eitaa logo
سخنرانی و تدریس دکتر بشیری🇵🇸
20 دنبال‌کننده
52 عکس
19 ویدیو
40 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اینتر پرت رمزگذاری رمزگشایی توافق معنا در ذهن بین معلومات قدیم و جدید وزایش معنای جدید از مفهوم یا کلمه ی قبلی
پادواقعیت یا ساخت واقعیت روش جوامع در ساخت واقعیت اجتماعی جان سرل:دولت و ازدواج کنش خیالی تامپسون نمایش و پشت صحنه ی گافمن حاد واقعیت بودریار ، غیاب و نبود امر واقعی را پنهان می‌سازد. کسی متوجه این جا به جایی و این پنهان‌کاری نیست. در این حالت، حاد واقعیت، واقعی‌تر از امر واقعی می‌شود.
نظر مک لوهان مهم ترین اثر رسانه ها این است که بر عادات درک و تفکر ما اثر می گذارند. مفهوم نسبت های حسی به تعادل حواس ما اشاره می کند. مردم ابتدایی بر تمام پنج حس تاکید داشتند (پویایی، لامسه، شنوایی، بینایی و چشایی)، اما فناوری و به ویژه وجود رسانه ها موجب شده است افراد یک حس را بیشتر از سایر حواس مورد تاکید قرار دهند.
مک لوهان می گوید چاپ بر دیدن تاکید داشت. چاپ بر تفکر ما اثر داشت و آن را خطی، سلسله وار، منظم، تکراری و منطقی می ساخت. چاپ به انسان اجازه می داد فکر را از احساس جدا کند. تلویزیون در مقایسه با چاپ بر حواس بیشتری تاکید کرد. مک لوهان تلویزیون را رسانه ای بصری، سمعی و لامسه ای توصیف می کند. این رسانه بیشتر از چاپ، درگیرکننده و مشارکتی است. فرض مک لوهان این بود که تلویزیون تعادل نسبت های حسی را که چاپ از میان برده بود، برقرار خواهد کرد. در یک مقیاس بزرگتر، مک لوهان اظهار داشت: تلویزیون ما را مجدداً به صورت قبیله در خواهد آورد. ما از دولت – ملت های مجزا دور می شویم و یک دهکده جهانی خواهیم شد. محتوای رسانه مثل تکه گوشت تازه ای است که سارق با خود دارد تا نگهبان ذهن را منحرف کند. یعنی اثرهای مهم رسانه از شکل آن ناشی می شود نه از محتوی آن.
سؤالات مصاحبه عبارت‌اند از: 1. موانع و مشکلات کنشگری دینی چه تجربه‌های خاصی از موانع در فعالیت‌های آنلاین خود دارید؟ آیا موانع فرهنگی یا اجتماعی خاصی را شناسایی کرده‌اید؟ به نظر شما، چگونه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به موانع کنشگران دینی دامن بزنند؟ 2. جلوگیری از سوءاستفاده از فضای مجازی چه نوع سوءاستفاده‌هایی را در فضای مجازی مشاهده کرده‌اید؟ به نظر شما، چه نهادهایی باید مسئولیت جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها را بر عهده داشته باشند؟ آیا نمونه‌هایی از اقدامات موفق برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها وجود دارد؟ 3. استفاده از پتانسیل‌های فضای مجازی چه روش‌هایی برای جذب مخاطب در فضای مجازی مؤثرتر بوده‌اند؟ آیا تجربیات خاصی از ترویج آموزه‌های دینی در فضای مجازی دارید؟ به نظر شما، چگونه می‌توان محتوای دینی را جذاب‌تر کرد؟ 4. نقش‌های مختلف کنشگران دینی چه نقش‌هایی را در فضای مجازی برای کنشگران دینی می‌شناسید (مانند معلم، مشاور، فعال اجتماعی)؟ به نظر شما، هر یک از این نقش‌ها چه تأثیری بر گفتمان دینی دارند؟ آیا نمونه‌هایی از کنشگران دینی با نقش‌های خاص را می‌توانید معرفی کنید؟ 5. چالش‌ها چه چالش‌هایی را در فعالیت‌های رسانه‌ای خود تجربه کرده‌اید؟ به نظر شما، بزرگ‌ترین چالش‌های کنشگران دینی در فضای مجازی چیست؟ چگونه کنشگران دینی می‌توانند بر چالش‌های موجود غلبه کنند؟ 6. فرصت‌ها چه فرصت‌هایی برای ترویج آموزه‌های دینی در فضای مجازی وجود دارد؟ به نظر شما، چگونه می‌توان از فرصت‌های فضای مجازی برای تقویت گفتمان دینی استفاده کرد؟ آیا تجربه‌ای از موفقیت در بهره‌برداری از فرصت‌های فضای مجازی دارید؟ 7. ساماندهی و مدیریت فضا چه نهادها یا گروه‌هایی می‌توانند به ساماندهی فعالیت‌های دینی کمک کنند؟ آیا تجربیاتی از همکاری میان کنشگران دینی برای مدیریت این فضا وجود دارد؟ به نظر شما، چه سیاست‌هایی می‌تواند به حمایت از کنشگران دینی کمک کند؟ 8. انگیزه‌ها و اهداف چه انگیزه‌هایی شما را به فعالیت در فضای مجازی سوق می‌دهد؟ آیا اهداف خاصی دارید که در فعالیت‌های رسانه‌ای خود دنبال می‌کنید؟ چگونه می‌توان این اهداف را در محتوای تولید شده منعکس کرد؟ 9. آینده‌ی کنشگری دینی در فضای مجازی چه تغییراتی در تکنولوژی یا رفتار کاربران می‌تواند بر کنشگری دینی تأثیر بگذارد؟ آیا نشانه‌هایی از تغییر در رویکرد کنشگران دینی نسبت به فضای مجازی مشاهده کرده‌اید؟ به نظر شما، چالش‌های آینده کنشگران دینی در فضای مجازی چه خواهند بود؟ در پایان مواردی را مرتبط با پژوهش حاضر که در سوالات مغفول مانده را تشریح بفرمائید.
سوال ۱. مفهوم دین و کنش‌گری دینی و کنشگر دینی، فعالیت آنلاین. موانع: ول بودن فضا. نامعلوم بودن متولی. استفاده از دین برای افزایش فالوور. سوءاستفاده از دین برای افزایش فالورر. مدعای کنش‌گری دینی و مذهبی و رفتار عکس دستورات دینی.
سوال۲. سوءاستفاده از دین؟ یا کلی؟ پاسخ: چه نهادهایی ؟ قانونگذاری و سپس تعیین متولی در قانون ، مثال اول انقلاب اقدامات موفق؟ کاملا غیرنهادی و نه تیمی بلکه مردمی
۳. استفاده از فضای مجازی ؟ تبلیغ دین بدون در نظر گرفتن فضای مجازی تقریبا امروز غیر عقلانی، مجموعه تکنیکها و تاکتیک های استفاده از رسانه، اجندا ستینگ، فریمینگ ، هیپر ریال ، و .... هم گروهی و هم فردی.... چگونه محتوای دینی جذاب تر؟ این سوال خیلی کلیشه است و بیشتر باید رویش کار شود