eitaa logo
فرهنگ و اندیشه فارس
3هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
2.1هزار ویدیو
1.2هزار فایل
📲 این کانال به ارائه جامع محتواهای تحلیلی و تبیینی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی اختصاص دارد. 🔰 ارتباط با مدیر کانال از طریق حساب کاربری زیر مقدور می‌باشد: 🌐 @Dr_mojtaba_Ashrafi
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 |🔰 کسی که در این هستی حركت صحیحی نداشته باشد می سوزد... 🔹يك عدّه‏اى هم هستند كه فلسفه‏هاى عالى‏ترى دارند. آنها مى‏گويند: بابا! خدا بزرگ‏تر از آن است كه بنده‏هايش را عقاب كند. او بزرگ و عظيم و رحيم است. 🔹️مادر بچه‏اش را نمى‏سوزاند، آن وقت خدا بسوزاند؟! عمو! برو، خدا بچه‏هايش را نمى‏سوزاند، آنها را دوست دارد. يك وقت هم اگر بچه‏هايش كارى بكنند، مى‏گويد: خيلى بدى نكنيد؛ كه آتش دارم. مى‏خواهد آنها را تنبيه كرده و بترساند وگرنه در آتش كه نمى‏برد. 🔹اينها كسانى هستند كه عظمت خدا را دليل نفى معاد مى‏دانند. مى‏خواهند به خدا معتقد باشند، در حالى كه هيچ اعتقادى به او ندارند. مى‏خواهند كه با عظمت او عذرى براى آزادى خودشان‏ داشته باشند. 🔹در جواب اينها بايد گفت: اينكه خدا بزرگ‏تر از آن است... ، در اين بحثى نيست. بحث در اين است كه خدا هستى را منظم آفريده و كسى كه در اين هستى حركت صحيحى نداشته باشد مى‏سوزد. درست مثل وقتى كه من كبريت را زير پيراهنم بكشم آتش مى‏گيرد. 🔹حال تو بگو: خدا بزرگ‏تر از آن است كه مرا بسوزاند! و يا اينكه من ستمگرتر از آن بوده‏ام كه خيال مى‏كرده‏ام و من خودم را سوزانده‏ام! ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۵۶ #⃣
امام علي(ع)ازنگاه ديگران.ppsx
10.79M
پاورپوینت 743💠 موضوع : امیر المومنین علیه السلام از زبان دانشمندان جهان کیفیت عالی 15 اسلاید
مجموعه فایلهای انقلاب اسلامی.zip
22.44M
نوع فایل: 💠 فایل زیپ 7 فایل پاورپوینت با موضوعات: بخش اول: مفاهیم و تئوری های انقلاب بخش دوم: شرایط سیاسی ،اجتماعی قبل از انقلاب بخش سوم: تحلیل انقلاب اسلامی ایران بخش چهارم:عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بخش پنجم:عوامل شتابزای انقلاب بخش ششم: انقلاب اسلامی در میان انقلاب های بزرگ جهان بخش هفتم:مقایسه قدرت اجتماعی در ایران،فرانسه و روسیه پیش از انقلاب *کیفیت عالی ، 7 فایل
خاندان-ویرانی.pptx
12.45M
پاورپوینت 744💠 موضوع : خاندان ویرانی کیفیت عالی 18 اسلاید
‏امروز در کنگره ‎، اخراج نماینده مسلمان بخاطر نقد بسیار محدود اسرائیل. در آمریکا نقد اسرائیل جرم و سوزاندن قرآن ‎ است. در آمریکا کوچکترین انعطافی نسبت به خطوط قرمز کشور وجود ندارد (و البته برای اهانت به دیگران کاملا آزادند) 👤فواد ایزدی
بروشور فرزنداوری نهایی.pdf
2.99M
📍سهم من از جهاد 🔆کاری از گروه پزشکان سپیدار
🔴سرخوشان را نالان مکن! 🖊مروری بر ابعاد هویتی جنبش اجتماعی ۱۴۰۱ ایران؛ 🔸«اصطلاح جنبش‌های اجتماعی جدید (جاج) به صورت ضمنی در برابر «جنبش‌های اجتماعی قدیم» قرار می‌گیرد. جنبش‌های اجتماعی قدیم آن‌هایی اند که بازتاب دهنده تضاد شدید بر سر منافعند؛ به ویژه منافعی که با تقسیمات ساختاری عمده موجود در جامعه مرتبط است. بهترین مثال از جنبش‌های قدیمی، جنبش کارگری است که در آن تضاد و نزاع بر سر مالکیت دستمزدها، امنیت، مزایا و شرایط کاری برای اعضای طبقه کارگر و موضوعاتی بنیادین است. علاوه بر این، کارگران هشت ساعت از روز خود را در درگیری با این موضوعات می‌گذرانند. 🔸مانوئل کاستلز در کتاب «شبکه‌های خشم و امید، جنبش‌های اجتماعی در عصر اینترنت» بر این موضوع تأکید می‌کند که فرایند تولید معنا و شکل گیری ایدئولوژی در عصر شبکه‌های مجازی و اینترنت، نه در جایی پیش از کنش جمعی، بلکه در دل ارتباط و خود کنش است که معنا خلق می‌شود. پیش از کاستلز و در میان جامعه شناسان متقدم نیز کسانی چنین سخنی را طرح کرده بودند. 📎https://farhangesadid.com/00025h
میلاد با سعادت مولود کعبه، مظهر العجائب، مُظهر الغرائب، مفرّق الکتائب، الشهاب الثاقب، الهزبر السالب و نقطه دائرة المطالب، اسد الله الغالب، غالب کل غالب و مطلوب کل طالب، صاحب المفاخر و المناقب، امام المشارق و المغارب امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام بر فرزند بزرگوارش حضرت صاحب الزمان عجل الله و همه شیعیان و دوستداران حضرتش مبارک باد
🔰 پاسخ رهبر انقلاب به عده‌ای که با دیدن یک مشکل در کشور سریع به اصل نظام و انقلاب، اعتراض می‌کنند! 🔶این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» [پدر عبیدالله بن زیاد] بر منطقه‌ی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. 🔶امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیدالله بن عباس» بود که می‌دانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! ⁉️امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده می‌شود، چگونه درباره‌اش قضاوت می‌کنید؟ 🔶شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرمانده‌ی کلّ نیروهای امام حسن علیه‌الصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمی‌آید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام. ⭕️⭕️ این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! 🔶البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا می‌شوند که این گونه‌اند. ⚠️این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است. ❌امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت الله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باری‌تعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم. ⭕️دشمن، البته تبلیغات می‌کند. دشمن سعی می‌کند همه‌ی کمبودها و کسریها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را می‌خواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. ما که نباید تعجّب کنیم. ⚠️یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به این‌که نماز نمی‌خواند! ما چه توقّعی داریم!؟ البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. آنها علی را از نزدیک می‌دیدند، درعین‌حال آن‌طور او را آزار می‌کردند. 📌بیانات در جمع علما و روحانیون «تبریز» - ۱۳۷۲/۰۵/۰۵
⭕️ بی حجابی 4 تا دختر پولدار بالاشهری کل رسانه شون رو می گیره اما اعتکاف 400 هزار جوان در رسانه شون جایی نداره!
1401.11.13-DaneshghaShiraz-TasirEtekafBarAmuzeshZendegieJamee-32k.mp3
8.67M
🔉 بشنوید | تأثیر اعتکاف بر آموزش زندگیِ جمعی 💢 حاج آقا پناهیان
بلیت‌فروشی جشنواره فیلم فجر برای ۳۱ استان‌ از ساعت ۱۸ امروز به صورت برخط آغاز می‌شود.
شبهه: اعلام عفو دهها هزارنفری محکومین اغتشاشات اخیر نشان میدهد جمهوری اسلامی چند صد هزار نفر را بازداشت و زندان کرده بوده با توجه به اینکه معاون اول قوه قضائیه قبلا گفته بود ۹۰ درصد زندانیهای اغتشاشات آزاد شده‌اند! ضمن اینکه جمهوری اسلامی به همین دلیل بر خلاف عفوهای قبلی، از اعلام عدد دقیق عفو شده‌ها خودداری کرده است! پاسخ: ۱- عفوهایی که از سوی رئیس قوه قضائیه خدمت مقام معظم رهبری پیشنهاد می‌شود دو قِسم است قسمت اول عفوهای موردی هستند منظور از عفوهای موردی یعنی این که از ابتدا برای هر فرد محکوم یک پرونده مستقل تشکیل می‌شود و عفو میشود  قِسم دوم عفوهایی که خدمت مقام معظم رهبری اعلام می‌شود عفوهای معیاری است. در عفوهای معیاری پرونده‌های اشخاص به تفکیک مورد بررسی قرار نمی‌گیرد بلکه رئیس قوه قضائیه معیارهایی برای عفو یا تخفیف مجازات محضر مقام معظم رهبری اعلام می‌دارند و براساس آن معیارها و موافقت مقام معظم رهبری، مراجع قضایی سراسر کشور این معیارها را با مصادیق و اشخاص همه محکومین تطبیق می‌دهند و اسامی افرادی را که مشمول عفو واقع می‌شوند اعلام و نتیجه این محبت رهبری و رأفت اسلامی را درباره آنان اِعمال می‌‎دارند. در عفو‌ معیاری عدد تا بعد از اجرای فرمان اصلا مشخص نیست عفو های قبلی موردی بود اینجا عفو معیاریست در عفو معیاری امکان اعلام عدد در ابتدا وجود ندارد و‌پس از اجرا مشخص میگردد ۲- عفو اخیر دو بخش دارد یک بخش مربوط به اغتشاشات اخیر و یک بخش هم محکومان جرائم عمومی هستند که عفو شامل هر دو شده و عدد دهها هزار نفر اختصاصی به اغتشاشات ندارد ۳- اینکه اغلب بازداشت شدگان پاییز ازاد شدند درست است ولی همانطور که رئیس قوه قضائیه هم توضیح داد همه این افراد پرونده قضایی شان در حال پیگیری بوده است یعنی به هر حال با ثبت پرونده موضوع در دادسرا و دادگاه پیگیری میشد و در نهایت حداقل اگر حکم نمی گرفتند سوءسابقه داشتند اما با اعلام عفو، همینهایی که بیرون از زندان هستند هم عفو شدند و رفع سوءاثر از پرونده قضایی شان هم انجام شد که اینده افراد به دلیل سابقه تباه نشود و پرونده این افراد دیگر پیگیری نخواهد شد در حالیکه در شرایط قبل از عفو که ازاد شده بودند به هر صورت پرونده قضایی شان در جریان بود زندان نبودن به معنی عفو‌شدن و منتفی شدن پرونده نیست نکته اینجاست که قوه قضائیه اختیار قانونی پیگیری نکردن پرونده قضایی افراد آزادشده را ندارد، مگر اینکه مشمول عفو شوند. ۳- تمایز مهم عفو اخیر با عفو‌های سال گذشته این است که شامل دو گروه محکومان و متهمان میشود و این موضوع اتفاقی بی بدیل است. یعنی در سالهای گذشته متهمان مشمول عفو نبودند. این موضوع از ان جهت حائز اهمیت است که افراد و جوانانی که به ویژه در حوادث اخیر پرونده قضایی برایشان تشکیل شده است، بدون ثبت پرونده و سوءپیشینه عفو شدند یعنی به اینده محکومان و‌متهمان مشمول عفو، نگاه ویژه پدرانه‌ای شده است
فریاد آزادی یک زن پشت دیوار اشرف 🔻سرهنگ ثریا ماجرای خانواده‌هایی است که می‌خواهند فرزندان‌شان را از اردوگاه یک گروه فاشیستی به نام مجاهدین خلق نجات دهند و به هر دری می‌زنند اما نمی‌توانند. آنها هم مرتب فهرست تنظیم می‌کنند و از هر تلاشی فرونمی‌گذارند ولی مانع اصلی‌شان جو عجیبی است که مریم و مسعود رجوی ایجاد کرده‌اند. جوی که فرزندان این آدم‌های چشم‌انتظار را به کلی مسخ کرده است. این فیلم ترکیبی از ژانر درام و ژانر فاجعه Disasterاست که از این جهت بسیار با فهرست شیندلر و فیلم‌هایی مثل آن شباهت دارد. 🔻ساختار فیلم فراتر از توقعات معمول نسبت به یک فیلم‌اولی است. میزانسن‌ها درخشان است و جزئیات داستانی دقیق و حساب شده‌اند. غافلگیری‌های فیلم معنادار هستند و لحظات احساسی و تاثیرگذار آن سر از شعارزدگی درنمی‌آورند. این همه دقت از یک فیلم‌اولی قابل تحسین است و زن بودن کارگردان با توجه به محیط خشنی که روایت در آن انجام می‌شود، در نوع خودش قابل توجه به نظر می‌رسد. با این همه باید پرسید دیدن این فیلم چه لذتی دارد و تماشای مداوم رنج چرا باید جذاب باشد؟ 🔻 کاری که فیلم می‌کند این است که مخاطبش را به فکر فرو می‌برد. وقتی با گروهکی مثل مجاهدین‌خلق طرف می‌شویم، ابتدایی‌ترین برخورد این است که فقط لعنت‌شان کنیم یا بترسیم یا پر از حس تنفر شویم. حتی عمده مخالفان جمهوری اسلامی هم همین کار را با مجاهدین‌خلق می‌کنند. این گروهک، چندش‌آورترین نامی است که در تاریخ چند هزار ساله ایران پدید آمده است. با این همه عده‌ای هستند که سال‌هاست به‌عنوان خدمه همین گروه نفرت‌انگیز مشغول فعالیت هستند. چنین افرادی واقعا عجیب و خاص هستند. 🔻از خودمان می‌پرسیم آنها را چه می‌شود که این‌طور مسخ شده‌اند و جابه‌جا نمی‌شوند؟ با سرهنگ ثریا قرار است درون این پرسش غوطه‌ور شویم و دایره محالات را وسیع‌تر کنیم تا وجود چیز عجیبی به اسم سمپات‌های مجاهدین‌خلق هم در آن جا بگیرد. این روایتی است از نزاع میان زندگی حقیقی و طبیعی با زندگی در حباب. 🔻فیلم خانم لیلی عاج بدون اینکه وارد کمپ اشرف شود، نشان می‌دهد مهم‌ترین ابزار مریم و مسعود برای به بند کشیدن این همه آدم، دیکتاتوری جو است. آنها معمولا جوی می‌سازند که هر کس به گوشه ذهنش کوچک‌ترین سوال یا اشکالی رسید، در خود احساس گناه کند. در حوادث چند ماه اخیر، آنها این تکنیک جنگ روانی را بر سر کل جامعه ایران هم آوار کردند و از این جهت شاید بشود تا حدودی لمس کرد که در داخل جاهایی مثل اشرف یا تیرانا چه می‌گذرد. 🔻اگر ببینیم بر سر جغرافیای بزرگی مثل ایران چه جو سنگینی افتاده، این را هم می‌توانیم تصور کنیم که در محیط کوچک و قابل کنترل‌تری مثل اشرف یا تیرانا چطور می‌شود بر تعداد محدودی از افراد سایه یک جو سنگین را پهن کرد. وقتی در جغرافیای بسیار بزرگ‌تری مثل کل جامعه ایران، چنین جوی ایجاد شده که در آن اگر کسی به یک میهمانی، کنسرت، تماشای تئاتر یا جشنواره فیلم برود، باید احساس گناه کند، چطور در یک اردوگاه کوچک نشود سایه چنین جوی را گستراند؟ 🔻فیلم سرهنگ ثریا موقعیتی ایجاد کرده که بین زندگی عادی و طبیعی از یک طرف و این وضعیت استثنایی و عجیب از طرف دیگر نزاعی نفس‌گیر برقرار شده است. اینجا دیگر جای رواداری و مسامحه نیست و یکی از طرفین ماجرا باید دیگری را نابود کند. نه اینکه فرد به فرد این طرفی‌ها، تک‌تک آدم‌های آن طرف را بکشند، اما لااقل یکی از این دو وضعیت باید متلاشی شود. یا زندگی در شهر و روستاهای ایران باید باقی بماند یا پادگان اشرف. یا هنجارهای اجتماعی باید باقی بمانند یا مسخ شدگی. 🔻مادرانی پشت میله‌ها و سیم‌خاردارهای اردوگاه آمده‌اند که فرزندان‌شان را می‌خواهند و فرزندانی در آن‌سوی میله‌ها و سیم‌خاردارها هستند که از ترس برچسب خوردن بابت خیانت و وادادگی، حتی مادر خود را طرد می‌کنند. موقعیت پیچیده و حساسی که خانم کارگردان ایجاد کرده، باب بحث‌های بسیاری را باز می‌کند که همه عمیق و راهگشا هستند. داخل پادگان اشرف انسان‌های مسخ‌شده و برده‌شده‌ای هستند که در برابر آزادی خودشان هم مقاومت می‌کنند و این طرف میله‌ها، در پس سیم‌خاردارها و بیرون از کمپ اشرف، زن، زندگی و آزادی به نزاع با این مسخ‌شدگی می‌آیند.