✅ اعتراض حسین شریعتمداری به یک اظهارنظر نسنجیده
🔹کیهان نوشت: چه کسی با حرف زدن دانشجویان و حتی اعتراض و اعلام نظر آنها مخالف است و کجا و چه زمانی دانشجویی صرفا به خاطر حرف زدن یا حتی اعتراض اخراج شده است؟!
🔹رئیس جمهور به وزیر علوم دستور دادهاند همه اساتید و دانشجویان اخراجی به دانشگاه بازگردند!
🔹اولاً؛ مگر چه تعداد اخراج شدهاند؟ ثانیاً؛ باید دید به چه علت اخراج شدهاند؟ ثالثاً؛ بازگرداندن کسانی که اخراج آنها مطابق قانون بوده است یک اقدام غیرقانونی است و رئیسجمهور که اینهمه درباره ضرورت اجرای قانون سخن میگفت و آنهمه شعار قانونگرایی میداد!
🔹این اقدامات غیرقانونی باید کار کسانی باشد که در پوشش کارشناس، اطراف رئیسجمهور جا خوش کردهاند. درست است که آقای رئیسجمهور گفته است کارها را به کارشناسان میسپارد ولی خود ایشان در اینگونه امور صاحبنظر است و نباید به مشاوران نااهل اجازه بدهد «وفاق ملی» مورد نظر ایشان را به «وفاق میلی»! تبدیل کنند. نباید به هرچه آنها خواستند تن بدهد.
به حقیقت بپیوندید👇
@hagheeghat
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ (5)
(خدايا) تنها ترا مى پرستيم و تنها از تو يارى مى جوئيم.
انسان بايد به حكم عقل، بندگى خداوند را بپذيرد. ما انسان ها عاشق كمال هستيم و نيازمند رشد و تربيت، و خداوند نيز جامع تمام كمالات و ربّ همه ى هستى است. اگر به مهر و محبّت نيازمنديم او رحمان و رحيم است و اگر از آينده دور نگرانيم، او صاحب اختيار و مالك آن روز است. پس چرا به سوى ديگران برويم؟! عقل حكم مى كند كه تنها بايد او را پرستيد و از او كمك خواست. نه بنده هوى و هوس خود بود و نه بنده زر و زور ديگران.
در نماز، گويا شخص نمازگزار به نمايندگى از تمام خداپرستان مى گويد: خدايا! نه فقط من كه همه ى ما بنده توايم، ونه تنها من كه همه ى ما محتاج و نيازمند لطف توايم.
خدايا! من كسى جز تو را ندارم «ايّاك» ولى تو غير مرا فراوان دارى و همه هستى عبد و بنده ى تو هستند. «ان كلّ من فى السموات و الارض الاّ اتى الرّحمن عبداً»(41) در آسمان ها و زمين هيچ چيزى نيست مگر اين كه بنده و فرمان بردار خداوند رحمان هستند.
جمله «نعبد» هم اشاره به اين دارد كه نماز به جماعت خوانده شود و هم بيانگر اين است كه مسلمانان همگى برادر و در يك خط هستند.
مراحل پرواز معنوى، عبارت است از: ثنا، ارتباط و سپس دعا. بنابراين اوّل سوره ى حمد ثناست، آيه ى «ايّاك نعبد» ارتباط و آيات بعد، دعا مى باشد.
گفتگو با محبوب واقعى شيرين است، شايد به خاطر همين كلمه «ايّاك» تكرار شد.
- ابتدا بايد بندگى خدا كرد، آنگاه از او حاجت خواست. «نعبد، نستعين»
- بندگى، تنها در برابر خداوند رواست نه ديگران. «ايّاك نعبد»
- گر چه عبادت از ماست، ولى در عبادت كردن نيز نيازمند كمك او هستيم. «ايّاك نعبد و ايّاك نستعين»(42)
- «ايّاك نعبد و ايّاك نستعين» يعنى نه جبر است و نه تفويض. چون مى گوييم: «نعبد» پس داراى اختيار هستيم و نه مجبور. وچون مى گوييم: «نستعين» پس نياز به او داريم و امور به ما تفويض نشده است.
- شناخت خداوند و صفات او، مقدمّه دست يابى به توحيد و يكتاپرستى است. «ربّ العالمين، الرّحمن الرّحيم، مالك يوم الدّين، ايّاك نعبد»
- از آداب دعا و پرستش اين است كه انسان خودرا مطرح نكند و خود را در حضور خداوند احساس كند. «ايّاك نعبد...»
- توجّه به معاد، يكى از انگيزه هاى عبادت است. «مالك يوم الدّين ايّاك نعبد»
-----
41) مريم، 93.
42) و ما كنا لنهتدى لولا ان هدانا اللَّه» اگر هدايت الهى نبود ما هدايت نمى يافتيم. اعراف، 43.
https://eitaa.com/tafsirqraninoor
من اگر دسترسی به جناب آقای سردار استاد دکتر نماینده و رئیس مجلس، محمدباقرقالیباف داشتم و نیز اگر دسترسی به آقای دکتر پزشکیان، رئیس جمهور ترکتاز درعرصه انقلاب و رنگباز درپهنه نهج البلاغه داشتم، ازجان خودمیگذشتم و در راه خدا هر دو را باهم اعزام انقلابی میکردم تابه کلاسهای نهضت سواد آموزی حجه الاسلام قرائتی رفته، برداشت و قرائت خود را ازقرآن و نهج البلاغه اصلاح کنند و اینقدر برای این ملت گربه نرقصانند وخالی نبندند!.
✍️: علیرضا.ح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 عجب روزگاری شده است !؟
🔹فواحش بی صبرانه منتظرند تا دینداران و حافظان نهج البلاغه حرام خدا را برایشان آزاد کنند!
🔹اقای پزشکیان برچه دینی استوار هستید که هرزه های خیابانی اینگونه بر روی شما حساب ویژه باز کرده اند؟!
﹏﹏⃟🌻﹏﹏﹏
🌍 کانال بین المللی طلایه داران بدون مرز( تلکرام_ ایتا_ بله 👇)
╭┅┈┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈╼┅╮
𑁍 @Talayedaran14 𑁍
╰┅╾┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈┈┅╯
26.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌍 معاویه های انقلاب در حال #تحریفاند!
🔹خط تحریفی که #حق را از حضرت علی سلب کرد،
🔹حسن مجتبی را به #صلح واداشت،
🔹 سیدالشهداء را به گودی #قتلگاه فرستاد، اکنون نیز در حال #تحریف است!
🔻کوتاهی و سکوت در مقابل این جریان مشخص میکند که آیا ما اهل #کوفه هستیم و #علی تنها میماند، یا خیر!!!!
#فتأمّل
﹏﹏⃟🌻﹏﹏﹏
🌍 کانال بین المللی طلایه داران بدون مرز( تلکرام_ ایتا_ بله 👇)
╭┅┈┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈╼┅╮
𑁍 @Talayedaran14 𑁍
╰┅╾┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈┈┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بدون تعارف با همسر شهید رئیسی
سوال مجری برنامه از همسر شهید رئیسی: آقا در مورد شهید رئیسی گفتند که دلم برای رئیسی سوخت، مصداقش رو بگین
همسر شهیدرئیسی: نمیتونم بگم...بماند....
بازهمدلمون سوخت شهید ریسی
حالافهمیدیم چرادر۳سال ن آبی قطع شد ن برقی
خدایا خودت کمک یار کشور امامزمانباش#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@IavaranGolnarges
🌸🍃🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕦هشدارهای دلسوزانه همراه با بغض و گریه استاد راغفر از روزهای تاریکی که در انتظار کشور است و افشای غارتهای باور نکردنی بیت المال که از شنیدن آن شوکه می شوید!
آیات ۶ و ۷ سوره نازعات :
يَوْمَ تَرْجُفُ الرَّاجِفَةُ (۶)
روزی که راجفه رجفه می کند.
تَتْبَعُهَا الرَّادِفَةُ (۷)
در پیِ او رادفه است.
ترجمه ی این دو آیه در قرآن قابل دسترسه اما در مورد تاویل این دو آیه باید گفت که طبق روایات ، منظور از راجفه ، امام حسین علیه السلام ، و منظور از رادفه ، امیرالمومنین امام علی علیه السلام است.
ترجمه ، یک نوع حقیقت از قرآن است. تفسیر ، حقیقتی باطنی تر از ترجمه است. و تاویل ، باطنی ترین و اصیل ترین حقیقت قرآن است.
ترجمه نافیِ تفسیر و تاویل نیست ، تفسیر هم نافی آن دو نیست و تاویل نیز نافی آن دو نیست.
در تاویلِ این دو آیه ، باید گفت که به دوران رجعت اشاره دارند ، رجعت به قیامت صغری معروف است ، اولین امامی که رجعت می کند امام حسین علیه السلام است و آخرین امامی که تا قبل از قیامت کبری ، بر زمین حکمرانی می کند ، امام علی علیه السلام است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔 بنظر قوه قضائیه همان عدلیه قدیم است،اما تفاوت دارند، عدلیه خیلی مقتدر بود ،هر کشور سه قوه دارد ، #مقننه در راس امور قانونگذاری میکند ،قوه #مجریه وظیفه اجرا دارد ،و قوه #قضائیه مسئول قضاوت بر قوانین و رسیدگی به حق مردم است ،در این بین رئیس جمهور دروغ میگوید (#شعار_وفاق_ملی ) که در واقع (#نفاق_ملی) است سر میدهد ، همزمان در امور قوه مقننه و قضائیه دخالت میکند ، از رهبری سواستفاده میکند ، مجرمان محکوم که وظیفه قوه قضائیه است را میبخشد ،احکام محکومین را باطل میکند ، معاندین را مسئول اجرایی میکند، و.........یعنی کاملا بدتر از دیکتاتور ها عمل میکند،
💥در این نفاق خدانکنه یک بچه حزب الهی به خر شاه بگه یابو ، بیا و ببین چه غوغا میکنند ، اما برای خائنین ، آزادی بیان است ،
انگار مجلس و قوه قضائیه واقعا دنبال رائفت اسلامی و لذت گذشت و غرق در شعار وفاق ملی به خواب عمیق رفته اند ،در احساس وفاق خواب خوش میبینند ، زهی خیال باطل ،
در این بین ، رهبری فریاد میزند ، راه و روش ها را میگوید ، اعلام خطر میکند ، اما گویی همه خواب هستند ،
یا آه شهید مظلوم آیت الله رئیسی جامعه را گرفته و چوب خدا نازل گشته ، که ناگهان از خادمی مثل شهید رئیسی و امیر عبدالهیان به 2کتر پزشکیان در ظاهر و عملا #ریاست_جمهوری_ظریف معلوم الحال گرفتار شده ایم ،
⚠️ همه منتظرند کامل سقوط کنیم ، بعدا وامصیبت ها سردهند؟!!
#کی_رئیس_جمهور_است؟
#پزشکیان_بیدارشو
🙈 بالاخره زمستان میرود و روسیاهی به ذغال میماند 🙊
✅ گناه یعنی قبول کردن کاری که نمیتونی درست انجام دهی .
در خانه اگر کس است ، یک متن بس است ؟
✍منافقین از کفار بدترند
با این مدل توییت زدن میخواهید مثلاً زمینهسازی آزادسازی قیمتها را داشته باشید؟
بنظر خودتان مردم باید از شما این پروژه را بپذیرند؟ اصلا چرا تمام اصلاحات اقتصادی مربوط به مردم است؟ چرا جلوی میلیاردها تومان وامی که به کارکنان بانک داده میشود گرفته نمیشود؟ چرا ریختوپاشهای ادارات دولتی مهار نمیشود؟ چرا جلوی ساختوسازها و هزینههای زیاد ساختمانهای دولتی گرفته نمیشود؟
اگر دنبال اصلاح اقتصادی میگیرید مسیری را پیش بگیرید که هم مردم ضرر نکنند و هم دولت بیش از گران کردن ها سود کند.
🆔 @monshaat75
🔷#آذری_جهرمی توییت زد که پست نمیگیرم. بعدا در ویدیویی با ناراحتی گفت به من پیشنهاد معاون اجرایی رئیس جمهور دادند و قبول کردم، نمیدانم چرا خبری نشد!
حالا رسانه ها و افراد حامی جهرمی به جان عارف افتاده اند!
رقابت جریان خاتمی با جریان روحانی برای سهم خواهی مثل بختک به جان دولت افتاده./معین
میخواید سر سهم با هم دعوا کنید، بکنید ولی دیگه ژست مخالفت با آقازادگی نگیرید که این حرفها خیلی برای دهنتون بزرگه؛ انگار نه انگار همین شماها بودید که برای حضور دختر رئیس جمهور تو جلسات دولت، هزار جور ماله میکشیدید و توجیه میآوردید!/علیاصغر محرمزاده
بخش اعظمی از مواضعی که علیه پسر عارف توسط سرشاخهها گرفته شد بیشتر به اختلافات یک ماه قبل عزیزان برمیگردد تا حس حریت و آزادگی و مبارزه با رانت آقازادگی/محمدامین سلیمی
🇮🇷 @jahadetabeein
🇮🇷 @jahadetabeein
عارف و آذری جهرمی به جان هم افتادند
🇮🇷 @jahadetabeein
🇮🇷 @jahadetabeein
وفاق ملی!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه با دکتر محمد علی رامین مربوط به اردیبهشت ۱۳۹۵ ، هشت ماه قبل از فوت هاشمی است و در مورد هاشمی میگویند
جل الخالق کشور بدست کی ها بوده !!🤔
♨️ در مراکز درمان ناباروری چه خبر است؟!
( با عرض پوزش از مخاطبان فهیم )
🔻 اسپرم اهدایی، تخمک اهدایی، جنین اهدایی و رحم اجارهای از دیگر شاهکارهای این مؤسسه هست.
🔻 گاهی اوقات اسپرم را از یک مرد غریبه میگیرند و با تخمک یک زن شوهر دار لقاح ایجاد میکنند!
🔻 در اینجا از لحاظ شرعی، آن مردی که اسپرم را از او گرفتهاند، پدر این جنین خواهد بود و شوهر این زن، نسبت به فرزندی که در شکم همسرش هست، نامحرم هست!!
📌 فکر کنم خیلیها متوجه نشوند، چون پیچیدگی زیاد دارد.
🔹 چند بار با دقت بخوانید انشاءالله متوجه میشوید.
🔻 مثلا اسپرم را از چنگیز میگیرند و با تخمکی که از همسر هوشنگ گرفتهاند لقاح ایجاد میکنند!
🔻 بچهای که به دنیا میآید در واقع بچه چنگیز است اما در شناسنامه به عنوان بچه هوشنگ شناخته میشود!
🔻 این مسأله تمام قوانین ارث و دیه و محرمیت و رضاع و #ازدواج و... را تغییر میدهد!!
🔻 بچهای که در واقع به چنگیز محرم است، وقتی بزرگ شود، دیگر نمیتواند با بچههای چنگیز ازدواج کند، در حالیکه طبق قانون میتواند این کار را بکند و چه بسا در آینده با برادر یا پدر واقعی خود ازدواج کند!!
🔻 علاوه بر این، این بچه به هوشنگ و فرزندانش نامحرم است در حالیکه طبق شناسنامه، هوشنگ پدر اوست و فرزندان هوشنگ هم برادران او هستند!!
📌 این فقط و فقط یک نمونه کوچک از ارتکاب #حرام در این روش است!
🔻 در مواردی که تخمک هدیه میشود، در واقع مادر اصلی کسی است که تخمک را داده است اما در شناسنامه کسی که بچه را به دنیا میآورد، مادر معرفی میشود.
♨️ یعنی کسی که تخمک را در رحم او قرار دادهاند.
📛 و باز هم تغییر در محرمیت و شیرخواری و ارث و...
از همه بدتر مواردی هستند که جنین اهدا میکنند
❄️ بگذار تا بگریم چون ابر در ...
📛 تخمک و اسپرم را از افراد غریبه میگیرند و جنین را در رحم فرد سومی قرار میدهند!!!
🔻 همسر این فرد سوم، پدر جنین شناخته میشود در حالیکه این جنین نه از اسپرم او بوده است و نه از تخمک همسرش!!!
💢 بیش از این مجال توضیح نیست
مسائل #رحم_اجاره_ای و... طلبتان.
👤 دکتری که در مورد این روش توضیح میداد، میگفت ما اسپرم را از آقای الف میگیریم، تخمک را از خانم ب میگیریم، و این جنین را در رحم خانم ج قرار میدیم!!!
🔻 شما(حوزههای علمیه) باید پدر و مادر او را مشخص کنید!!!
#آیویاف
#آییوآی
#آداب_حلال_زادگی
#حلال_زادگی_حاصل_برنامه_ریزی
[ یعنی شما با سعی باید پرتقال فروش را پیدا کنید ]
📳 https://eitaa.com/daroshefaenarjeskhatoon313
بسمه تعالی شانه
مصارع عشاق
قسمت ۱۵
عاشق چنان در معشوق فانی میشود که خود را نمیبیند تا الم حدید را حس کند. زینب آنجا حسین بود و حسین زینب بود.
ترسم ای فصاد گر فصدم زنی
تیغ را ناگاه بر لیلی زنی
من کی ام؟ لیلی و لیلی کیست؟ من
ما یکی روحیم اندر دو بدن
خدا این گونه خودش را علنی کرد. امام حسین میخواست توحید را در عالم پخش و اسرار را هویدا کند. بدانید که زینب زینت افزای عشق است. زینب، زینت عشق است تا عشق را آشکار کند.
خواست او خود را عیان و آشکار
هم تو را بر ناقهی عریان سوار
خدا خواست خودش را آشکار و عریان به همه نشان دهد به همین دلیل زینب کبری باید بر ناقهی عریان سوار شود.
تا شود مفتوح راه معرفت
بر همه خلقان ز آثار صفت
اگر حضرت زینب آن مسئولیت سنگین را به عهده نمیگرفت، راه معرفت مسدود میشد، ما هیچ وقت حسین شناس نمیشدیم. ما همه حسین شناسی و دین داریمان را مدیون حضرت زینب کبری سلام الله علیها هستیم.
پس تو را لازم بود بی معجری
تا شود ظاهر کمال حیدری
تا نگردد بسته بازویت به بند
هم سر من بر سر نی تا بلند
کنز مخفی کی شود ظاهر تمام
پس ز سر رو بر اسیری سوی شام
شو به شام و کوفه خواهر در به در
تا که بشناسند خلقت سر به سر
من بدون این اسیری گر شهید
میشدم هم باز حق بد ناپدید
حقیقتا کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود... امام حسین هم میفرماید اگر من شهید نشوم و تو اسیر، این کنز مخفی همچنان در مقام خفا باقی میماند. عشق مطلق در خفا باقی میماند و جمال خدا آشکار نمیشود.
آن اسیری زین شهادت بس سر است
در اسیری تو حق پیداتر است
اسیری زینب از شهادت سر تر است وگرنه زینب هم دوست داشت مثل مادر و زن وهب یک شمشیری به او بخورد و به شهادت برسد. تحمل هم شهادت و هم اسارت خیلی سخت است. لذا وقتی از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف میپرسند شما بر چه مصیبتی خون گریه میکنید؟ میفرمایند بر اسیری عمهام زینب کبری... یا وقتی حضرت سیدالساجدین میخواهد از کربلا تعریف کند میفرماید الشام الشام الشام...
تا نگردی تو اسیر اندر دلی
کی شود نور ولایت منجلی
چرا به اسیری میروی؟ تا آن که دلها اسیر تو شوند و تا دلی اسیر زینب نشود، ولایت حسین در آن دل منجلی نمیشود. بی بی جان! ما می خواهیم شما در دل ما وارد شوید... «إِنَّ الْمُلُوكَ إِذَا دَخَلُوا قَرْيَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً» (نمل/۳۴) شما مالک الملک هستید، بر این قریهی وجود ما وارد شوید و همهی داشتههای ما را از بین ببرید و فقط خودتان باقی بمانید....
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
مصارع عشاق
قسمت ۱۶
حضرت زینب سلام الله علیها اسیر شد. این که میگوید بی معجری و در زیارت ناحیه مقدسه میفرماید أَلسَّلامُ عَلَى النِّسْوَةِ الْبارِزاتِ، به این معنی نیست که کسی زینب را دید. شیخ هادی کاشف الغطا برای حضرت زینب شعری گفت.
حاسرة الوجه بغیر برقع
لا یستر غیر ساعد و اذرع
یعنی چهرهی حضرت زینب آشکار شده بود و او چهرهاش را میپوشاند اما نه با چادر بلکه با دست و ساعد خودش. این شعر را نوشت و خوابید. صبح که از خواب بلند شد دید یک بیت اضافه شده است. به او القا کردند که این بیت را امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سروده است.
و هی باستار من الانواری
تحجبها عن اعین النظاری
بله، چادر از سر زینب کشیدند اما او مستور در انوار الهی بود و چشم احدی بر زینب کبری نیفتاد. تا قبل از کربلا نه کسی زینب را دیده بود و نه صدایش را شنیده بود. او را طوری شب میبردند و میآوردند که سایه اش را هم کسی نبیند. این آل الله که غیرت مطلق هستند اجازه نمیدهند که کسی زینب را ببیند. در کربلا یک کاری کرده بودند حرف که میزد صدای علی بن ابی طالب شنیده میشد! زینب غیرت الله است! وقتی وارد مجلس یزید شد، تا یزید چشمش به زینب افتاد، چنان کبریایی خدا در زینب ظهور کرد که یزید گفت من هذه المتکبّرة؟! تکبر او مظهر کبریایی حق متعال بود. لذا حضرت زینب کربلا را کربلا کرده است. من، شما، شهدای کربلا و همهی شهدای عالم سر سفرهی زینب کبری نشستهایم. در این دهه هم اگر دقت کنید ورودیه، روضه حضرت زینب است. شب حضرت رقیه، روضه حضرت زینب است، شب چهارم روضه حضرت زینب است. شب حضرت علی اصغر امام حسین به زینب میفرماید: «نَاوِلِینِی وَلَدِیَ الصَّغِیرَ حَتَّى أُوَدِّعَهُ». در روضهی حضرت علی اکبر این زینب است که میرود تا علی اکبر را به خیمه برگرداند. برویم سراغ اباالفضل العباس هم این زینب است که میگوید عباس جان برادرم را یک وقت تنها نگذاری... روز عاشورا هم که همه زینب است و بعد عاشورا هم که زینب است. دیدید زینب هستی را از خودش پر کرده است؟! امام حسین به زینب فرمود بایست که تو اسیر شوی و وظیفهی مهمی داری. امام حسین فرمود زینب جان! بعد شهادت من شما باید با حق متعال عشق بازی کنی! همین که شهید شدم بدن مرا در آغوش بگیری و بگویی خدایا این قربانی کوچک را از ما بپذیر... وقتی هم که آقازادههای حضرت میخواستند به میدان بروند زینب کبری آماده شان کرد، لباس بر تنشان پوشاند، شانه بر سرشان زد، عطر به پیراهنشان زد و به حجلهی دامادی فرستاد. وقتی هم که این دو دردانه به شهادت رسیدند از خیمه بیرون نیامد. نه به این خاطر که نمیخواست شرمندگی امام حسین را ببیند بلکه این دو قربانی را مقابل اباعبدالله خیلی کوچک میدید. میگفت برادر من شرمندهام که بیشتر از این ندارم تا تقدیم شما بکنم...
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
مصارع عشاق
قسمت ۱۷
چون قلم اندر نوشتن میشتافت
چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت
هرچه از عشق بگویم، از عهدهی کار بر نمیآیم. عشق خیلی مقدس و رفیع است. کسی باید پیرامون عشق سخن بگوید که خود عاشق و متصل به حقیقت عشق باشد لذا چون به عشق آید خجل باشم از آن...
خاصیت عشق این است که در دلی قرار نمیگیرد مگر آنکه غیر را از آن دل بزداید. عاشق باید اغیار را از دلش بیرون کند تا بتواند به مقام مقدس عشق نائل شود و با معشوق اتحاد وجودی پیدا کند. از این اتفاق به فنا تعبیر میشود. کار معشوق نیز همچون گیاه عشقه است. معشوق عاشق را در خودش فانی میکند چرا که میخواهد عاشق را به رنگ خودش درآورد. معشوق نگاه میکند و میبیند که عاشق، خالص نیست. چون خالص نیست، در دل او نمینشیند. میگوید من در قلبی مینشینم که غیر من در آنجا نباشد. چرا؟ چون غیور است. صفت عشق غیرت است.
غیرتش غیر در جهان نگذاشت
لاجرم عین جملهی اشیا شد
خوب به این مطلب دقت کنید تا موحد شوید. خدا عشق است، عاشق است و معشوق. چون خدا عشق محض است غیرت دارد. در همین دنیا نیز خاصیت عشق مجازی این است. دیده میشود که شخصی عاشق دیگری میشود، اگر بفهمد پای کسی دیگر در میان است، تا مرز قتل نیز پیش میرود! مجاز اینگونه است، حقیقت هم همین است. حق متعال میفرماید که من عشق محض هستم و غیورم، دوست ندارم در عالم، کسی غیر مرا بپرستد و دوست داشته باشد؛ «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» من جن و انس را خلق کردم که مرا عبادت کنند پس عبادت میکنند، جن و انس همه در حال عبادت خدا هستند بلکه بفرما «إِن كُلُّ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ إِلَّا آتِي الرَّحْمَٰنِ عَبْدًا» (مریم/۹۳)، همهی موجودات نظام هستی عبد خدا هستند. خدا میگوید چون من عشق مطلقم و غیور هستم و دوست ندارم کسی جز من پرستیده شود و دوست داشته شود، باید فکری کنم. باید کاری کنم که همهی موجودات، غیر مرا دوست نداشته باشند. باید چه کنم؟ باید در همهی اشیاء خودم ظهور کنم.
غیرتش غیر در جهان نگذاشت
لاجرم عین جملهی اشیا شد
گفت من خودم را در همه چیز ظهور میدهم تا هرکس هرچیزی را دوست داشته باشد، در واقع مرا دوست داشته باشد ولو اینکه خودش نداند... آقایی، خانمی را دوست دارد، در واقع خدا را دوست دارد. شخصی به اصطلاح کبوتر باز است، این در واقع خدا را دوست دارد، هرکس به هرچیزی عشق میورزد در حقیقت دارد به خدا عشق میورزد. این را نیز در ابتدای قرآنش آورد تا خیال کل موحدین عالم راحت شود، کجا؟ در طلیعهی سورهی حمد فرمود: «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ». الف و لام «الْحَمْدُ» دلالت بر این دارد که هرجا حمد و ستایشی هست، برای خداست. اینکه مثلا شما در منزل نشستهای و به جمال فرزندانت نگاه کنی و بگویی چقدر اینها زیبایند، در واقع داری میگویی خدایا چقدر تو زیبایی... هرجا هر چیز زیبایی دیدی، گلی زیبا دیدی یا منظرهای زیبا دیدی و لذت بردی در واقع داری از خدا لذت میبری. خدا غیور است و اینکار را کرد منتها تفاوت عارف با غافل یا عالِم با جاهل در توجه و فهم این معنا است، عارف میفهمد، امیرالمؤمنین علیه السلام چون موحد تام بود، فرمود: «ما رَاَيْتُ شَيْئاً اِلاّ وَ رَاَيْتُ اللهَ قَبْلَهُ وَ بَعْدَهُ وَ مَعَهُ وَ فیهِ». یا اینکه حضرت زینب سلام الله علیها فرمود: ما رأیتُ الّا جمیلاً... او گفت که من در همه جا عشق دیدم، عشق در همه اشیاء ساری است. جناب باباطاهر عریان خوش گفت:
به دریا بنگرم دریا تو بینم
به صحرا بنگرم صحرا تو بینم
به هر جا بنگرم کوه و در و دشت
نشان از قامت رعنا تو بینم
عارف این را میفهمد و جاهل نمیفهمد اما در نفس الامر و در واقع دارد خدا را پرستش میکند. قیامت یعنی همین، إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ. در قیامت، واقعیت آشکار میشود. واقعیت چیست؟ واقعیت یعنی
غیرتش غیر در جهان نگذاشت
لاجرم عین جملهی اشیا شد
مطلبی که عرض شد مطلبی بسیار سنگین و عمیق در توحید و توحد است...
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
تکبیر✊👌
امام جمعه بابل:
لاهیجان و استان گیلان مگر دادستان و بازرسی انتظامی ندارد که رییس جمهور دستور بررسی ویژه بدهد! چرا برای قتل روحانی مظلوم در همان استان این دستور داده نشد؟!
❍ در روزهای اخیر خط جریانی به دنبال فتنه علیه نیروی انتظامی در کشور به راه افتاده است و متاسفیم که رییس جمهور محترم هم حرف غیرکارشناسی درخصوص نیروی انتظامی بیان نموده تا عدهای افراد بخواهند برای او کف و سوت بکشند. شهرستان لاهیجان مگر دادستان و دادگستری ندارد؟ نیروی انتظامی استان گیلان مگر بازرسی ندارد؟ که شما بخواهید به صورت ویژه این قضیه را بررسی کنید! ماه گذشته در همین استان گیلان یک روحانی مظلوم را به قتل رساندند اما صدایی از احدی در نیامد آن وقت برای فوت یک متهم دستگیر شده در نزاع بدون مشخص شدن جوانب موضوع این طور موضع گیری میکنید؟ آیا فقط این شخص شهروند است؟!
❍ در آستانه ۳۱ شهریور سالروز آشوبها هستیم. در این زمان بجای حمایت از نیروی انتظامی که در سراسر کشور میداندار امنیت است و اگر زحمات این نیرو نبود خدا میدانست چه بر سر کشور میآمد، جای شرمساری است بخواهیم اقتدار آن را بشکنیم. هشدار میدهیم اگر بخواهید در این خصوص مانند رفقای خود افرادی را به کف خیابان بکشانید مجدداً همان سیلی گذشته را از مردم دریافت خواهید کرد.
جمعه ، ۹ شهریور ۱۴۰۳
꧁꧂🏴꧁꧂🏴꧁꧂
کانال فرهنگےهنرے نسل ظهور
https://eitaa.com/Nasle_zohoor59
꧁꧂🏴꧁꧂🏴꧁꧂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آه از آن رفتگان بیبرگشت...
بسمه تعالی شانه
مصارع عشاق
قسمت ۱۸
معشوق غیور است. اقتضاء غیرتش این است که عاشق به غیر او به کسی دل نبندد و نگاه نکند لذا اولین کاری که میکند، دستور میدهد که این غیر را از دلت بزدا؛ جاروب کن تو خانه سپس میهمان طلب؛ «القَلْبُ حَرَمُ اللهِ فَلا تُسْكِنْ فِي حَرَمِ الله غيَرَ الله». غیر را در قلبت راه نده، اگر راه دادی من نمیآیم. آن دل یا جای من است یا جای غیر. البته به شما بگویم که غیری هم وجود ندارد، ما خودمان غیر را ساختیم! قَالَ أَتَعْبُدُونَ مَا تَنْحِتُونَ؟! ﮔﻔﺖ: ﺁﻳﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ که خودتان ﻣﻰﺗﺮﺍﺷﻴﺪ ﻣﻰﭘﺮﺳﺘﻴﺪ؟! ما اینهمه چیز تراشیدهایم. میگوید این فکرت را که غیر میبینی پاک کن. اگر دلت را پاک کنی خیالت راحت میشود و در همه جا چهرهی دل آرای حق متعال را میبینی.
چرا اصلا عاشق باید به سمت معشوق برود؟! چون معشوق کمال مطلق است. معشوق علت است و ما معلولیم، معلول دوست دارد به علت و به کمال مطلق برسد، این ویژگی در فطرت همه موجودات قرار داده شده است. لذا خدا میگوید که ای جناب عاشق، اگر میخواهی سمت من بیایی، باید به غیر توجه نکنی. خدایا چه کنم که به غیر توجهی نکنم؟ میگوید که من تو را امتحان میکنم... چگونه؟ با بلا... من تو را با بلا امتحان میکنم...
عشق از اول سرکش و خونی بود
تا گریزد آنکه بیرونی بود
این دل ای جان منبع درد و بلاست
شاهد دل البلاء للولاست
اعوذ بك من الکرب و البلاء... بلا قهر و جلال خداست تا اغیار را بسوزاند و تعلقات ما را از بین ببرد تا جا برای خودش باز شود.
گر دلت را زین بلا نبود ولا
کورکورانه مرو در کربلا
کربلا وادی بلا است، میخواهد همهی عاشق هایی که آنجا هستند را بسوزاند و فقط حسین باقی بماند. جز حسین نباید در دل کسی باشد. اگر باشد، ولو اینکه آدم خوبی باشد، جایش کربلا نیست. بودند افرادی که بزرگ بودند. همین جناب طرماح همان کسی است که نامهی امیرالمؤمنین علیه السلام را برد و با معاویه آنچنان تند برخورد کرد اما در امتحان امام حسین رد شد. او شیعه بود و فرد مخلصی بود اما خلوص محض چیز دیگری است. گفت که من میآیم منتها بروم و این آذوقه را به عیالم بدهم و برگردم و برگشت اما دیگر کار از کار گذشته بود... هر چند جناب فاضل دربندی در یکی از کتب خود ایشان را جزو شهدای کربلا نام برده است، و ان شاء الله که ایشان جزو شهدای کربلا باشد اما اگر نباشد، بالاخره یک تعلقی بود به نام خانواده و آذوقه و اینها که همین تعلق کار دست او داد. در کربلا خالص ها را راه دادند. امام حسین علیه السلام فریاد هل من ناصر ینصرنی سر داد و خطاب او به همهی انسان ها بود اما لبیک گفتن کار هر اوباش نیست...
این خرابات فنای است ای پسر
عقل را نبود در این سر دم گذر
چون روی غافل در این ره بی دلیل؟
زانکه بال اندازد اینجا جبرئیل
برکش از این سرزمین پای هوس
نیست شاه و شیر را خویشی به کس
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
مصارع عشاق
قسمت ۱۹
هوس اصلا به این وادی راهی ندارد. باید همهی هوی و هوس و تعلقات بسوزد. جبرئیل در آنجا راه ندارد! عقل هم در آنجا راه ندارد. عقل هم بعضی مواقع تعلق است. آنجا باید محض شوی.
گر دلیلت نیست زین ره رو برون
زآنکه آید زین بیابان بوی خون
در طریق عشق کاوّل خونی است
هرکه بی رهبر رود بیرونی است
و آنکه بیرونی است او ای نور عین
کی دهد جان در ره مهر حسین؟!
بیرونی را در اینجا راه نمیدهند. باید درونی باشی...
به طواف کعبه رفتم به درون رهم ندادند
که تو در برون چه کردی که درون خانه آیی؟!
امام حسین علیه السلام میگوید فقط کسانی به این حریم بیایند که فقط حسین در دلشان باشد... جز حسین نباشد، او همه تعلقات را از آنها گرفت. اینکه همه تعلقاتشان را دادند، فکر نکنید تعلقات آنها از این دست تعلقات متعارف من و شما بود. در میان آنان کسی بود که به او خبر دادند که پسرت را در سرحدات در آذربایجان اسیر کردهاند. او در آنجا مطلبی گفت. امام حسین علیه السلام فرمود که من بیعتم را از تو برداشتم. پولی نیز به او داد و گفت برو و پسرت را آزاد کن. آن شخص سریعاً متنبه شد و گفت یا اباعبدالله! گرگهای بیابان مرا زنده زنده بدرند اگر از شما جدا شوم... امام زمان علیه السلام در زیارت شهدای کربلا به او به این دلیل که چنین پاسخی گفته، سلام داده است. من شما را رها کنم و بروم برای آزادی فرزندم؟! من اصلا تعلقی به فرزندم ندارم! تعلقات اینها چه بود؟ علم بود... امام حسین علیه السلام از اینها علمشان را گرفت! عرفان را از اینها گرفت. در آن مرتبهی بالای اخلاص که به مقام مخلَصین میرسیم، اسماء الله حجاب راه تو میشوند... او از حضرت عباس بن علی علیهما السلام قدرت را گرفت، یکی از عرفا اینگونه گفت که حضرت زینب یا ام کلثوم، هرکدام از اینها اگر اراده میکردند، میتوانستند تمام این دشمنان را مضمحل کنند. خیلی سخت است که قدرت الله باشی، حیات و ممات دشمنانت به ارادهات بند باشد ولی کاری نکنی! مظهر اسم قادر باشی آن هم نه قادر مقید بلکه قادر مطلق!! امروزه تا کسی به مقام و قدرتی میرسد میخواهد نسل افراد دیگر را که رقیب یا دشمن او بودهاند را از زمین بر کند!! در اطراف ما تا دلتان بخواهد از این گونه افراد هستند، در دورهی قبل تو کذا بودی، در دورهی بعد من قدرت دارم ببین با تو چه میکنم!! تازه آن شخص شیعهی امیرالمؤمنین است و قتل و جنایتی هم نکرده! فقط رقیب او بوده....
در کربلا، عباس بن علی که قدرت الله است، مظهر توحید است، به ارادهای میتواند شمر ملعون را بکشد. اینها که از خبائث روزگار هستند اما چنین نکرد. برای آنها اسماءالله تعلق بود... این ها همه چیزشان را در راه اباعبدالله الحسین دادند. وقتی عاشق همه چیزش را در راه معشوق داد، معشوق در عوض خودش را به عاشق میدهد. خدا به امام حسین علیه السلام میفرماید: «وَ أَنَا دِیتُهُ...». قمار خیلی قشنگیست! عاشق و معشوق یک قماری میکنند باهم. عاشق در راه معشوق همهی هستیاش را میدهد، جان هم که اصلا ناقابل است. چون عبور از تعینات گاها سخت تر از از جان گذشتن است!
گر فنا را بذل جان فهمیده ای
صحبت اهل فنا نشنیده ای
ترک هستی نی همین جان دادن است
بل تعین های خود بنهادن است
ای بسا کس ترک جان کرد و نرست
نامد اسرار فنا او را به دست
بس تعین هاست بهر مرد راه
جان بود زآنها یکی بی اشتباه
لذا عاشقِ طالبِ وجود منبسط خطاب به آن حقیقت بی قید و بی تعین میگوید:
جان چه باشد که فدای قدم دوست کنم
این متاعیست که هر بی سر و پایی دارد
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
مصارع عشاق
قسمت ۲۰
جناب زهیر بن قین بجلی میگوید، حسین جان! من فقط همین یک جان را دارم، ای کاش هزار جان داشتم تا هزار مرتبه در راه تو کشته شوم. یا به امام حسین علیه السلام میگوید، اگر مخیر باشم بین زندگی جاوید و شهادت در راه تو، حاضرم هزار مرتبه در راه تو کشته شوم. معشوق میگوید حالا که این گونه ای من هم خودم را به تو میدهم. اباعبدالله الحسین خودش تمام هستی اش را تحویل خدا داده بود. خدا هم در عوض تمام هستی اش را به حسین داد. لذا حسین شد خدا! تو بگو خدا یا حسین فرقی نمیکند. حسین مَثَل الله است، خدا نماست. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در دعای رجبیه میفرماید: «لاَ فَرْقَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهَا إِلاَّ أَنَّهُمْ عِبَادُكَ ». اگر آن عارف بزرگ در درجهی بالای معرفت بود، نمیگفت که دستگاه امام حسین علیه السلام خیلی شلوغ است اما دستگاه خدا خلوت است. بندهی خدا نمیدانست که بین امام حسین و خدا بینونتی نیست. بساط خدا را اتفاقا حسین علیه السلام شلوغ کرده است و عاشقان را به سمت خدا آورده! کربلا نمایشگاه این حقایق است و حضرت اباعبدالله آن را پیاده کرد تا حقایق را برای ما آشکار کند. امام حسین علیه السلام به مقام «دَنَا فَتَدَلیَ فَکاَنَ قَابَ قَوْسَینِْ أَوْ أَدْنیَ» رسید. آن جایی که مقام «أَوْ أَدْنیَ» است بین خدا و حسین مرزی نمیتوان مشخص کرد. نه این که مرزی نیست اما خیلی باریک است. در مورد اسم جامع الله حرف نمیزنیم. حسین که از الله گذشت. الله اسم است و بحث ما از ذات خداست، از آن مقام غیب الغیوبی. خدا حسین را تا مقام ذات خودش برد و او را مظهر ذات کرد. مظهر اسم الله شدن مرتبه ایست اما مظهر ذات خدا شدن مرتبهی دیگریست.
عباس بن علی مظهر اسم الله است، امام حسین از این مظهر میگذرد. عباس کسی است که اباعبدالله بعد از شهادتش میفرماید: «الْآنَ انْكَسَرَ ظَهْرِی وَ قَلَّتْ حِيلَتِی». مرتبهی زینب کبری مرتبهی عصمت الله الاتم است و او در مقام امامت نشسته است. او منصب امامت در بیرون را ندارد اما به مقام امامت رسیده است که وصی امام میشود. شریکةالحسین از القاب حضرت زینب کبری سلام الله علیها است. امام حسین از او هم گذشت. خدا فرمود: «إِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاهُنَّ سَبَايَا». امام پاسخ داد اشکال ندارد. خدا به او گفت حسین تو از اسماء جزئی و کلی، ائمه سبعهی اسماء گذشتی. من و شما کافیست به یکی از این اسماء دست پیدا کنیم تا در عالم تصرف کنیم! حضرت عیسی دو اسم از اسماء داشت و با آن دو اسم مرده زنده میکرد، بیماران را شفا میداد. حضرت موسی دو یا سه اسم داشت و با آنها دریا را میشکافت. امام حسین از تمام حجابها علی الاطلاق گذشته است یعنی قدرت مطلق در دستان اوست اما آن را به کار نمیبرد. دستان امیرالمؤمنین را که قدرت الله است، میبندند و او کاری نمیکند. فاطمه زهرا سلام الله علیها مظهر اسم لطیف خداست اما اجازه میدهد در بسوزد و اسم لطیف خدا پایمال شود که نشان دهند ما توجهی به این اسماء الله نداریم...
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده