eitaa logo
🍃کانال ادعیه و زیارات مجرب🍃
390 دنبال‌کننده
309 عکس
107 ویدیو
15 فایل
جرم ِ ما این بود کھ بھ انتظار امام زمان نایستادیم🚶🏻‍♂❌! نشستیم🥀! وقف کانال به نیت ظهورسرورجهانیان مولا صاحب الزمان💚 ~~~~~~~~~~~~~~~~~ https://eitaa.com/joinchat/1337851979C626ea0fcda ~~~~~~~~~~~~~~~~~
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌹تفسیر سوره عصر🌹 دنیا بازارست و تمام مردم عمر و توان و استعداد خودشون رو در اون عرضه مى‏ کنن و فروش جنس در این بازار اجباریه... 💜حضرت على‏ مى‏ فرماید: نفس کشیدن انسان گامى به سوى مرگ است. پس انسان الزاماً سرمایه عمر رو هر لحظه از دست میده👌 و ما نمی تونیم از رفتن عمر و توان خودمون جلوگیرى کنیم.👌 بخایم یا نخیم توان و زمان ما از دست ما میره.😐 لذا در این بازار اونچه مهمه انتخاب مشتریه👌👌 افرادى با خدا معامله میکنن و هر چه دااارن در طبق اخلاااااااص گذاشته و در راه او و براى رضاى او (خدا) گام بر میدارن😍😍 این افراد، عمر فانى رو باقى کرده و دنیا رو با بهشت و رضوان الهى معامله میکنن😍👌 این دسته برندگان واقعى هستند💪💪 زیرا... 💐 اولاً خریدار آنها خداوندى ست که تمااااام هستى از اوست.😍 💐ثانیاً اجناس ناچیز رو هم میخره👌 «فمن یعمل مثقال ذرّة خیراً یره» 💐ثالثاً گران میخره و بهاى او بهشت ابدیست😍. «خالدین فیها» 💐رابعاً اگر به دنبال انجام کار خوب بودیم امّا موفق به عمل نشدیم باز هم پادااااااش میده «لیس للانسان الا ما سعى» یعنى اگر کسى سعى کرد گرچه عملى صورت نگرفت کامیاب میشه.👌👌👌😍 💐خامساً پاداش رو چند براااااااابر میده. «اضعافاً مضاعفة» به قول قرآن تا هفتصد برابر پاداش میده 😍😍😍😍😍و پاداش انفاق‏ هاى نیک مثل دانه‏ ایست که هفت خوشه از آن بروید و در هر خوشه صد دانه باشه.(عجب خدایی داریمااا❤️) امّاااااا کسانى که در این بازار، عمر خود رو به هوسهاى خود یا دیگران بفروشن😐 و به فکر رضاى خداوند نباشن😐، خسااااارتى سنگین کردن که قرآن چنین تعبیراتى در مورد آنها داره: تجارت بد انجام دادن😐👌 «بئسما اشتروا به انفسهم» تجارتشان سود نداره😐 «فما ربحت تجارتهم» زیان کردن😐. «خسروا انفسهم  زیان آشکار کردن😐. «خسراناً مبیناً» در زیان غرق شدند😱 «لفى خسر» 💜در دید این گروه، زرنگ و زیرک کسى هست که بتونه با هر کار و کلام و شیوه‏ اى، خواه حق و خواه باطل، زندگى مرفهى براى خود درست کنه و در جامعه شهرت و محبوبیّتى یا مقام و مدالى کسب کنه و در غیر این صورت به او لقب باخته، عقب افتاده و بدبخت ميدن. امّا در فرهنگ اسلامى، زیرک کسى است که از نفس خود 💪💪حساب بکشد👌👌 و آن رو رها نکنه، براى زندگى ابدى کار کنه😊 و هر روزش بهتر از دیروزش باشه😍. از مرگ غافل نباشه😊 و به جاى هرزگى و حرص و ستم به سراغ تقوا و قناعت و عدالت بره👏👏👏 💜امام هادى‏ علیه السلام فرمودند: دنیا بازارى است که گروهى سود بردند و گروهى زیانکار شدند. @Duoaaa 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌸🌸 بنام‌خدا 🌸🌸 ❇️🔶 🔶❇️ 🔹 🔹 🌀شیخ بزرگوار ثقة الاسلام نورى (عطر الله مرقده) این دعا را در صحیفه ثانیه علویه ذکر کرده و فرموده: 🔸براى این دعا در کلمات ارباب طلسمات و تسخیرات شرح عجیبى است و براى آن آثار شگفتى ذکر کرده‌اند و من چون اعتماد بر آن آثار نداشتم از ذکر آنها خوددارى کردم، ولى اصل دعا را از باب مسامحه از روى اقتدا به علماى برجسته ذکر مى‌کنم. و آن دعا این است👇👇 🔹بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🔹 ♦️رَبِّ أَدْخِلْنِی فِی لُجَّةِ بَحْرِ أَحَدِیَّتِکَ وَ طَمْطَامِ یَمِّ وَحْدَانِیَّتِکَ وَ قَوِّنِی بِقُوَّةِ سَطْوَةِ سُلْطَانِ فَرْدَانِیَّتِکَ حَتَّى أَخْرُجَ إِلَى فَضَاءِ سَعَةِ رَحْمَتِکَ وَ فِی وَجْهِی لَمَعَاتُ بَرْقِ الْقُرْبِ مِنْ آثَارِ حِمَایَتِکَ مَهِیبا بِهَیْبَتِکَ عَزِیزا بِعِنَایَتِکَ مُتَجَلِّلا مُکَرَّما بِتَعْلِیمِکَ وَ تَزْکِیَتِکَ وَ أَلْبِسْنِی خِلَعَ الْعِزَّةِ وَ الْقَبُولِ وَ سَهِّلْ لِی مَنَاهِجَ الْوُصْلَةِ وَ الْوُصُولِ وَ تَوِّجْنِی بِتَاجِ الْکَرَامَةِ وَ الْوَقَارِ وَ أَلِّفْ بَیْنِی وَ بَیْنَ أَحِبَّائِکَ فِی دَارِ الدُّنْیَا وَ دَارِ الْقَرَارِ وَ ارْزُقْنِی مِنْ نُورِ اسْمِکَ هَیْبَةً وَ سَطْوَةً تَنْقَادُ لِیَ الْقُلُوبُ وَ الْأَرْوَاحُ وَ تَخْضَعُ لَدَیَّ النُّفُوسُ وَ الْأَشْبَاحُ یَا مَنْ ذَلَّتْ لَهُ رِقَابُ الْجَبَابِرَةِ وَ خَضَعَتْ لَدَیْهِ أَعْنَاقُ الْأَکَاسِرَةِ لا مَلْجَأَ وَ لا مَنْجَى مِنْکَ اِلّا إِلَیْکَ وَ لا إِعَانَةَ اِلّا بِکَ وَ لا اتِّکَاءَ اِلّا عَلَیْکَ ادْفَعْ عَنِّی کَیْدَ الْحَاسِدِینَ، وَ ظُلُمَاتِ شَرِّ الْمُعَانِدِینَ وَ ارْحَمْنِی تَحْتَ سُرَادِقَاتِ عَرْشِکَ یَا أَکْرَمَ الْأَکْرَمِینَ أَیِّدْ ظَاهِرِی فِی تَحْصِیلِ مَرَاضِیکَ وَ نَوِّرْ قَلْبِی وَ سِرِّی بِالاطِّلاعِ عَلَى مَنَاهِجِ مَسَاعِیکَ إِلَهِی کَیْفَ أَصْدُرُ عَنْ بَابِکَ بِخَیْبَةٍ مِنْکَ وَ قَدْ وَرَدْتُهُ عَلَى ثِقَةٍ بِکَ وَ کَیْفَ تُؤْیِسُنِی [تُوئِسُنِی] مِنْ عَطَائِکَ وَ قَدْ أَمَرْتَنِی بِدُعَائِکَ وَ هَا أَنَا مُقْبِلٌ عَلَیْکَ مُلْتَجِئٌ إِلَیْکَ بَاعِدْ بَیْنِی وَ بَیْنَ أَعْدَائِی کَمَا بَاعَدْتَ بَیْنَ أَعْدَائِی اخْتَطِفْ أَبْصَارَهُمْ عَنِّی بِنُورِ قُدْسِکَ وَ جَلالِ مَجْدِکَ إِنَّکَ أَنْتَ اللهُ الْمُعْطِی جَلائِلَ النِّعَمِ الْمُکَرَّمَةِ لِمَنْ نَاجَاکَ بِلَطَائِفِ رَحْمَتِکَ یَا حَیُّ یَا قَیُّومُ یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ وَ صَلَّى اللهُ عَلَى سَیِّدِنَا وَ نَبِیِّنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ ☀️پروردگارا مرا در ژرفاى دریاى یگانگىات، و در میان اقیانوس یکتایىات وارد ساز، و با نیروى چیرگى سلطنت تنهاىات توانمند گردان تا به فضاى بىکران رحمتت درآیم، درحالىکه در چهرهام درخشندگیهاى پرتو قرب از آثار حمایتت فروزان باشد و به شوکتت پرشکوه باشم، و به عنایتت عزیز باشم، و به آموزش و پرورشت بزرگ و بزرگوار باشم، خدایا خلعتهاى عزّت و قبولى را بر من بپوشان، و برایم راههاى پیوند و پیوستگى را هموار کن، و به تاج کرامت و وقار تاجدارم نما، و میان من و شیفتگانت در دنیا و آخرت پیوند انداز، و از نور نامت شوکت و قوّتى به من عنایت کن که دلها و جانها مطیع من گردند، نفوس و بدنها نزد من فروتن شوند، اى آنکه گردن گردنکشان برایش خوار گشته، و پادشاهان در پیشگاهش فروتن شدهاند، پناهگاه و راه رهایى از تو جز به تو نیست و کمکى نیست جز از تو، و تکیهگاهى نیست جز بر تو، خدایا! بداندیشى حسودان و تیرگیهاى شرّ دشمنان را از من دور کن، و به من مهر ورز زیر سراپردههاى عرشت، اى گرامى‌ترین گرامیان، ظاهر هستىام را در به دست آوردن خشنودیت تأیید کن، و قلب و نهادم را با آگاهى بر راههاى رسیدن به پیشگاهت روشن فرما. خدایا چگونه از در خانهات مأیوس و ناامید بازگردم درحالىکه با اعتماد به تو وارد آن شدم، و چگونه از عطایت ناامیدم مىکنى درحالىکه مرا به دعا در پیشگاهت فرمان دادى، اینک به تو روى آوردهام و از تو پناه مىجویم بین من و دشمنانم دورى انداز، چنانکه بین دشمنانم دورى انداختى، به نور پاک و عظمت و بزرگوارىات دیدگان دشمنانم را از دین من نابینا کن، به یقین تو خداى عطابخش نعمتهاى بزرگ و باارزش به بندگان نجواگر خویش هستى، که با لطائف رحمتت تو را مىخوانند، اى زنده، اى پاینده اى صاحب بزرگ و کرامت و درود خدا بر مولاى ما و پیامبر ما محمّد و بر خاندان پاک و پاکیزهاش همه و همه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸 بنام‌خدا 🌸🌸 🔴🔵 🔵🔴 شیخ صدوق در کتاب «من لا یحضره الفقیه» روایت کرده: که از حضرت رضا علیه السّلام در باب آمدن نزد قبر حضرت موسى بن جعفر علیه السّلام پرسیدند، آن حضرت فرمود: در مساجدى که در اطراف آن قبر آن حضرت است نماز بگذارید. و در همه مواضع جایز است: یعنى در زیارت هر یک از امامان علیهم السّلام یا مطلق مزارهاى شریفه مقدّسه، مانند مراقد [آرامگاههاى] پیامبران و سایر اوصیا علیهم السّلام کما هو الظاهر، و اینکه بگوئید: السَّلامُ عَلَى أَوْلِیَاءِ اللهِ وَ أَصْفِیَائِهِ السَّلامُ عَلَى أُمَنَاءِ اللهِ وَ أَحِبَّائِهِ السَّلامُ عَلَى أَنْصَارِ اللهِ وَ خُلَفَائِهِ السَّلامُ عَلَى مَحَالِّ مَعْرِفَةِ اللهِ السَّلامُ عَلَى مَسَاکِنِ ذِکْرِ اللهِ السَّلامُ عَلَى مُظْهِرِی أَمْرِ اللهِ وَ نَهْیِهِ السَّلامُ عَلَى الدُّعَاةِ إِلَى اللهِ السَّلامُ عَلَى الْمُسْتَقِرِّینَ فِی مَرْضَاةِ اللهِ السَّلامُ عَلَى الْمُخْلِصِینَ فِی طَاعَةِ اللهِ السَّلامُ عَلَى الْأَدِلاءِ عَلَى اللهِ السَّلامُ عَلَى الَّذِینَ مَنْ وَالاهُمْ فَقَدْ وَالَى اللهَ وَ مَنْ عَادَاهُمْ فَقَدْ عَادَى الله وَ مَنْ عَرَفَهُمْ فَقَدْ عَرَفَ اللهَ وَ مَنْ جَهِلَهُمْ فَقَدْ جَهِلَ اللهَ وَ مَنِ اعْتَصَمَ بِهِمْ فَقَدِ اعْتَصَمَ بِاللهِ وَ مَنْ تَخَلَّى مِنْهُمْ فَقَدْ تَخَلَّى مِنَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أُشْهِدُ اللهَ أَنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمْتُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبْتُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ عَلانِیَتِکُمْ مُفَوِّضٌ فِی ذَلِکَ کُلِّهِ إِلَیْکُمْ لَعَنَ اللهُ عَدُوَّ آلِ مُحَمَّدٍ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ أَبْرَأُ إِلَى اللهِ مِنْهُمْ وَ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ این زیارت در کتابهاى «کافى» و «تهذیب» و «کامل الزیارت» نقل شده، و در همه کتابها پس از پایان زیارت، مذکور است، که این-یعنى این کلماتى که ذکر شد-در همه زیارتها مجزى است. و بر محمّد و خاندان محمّد علیهم السّلام بسیار صلوات مى‌فرستى، و یک‌یک را به نامهاى خودشان نام مى‌برى و از دشمنانشان بیزارى مى‌جویى، و هر دعایى که مخواهى براى خود، و مردان و زنان با ایمان اختیار مى‌کنى. مؤلّف گوید: ظاهرا این باقیمانده «یعنى جمله: در همه زیارتها مجزى است» جزو روایت و از کلام معصوم علیه السّلام است، ولى اگر فرض کنیم این باقیمانده خارج از روایت باشد و بگوییم عبارت و کلام بعضى از راویان است، باز هم مطمئن هستیم به اینکه زیارت، زیارت جامعه است، چون بزرگان مشایخ حدیث، چنین فهمیده‌اند، که در همه زیارتها مجزى است چنانکه ظاهر ابتداى حدیث بر آن دلالت دارد، پس آن را در باب زیارات جامعه نقل کرده‌اند، و تعابیر وارده در زیارت، نیز تماما از صفات جامعه است، که اختصاص به بعضى غیر بعض دیگر ندارد، پس مناسب است در تمام مشاهد مشرّفه، به آن زیارت، زیارت شود، حتى مشاهد انبیا و اوصیا چنانکه جمعى از علما در مشهد جناب یونس علیه السّلام نقل کرده‌اند. و چون در ذیل زیارت، امر به صلوات بر هر یک از امامان علیهم السّلام شد، صلواتى مخصوص به خود آن امام وارد شده است، اگر صلوات منسبوب به ابو الحسن ضرّاب اصفهانى را، که در آخر اعمال روز جمعه نقل کردیم بخوانى، بسیار مناسب است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا