سید یاسر جبرائیلی در ستاد انتخاباتی راه روشن:
ملاک ریاست جمهوری توان دویدن نیست!
مقام ریاست جمهوری مقام تشخیص و تصمیم و انتخاب است. اینطور نیست بگوییم من میتوانم بهتر بدوم پس بیایم جای شما.
اختلاف ما با روحانی اجرای غلط تصمیمات درست نبود، بلکه انتخابهای نادرست بود.
دعوا دعوای گفتمان هاست،دعوای تفکر و جهت گیریست.
مشکل دست فرمان است، نه دویدن.
محبوبیت و مقبولیت و خوشتیپ بودن استدلال های جالبی نیست برای انتخاب ریاست جمهور. سوال اصلی موقعیت کشور و کاریست که باید انجام گیرد. سوال های اساسی این نیست که با چه کسی عکس دارند و رفیق چه کسی هستند، این ابتذال امر سیاسی است در کشور.
یکی از ایرادات ما جایگزین کردن کارشناس به جای سیاست مدار است. سیاست مداران کوتاه قدی که در مناصب سیاسی جای میگیرند، وابسته به کارشناسان میشوند و این بزرگترین اسیب است که سیاست مدار افسار خویش را به کارشناسی بدهد که اقتضائات کشور داری و تمدنی را نداند.
#راه_روشن
#اتحادیه_جامعه_اسلامی_دانشجویان
🌐http://zil.ink/jadnews
توصیه میکنم پیش از آغاز دعای عرفه، ترجمه آن را یکبار با دقت بخوانیم تا مفهوم مضامین عالی و عاشقانه مناجات حضرت اباعبدالله(ع) را دریابیم
بخش #اول گزیده مناجات امام حسین(ع) در روز عرفه
💠 لَمْ تُخْرِجْنِي لِرَأْفَتِكَ بِي وَ لُطْفِكَ لِي وَ إِحْسَانِكَ إلَيَّ فِي دَوْلَهِ أَئِمَّهِ الْكُفْرِ الَّذِينَ نَقَضُوا عَهْدَكَ وَ كَذَّبُوا رُسُلَكَ لَكِنَّكَ أَخْرَجْتَني لِلَّذِي سَبَقَ لِي مِنَ الْهُدَي الَّذِي لَهُ يَسَّرْتَنِي
از باب رأفت و لطف و احساني كه به من داشتي، مرا در حكومت پيشوايان كفر، آنان كه پيمانت را شكستند، و پيامبرانت را تكذيب كردند، به دنيا نياوردي ولي زماني به دنيا آوردي به خاطر آنچه در علمت برايم رقم خورده بود و آن عبارت بود از هدايتي كه مرا براي پذيرفتن آن آماده ساختي
💠 يَا مَنْ قَلَّ لَهُ شُكْرِي فَلَمْ يَحْرِمْنِي وَ عَظُمَتْ خَطِيئَتِي فَلَمْ يَفْضَحْنِي وَ رَآنِي عَلَي الْمَعَاصِي فَلَمْ يَشْهَرْنِي
اي كه شكرم براي او اندك است ولي محرومم نساخت، و خطايم بزرگ شد، پس رسوايم نكرد، و مرا بر نافرمانيها ديد، ولي در بين مردم رسوايم ننمود
💠 وَ لاَ تَجْعَلْنَا مِنَ الْقَانِطِينَ وَ لاَ تُخْلِنَا مِنْ رَحْمَتِكَ وَ لاَ تَحْرِمْنَا مَا نُؤَمِّلُهُ مِنْ فَضْلِكَ
و ما را از نااميدان قرار مده، و از رحمتت با دست خالي مگذار، و از آنچه از فضلت اميدواريم
💠 فَاغْفِرْهَا لِي يَا مَنْ لاَ تَضُرُّهُ ذُنُوبُ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَنِيُّ عَنْ طَاعَتِهِمْ
پس مرا بيامرز، اي آن كه گناهان بندگانش به او زياني نرساند، و او بينياز از طاعت آنان است
💠 إِلَهِي أَمَرْتَنِي فَعَصَيْتُكَ وَ نَهَيْتَنِي فَارْتَكَبْتُ نَهْيَكَ فَأَصْبَحْتُ لاَ ذَا بَرَاءَهٍ لِي فَأَعْتَذِرَ وَ لاَ ذَا قُوَّهٍ فَأَنْتَصِرَ
خداي من، فرمان دادي فرمانت نخواندم، نهيم نمودي، مرتكب نهيت شدم، اكنون چنانم، كه نه دارنده زمينه برائتم تا عذرخواهي كنم، و نه داراي قدرتم، تا ياري ستانم
💠 فَبِأَيِّ شَيْءٍ أَسْتَقْبِلُكَ يَا مَوْلاَيَ أَ بِسَمْعِي أَمْ بِبَصَرِي أَمْ بِلِسَانِي أَمْ بِيَدِي أَمْ بِرِجْلِي أَ لَيْسَ كُلُّهَا نِعَمَكَ عِنْدِي وَ بِكُلِّهَا عَصَيْتُكَ يَا مَوْلاَيَ فَلَكَ الْحُجَّهُ وَ السَّبِيلُ عَلَيَّ
اي مولاي من با چه وسيلهاي با تو روبرو شوم؟ آيا با گوشم، يا با ديدهام، يا با زبانم، يا با دستم، يا با پايم؟ آيا اين همه نعمتهاي تو نزد من نيست؟ و من با همه اينها تو را معصيت كردم، اي مولاي من، تو را بر من حجّت و راه است
💠 يَا مَنْ سَتَرَنِي مِنَ اﻵْبَاءِ وَ الأُْمَّهَاتِ أَنْ يَزْجُرُونِي وَ مِنَ الْعَشَائِرِ وَ الإِْخْوَانِ أَنْ يُعَيِّرُونِي وَ مِنَ السَّلاَطِينِ أَنْ يُعَاقِبُونِي وَ لَوْ اطَّلَعُوا يَا مَوْلاَيَ عَلَي مَا اطَّلَعْتَ عَلَيْهِ مِنِّي إِذًا مَا أَنْظَرُونِي وَ لَرَفَضُونِي وَ قَطَعُونِي
اي آن كه مرا از پدران و مادران پوشاند، از اينكه مرا از خود برانند، و از خويشان و برادران، از اينكه مرا سرزنش كنند، و از پادشاهان از اينكه مجازاتم نمايند، مولاي من اگر اينان آگاه ميشدند، بر آنچه تو بر آن از من ميداني، در اين صورت مهلتم نميدانند، و مرا تنها ميگذاردند، و از من ميبريدند
💠 إِلَهِي إِنَّ اخْتِلاَفَ تَدْبِيرِكَ وَ سُرْعَهَ طَوَاءِ مَقَادِيرِكَ مَنَعَا عِبَادَكَ الْعَارِفِينَ بِكَ عَنِ السُّكُونِ إلَي عَطَاءٍ وَ الْيَأْسِ مِنْكَ فِي بَلاَءٍ
خدايا همانا اختلاف تدبيرت، و سرعت تغيير تقديراتت، بندگان عارف به تو را، از اطمينان به بخشش و نااميدي از تو در گرفتاري باز داشته است
💠 إِلَهِي كَيْفَ تَكِلُنِي وَ قَدْ تَكَفَّلْتَ لِي (تَوَكَّلْتُ) وَ كَيْفَ أُضَامُ وَ أَنْتَ النَّاصِرُ لِي أَمْ كَيْفَ أَخِيبُ وَ أَنْتَ الْحَفِيُّ بِي
خدايا چگونه مرا وامينهي درصورتي كه عهدهدار من شدهاي؟ و چگونه مورد ستم واقع شوم و حال آنكه تو يار مني؟ يا چگونه نااميد گردم، درحالي كه نسبت به من سخت مهرباني
💠 هَا أَنَا أَتَوَسَّلُ إلَيْكَ بِفَقْرِي إلَيْكَ وَ كَيْفَ أَتَوَسَّلُ إلَيْكَ بِمَا هُوَ مَحَالٌ أَنْ يَصِلَ إلَيْكَ اينك
به نيازم به تو، متوسل به توام، و چگونه متوسل به تو شوم به آنچه كه محال است به تو برسد
💠 أَمْ كَيْفَ أَشْكُو إِلَيْكَ حَالِي وَ هُوَ لاَ يَخْفَي عَلَيْكَ أَمْ كَيْفَ أُتَرْجِمُ بِمَقَالِي وَ هُوَ مِنْكَ بَرَزٌ إلَيْكَ
يا چگونه از حالم به تو شكايت كنم و حال آنكه بر تو پوشيده نيست؟ يا چگونه با گفتارم ترجمه حال نمايم، درحالي كه از تو براي تو واضح است؟
بخش دوم:
👇👇👇
بخش #دوم گزیده مناجات امام حسین(ع) در روز عرفه:
💠 إِلَهِي عَلِمْتُ بِاخْتِلاَفِ اﻵْثَارِ وَ تَنَقُّلاَتِ الأَْطْوَارِ أَنَّ مُرَادَكَ مِنِّي أَنْ تَتَعَرَّفَ إلَيَّ فِي كُلِّ شَيْ ءٍ حَتَّي لاَ أَجْهَلَكَ فِي شَيْءٍ
خدايا از اختلاف آثار، و تغييرات احوال دانستم كه خواستهات از من اين است كه خود را در هر چيز به من بشناساني تا در هيچ چيز نسبت به تو جاهل نباشم
💠 إِلَهِي كَمْ مِنْ طَاعَهٍ بَنَيْتُهَا وَ حَالَهٍ شَيَّدْتُهَا هَدَمَ اعْتِمَادِي عَلَيْهَا عَدْلُكَ بَلْ أَقَالَنِي مِنْهَا فَضْلُكَ
خدايا چه بسيار طاعتي كه بنا كردم، و چه بسيار حالتي كه استوار نمودم. عدالتت اعتمادم را بر آنها ويران كرد، ولي فضل تو عذر مرا از آنها پذيراست
💠 إِلَهِي كَيْفَ أَعْزِمُ وَ أَنْتَ الْقَاهِرُ وَ كَيْفَ لاَ أَعْزِمُ وَ أَنْتَ اﻵْمِرُ
خدايا چگونه تصميم بگيرم و حال آنكه تو چيرهاي؛ و چگونه تصميم نگيرم درحالي كه تو دستور دهندهاي
💠 إِلَهِي تَرَدُّدِي فِي اﻵْثَارِ يُوجِبُ بُعْدَ الْمَزَارِ فَاجْمَعْنِي عَلَيْكَ بِخِدْمَهٍ تُوصِلُنِي إلَيْكَ
خدايا مردّد شدن من در آثار موجب دوري ديدار است، پس مرا با وجودت گرد آور، به وسيله عبادتي كه مرا به تو رساند
💠 كَيْفَ يُسْتَدَلُّ عَلَيْكَ بِمَا هُوَ فِي وُجُودِهِ مُفْتَقِرٌ إلَيْكَ
چگونه بر وجود تو استدلال شود، به موجودي كه در وجودش نيازمند به توست؟
💠 أَ يَكُونُ لِغَيْرِكَ مِنَ الظُّهُورِ مَا لَيْسَ لَكَ حَتَّي يَكُونَ هُوَ الْمُظْهِرَ لَكَ
آيا براي غير تو ظهوري هست كه براي تو نيست، تا آن غير وسيله ظهور تو باشد؟!
💠 مَتَي غِبْتَ حَتَّي تَحْتَاجَ إلَي دَلِيلٍ يَدُلُّ عَلَيْكَ وَ مَتَي بَعُدْتَ حَتَّي تَكُونَ اﻵْثَارُ هِيَ الَّتِي تُوصِلُ إلَيْكَ
كي پنهان بودهاي، تا نيازمند به دليلي باشي كه بر تو دلالت كند و كي دور بودهاي، تا آثار واصل كننده به تو باشند؟
💠 إِلَهِي أَخْرِجْنِي مِنْ ذُلِّ نَفْسِي وَ طَهِّرْنِي مِنْ شَكِّي وَ شِرْكِي قَبْلَ حُلُولِ رَمْسِي
خدايا مرا از خواري نفسم نجات ده، و از شك شركم پاك كن و پيش از آنكه وارد قبر شوم
💠 لَقَدْ خَابَ مَنْ رَضِيَ دُونَكَ بَدَلاً وَ لَقَدْ خَسِرَ مَنْ بَغَي عَنْكَ مُتَحَوِّلاً كَيْفَ يُرْجَي سِوَاكَ
همانا محروم شد كسي كه به جاي تو به ديگري راضي گشت، و زيانكار شد كسي كه از تو به ديگري روي آورد، چگونه به غير تو اميد بست
💠 إِلَهِي إِنَّ رَجَائِي لاَ يَنْقَطِعُ عَنْكَ وَ إِنْ عَصَيْتُكَ كَمَا أَنَّ خَوْفِي لاَ يُزَايِلُنِي وَ إِنْ أَطَعْتُكَ
خدايا اميدم از تو قطع نشود، گرچه نافرمانيات كردم، چنان كه ترسم از تو زايل نشود، گرچه اطاعتت نمودم
💠 يَا مَنِ اسْتَوَي بِرَحْمَانِيَّتِهِ فَصَارَ الْعَرْشُ غَيْباً فِي ذَاتِهِ مَحَقْتَ اﻵْثَارَ بِاﻵْثَارِ وَ مَحَوْتَ الأَْغْيَارَ بِمُحِيطَاتِ أَفْلاَكِ الأَْنْوَارِ
اي كه به رحمانيّتش چيره شد، در نتيجه عرش در ذاتش پنهان شد، آثار را با آثار نابود كردي، و اغيار را به احاطه كنندگان افلاك انوار محو نمودي
التماس دعا
💠 عرفه
و تو چه میدانی که تاکنون چه بلایایی از کشور با همین دعا و صدقات دفع نشده است؟
و چهبسا اگر به این عطیه الهی تمسک میکردیم، اکنون فقدان رئیسی را نیز نمیداشتیم.
الدعا يَرُدُّ القضاء و قد اُبرِمُ ابراما!
در روز عرفه که اهمیتی چون شب قدر دارد، خیر کشور و منطقه را از خداوند بخواهیم.
امام صادق (ع) در خصوص جایگاه والای روز عرفه میفرمایند «مَنْ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ فِی شَهْرِ رَمَضانَ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ اِلی قابِلٍ اِلاَّ اَنْ یَشْهَدَ عَرَفَةَ؛ کسی که در ماه رمضان بخشیده نشود تا سال آینده بخشیده نمیشود، مگر اینکه روز عرفه را درک کند».
الهی بحق الحسین (ع) العفو...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام حسین در صحرای عرفات اشک میریخت و میگفت ...
التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خبر خوش قالیباف
ان شاء الله که چنین باشد .
✅ خاطره ای از شیخ علی اکبر برهان
🔻اعمال شب عرفه من و شما فرق دارد
🔸فردي بود به نام آقاي ذكايي كه حياط بسيار بزرگي در خيابان پامنار داشت با اتاقهاي متعدد ، وضع مالي اش هم خوب بود. ماه به ماه براي دريافت اجاره به در منزل ما مي آمد. اجاره آن روز پانصد تومان بود، كم نبود.
.
🔸شب عرفه اي بود، پدرم داشت آماده مي شد تا لب حوض منزل وضو بگيرد كه در زدند.
گفت: ” در را باز كن ، حاج آقاي ذكايي است ، اجاره اش را مي خواهد.”
.
🔸آمد داخل، به حاج آقا سلام كرد. مرحوم پدرم به من گفت: “پاكت آنجاست، برو بياور و به حاج آقا بده” رفتم پاكت را كه قبلا آماده كرده بود. برداشتم و بردم به آقاي ذكايي دادم. تشكر كرد و قبل از اين كه برود از پدرم سؤال كرد: امشب شب عرفه است؟ گفت: “بله، امشب شب عرفه است” سؤال كرد: “اعمال امشب چيست؟ اعمال امشب را براي ما نمي گوييد؟ تا آقاي ذكايي اين حرف را زد مرحوم پدرم بلند شد ايستاد و گفت: ” امشب اعمالي براي من دارد و اعمالي هم براي شما “! خيلي با اخلاق خوب ، با بيان خوب و زبان خوب و صورت باز پاسخ دادند. او با تعجب سؤال كرد: “مگر فرقي مي كند؟
.
🔸مگر من و شما دارد؟ مرحوم پدرم فرمود: “بله، فرق مي كند! اعمالي كه براي من هست ادعيه و زيارت امام حسين عليه السلام است، نمازهايي است، اذكاري است، بيدار بودن و احيا گرفتن است اين است كه تا صبح بنشينم و خدا را بخوانم و عبادت كنم، اين مربوط به من است.
اما آن اعمالي كه براي شماست اين است كه الآن مقداري برنج و روغن خوب بخري و ببري در منزل كساني كه واقعا محتاج هستند، كساني كه سال مي گذرد و برنج نديده و نخورده اند، به ياد امام حسين به آنها بدهي و دلشان را شاد كني، چون شب عرفه است و شب امام حسين است، بعد هم به خانه ات برو و تخت بگير تا صبح بخواب! من بايد بيدار باشم و براي شماها دعا كنم، براي خودم دعا كنم “!
________________
جملاتی از این عالم بزرگوار را در روز عرفه بخوانیم و فکر کنیم‼️
🔸آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): استاد ما حضرت حاج شیخ علی اکبر برهان (ره) میفرمودند: .
آن قدر در قبر بخوابیم که استخوانهایمان بپوسد.
یک شب هم بلند شو ببین چه خبر است! .
.
🔸آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): استاد ما حاج شیخ علی اکبر برهان می فرمودند: اگر میخواهی قدر مادرت را بفهمی یک شب دو تا آجر به شکمت ببند و بخواب. در همان شب متوجه سختی ولادت و بارداری خواهی شد, خلاصه اگر پدر و مادرت از شما ناراضی باشند
کارت گیر است و سلب توفیق می شوی
حتی سعی کن جلوی آنان مودب بنشینی و پاهایت را دراز نکنی!
.
🔸آیت اللّه برهان هر روز، ساعتی قبل از نماز به مسجد می آمد و به نظافت و آراستن مسجد می پرداخت. هنگامی که مردم برای نماز می آمدند، مسجد را مانند دسته گل، تر و تازه و آراسته می دیدند.
🔸آیت الله مجتهدی: استاد ما حاج شیخ علی اکبر برهان(ره) میفرمودند: یک زمانی بیاید که مردم از پشت شیشه، داخل مساجد را نگاه کنند و به حالت تمسخر بگویند یک زمانی پدران ما اینجا دولا و راست میشدند.
______________
شیخ علی اکبر برهان وکالت مطلقه از سید ابوالحسن اصفهانی و آیتالله حجت داشت و خدمات زیادی داشت و مورد وثوق و اطمینان مراجع تقلید بود. وی همچنین از اصفهانی و حاج شیخ محمد کاظم شیرازی و سید محمود شاهرودی اجازه اجتهاد و روایت داشت .