eitaa logo
ژئوپلیتیک رسانه
1.3هزار دنبال‌کننده
511 عکس
384 ویدیو
2 فایل
سایت اختصاصی http://chaponashr.ir/bavir فعالیت‌های علمی https://elmnet.ir/eid/N-0017-7032 ارتباط @bavirhassan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴امروز اعلام شد که سال پیش حدود 550 هزار واکسن HPV در ایران فروخته شده که 84% آن (462 هزار دوز) وارداتی بوده است. ♨️کلیهء واکسن‌های وارداتی، تولید شرکت MSD (: گارداسیل) آمریکا بوده‌اند که توسط «بهستان دارو» وارد ایران شده‌اند. 🔺بهستان دارو که نمایندهء MSD، جانسون و فایزر آمریکا در ایران است و در دورهء کرونا، واکسن آمریکایی جانسون را بر خلاف دستور رهبر انقلاب وارد کشور کرده بود. 💸 ارزش بازار واکسن HPV در سال 1402، بیش از 900 میلیارد تومان بوده که در این میان، سهم بهستان دارو بیش از 750 میلیارد تومان است (این فقط فروش 1 قلم جنس این شرکت است.) 🌀به گمانم دستکم باید بخشی از قصه‌های تحریم را کلاً فراموش کرد! این‌ها نمایشی است برای فریب ما، تا بی‌کفایتی و سفاهت اقتصادی مسوولان و دستبرد به بیت‌المال را -که مستوجب فقر بیشتر رعیت است- به گردن تحریم بیندازند و در ادامه، بازهم برجام احیا کنند و ما را بیشتر اسیر کنند...❗️پس چرا تحریم، شامل این واکسن خطرناک و مضر نمی‌شود؟ ‼️در این میان، البته موضوع کمی مبهم است... 🔺گارداسیل، واکسن بسیار گرانی است. مثلاً قیمت هر دوز واکسن 9 ظرفیتی آن، حدود 287 دلار است.همچنین طبق اطلاعات بهستان دارو، قیمت این واکسن (احتمالاً نوع 4 ظرفیتی آن) حدود 250 دلار است. 🌀اگر بهستان دارو، این واکسن را با همین قیمت 250$ وارد کرده باشد، باید بیش از 5700 میلیارد تومان هزینه کرده باشد! ❓این واکسن را به چه قیمتی خریده‌اند؟ ❓چه قدر ارز دولتی برایش دریافت کرده‌اند و یارانهء دولت برای این واکسن گران، به چه صورت بوده که برای بهستان دارو، صرفه با واردات این واکسن است؟ (صرفهء مالی؟ صرفهء مالـی! مسئله این است!) 🔻اما ❓نسبت وزارت بهداشت ما با آمریکا چیست؟ ❓چرا دشمنی آمریکا برای وزارت بهداشت بی‌معناست که این چنین به شرکت‌های دارویی اجازهء مراودات با آمریکایی‌ها را می‌دهد آن هم در خصوص واکسنی که مقالات و مستندات فراوانی در باب مضراتش وجود دارد؟        با ما همراه باشید @Dr_bavir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ نتانیاهو کیست و چه ماموریت ویژه ای دارد؟ 1️⃣ نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی، یک سیاستمدار معمولی نیست. او حتی به یک معنا، یک رئیس دولت افراطی، به آن مفهوم که نفتالی بنت و آویگدور لیبرمن چنین شناخته می‌شوند، نیست. 2️⃣ او آشکارا فردی است که از دوران جوانی توسط صهیونیستی مورد شناسایی قرار گرفت و اصطلاحاً او را برکشیدند و مرحله به مرحله به بالاترین جایگاه در رژیم اشغالگر قدس رساندند، تا پیش‌برندهٔ پروژه‌های شوم و این محافل، نه تنها برای فلسطین و منطقه، که کل صحنهٔ بین‌الملل باشد. 3️⃣ در ویدئوی بالا مربوط به ۱۹۹۰، نتانیاهو به حضور حاخام رهبر جنبش افراطی می‌رسد. 4️⃣ اشنیرسون به او می‌گوید: 👈 (منجی یهود که از نظر ما همان واقعی است) هنوز ظهور نکرده است. 5️⃣ نتانیاهو می‌گوید: 👈 «ما در حال تلاش هستیم» 6️⃣ و حاخام با تحکّم می‌گوید حتماً تلاش‌های نتانیاهو کافی نبوده است و باید لحظه‌ای را در راه تسریع هدر ندهد. :۰۰        با ما همراه باشید @Dr_bavir
⁉️رسانه‌های غربی چقدر توانسته‌اند خود تحقیری و سیاه نمایی را در بین ایرانی.ها رواج دهند. 🎤یک خبرنگار آمریکایی که مدتی در ایران در اکثر مناطق گزارش های تصویری و مصاحبه ای  تهیه می‌کرد در مصاحبه ای وضعیت مردم ایران را اینطور شرح داد:  🔹از کشوری( ایران) می آیم که ثروتمند است ولی مردمش دوست دارند بگویند بدبخت و فقیریم ‼️ هرچه تلاش کردم که از وضعیت گرسنه ها و بی خانمان های آمریکایی و اروپایی بگویم مرا مسخره می‌کردند؟؟؟ 🔻 و می‌گفتند: مهره نظام ایران هستی! 🔹کشوری با بالاترین مصرف انرژی مساوی با کل اروپا،  کشوری با میزان بیشترین سفر و گردش در طول سال، کشوری که با آب آشامیدنی ماشین و کوچه می شورند.❗️ 🔹کشوری که وقتی مقابل فروشگاه های  زنجیره ای ایستاده و نظاره گر بودم سبد سبد پر از کالا خارج می‌شدند و فقط نق می‌زدند و توهین می‌کردند و می گفتند بدبختیم‼️ 🔹کشوری که دردنیا در مصرف لوازم آرایش و کاشت ناخن دردنیا اول هستند و دارای بالاترین جراحی بینی و لب در دنیا‼️ 🔹کشوری که در جشن‌های آنها در تالارها حضور یافتم و غذاهای متنوع در روی میز، اما همان موقع هم می گفتند: بدبختیم❗️ 🔹کشوری با ضریب امنیتی بالا که تا پاسی از شب بیرون و در جادها بودند اما در آمریکا چطور⁉️ ❌اما برای یک چیز خوشحال بودم و آن اینکه رسانه های ما( غربی ها) چقدر توانسته بودند خود تحقیری و سیاه نمایی را در بین ایرانی ها رواج دهند.        با ما همراه باشید @Dr_bavir
⁉️ آیا غذای ما همان‌ اندازه حلال است که وام‌های دریافتی مان از بانکداری ربوی،  اسلامی است؟ 🔺مرکز ملی تحقیقات حلال، زیرمجموعه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، در سال ۱۳۸۹ تشکیل شده و ظاهراً وظیفهء صدور گواهی حلال برای بسیاری از محصولات غذایی، دارویی، آرایشی و...را بر عهده دارد. 🔺برخی از مواد افزودنی که در اکثر مواد غذایی تولید کارخانه‌ها و مواد دارویی و آرایشی وجود دارد شامل: ژلاتین ، گلیسرین، امولسیفایرها، بهبود دهنده ها، آنزیم ها، الکل،پروتئین و چربی حیوانی،طعم دهنده ها، قوام دهنده‌ها، سفیدکننده‌ها، بافرها، تثبیت کننده‌ها، استالایزرها و... می‌باشند. 🔻 این افزودنی‌ها که ظاهراً عامل افزایش مدت ماندگاری، کیفیت بافتی، قوام محصول و.. عنوان می‌شوند را به راحتی می‌توان در برچسب بسیاری از موادغذایی که در فروشگاه ها به فروش می‌رسند دید و البته تعداد زیادی هم در داروها‌ و برخی مواد غذایی مانند ماکارونی‌ها ذکر نمی‌شوند. 🔺از مضرات این افزودنی‌ها، سرطانی کردن سلول‌ها، آسیب به کبد و کلیه (به جهت دفع این مواد شیمیایی و رنگدانه‌ها)، سردرد و میگرن، تأثیرات مخرب بر سلامت معده، فشار خون، ضربان قلب، بیخوابی ، رفلاکس و ... می‌باشد. 🔺از نظر سازمان غذا و دارو (FDA) نیازی به درج منشاء ژلاتین و مشتقات آن در برچسب محصول نیست. وقتی که منشاء ژلاتین مشخص نباشد این ماده ممکن است از منابع حلال یا حرام تهیه شده باشد و لذا مورد شک و تردید قرار می‌گیرد. 🔻تعداد اندکی از این کدهای افزودنی که در محصولات درج می شود شامل موارد زیر است با قراردادن کدها در این لینک، می توان وضعیت حلال، حرام یا شبه‌دار بودن آن ماده غذایی را دانست (با فیلترشکن متصل می‌شود): E100       E101       E101a    E102       E103       E104       E105       E106  🔻برای مثال کدهای زیر می تواند منشأ حیوانی داشته باشد: E120       E441       E542       E901       E904       E910       E913       E920       E921       E966 ...... 🔻در حالی‌که ادعا می‌شود افزودنی‌های منشأ حیوانی مورد استفاده در مواد غذایی حلال هستند، بزرگترین و تنها کارخانه تولید ژلاتین حلال کشور و خاورمیانه به دلیل واردات بسیار این محصول و مشتقات آن، با منشأ ژلاتین خوک، حدودا ۱۲ سال پیش تعطیل شد و سال گذشته حجم زیادی ‎ از کشورهای ‎ (70000،32000) دانمارک (19200،21000) اسپانیا، لوکزامبورگ، سوئد و ... وارد کشور شد. در عین حال که خبرهای خوبی از راه اندازی مجدد این کارخانه در سال ۴۰۲ منتشر شده، واردات انبوه این افزودنی های غذایی از کشورهای فوق که همه چیزخوار هستند چطور می‌تواند حلال باشد؟ 🔺از دیگر ابهامات محصولات غذایی حلال می‌توان به تولید گوشت مصنوعی و محصولات اصلاح ژنتیکی گیاهی با DNA حیوانی اشاره کرد. ❓اما چه سازمانی این استانداردهای محصولات غذایی ،دارویی ،بهداشتی و.. را تعیین می‌کند؟ 🔺کمیسیون بین المللی کدکس مواد غذایی (CODEX) 🔻کدکس ریشه لاتین داشته و در لغت  به مفهوم مقررات  است. کمیسیون مقررات مواد غذایی (CAC)، کمیسیون مشترک دو سازمان خواربار کشاورزی (FAO) و بهداشت جهانی (WHO) می باشد که که  در سال 1963 جهت تدوین استانداردهای غذایی، ایجاد گردید. 🔺 این کمیسیون، تدوین استانداردهای غذایی را به طور واحد و یکسان برعهده دارد و اجلاسیه آن هر ساله در مقر یکی از سازمان های مذکور برگزار می‌گردد.  در حال حاضر 186 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران عضو این کمیسیون است 🔺آنچه واضح است بازهم رد پای سازمان صهیونیستی بهداشتی جهانی در تعیین استانداردهای غذایی و دارویی مبرهن است. 📽مستند استخوان خوک - نگاهی گذرا به واردات ژلاتین خوکی در ایران: https://www.aparat.com/v/e3442suپ.ن: تاثیر لقمه حرام در حادثه کربلا: امام حسین علیه السلام :"شما از امر من سرپیچی کردید و سخنان مرا نشنیدید، زیرا شکم‌‏هایتان پر از حرام است". 🔗منابع:1، 2، 3، 4، 5، 6 و 7        با ما همراه باشید @Dr_bavir
🔴 مراقب باشیم! زبیرها؛ طلحه‌ها و ابن عباس‌ها.... به میدان آمده‌اند 🔺این‌روزها ترور شخصیت‌های ارزشی و انقلابی در دستور کار و با مجری‌گری مخالفین، معاندین و منافقین است. 🔺فشار روانی بر شهردار انقلابی، رئیس مجلس مقتدر، شخصیت ارزشی و انقلابی و... ادامه دارد! 📌در زمین دشمن بازی نکنیم! و به دروازه خودی گل نزنیم، زبیرها، طلحه‌ها و ابن عباس‌ها به میدان آمده‌اند...        با ما همراه باشید @Dr_bavir
🔴 شیعیانِ بدتر از دجال 🔺 به نقل از حسن خزّاز روایت میکند: از (ع) شنيدم كه مى‌فرمايد: ▪️«بعضى از دوستداران و ما اهل بيت، براى شيعيان ما، از خطرناك‌ترند». گفتم: چرا، اى فرزند پيامبر خدا؟ (إنَّ مِمَّن يَتَّخِذ مَوَدَّتنا أهلَ البَيتِ لَمَن هُوَ أشَدُّ لَعنَةً عَلىٰ شيعَتِنا مِن الدَّجّالِ‌) ▪️فرمود: «به جهت و . (بِمُوالاةِ أعدائِنا ومُعاداةِ أوليائِنا) ▪️وقتى چنين شود، حقّ و باطل در هم مى‌آميزد و اوضاع جامعه، مى‌شود و در نتيجه، مؤمن از ، شناخته نمى‌شود». (إنَّهُ إذا كانَ كَذٰلِكَ اختَلَطَ الحَقُّ بِالباطِلِ‌، وَاشتَبَهَ الأَمرُ فَلَم يُعرَف مُؤمِنٌ مِن مُنافِقٍ‌) 📌پ.ن: چرا برخی از به بهانه و اینکه میخواهیم را برای مردم به ارمغان بیاوریم توجهی به این شاخص و ملاک ندارند؟ یکی از لوازم این شاخص است، همان چیزی که بارها در و در خطاب به خواص تذکر دادند اما برخی از خواص، همچنان بعد از گذشت بیش از 12 سال یکی به نعل میزنند و یکی به میخ، برخی هم که کلا در آغوش دشمن روزگار میگذرانند... اخیرا هم که یکی از همین عزیزان وقتی به او میگویند الان که روشن شده تقلبی در سال 88 رخ نداده، خب چرا یک از مردم نمیکنید، در پاسخ میگوید اساسا ماجرا این نیست بلکه (بخوانید ) اشتباه کرد و نباید اینگونه رفتار میکرد... ❗️بله عده‌ای همین قدر عجیب‌اند...        با ما همراه باشید @Dr_bavir
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴یک مشت شارلاتان نشسته‌اند و ایران را از آمریکا و اسرائیل می‌ترسانند! 🎥پاسخ‌ دکتر هوشنگ امیراحمدی به یاوه‌گویی‌های کارشناس سلطنت‌طلب: چهل سال از عمرم را شبانه‌روز صرف رابطه ایران و آمریکا کرده‌ام؛ با این تجربه می‌گویم اگر قرار بود رابطه با آمریکا، باعث حیات کشوری می‌شد، الان حکومت پهلوی زنده بود! یک مشت شارلاتان نشسته‌اند و ایران را از آمریکا و اسرائیل می‌ترسانند! 💢رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها اسم و عقل را می‌آورند اما منظورشان ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن است، ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند.        با ما همراه باشید @Dr_bavir
🔴 دیوار سفید دل را دست کدام نقاش می‌سپریم؟ ⁉️منبع افکار و عقاید ما چیست؟ 🔺وقتی که گوشی به دست می‌گیریم و در و شبکه‌های اجتماعی مشغول گشت و گذار می‌شویم، پست‌های مختلف را تند و تند رد می‌کنیم و همه‌اش در انتظاریم به پایانِ بی پایانش برسیم؛ همان وقت هاست که هر پیج و صفحه ای رنگی به روح ما می‌زند... یکی سیاه، یکی قرمز، یکی خاکستری، یکی سفید … 🔺ذهن سفیدمان را به دست می‌سپاریم و با مطالب مختلف آن را رنگ می‌کنیم؛ اگر چیزی که در آخر تحویل می‌گیریم سیاه و زشت باشد درست کردنش سخت می‌شود... ‼️در دنیای امروز که شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف هر یک از منظر خود اخبار و رویدادها را می‌کنند، مهم است که بدانیم به کدام یک اعتماد کنیم و دلمان را به دست کدام بسپاریم. ‼️، قضاوت‌های اشتباه، شایعه پراکنی و نشر اخبار کاذب چیزی نیست که به راحتی بتوان آن ها را پس گرفت و انکار کرد. تصمیم‌گیری در فضای مجازی را جدی بگیریم و بر دوراهی‌های شک و تردید در دنیای رسانه عجولانه قضاوت نکنیم. ⚠️ جهت افزایش امنیت خود برای حضور در فضای مجازی بهتر است جریان های فکری این فضا را کنترل کنید...        با ما همراه باشید @Dr_bavir
🔴 دالانی که می‌تواند ایران را در مخمصه ژئواستراتژیک گرفتار کند 🔺 دالان زنگزور می‌تواند به یک حلقه متصل‌کننده ترکیه به لندن و پکن از طریق خطوط ریلی و ابربزرگراه‌ها باشد و این کشور را از یک هاب ترانزیتی- انرژی بهره‌مند سازد. 🔺 راه‌اندازی دالان ادعایی «زنگزور» از طریق جنوب ارمنستان، نقطه اتصال سرزمینی ایران با ارمنستان را از میان برمی‌دارد و همچنین مسیرهای ترانزیتی ایران در شمال و شمال‌غربی به سمت اروپا برای صادرات و واردات را منحصراً در اختیار جمهوری آذربایجان و ترکیه قرار می‌دهد. افزون بر این قطع رابطه جغرافیایی ایران و ارمنستان از طریق تسلط باکو بر استان «سیونیک» ارمنستان به قطع دسترسی ایران به گرجستان و بندر «باتومی» در ساحل دریای سیاه می‌انجامد و ایران را در یک مخمصه ژئواستراتژیک گرفتار خواهد کرد 📌لذا وجه ثابت موضعگیری قاطع مقام‌های سیاسی و نظامی کشور بر عدم تغییر وضعیت جغرافیایی منطقه قفقاز متمرکز شده است. این مواضع به تعدد در هشدار نسبت به بازیگران پیدا و پنهان بازتاب یافته است.        با ما همراه باشید @Dr_bavir
🔴 روشنفکران بیگانه با جامعه 🔘 روشنفکر ایرانی قبل از اینکه مارکس و لنین و هگل و آدورنو و...، را بشناسد، باید خودش را بشناسد. اینکه کجای دنیا ایستاده است، پا بر روی چه خاکی دارد و نسبتش با تاریخ و سنت‌های سرزمینش چگونه است. 🔘روشنفکر ایرانی قبل از تلاش برای شناخت تاریخ و فلسفه غرب، باید تاریخ و اندیشه، سرزمین خود را واکاوی کند. 🔘روشنفکر ایرانی قبل از شناخت هنر و فکر و اندیشه در غرب باید موسیقی و معماری و شعر و خطاطی و سایر هنرهای سرزمین خود را بشناسد. 🔘روشنفکر ایرانی تنها پس از این شناخت است که با دریچه ذهنی بازتر و اعتماد به نفس و خودباوری بیشتر و با درکی عمیقتر از «جهان خویش» می تواند بفهمد که چه نسبتی با هنر و علم و فلسفه جهان غرب دارد و چگونه می‌تواند از علم و فلسفه و جریان های فکری و هنری و سیاسی مدرن غرب برای جامعه خود و باز کردن گره‌های اجتماعی و فرهنگی خود استفاده نماید، ‼️وگرنه به صرف اینکه صبح تا شب کانت و هگل و هایدگر و مارکس و...، بخواند، اما متوجه نباشد که این اطلاعات برای چه است و به چه دردش می‌خورد و چه نسبتی با جامعه اش دارد و قرار است چه باری از روی دوشش بردارد، فایده‌ای نخواهد داشت. 🔺این چنین روشنفکری در بهترین حالت می‌شود تفنن و سرگرمی یا عامل فخرفروشی برای دیگران و یا استاد با حقوق و مزایای خوب واحد درسی کانت و هگل و هایدگر در فلان دانشکده که اصولا نه مسئله و دغدغه‌ای دارد و نه با سوالی مواجه است. 📍باید به خاطر داشت که ارسطو و هگل و کانت و مارکس و دیگر بزرگان تاریخ اندیشه زمانی مهم و معتبرند و آشنایی به جهان فکری آنها لازم است که بتوان از طریق آنها نسبتی با زیست جهان خویش برقرار کرد و با فکر کردن از دریچه اندیشگانی آنها گره کوری از حیات اجتماعی و سیاسی خویش باز کرد وگرنه هگل و مارکس خواندن به صرف اینکه من «هگل و مارکس خونم بالاست» که ارزشی ندارد و اصولا فلسفه و اندیشه شلوار و پیراهن مارک دار برای پز دادن و دلبری کردن در «دانشکده‌های فوکو و دریدا دوست» نیست. 📌این ما «فوکویی‌ها» و ما «دیلوزی‌ها» و ما «مارکسیست-لنینیست» کردن‌های دانشجویانی که تا فیها خالدون دیلوز و دریدا و آدورنو و لنین و پلخانف و.. را می‌کاوند و برای صدسالگی و صد و دوسالگی انقلاب روسیه نشست برگزار می‌کنند، اما از درک ساده‌ترین مسائل فرهنگی و تاریخی سرزمین خود عاجزند، شاید برای دورهمی‌ها و بزم‌های شبانه و کشیدن "چند پاکت سیگار" جواب بدهد، اما نه تنها هیچ دردی از دردهای این مملکت را دوا نخواهد کرد، بلکه خود درد دیگری بر دردهای جامعه افزوده و نسلی از بهترین جوانان این سرزمین را در هپروت غرق خواهد کرد. 🔘بسیاری از این «مارکسیست-هگلی»هایی که صبح تا شب در حیاط دانشکده‌ها و کافه‌ها و کف گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی و تویتری و اینستاگرامی پلاسند و از دانه دانه ریش‌های مارکس و انگلس تا کله کچل فوکو را تحلیل می کنند، در عمل از چگونگی برقراری یک رابطه ساده اجتماعی ناتوانند و الواتی و رکیک گویی و دریدگی و بددهنی را با فلسفه و اندیشه اشتباه گرفته‌اند. 🚫باید به‌خاطر داشت این سرزمین بیشتر از ناله‌های غمناک و یأس‌آمیز مبلغانِ نیستی و «تروریست‌های شیفته خلق!» و گنگسترهای «گروپ‌باز نئوچپ» و فحاشی‌های سیبل کلفت‌کرده‌های کلاه چگوارایی و بیشتر از شیفتگان لولهٔ تفنگ سربازان آمریکایی که دل در گرو ویرانی این سرزمین دارند و بیشتر از کاسبان فلاکت و خشونت، به انسان‌هایی نیازمند است که آرام و بی‌حاشیه در گوشه‌ای چراغ فرهنگ و هنر و تاریخ این سرزمین را زنده نگه داشته‌اند. انسان‌هایی که دنبال قهرمان شدن نیستند، کلید زبان‌شان به زیپ شلوار و حساب بانکی‌شان وصل نیست، سر در آخور هیچ قدرت بیگانه‌ای ندارند، منادیان نیستی و تباهی و پوچی نیستند، از لعن و نفرین و "هو" شدن و توهین هراس چندانی ندارند و تنها برای ساختن جامعه‌ای بهتر تلاش کرده و زبان به سخن می‌گشایند.        با ما همراه باشید @Dr_bavir
🔴 گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟ 🔺از جمله آسیب‌های جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود. 🔹جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولت‌ها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولت‌ها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی می‌شود. ‼️خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. 🔺مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند. 📌مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ ❗️وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند. کسی که نخستین کتاب‌های درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت می‌رسانند. 🔹بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوب‌ها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند. 💢اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد.        با ما همراه باشید @Dr_bavir
⭕️ ۱۷ شهریور و نقش در جریان سازی‌های مسیر انقلاب 🔴یکی از اهداف رسانه‌ها ایجاد جریان‌سازی در بدنه یک جامعه است که این جریان سازی قدرتِ به نتیجه رساندن اهداف بزرگ اجتماعی را دارد، هرچند حصول نتیجه زمانبر باشد. 🔴میدانیم رسانه محدود به اینترنت و شبکه های اجتماعی و عصر حاضر نیست بلکه همواره بوده و خواهد بود و در عرصه‌های مختلف در قالب‌های گوناگون ظاهر می‌گردد. 🔴جریان سازی‌های رسانه‌ای را به اقتضاء زمان، گاهی میتوان از طریق تجمعات و فریاد ها به وجود آورد و روز دیگر با هشتگ سازی و طوفان‌ها... 🔴در نتیجه آنچه در ۱۷ شهریور سال ۵۷ رخ داد نه یک اتفاق تاریخی بلکه یک جریان سازی عظیم بود که در طی آن مرز بین "با مردم بودن" یا "همراه رژیم بودن" روشن می‌شد، چرا که بعد از آن کشتار عظیم در شرایطی که منابر هنوز رسانه های پر اهمیت جامعه محسوب می‌شدند، منبری های ظاهر الصلاحی بودند که با حمایت از این جنایت عظیم رژیم طاغوت چهره اصلی خود را رو کرده و نزد مردم متفکر رسوا شدند. 🔴از سوی دیگر اگر تجمعات و فریاد ها را رسانه در نظر بگیریم، شعار ها پیامی است که معترضان خواستار شنیده شدنش هستند، در این دوره از تاریخ که برای هماهنگی معترضان در محتوای پیام، اینترنت و شبکه اجتماعی وجود نداشت، انقلابیون به وسیله هماهنگی با یکدیگر از طریق "تلفن" شعار های واحدی را از نقاط مختلف سر می‌دادند. 🔴هرچند که رواج رسانه‌های گوناگون حتی در این دوره از تاریخ نیز زیاد پررنگ نبود اما وقتی با عینک رسانه به وقایع تاریخی مسیر انقلاب نگاه کنیم نقش بسزای آن را مشاهده خواهیم کرد.        با ما همراه باشید @Dr_bavir