eitaa logo
فرهنگ و اندیشه فارس
2.9هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.2هزار فایل
📲 این کانال به ارائه جامع محتواهای تحلیلی و تبیینی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی اختصاص دارد. 🔰 ارتباط با مدیر کانال از طریق حساب کاربری زیر مقدور می‌باشد: 🌐 @Dr_mojtaba_Ashrafi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹🔹 🏴سومین سالگردشهادت  سردارشهید 🔹خراسان شمالی،مازندارن، آذربایجان شرقی کرمانشاه، خوزستان،منطقه آزادکیش،فارس یزد،کرمان،تهران 🔹هنرهاي نمایشی،نقالی و برده خوانی، نمایشگاه عکس 🔸 تجسمی،محفل‌نقدکتاب،کارگاه هنرهای تجسمی،شب‌خاطره‌،ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان،شعر،موسیقی ،سرود 📆زمان: 1 تا 7دیماه 1401" استان فارس"
لختی بخند، خنده گل زیباست... به‌یاد شهدا
1_2408935462.pdf
11.51M
💢 | کتاب «طغیان سلبریتی ها برای ایجاد پورنوکراسی» 📍 تحلیلی موشکافانه از فتنه 1401
📢 چرا عده‌ای، از قطارِ انقلاب اسلامی پیاده می‌شوند و به جبه‍ۀ مقابل پناه می‌برند؟ 💠 آیت‌الله میرباقری: 🔶 انقلاب اسلامی حرکتی در برابر تمدن غرب است که می‌بایست مراحل مختلفی را تا رسیدن به آرمان‌هایش پشت سر بگذارد. به‌طور طبیعی، انقلاب اسلامی در هر مرحله از حرکتش، با ریزش‌هایی روبه‌روست؛ زیرا در هر دوره، کسانی که نمی‌توانند با آرمان‌ها و برنامه‌های انقلاب اسلامی هم‌گام شوند، به‌تدریج ریزش می‌کنند. به عنوان نمونه، آن‌ها که نمی‌خواهند از عقلانیت مدرن عبور کنند، با تکیه بر این عقلانیت، به نفی اصل انقلاب می‌پردازند؛ آن‌ها راه رسیدن به سعادت و عدالت اجتماعی را همین عقلانیت مدرن می‌دانند و گمان می‌کنند که انقلاب اسلامی به بی‌راهه می‌رود! در‌واقع، آن‌ها آرمان‌‌های انقلاب و مقولاتی چون عدالت، امنیت و رفاه بشر را بر‌اساس همین عقلانیت مدرن، درک و تحلیل می‌کنند و عبور از آن را به‌معنای عبور از آرمان‌‌های انقلاب و ناکارآمد و متحجرانه تلقی می‌کنند؛ از این جهت، در‌ مقابل این مرحله از حرکت متعالی انقلاب اسلامی مقاومت می‌کنند و درنهایت، صف خود را از صف انقلابیون جدا می‌کنند. بر این اساس ریزش‌ها، به عدم همراهی عده‌ای با مرحله‌ای از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی برمی‌گردد. از طرف دیگر، در هر مرحله، رویشی هم پیدا می‌شود؛ زیرا وقتی انقلاب اسلامی طرح جدید اجتماعی را پیش روی ملت‌ها قرار می‌دهد و پیشرفت‌های گسترده‌ای را در عرصه‌های مختلف رقم می‌زند، قشر وسیعی از نخبگان و روشن‌فکران و یا مستضعفان و مظلومان در دنیای اسلام و در مقیاس جامعه جهانی، مجذوب انقلاب اسلامی می‌شوند و به این سو می‌آیند. این ریزش و رویش، در همه مراحل تاریخی انقلاب اسلامی وجود داشته و در ادامۀ مسیر هم وجود خواهد داشت و طبیعی است. 🔶 انقلاب اسلامی از آغاز بر محور بسط خلافت الهیه حرکت کرد و به مبارزه با جریان استکبار و مبارزه با نظام سلطنتی به‌عنوان یک ساختار عدالت‌گریز و دین‌ستیز پرداخت و یک ایده اثباتی به نام «حکومت اسلامی» را مطرح کرد. در هر یک از این مراحل، با دقیق‌تر شدن و تبیین بیشتر آرمان‌های اسلامی، عده‌ای، که برخی از ایده‌‌های نظری و عملی خود را حذف‌شده می‌دیدند، از انقلاب جدا شدند! به‌عنوان مثال، هنگامی که مبارزه به مرحله درگیری با اصل نظام سلطنت منتهی شد، گروه‌هایی که سلطنت مشروطه یا مشروعه و یا دموکراتیزه شده را می‌خواستند، از قطار انقلاب پیاده شدند؛ چون گمان کردند که این انقلاب از آرمان‌های صحیح خود فاصله گرفته است! یا در آن‌جا که امام انقلاب بر «جمهوری اسلامی» تأکید کرد؛ برخی که به‌دنبال تحقق جمهوری سوسیالیستی و یا جمهوری با قیدهای دیگر بودند، این جهت‌گیری را متناسب با آرمان‌ها خود ندیدند و ریزش کردند. مبارزات مارکسیستی بر علیه انقلاب اسلامی عمدتاً از همین مرحله شروع شد. هنگامی که قانون اساسی تدوین شد نیز ریزش بر همین منوال بود. هواداران حکومت دموکراتیک و دین حداقلی وقتی مشاهده کردند که اسلام و ولایت فقیه به یک نظام حقوقی کلان در جامعه تبدیل می‌شود از انقلاب فاصله گرفتند. از مرحله‌ای که انقلاب اسلامی وارد مبارزه جهانی شد نیز طیفی که به یک رفرم یا انقلاب در مقیاس ملی می‌اندیشیدند، فریاد برآوردند که ضرورتی ندارد ما هزینه یک انقلاب جهانی را بپردازیم؛ باید در حد حل‌وفصل مسائل ملی و عمران و آبادانی کشور خود تلاش کنیم. بنابراین، حاضر نشدند در بسط فرهنگی اسلام و انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی و مبارزه با نظام استکباری حاکم بر جهان همکاری کنند. به عبارت دیگر، وقتی انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلامیت نظام، تا مرز درگیری نظامی با استکبار ایستاد، حتی عده‌ای از طرفداران انقلاب اسلامی، به دلیل هزینه این حرکت، راه خود را جدا کردند؛ بدون آن‌که به دستاوردهای این حرکت توجه داشته باشند. در کنار همۀ ریزش‌هایی که در مراحل تکاملی انقلاب اسلامی روی می‌دهد، رویش‌هایی بسیار گسترده‌ای نیز به وقوع پیوسته است که از آن جمله می‌توان به رویش نسل‌های جدید جوان، مؤمن و انقلابی، هویت‌یابی و قدرت گرفتن اسلام انقلابی و گرایش به اندیشه مقاومت در منطقه و جهان و تغییر در جبهه‌بندی سیاسی جهانی و... اشاره کرد. (۱۳۹۰)
✏️از جهاد تبیین غافل شوی، دشمن با جریان تحریف، تخریب را به خیابان می‌کشد...
گزارش اندیشکده‌های خارجی ویژه اعتراضات ۲۷ آذر ۱۴۰۱
202030_1961483054.pdf
4.58M
🚨📣 فایل کتاب ⭕️ خواندن این کتاب برای تمامی مجاهدان واجب است! ♨️ پاسخ به تمامی شبهات فتنه اخیر... ⁉️ چرا در ایران مانند کشورهای غربی متمدن وجود ندارد؟ ⁉️چرا باید باشد؟ ‼️ظلم جمهوری اسلامی به زنان! ❌ اینکه شعار آزادی زنان را فوری به خارج نسبت می‌دهید نشانه خالی بودن دست شماست! ⭕️ چرا نظام خود را به نمی‌گذارد؟ ⁉️چرا رهبری به هیچ ارگانی پاسخگو نیست؟! ⁉️ چرا اختیارات رهبری هیچ حد و مرزی ندارد! 🔻جمهوری اسلامی در این ۴۳ سال چه خدمتی به مردم کرده؟ ♦️پیشرفت‌های طبیعی است، اگر هم بود همینقدر پیشرفت صورت می‌گرفت! 🔴 طبق تجربه ۹۰ درصد شبهات در بین مدارس و معترضین از مباحث مطرح شده در کتاب خارج نیست
📄 متن تحلیل و پاسخ به سوالات توسط حجت الاسلام حسین طائب درنشست مدیران استانهای هیات رزمندگان اسلام، پیرامون فتنه اخیر👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰🎙️پادکست| "معارف انقلاب اسلامی" قسمت ششم: توحید در تشریع؛ مسیری که مردان بزرگ علم و تقوا و اجتهاد، برای آن ایستادگی کردند تا یکی بعد از دیگری کشته شدند - گفتاری کوتاه از آیت الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز (۱۴۰۱.۰۹.۲۵)
حاج حسین یکتا.m4a
26.22M
🎙 راهبردهای جبهه انقلاب در جمع بسیجیان و فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین 💠جمعه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 سلطه مقدس (قسمت اول): تاریخچه 🔸پس از اشغال هندوستان توسط انگلیس مراکز مطالعاتی مهمی در زمینه شناخت آئین هندوها توسط انگلیسی ها تاسیس شد. 🔸هدف اولیه این مطالعات جبران نقاط ضعف هندوئیسم در مقابل اسلام و در نتیجه احساس هویت هندوها در مقابل مسلمانان بود. 🔸اما هدف بلند مدت آن، ایجاد معنویتی نوظهور بود تا استعمار جهانی بتواند به معنویتی جهانی دست پیدا کند که نه تنها مشروعیت او را تامین کند، بلکه با رنگ و لعابی معنوی بتواند«سلطه ای مقدس» را رقم بزند.
📢 اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر یار دیرین و صدیق انقلاب دکتر عباس شیبانی 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (جمعه) با حضور در کنار پیکر مرحوم دکتر عباس شیبانی ضمن قرائت فاتحه، بر آن یار دیرین و صدیق انقلاب نماز اقامه کردند. در این مراسم جمعی از خانواده و بستگان مرحوم شیبانی نیز حضور داشتند. 🔹️ دکتر عباس شیبانی از مبارزان قدیمی دوران انقلاب اسلامی بود که شامگاه پنج‌شنبه ۱ دی ۱۴۰۱ به لقاءالله پیوست. عضویت در شورای انقلاب، نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی، وزیر کشاورزی، پنج دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ریاست دانشگاه تهران، کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دوره دوم و پنجم و سه دوره عضویت در شورای شهر تهران از سوابق وی بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حاج قاسم: برو سراغ اون دختر بدحجاب... اون دختر بدحجاب پناه نداره!
🔻انفعال در مسجد، اغتشاش در محله: مسجدی که نمازخانه شد! 🖊 مهدی جمشیدی ۱. اینک که غبارها فرونشسته‌اند، می‌توان دربارۀ "بازسازیِ انقلابیِ ساختار فرهنگ" سخن گفت و به "کم‌کاری‌های معرفتی" و "بی‌عملی‌های فرهنگی" اشاره کرد. ریشۀ اصلیِ اغتشاش، خطای ما در غفلت از "جهاد تبیین" و "روشنگری" و "روایت‌گری" و "گفتمان‌سازی" بود و همۀ لایه‌های دیگری، فرع بر این امر بودند. مُشت، نمونۀ خروار است؛ می‌خواهم در این مجال مختصر، چند سطر دربارۀ یک "تجربۀ تلخ" بنویسم و گذشته را به کمک فهم و تحلیل امروز، فرابخوانم. تجربۀ "مسجد جامع نارمک". ۲. چند بار و از جمله یک سال پیش، جمعی از "جوانانِ مؤمنِ انقلابی"، در برابر امام جماعت این مسجد شوریدند و پرچم تحوّل‌خواهی را برافراشتند، امّا هر بار، با لطایف‌الحیل، به حاشیه رانده شدند. سخن این جوانِ ناراضی این بود که: اوّلاً، "امامت جماعت" در این مسجد، به "پیش‌نمازی" فروکاهیده شده است و "مسئولیّت‌های اسلامی و انقلابی"، رها شده‌اند و به‌این‌ترتیب، "مسجد" نیز به "نمازخانه" تبدیل شده است. ثانیاً با وجود این‌که ظرفیّت‌های انسانی و مالیِ در این مسجد، گسترده هستند، امّا از این توانمندی‌ها برای فعّالیّت فرهنگی استفاده نمی‌شود و بخش‌های مختلف مسجد، دچار "توقف" یا "کم‌کاریِ محسوس" شده‌اند. ثالثاً، امام جماعت – بخوانید پیش‌نماز – نه اهل "کار فرهنگی در محله" است و از "برنامه‌ریزیِ فرهنگی" خبر دارد و نه "میدان واقعی" در اختیار جوانِ مؤمنِ انقلابی قرار می‌دهد و نه دهه‌ها "تذکّر" و "امربه‎معروف" نسبت به ایشان اثری داشته است. یک مسجد با "امکان‌ها و قوّه‌های فراوان" از یک سو، و یک محلۀ "تشنه" و "رهاشده" از سوی دیگر. ۳. ما انتقاد خویش را به نزد "نهادهای فرهنگی" بردیم و گزارش دادیم که در این مسجد، چه می‌گذرد، از جمله به "مرکز رسیدگی به امور مساجد" مراجعه کردیم و ماجرای تلخِ "رهاشدگیِ فرهنگیِ محله" را شرح دادیم. رئیس این مرکز با گزارش جمعیِ ما در این مرحله و مراحل بعد، دریافت که امام جماعت این مسجد، سخت گرفتار "سستی" و "بی‌عملی" و "بی‌برنامه‌گی" است و ازاین‌رو، نتوانست از وی دفاع کند و وعدۀ تغییر داد، اما نتوانست به وعدۀ خود عمل کند. بعدها استدلال شد که چنانچه به مطالبۀ شما پاسخ مثبت بدهیم، این "موجِ مطالبه‌گری" در مساجد دیگر نیز به راه خواهد افتاد، چنان‌که هم‌اکنون نیز در برخی از مساجد محله، جوانانِ انقلابی، برانگیخته و منتقد شده‌اند و خواهان "تحوّل" هستند. به‌هر‌حال، کار به اینجا رسید که بعد از یک‌سال مبارزه و مطالبه و تحوّل‌خواهیِ جوانانِ انقلابی، دادستان محله، ما را به مسجد فراخواند و جلسه‌ای با حضور دو طرف تشکیل داد و محترمانه و ملایم، جوانان را تهدید کرد که چنانچه در مسجد به مطالبه‌گریِ خویش ادامه بدهید، ناچارم که با شما "برخورد" کنم. در نهایت، جمع ما فروپاشید و پرچم به زمین افتاد. ۴. اغتشاش‌های اخیر، افزون بر سطح‌های خارجی و ملّی، "بافت محلی" نیز داشت و بر فریب‌خوردگیِ عدّه‌ای از "نوجوانان" و "جوانان" تکیه داشت. حال‌آن‌که چنانچه "مساجد"، بافت محله‌ها را در اختیار خویش گرفته بودند و بر محله، تسلّط داشتند و در اثر کار فرهنگیِ در طول دهه‌های گذشته، "هویّت‌سازی" و "مصون‌سازی" کرده بودند، هیچ‌گاه به این حجم از کار امنیتی و نظامی و ... حاجت نبود. اغتشاش اخیر، حاکی از "عفونت‌های فرهنگی" بود که در پیکر محله‌ها، نشست کرده بود. این عفونت‌ها، ریشه‌ در"کم‌کاری و رهاشدگیِ مساجد" نیز دارد. ما "مسجد" را باخته‌ایم و در امتداد آن، "محله" و "مدرسه" و "گروه‌های خودجوشِ فرهنگی" را. مسجد، "قطبِ فرهنگیِ محله" بود و اینک، "نمازخانه" است. و "امام جماعت" نیز "پیش‌نماز". "امام جماعتِ غیرمیدانی"، هرچه که انقلاب به ما داده بود را یک‌جا از ما گرفت. ما دیروز این دردها را دریافتیم و برخاستیم و هشدار دادیم، امّا ملامت و طرد شدیم، و امروز، "دُمل‌های چرکین"، سر بر افراشته‌اند. یک طرف، گیسوپراکنی است و سوی دیگر، عمامه‌پرانی. آن "اهمال‌کاری‌ها" و "سستی‌ها" و "محافظه‌کاری‌ها"، این "ریزش‌ها" و "هنجارشکنی‌ها" و "ارزش‌ستیزی‌ها" را به دنبال داشت. ۵. اغتشاش، تمام شد. آن پیش‌نماز نیز، همچنان در مسجد جامعِ نارمک حضور دارد. نشان داد که قدرتِ سیاسی‌اش از جوانانِ مؤمنِ انقلابی، بسیار بیشتر است و با تکیه بر پشتوانه‌های نامرئیِ خویش، ماندنی‌ست. در عین حال، مسجد جامعِ نارمک نیز همچنان "منفعل" و "بریده از میدان محله" و "غافل از صحنۀ جنگ نرم" است. جالب است بدانید که ایشان در شهرداری تهران در هر سه دورۀ مدیریّت قالیباف و حناچی و زاکانی حضور داشته و اینک نیز رئیس مرکز فعالیّت‌های دینی در آنجاست که بودجه‌های میلیاردی دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «حاج قاسم به سمتم آمد، ترسیدم و دوربین را پایین آوردم» 🔻به‌مناسبت سالروز آزادسازی شهر بوکمال و نامه تاریخی شهید حاج قاسم سلیمانی به رهبرانقلاب درباره پایان سیطره داعش، روایت یک عکاس حاضر در این منطقه را ببینید.
ده پیشنهاد برای آزاد كردن حافظه داخلی گوشی های اندرويدی: فرض کنید یک گوشی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خریداری می‌کنید و تصور می‌کنید که این مقدار فضا برای چرخه عمر آن دستگاه کافی است. زمان می‌گذرد و شما ناگهان متوجه می‌شوید که تمام آن عکس‌ها و ویدیوهایی که گرفته‌اید، همه برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید، همه دانلودهایی که ذخیره کرده‌اید، کل حافظه دستگاهتان را اشغال کرده‌اند. به‌زحمت کمی فضا آزاد می‌کنید تا برنامه شخص ثالثی که وعده داده است فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما را آزاد کند و سرعت دستگاهتان را بالا ببرد، نصب کنید. بلافاصله بعد از اجرا و سروکله زدن با برنامه، خوتان به این نتیجه می‌رسید که درست می‌گویند بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث پاک‌سازی حافظه کارامد نیستند و باید از آن‌ها اجتناب کرد. چگونه می‌توان فضای ذخیره‌سازی گوشی را افزایش داد؟ مطالعه متن کامل: https://www.zoomit.ir/mobile-learning/360597-free-storage-space-android-device/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | رهبر انقلاب در دیدار اخیر: ما در قضیّه‌ی و و ترسیم واقعیّات کوتاهی داریم. 🔹️ خیلی از جوانهای ما و شما قضایای بیست سال قبل را نمیدانند، قضایای منافقین را نمیدانند. 🔹️ در همین شیراز، روز ماه رمضان، دم افطار، منافقین وارد خانه‌ی آن دکترِ شریفِ بزرگوار میشوند و [او را] به رگبار میبندند؛ روز ماه رمضان در شیراز! بعدها من به آن خانه رفتم. نسل جوان ما متأسّفانه خیلی از اینها را نمیداند؛ ما در این زمینه‌ها کم‌کاری داریم؛ باید عناصر هنری ما [کار کنند]. 🔺️ حالا شما جوانها که اینجا هستید، هر کدامتان که در کار ، در کار رسانه، در کار تبلیغ، در کار نگارش دستی دارید، یادتان باشد که اینها جزو وظایف حتمی ما است.
🇮🇷زمستان را با بهار یاد سردار دلها آغاز می کنیم 💠فارس میزبان دومین کاروان بزرگ هنری ویژه سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی 📆اول تا هفتم دی ماه 1401 ✍️ ویژه برنامه میدانی :: اجرای نمایش، شعر خوانی، موسیقی و سرود، نقالی، روایتگری و... 🔹اول دی ماه، شهرستان خرامه 🔹دوم دی ماه، شیراز، بلوار چمران شیراز 🔹سوم دی ماه، شیراز، بلوار اتحاد شیراز 🔹چهارم دی ماه، شهرستان زرقان 🔹پنجم دی ماه، شهرستان بیضا 🔹ششم دی ماه، شهرستان پاسارگاد 🔹هفتم دی ماه، شهرستان آباده
💠فارس میزبان دومین کاروان بزرگ هنری ویژه سومین سالگرد شهادت سردار شهید 📆اول تا هفتم دی ماه 1401 ✍️ ویژه برنامه میدانی سفیر روایت :: اجرای نمایش، شعر خوانی، موسیقی و سرود، نقالی، روایتگری و... 🔹اول دی ماه، شهرستان خرامه دوم دی ماه، شیراز، بلوار چمران شیراز سوم دی ماه، شیراز، بلوار اتحاد شیراز چهارم دی ماه، شهرستان زرقان پنجم دی ماه، شهرستان بیضا ششم دی ماه، شهرستان پاسارگاد هفتم دی ماه، شهرستان آباده 🔹نقش حبیب نمایشگاه و کارگاه هنری پاورقی مجموعه برنامه های نقد کتاب و روایت نویسی برنامه های دانش آموزی حبیبانه و قصه های خوب برای بچه‌های خوب و شب بزرگ خاطره۳بعدی
تهران‌تایمز تصویر دیدار علی کریمی و رئیس جمهور آلمان را با تیتر "احمق و احمق‌تر" منتشر کرد 🔹"احمق و احمق‌تر" نام فیلم آمریکایی ۱۹۹۴ است با بازی "جیم کری" کمدین مشهور آمریکا
▪️بی جرم و بی جنایت▪️ ♦️خون تو‌حریف می‌طلبد مجموعه خرده روایت های حادثه تروریستی حرم مطهرحضرت (علیه‌السلام ) 🗓زمان:شنبه تا پنج شنبه| 3الی8دی‌ماه ساعت‌18:30 📌پخش از شبکه افق
🇮🇷زمستان را با بهار یاد سردار دلها آغاز می کنیم 🌹فارس میزبان دومین کاروان بزرگ هنری روایت حبیب است 💠ویژه برنامه میدانی‌ 🏴سومین سالگرد‌شهادت‌سردارحاج قاسم‌سلیمانی 📆زمان:یکشنبه 4دی‌ماه‌|ساعت‌18الی20 📌مکان:زرقان،پارک‌آزادگان