eitaa logo
دکتر محسن رضوانی
325 دنبال‌کننده
63 عکس
41 ویدیو
1 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار و دروس حجةالاسلام دکتر محسن رضوانی
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴به‌مناسبت سالروز شهادت امام‌ حسن‌عسکری علیه‌السلام 📖در روایتی در بحارالأنوار شریف، ج۷۵، ص۳۸۰ از وجود نازنین حضرت امام حسن عسكرى صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه نقل شده است که می‌فرمایند: «إنَّ الوُصُولَ إِلى اللهِ عَزَّوجَلَّ سَفرٌ لايُدرَكُ الا بِامتِطاء اللَّيل.» 🔺ترجمه: «رسيدن به خداوند عزّ وجّل سفرى است كه ميسّر نمى‌شود، مگر به شب زنده‌دارى.» وصول به حقايق عالم و اسرار آن، از غير طريق نماز مقدور و ميسّر نيست. اگر كسى خيال كند براى رسيدن به اين اسرار، غير از نماز راهى براى او هست، در اشتباه و خيال باطل است! 🔖از همين جهت است مولای ما امام حسن عسكرى صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه در روایتی که ذکر شد فرمودند : «رسيدن به خدا يك سفر است.» و در حقيقت، نماز هم يكى از وسائل اين سفر است. در اين روايت وارد شده است كه وصول به خداوند تبارك‌وتعالى، باطن اصلى نماز، و همان شهود جمال معبود و حق‌تعالى است، چرا ما از نمازهايمان احساس خستگى مى‌كنيم‌؟! براى اينكه غافل از باطن نماز هستيم، چرا نمازها گاهى اوقات موجب رنجش ظاهرى ما شده و آن را يك تكلّف براى خود حساب مى‌كنيم‌؟ براى اينكه جداى از اين سرّ و باطن و حقيقت نماز هستيم‌. 📌اگر به باطن نماز كه همان وصول‌الى‌الله است توجّه كنيم، اگر مشاهدۀ معبود را كه حقيقت نماز است مورد توجّه قرار بدهيم آن گاه انسان از خواندن نماز احساس خستگى نمى‌كند، علت تمام خستگى‌ها و ناراحتى‌ها دور بودن از حقيقت نماز است. ⁉️گاهى اوقات برخى سؤال مى‌كنند ائمه طاهرين عليهم‌السلام چطور در يك شبانه‌روز هزار ركعت نماز مى‌خواندند؟! اما براى ما همين چند ركعت نماز واجب بسيار سخت است، جوابش در همين نكته است: آنها تمام عيش و لذت خود را، تمام حقيقت و هستى خود را در نماز مى‌ديدند، لذا هيچ احساس خستگى نمى‌كردند. نه تنها ائمۀ ما بلكه اصحاب ائمه گاهى اوقات به اين مراتب مى‌رسيدند، شما ببينيد «كشى» كه يكى از رجاليين است وقتى زهاد ثمانيه را -يعنى هشت نفرى كه به عنوان زُهاد هشت‌گانه عالم مطرح هستند- مثل اويس قرنى، عامر بن عبد قيس و... ذكر مى‌كند، يكى از كسانى را كه نام مى‌برد ربيع است، در مورد ربيع بن خثيم اين حكايت نقل شده كه: «كان يسهر بالليل إلي الفجر في ركوع واحد» از اول نيمه شب تا طلوع فجر در در حال ركوع بود و خداوند را مناجات مى‌كرد. 🔺اين فرد يكى از اصحاب اميرالمؤمنين عليه‌السلام و از تربيت‌شدگان آن حضرت است، وقتى هم كه صبح مى‌شد يك آهى مى‌كشيد و مى‌گفت: «آه سبق المخلصون وقطع بنا» مخلصون از ما سبقت گرفتند و راه وصول به خداوند تبارك و تعالى را طى مى‌كنند و ما عقب مانده‌ايم، اين «آه» بندگان خالص خداست. 🔗شما مقايسه‌اى كنيد ما در اين زندگى دنيوى «آه» را در امور مادى زودگذرغير قابل بقاء و ناچيز مى‌گوئيم، آه از دست دادن مقام، آه از دست دادن ثروت، آه از دست دادن قدرت، اما بندگان خالص خدا آه را در چه مواردى به كار مى‌برند؟ اين آهى است كه آنها از امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه و اولاد طاهرینش علیهم‌السلام آموخته‌اند. 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
🔖مسؤلیت‌های علماء در بیان امام حسن عسکری صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه: 📌درست بیان کردن دین و موجب ضلالت نشدن است؛ یعنی علما باید خیلی محتاط باشند که موجب ضلالت نشود. بنا بر روایتی که در بحارالأنوار شریف(ج۲، ص۸۷) از امام عسکری علیه‌السلام نقل شده است که می‌فرمایند: عالمانی که موجب ضلالت هستند، ضررشان از لشکر یزید بر امام حسین علیه‌السلام بیشتر است! ➖حضرت اینطور استدلال می‌کنند: «فإنَّهُم یسلُبونَهُمُ الأرواحَ و الأموالَ و هؤلاءِ عُلَماءُ السُّوءِ یدخِلونَ الشَّک و الشُّبهَةَ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا فیضِلّونَهُم»؛ یعنی: لشکر یزید جان امام حسین علیه‌السلام و اصحابش را گرفت، مالشان را غارت کرد، ولی عالِم بد، اعتقاد مردم را از بین می‌برد. این یک مسؤلیت مهم است که انسان باید به آن دقت کند. هیچ کسی هم از این آسیب مصون نیست. 🚫مع‌الأسف گاهی اوقات در درون حوزه و در لباس حوزه، کسانی را می‌بینیم که چیزی از شیعه باقی نمی‌گذارند. مثلاً با لباس روحانیت در حوزه با عناوینی پُر طمطراق، روی عصمت امام دست می‌گذارند، روی مهدویت دست می‌گذارند و ... به بهانه اینکه یک نوآوری ایجاد کنند. چرا باید این کار صورت بگیرد؟ آیا این مصداق، موجب ضلالت دیگران نیست؟ نوآوری ادب دارد. ‼️شاید ما در دورانی قرار داریم که بیشترین بهانه دادن‌ها و بیشترین بدسلیقگی‌ها و ایجاد شبهات از درون نیروهایی است که به دین منسوب هستند. یک عده رسالت‌شان همین است که از اصحاب ابلیس باشند. 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۶/۲۲ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
📌«مساجد سنگرهای اسلام است؛ این سنگرها را برای اسلام حفظ کنید!» امام خمینی(ره) 🔖این توصیف را از چند جهت می‌توان بررسی کرد، نخست آنکه مسجد به تنهایی یک جامعه و البته نمادی از جامعه است که می‌توان ویژگی های مختلفی را در این مکان متبلور کرد؛ مسجد امام و راهبر دارد که به واسطه او هدایت مسجد و فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شود محقق خواهد شد. 🕌همچنین مسجد یک محراب دارد که به تعبیری محل حرب و جنگ با نفس است، بنابراین تعبیر امام راحل رضوان‌الله‌تعالی‌علیه مبنی بر سنگر بودن مساجد به این معنا است که قرار است مواجهه و حرب با دشمنی باشد که انسان را از خدا دور می‌کند. 📑باید اقتصاد و فرهنگ مسجد دست به دست یکدیگر داده و مسجد را محلی برای مشاوره خانواده و تربیت فرزندان تبدیل کنند؛ بلکه نوع معماری مساجد در شاکله شهری و تناسب شهر با مسجد نیز مساله‌ای است که می تواند مسجد را دوباره به مرکزیت جامعه بازگرداند. 📑در مسجد جهت‌گیری و جهت‌دهی به جامعه را می‌بینیم، بنابراین با توجه به اوصافی که اشاره شد در معنای کلان می‌توان مسجد را سنگر دانست، به این معنا مسجد محل حرب و جنگ با دشمن به معنای طاغوت است، در حاکمیت خدا و حاکمیت اسلام، طاغوت وجود ندارد. ▪️معتقدیم سیاست‌گذاران و افرادی که در عرصه مسجد صاحب نظر هستند باید برای توسعه کارکردهای مسجدی متناسب با نیازهای جامعه برنامه‌ریزی کنند؛ چراکه حمایت حداکثری از عرصه‌های قانونی، منجر به توسعه مساجد در سطح محلات شده و بِزه‌ را در جامعه به حداقل می‌رساند. 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
‼️محمّد(ص)، پیامبرِ بازار! 1⃣[قسمت اوّل] ‼️بازار، محراب نبوّت و آوردگاه عدالت! 📌امروزه تعبیر «پیامبر بازار» شاید تناقض‌آمیز به نظر آید زیرا در نگاه ما پیامبری شأنی معنوی، ملکوتی و فراتر از امور دنیوی دارد، پیامبری با بازار که اوج دنیاگرایی است، هم‌رنگ و همسان نیست. ▪️انسان به هر میزان به عالم معنا و معنویت نزدیک‌تر به همان‌ سان از دنیا و مظاهر آن که در بازارها متجلی است، گریزان است! بازار نماد دنیاگروی و لهو و لعب و غفلت از یاد خداوند است! 🔺بازار، محبوب ابلیس و ابلیسیان است و شایسته نیست که عبد صالح و انسان کامل در آن درنگ نماید، حضور پیدا کند، با بازاریان همنشین و هم‌سخن گردد! 👈برآیند این پنداره گسستن حضور پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله از بازار و انحصار حضور ایشان به مسجد و منبر است؛ انگاره‌ای که اینک از امامت و نبوت در اذهان برخی از مسلمین نهادینه شده است. و از حضور ایشان در بازار و آموزه‌های ایشان در موضوع بازار کمتر سخن به میان می‌آید! 🌱حال اینکه نصوص تاریخی و حدیثی گویای این مهم است که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله از ظرفیت بازارهای مکه و مدینه، حداکثر استفاده را برای تبیین آموزه‌های وحیانی استفاده کرده‌اند. ✅پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله بازار را محراب خود قرار دادند، با حضورهای مکرر و پیاپی خود به تثبیت عدالت اقتصادی و زدودن ربا، گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی، حیله‌گری، غلّ و غشّ در کالا و... اهتمام جدی ورزید و ارزش و جایگاه بازار و بازاریان را تعالی بخشیدند. 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
‼️محمّد(ص)، پیامبرِ بازار! 2⃣[قسمت دوّم] ‼️بازار، محراب نبوّت و آوردگاه عدالت! 🔖پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله تاجران را هم‌نشیان شهیدانِ معرکه جنگ و شهدای راه دین معرفی کردند؛ فقه بازار را بر بازاریان واجب نمودند، از ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و ادبی بازار غفلت نورزیدند و فضای بازار را با رایحه آیات قرآن عطرآگین نمودند، در بازار به نبرد شرک و کفر برخاستند، با قرآن تحدّی نمودند و... . 📑متون حدیثی و تاریخی گویای حضور گسترده و فراگیر پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در بازارهای مکه و مدینه، رصد و پایش، نظارت و صیانت، هدایت و تعالی بازار به سوی عدالت بود؛ شاید یکی از اسرار لطیف آیه تعبیر «...و یَمشونَ فِی‌الاَسواقِ» در آیه کریمه «وَما أَرسَلنَا قَبلَكَ مِنَ المُرسَلِينَ إلا إنَّهُم لَيَأكُلُونَ الطَّعَامَ وَيَمشُونَ في الأسواقِ» (فرقان/۲۰) در این مهم نهفته باشد که حضور در بازار را نسبتی با پیامبری است. 🔺زیرا بازار آنگونه که آوردگاه عدالت و توحید است، می‌تواند آوردگاه ظلم، فساد و حتی شرک و کفر نیز باشد و برای پیامبران شایسته نیست که از بازار و ظرفیّت‌های عظیم آن غفلت ورزند؛ بلکه باحضور در بازار با اقشار مختلف و متنوع مردمان انس گیرند، از فقر و رنج‌شان آگاهی یابند و صاحبان ثروت و مکنت را که شریان‌های اقتصادی مردم در دست آنها است را هشدار دهد و این است تفاوت بازار با مسجد! ☑️ آری، حضرت محمدبن‌عبدالله صلی‌الله‌علیه‌وآله، پیامبر بازار نیز بودند. 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️منبر قرآنی⭐️ 🔻سوره مبارکه احزاب آیه ۵۶ 🦋🦋إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰٓئِكَتَهُۥ يُصَلُّونَ عَلَى ٱلنَّبِيِّۚ يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَليهِ وَسَلِّمُواْ تَسلِيمًا 🍁🍁خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود می‌فرستند؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، بر او درود فرستید و سلام گویید و کاملاً تسلیم (فرمان او) باشید. 🔻چرا خداوند و ملائکه بر پیامبر صلوات می فرستند؟ 🔻نشانه های فردی که تمسک ظاهری به قرآن دارد ؟ 💠سخنران : دکتر محسن رضوانی 🌺منبرقرآنی در فضای مجازی🌺 Morezvani23@yahoo.com https://eitaa.com/menbareghorany http://Rezvani.isf.ir http://menbareghorani.ir/ http://splus.ir/menbareghorany @Honafa_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍نوشتاری به‌ یاد شهدای حزب‌الله لبنان در حادثهٔ تروریستی اخیر 🇱🇧جنوب لبنان، سرزمین مقدّس 🔹️مرحوم شیخ حرّ عاملی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه، صاحب کتاب وسائل‌الشیعة، کتابی در ارتباط با تبارشناسی عالمان جبل عامل (جنوب لبنان) با عنوان «اَمَلُ الآمِل فی عُلماء جَبَل عامِل» نگاشته است. 🔺وی در بخشی از مقدمه کتاب خود به این مسأله می‌پردازد که چرا در این کتاب به معرفی عالمان منطقهٔ جبل عامل پرداخته و دراین راستا به هشت جهت اشاره می‌کند که انگیزه شده تا کتاب یاد شده را تألیف کند. ▪️از جمله این جهات، عبارت است از: 1️⃣ به جا آوردن حق وطن؛ زیرا در روایت نقل شده است که: «نشانه ایمان، دوست داشتن وطن و هم‌وطن است.» 2️⃣ بنابر روایات، جنوب لبنان سرزمین مقدّس است. 3️⃣ تشیّعِ ساکنان جبل عامل از قدمت بیشتری، نسبت به سایر مناطق اسلامی، برخوردار است. به گونه‌ای که به باور شیخ حُرّ عاملی، تشیّع جبل عاملی‌ها با تبعید شدن صحابی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله جناب ابوذر غفاری رضی‌الله‌تعالی‌عنه به آن منطقه در زمان حکومت خلیفه سوم شروع شد و پیش از آن، تعداد محدودی از مردم مدینه‌منوره شیعه بودند. 4️⃣این منطقه به حدی عالِم‌خیز بوده که شیخ حُرّ عاملی مُدعی است که از مناطق شیعه‌نشین دیگر، عالمانِ همطراز جبل‌عاملیان در کثرت تألیف و تصنیف یافت نمی‌شود. 5️⃣ فراوانی دفن پیامبران و عالمان و صالحان در این منطقه به آن قُدسیت بخشیده است. 📚منبع: أَمل‌ُالآمل:ج۱/ص۱۱-۱۶ 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
⭕️ اللَّهُمَّ اجْعَلْه فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ.
نقاشی جدید حسن روح‌الامین تقدیم به فرمانده شجاع و مظلوم مقاومت شهید سیّدحسن نصرالله و تمام رزمندگان مجموعه مبارک حزب‌الله لبنان. 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر امشب سخت است بر ما... امشب یکی از بهترین سربازان امام زمان علیه‌السلام و‌ عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در این کرهٔ خاکی نفس نمی‌کشد، چه خسارت و ضایعهٔ عظیمی... رحمت و رضوان الهی بر روح بلند او... 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
🔻قاعدهٔ «تناسب» در قرآن می‌گوید حرکت‌های بزرگ و رخدادهای تاریخ‌ساز، مسبوق است به فقدان‌های بزرگ و محرومیت‌های دردآور. این قاعده در قرآن را می‌توان برای مثال در تناسب بین «اضطرار و اجابت» و در تناسب میان «استضعاف و منّت الهی» پی گرفت. 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
هدایت شده از 🌺🌺منبر قرآنی🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️منبرقرآنی⭐️ 🔻موضوع:بالاترین ظلم ❇️اقدام صهیونیستها وآمریکاییها در راستای ظلم به جهانیان چیست؟ ❇️نام قران جدید التاسیس یهود‌...❓.. 🔻اللهم عجل لولیک الفرج 🌺منبرقرآنی در فضای مجازی🌺 Morezvani23@yahoo.com https://eitaa.com/menbareghorany http://Rezvani.isf.ir http://menbareghorani.ir/ http://splus.ir/menbareghorany @Honafa_TV
▪️منطق انقلاب اسلامی در مبارزه مردم فلسطین موجب شد که عده قلیلی در نوار غزه، با خودباوری و احساس هویّت، دست به مقاومتی بزنند تا بعد سال‌ها بتوانند نیرویی را خلق کنند که در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کند. 🇮🇷گفتمان انقلاب اسلامی این ظرفیت را داشت تا بین کشورهایی از منطقه مثل عراق، سوریه، لبنان، یمن و نیروهای فلسطینی یک هم‌افزایی ایجاد کند که نتیجه‌اش تشکیل محور مقاومت اسلامی در منطقه باشد. نتیجه ایجاد محور مقاومت هم خروج آمریکایی‌ها به عنوان حامیان اصلی اسرائیل در غرب آسیا بود که ضربه سنگینی به اسرائیل وارد کرد. امروزه اسرائیل بنا به خوانش سیاسی از اسلام یک سیبل برای مسلمانان است. 🔺امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه با خوانش حداکثری از اسلام شیوه جدیدی از مبارزه را پیش روی آزادی‌خواهان قرار داد و نهضتی اسلامی در برابر غرب علم کرد که نتیجه آن، انقلابی مردم‌بنیاد و عقل‌گرا به نام انقلاب اسلامی شد. 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۷/۰۹ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
🔻هدف مقاومت در برابر دشمنان، گاهی ناظر به اهداف ملّی و برای دستیابی به نتایج مطلوب در درون مرزهای یک کشور است. 📌۱-حفظ استقلال و آزادی ۲-ارتقای امنیّت ملّی ۳-استقرار و حفظ نظام اسلامی ۴-تحکیم قدرت ملّی و تأمین منافع ملّی از جمله این اهداف است. ➕گاهی نیز هدف مقاومت در برابر دشمنان، ناظر به اهداف فراملّی می‌باشد. 🔺اهداف فراملّی مقاومت اسلامی، ناظر به اهدافی است که دستیابی به آنها در عرصهٔ روابط بین‌الملل، اعمّ از جهان اسلام یا کل نظام بین‌الملل مورد انتظار است. ▪️مهم‌ترین دلیل فراملّی بودن اهداف مقاومت اسلامی مربوط به ماهیّت دین اسلام است که در مرزهای جغرافیایی کشوری خاص محدود نمی‌شود؛ 🔰بنابراین مقاومت اسلامی به صورت طبیعی در صحنه بین‌المللی نیز دارای برنامه و اهدافی است، مانند: ۱-تلاش برای وحدت جهان اسلام ۲-مبارزه با استبداد و تشکیل حکومت‌های مردمی در کشورهای اسلامی ۳-دفاع از مستضعفان و مظلومان جهان ۴-ارتقاء جایگاه جهان اسلام در نظام بین‌الملل ۵-نابودی اندیشه‌های تکفیری از جهان اسلام ۶-جهانی‌سازی ارزش‌های معنوی و اخلاقی ۷-اصلاح ساختار قدرت در نظام بین‌الملل و… 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۷/۰۹ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
‼️غصب همیشه غصب است؛ ولو ۱۰۰ سال بر او بگذرد. ⁉️رژیم غاصب صهیونیستی، تروریست است یا کسانی که قصد بازگشت به سرزمین اشغالی‌شان را دارند؟! ⚠️کسانی که کشورشان غصب شده، نمی‌توانند نسبت به این قضیه بی‌تفاوت باشند و عملاً باید به حق خودشان برسند. 🔺تعابیر متعددی در قرآن نسبت به این قضیه وجود دارد که از آن جمله می‌توان به آیه ناظر به مردم مکه اشاره کرد: «اَخرِجُوهُم مِن حَيثُ اَخرَجُوكُم»(آیه۱۹۱/سوره بقره)، آن‌ها شما را اخراج کردند، طبیعتاً شما باید به جای خودتان برگردید. اگر کسی شما را از منزلتان اخراج کرده است، در قبال آن، حکم اخراج است. 📑طبعاً فارغ از نص و فارغ از ملاک محوریت نص، دلیل عقل حکم می‌کند که در قبال ظلم باید مبارزه کرد و حق را گرفت، چون حق گرفتنی است. 🇵🇸حق در زمین مذاکره با کسی که جائر، ظالم و غاصب است و از روی عِلم به غصب تن داده است به‌دست نمی‌آیـد و به تعبیری آن آیه‌ی قرآن می‌گوید: «أُذِنَ لِلَّذينَ يُقاتَلُونَ بِاَنَّهم ظُلِموا وَ اِنَّ اللهَ عَلى‏ نَصـرِهم لَقديـرٌ». (آیه۳۹/سوره حج) ⚔این‌که کسی مظلوم واقع شده است، به مظلوم اِذن قتال داده می‌شود، برای این‌که از ظلم درآید. 👆در صدر اسلام هم عملاً این حکایت محقق بود و عملاً مردم مکّه که مهاجر بودند و از سرزمین خودشان هجرت کردند و به تعبیری از ظلم آن‌ها فرار کردند، طبیعتاً باید به سرزمین خودشان برگردند و حق خودشان را بگیرند و گذر زمان هم این قضیه را نفی نمی‌کند. 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۷/۰۹ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز عصرش را هم با آرامش خواند، بعد از نماز نشست و تعقیباتش رو خواند، بعدش هم با تک‌تک مسئولان احوالپرسی کرد، خیلی با متانت و گام‌های کوتاه رفت، خدا به همرات... تهدیدات اسرائیل، به کف نعلینشم نبود. این مرد قصد ترک میدان را ندارد، همیشه نماز عصر را آیةالله جنتی میخواندند، حضرت آقا اینبار خودشان نماز عصر را اقامه کردند... 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
⁉️اگر استکبار جهانی نسبت به یک رژیم و نظام جعلی ذینفع است و در همین راستا، یک کشوری را به رسمیت شناخت، آیا آن یک کشوری رسمی می‌شود؟! 🔰رسمیت یک کشور در گروی معیارهای پیشینی است که اگر آن معیارها محقق نشود، اگر همه‌ی مردم هم آن را به رسمیت بشناسند باز هم رسمیت نخواهد داشت؛ به‌ مانند اینکه: کذب همیشه کذب است؛ ولو همه‌ی مردم تلقی به صدق کنند! غصب همیشه غصب است ولو دیگران از آن صرف‌نظر کنند! ⚠️بر این معیار، در مورد نظام جعلی اسرائیل با رژیمی مواجهیم که پایه‌ی آن بر غصب است، و اصالت ندارد؛ نظامی که شهروندان امروز آن مهاجرین کشورهای دیگر هستند و شهروندان اصلی فلسطینی‌تبار را به بیرون رانده‌اند، و از بین برده‌اند و تبعید کرده‌اند و سرزمین آن‌ها را غصب کرده‌اند و حتی بر اساس معیارهای بین‌المللیِ نظام سلطه که شهرک‌سازی‌ها و توسعه‌ی آن‌ها را ممنوع کرده است، باز هم همچنان بر این منطق اصرار دارد! 👈 با وجود اینکه کشوری به نام اسرائیل در سازمان ملل پذیرفته شده و عملاً کرسی رسمی دارد و بسیاری از کشورهای جهان این کشور جعلی را به رسمیت شناخته‌اند اما در مقابل، بسیاری از کشورهای اسلامی و بسیاری از کشورهای جهان آن را به رسمیت نشناخته‌اند، لذا این رژیم فارغ از اینکه توسط برخی به رسمیت شناخته شده باشد یا نه، چون ملاک رسمیت‌بخشی ندارد؛ هر چه زمان بر او بگذرد به رسمیت آن منجر نمی‌شود و نخواهد شد! 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
‼️این سکوت حرام است! 📌در ادبیات روایی و فقهی ما گرچه «سکوت» به معنای فردی و شخصی، ممدوح و شایسته تعظیم است اما در حوزه امور اجتماعی منکر تلقی می‌شود! 📖در کتاب کافی مرحوم کلینی، حَسب روایتی، از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است که پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرموده‌اند: «هر کسی صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست.» 🔻در عرصه بین‌الملل و در برخی موارد با اموری و یا کشوری سر و کار داریم که رفتار آن کشور به خودش مربوط است و برای ما تبعات بین‌المللی و تأثیری بر امنیت و منافع ملّی ما ندارد و دخالت در امور بین‌الملل، اصل را بر عدم دخالت در کشورهای دیگر می‌گذارد. 🔺اما بعضی از سکوت‌ها تبعات بین‌المللی دارد و اگر انسان سکوت کند و اقدامی انجام ندهد، نه فقط نسبت به ظلم سکوت کرده که حتی در سایه این سکوت به خودش هم ظلم کرده است. 📎به‌طور نمونه اگر در سوریه و عراق، نسبت به ظلم داعش و در فلسطین و غزه نسبت به ظلم‌های بی‌حد و بی‌حصر رژیم غاصب و کودک‌کُش صهیونیستی سکوت می‌کردیم و بر این باور بودیم که در کشور دیگری ظالمی آمد و مردم را کشته و به ما مربوط نیست نفر بعدی که مورد ظلم قرار می‌گرفت، کشور و ملّت خودمان بود. ⛔️سکوت نسبت به سرنوشت مسلمانان آن هم افرادی که بوسیله گروهی سفّاک مورد ظلم قرار گرفته‌اند، رسمیت بخشیدن به ظلم است. 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
1⃣ [بخشِ اوّل] ⁉️چرا رژیم غاصب صهیونیستی با تمام توانش و بدون هیچ اِبایی نسل‌کُشی می‌کند؟! 📌یکی از مسائل مهم در همه نظام‌های سیاسی، جمعیّت است. جمعیّت، عنصر مُقوّم یک دولت تلقی می‌شود. 📑رژیم جعلی صهیونیستی از یک‌سو جمعیّت ندارد و مهاجران را جذب کرده است و به آن‌ها امکانات می‌دهد و از دیگرسو با ساکنان اصلی فلسطین، مواجه است که خطری دائمی برای هویت جعلی آن‌ محسوب می‌شوند؛ 🔺لذا عملاً فلسطینیان را از وطن خود کوچ اجباری می‌دهد و بسیاری از آن‌ها در اردوگاه‌های لبنان، سوریه و اُردن زندگی می‌کنند. ❌آن‌ها قصد داشتند جمعیّت ۲میلیون‌ و اندی ساکن در غزه را هم بیرون کنند، اما با مقاومت مردم مواجه شدند. 💥آنها با این رویکرد جمعیتّی و با کمک نهاد‌های بین‌المللی و وتو‌های آمریکا و سلاح‌های غربی، نسل‌کشی را دامن زده‌اند و می‌خواهند ساکنان اصلی فلسطین را از بین ببرند تا دیگر مدعی‌ای برای سرزمین‌های اشغالی وجود نداشته باشد. 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
2⃣ [بخشِ دوّم] ⁉️چرا رژیم غاصب صهیونیستی با تمام توانش و بدون هیچ اِبایی نسل‌کُشی می‌کند؟! ➕علاوه‌بر رویکرد جمعیّتی، صهیونیست‌ها رویکرد مذهبیِ انحرافی و افراطی برای این نسل‌کُشی‌ها دارند؛ در دستورالعمل ‌آنها، هر انسانی غیر از ‌یهودیان به‌مثابه انسان تلقی نمی‌شود و حیوان به‌حساب می‌آید که به‌راحتی می‌توان او را معدوم کرد! 👇هم‌چنین در این فاجعهٔ انسانی‌ای نسل‌کُشی، رویکرد سیاسی هم وجود دارد و صهیونیست‌ها کودکان امروز را نیروهای نظامیِ جبههٔ مقاومت در آینده تلقی می‌کنند و فارغ از اخلاق جنگ و حقوق‌بشر، این گروه را هم از بین می‌برند. 🌱 اما با این همه جنایت، همچنان جمعیّتِ عظیم و پُر حرارتی از فلسطینی‌ها هستند که آرمان‌شان، آزادیِ وطن و قُدسِ شریف است و در جریانات اخیر نشان دادند با تمام توان‌شان بر این مصائب صبر می‌کنند و به مقاومت ادامه می‌دهند. 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani
💥هدف‌گذاری شیطان این است که مؤمنین فرصت‌های عبادت را از دست بدهند! 🔻کار شیطان ایجاد غفلت و سُستی در بهره‌مندی از فرصت‌ها است؛ شیطان با وسوسه‌های مختلف به او اینگونه تلقین می‌کند: «تو اینقدر بدسابقه‌‌ای که لایق مناجات با خدا نیستی!» و «تو با این اعمال خرابت، شایستهٔ خواندن یک نماز شب با حال نیستی، نمازشب مختص خوبان است.» و... کاری می‌کند که فرصت‌سوزی کند. 🌄 اگر انسان سحر شب جمعه را از دست داد، شیطان وسوسه می‌کند و به‌جای اینکه انسان برخیزد و با نماز اول وقتِ صبح، جبران این نافلۀ شب را کند، انسان را غافل می‌کند به طوری که احساس خستگی کند و احساس کند که دیگر حالا نماز صبح هم اوّل وقت نخواند! ‼️این غفلت‌هایی که شیطان در انسان ایجاد می‌کند که یک فضیلت بزرگ را می‌گیرد و بعد آرام‌آرام یک نوع افسردگی در انسان ایجاد می‌کند و توفیق عبادت‌های دیگر را هم می‌گیرد. 🌱این به‌عکس آن چیزی است که به ما توصیه شده است؛ فرموده‌اند: اگر فرصتی از شما فوت شد، بلافاصله تدارک و جبران کن و اگر نماز نافلهٔ شبت را نخواندی قضا کن، اگر نماز صبح اوّل وقت از دستت رفت، نماز صبحت را با رعایت بیشتری نسبت به مستحبات و تعقیبات اقامه کن! 🎙استاد محسن رضوانی| ۱۴۰۳/۰۷/۱۹ 🏷 ▪️کانال رسمی حجةالاسلام دکتر محسن رضوا‌نی 🌐 @Dr_MohsenRezvani