43.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سرخط
شاهکار ارتش در آماده سازی تجهیزات و تکنولوژی نظامی / چگونه ارتش تحریم ها و تخریب ها را بی اثر کرد ؟
26.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشک های کروز ایرانی به ونزوئلا رسیدند ...
#پارتیزان
🔻فهم رویداد در روایت فلسفۀ تاریخ:
جهان در متن جابجایی ساختارشکنانه
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. جنگ اوکراین، جنگ غزه، واکنش ایران، تکانخوردن جامعۀ غربی دربارۀ وحشیگری اسرائیل و ... . آنچه که رخ داده است را میتوان مجموعهای از «رویدادهای پراکنده» و «اتّفاقهای روزمره» انگاشت که از قلمرو سیاست و حتی سیاستِ معطوف به اکنون فراتر نمیروند و از هیچ تحوّلِ گستردهای حکایت نمیکنند. کسانی که قادر نیستند میان حادثههای «اکنون زده» و «ناتاریخی» از یک سو، و حادثههایی که رگههای «تمدّنی» دارند و میتوانند مانند «نقطۀ عطف» عمل کنند از سوی دیگر، تفکیک کنند چنین برداشتی دارند، اما واقعیّت این است که رویدادهای اخیر، بسیار بیش از مناسبات و معادلات سیاسیِ محض و محدود به اکنون هستند. برخی از جریانها و نیروهای اجتماعی، دلالت تاریخی دارند و میتوانند زنجیرهای از رویدادهای تاریخ ساز را بیافرینند و به مثابه نقطۀ عطف عمل کنند. جنس این نیروها و رویدادها، متفاوت با هستیهای اجتماعیِ عادی است و قادر به «ساختارشکنی» و «عبور از اکنون» هستند. نیروها و رویدادها، اغلب در شرایطِ پیش ساخته و قفس گونه، اسیر هستند و قدرت و بضاعتِ فراروی از آنها را ندارند و می خواهند با آنچه که هست و آنچه که اقتضای ساختار است، عمل کنند، در حالی که قرار داشتن در «موقعیّت تاریخی»، به معنی درهم شکستن ساختار و اراده کردن وضعی است که ساختار کنونی، نمیتواند آن را رقم بزند. بسیاری از نسخهها و الگوها، در حصار «ساختار» به سر میبرند و ساختار دیگری را طلب نمیکنند و از این جهت، خصوصیّت «انقلابی» و «شکننده» ندارند. تنها نسخهها و الگوهایی که خود را در موقعیّت انقلابی تعریف میکنند و می خواهند از وضع موجود، عبور کنند، استعداد و امکان گذار تاریخی دارند. ازاینرو، باید میان «لایۀ انقلابی» و «لایۀ عادی»، تمایز نهاد و فهمِ «چرخش ساختاری» از تکانهها و تغییر هایی داشت که میخواهند زمینه سازِ انتقال انگارهای و گذار تمدّنی باشند:
بویِ بهبود ز اوضاعِ جهان میشنوم
شادی آورد گل و بادِ صبا شاد آمد
[دوّم]. اگر در گذشته دربارۀ امکانِ گذار تمدّنی و تحوّل ساختاری سخن گفته میشد و گفتگوها دربارۀ تحصیل شرایط گذار بود، انقلاب اسلامی و تداوم آن نشان داد که وضع تاریخی، دگرگون شده و دیگر تمدّن غربی نمیتواند بر ادّعای جهان شمول بودن خود پافشاری نماید و خود را عالَمگیر قلمداد کند. این انقلاب، لحظهای و نقطهای نبود که بتوان آن را یک چرخش تصادفی و انحراف ناگهانی از سیر تاریخیِ تجدّد دانست، بلکه عقبۀ طولانیای داشت که دستکم از مشروطه به این سو، صورت بندی شده بود. انقلاب ایران، میوۀ یک نهضت اجتماعیِ ریشهدار و دیرینه بود که از عمق خاک جامعه برآمد. در مرحلۀ بعد، ماندگاری این انقلاب، فرضیه های تجدّدی را با تعلیق و تردید مواجه کرد و روز به روز، بر بیاعتباری آنها افزود. این انقلاب، سودای بیرونی و جهانی داشت و باشتاب، پا فراتر از مرزهای خویش نهاد و «خویشتن تاریخی»اش را در «ناخویشتن جغرافیایی» گسترانید. خاصیّت پدیده های تاریخی، همین است که مرزها را در مینوردند و حصارنشین و بومبسنده نیستند. این انقلاب و درخششهای چهار دههاش، مسلمان غیر ایرانی را سودایی کرد و همگان را در اندیشۀ رقم زدن تاریخ جدیدِ محمّدی فرو برد: «فریب چشم تو، صد فتنه در جهان انداخت». امروز در منطقۀ غرب آسیا، جماعات نظامی و سیاسیِ متعدّدی حضور دارند که فارغ از دولتها، ریشه در خواست مردمی دارند و به نیروهای تاریخیِ مؤثّر و تعیین کننده تبدیل شدهاند. ظهورات متأخّر، دلالت بر طلیعۀ تاریخ جدید دارد:
حُسْنَت، به اتفاق ملاحت، جهان گرفت
آری، به اتفاق، جهان میتوان گرفت
🔻فهم رویداد در روایت فلسفۀ تاریخ:
جهان در متن جابجایی ساختارشکنانه
🖊مهدی جمشیدی
[سوّم]. اینهمه، نشانگر آن است که باید سطح تحلیل را به «فلسفۀ تاریخ» سوق داد و به سطوح فروتر، بسنده نکرد. آن حوزۀ معرفتی که میتواند از عهدۀ فهم رویدادهای تاریخی برآید و چرخش و دگردیسی را فهم کند، فلسفۀ تاریخ است. اگر از این سطح فروتر برویم، دچار تقلیلگرایی خواهیم شد و جز مشاهدۀ سلسلهای از رویدادهای درون ساختاری، دریافت و فهمی نخواهیم داشت. مسألۀ پشت صحنه، تولّد یک تمدّن دیگر است که از هر جهت، تمدّن غربی را به چالش میکشد و «بنیانهای قدسی» را جایگزین «بنیانهای مادّی» میکند. «تغییر بنیانها»، تغییر سادهای نیست که بتوان آن را به مناسبات سیاسی فروکاهید، بلکه باید برآمدن یک تاریخِ متفاوت را نتیجه گرفت و از دریچۀ فلسفۀ تاریخ به ماجرا و معرکۀ منازعات نگریست. نه علوم اجتماعی و نه علوم سیاسی، هیچ یک نمیتوانند توضیح نظریِ پهندامنه و عمیقی از این موقعیّت تاریخی ارائه کنند و به باطن و غایت آنچه که میگذرد پی ببرند. باید رویکردی را برگزید که همزمان، وجه «فلسفی» و «تاریخی» داشته باشد و از تقابل سرنوشت ساز دو تاریخ حکایت کند. فلسفۀ تاریخ میتواند شدنهای فربهِ تاریخ را تبیین کند و با غرق نشدن در جزئیّات تشویشگر، چرخشهای بزرگ را فهم کند.
[چهارم]. در سالهای پایانی گام اوّل انقلاب، فرضیۀ غرب این بود که نفسهای انقلاب ایران به شماره افتاده و کار انقلاب، تمام است و باید برای دورۀ پس از آن چارهای اندیشید و نیروهای سیاسیِ متفاوتی را به صحنه آورد. فرضیۀ رسانهای شده و پُرتکرار آنها، پایان یافتن حیات انقلاب بود و برای تحقّق آن، وعدههای کوتاهمدّت میدادند. در حرکت هماهنگ و متراکم، تصویر متأخّر از نظام جمهوری اسلامی در رسانه های غربی، از روند زوالی و انحطاطی این نظام حکایت میکرد و حتی در درون ایران نیز کسانی دچار تردید و تزلزل شده بودند و گمان میکردند انقلاب، فردایی نخواهد داشت. اما چندی نگذشت که ورق برگشت و از متن تهدیدها و تکانهها و چالشها، افق دیگری سربرآورد که حکایت از پیشروی چشمگیر انقلاب ایران داشت. انقلاب ایران، نه تنها ماند و فرونپاشید، بلکه قدرتمندتر از گذشته، جلوهگری کرد و در برابر سلطۀ غرب، موضع گیری کرد. این مواضع، دیگر از جنس سخن نبودند، بلکه تحقّق عملی و بیرونی یافتند و در جبهههای مختلف، دشمن را به عقب راندند. خاموش کردن فتنۀ داعش، یک بارقۀ امید بخش بود و چندی بعد نیز حادثۀ غزه نشان داد پای یک جریانِ تاریخیِ پیشرونده در میان است و یک روند تثبیت شده و مدّعی، شکل گرفته است. دراینمیان، واکنشهای دانشگاهی در آمریکا، روی دیگر سکۀ تحوّل تاریخی را عیان کرد که «برافتادن اعتبارِ تاریخِ معارض» است. تاریخِ معارض، در درون خودش به چالش کشیده شده و در معرض پرسشهای سخت و فلجکننده قرار گرفته است. اینک، نیروهایی از درون جامعۀ نخبگانی آمریکا شوریدهاند و مواضع برون تمدّنیِ آن را برنمیتابند. این اتّفاق را که «تناقضهای خویش برانداز غرب» روایت میکند نباید ساده انگاشت:
مدّتی معکوس باشد کارها
شحنه را دزد آورد بر دارها.
.
💢 تاوان سنگین
جنایت در رفح برای اسرائیل
🔹ایران مقتدر، بیست روز قبل، با حمله مستقیم موشکی و پهپادی، ابهت اسرائیل را در هم شکست و ضربه راهبردی به این رژیم زد.
♦️رژیم صهیونیستی، در آستانه ارتکاب جنایت جنگی/ نسل کشی جدید در رفح است؛ منطقه ای که یک و نیم میلیون نفر از ساکنان مظلوم غزه به آنجا رانده شده اند.
🔹حزب الله لبنان و انصار الله یمن، به عنوان دو بازوی قدرتمند مقاومت در منطقه، تهدید کرده اند که در صورت جنایت جدید صهیونیست ها در رفح، حملات خود را وارد مرحله جدید -از جمله حمله به کشتی ها و بنادر صهیونیستی در مدیترانه- خواهند کرد؛
♦️حزب الله دیروز و امروز، شدید ترین حملات طی دو ماه اخیر را که با گرفتن تلفات سنگین همراه بود، ترتیب داد و آماده گسترش جنگ، به عمق ده ها کیلومتری در شمال فلسطین اشغالی است.
🔹در این میان، یکی از گزینه هایی جدی با قابلیت عملیاتی، هشدار ایران، مبنی بر مجازات شدیدتر رژیم صهیونیستی در صورت نسل کشی جدید در رفح است. جنایت صهیونیست ها بدون چراغ سبز آمریکا ممکن نیست و بنابراین، در صورت وقوع، آمریکایی ها در منطقه تاوان خواهند داد.
♦️هشدار قاطع مقاومت منطقه مبنی بر تشدید مجازات اسرائیل در صورت وقوع جنایت جدید در رفح، می تواند عامل تشدید و تصاعد اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه های آمریکا و اروپا باشد.
🔹در این مصاف جدید، شایسته است فعالیت های وزارت خارجه در دو حوزه دیپلماسی بین دولتی و دیپلماسی عمومی وارد دور تازه ای شود. همچنان که طی چند ماه گذشته، پشتیبان قدرتمندی برای میدان بوده است.
♦️اجمالا این که هم افزایی بیشتر میدان و دیپلماسی و رسانه، می تواند فشار عمومی بر رژیم مستاصل صهیونیست و حامی آمریکایی آن را افزایش دهد و نباید از این قابلیت بازدارنده غفلت کرد.
@IMANI_mohammad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سند تحول در کشو مدیران ما خاک میخورد/ عدم به کارگیری نیروی پرورشی در مدارس خیانت است
محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در #ثریا:
🔸در طول این ١٨ سال فقط یکبار جذب رسمی مربی پرورشی داشتهایم و بقیه جذبها در حدود ٧٠٠ نفر در سال بوده!
🔸٧٠ هزار نیروی پرورشی در مدارس کم داریم.
🔸اگر عدم توجه به نیروی پرورشی خیانت نبود چه میتواند جز این باشد!
🔸سند تحول آموزش و پرورش در کشو مدیران ما خاک میخورد!
پاسخ دندانشکن #حجت_الاسلام_راجی در پاسخ به نظر یکی از کاربران در ویراستی
⁉️ ویراستی چیست؟
یک شبکه اجتماعی کوتاهنویسی است که جایگزینی برای شبکه اجتماعی توئیتر میباشد.
🔴 پیشنهاد میشود تمامی کاربران این شبکه اجتماعی را نصب و نظرات خود را در دید مخاطبین بگذارند و از آخرین مواضع حجت الاسلام راجی مطلع شوند.
______________________
🔸 اگر ویراستی را نصب دارید
🔸 اگر ویراستی را نصب ندارید
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
📖✨نامه پر غصه رهبری درباره انحلال جهاد سازندگی
#خیانت_مجلس_ششم در انحلال جهاد سازندگی در سال 1379
🔰 ویراست و توئیت #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت سالروز #بسیج_سازندگی
📖 تقویم شیعه
☀️ سهشنبه:
شمسی: سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
میلادی: Tuesday - 07 May 2024
قمری: الثلاثاء، 28 شوال 1445
🌹 امروز متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليه السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليه السّلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 امام زمان نسبت به نام ۲ نفر حساس است
🔴 حکایت عجیب گلایه از امام زمان ارواحنا فداه در حرم امام رضا علیهالسلام
🎙حجت الاسلام #عالی
💎✨گناه و نماز
🍀❤️🌸امام علی علیه السلام:
گناهى که مهلت یابم پس از آن، دو رکعت نماز بخوانم، مرا اندیشناک نمی کند.
📚نهج البلاغه/حکمت299
هر انسانی ممکن است به دلایل مختلف وسوسه و دچار گناه شود، اما اگر بلافاصه پشیمان شود و با سجده در برابر خالق قهار، به ذلت خود اعتراف کند، خداوند توبه اش را می پذیرد.
https://eitaa.com/EqtedareVelaeii/59423
🔺متن کامل سرودهی حضرت آیتالله خامنهای که یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در جلسهای خواندند
https://eitaa.com/EqtedareVelaeii/59431
🔺سرودهی افشین علا درباره عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب
https://eitaa.com/EqtedareVelaeii/59432
🔺سرودهی میلاد عرفانپور در استقبال از غزل رهبر انقلاب
#پرسه_در_فضای_مجازی
🔸از اعتراض با پرچم ایران، مقابل کاخ سفید تا تعطیلی اقتصادی دهه ۹۰!
#سرویس_اجتماعی
✔️💥جشن پوریم، یادبود خونخواری صهیونیستها و نسلکشی ایرانیان +عکس و فیلم
جشن پوریم یهودیان در واقع تلاشی است که آنان از قرون گذشته تاکنون در جهت حفظ و احیای سنت قتل عام و نسل کُشی در ایران باستان انجام داده اند ادامه در لینک زیر :
mshrgh.ir/1588093