eitaa logo
پایگاه جامع امامت
959 دنبال‌کننده
800 عکس
200 ویدیو
6 فایل
کانال پایگاه جامع امامت فعالیت‌های علمی-پژوهشی در حوزه امامت Emamat.net کانال اطلاع رسانی اخبار بنیاد بین المللی امامت: @Emamat_IF
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیا با معامله کنیم! قرار بذاریم باهاش... که از همین حالا... حرف و رفتار و ظاهر و باطن‌م... می‌شه همونی که مورد رضایِ خودت و امام زمان‌ه! دست از پا نمی‌کنم و... می‌شم مایه‌ی آبروتون! سخت‌ه... اما با کمکِ خودِش... حتما می‌شه انجام داد! 🆔 @AleyasinHusainie 🆔 @Emamat_net
پاسخ مسابقه شب پنجم: د) همه موارد 🎊 بر اساس قرعه‌کشی «آقای محمدحسن صادقیان» انتخاب شدند. 🎊 📑 منبع سوالات این مسابقه، مطالبی است که در همان روز در کانال امامت و‌ یا در ارائه کارشناس بیان می‌گردد. 🎁 هر شب به یکی از پاسخ‌های صحیح به قید قرعه جایزه ناقابلی تقدیم خواهد شد و از میان کسانی که در طول این شب‌ها در مسابقات شرکت نمایند، به قید قرعه به سه نفر جوایزی تعلق خواهد گرفت. 🔻 با ما همراه باشید در پایگاه جامع امامت 🆔@Emamat_net
❇️ مقاله بازخوانی عوامل پیدایش و انحطاط انشعابات انحرافی شیعه در غیبت صغری❇️ 🔸 پیشوایی معصومان علیهم‌السلام، به دو دوره تقسیم شده است: دوره حضور و دوره غیبت. هر یک از این دوره‌ها، دارای ویژگی‌هایی متمایز از دیگری است. یکی از ویژگی‌های دوره حضور، فراهم بودن همه زمینه‌های راهنمایی مردم به سوی حق و دوری از انحرافات و بی‌راهه‌ها بوده که در دوره پس از آن، با غیبت امام علیه‌السلام، زمینه پدیدآمدن و گسترش جریان‌های انحرافی توسعه یافت. البته دیری نپایید که بیشتر این جریان‌های باطل و مدعیان دروغین، به سبب هدایت‌های ظاهری و باطنی امام غایب، روشنگری‌های نایبان خاص و تلاش علمای زمان، چون کف روی آب، نابود شده، به تاریخ پیوستند. این نوشتار در پاسخ به این پرسش است که چه عواملی بر فرایند شکل‌گیری و اضمحلال انشعابات انحرافی شیعه در غیبت صغری، تاثیرگذار بوده و چه پیامدهایی داشته‌اند. بازخوانی و بررسی سه گروه: عوامل زمینه‌ساز، ادامه‌دهنده و انحطاط، و سرانجام پیامدها؛ این پژوهش را شکل داده است. برای مشاهده‌ی متن کامل مقاله به سایت بنیاد بین‌المللی امامت مراجعه کنید. 🆔@emamat_net
💠 سرتیپ پاسدار مهدی کبیری پور، جانشین فرمانده سپاه استان قم و دکتر امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، از جشنواره حکایت حضور بازدید و به تماشای برنامه های این جشنواره نشستند. 🔰 این جشنواره که از ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ شروع و تا پایان هفته ادامه دارد، به همت بنیاد بین المللی امامت و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، قرارگاه فرهنگی نوزده دی قم و خانه فرهنگ و هنر ملل (فهم) در ایام ولادت حضرت ولیعصر عجل الله فرجه در قم برگزار گردید. 🆔 @Emamat_net
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شنیدین می‌گن: خدا گَر ببندد ز حکمت دَری... زِ رحمت گُشاید... دَرِ دیگری! این‌جوری‌ه! که وقتی امیدِت از همه‌جا قطع شده... راهی پیدا می‌شه... که فکرشُ هم نمی‌کنی! اون روز دیر نیس! 🆔@AleyasinHusainie 🆔 @Emamat_net
✨ از امام صادق علیه‌السلام روایت شده: هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می‌کند ای کاش امام حسین علیه‌السلام را زیارت کرده‌بودم آن هنگامی که می‌بیند که با زوار امام حسین علیه‌السلام چه می‌کنند، چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند. (وسائل‌الشیعه/ ج۱۴/ ص۴۲۴) 🆔@emamat_net
❗️ با عرض معذرت پاسخ مسابقه شب چهارم فراموش شده بود: الف) روزه 🎊 بر اساس قرعه‌کشی «خانم طیبه شاکری» انتخاب شدند. 🎊 📑 منبع سوالات این مسابقه، مطالبی است که در همان روز در کانال امامت و‌ یا در ارائه کارشناس بیان می‌گردد. 🎁 هر شب به یکی از پاسخ‌های صحیح به قید قرعه جایزه ناقابلی تقدیم خواهد شد و از میان کسانی که در طول این شب‌ها در مسابقات شرکت نمایند، به قید قرعه به سه نفر جوایزی تعلق خواهد گرفت. 🔻 با ما همراه باشید در پایگاه جامع امامت 🆔@Emamat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بنفسی انت من نازح ما نزح عنا... 🎙 بخشی از سخنرانی حجت‌الاسلام و‌ المسلمین دکتر محمدتقی سبحانی در شب نیمه شعبان 🔸 کلیپ کامل را در آپارات بنیاد بین‌المللی امامت ببینید. 🆔@emamat_net
پاسخ مسابقه شب ششم: ج) وظیفه‌شناسی نسبت به امام 🎊 بر اساس قرعه‌کشی «خانم مهدیه راستین» انتخاب شدند. 🎊 📑 منبع سوالات این مسابقه، مطالبی است که در همان روز در کانال امامت و‌ یا در ارائه کارشناس بیان می‌گردد. 🎁 هر شب به یکی از پاسخ‌های صحیح به قید قرعه جایزه ناقابلی تقدیم خواهد شد و از میان کسانی که در طول این شب‌ها در مسابقات شرکت نمایند، به قید قرعه به سه نفر جوایزی تعلق خواهد گرفت. 🔻 با ما همراه باشید در پایگاه جامع امامت 🆔@Emamat_net
✨با عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، در بنیاد بین المللی امامت برگزار می گردد: 📔 جلسه دفاعیه پایان نامه 👈🏻 رشته امامت ـ سطح ۳ 📝 موضوع: امامت و افضلیت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در حدیث شریف نور با روش علامه میرحامدحسین ره 👨🏻‍🎓 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل سیجانی ✍🏻 استاد راهنما: حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی ✍🏻 استاد مشاور: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی علیزاده نجار 🖊 استاد داور: حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجتبی کلباسی ⏱ زمان: دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ 📍 مکان: قم، خیابان بسیج، جنب کوچه ۳۹، بنیاد بین المللی امامت، سالن جلسات ⚠️ از کلیه امامت پژوهان، طلاب گرامی و محققین محترم جهت شرکت در این جلسه، دعوت به عمل می آید 🏢 مرکز تخصصی امام شناسی 🆔 @emamat_net
✨با عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، در بنیاد بین المللی امامت برگزار می گردد: 📔 جلسه دفاعیه پایان نامه 👈🏻 رشته امامت ـ سطح ۳ 📝 موضوع: القاب امام علی علیه السلام نزد اهل سنت و دلالت آن بر امامت و افضلیت ایشان بر منهج علامه میرحامدحسین ره 👨🏻‍🎓 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین حسین فرامرزی ✍🏻 استاد راهنما: حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد تقی سبحانی ✍🏻 استاد مشاور: حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی علیزاده نجار 🖊 استاد داور: حجت الاسلام والمسلمین دکتر عزّالدین رضانژاد ⏱ زمان: دوشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۵ 📍 مکان: قم، خیابان بسیج، جنب کوچه ۳۹، بنیاد بین المللی امامت، سالن جلسات ⚠️ از کلیه امامت پژوهان، طلاب گرامی و محققین محترم جهت شرکت در این جلسه، دعوت به عمل می آید 🏢مرکز تخصصی امام شناسی 🆔 @emamat_net
پاسخ به شبهه ❇️ غیبت و اختفای امام عصر در کلام شیخ طوسی ❇️ 🔸 برخی از مخالفان امامیه در مدت و شیوهٔ مخفی بودن امام عصر (ع) اشکال کرده‌اند و آن را خلاف عرف و عادت دانسته‌اند. آنان مدت طولانی اختفای حضرت و نیز اینکه هیچ‌کس با ایشان در ارتباط نیست را به هیچ روی نمی‌پذیرند. حتی در برخی از اشکالات بیان شده‌است که اختفایی بیش از ۲۰ سال را سراغ ندارند و این مدت از غیبت پذیرفتنی نیست. شیخ طوسی در پاسخ به این اشکالات اظهار می‌دارد که مخالفان در مقام تقریر مدعا دچار زیاده‌روی و مبالغه شده‌اند و چنانکه پنداشته‌اند، امام علیه السلام از همگان مخفی نیست. به این دلیل که امامیه بر این باورند که تعدادی از اصحاب امام حسن عسکری (ع) در زمان حیات ایشان، امام عصر را زیارت کرده‌اند و پس از شهادت امام عسکری (ع) همین اصحاب خاص بودند که میان حضرت مهدی و شیعیانشان واسطه بودند و به نواب اربعه مشهور شده‌اند. آن نواب خاص هر آنچه را که قرار بود با ظاهر بودن امام عصر انجام شود، از دریافت وجوه و پاسخ دادن به اشکالات و اموری از این دست، با ایفای نقش وساطت به گونه‌ای انجام می‌دادند. شیخ برای نشان دادن غیر عادی نبودن چنین غیبتی به اخبار مشهور برخی از شخصیت‌های برجسته در این باب اشاره می‌کند. نخستین آنان حضرت خضر (ع) است. داستان حضرت یوسف نیز از دیگر موارد نقض این ایراد است. برای مشاهده‌ی ادامه‌ی مطلب به سایت بنیاد بین‌المللی امامت مراجعه کنید. 🆔@emamat_net
👈 بنابر درخواست مکرر طلاب و اساتید گرامی، مهلت ارسال چکیده تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ تمدید شد. 🔸 مهلت ارسال اصل مقاله همچنان تا ۳۱ تیر ۱۴۰۲ خواهد بود. ✍ محورهای مقالات: 1️⃣ شخصیت و زندگینامه علامه میرحامدحسین 2️⃣ آثار علمی علامه میرحامدحسین 3️⃣ اندیشه‌شناسی علامه میرحامدحسین 4️⃣ روش‌شناسی علامه میرحامدحسین 🌐اطلاعات بیشتر در سایت کنگره 🆔@mirhamedhosein
❇️ مرکز تخصصی امام‌شناسی با همکاری حوزه علمیه رضویه شهرستان لامرد برگزار می‌کند. ❇️ 🔰 جلسه توجیهی ثبت نام دوره تخصصی امامت سطح سه حوزه علمیه 🔸 مزایای دوره: ۱. بهره‌مندی از اساتید متخصص ۲. حمایت معنوی از پایان‌نامه سطح ۳ ۳. کمک هزینه تحصیلی ✍🏻 شرایط ثبت نام: ۱. حداکثر سن ۴۰ سال ۲. موفقیت در مصاحبه علمی 🕗 زمان: پنجشنبه ۲۵ اسفندماه ساعت ۸ الی ۱۰ 📍 مکان: حوزه علمیه رضویه شهرستان لامرد 🆔@emamat_net
پاسخ به پرسش ❇️ منطقه «ذی طوی» کجا است؟ و آیا مخفیگاه و محل ظهور امام مهدی (عج) در آن‌جا قرار دارد؟ ❇️ 🔸 در برخی از منابع به محلی به نام «ذی طوی» برای مکان ظهور امام زمان (ع) اشاره شده‌است؟ آیا این مطلب صحیح است و این منطقه در کجا قرار دارد؟ ✍🏻 پاسخ «ذی طوی» که از دو واژه «ذی» به معنای «صاحب» و «طُوَی» با ضمه حرف «ط» و فتحه حرف «واو» تشکیل شده‌است، نام منطقه‌ مرتفعى در اطراف شهر مکه قدیم می‌باشد که خانه‏‌هاى مکه از آن‌جا نمایان بود. البته به تدریج این منطقه در داخل شهر مکه قرار گرفته و به «الزاهر» مشهور شده‌است. گزارش شده که «ذی طوی» بین «حجوان» و «فخ» قرار داشته و کسی که در «مسجد تنعیم» احرام بسته و به سوی «مسجد الحرام» عزیمت می‌کند، پس از عبور از منطقه «فخ» وارد «ذی طوی» شده و سپس از سمت «قبرستان ابوطالب (ع)» به سمت کعبه روانه می‌شود. «عتیبیه» و «جرول» از محلّه‏‌هاى آن است. ذی طوی در محدوده حرم قرار دارد؛ و لذا برای کسی که می‌خواهد وارد مکه شود، مستحب است در این مکان غسل کند. هم‌چنین برای افرادی که از عراق به سمت مکه می‌روند، باید در آن‌جا «تلبیه» را قطع کنند. برای مشاهده‌ی ادامه‌ی مطلب به سایت بنیاد بین‌المللی امامت مراجعه کنید. 🆔@emamat_net