۲۲ خرداد ۱۴۰۲
برترین عید امت
قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) :
یوم غدیر خم افضل اعیاد امتى و هو الیوم الذى امرنى الله تعالى ذکره فیه بنصب اخى على بن ابى طالب علما لامتى، یهتدون به من بعدى و هو الیوم الذى کمل الله فیه الدین و اتم على امتى فیه النعمة و رضى لهم الاسلام دینا . ( امالى صدوق : 125، ح .8)
رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود :
روز غدیر خم برترین عید هاى امت من است و آن روزى است که خداوند بزرگ دستور داد ؛ آن روز برادرم على بن ابى طالب را به عنوان پرچمدار ( و فرمانده ) امتم منصوب کنم ، تا بعد از من مردم توسط او هدیت شوند ، و آن روزى است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین براى آنان پسندید .
#غدیر_خم
https://eitaa.com/fazayell_amiralmomenin_Ali
۲۲ خرداد ۱۴۰۲
۲۲ خرداد ۱۴۰۲
1_1591978773.mp3
11.98M
#کلیپ_صوتی
💠غربت و مظلومیتِ بزرگ ترین عید خدا...
💠حجت الاسلام دارستانی/ قسمت اول
#پیشنهاد_ویژه
#مبلّغ_غدیر_باشیم
┄┅─✵🍃🌺🍃✵─
https://eitaa.com/fazayell_amiralmomenin_Ali
۲۲ خرداد ۱۴۰۲
۲۲ خرداد ۱۴۰۲
۲۲ خرداد ۱۴۰۲
..
🌺 گیرِ تو گناهات نیست!
گیرِ تو کارایخوبیه که انجاممیدی،
ولینمیگی" #خدایابهخاطرتو"
#اخلاص یعنی:
خدایا فقط تو ببین
حتی ملائکه هم، نه!
👤استادپناهیان
۲۳ خرداد ۱۴۰۲
💎【#حدیث_نبوی 】
⚜هر کس با نامحرم یا غیر از همسر خویش شوخی و مزاح کند 🕸 به اندازه هر کلمه ای که در دنیا سخن گفته باشد .
خداوند هزار سال او را در زندان دوزخ نگاه خواهد داشت.
🏷وسائل الشیعه/ج 20/ص ۱۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۲
۲۳ خرداد ۱۴۰۲
🔴 چرا دوازده امام داریم؟
🌕 اگر اینکه در احادیث شیعه و سنی وجود 12 امام کاملا مشخص است را کنار بگذاریم و اگر در منابع یهود و مسیحیت که به این نحوی که در زیر بیان شده و به دوازده امام اشاره شده را هم کنار بگذاریم ⬇️
➖ خدا گفت و در مورد ییشماعِل تو را اجابت کردم. اینک او را برکت خواهم داد و بزرگش خواهم کرد به واسطهی مئودمئود (محمد ص) و دوازده امام که به وجود خواهد آورد به قوم بزرگی مبدلش خواهم ساخت
📜 سفر پیدایش باب 17 آیات 18-20
➖ علامتی عظیم در آسمان ظاهر شد، زنی که آفتاب را دربر دارد و ماه زیر پاهایش و بر سرش تاجی از دوازده ستاره است و آبستن بود. پسری را بزایید که در آینده همه امّتهای زمین را به عصای آهنین (شمشیر) حکمرانی خواهد کرد
📜 يوحنا 12: 1 9
➖ قوم بنی اسرائیل به 12 سبط (گروه) تقسیم شدند
➖ تعداد حواریون حضرت مسیح 12 نفر بودند
➖ در داستان حضرت یوسف 12 برادر شرکت داشتند، یازده برادر در مقابل برادر دوازدهم به همراه حضرت یعقوب و همسرش به سجده افتادند. و تداعی کننده 14 معصوم هستند
➖ سوره یوسف دوازدهمین سوره قرآن است
➖ در قرآن فقط 12 بار کلمات «امام» و «ائمه» تکرار شده اند
➖ تعداد ابعاد 12 است که فعلا در بُعد سوم و در حال صعود به بُعد پنجم هستیم
➖ تعداد ماه ها 12 است
🌕 باید بدانید عدد 12 یکی از اعداد مقدس الهی میباشد که خداوند در قالب آن نورش را کامل نموده است. خداوند هرچیزی را به اندازه نازل میکند و به شماره می آورد، فلسفه ای پشت این عدد 12 وجود دارد. پس به هیچ عنوان این پازل طراحی شده خداوند در دنیا بدون امام دوازدهم حضرت مهدی عج تکمیل نخواهد شد
✍
#حکایت #داستان #حدیث #پند اخلاقی و آموزنده
#معجزات و #تلنگر های #قرآن #آخرت #قیامت
✍ https://eitaa.com/fazayell_amiralmomenin_Ali
۲۳ خرداد ۱۴۰۲
11.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۳ خرداد ۱۴۰۲
📌درباره حدیث سلسله الذهب
● از مشهورترين احاديث رسيده از حضرت رضا(عليه السلام)، حديث «سلسلة الذهب» است.
⁉️ مخاطبان اين روايت چه كساني بودهاند و چرا امام اين روايت شريف را در دو مرحله فرمودند؟
هنگامي كه امام عليه السلام اين حديث را در نيشابور مطرح فرمود، مشاهير محدّثان اهل سنت مانند ابن راهويه و ديگران هم حاضر بودند. علت اينكه امام عليه السلام براي سخن خود سند نقل ميكند، همين نوع مخاطبان است، و گرنه براي شيعيان، بين امام رضا عليه السلام و پيامبر صلّيٰ الله عليه و آله و سلّم فرقي نيست. اينكه امام عليه السلام سلسله سند حديث را تا پيامبر صلّيٰ الله عليه و آله و سلّم نقل ميكنند، براي اين است كه بر اساس نگاه مخاطبان سُني، حديث بايد متصل السند باشد تا مقبول بيفتد.
احمد بن حنبل ميگويد: «والله لو قُريء هذا الاسناد علي مجنونٍ لأفاق»[مسند احمد بن حنبل، ج 4، ص 98.].
به خدا سوگند كه اگر اين سند، بر ديوانهاي خوانده شود، به سلامت برخواهد خاست.
امام هم اول ذهن مردم را آماده ميكند، تكهاي از حديث را ميگويد كه: «كلمة لا إله إلاّ الله» ... و بعد از مسافتی میفرماید: «بشرطها و ...». و اگر از اوّل اين سخن را ميگفت مردم نمینوشتند؛ اينكه چرا حضرت اين بحث را در نيشابور مطرح كرد اين بود كه اصلاً بنا بود حضرت را از مدينه تا طوس، از مسيری عبور دهند كه حتی الامكان شهری نباشد. لذا حضرت را به جای كوفه از بصره آوردند و اولين شهری كه وارد شدند، نيشابور بود، زيرا چارهای جز عبور از آن نداشتند.
از دلايل ديگر نقل اين حديث در نيشابور، علمي بودن شهر و حضور تعداد اندكی از شيعيان در آنجا بوده كه حضور «فضل بن شاذان» هم براساس همين اقليت شيعه است.
📚 مصاحبه نشریه گلستان قرآن با مرحوم شیخ محمدرضا جعفری - نیمه دوم آذر 1383، سال هفتم شماره 193
https://eitaa.com/fazayell_amiralmomenin_Aliyel
۲۳ خرداد ۱۴۰۲