغيبات و معرفته باللغات عليه السلام) ، ص۳۴۱ نشر دهید لطفاً
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 چرا پرونده‌ی رسیدگی به متهمان انفجار دفتر نخست وزیری که منجر به شهادت رجائی و باهنر شد، ناتمام ماند!؟ متهمان آزاد شدند و بعدها در دستگاه های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر، مشغول به کار شدند! فریب نخورید! کشمیری را سوزاندند چون مهره‌های بزرگتر داشتند! لینک کلیپ کامل پرونده ناتمام: http://mustdl.ir/files/doc/events/iran/revolution/Parvande/ParvandehNatama.mp4 این مستند را که روز هشتم شهریور ۱۴۰۳ از صدا وسیما پخش شد را پیدا کرده و نگاه کنید یک مستند سه قسمتی با عنوان رویای آجری هم چندین سال پیش از شبکه مستند پخش شد اون را هم نگاه کنید شاید فهمیدیم توی کشور چه خبره وامثال پزشکیان از کجا میان و چطور افسار شتر حکومت را صاحب می شوند @asibhai_ejtemai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ناراحتی رهبر انقلاب از عدم ورود فضلای حوزه علمیه در مسائل روز ایران و جهان! آیت الله شب زنده‌دار: رهبری چندین بار فرمودند من به خیلی از مسائل نمی‌توانم جواب بدهم اما چرا طلاب و فضلا جواب نمی‌دهند؟ 🗣 میثم تمار @twtenghelabi
بسم الله الرحمن الرحیم قال رسول الله صلى الله عليه و آله: «إذا ظهرتِ البِدَع في اُمّتي، فليظهرِ العالمُ علمَه، فمن لم يفعل، فعليه لعنة الله» (الکافي 1: 54) در زمانۀ غوغای هزاران بانگ ناموزون و نامیمون، فراوان‌اند بیهوده‌‌‌گویان و یاوه‌‌درایانی که هر رطب و یابسی به هم می‌‌بافند و در وادی گمراهی و بی‌‌راهی دیوانه‌‌وار مَرکب جهل و جهالت می‌‌تازند و برای درافتادن در درکات جحیم و نوشیدن از شراب حمیم، بر یک‌‌دیگر سبقت می‌‌گیرند و گوییا نمی‌‌دانند که درافتادن در هاویه و مُنسلِک شدن در اصحاب حامیه، واجب کفایی است و چون دیگران بدان درافتند و در آن مُنسلِک شوند، از گردن اینان ساقط است! با این حال، شاید گفته شود که این از اختصاصات دنیا است و تا بوده همین بوده و همیشه و هر جا از گذشته تا امروز، غَبیّان و غاویانی بوده‌‌اند و هستند که در برابر حقیقت و واقعیت کَراند و گُنگ‌‌اند و نابینا که فرمود: «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَرْجِعُونَ» (البقرة: 18)، همانها که از چهارپایان گمراه‌‌تراند و با آن که قلب دارند و چشم دارند و گوش، نه می‌‌فهمند و نه می‌‌بینند و نه می‌‌شنوند که فرمود: «وَ لَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَ يَفْقَهُونَ بِهَا وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لاَ يُبْصِرُونَ بِهَا وَ لَهُمْ آذَانٌ لاَ يَسْمَعُونَ بِهَا أُولٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولٰئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ» (الأعراف: 179) امّا حیرتم سوی خود می‌‌کشد که چرا در میانۀ این کارزار با ملحدان و مبتدعان، عالمان و دانیان مهر سکوت بر لب زده‌‌اند و آیا خویش را مخاطب آن عتاب‌‌های شِداد و غِلاظ ائمّۀ دین و امنای ربّ العالمین نمی‌‌بینند و نمی‌‌یابند؟! آری، باطل در این خیال که اکسیر می‌‌کند آن‌گاه که عرصه را از عالمان و دانیان خالی بیند! القصّة، روی این گفته و مقصود این نوشته با سرگشتۀ وادی حیرانی و استاد مکتبِ هچ مدانی، حسن آقامیری، است که لا یخفی حالُه عن الذکي، وجرَی الوادي فطمّ علی القرِيّ! و چون سابقۀ قصیر در حوزه دارد و توشۀ یسیر، خطرش از دیگران بیشتر و پیشتر است؛ آن خليع العذارِ گسسته مهاری که هر روز عَلمی از اَعلام جسارت به ساحت عُلیای دین و اولیای آن می‌‌افرازد و بر صفت «ضالّ» بودن بسنده نمی‌‌کند و به یاری و همراهی رسانه و فسانه، «مُضلّ» نیز هست! بی‌‌پروای بی‌‌باکی که مرزهای دین و دیانت را سال‌‌هاست درنوردیده و گلگونۀ بى‌‌شرمى و غازۀ بى‌آزرمى بر چهره مالیده و مرّةً بعد اُولى و كرّةً بعد اُخرى یوماً فیوماً آیات الاهی و انبیا و اولیای ربّانی را به سخره می‌‌‌‌گیرد و تحریف می‌‌کند و مقلوب می‌‌سازد! آری، إذا ألقیتَ جلبابَ الحیاء فاصنع‏ ما شئت! امثال چنین كسان را از امثال چنین فضائح چه پروا؟! همو که هر چه می‌‌خواهد در هر چه می‌‌بیند و می‌‌شنود و می‌‌خواند، می‌‌گوید و نمی‌‌داند این گفتۀ جناب سعدی دربارۀ او و امثال او است: به نطق آدمی بهتر است از دواب/ دواب از تو به، گر نگویی صواب! این ضالِّ مضلّ از غايت وقاحت و بى‌‌شرمى و نهايت صفاقت و بى‌‌آزرمى کار را بدان جا رسانده که به ساحت علیای نوح نبی _علی نبیّنا و آله و علیه السلام_ آن پیامبر اولو العزم و عظیم الشأن الاهی، با آسودگی و بی پرده پوشی توهین می‌‌کند و افترا می‌‌زند و نه از عذاب خدای تعالی می‌‌هراسد و نه از تعقیب و بازخواست دادگاه‌‌های انقلاب و روحانیت! به راستی حوزۀ علمیّه را چه شده که فردی چنین حقیر و ناچیز، به خود جرأت می‌‌دهد که به پیامبر عظیم الشأن الاهی چنین جسارت روا دارد و مع الأسف الشدید از زعمای قوم صدایی بلند نشود؟! آیا جسارت و توهین به ساحت نوح نبی، جز جسارت و توهین به ساحت همۀ انبیا و اولیا از آدم تا خاتم علیهم سلام الله است که فرمود: «وَ الْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَ مَلاَئِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ» (البقرة: 285) به زعم کاسد و فهم ناقص خویش بر نوح علیه السلام خُرده می‌‌گیرد که چرا برای قوم خویش عذاب خواست و در میانۀ آن عذاب فراگیر، فرزند خویش را ندا داد که «يَا بُنَيَّ ارْكَبْ مَعَنَا وَ لاَ تَكُنْ مَعَ الْكَافِرِينَ» (هود: 42) هل هذا إلّا معاندة الحقّ واليقين، ومضادّة الصواب والدين، واتّباع غير سبيل المؤمنين، ومخالفة النبیین عليهم سلام الله في كل آنٍ وحين؟! ولقد حقّ أن يقال لهذا المفتون بالهوى المُختبِل: ما هكذا تورَد يا سعدُ الإبل! بیچاره نمی‌‌فهمد و نمی‌‌داند که نوح علیه السلام 950 سال قوم خویش را شب و روز به خدا فراخواند:
«قَالَ يَا قَوْمِ إِنِّي لَكُمْ نَذِيرٌ مُبِينٌ * أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اتَّقُوهُ وَ أَطِيعُونِ * يَغْفِرْ لَكُمْ مِنْ ذُنُوبِكُمْ وَ يُؤَخِّرْكُمْ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ أَجَلَ اللَّهِ إِذَا جَاءَ لاَ يُؤَخَّرُ لَوْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ * قَالَ رَبِّ إِنِّي دَعَوْتُ قَوْمِي لَيْلاً وَ نَهَاراً * فَلَمْ يَزِدْهُمْ دُعَائِي إِلاَّ فِرَاراً * وَ إِنِّي كُلَّمَا دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِمْ وَ اسْتَغْشَوْا ثِيَابَهُمْ وَ أَصَرُّوا وَ اسْتَكْبَرُوا اسْتِكْبَاراً * ثُمَّ إِنِّي دَعَوْتُهُمْ جِهَاراً * ثُمَّ إِنِّي أَعْلَنْتُ لَهُمْ وَ أَسْرَرْتُ لَهُمْ إِسْرَاراً * فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّاراً» (نوح: 2 – 10) اما آن قوم لجوجِ عنود پس از این زمان دراز، خود از آن حضرت درخواست عذاب کردند و این گونه پاسخ گفتند: «قَالُوا يَا نُوحُ قَدْ جَادَلْتَنَا فَأَكْثَرْتَ جِدَالَنَا فَأْتِنَا بِمَا تَعِدُنَا إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ» (هود: 32) و پس از این بود که خدای متعال ایشان را وعدۀ عذاب داد: «وَ أُوحِيَ إِلَى نُوحٍ أَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِكَ إِلاَّ مَنْ قَدْ آمَنَ فَلاَ تَبْتَئِسْ بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ * وَ اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنَا وَ وَحْيِنَا وَ لاَ تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا إِنَّهُمْ مُغْرَقُونَ» (هود: 36 و 37) اندکی تأمّل در این فقره «وَ لاَ تُخَاطِبْنِي فِي الَّذِينَ ظَلَمُوا إِنَّهُمْ مُغْرَقُونَ» آشکار می‌‌سازد که نوح علیه السلام حتّی پس از وعدۀ خدای متعال به عذاب آن قوم، باز برای مغفرت و آمرزش ایشان به درگاه الاهی تضرّع و زاری می‌‌کرد! و آن گاه که نشانه‌‌های عذاب آشکار شد، باز بسیاری را به سوار شدن بر کشتی فراخواند، و از آن میان فرزند خویش را، نه آن که آن فراخوان تنها منحصر به فرزندش باشد. من نمی‌‌دانم که این ضالِّ مضلّ دربارۀ این فرمایش امیر المؤمنین علیه السلام چه می‌‌گوید، آن گاه که در میانۀ حرب صفّین، امام مجتبی علیه سلام الله را شتابان سوی میدان جنگ دید و فرمود: «امْلِكُوا عَنِّي هَذَا الْغُلاَمَ لاَ يَهُدَّنِي، فَإِنِّي أَنْفَسُ‌ بِهَذَيْنِ _يَعْنِي الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ عليهما السلام_ عَلَى الْمَوْتِ‌، لِئَلاَّ يَنْقَطِعَ بِهِمَا نَسْلُ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله» «از سوی من این پسر را بازدارید که [با مرگ خود] مرا در هم نشکند، همانا که من مرگ را از این دو _یعنی حسن و حسین علیهما السلام_ دریغ می‌دارم [و بدان بخل می‌ورزم]، تا با مرگ‌شان نسل رسول خدا صلی الله علیه و آله بریده نگردد.» (نهج البلاغة: خطبۀ 207) هیچ دور نیست که شبیه همان جسارت و توهین به نوح علیه السلام را به امیر المؤمنین علیه السلام نیز روا دارد، چرا که بر بنیادِ آن فهم فاسد و ظنّ کاسد، جناب امیر کل امیر عليه سلام الملك القدير هم در میانۀ آن همه کشتۀ جنگ صفّین، تنها دلواپس و دل‌‌نگران فرزند خویش بود! نعوذ بالله من ذلک! حسن آقامیری نشان داده که از دایرۀ جهل بسیط و جهل مرکّب پا را فراتر نهاده و عامدانه و متعصّبانه آیات روشن الاهی را تحریف می‌‌کند و بعد از مناظرات و مشاجرات پرشمار و پرتکرار، باز بر درازگوشِ تعصّب و جهل سوار است، که فرمود: «أبى اللهُ لصاحب البدعة بالتوبة! قيل: يا رسول الله، و كيف ذلك؟! قال: «إنّه قد اُشرِب قلبُه حُبَّها!» (الکافي 1: 54) آری، امید به پوزش‌‌خواهی و هدایت‌‌پذیری چون اویی، چونان امید به ولوج جمل در سَمّ خیاط است و لن يُصلِح العطّارُ ما أفسده الدهرُ!‏ به ویژه که در این درازگوش‌سواری، تابعان و پیروانی نیز هبنّقه‌‌وار در پی او روان‌‌اند که الأشیاء بأمثالها ألیَق، وإلی أشکالها أقرب، وشبه الشيء إلیه منجذب، ونحوه دان ومقترب! این کمین اگرچه قصد نداشت پرگویی کند، ولی چه کند که پاسخ ندادن به این ترّهات و طامّات، جاهل را در جهلش و متعصّب را در تعصّبش و مبتدع را در بدعتش جری‌‌تر و بی‌‌پرواتر کند: اگرچه پیشِ خردمند خامشی ادب است/ به وقتِ مصلحت آن به که در سخن کوشی دو چیز طیرۀ عقل است: دم فروبستن/ به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی حوزه‌‌های علمیّه به عنوان پاسداران و نگاه‌‌بانان باورهای دینی و دادگاه ویژۀ روحانیت به عنوان نمایندۀ مدّعی العموم باید هر چه زودتر به وظیفۀ شرعی و قانونی و اخلاقی خویش عمل کنند و به امثال این خنّاسان و ناکسان بیش از این مجال ندهند تا گونۀ دین و ایمان مردم به انامل ستیز و جهل و تعصّب بخراشند! والسلام علی من اتّبع الهدی طاهر عزیزوکیلی طلبۀ حوزۀ علمیۀ قم 1403/6/19 @serajevahhaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دامن مزن به آتش این قیل و قال‌ها از حق بگو چنانکه علی گفت سال‌ها... 👆 بخشی از شعرخوانی آقای شرافت در حضور رهبر انقلاب که مورد تحسین ایشان واقع شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خیال نکنید خدا با ما قوم و خویشی داره، نه! 🔸 رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا
🗒 یادداشت کلامی | در هفته وحدت، این همه موج مهاجرستیزی از کجا می آید؟ ✍ به قلم: مهدی فرمانیان 🔹 در هفته گذشته سخنان تندی از برخی مدیران و نمایندگان مجلس مبنی بر مهاجرستیزی شنیده شد که معلوم نیست هدف این سخنان چیست، اما توجه به چند نکته ضروری است: 💠 یک: تعداد مهاجران ثبتی در ایران، سه میلیون و پانصد هزار نفر است و اگر تعداد مهاجرین افغانستانی را (در حداکثر آمار) هشت میلیون و چهارصد هزار نفر بدانیم، این جمعیت، معادل ده درصد از جمعیت کشورند، اما خوب است بدانیم مهاجرین کشور قطر و امارات ۸۰ درصد، کویت ۶۰ درصد، عمان ۵۰ درصد و عربستان ۳۰ درصد از جمعیت آن کشور را تشکیل می دهند. 💠 دو: مهاجرت به خاطر شغل و تحصیل یک امر پذیرفته شده است، اما مهاجرت به خاطر جنگ، یک مساله اضطراری و کمک به مهاجران جنگی، یک امر انسانی و اخلاقی است. مهاجران سوری در ترکیه سه میلیون و پانصد هزار نفرند و سی میلیارد دلار هزینه این مهاجران بوده که ترکیه اعلام کرده است. مهاجران افغانستانی در پاکستان نیز حدود سه میلیون و پانصد هزار نفرند. بنابراین پذیرش این جمعیت که به خاطر ترس از جان و ناموس خود مجبور به مهاجرت شده اند، یک امر انسانی و اسلامی است. 💠 سه: اکثر کسانی که در موج اخیر مهاجرت افغانستانی ها به ایران سفر کرده اند،‌ به خاطر ترسی است که از طالبان داشته و دارند. این افراد یا افرادی هستند که در دولت حامد کرزای و اشرف غنی دارای مسئولیت بوده و اکنون از ترس جان شان مهاجرت کرده اند. این افراد استعدادهای برتر افغانستان هستند و مدیران قوی و صاحب نامی در دولت قبلی بوده اند و یا از شیعیان یا اهل سنتی هستند که از ترس جان خود به ایران پناه آورده اند. به نظر می رسد نماینده مجلس به این نکات توجه ندارد که اینگونه بی محابا نسبت های غیر واقعی به اینان می دهد. 💠 چهار: طبق آمار رسمی، دانش آموزان مهاجر ثبت نام کرده در مدارس آموزش و پرورش ۶۱۴ هزار نفرند، در حالی که تعداد دانش آموزان سال تحصیلی ۱۴۰۳ در سراسر کشور بیش از ۱۶ میلیون نفر است. یعنی دانش آموزان افغانستانی ثبت نام کرده در مدارس آموزش و پرورش حدود ۴ درصد از دانش آموزان را تشکیل می دهند. آیا این همه هیاهو برای ۴ درصد است؟ 💠 پنج: بسیاری از کارهای سخت با درآمد کم توسط این عزیزان انجام می شود. اگر این عزیزان نبودند، هزینه تمام شده بسیاری از تولیدات ایران بیش از این بود. اگر خدا توفیق دهد، نکات دیگر را در تذکاری دیگر بیان خواهیم کرد. ࿐ྀུ༅༅༅࿇࿇࿇༅༅༅࿐ྀུi
⭕️ما در تله‌ی موهوم «تله‌ی‌جنگ» گرفتار آمده‌ایم استراتژی «اجتناب از افتادن در تله‌ی جنگ» خود می‌تواند به تله‌ای مبدّل شود که دشمن با دستان نامرئی در مسیر حریف خود کار می‌گذارد/ ما در تله‌ی موهوم «تله‌ی‌جنگ» گرفتار آمده‌ایم 🔹دشمن اگر بتواند دستگاه محاسباتی حریف خود را به دقّت شناسایی و مورد ارزیابی قرار دهد، قادر خواهد بود که با حداقل جهد و هزینه، و از طریق دستکاری دستگاه شناختی طرف مقابل، داده‌های معیّنی را برای جهت دادن به محاسبات ثانوی و مابعدی معارض خود، به طرق مختلف وارد سیستم تحلیلی و تصمیم‌گیری آن کند. 🔹دشمن با ایجاد اخلال در سیستم ادراکی خصم خود، حساسیت او نسبت به درهم‌شکسته شدن و نقض خطوط قرمز حریف را به حداقل رسانده و از بین می‌برد. 🔸این انعطاف ضدّاستراتژیک در برابر دشمن، با «تله‌ی تنش»، «تله‌ی جنگ» و انواع ترس‌های مرضی توجیه و با روکش «عقلانیت» و «احتیاط داهیانه» قابل هضم می‌شود. از خطوط قرمزمان چه باقی مانده؟ 🔹اگر به استراتژی دشمن حمله نکنید، دشمن در استراتژی‌تان نفوذ می‌کند. 🔹در بزنگاه‌های تاریخ‌ساز، تنها برخی ملّت‌ها این اقبال را می‌یابند که نقشی در ساخته شدن تاریخ برعهده بگیرند. آن‌ها انتخاب می‌کنند که «بازیگر» باشند یا «بازی‌ساز». در میدانی که دیگران چیده‌اند نقش ایفا کنند، یا خود میدان را بچینند. 🔹اما حالت سومی هم وجود دارد، و آن این که ملّتی نه خویشتن را درست بشناسد و نه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود اِشراف و ایمان داشته باشد. چنین ملّتی نام خود را به عنوان «بازی‌خور» ثبت می‌کند و نفرین ابدی تاریخ را برای خود می‌خرد...
⭕️ اهل ایران خانه به خانه آنها را پیدا و مجازات می‌کنند.(در تفسیر روایی آیه ۵ سوره بنی‌اسرائیل آمده:) روى بعض أصحابنا. قال: كنت‌ عند أبى‌ عبد اللّه‌ علیه‌السلام جالسا إذ قرأ هذه الآية: ﴿فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولًا﴾. فقلنا: جعلنا فداك من هؤلاء؟ فقال: ثلاث مرّات هم و اللّه اهل قم؛ بعضی از اصحاب ما روايت كرده و مى‌گويد: حضور امام صادق علیه‌السلام نشسته بوديم. امام علیه‌السلام اين آيه شريفه را تلاوت فرمود: (و هنگامى كه نخستين وعده فرا رسد، بندگان سخت‌كوش و نيرومند خود را بر ضدّ شما برانگيزم. به گونه‌اى كه براى دست‌يابى به تبهكاران به جستجوى خانه‌به‌خانه بپردازند. و اين وعده الهى قطعى است) عرض كرديم: فدايتان گرديم، اين بندگان نيرومند و پرتوان كيانند؟ سه بار فرمود: به خدا سوگند! آنان اهل قم هستند. آیت الله طبسی در درس مهدویت چنین افزوده‌اند: ممکن است مضمون این روایت این باشد که زوال و پایان حکومت جعلی یهود قبل از ظهور به دست اهل قم[🔹️] می‌باشد و مفاد روایت مربوط به سرنوشت یهود قبل از ظهور می‌باشد. 🔹️اهل قم کنایه از مردم ایران است که پیرو فرهنگ اهل بیت‌علیهم‌السلام هستند؛ چون در روایتی دیگر عده‌ای از شهر ری خدمت امام علیه‌السلام رسیدند و خود را معرفی کردند که ما اهل ری هستیم امام علیه‌السلام فرمودند: مرحبا به اهل قم و دوباره خود را معرفی کردند و امام علیه‌السلام همان جواب را دادند سپس امام علیه‌السلام فرمودند: هر کس عقیده او عقیده اهل قم باشد قمی می‌باشد. بحارالانوار، ج۵۷، العلامة المجلسي، ص۲۱۴، ح3
أللّهُمَّ انصُرِ الإسلَامَ وَ أهلَهُ وَ اخذُلِ الکُفرَ وَ أهلَهُ. أللّهُمَّ انصُر جُیُوشَ المُسلِمِینَ. أللّهُمَّ ارحَم زَعِیمَ المُسلِمِینَ. أللّهُمَّ أیِّد وَ سَدِّد قَائِدَ المُسلِمِینَ. أللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. اللّهُمَّ عَجَّل لِوَلیِّکَ الفَرَجَ وَ العَافِیةَ وَ النَّصرَ وَ اجعَلنَا مِن أعوَانِهِ وَ أنصَارِهِ وَ شِیعَتِهِ. بِمَنِّکَ وَ جُودِکَ و کَرَمِکَ یَا أرحَمَ الرَّاحِمِینَ. برای سلامتی و پیروزی رزمندگان اسلام دعا کنیم. #