eitaa logo
اقتصاد اخلاقی و اخلاق اقتصادی
526 دنبال‌کننده
292 عکس
128 ویدیو
0 فایل
محلی برای به اشتراک گذاشتن تحقیقات علمی؛ البته بدون بیان پیچیدگی‌های علمی و با یک بیان عمومی. ارتباط: @Moshiry_m
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ نظر مراجع تقلید در مورد کمک کردن به گداهای خیابانی: قسمت دوم 📚 آیت الله العظمی سیستانی: کسانی که در خیابان ها و مکان های عمومی می‌نشینند و مشغول تکدی گری هستند به هیچ عنوان مشخص نیست که آیا واقعا نیازمند هستند یا خیر! پس تشخیص این امر کار سختی است و نیاز به تحقیق دارد پس باید از کنارشان رد شد. 📚 آیت الله وحید خراسانی: ابتدا اینکه کمک به اینگونه افراد به صورت استحبابی است ولی اگر بدانیم و بفهمیم که بعضی از این افراد از این شیوه تکدی گری در خیابان سو استفاده می کنند نباید به آن ها کمک کرد. 📚 آیت الله شبیری زنجانی: به کسانی که در سر چهار راه ها مشغول تکدی گری هستند نباید کمک کرد در عوض باید به نیازمندان آبرومند در اقوام و اطراف خودمان کمک کنیم. 📚آیت الله نوری همدانی: در این موضوع باید اهم و مهم را در نظر گرفت و اگر قرار است کمکی را انجام بدهیم آن را برای اقوام و نیازمندان آبرو دار در اطرافمان باید صرف کنیم نه کسانی که از صحت نیازمندی شان اطلاع نداریم در خیابان ها و چهارراه ها. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
توهم رقابت در ساختار سرمایه‌داری؛ قسمت اول 🔸شاید جالب باشد بدانید شرکت‌های تابعه میتسوبیشی که بالغ بر بیست شرکت هستند، در عرصه‌های معدن، کشتی‌سازی، مخابرات، خدمات مالی، بیمه، الکترونیک، خودروسازی، املاک و مستغلات، صنایع سنگین، صنایع نفت و گاز و صنایع شیمیایی فعالیت می‌کنند. 🔸جنرال موتورز آمریکا از ادغام فورد، کرایسلر، کارخانه‌های ذوب‌آهن و تهیه فولاد، مؤسسات لاستیک‌سازی پی. اف. گودریچ و جنرال تشکیل شده و منابع مالی خود را از طریق بانک‌های وابسته به خود تأمین می‌کند. ❌ چه کسی می‌تواند با این غول‌ها صنعتی رقابت کند؟؟ ادعای بازار آزاد و رقابتی، ادعایی است که نظام سرمایه‌داری به دروغ آن‌را فریاد می‌زند و سرابی بیش نیست. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
🍀زندگی با شرافت ☑️در این ایام با عظمت، یادی کنیم از دکتر محمد آقایی میبدی که از بیمارانش فقط ۵۰۰ تومان حق ویزیت می‌گرفت. ایشان به دلیل ابتلا به کرونا به یار باقی شتافتند. ☑️رحمت خدا بر روح پاکش 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
🔘ناله جبرئیل بعد از شهادت امیر المؤمنین علیه السلام ☑️سوگند به خدا که ارکان هدایت درهم شکست و ستاره های دانش نبوت تاریک و نشانه های پرهیزکاری بر طرف گردید و عروه الوثقی الهی گسیخته شد. زیرا پسر عموی رسول خدا(ص) شهید شد، سید الاوصیا و علی مرتضی به شهادت رسید. وی را سیاه بخت ترین اشقیاء به شهادت رسانید. 📚منتهی الآمال، ج۱، ص ۱۷۴ 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
توهم رقابت در ساختار سرمایه‌داری؛ قسمت دوم 🔹نکته اینجاست که ادغام شرکت‌ها و ایجاد غول‌های صنعتی و چندوجهی بزرگ، یکی از پدیده‌هایی است که هم به علت وجود انحصار به وجود آمده است و هم عملاً بازارها را به سمت یک رقابت انحصاری بسیار پیچیده کشانده است. 🔹با وجود شرکت‌های چندوجهی که نتیجه ذاتی رقابت داروینی است، چگونه می‌توان انتظار یک رقابت واقعی، کارایی بازار و دستمزدهای عادلانه را داشت. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فروپاشی نظام خانواده، اخلاق و انسانیت 🔥اقتصاد سرمایه‌دای که مبتنی بر فردگرایی محض است، مسیری جز فروپاشی نظام خانواده ندارد. 🔥اگر به دنبال ساختار جایگزینی برای سرمایه‌داری نباشیم، انتهای راه به همین منزلی می‌رسیم که اکنون ژاپن در آن‌جا قرار دارد. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀به خدا قسم این شیعه نیست؛ قشنگ کار کن ❌مسلمانی خود را گم کرده‌ایم و آن‌را در فرهنگ سرمایه‌داری جستجو می‌کنیم. 🌺پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: خداوند متعال، دوست دارد که هر کارگزاری که کار می‌کند، آن‌را نیکو انجام دهد. 📚الجامع الصغیر، ج ۱، ص ۲۲۱. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
☘️به مناسبت روزهای پایانی ماه مبارک هرگز ناامید نباشید هیچ‌کس تنها نیست همراه اول و آخر ما، خدای مهربان است 🌺التماس دعا 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
✅این دو بزرگوار (دکتر درخشان و دکتر غنی‌نژاد) در گذشته یعنی در روز ۴ دی ۱۳۸۷ در تالار شریعتی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز با هم مناظره‌ای داشتند که متأسفانه ناتمام ماند. ✅لینک زیر مناظره‌ای است که ناتمام ماند: https://www.aparat.com/v/eowR1 ✅ مناظره‌ای بسیار دیدینی است؛ پیشنهاد می‌کنم ببینید. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
🔥نقدی بر دکتر غنی‌نژاد: قسمت اول ⭕️ایشان در مناظره دیشب گفتند در مسائل اقتصادی نباید به فقیه رجوع کرد. 🔹در پاسخ به این ادعا باید گفت مسائل اقتصادی دو دسته هستند: ✅۱. مسائل کاربردی: مسائلی مانند: نرخ سود بانکی که مثلاً ۱۴ درصد باشد یا ۱۵ درصد؟ رشد نقدینگی ۵ درصد باشد یا ۷ درصد؟ چنین مسائل را تنها یک اقتصاددان می‌تواند پاسخ دهد، نه فقیه. ✅۲. مسائل بنیادین: به عنوان مثال آیا اسلام مالکیت خصوصی را قبول دارد؟ اگر دارد، آیا همین مالکیت بی‌حد و حصر سرمایه‌داری را قبول دارد یا برای آن حدود و ثغوری قائل است؟ آیا اسلام ربا را قبول دارد؟ آیا چنین مسائلی غیر از یک اسلام‌شناس (فقیه) می‌تواند پاسخ دهد؟ ♨️ لذا جناب دکتر غنی‌نژاد وقتی گفته می‌شود مسائل اقتصاد اسلامی را از اسلام‌شناس (فقیه) بپرسیم، منظور مسائل بنیادین است نه مسائل کاربردی. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
🔥نقدی بر دکتر غنی‌نژاد: قسمت دوم ❌دکتر غنی‌نژاد در مناظره خود با پروفسور درخشان، افکار شهید بهشتی را متأثر از افکار سوسیالیت‌ها و مارکسیست‌ها خواندند. 🔸در پاسخ به این ادعا خدمت جناب دکتر غنی‌نژاد عرض می‌کنیم که نفی اقتصاد سرمایه‌داری و اقتصاد بی‌حد و حصر خصوصی، به معنای پذیرش اقتصاد تمام دولتی و سوسیالیست بودن نیست، بلکه قسم سومی به نام اقتصاد مردمی وجود دارد که در مقابل اقتصاد خصوصی و دولتی است که در اندیشه‌های اندیشمندان اسلامی از جمله شهید بهشتی مطرح شده است. 🔸به‌عنوان مثال شهید بهشتی در کتاب اقتصاد اسلامیِ خود می‌گوید: «اسلام به دنبال مبارزه با حاکمیت سرمایه است؛ چه حاکمیت سرمایه بر صاحبان نیروی کار به دست سرمایه‌دارها باشد و چه به دست دولت اعمال شود» . ♨️بنابراین به نظر می‌رسد انتساب سوسیالیست بودن به شهید بهشتی، انتساب درستی نباشد. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
🔥نقدی بر دکتر غنی‌نژاد: قسمت سوم ❌دکتر غنی‌نژاد به عنوان مدافع لیبرالیسم در مناظره خود با پروفسور درخشان گفتند: خواسته لیبرالیسم حاکمیت قانون است و قانون چیزی است که همه مردم آن را پذیرفته باشند و یک امر تحمیل کردنی نیست. 🔸در پاسخ خدمت جناب دکتر غنی‌نژاد عرض می‌کنیم: ✅اولاً چنین تخیلی در هیچ کشوری تحقق نیافته است که نمونه‌های آن‌را به‌عینه در تحمیل قانون بازنشستگی جدید در فرانسه می‌بینیم. ✅ثانیاً این ادعا یکی از دروغ‌های شاخدار و کلاه‌های گشادی است که سرمایه‌داری بر سر کشورهای دیگر گذاشته است. سؤال این است که چگونه یک قانون فراگیر می‌شود؟ جز با تبلیغات و صرف هزینه‌های کلان توسط سرمایه‌دارها؟ بنابراین چه کسانی هستند که قوانین دلخواه خود را فراگیر می‌کنند؟ کسانی جز صاحبان سرمایه؟ قانون آزادی سلاح در آمریکا را چه کسانی جز صاحبان کمپانی‌های اسلحه‌سازی رواج داده‌اند؟ ✅ثالثاً جایگاه حکم الهی در این اندیشه چیست؟ اگر صاحبان زر و زور تزویر اذهان مردم را نسبت به احکام الهی دور کردند، چگونه باید عمل کرد؟ ♨️با کمال تأسف باید بپذیرم که سیطره رسانه‌ای و هژمونی فکری سرمایه‌داری، افکار خود را به‌نام علم بر ما حاکم کرده است و اجازه تردید در مبانی آن‌را حتی به قشر فرهیخته ما نمی‌دهد. 🎯التماس تفکر 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
🔥نقدی بر دکتر غنی‌نژاد: قسمت چهرم ❌دکتر غنی‌نژاد به‌صراحت گفتند که لیبرالیسم با دینداری جمع می‌شود و یک انسان می‌تواند مثلاً مسلمان لیبرال باشد. 🔸در پاسخ خدمت جناب دکتر غنی‌نژاد عرض می‌کنیم: ✅اگر منظور از دینداری، صرف گفتن شهادتین و اعتقاد به توحید باشد، می‌توان این ادعا را پذیرفت. ولی اگر گفتیم خداوند متعال دستورالعمل‌ها و احکامی را به‌وسیله پیامبران برای بشر فرستاد، چگونه می‌توان هم به شریعت و دستورالعمل‌های آسمانی ایمان داشت و هم به لیبرالیسم به عنوان شریعت بشر امروز عمل کرد؟ ✅ایشان تصور کرده‌اند که پیامبران فقط آمده‌اند که به بشر بگویند خدا واحد است و همین و بس. آیا تقابل امام حسین علیه السلام با جبهه مقابل، بر روی عدم پذیرش توحید بود؟ آیا آنان کافر یا مشرک بودند؟ خیر، تقابل بر سر اجرای احکام شریعت بود؛ چیزی که لیبرالیسم می‌خواهد آن را حذف کند و شریعت شیطانی خود را جایگزین کند. ♨️لیبرالیسم‌های وطنی مانند دکتر غنی‌نژاد یا واقعاً معنای این شریعت شیطانی (لیبرالیسم) را نمی‌دانند و یا مخاطب را نسبت به این مفاهیم، ناآگاه فرض کرده‌اند. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
💥معجزه‌ای که می‌توان با خشکاله رقم زد 🔷طبق آمار، در سال گذشته بالغ بر ۷ میلیارد دلار صرف واردات نهاده‌های دامی شد. 🔹این درحالی است که با خشکاله نه تنها می‌توان جلوی این حجم عظیم از واردات را گرفت بلکه به صادرکننده نیز تبدیل شویم. 🔹ولی افسوس که ما به دنبال این هستیم که مشکلات را دولت‌ها حل کنند و به سهم خودمان در حل آنها توجهی نداریم. 🔷إنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
💯نکته‌ای عالی از مرحوم آیت الله حائری شیرازی ⁉️ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که چطور برای آنها که اهل نماز و عبادت نیستند، به طور منظم و مفصل باران می‌بارد ولی [در روایات این‌طور وارد شده که] ما با یک یا چند گناه گرفتار [عذاب] و کم‌بارانی می‌شویم؟ ♨️علتش آن است که بین شما و خداوند متعال رابطه «تربیتی» برقرار است. شما در حوزه تربیتی خداوند متعال قرار گرفتید و کسی که در این حوزه قرار بگیرد، تشویق و تنبیه دارد. رفتار خداوند با کسانی که از حوزه تربیتی‌اش خارج شده‌اند، متفاوت است و آنها به خود واگذار شده‌اند [تا مصداق «ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ» (الأنعام/۶: ۹۱) باشند]. 🌺درست مثل بچه‌ای که مدرسه می‌رود و دارای سرپرست است؛ وقتی تکالیفش را انجام ندهد، پدر پول توجیبی‌اش را کم یا قطع می‌کند، ولی بچه‌ای که کوچه‌نشین است و سرپرستی ندارد، به حال خود رهاست. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
🍀نحوه ارتباط مؤمنین با یکدیگر، تعیین کننده نحوه معیشت آنهاست 🌺قال رسول الله: ألا وَ مَن غَشَّ أخاه المُسلِمِ نَزَعَ اللهُ بَرَكَةَ رِزقِهِ وَ أفسَدَ عَليهِ مَعِيشَتَه، وَ وَكَلَه إلى نَفسِه. از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده که هر کس برادر مسلمانش را فریب دهد، خداوند برکت رزقش را از بین می‌برد و زندگی‌اش را فاسد کرده و او را به حال خودش رها می‌کند. 📚وسائل الشیعه، جلد۱۷، ص ۲۸۳ 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
⭕️شروع برده‌داری؛ آغاز سرمایه‌داری ⚫️از نگاه بسیاری از اقتصاددانان کشف طلا و نقره در آمریکا، قلع‌وقمع، برده‌سازی و به‌گورسپاری جمعیت بومی در معادن، آغاز فتح و چپاول هند شرقی، تبدیل آفریقا به شکارگاهی برای به دام انداختن سیاه‌پوست‌ها به‌منظور تجارت، شروع عصر سرخ تولید سرمایه‌داری بود. ⚫️آنها برده‌داری مستقیم را نقطه عطف صنعت امروزی می‌دانند؛ زیرا برده‌داری بود که مستعمرات را باارزش ساخت و مستعمرات بودند که تجارت جهانی را به وجود آوردند و تجارت جهانی، شرط لازم صنایع بزرگ ماشینی است. برده‌داری همیشه وجود داشته است ولی در دوران مدرن آشکارا آن را رایج ساختند. ♨️و اکنون با برده‌داری مدرن طرف هستیم... 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
🔷یکی از اقتصاددان‌ها درباره رابطه انسان‌ها با پول می‌گوید: 👈در دنیای امروز که ساختار سرمایه‌داری برای ما به‌وجود آورده، پول مقام خدایی پیدا کرده و فرمانروای دنیای کالاها شده است. 👈پول همان عطش لعنتی طلاست. حرص به ثروت (داشتن پول) با تمایل غریزی به مظاهر ثروت (کالاها) فرق دارد. میل به تملک اشیاء، بدون پول هم امکان‌پذیر است ولی حرص به پول یک تحول اجتماعی معین است که نه مسیر طبیعی بشر بلکه یک امر تاریخی است که سرمایه‌داری پدید آورده است. 👈همه مذمت قدما از پول به‌عنوان سرچشمه همه مفاسد، ناشی از همین نکته است. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥خودتحقیری، دردِ بی‌درمان ❌ملتی می‌تواند مستقل باشد که به خود و خدای خود ایمان داشته باشد. 🍀إنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ: بى ترديد كسانى كه گفتند: پروردگار ما الله است، سپس [در ميدان عمل بر اين حقيقت] استقامت ورزيدند، نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين مى‌شوند. 🍀إنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا: كسانى كه گفتند: پروردگارمان خداست، آنگاه استوار ماندند فرشتگان [با اين پيام] بر آنان فرو مى‌آيند كه نترسيد و اندوهگين نباشيد. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
❌ژست آزادی لیبرالیسم برای چپاول کارگرها ⛔️یکی از ادعاهای لیبرالیسم در نفی حمایت از کارگر و قانون کار این است که انسان‌ها آزاد هستند که با هر قیمتی که خواستند برای دیگران کار کنند و دولت حق ندارد آزادی آن‌ها را سلب نماید و قانون کف دستمزد را اجباری کند. ♨️در پاسخ به این ادعا باید گفت: در واقع مدت زمانی که کارگر در طی آن آزاد بوده تا نیروی کار خود را بفروشد، مدت زمانی است که طی آن مجبور بوده آن را بفروشد. 💢یعنی کارگر به‌خاطر اجبار اجتماعی که بر او تحمیل شده مجبور است نیروی کار خود را به نازل‌ترین قیمت بفروشد و در این میان سرمایه‎‌دار که فقط به فکر انباشت سرمایه است، در ظلمی آشکار و با ژست آزادی انتخاب این حقوق به وی تحمیل می‌کند. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
❌عصر سرمایه‌داری، عصر فساد اخلاق اقتصادی ⛔️در دنیای مدرن تمام روابط در جامعه تبدیل به روابط مبادله‌ای شدند. با این توضیح که مبادله، تاریخچه مخصوص به خود را دارد و مراحل مختلفی را طی نموده است. در قرون‌وسطی فقط مازاد تولید بر مصرف مبادله می‌شد. 🚫درگذشته بعضی از چیزها تقسیم می‌شدند ولی هرگز مباد نمی‌شدند؛ اهدا می‌شدند ولی هرگز فروخته نمی‌شدند؛ به‌دست‌آوردن آن‌ها از طریق خریدن نبود. مواردی مثل عفاف، عشق، اعتقاد، دانش، وجدان و موادی ازاین‌قبیل. 📛این عصر، یک عصر فساد عمومی و ابتیاع جهانی است؛ عصری که در آن‌ همه چیز (چه مادی و چه اخلاقی) به‌عنوان ارزش تجاری به بازار آورده می‌شوند تا ارزش آن‌ها را ارزیابی کنند. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯حمایت از صنایع بزرگ ♨️تقریبا تمام ابرشرکت‌ها یا دولتی هستند یا تحت حمایت مستقیم دولت هستند. 💢بدون حمایت دولت، گسترش صنایع بزرگ امکان‌پذیر نیست. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
💯هنر اخلاقی و متعالی 💢هنر، این‌چنین متعالی می‌شود وقتی نه برای بازار و خرید و فروش، که برای اهداف متعالی و انسانی خلق می‌شود. روح بازار، هنر را مبتذل و در خدمت اهداف شیطانی و نهایتاً انحطاط بشریت قرار می‌دهد. ♨️تابلوی «روح الرضا» اثر حسن روح‌الامین که در این نقاشی، وداع امام رضا علیه السلام با فرزند عزیزشان جواد الائمه علیه السلام را به تصویر کشیده است. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
من مصرف می‌کنم، پس هستم 🔥اگر در ابتدای سرمایه‌داری برای دکارت مقدور بود که بگوید: «من فکر می‌کنم، پس هستم» ولی امروزه آنچه از نظر جامعه‌شناسی بیشتر با زمینه جامعه سرمایه‌داری تناسب دارد این است که «من مصرف می‌کنم، پس هستم». 🔴در این شیوه جدید زندگی، قشرهای اجتماعی به مصرف‌کنندگان انبوه تبدیل شده‌اند و فرهنگ تجارت‌زده هرچه بیشتر گسترش می‌یابد. ⭕️در این شرایط، شخصیت انسان ارزش ذاتی خود را از دست می‌دهد و به چیز دیگری (انسان تک‌بعدیِ مصرف‌گرا) تبدیل می‌شود. 🍀مصرف مناسب و دوری از اسراف یکی از شاه‌کلیدهایی است که می‌تواند کمر سرمایه‌داری را خورد کند. این معنای آیات و روایاتی است که اسراف‌کاران را برادران و دوستداران شیطان نامیده‌اند. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
🌕حاکمیت پول ⛔️«یک کت ارزان، یک مرد ارزان را می‌سازد» این جمله معروف یکی از اقتصاددان‌هاست که در وصف انسان جدید بیان کرده است. این یعنی ذائقه انسان‌ها به گونه‌ای شده که از لباس ارزان‌قیمت تنفر پیدا می‌کنند و ارزش پولی لباس در زیبایی‌شناختی انسان‌ها تأثیر گذاشته است. 📛داشتن مال مبنای عزت عمومی قرار گرفته و افراد برای آنکه در خود حس اعتماد به نفس داشته باشند، به مصرف زیاد کالاها روی می‌آورند و این امر موجب ایجاد یک استاندارد جدید می‌گردد. 🚫انسان ها به سبک جدید عادت می‌کنند و با انباشت ثروت به دنبال اثبات خود در رتبه‌های بالای جامعه هستند. این سبک زندگی باعث می شود که افرادِ دارای زندگی عادی و معمولی، در یک حالت نارضایتی مزمن از وضعیت زندگی خود قرار گیرند. 🟡این نارضایتی مزمن، جای خود را به تلاش بی وقفه می‌دهد تا بتوانند این فاصله مالی را کم کنند و در این صورت، در یک چرخه بی‌پایانی قرار می‌گیرند. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics