27.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷برای آرمان شهید🇮🇷
دهمین یادواره شهدای محدوده خیابان آیت اله آمیرسیدعلی یثربی(ره)
🔺 سخنران:امیر پوردستان، ریاست مرکز مطالعات ارتش
🔺مداح:کربلایی محمد کاویان از اصفهان
🔺 با حضور بهرام شهبازی، مجری و راوی برتر کشوری
🗓پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱-از ساعت ۱۹
📌 کاشان-خیابان آیت اله یثربی(ره) - مسجد اعظم علی بن ابیطالب(ع)
دبیرخانه یادواره شهدا
پایگاه نمونه کشوری آیت اله آمیر سید علی یثربی(ره)
حوزه امام حسین(ع)ناحیه کاشان
@Yasrebikashan
@Dr_jdehghani
🔰اعلام محتوای چهل و یکمین مسابقات قرآن دانشآموزی
🔹چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانشآموزان سراسر کشور هر سال با مرحله آموزشگاهی از هفته پایانی آذرماه و مصادف با هفته قرآن و عترت مدارس آغاز میشود.
🔗 I لینک خبر I
🆔 @iqnanews
@Dr_jdehghani
منجی دلها.pdf
1.21M
🔺دانلود فایل رایگان کتاب
💥منبع مسابقه بزرگ کتابخوانی سراسری "منجی دل ها"
📌ارتباط با مولف @monji_delha (ایتا)
┄┄┅✿❀🌺❀✿┅┄┄
♻️ با خیمه گاه؛ نخستین و پرمخاطب ترین کانال اطلاع رسانی فرهنگی مذهبی شهرستان آران و بیدگل در ایتا همراه باشید👇👇👇
🆔https://eitaa.com/kheymegah
💥سوالات مسابقه بزرگ کتابخوانی سراسری"منجی دل ها"
📌جهت شرکت در مسابقه پاسخ گزینه های صحیح را فقط در قالب یک عدد ۱۰ رقمی(بدون ذکر نام و متن) از چپ به راست به سامانه پیامکی
۱۰۰۰۳۱۵۴۷۳۷۲۷۲
ارسال فرمایید.
اطلاعات بیشتر👇👇👇
🆔https://eitaa.com/kheymegah
ستاد برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی "منجی دل ها"
💥مسابقه بزرگ کتابخوانی سراسری "منجی دل ها"
📌همراه با جوایز ارزشمند:
🔹۵ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس
🔹۱۲ سکه طلای پارسیان
🔹۱۴ کارت هدیه
🔹جوایز ارزنده فرهنگی
📌مهلت شرکت در مسابقه :
از ۱۲ آبان تا ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱
♻️فایل رایگان کتاب، سوالات مسابقه را از کانال خیمه گاه در پیام رسان ایتا دریافت کنید👇👇👇
🆔https://eitaa.com/kheymegah
📌مکان های دریافت نسخه فیزیکی کتاب :
🔹آران و بیدگل، خیابان ۱۷ شهریور، کوچه اداره پست، مؤسسه امیرالمؤمنین علیه السلام(روزهای زوج ساعت ٩ تا ١٢ و ساعت ١۶ تا ١٨)
🔹کاشان، خیابان اباذر، کوچه جنب شهرداری، مؤسسه امیرالمؤمنین علیه السلام(شنبه تا چهارشنبه از ساعت ١۶ تا١٩)
برای کسب اطلاعات بیشتر روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ١۶ تا ١٩ با این شماره تماس حاصل فرمایید.
۰۳۱۵۵۴۴۶۳۲۳
ستاد برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی "منجی دل ها"
@kheymegah
[ طاهر خان طومان ]
بریده ای ✂️از کتاب
بچههای مذهبی، در محل هیئتی برپا کرده بودند به نام هیئت انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و سیدرضا هم هیئت را خیلی دوست داشت، کارهایش را هم انجام میداد. رئیس این هیئت هم دامادمان آقای رزاقی بود. سالها از برپایی این هیئت می گذشت سید رضا بزرگ شده بود. یک روز آقای رزاقی آمد و به او گفت:
ـ آقا رضا می خوام جلسه انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف رو تعطیل کنم.
مثل این که اتفاق عجیب و غیر منتظره ای افتاده باشد، گفت:
ـ چرا؟ برای چی؟
آقای رزاقی گفت: به خاطر اینکه بودجه نداریم.
آقا رضا کمی فکر کرد و گفت:
با چقدر پول مشکل هیئت حل می شه؟
گفت: حداقل ۱۰۰ هزار تومان
گفت: من بهت می رسونم تا برنامه ها و جلسات هیئت برسید.
آقای رزاقی هم گفت:
باید این مبلغ همین الان دستم باشه تا بتونم وسیله های هیئت و بخرم و همه رو جمع کنم.
@Dr_jdehghani
بلندی حوزه علمیه:
✅خلاصه درس تفسیر سوره مبارکه حمد
▫مفسر: علامه جوادی آملی
بخش 1️⃣: جهنم و بهشت همین حالا وجود دارد...
جهنم و بهشت همین حالا هم وجود دارد اما تنها اولیای خدا و عارفان میبینند. روایت است وقتی امام سجاد در سوره حمد به مالک یوم الدین میرسید آنقدر تکرار میکرد که بیهوش میشد. خب پس حتما چیزی میدیده که عظمتش او را بیهوش میساخته وگرنه صرف مفهوم و گفتن آن که آدم را از پا نمی اندازد!
گویند #هنر آن است که انسان، جهنم🔥 را حالا ببیند!
#کارکرد_هنر
بخش 2️⃣: انسان را یک بعدی بار آوردن درست نیست.
🔺 اگر فقط به انسان، رحیم بودن خداوند را نشان دهیم جرات پیدا کرده و مغرور می شود. لذا باید صفت «مالک یوم الدین» بودن خدا را هم نشان داد که بداند خدا مالک روز جزا هم هست. جهنمِ روز جزا به فرموده حضرت امیر، جاییست که هیچ رحمتی در آن نیست. بدین صورت انسان در مسیری بین خوف و رجا حرکت می کند.
#خوف_و_رجا
بخش 3️⃣: علم، ابزار است و قبل از آن تهذیب است.
خداوند، علم📖 را یک ابزار میداند و نه یک هدف. به همین دلیل در آیه ۹ سوره زمر میفرماید اول باید تهذیب داشته باشید و بعد به سراغ علم بروید.
«ﺃَﻣَّﻦْ ﻫُﻮَ ﻗَﺎﻧِﺖٌ ﺁﻧَﺎﺀَ ﺍﻟﻠَّﻴْﻞِ ﺳَﺎﺟِﺪﺍً ﻭَﻗَﺎﺋِﻤﺎً ﻳَﺤْﺬَﺭُ ﺍﻟْﺂﺧِﺮَﺓَ ﻭَﻳَﺮْﺟُﻮﺍ ﺭَﺣْﻤَﺔَ ﺭَﺑِّﻪِ ﻗُﻞْ ﻫَﻞْ ﻳَﺴْﺘَﻮِﻱ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ ﻭَﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻟَﺎ ﻳَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﻳَﺘَﺬَﻛَّﺮُ ﺃُﻭﻟُﻮﺍ الالباب»
تهذیب هم همان حرکت در مسیر بین خوف و رجاست.
ستاد برگزاری نمازجمعه آران و بیدگل
🔻پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
إذا ظَهَرَ العِلمُ وَاحتُرِزَ العَمَلُ، وَ ائتَلَفَتِ الأَلسُنُ وَ اختَلَفَتِ القُلوبُ ، و تَقاطَعَتِ الأَرحامُ، هُنالِكَ «لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَ أَعْمَى أَبْصَارَهُمْ»
🔹هر گاه علم آشكار شود و از عمل، دورى شود و زبانها با هم شوند و دلها از هم جدا گردند و پيوندهاى خويشاوندى بگُسَلند، اين جاست كه «خدا، آنان را لعنت مىكند و ناشنوايشان مىگردانَد و چشمهايشان را نابينا مىسازد»
📚 ثواب الأعمال: ص ٢٨٩ ح ١
۱۷ توصیه مقام معظم رهبری برای بالا رفتن از نردبان امر به معروف و نهی از منکر
1️⃣ بدانید که کجا و چگونه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد!
2️⃣ معروف و منکر را بشناسید!
3️⃣ در متن مسائل کشور باشید و اتفاقات جامعه برایتان مهم باشد.
4️⃣ تذکر همیشه اثر دارد، شک نکنید، به دنبال بررسی احتمال تاثیر نباشید، که تذکر شما فایده ای نداشته باشد، بگویید!
وظیفه شما فقط تذکر با زبان است، هیچ وظیفهی دیگری ندارید.
5️⃣ دایره معروفها و منکرها را به حجاب و چند کار جزئی محدود نکنید! جامع و کلان ببینید.
6️⃣ با اخلاق خوب، محبت و مدارا تذکر دهید ولی تمنا نکنید!
7️⃣ یک کلمه بگویید آقا، خانم، برادر این منکر است، این معروف است، این بد است این خوب است.
8️⃣ شکستن دل مردم، تمسخر، اسراف، گرانفروشی، غیبت، زورگویی، تهمت و... همه از انواع منکرهاست!
9️⃣ درس خواندن، ورزش کردن، محبت، عبادت، دفاع از نظام اسلامی، صدقه، همکاری جمعی و ... همه از انواع معروف هاست!
0️⃣1️⃣ اگر به شما فحش دادند به خاطر خدا تحمل کنید.
1️⃣1️⃣ در دلتان از آن منکر بدتان بیاید و به آن معروف علاقهمند باشید.
2️⃣1️⃣ زبان گزنده نداشته باشید، سخنرانی هم نکنید!
3️⃣1️⃣ خجالت نکشید، نترسید، دچار ضعف نفس نشوید، منتظر دستگاههای دولتی هم نباشید.
4️⃣1️⃣ به هیچ عنوان حق اِعمال خشونت یا برخورد فیزیکی ندارید، به هیچ عنوان!
5️⃣1️⃣ اگر حرفتان اثر نکرد دفعه های بعد از گفتن ناامید نشوید.
6️⃣1️⃣ دیگران را وادار کنید به امر به معروف و نهی از منکر، تاثیر چند نفر خیلی بیشتر است.
♨️ کانال خبری طلاب
✅ خلاصه درس تفسیر سوره مبارکه حمد
▫️مفسر: علامه جوادی آملی
⏱ مدت مطالعه: ۳ دقیقه
1⃣: اگر کسی فهمید که خداوند مالک یوم الدین است آنگاه از #غیبت به #حضور می آید و خدا را که حاضر و مشهود مطلق است میابد، نه آنکه خداوند غایب باشد و بعد از شناخت انسان به حضور بیاید. لذا در اینجا انسان گوید «ایاک نعبد و ایاک نستعین»
2⃣: چرا بجای «ایاک» نگفته «ایاه»؟
🔺چون وقتی خود را در محضر خدا دید و تنها خدا را حاضر و رب مطلق شناخت دیگر فقط او را #مخاطب مطلق میداند. دلیل تقدم ایاک بر نعبد نیز همین است که ابتدا مخاطب یعنی خدا را میابد و بعد به خود میرسد پس نمیگوید «نعبدک و لا نعبد غیرک»
3⃣: آیا ادب ایجاب نمیکند که بجای ایاک بگوییم ایاکم نعبد (تنها شما را میپرستیم)؟
🔺خیر، تشریفات و ادب در مورد خدا، خطاب کردن به #توحید است نه خطاب به جمع چون تنها یک وجود مطلق است و آن خداست و «شمایی» وجود ندارد.
4⃣: منظور از ما در «نعبد» چیست؟
🔺این ما تنها مخصوص نمازگذاران نیست بلکه جمیع موجودات شامل انسان و جمیع اعضایش و بهشت و جهنم و باقی موجوات عالمین است پس نمیگوییم تو را برای بهشت میپرستیم! زیرا بهشت نیز خود عابد خداست. لذا وقتی انسان خدا را به عنوان تنها رب و مالک شناخت و #موحد شد خود را #مستهلک در تمام موجودات میبیند و خاصیت «من» از بین می رود پس میگوید «ما (تمام موجودات) تنها تو، یگانه رب، را میپرستیم.
5⃣: چرا پس از نعبد سریعا «ایاک نستعین» آورده؟
🔺تا بگوید که ما حتی در عبادت نیز #مستقل از خدا نیستیم و همان هم به لطف و رحمت خداست که فهمیدیم عابدیم و باید عبادت کنیم.
6⃣: چرا بجای ایاک نعبد و ایاک نستعین، نگفته ایاک نعبد و نستعین؟
🔺بدان جهت که نشان دهد که هر کدام از عبادت و استعانت مستقلا برای خداست.
7⃣: استکبار چیست؟
🔺#استکبار در برابر عبادت تشریعی است. همینکه ما بدانیم همه چیز از خداست عبادت تشریعی است و اگر ندانیم و خود را در بخشی از افعال و افکار و تصمیمات و قوانینمان، مستقل از خدا دانستیم و گفتیم (من یا دیگری این قانون را گذاشتیم یا من در برابر خدا مستحق فلان چیزم) این استکبار است که با #توحید سازگار نیست
ستاد برگزاری نمازجمعه آران و بیدگل.
ارانی:
🌺دیدن بهشت برزخی 🌺
🌹عبْدُاللَّه بن سِنان يكى از ياران امام صادق(ع) ماجراى شنيدنى زير را چنين بيان مى دارد:
🔸«از امام صادق(ع) پرسيدم: نهر كوثر چيست؟
🔸حضرت توضيحاتى داد؛ سپس فرمود: آيا دوست دارى آن را ببينى؟
🔹گفتم فدايت شوم؛ آرى. فرمود: دستم را بگير تا از اين شهر بيرون رويم.
🔹امام پايش را به زمين كوفت؛ در اين هنگام، پرده ملكوتى كنار رفت و عالم برزخى نمايان شد.
💓وقتى چشم گشودم، نهرى بسيار بزرگ ديدم كه آغاز و پايانش پيدا نبود. از چشمه هاى آن، آب و شير سفيدتر از برف و شراب نيكوتر از ياقوت روان بود.
💓گفتم: فدايت شوم؛ اين نهر و چشمه ها از كجا مى آيند و به كجا مى ريزند؟
🍃فرمود: اين از چشمه هايى است كه خداى تعالى در قرآن نويدش را داده است: چشمه اى از آب، چشمه اى از شير، چشمه اى از شراب.
(سوره محمد آیه 15 )
🌴در كنار آن نهر، درختهايى ديدم كه زيرسايه آنها حوريانى گيسو به سرآويخته، آرميده بودند كه هرگز بدين زيبايى كسى را در دنيا نديده بودم!
💚حضرت به يكى از آنها اشاره فرمود آب بده! آن ماهرو، قدحى از آب پر كرد.
💚حضرت، ظرف آب را از او گرفت و به من داد. هرگز ظرفى به آن زيبايى نديده بودم (درقرآن هم به ظرفهای زیبایی بهشتی اشاره شده است) و شربتى به آن گوارايى نچشيده بودم!
🌹گفتم: فدايت شوم؛ چنين چيزهايى را نه ديده بودم و نه تصورش را مى كردم.
🌺حضرت فرمود: «اين كمترين چيزهايى است كه خداوند به پيروان ما نويدش را داده است و مؤمن هرگاه بميرد، او را به اين محل آورند. در باغستانهاى اطراف، گردش مى كند و از شرابهاى اينجا مى آشامد».
📚 «بحار الانوار»، ج 6، ص 287 📚
ستاد برگزاری نمازجمعه آران و بیدگل قرارگاه ایمان تقوای بصیرت و اخلاق