eitaa logo
دکترمسعودبازودار(استاد دانشگاه،نویسنده،پژوهشگر)
975 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
31 فایل
کاردانی:دینی و عربی،کارشناسی الهیات و معارف اسلامی،کارشناسی ارشد فقه وحقوق اسلامی،دکتری:الهیات گرایش فقه ومبانی حقوق
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 🔷 یاران بابصیرت امیرالمؤمنین(ع) 🔟 عَمروبن‌حَمِق خُزاعی 🔺 عمروبن‌حَمِق‌بن‌کاهِن خُزاعی از یاران بزرگ پیامبر خدا و از همراهان استوارگام علی (ع) و یار وفادار حسن‌بن‌علی (ع) است. 🔺 او پس از پیامبر خدا از معدودکسانی است که در کنار علی (ع) استوار ایستاد. در خیزش مسلمانان علیه عثمان هم شرکت کرد و فریاد حق را علیه دگرسانی‌های ناهنجار در خلافتِ وی بیان کرد. 🔺 در نبردهای علی (ع) سخت‌کوش و استوار شرکت کرد. این همراهی، آن‌اندازه ارجمند بود که علی (ع) به او فرمود: «ای‌کاش در میان پیروان من، صد تن همچون تو بود». 🔺 عمرو رهیافته و ژرف‌نگر بود و بصیرتش بدان‌گونه بود که خود را فانی در علی (ع) دانسته و می‌گفت: چون تو فرمان دَهی، ما را رأیی نخواهد بود. 🔺 پس از به شهادت رساندن عمرو، سر وی را به‌سوی معاویه گسیل داشتند و این، اولین سری بود که در اسلام از دیاری به دیاری دیگر فرستاده شد. 🔺 اباعبدالله‌الحسین (ع) در نامه پرشِکوه و کوبنده‌اش به معاویه، از آن بزرگوار با عنوان «بنده صالح خدا» و «سخت‌کوش در عبادت» یاد نمود و معاویه را به‌خاطر قتل او نکوهش کرد. 🔺 عمروبن‌حَمِق خطاب به امیرالمؤمنین (ع) فرمود: ای امیرمؤمنین (ع)! ...اگر مرا واداری که کوه‌های استوار را جابه‌جا کنم و آب دریاهای موّاج را برکشم و تا آنگاه که روز [مرگ] من درمی‌رسد، با این کار، پیوسته به تقویت دوست و تضعیف دشمنت مشغول باشم، بازهم به خود نمی‌بینم که حقی را که بر گردنم داری، تمام‌وکمال ادا کنم. 📚 منابع: الاختصاص، ص7 الجَمَل، ص104 دانش‌نامه امیرالمؤمنین (ع)، ج13، صص438-451 رجال الطوسی، ص70 و ص95 مناقب آل‌ابی‌طالب، ج4، ص40 وقعة صفین، ص103
✳اللهم عجل لولیک الفرج✳️ ✅مراسم هفتگی ✅هیات انصارالزینب سلام الله ✅پنجشنبه مورخ۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ✅ساعت شروع۲۰.۳۰ ✅سخنران : دکترمسعودبازودار ✅مداحان : محسن ذاکری-رسول منصوری ✅مداح مهمان:امیرکاظمی ✅مکان:شهرک شهید رجایی -حر۱۹دهنوی۸حسینیه بیت الائمه ✅دوستان امام حسینی به ساعت شروع جلسه دقت بفرماییدوباحضوربه موقع خودازفیض زیارت عاشورا وسخنرانی نیزبهرمند شوید.اجرتون با حضرت زینب سلام الله ✔برادران وخواهران @ansarozeinab78 اللهم عجل الولیک الفرج جلسه گفتمان مهدویت برگزار مینماید. سخنرانی وزیارت عاشورا 🎤سخنران؛ دکترمسعودبازودار 🎤مداح؛ برادرنکویی ⏰زمان؛ جمعه۹۷/۰۵/۱۹همزمان بانماز مغرب وعشا مکان؛ شهرک شهیدرجایی،بلوارحر،حر۱۹ دهنوی۱۱مسجدامام جعفرصادق (علیه السلام) دوستان کلیه مباحث مطرح شده توسط سخنران(دکتر بازودار)بصورت ویدئوپرژکشن میباشد. ازکلیه دوستداران ومنتظران امام زمان(عج)درخواست میشودجهت هرچه باشکوه تر برگزارشدن جلسه به موقع تشریف بیاورید. باتشکر سلامتی قطب عالم امکان، وتعجیل درفرج ایشان «صلوات» 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ▪️جلسه دعای ندبه ⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕ موسسه فرهنگی مذهبی قرآنی خاتم الانبیا(ص) 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🎤🎤🎤🎤🎤🎤🎤🎤🎤🎤🎤🎤 سخنران : دکتر مسعود بازودار(استاد دانشگاه) 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 موضوع: [شناخت امام زمان و آسیب های عدم شناخت] همراه با پخش فیلم وتحلیل محتوایی 📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🕖🕖🕖🕖🕖🕖🕖🕖🕗🕗🕗🕗🕗 زمان:۱۹مرداد ماه.۷صبح دعای ندبه.ساعت۸صبح سخنرانی 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 مکان : بلوار پیروزی ، نبش میدان حر.موسسه قرآنی خاتم الانبیاء. ↕↕↕↕↕↕↕↕↕↕↕ همه عزیزان سرسفره بابرکت امام زمان(عج)به صرف صبحانه میهمانند. ❎❎❎❎❎❎❎❎❎❎❎ @drmasuodbazoodar
ﻋﻠﻤﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺑﺎ ﺣ ﻮﺍﺩﺙ ﻭ ﺑﻼ‌ﯾﺎﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺑﻬﺮﻩ ﮔﺮﻓﺖ. ✳️ﻭﺍﻗﻌﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﻣﻊ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ👇 1⃣ﻭﺟﻮﺩ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻭ ﺑﻼ‌ﯾﺎﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﮐﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺑﻼ‌ﻫﺎﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﺍﺭﺩ: 🔸 ﻫﺎﯼ_ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ 🔸ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ 🔸ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ کشور   ✅ﻭﺟﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﺎ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﻬﺎﺩﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﺩﻭﻟﺘﯽ ( ﺳﺘﺎﺩ ﻫﺎﯼ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﻭ ...) ﺩﻻ‌ﻟﺖ ﺑﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﯾﺎ ﺑﯽ ﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ؟   2⃣ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻋﻠﻢ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺩﺭﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﺪﯾﻮﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻧﯽ ﭼﻮﻥ ﺍﺑﻮﻋﻠﯽ ﺳﯿﻨﺎ ، ﺭﺍﺯﯼ ، ﻓﺎﺭﺍﺑﯽ ، ﺍﺑﻦ ﻧﻔﯿﺲ ﻭ..... ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺗﺼﻮﺭ ﻧﮑﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ «ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺑﻼ‌ﯼ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻔﺮ ﮔﻮﯾﯽ ﺍﺳﺖ» 3⃣ﺍﺩﻋﺎ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﺎﻓﺮﺍﻥ  ﺿﺮﯾﺐ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﻠﻔﺎﺕ ﺑﺎﻻ‌ ﺑﺮﺩﻩ ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻗﺴﻤﺖ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺸﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﺪﻩ. 🔵کمی ﺗﺎﻣﻞ:👇   ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ( ﻉ ) ﺍﺯ ﺳﺎﯾﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﮐﺞ ، ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭﺩﺭ ﺯﯾﺮ ﺳﺎﯾﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺳﺎﻟﻢ ﻣﯽ نشیند. 4⃣ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﺎﻣﻨﻪ‌ﺍﯼ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ‌ﻫﺎﯼ قبل ﺍﺯ ﻋﻨﻮﺍﻥ «ﺟﻬﺎﺩ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ» ﻭ «ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺟﻬﺎﺩﯼ » ﺳﺨﻦ ﺑﻪ ﻣﯿﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ◀️ ﻣﺠﺎﻫﺪ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺯﻣﯿﻨﻪ‌ﻫﺎ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ، 📚(ﻧﺴﺎﺀ، ﺁﯾﻪ 95؛ ﺍﻧﻔﺎﻝ، ﺁﯾﻪ 72)، ﺟﻬﺎﺩ ﻋﻠﻤﯽ 📚(ﻓﺮﻗﺎﻥ، ﺁﯾﻪ 52) ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻥ ﺍﺯ ﻣﺎﻝ ﻭ ﺟﺎﻥ ﺑﮕﺬﺭﺩ ﻭ ﺗﻼ‌ﺵ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﻫﺪﻑ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﺷﻮﺩ.   ✅ﻧﮑﺘﻪ ﭘﺎﯾﺎﻧﯽ👇 ﺍﺯ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ  ﻗﺮﺁﻥ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻭ ، ﻫﻢ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻫﻢ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﻌﻨﻮﯼ. ﺑﺸﺮ ﺗﻨﻬﺎ ﻗﺎﺩﺭ ﺍﺳﺖ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﺪ ﻟﺬﺍ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﺭﺍ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﯽ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﻧﮕﻔﺘﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻞ ﻣﻌﻀﻼ‌ﺕ ﻭ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺕ ﺗﻼ‌ﺷﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ.    💠ﻭَ ﻟَﻮْ ﺃَﻥَّ ﺃَﻫْﻞَ ﺍﻟْﻘُﺮﻯ ﺁﻣَﻨُﻮﺍ ﻭَ ﺍﺗَّﻘَﻮْﺍ ﻟَﻔَﺘَﺤْﻨﺎ ﻋَﻠَﯿْﻬِﻢْ ﺑَﺮَﮐﺎﺕٍ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺴَّﻤﺎﺀِ ﻭَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﻟﮑِﻦْ ﮐَﺬَّﺑُﻮﺍ ﻓَﺄَﺧَﺬْﻧﺎﻫُﻢْ ﺑِﻤﺎ ﮐﺎﻧُﻮﺍ ﯾَﮑْﺴِﺒُﻮﻥَ؛ 💠ﺍﮔﺮ ﺍﻫﻞ ﺷﻬﺮﻫﺎ ﻭ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﻫﺎ، ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻣﻰﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﺗﻘﻮﺍ ﭘﯿﺸﻪ ﻣﻰﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺑﺮﮐﺎﺕ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻣﻰﮔﺸﻮﺩﯾﻢ، ﻭﻟﻰ (ﺁﻥ ﻫﺎ ﺣﻖ ﺭﺍ) ﺗﮑﺬﯾﺐ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﻣﺎ ﻫﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮐﯿﻔﺮ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷﺎﻥ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﮐﺮﺩﯾﻢ.   ✅ﺑﻨﺎ ﺑﺮﺍﯾﻦ ﮐﻔﺮ ﻭ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﺑﻼ‌ﻫﺎ ﻭ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﺍﺳﺖ  ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ  ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺩﺭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﯾﺎ ﺩﻓﻊ ﺑﻼ‌ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. 👌👌واما در مورد جمله آخر متن کاملا باهاتون موافقم👇👇 آری ای هموطن... جهل، نرمترین بالشتی است که انسان می تواند به راحتی سر خود را بر روی آن بگذارد و بخوابد... 👌پس در جهالت خود بمانید و آسوده بخوابید.... 🔆متن شبهه : ۱۲۴۰۰۰_نفر بوده چگونه_این تعداد در مدت_۷۰۰۰_سال مبعوث شده اند؟ 🔆پاسخ شبهه 1⃣ اینكه پیامبران و امامان چند نفر و چه كسانی بوده‌اند مسلّماً خارج از حوزه عقل و تجربه است. تنها راه آگاهی از این مسأله گوش سپردن به گفته های مورّخین و كتب تاریخی و یا گوش سپردن به كسانی است كه خداوند آگاهی و دانش این مطالب را به آنها ارزانی داشته. 2⃣در مورد تعداد پیامبران،قرآن كریم،علاوه بر ذكر نام ۲۵ تن از پیامبران بزرگ الهی،به این واقعیت هم اشاره می كند كه تعداد پیامبران،بیشتر از آن است كه نام آنها در قرآن آمده است، خداوند در آیه ۷۸ سوره غافر می فرماید: «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلًا مِنْ قَبْلِكَ مِنْهُمْ مَنْ قَصَصْنَا عَلَیكَ وَمِنْهُمْ مَنْ لَمْ نَقْصُصْ عَلَیكَ؛ ما پیش از تو رسولانی فرستادیم؛ سرگذشت گروهی از آنان را برای تو بازگفته، و گروهی را برای تو بازگو نکرده‌ایم» و همچنین در آیه ۳۶ سوره نحل هم می فرماید:«وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولا: ما در هر امتی رسولی برانگیختیم». 3⃣پس آنچه از قرآن بدست می آید این است كه پیامبران متعددی برای راهنمایی بشر از سوی خدا به پیامبری مبعوث شده اند. 4⃣بنابراین در قرآن كریم به تعداد دقیق پیامبران الهی اشاره ای نشده، لذا باید برای یافتن پاسخ به این سوال كه تعداد پیامبران الهی،چند نفر بوده است،به روایات معصومین(ع) مراجعه كنیم: 🔮در بحار الانوار روایاتی است که تعداد پیامبران را ۱۲۴ هزار نفر ذکر کرده است . شماری از این روایات عبارت است از: 🔹پیامبر(ع) می فرماید: «خداوند ۱۲۴۰۰۰ پیامبر آفریده و من گرامی ترین آنان نزد خداوند هستم . و ۱۲۴ هزار وصی آفریده که علی (ع) گرامی ترین آن ها نزد خداوند و بهترین ایشان است .(۱) 🔹امام زین العابدین (ع) فرمود: «هر کس دوست دارد۱۲۴۰۰۰ پیامبر با او مصافحه کنند، امام حسین (ع) را در نیمه شعبان زیارت کند; چرا که ارواح پیامبران از خداوند برای زیارت حضرتش اذن می گیرند و به آنان اجازه داده می شود و پنج نفر از ایشان اولوالعزم هستند»(۲) 🔹 ابوذر (ره) از پیامبر خدا (ص) سؤال کرد: پیامبران چند نفرند؟ حضرت (ص) فرمود: «۱۲۴ هزار پیامبر»(۳) 🔹شیخ صدوق (ره) در کتاب اعتقادات می فرماید: «عقیده ما (شیعه) در تعداد انبیا این است که آنان ۱۲۴ هزار نفرند و هر کدامشان وصی ای دارند .»(۴) 🔹مرحو
م علامه طباطبائی در تف سیر «المیزان » ، بعد از ذکر روایت ابوذر (ره) در تعداد انبیا، می فرماید: «قسمت اول این حدیث که مشتمل بر تعداد پیامبران است، از مشهورات است که شیعه و سنی در کتبشان نقل کرده اند . صدوق در «خصال » و «امالی » از حضرت رضا (ع) از پیامبر خدا (ص) و از زید بن علی از اجدادش از امیرالمؤمنین (ع) و ابن قولویه در «کامل الزیارة » و سید در «اقبال » از امام سجاد (ع) و در «بصایر الدرجات » از امام باقر (ع) روایت کرده اند.(۵) منشا شهرت چنین تعدادی روایات یاد شده است. 🔮اما در منابع موجود نام تعداد بسیار اندکی از پیامبران به چشم می خورد. که از علل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: 5⃣ اکثر انبیا شریعت مستقل نداشتند و به شریعت پیامبر دیگر دعوت می کردند; مثل حضرت لوط در زمان حضرت ابراهیم. این پیامبران خودشان مستقیم از خداوند وحی دریافت می کردند; ولی از سوی وی مامور به شریعت پیامبر دیگری بودند. 6⃣بسیاری از انبیا معروف نبودند و براساس روایات، بر یک شهر یا روستا و یا حتی یک خانواده مبعوث شدند. 7⃣در مورد اینكه چگونه در این مدت ۱۲۴۰۰۰پیامبر آمده اند باید عرض كنم: آنچه مسلم است این است که همه این انبیاء پشت سر هم نیامده اند بلکه بسیاری از آنها در یک زمان و در مناطق مختلف مشغول تبلیغ دین بوده اند.شاهد این ادعا آن است که طبق آیات قرآن کریم حضرت لوط و حضرت ابراهیم (ع) در یک زمان بوده اند. 8⃣ روایات مختلفی داریم که نشان می دهد چندین پیامبر در یک زمان مشغول به تبلیغ بوده اند. از جمله در روایات متعددى آمده است كه بیان می کند بنى اسرائیل در یك روز دو، یا سه ،یا چهار پیامبر و یا حتى هفتاد پیامبر را (در یك روز) به شهادت رساندند، بدون آن كه در آن روز بازار و كسب و تجارت خود را تعطیل كرده باشند. فَكَانَتْ بَنُو إِسْرَائِیلَ تَقْتُلُ فِی الْیَوْمِ نَبِیَّیْنِ وَ ثَلَاثَةً وَ أَرْبَعَةً حَتَّى إِنَّهُ كَانَ یُقْتَلُ فِی الْیَوْمِ الْوَاحِدِ سَبْعُونَ نَبِیّاً وَ(۶) (۱) - بحارالانوار، مجلسی، ج ۱۱، ص ۳۰ (۲)- همان، ص ۵۸. (۳) -همان، ص ۳۲. (۴)همان، ص ۲۸. (۵)-المیزان، ج ۲، ص ۱۴۴. (۶)-بحارالانوار، ج۱۱، ص۴۷. نشر این پیام صدقه جاریه است. ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ...................................................... پاسخ: در مورد حدود آیة الکرسی دو دیدگاه وجود دارد و قائلان به هر دیدگاه، دلایلی ارائه کرده‌اند که به اختصار بیان می‌شود. ۳-۱. آیة الکرسی، یک آیه است؛ یعنی از «اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ» تا «وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ» است؛ به چند دلیل: الف. ظاهر بسیارى از روایات همین را تأیید می‌کند، بویژه این‌که آنچه مشهور است و در روایات آمده عبارت «آیة الکرسى» است که کلمه «آیة» مفرد است و تنها شامل یک آیه می‌شود.[1] و اگر تا «هُمْ فِیها خالِدُونَ» بود باید تعبیر به آیات می‌شد. ب. اضافه شدن آیه به کرسى هم، مؤیّد دیگر است؛ زیرا آیه‌ای که مشتمل بر لفظ «کرسى» است، آیه 255 سوره بقره بوده، ولی در آیات بعد از آن، لفظ کرسى نیامده است.[2] ج. تمام مفسران شیعی و سنی؛ فضائل و خواص آیة الکرسى را ذیل آیه 255 سوره بقره بیان کرده‌اند، سپس به تفسیر دو آیه بعد از آن پرداخته‌اند. 2. برخی نیز آیة الکرسی را تا آیه 257 (هُمْ فِیها خالِدُونَ) دانسته‌اند. به سه دلیل: الف. متعارف بودن بین مسلمانان. ب. در روایات سفارش شده است که آیة الکرسى و دو آیه بعد از آن خوانده شود.[3] آنچه درباره آیة الکرسی مناسب به نظر می‌رسد این است که؛ با توجه به روایاتی که عنوان «آیة الکرسی» در آن ذکر شده، به همان آیه 255 سوره بقره می‌گویند، اما در برخی روایات علاوه بر سفارش به خواندن آیة الکرسی، به خواندن دو آیه بعد از آن هم سفارش شده است، ولی نه به عنوان آیة الکرسی؛ از این‌رو، میان عرف مؤمنان جا افتاده است که آیة الکرسی به سه آیه 255 تا 257 سوره بقره گفته می‌شود. .[1]جعفری، یعقوب، کوثر، ج 1، ص 581 – 582؛ مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 2، ص 276، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، 1374ش. [2]. همان. [3]. الکافی، ج 2، ص 621.
دکتر مسعود بازودار: سوال اثبات امام زمان 📍اثبات امکان طولانی بودن عمر امام زمان از طریق قرآن از آیات قرآن برمی آید که عمر طولانی برای انسان، ممکن است. قرآن از کسانی یاد میکند که قرنها زیسته اند. درباره حضرت نوح (ع) میفرماید: «ما نوح را به سوی قومش گسیل کردیم او نهصد و پنجاه سالمیان آنان زیست تا طوفان آنان را درگرفت در حالی که ستمگر بودند.»  از این آیه شریف برمی آید که نوح (ع) نهصد و پنجاه سال میان قوم خویش زیسته است؛ امّا این‌که چند سال پیش از رسالت زیسته است یا پس از توفان و نابودی قوم چند سال زنده بوده است، قرآن از آن سخن نمیگوید. نیز قرآن درباره ماجرای حضرت یونس (ع) میفرماید: «اگر یونس ازتسبیح کنندگان نبود، تا قیامت در شکم ماهی میماند.»  از این آیه میتوان نتیجه گرفت که انسان به خواست خداوند میتواند قرنها زندگی کن. 📖سوره مبارکه صافات و عنکبوت 📍📍امکان طول عمر امام زمان در روایات  در برخی روایات آمده است که مهدی (ع) را سنّتی هست از نوح که همان عمر طولانی است.  حضرت خضر (ع) نیز از دیگر اولیای الهی است که بنابر بسیاری از روایات نمرده و هم اکنون زنده است. قرآن ماجرای میان او و حضرت موسی (ع) را بازگفته است. در روایتی از امام رضا (ع) آمده است که او نخواهد مرد تا قیامت به پا گردد و در صور دمیده شود.  هر سال به حج میرود و در عرفه چون مؤمنین دعامیکنند، او آمّین میگوید و خداوند او را مونس و یاور حضرت قائم (ع) در غیبت قرار داده است. در روایتی از امام صادق (ع) درباره حکمت عمر طولانی خضر (ع) آمده است که خداوند بدو عمر طولانی عطا کرد تا حجتی باشد بر مردم و کسی عمر طولانی حضرت حجّت را انکار نکند. در روایتی آمده است که حضرت حجّت عمری طولانی خواهد داشت و در همان حال، جوان و بانشاط خواهد بود؛ چنان که ابراهیم خلیل (ع) صد و بیست سال عمر کرد؛ ولی همچون جوانی نیرومند و سی ساله بود. حضرت قائم(ع) نیز به صورت جوانی نیرومند ظهور میکند و مردمان به انکار او برمیخیزند. 📍📍امکان عقلی طول عمر امام زمان (منطقی) آیا صدها سال ادامه یافتن عمر یک انسان از جهت امکان منطقی قابل پذیرش است یه نه ؟ آری قطعا قابل پذیرش است وبرخورداری از عمر فوق طبیعی در دایره محالات عقلیه قرار ندارد ،هرچند که برای ما ملموس ومحسوس نیست .ولی به هرروی تاریخ دانان ووقایع نگاران متعددی ،حکایات ورخدادهایی را گزارش کرده اند که بدین ترتیب زمینه ای برای انکار وبعید شمردن آن باقی نمی ماند. مقصود امکان عقلی دراین مورد، محال نبودن عمر طولانی از نظر عقل است. به عنوان مثال بودن در آتش و نسوختن از نظر عقل محال است، درازی عمر نیز با تناقض همراه نمی‌باشد. و مانعی برای تحقق آن وجود ندارد، زیرا در مفهوم زندگی، مرگ زودرس نهفته نیست.  امکان زندگی طولانی مدت نه تنها محال نیست بلکه ممکن هم هست. و در این صورت چه مانعی هست که خدای متعال عمر ولیّ خود را برای تحقق غرض از اغراض تشریع طولانی کند  زندگی بیش از «عمر طبیعی» یا آنچه فوق عمر طبیعی تصور می شود، از نظر پزشکی موضوعی محال نیست، چیزی که هست هنوز علم پزشکی برای طولانی ساختن عمر انسان راهی کشف نکرده است، ولی این ناتوانی مربوط به علم پزشکی است نه مربوط به قدرت خداوند، خداوند بر همه چیز قادر و تواناست. ◀️سوال از کاربر تراب الحسین ✘وقتی در کشور کافران زلزله میشود ، به این نتیجه میرسند که باید خانه های ضد زلزله بسازند در کشور مسلمانان به این نتیجه می رسند که خدا از آسمانها آنها را تنبيه کرده است... ✘وقتی خشکسالی میشود کافران به این نتیجه میرسند كه آب و هوا تغییر کرده و برای آن باید راه و چاره ای بیابند مسلمانان به این نتیجه میرسند كه نماز کم خوانده شده و موی زنان بیرون بوده و خدا از آنان انتقام گرفته است... ✘در جامعه کافران وقتی وضعیت اقتصادی خراب شود به این نتیجه میرسند که سازماندهی و مدیریت اقتصادی كشور اشکال داشته و صادرات و واردات تنظیم نبوده و باعث رکود اقتصادی شده است در جامعه مسلمانان به این نتیجه میرسند که خدا آنها را در فقر قرار داده تا ایمان آنها را ازمایش کند... ✘در جامعهٔ کافران وقتی یک بیماری همه گیر شود ، علت بیماری را کشف کرده و برای درمان آن واکسن و آنتی ویروس و دارو اختراع میکنند در جامعهٔ مسلمانان تصور میکنند بلای آسمانی نازل شده و دلیل آن کفر گویی بوده است... آری ای هموطن... جهل، نرمترین بالشتی است که انسان می تواند به راحتی سر خود را بر روی آن بگذارد و بخوابد... 👇👇👇 ✳️ﺣﻀﺮﺕ با ﺧﺸﮑساﻟﯽ ﻣﻮﻓﻖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻫﻔﺖ ﺳﺎﻝ ﮐﺸﻮﺭ ﻗﺤﻄﯽ ﺯﺩﻩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺭﻭﺷﯽ ﻋﻠﻤﯽ ﺍﺯ ﺧﻄﺮ ﻋﺒﻮﺭ ﺩﻫﺪ.📚( ﯾﻮﺳﻒ – 47) ✳️ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺎﻣﻮﺭﯾﺖ ﺩﺍﺭد ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺳﯿﻞ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﻧﺎﺑﻮﺩﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺧﻮﯾﺶ ﮐﺸﺘﯽ ﺑﺴﺎﺯﺩ .   ✅ﻧﺘﯿﺠﻪ: ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻋﻘﻞ ، ﺗﺨﺼﺺ، ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻭ ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ
دکتر مسعود بازودار: اللهم عجل الولیک الفرج جلسه گفتمان مهدویت برگزار مینماید. سخنرانی وزیارت عاشورا 🎤سخنران؛ دکترمسعودبازودار 🎤مداح؛ برادرنکویی ⏰زمان؛ جمعه۹۷/۰۵/۱۹همزمان بانماز مغرب وعشا مکان؛ شهرک شهیدرجایی،بلوارحر،حر۱۹ دهنوی۱۱مسجدامام جعفرصادق (علیه السلام) دوستان کلیه مباحث مطرح شده توسط سخنران(دکتر بازودار)بصورت ویدئوپرژکشن میباشد. ازکلیه دوستداران ومنتظران امام زمان(عج)درخواست میشودجهت هرچه باشکوه تر برگزارشدن جلسه به موقع تشریف بیاورید. باتشکر سلامتی قطب عالم امکان، وتعجیل درفرج ایشان «صلوات»
دکتر مسعود بازودار: سوال "ﺧﺪﺍﻱِ ﻣﻦ ﻧﻪ ﺩﻭﺭِ ﮐﻌﺒﻪ ﺍﺳﺖ؛ ﻧﻪ ﺩﺭ ﮐﻠﻴﺴﺎ؛ ﻧﻪ ﺩﺭ ﻣﻌﺒﺪ؛ ﺧﺪﺍﻱِ ﻣﻦ ﻫﻤﻴﻨﺠﺎﺳﺖ ﮐﻨﺎﺭِ ﺗﻤﺎﻡِ ﺩﻟﻮﺍﭘﺴﻲ ﻫﺎﻳﻢ؛ ﺑﻐﺾ ﻫﺎﻳﻢ؛ ﺧﻨﺪﻩ ﻫﺎﻳﻢ؛ ﺧﺪﺍﻱ ﻣﻦ، ﻧﻤﻲ ﺗﺮﺳﺎﻧﺪ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺁﺗﺶ. ﺍﻣــــا، ﻣﻲ ﺗﺮﺳﺎﻧﺪ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺷﮑﺴﺘﻦِ ﺩﻟﻲ، ﺍﺷﮏ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺑﻪ ﭼﺸﻤﻲ، ﻧﺎ ﺣﻖ ﮐﺮﺩﻥِ ﺣﻘﻲ، ﺧﺪﺍﻱِ ﻣﻦ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﺪ ﻣﺮﺍ ﻫﺮﺟﺎ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﻢ، ﻣﻲ ﻓﻬﻤﺪ ﻣﺮﺍ ﺑﺎ ﻫﺮ ﺯﺑﺎﻧﻲ ﮐﻪ ﺳﺨﻦ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻢ، ﺧﺪﺍﻱِ ﻣﻦ ﺣﻮﺍﺳﺶ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻫﺴﺖ. ﺧﺪﺍﻱِ ﻣﻦ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﻫﻴﭻ ﻧﻤﻲ ﺗﺮﺳﺎﻧﺪ ﺟﺰ ﺑﻲ ﻓﮑﺮ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻦ ﻭ ﺭﻧﺠﺎﻧﺪﻥِ ﺩﻟﻲ ﺧﺪﺍﻱِ ﻣﻦ، ﺧــــﺪﺍﻱِ ﺗﻤﺎﻡِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻲ ﻫﺎﺳﺖ. ترجیح می دهم باکفش هایم درخیابان راه بروم وبه خدا فکرکنم تا این که درمسجد بنشینم وبه کفش هایم فکرکنم." پاسخ 1. خداوند مكان را به وجود آورده و بنابراین نمی‌تواند مكان داشته باشد. برتر از آن است كه مكانی او را در خود جا دهد، ولی با این وصف، خدا همه جا هست. 2. مکه و نقطه مرکزی آن ( کعبه ) تجلی گاه توحید و عبودیت خداوند و یاد آور خاطرات، مبارزات، عبادات، مناجات و راز و نیاز های پیامبران از حضرت آدم به عنوان اولین پیامبر تا حضرت محمد (ص) به عنوان آخرین پیامبر علیهم السلام است. حج دستور صریح خداوند است . 3. مسجد خانه خدا در زمین، مرکز وحی، منبع فیوضات معنوی و برکات گوناگون برای نمازگزاران و جامعه اسلامی است. بیگمان مکانی که چنین جایگاهی نزد خداوند دارد، حضور در آن، آثار فراوانی را خواهد داشت و بدون تردید شامل حال مکلفان و حاضران در مسجد اعم از زن و مرد نیز خواهد بود. 4. برخلاف ادعای نویسنده، خداوند آتش را جهت اخطار به انسانها و برای دوری از گناهان وعده داده است . از بزرگترین گناهان نیز حق الناس شمرده شده است . 5. اگرچه خداوند شنوا و بیناست، اما خود او در مواردی مانند نماز و تلبیه حج تکلیف به ادا به زبان عربی نموده است. 6. خداوند با مومنین نیکوکردار مهربان و با کافران بدکار سختگیر است. 7. آیا هر کسی به مسجد می رود به جای عبادت به فکر کفشهایش است؟! در اینجا و سایر قسمتهای متن نویسنده با کلمات بازی نموده و تلاش کرده تا با تخریب شعائر دینی به نیات پلیدخودبرسد
❔اخیرا از یکی از علما دیدم که قضیه امام جواد را منکر شده بودند و از جعلیات می دانستند ❗️خواستم از صحت این قضیه مطلع شوم ❕❕ 💠💠 👌مساله شهادت مظلومانه امام جواد علیه السلام مساله ای و غیر قابل خدشه است . 🔹شیخ می نویسد ؛ « اعتقاد ما شیعیان در مورد امام جواد علیه السلام آن است که او توسط سم معتصم مسموم شد و به شهادت رسید » 📚اعتقادات الامامیه ، صدوق ، ص 98 🔸شیخ عباس می نویسد ؛ «از كتاب عيون المعجزات نقل شده كه چون حضرت جواد عليه السّلام وارد بغداد شد و معتصم انحراف امّ الفضل را از آن حضرت دانست او را طلبيد و به قتل آن حضرت راضى كرده زهرى براى او فرستاد كه در طعام آن جناب داخل كند، امّ الفضل انگور رازقى را زهرآلود كرده به نزد آن امام آورد و چون حضرت از آن تناول نمود اثر زهر در بدن مباركش ظاهر شد و امّ الفضل از كرده خود پشيمان شد و چارهاى نمى توانست كرد، گريه و زارى مى كرد، حضرت فرمود ، الحال كه مرا كشتى گريه مى كنى؟ به خدا سوگند كه به بلايى مبتلا خواهى شد كه مرهم پذير نباشد. ❕چون آن نونهال جويبار امامت در اوّل سن جوانى از آتش زهر دشمنان از پا در آمد، معتصم، امّ الفضل را به حرم خود طلبيد و در همان زودى ناسورى در فرج او به هم رسيد و هر چند اطبّا معالجه كردند مفيد نيفتاد تا آن كه از حرم معتصم بيرون آمد و آنچه داشت از مال دنيا صرف مداواى آن مرض كرد و چنان پريشان شد كه از مردم سؤال مى كرد و با بدترين احوال شد و زيانكار دنيا و آخرت گرديد. 📚منتهی الامال ج 3 ص 1805 _ عیون المعجزات ص 132 _ دلائل الامامه ص 209 ❕مسعودى در اثبات الوصيّة نيز قريب به همين نقل كرده الّا آن كه گفته ؛ « معتصم و جعفر بن مأمون هر دو امّ الفضل را واداشتند بر كشتن آن حضرت، و جعفر بن مأمون به سزاى اين امر در حال به چاه افتاد، او را مرده از چاه بيرون آوردند » 📚اثباه الوصیه ص 192 👌این در کتب دیگری نیز نقل شده است ؛ 📚مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ص 384_ بحار الانوار ج 50 ص 8_ المجالس السنیه ج 2 ص 634_ تفسیر العیاشی ج 1 ص 319_ جلاء العیون ص 968_ تفسیر البرهان ج