eitaa logo
اقتدار ولایی
1هزار دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 فارین پالیسی: نمی‌دانیم کجا اما انتقام ایران، قدرتمند خواهد بود 🔸نشریه تخصصی سیاست خارجی در آمریکا تاکید کرد: ایران بی‌تردید، واکنشی قدرتمندی به ترورر فرمانده نظامی خود توسط اسرائیل نشان خواهد داد. 🔸فارین پالیسی با اشاره به شهادت سردار زاهدی و برخی همرزمانش در حمله روز دوشنبه اسرائیل به دمشق نوشت: 🔻این حمله افزایش شدید تنش در جنگ سایه کنونی بین اسرائیل و ایران را به دنبال خواهد داشت. حمله هوائی روز دوشنبه، آخرین نمونه از اقدامات اسرائیل برای هدف قرار دادن ژنرال‌های ایرانی و رهبران حزب‌الله لبنان و حماس به‌شمار می‌رود اما به دو دلیل عمده با حملات قبلی اسرائیل متفاوت است و از آغاز دور جدیدی از خشونت‌های احتمالی در منطقه حکایت می‌کند که احتمالا مستقیما از سوی ایران و یا نیرو‌های نیابتی در منطقه صورت خواهد گرفت. 🔸دالیا داسا کایه، کارشناس مرکز روابط بین‌الملل بارکل در دانشگاه کالیفرنیا در این‌باره گفت: 🔻«تاسیسات دیپلماتیک به عنوان مکان‌های ملی و حاکمیتی حفاظت‌شده تلقی می‌شوند. حمله به یک مکان دیپلماتیک مانند حمله به خاک یک کشور است. این عاملی است که احتمالا می‌تواند بازی را تغییر دهد.» 🔸بر اساس الگوی رفتار‌های قبلی ایران، فهرست گزینه‌هایی که می‌تواند تشکیل‌دهنده اقدامات متقابل ایران باشد، نظیر حمله مستقیم موشکی به اسرائیل یا اقدامات غیرمستقیم‌تر نظیر حمله به اماکن متعلق به سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در عراق یا حملات بزرگ‌تر و پرتکرارتر به اسرائیل توسط گروه‌های نیابتی در منطقه موجب نزدیک‌تر کردن ایران و اسرائیل به یک رویارویی نظامی مستقیم می‌شود. 🔸از زمانی که اسرائیل عملیات نظامی در غزه را آغاز کرده، اسرائیل و حزب‌الله مشغول تبادل آتش در چارچوب یک درگیری محدود مرزی بوده‌اند. حزب‌الله مهم‌ترین بازیگر غیردولتی برای ایرانی‌هاست و نیروی بازدارنده نهائی تهران به‌شمار می‌رود، بنابراین ریسک بی‌نهایت بالایی برای افزایش تنش در آن منطقه وجود دارد. https://kayhan.ir/001CHv
بشار اسد در تماس تلفنی با آیت‌الله رئیسی: 🔰 اقدامات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی دست و پا زدن‌های آخر این رژیم است 🔸رئیس جمهور سوریه، در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود، شهادت شماری از مستشاران نظامی ایران را در حمله وحشیانه و پلید رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق صمیمانه تسلیت گفت. 🔸اقدامات جنون‌آمیز اخیر رژیم صهیونیستی دست و پا زدن‌های آخر این رژیم است، امروز بر همگان اثبات شده که رژیم جنایتکار صهیونیستی به هیچ یک از اصول انسانی و بین‌المللی پایبند نیست و تاسف‌بارتر اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی همچنان به حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای از این رژیم ادامه می‌دهند.
🔰عضو شورای عالی سیاسی یمن: غافلگیری‌های نظامی فراوانی در راه است 🔸عضو شورای عالی سیاسی یمن: اشغال بخشی از سرزمینمان توسط دشمن، مانع هدف ما در یاری فلسطین نخواهد شد. 🔸ما می‌توانیم اهداف خود در دفاع ازکشورمان و یاری فلسطین، از ساحل دریای سرخ یا خارج از آن محقق کنیم. 🔸غافلگیری‌های نظامی فراوانی درراه است، عملیاتهای نظامی انجام می‌دهیم که در چارچوب راهبرد رسانه های مشخص افشا می‌کنیم.
🔰 بزرگ‌ترین شرف شهیدان 📝 @kayhan_online
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛢 تولید نفت شیل در ایران ارزان‌تر از آمریکا 🔸تولید نفت شیل در آمریکا توانست صنعت نفت رو به پایان این کشور را نجات دهد. کشوری که بر اثر فرسوده شدن و رسیدن به عمر نهایی چاه‌های خود در سال ٢٠١٠ از تولید ده میلیون بشکه نفت به چهار میلیون رسیده بود. اما به یکباره تکان خورد و دوباره تولیدش را به بالای ده میلیون رساند و امروز حدود سیزده میلیون بشکه نفت تولید می کند. 🔸گفته می‌شود ایران به فناوری‌ دست یافته که تولید نفت شیل را حتی از آمریکا ارزان تر و مقرون به صرفه تر می کند.
🔰فطریه امسال از سوی رهبر انقلاب و مراجع تقلید اعلام شد 🔸دفاتر رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله نوری همدانی و آیت الله مکارم شیرازی، میزان فطریه سال ۱۴۴۵ را به این شرح اعلام کرده‌اند: میزان فطریه قیمت گندم برای هر نفر ۶۵ هزار تومان (شصت و پنج هزار تومان) و قیمت برنج برای هر نفر ۱۸۰ هزار تومان (یکصد و هشتاد هزار تومان) است. 🔸همچنین بنابر اعلام دفتر آیت الله جوادی آملی، مبلغ فطریه برای هر نفر برمبنای قوت غالب منطقه، ۳ کیلو گندم، برنج و مانند آنها و یا معادل قیمت اینها به قیمت روز پرداخت شود. 🔸همچنین کفاره غیر عمد برای هر روز ۱۶ هزارتومان و کفاره عمد برای هر روز ۹۶۰هزار تومان می‌باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم‌اکنون|پوشش زنده منبرالقدس(۱) 📹 دبیرکل جنبش نجباء عراق: عملیات‌های ما علیه فرودگاه‌ها و پایگاه‌‎های رژیم صهیونیستی تا اتمام تجاوز وحشیانه آن به نوار غزه ادامه خواهد داشت اکرم الکعبی در سخنرانی منبرالقدس: 🔸مقاومت اسلامی عراق اعلام می کند عملیات خود علیه فرودگاه ها و پایگاه های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت. عملیات ما تا اتمام تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی در نواز غزه به صورت گسترده ادامه خواهد داشت. 🔸زمانی که اعلام کردیم از فلسطین و قدس نمی گذریم، این یک شعار نبود، بلکه این موضوع از عقیده راسخ ما نشات گرفته است. 🔸تا پاک کردن نجاست های آمریکایی از خاک عراق از پا نمی‌نشینیم. آنچه در نوار غزه در جریان است، بخشی از پیش بینی مقام معظم رهبری از زوال آمریکا و نابودی رژیم صهیونیستی بود. 🔸مقاومت همان نهالی است که حضرت امام خمینی در 45 سال گذشته آن را کاشت. 🔸دولت های غربی و آمریکا بیش از 30 هزار تن مواد تسلیحاتی برای رژیم صهیونیستی ارسال کردند. 6 ماه زنان و کودکان فلسطینی را به خون و خاک کشیدید اما نتوانستید کوچک ترین موفقیتی بدست بیاورید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم‌اکنون|پوشش زنده منبرالقدس(٢) 📹 رهبر جهاد اسلامی فلسطین: نیروهای مقاومت هیمنه رژیم صهیونیستی را از بین بردند زیاد النخاله در سخنرانی منبرالقدس: 🔸عملیات طوفان الاقصی میزان کشورهای مختلف را سنجید. نقش جمهوری اسلامی در یکپارچه کردن نیروهای مقاومت در منطقه ستودنی است. 🔸نیروهای مقاومت هیمنه رژیم صهیونیستی را از بین بردند. از مردم نوار غزه به خاطر فداکاری ها و جان فشانی هایشان تقدیر می‌کنیم. این مردم از جان و مال خود گذشتند تا نام فلسطین باقی بماند. 🔸روز قدس، روز اتحاد مردم و اتحاد مجاهدان است. غزه با رزمندگان مقاومت و مردم فلسطین باقی خواهند ماند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم‌اکنون|پوشش زنده منبرالقدس(۳) 📹 رهبر انصارالله یمن: پایان و سقوط دشمن اسرائیلی امری محتوم و قطعی است سیدعبدالملک بدرالدین حوثی در سخنرانی منبرالقدس: 🔸رژیم صهیونیستی با کمک کشورهای غربی و به خصوص انگلیس اقدام به جنایت های مختلف کرده است. 🔸امروز شاهدیم که نقش آمریکا به عنوان شریک جنایت های رژیم بیش از بیش آشکار شد. مسئله فلسطین موضوع اصلی امت اسلامی است. 🔸هیچ موسسات و نهادی از سازمان ملل گرفته تا شورای امنیت برای بازپس گیری حقوق فلسطینیان اقدام نکرده است و موفق نشده و نمی شوند. 🔸شکست رژِیم در سال 2006 میلادی و هخمچنین شکست رژیم در سه مرحله در نوار غزه، بخشی از ناتوانی رژیم صهیونیستی است. هم اکنون هم بیش از 6 ماه است که در نوار غزه مشغول جنایت هستند بدون آنکه هیچ دستاوردی به دست آورند و بتوانند حتی یک اسیر خود را آزاد کنند 🔸موضوع فلسطین با سرنوشت امت اسلامی گره خورده است. آموزه های قرآتی ما نیز به این موضوع اشاره کرده است که پایان و سقوط دشمن اسرائیلی امری محتوم و قطعی است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم‌اکنون|پوشش زنده منبرالقدس(۴) 📹 رئیس دفتر سیاسی حماس: طوفان‌الاقصی دسیسه عادی‌سازی روابط با اسرائیل را از بین برد اسماعیل هنیه در سخنرانی منبرالقدس: 🔸در این نبرد تمام داستان سرایی های رژیم صهیونیستی در مورد ارتش خودش سرنگون شد. وحشی گری های رژیم صهیونیستی که امروز شاهد آن هستیم نشان دهنده این پیام مهم است که این رژیم فهمیده است که نمی تواند به عنوان عاملی اشغالگر در برابر ملت فلسطین ادامه حیات دهد. 🔸با تمامی دسیسه هایی که در مورد عادی سازی روابط با رژیم صورت گرفت اما طوفان الاقصی تمامی این تلاش های مذبوحانه را از بین برد. 🔸نبرد طوفان الاقصی، جبهه های مقاومت را در فلسطین و لبنان و یمن و عراق یکپارچه کرد و با حمایت های جمهوری اسلامی ایران این مهم صورت گرفت. 🔸جنایت زشت رژیم صهیونیستی در کشور سوریه را محکوم می کنم که منجر به شهادت تعدادی از فرماندهان سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم‌اکنون|پوشش زنده منبرالقدس(۵) 📹 دبیرکل حزب‌الله لبنان: طوفان الاقصی ستون های اسرائیل را به لرزه انداخت سیدحسن نصرالله در سخنرانی منبرالقدس: 🔸طوفان الاقصی اصل بقای رژیم صهیونیستی را به خطر انداخت. 🔸در سالیان آینده آثار و نمودهای زوال اسرائیل مشخص خواهد شد. 🔸کابینه دشمن هرگز نمی‌تواند آثار زلزله طوفان الاقصی را پنهان کند. 🔸طوفان الاقصی همه دستاوردهای مقاومت در سال های گذشته را تثبیت کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم‌اکنون|پوشش زنده منبرالقدس(۶) 📹 رئیس جمهوری اسلامی ایران: آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است آیت‌الله رئیسی در سخنرانی منبرالقدس: 🔸به برکت ایمان و شجاعت فلسطینیان در عملیات طوفان الاقصی امروز بر همگان آشکار شده است که اسرائیل سست تر از خانه عنکبوت است. 🔸اسرائیل به دنبال نابودی ملت فلسطین است. امروز آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد نشان می‌دهد که اسرائیل به هیچ یک از اصول بین المللی پایبند نیست. 🔸آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است. مقاومت مثال زدنی ملت فلسطین بر اساس ایمان آنها بود. قدس شریف به جایگاه حقیقی خود باز خواهد گشت. دشمن صهیونیستی نمی‌تواند شکست خود را ترمیم کند.
48.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 عملیات H - 3 🔸روایتی از یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های هوایی دنیا که با درایت خلبانان ایرانی، ستون‌فقرات نیروی هوایی عراق را شکست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 اعلام آماده باش سطح بالا در اسرائیل همزمان با اختلال سیستم Gps تمام کشتی‌ها در خلیج فارس و بحرین 🔸آماده باش سطح بالا در اسرائیل برای پاسخ احتمالی به ترور ژنرال ایرانی در دمشق و فراخوان گسترده نیروهای ذخیره یگان‌های دفاع هوایی اعلام شده است. 🔸همزمان با آماده‌باش صهیونیست‌ها، اداره دریانوردی انگلستان اعلام کرد؛ سیستم Gps تمام کشتی‌ها در خلیج فارس و بحرین مختل و غیرفعال شده و اطلاعاتی از آنها ندارد.
🔺ساعت صفر نزدیک است.‌‌.. سید ابراهیم رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوک بی‌مزه مشاور امنیت ملی آمریکا درباره بشردوستی صهیونیست‌های وحشی 📹 جان‌کربی: ما هیچ مدرکی دال بر اینکه اسرائیلی‌ها تاکنون قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نقض کرده‌ باشند، پیدا نکرده‌ایم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 امروز تأثیرگذاری رسانه در عقب راندن دشمن، بیش از موشک و پهپاد است ✏️ رهبر انقلاب: امروز در دنیا چالشها و درگیری‌ها چالشهای رسانه‌ای است. بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و مانند اینها تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تأثیر میگذارند و دلها را تحت تأثیر قرار میدهند، ذهنها را تحت تأثیر قرار میدهند. جنگ، جنگ رسانه‌ای است؛ هر کس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، در اهدافی که دارد ــ هر هدفی ــ موفّق‌تر خواهد بود. 🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار شاعران. ۱۴۰۳/۱/۶
. از تورم ناراحتند یا از ۳ رقمی نشدن آن؟! 🔹روزنامه اعتماد دیروز، تیتر اول خود را به عنوان «ناکامی در مهار تورم و رشد» اختصاص داد. ♦️این روزنامه به قلم عباس عبدی نوشت: «در ابتدای سال گذشته شعار رشد اقتصادی و مهار تورم اعلام شد. اگر بخواهم داوری نهائی را در‌باره میزان موفقیت این شعار بگویم، شکست است، هرچند شکست قابل تحملی است. در ۵ سال گذشته سطح عمومی قیمت‌ها بیش از ۵ برابر افزایش یافته است. نه تنها تورم نصف و تک رقمی نشده که بیش‌تر هم شده. البته تورم در دو ماه پایانی سال حول و حوش ۲ درصد در ماه بود که قدری کاهشی شد. ولی در هر صورت وضعیت تورم هنوز بالاتر از تورم سال ۱۳۹۹ یعنی بدترین سال دولت آقای روحانی است. همچنین براساس آمار رسمی می‌توان گفت که رشد اقتصادی در وضعیت بسیار بدی است". 🔹درباره این تحلیل، چند نکته شایان یادآوری است. بنابر اعلام وزیر اقتصاد، «تورم نقطه به نقطه از ۵۵ درصد در فروردین سال گذشته به ۳۲.۳ در اسفند ماه رسیده و تورم سالانه از ۴۵ به ۴۰،۷ درصد کاهش یافته است». ♦️این در حالی است که روزنامه اعتماد خرداد دو سال قبل در تیتر اول خود، از قول برخی حامیان روحانی، «تورم سه رقمی» را پیش‌بینی کرد. آنها از میراث مخرب دولت روحانی خبر داشتند: تورم ۶۰ درصدی، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی، معدل رشد اقتصادی ۶ دهم درصدی ظرف ۸ سال، و بدهی انباشته ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی. 🔹آنها همچنین خبر داشتند که به اعتبار کاهش فروش نفت در حد چند صد هزار بشکه و خالی شدن خزانه ارزی در دولت روحانی، دولت رئیسی مجبور به توقف واگذاری ارز ۴۲۰۰ تومانی شده و همین، موجب تورم جدید خواهد شد. ♦️دولتمردان روحانی در نشست اول خود با آقای رئیسی در مرداد ۱۴۰۰ خبر داده بودند که دولت قادر به پرداخت حقوق سرِ ماه کارمندان خود نیست. 🔹همچنین نویسنده اعتماد دو سال قبل، هر دو صورت ادامه یا توقف سیاست ارزپاشی دولت روحانی را «دو پوست موز زیر پای دولت رئیسی» خوانده بود؛ و روزنامه‌های حامی دولت سابق مثل سازندگی و اعتماد، آن را «استخوان در گلوی دولت رئیسی» نامیده بودند! ♦️عبدی عضو اتاق تیتر روزنامه‌ای است که تیتر القایی و مخرب «تورم سه رقمی» را خرداد ۱۴۰۱ زدند. آنها بر اساس میراث ویرانگر دولت قبل، پیش‌بینی می‌کردند دولت نوپای رئیسی در میانه سال ۱۴۰۱ به زمین بخورد، به ویژه این که به تصریح مقامات دولت روحانی، فروش نفت بشدت کاهش یافته بود. 🔹با وجود این وضعیت، دولت رئیسی توانسته بخش مهمی از صادرات نفت را احیا کند، رشد اقتصادی نزدیک به صفر را به بالای ۴ درصد برساند، چند هزار کارخانه تعطیل یا نیمه تعطیل را به چرخه تولید برگرداند و شتاب افزایش تورم بکاهد، هر چند که نرخ تورم همچنان بالاست. @IMANI_mohammad
از شیپور جنگ با طالبان تا تقلا به نفع نفرین شدگان! ♦️غربگرایانی که امروز فاز عقلانیت برداشته اند و می گویند نباید با انتقام گرفتن، وارد تله درگیری با اسرائیل شد، همان هایی هستند که چند سال قبل، بی هنگام غیرتی (!) شده بودند و می گفتند ایران باید هر چه سریع تر به افغانستان حمله کند و با طالبان بجنگد! 🔹ماجرا در آن زمان، ربط مستقیمی به ما نداشت و آمریکا پس از سال ها سرشکستگی و هزینه دادن نافرجام، افغانستان را تخلیه کرده بود. اما اکنون اسرائیل، چند فرمانده نظامی ما را در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسانده است. ♦️آیا عجیب نیست که غربگرایان -چه آنها که مامور و مزدورند، و چه کج فهمان و بازی خوردگان- در هر موضع گیری، دقیقا همان می گویند که اقتضای منافع و نقشه های آمریکا و اسرائیل است؟! 🔹اگر آمریکا بخواهد ایران را با کشور همسایه درگیر کند، اینها بلافاصله غیرتی می شوند و بدون آن که حاضر باشند خودشان بجنگند، در شیپور جنگ می دمند؛ اما اگر اسرائیل، نگران اقدام ایران به تلافی ترور فرماندهانش باشد، خواستار بی عملی می شوند. ♦️البته این حرف که با آمریکا و اسرائیل درگیر نشوید و گزک دست شان ندهید، مربوط به امروز و دیروز نیست. اگر مردم و نظام می خواستند به طوطیان مقلّد واشنگتن و لندن و تل آویو اعتنا کنند، نه انقلاب می کردند و شاه و حامیان غربی اش را بیرون می کردند؛ 🔹و نه آمریکا را در منطقه به هزیمت می کشاندند، و اسرائیل را به نقطه بی بازگشتی می رساندند که ده ها سیاستمدار ارشد صهیونیست، درباره جدی بودن تکرار "نفرین ۸۰ سالگی حکومت یهود" و ندیدن چند سال آینده هشدار بدهند. ♦️اصل مجازات، همین روندی است که پیوسته انجام شده است: تنگ تر کردن حلقه محاصره، زدن ضربات راهبردی پیاپی و راندن اسرائیل به لبه پرتگاه. اما این حرکت راهبردی، مانع از مجازات صهیونیست ها به خاطر جنایات اخیر در غزه و سوریه و لبنان نخواهد شد. @IMANI_mohammad
♦️شبکه تلویزیونی وابسته به موساد، پیغام ایران را گرفت: بنرهای "انتقام می‌گیریم" در تهران با تصاویر ۵ فرمانده ارشد اسرائیل. 🔹فارین پالیسی: نمی دانیم کجا، اما انتقام ایران، قدررتمند خواهد بود. ♦️نیویورک تایمز: راهبرد ایران با ترورر اخیر متوقف نمی شود. سیاستمداران آمریکایی نگرانند اقدام اسرائیل، موجب حملات تلافی جویانه‌ علیه اسرائیل و آمریکا خواهد شد. 🔹سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون: ما در کانال‌های خصوصی به ایران اعلام کرده‌ایم مسئول حمله‌ای که در دمشق رخ داد، نیستیم. مجدداً تاکید می‌کنم، آمریکا هیچ دخالتی نداشت. آمریکا با ایران تماس گرفت زیرا می‌خواست عدم دخالت خود را در میان تنش‌های بالا در منطقه بیان کند. ♦️یاکوو عمیدرور، رئیس اسبق شورای امنیت ملی اسرائیل: ایران سالهاست در حال ساخت یک استراتژی هوشمندانه برای جنگ است . از جمله ایجاد "حلقه آتش" در اطراف اسرائیل. برای اسرائیل دشوار است که با مجموعه نیروهایی که ایران از هر طرف تشکیل داده، مقابله کند. 🔹یوسی میلمان تحلیلگر صهیونیست: چه خواهد شد؟ احتمالا فراموش کرده ایم که آمریکا دژانویه 2020، سلیمانی را حذف کرد. اما آیا چیزی تغییر کرد؟ ______________________ 🖌: ترس آشکار آمریکا از ایران در اعتراف ضمنی معاون سخنگوی پنتاگون