eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
629 ویدیو
67 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
27.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : برتری حضرت امیرالمومنین بر شیخین به اعتراف علمای اهل سنت 🎙 🔰 @archive_valiasrtv
امیر الصنعانی میگوید: عمر بن خطاب و ابوبکر با امیرمؤمنان علیه السلام در غدیر بیعت کردند. عمر آن حضرت را «مولای» خود می‌دانست. 📝 بنابر نقل دارقطنی از سعد بن أبی وقاص ، ابوبکر و عمر در آن روز گفتند: «پسر ابو طالب! تو از الآن مولای هر مرد و زن مؤمن شدی» و همچنین نقل کرده که به عمر گفته شد: «تو با پسر ابو طالب برخوردی می‌کنی که با دیگر اصحاب نمی‌کنی» گفت: «زیرا او مولای من است»… 📚التنویر شرح الجامع الصغیر ج۱۰ ص۳۸۷ 👈از نظر مصنف: این روایت متواتر است. بسیار روشن است که کلمه «مولی» نمی‌تواند در این جا به معنای دوست باشد؛ چون طبق دیدگاه اهل سنت، تمام صحابه با همدیگر دوست بودند؛ بنابراین «مولی» در این جا باید معنای دیگری بدهد که ویژه امیرمؤمنان علیه السلام است. بله او مولای هر مرد و زن مؤمنی است
🎇آیین افتتاحیه پژوهشکده امامت 🎙با سخنرانی حضرت آيت الله اعرافی ✔️همراه با رونمایی از دو اثر: 🔹نظام جامع موضوعات امامت 🔹مأخذ شناسی آثار امامت 📍مکان: بلوار بسیج، نبش کوچه ٣٩، بنیاد بین‌المللی امامت 📆زمان: ٢٩ خرداد ١۴٠٢، ساعت ١٧:٠٠ ┄┅═══••❀💠❀••═══┅┄ «حضور فرهیختگان و امامت‌پژوهان در این نشست مزید امتنان است» ┄┅═══••❀💠❀••═══┅┄ 🆔@Emamat_IF
دانشگاه امامت
✍️قرینه شناسی کتمان «حدیث غدیر» توسط «زید بن ارقم » نسبت به معنی «مولی» برای اثبات خلافت بلافصل سیاسی حضرت علی علیه السلام
👆👆 این عکس نوشته های تخصصی با زحمت فراوان تولید شده. از اعضای گرامی عاجزانه درخواست داریم آنها را نشر بدن. ان شالله که به تکلیف وجوبی تبلیغ غدیر عمل کرده باشیم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅━✺𖣐﴾﷽﴿𖣐✺━┅┄ 🌹 ۱۹ روز مانده تا عید غدیر خم🌹 ابوذر غفارى وى گفته است: «ما کنّا نعرف المنافقین على عهد رسول الله(صلى الله علیه وآله) إلاّ بثلاث: بتکذیبهم الله و رسوله، و التخلّف عن الصلاة، و بغضهم علیَّ بن أبی طالب» ما در عهد رسول خدا صلى الله علیه وآله منافقان را با سه ویژگى مى شناختیم: 1 ـ تکذیب خدا و پیامبر 2 ـ تخلّف از نماز 3 ـ بغض على بن ابى طالب 📚 الریاض النضرة، ج 2، ص 215
تنها 5 معنی برای واژه ی «مولی» در حدیث غدیر محتمل است که عبارتند از: 1. مُحب (دوست دارنده) 2. سید و سرور 3. تصرف کننده در امور 4. متولی امور 5. اولی به امور اهل سنت برای اینکه اثبات کنند «مولی» در حدیث غدیر در معنای دوستی استعمال شده، نه در معنای امامت، ادعا می کنند که فلسفه ی صدور این حدیث، رفع کدورت از سپاهیان شاکی لشکر یمن بوده است. ما در جای خود این قضیه را مفصل بررسی و تحلیل کرده ایم و ثابت کرده ایم که اولا در هیچ روایتی به صراحت ارتباط این دو واقعه به یکدیگر نیامده است همانطور که علامه شبلی نعمانی به آن اقرار کرده است. ثانیا هیچ استبعادی وجود ندارد که رفع کدورت و اعلام امامت همزمان بوده باشد. جالب اینکه حتی اگر چنانچه بخواهیم حدیث غدیر را مطابق نظر اهل سنت به قضیه ی شکایت سپاهیان یمن ربط دهیم، به روایاتی از سپاهیان شاکی می رسیم که حدیث غدیر را مطابق نظر شیعه نقل به معنا کرده اند؛ با الفاظی مانند: فَهُوَ أَوْلَى النَّاسِ بِكُمْ بَعْدِي، هُوَ وَلِيُّكُمْ بعْدِي، هُوَ وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ بَعْدِي و... ! 1⃣ وهب بن حمزه یکی از این صحابه ی شاکی، وهب بن حمزه است که طبرانی با سند صحیح (طبق حکم برنامه جوامع الکلم) از او روایت کرده است که گوید: «با علی (ع) از مدینه تا مکه همراه شدم، پس، از ایشان چیزهای ناخوشایندی دیدم و با خود گفتم: اگر به نزد رسول الله صلی الله علیه وآله برگردم، به ایشان شکایت می کنم. پس هنگامی که به دیدار رسول الله صلی الله علیه وآله آمدم، گفتم: از علی (ع) چنین و چنان دیدم. پس ایشان فرمودند: «لا تَقُلْ هَذَا فَهُوَ أَوْلَى النَّاسِ بِكُمْ بَعْدِي = این چنین حرف نزن؛ چرا که او بعد از من، سزاوارترین مردم به شماست.» 📚 المعجم الکبیر للطبرانی، ج ۲۲ ص ۳۵ رقم ۱۷۸۴۶ 2⃣ عمران بن حصین ترمذی در سننش قضیه ی شکایت عمران بن حصین را نقل کرده که آخرش اینگونه است که رسول الله صلی الله علیه وآله فرمودند: « مَا تُرِيدُونَ مِنْ عَلِيٍّ، إِنَّ عَلِيًّا مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ، وَهُوَ وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي = از جان علی چه می خواهید؟ همانا علی از من است و من از اویم و او بعد از من ولی همه ی مومنان است.» 📚 سنن الترمذی، ج ۵ ص ۶۳۲ رقم ۳۷۱۲ البانی ضمن تصحیح سند این روایت بعد از نقل تحسین ترمذی، تصحیح آن را از حاکم نیشابوری و ذهبی نیز نقل کرده است. 📚سلسلة الاحادیث الصحیحة، ج 5 ص 261 ح 2223 نسائی نیز آن را نقل کرده و محقق کتاب خصائص، ابو اسحق حوینی سندش را تصحیح کرده است. 📚تهذیب خصائص الامام علی للنسائی، ص 66 ح 64 و ص 78 ح 84 3⃣ بریده اسلمی احمد بن حنبل در مسندش قضیه ی شکایت بریده اسلمی را نقل کرده که آخرش اینگونه است که رسول الله صلي الله عليه وآله فرمودند: « لَا تَقَعْ فِي عَلِيٍّ، فَإِنَّهُ مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ، وَهُوَ وَلِيُّكُمْ بعْدِي، وَإِنَّهُ مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ، وَهُوَ وَلِيُّكُمْ بعْدِي = در مورد على (ع) بى انصافى و بدگویی مکن! او از من است و من از اویم و او بعد از من ولی شماست.» حمزه احمد الزین در تحقیق مسند احمد، سند این روایت را تصحیح کرده است. 📚مسند أحمد بن حنبل، ج 16 ص 497 ح 22908 وصی الله بن محمد عباس نیز در تحقیقش سند این روایت را تحسین کرده است. 📚فضائل الصحابه، ج ۲ ص ۶۸۸ رقم ۱۱۷۵ نسائی هم آن را نقل کرده و محقق کتاب خصائص، ابو اسحق حوینی سندش را تحسین کرده است. 📚تهذیب خصائص الامام علی للنسائی، ص 78-79 ح 85 قال الحوینی: إسناده حسن بما قبله. ألبانی نیز سند این روایت را تحسین کرده و سپس به شبهه ی تشیع راویان این روایات پاسخ داده است. 📚سلسلة الأحادیث الصحیحة، ج 5 ص 262 ح 2223 قلت: وإسناده حسن ... . لازم به ذکر است که حدیث «علی وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ بَعْدِي» با سند صحیح از ابن عباس نیز نقل شده؛ اما محل صدورش را نگفته است. 📚المسند للإمام أحمد، ج 3 ص 331-333 ح 3062 قال احمد محمد شاکر: إسناده صحیح. 🟢 خلاصه ی کلام اینکه واقعه ی غدیر خم از دو حال خارج نیست: 1⃣ به قضیه ی شکایت سپاهیان یمن ارتباطی ندارد. که در این صورت مولی در این حدیث نمی تواند به معنای دوستی باشد و لذا تنها معنای امامت و سرپرستی قابل برداشت خواهد بود. 2⃣ به قضیه ی شکایت سپاهیان یمن ربط دارد. که در این صورت نیز با مراجعه به روایات مربوط به شکایت، می بینیم که صحابه ی شاکی، حدیث غدیر را به گونه ای نقل کرده اند که به روشنی معنای سرپرستی می دهد. ⁉️ اهل سنت کدام یک را انتخاب می کنند؟ 📎 اسکن مدارک، لینک دار شده است. @vesayat 🌐 پایگاه تحقیقاتی وصایت👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅━✺𖣐﴾﷽﴿𖣐✺━┅┄ 🌹۱۸ روز مانده تا عید غدیر🌹 از امیر مؤمنان(علیه السلام) نقل شده است: «والّذی فلق الحبّة و برأ النسمة، إنّه لعهد النبیّ الاُمیّ إلىّ: أنّه لایحبّنی إلاّ مؤمن، و لا یبغضنی إلاّ منافق» (سوگند به خدایى که دانه را شکافت، و انسان را آفرید، همانا پیامبر امّى با من عهد بست که کسى جز مؤمن مرا دوست نداشته باشد و کسى جز منافق با من دشمنى نورزد). 📚صحیح مسلم، ج 1، ص 120، ح 131، سنن الترمذی، ج 2، ص 299، مسند أحمد، ج 1، ص 84 ، سنن ابن ماجه، ج 1، ص 55 ، السنن الکبرى، ج 8، ص 117
🔰سلسله نشست های علمی با موضوع: جریان شناسی نفوذ اهل کتاب در مدرسه صحابه مدرس : حجت الاسلام بهرامی‌زاد 🔸شنبه ها و دوشنبه ها 🔸ساعت ۱۰‌صبح 🔸 ۱۴ جلسه 🔸شروع کلاس ۳ تیر 🔸برادران و خواهران 🏫 قم گلزارشهدا خ شاهرودی روبه‌روی خ‌شهید سقایتی مجتمع زبان،ادبیات و فرهنگ شناسی جامعة المصطفی 🌐لینک ثبت نام: https://form.avalform.com/view.php?id=47401600 برای کسب اطلاعات ارتباط بیشتر به آیدی @ghods_shariif پیام بدهید. 🌐کانال مرکز مطالعات فلسطین https://eitaa.com/flastiin
هدایت شده از سید ابوعماد حیدری
بسم الله الرحمن الرحیم عرض ادب و احترام خدمت مدیر کانال دانشگاہ امامت بندہ سید ابو عماد حیدری ، پژوهشگر پاکستانی ھستم، و از نوشته ها، پستها و فیلمھا ی کانال استفادہ می کنم نیز به زبان اردو ترجمه و در کانال های خودم پخش می کنم. که بعضی از تولیدات رسانی ما حدود سی هزار بازدید دارد. بنده بابت مطالب ارزشمند از مدیر این کانال تشکر می کنم. لینک گروه واتساپ: https://chat.whatsapp.com/EdHdDZWYBUy05bskbT4wPd لینک یوتیوب: https://youtu.be/43Z6TgoyxvI لینک فیس بوک: https://www.facebook.com/syed.haidari.98?mibextid=ZbWKwL
دانشگاه امامت
بسم الله الرحمن الرحیم عرض ادب و احترام خدمت مدیر کانال دانشگاہ امامت بندہ سید ابو عماد حیدری ،
حقیر (آقای بهرامی زاد) از تمامی زحمات مدیران و حامیان مالی کانال برای تهیه کلیپ و ... تشکر می کنم. این را بدین جهت انتشار دادم که دوستان عزیز پی به اهمیت فعالیت های مجموعه دانشگاه امامت ببرند و ما را در این مسیر کمک کنند.