eitaa logo
قرارگاه فرهنگی فارس
1.5هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
155 فایل
سلام 🔷قابل توجه همراهان گرامی درصورتیکه سوال❓ ، انتقاد 🤔 ویاپیشنهادی🎊 داشتید به آدرس ادمین 🆔 https://eitaa.com/fars_syz ارسال کنید. آدرس کانال رویبکا 🆔 https://rubika.ir/Fars_Farhangi 🆔 https://eitaa.com/Fars_Farhangi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 6 اینفوگرافی معرفی بسترهای گسترش ناهنجاری در حوزه حجاب: 1️⃣ بسترهای اجتماعی 2️⃣ بسترهای نظری و مفهومی 3️⃣ بسترهای اقتصادی 4️⃣ بسترهای فرهنگی 5️⃣ بسترهای انسانی 6⃣ بسترهای حاکمیتی (آسیب‌شناسی اقدامات و سیاست‌گذاری و اقتصاد حجاب) 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 اشاره: ❇️ با حضور 24 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد. محورهای اصلی در سه حوزه طبقه‌بندی شد که اکنون در حال معرفی محور اول هستیم: 🔻 بسترها و زمینه‌های گسترش ناهنجاری حجاب 🔻 الزامات و ملاحظات حکمرانی حجاب 🔻 راهکارها و راهبردهای مقابله با ناهنجاری حجاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
کتابچه عفاف.pdf
6.91M
🔺مروری بر ایده ها و الگوهای کنشگر در زمینه عفاف و حجاب 🔸مرکز رصد و مطالعات بنیاد خاتم الاوصیا ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
پنجاه_ونه_59_ایده_جذاب_برای_روز_حجاب_و_عفاف.pdf
184.7K
🔰ایده ترویج حجاب و عفاف 🔸۵۹ ایده جذاب جهت ترویج حجاب 🔹شامل: فعالی های اموزشی فعالیت های تبلیغی فعالیت های میدانی فعالیت های مطالبه گری فعالیت های بین المللی ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
🎓 دانشگاهی که راه‌حل متفاوت برای حجاب دانشجویان پیدا کرد ▪️مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توانسته‌اند نحوه پوشش دانشجویان را با به‌کارگیری یک فرایند کارشناسی و دقیق مدیریت نمایند. ❌ پرونده های انضباطی از 15% به 1% کاهش پیدا کرد مطالعه بیشتر: farsnews.ir/news/13990418000756 ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
💠 چگونه «حجاب» را ترویج کنیم؟ 🌸 پیشنهادهای مقام معظّم رهبری برای ترویج در جامعه 🔶 جهت دریافت بیش ۱۰۰۰ محتوای تبلیغی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇 ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
🔰 نمونه‌های موفق در مسأله حجاب، متعلق به فعالیت‌های مردمی است نه حاکمیتی! گزاره رایج آن است که در موضوع حجاب، آنکه کنشگری کرده، نیروهای انتظامی هستند و جور کم‌کاری‌ نهادهای فرهنگی را گشت‌های ارشاد یا قوانین کیفری و جدیداً مدنی پُر کرده و می‌کنند. شاید اگر دولت و دستگاه‌های دولتی را بررسی کنیم، به چنین تصویری نیز برسیم. اما بیایید بجای آنکه دولت و فعالیت‌های او را محور بگیریم، به خود جامعه نظر افکنیم. جامعه برای این موضوع و این مسأله، خود چه چاره‌ای اندیشیده و ساختارهای سیاسی، دولتی و حاکمیتی چه کمکی به او و تدبیر او کرده است؟ ◀️ برای مطالعه ادامه مطلب به این [پیوند] مراجعه کنید. ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
با محبت و مدارا.pdf
459.1K
🔺با محبت و مدارا 🔸نگاهی به حجاب و راهکارهای افزایش ان از منظر رهبری ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
💠 راهکارهایی برای عبور از چالش ناهنجاری حجاب: ✅ راهکارهای فرهنگی (1) 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔻محور اول: بسترها و زمینه‌های گسترش ناهنجاری حجاب 🔻محور دوم: الزامات و ملاحظات حکمرانی حجاب 🔻 محور سوم: راهکارها و راهبردهای مقابله با ناهنجاری حجاب | | ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
روش امربه معروف ایه الله شاه ابادی 📜روایت اول 🔰فرزند آیت الله شاه آبادی می‌گویند که حاج آقای شاه آبادی می‌گفتند امر به معروف و نهی از منکر هیچ شرطی ندارد و برای همه مومنان واجب است و معنا این نیست که این کار بد است و او بگوید چرا و با هم بحث کنید، باید رد شوی. 🔰 این سروصدا کردن درست نیست و برای شما بد است دیگر نایست و چند بار تکرار کن چند بار که بگویی دیگر درست می شود. 📜روایت دوم 🔰در نزدیکی منزل مرحوم شاه آبادی دکتری بود به نام ایوب که برای دخترانش معلم موسیقی آورده بود و صدای موسیقی بلند بود، به گونه ای که از صدای آن ها، همسایه ها ناراحت بودند. ایشان برای دکتر پیغام فرستاد و از او خواست از این کار دست بردارد، اما دکتر جواب داده بود من این کار را ترک نمی کنم و شما هر اقدامی که می خواهید بکنید. 🔰مرحوم شاه آبادی تا روز جمعه صبر کردند و آن گاه در جلسه روز جمعه که در مسجد تشکیل شده بود، به مردم گفتند: خوب است از این به بعد هر کس از این خیابان عبور می کند چون به مطب این دکتر رسید، داخل مطب شده و سلام کند و آن گاه با نرمی و خوشرویی از او بخواهد آن عمل خلاف خود را ترک کند. 🔰از آن پس، هر کس از جلو مطب عبور می کرد، برای انجام وظیفه ی شرعی خود، داخل مطب می شد و سلام کرده، موضوع را با زبان خوش در میان می گذاشت و خارج می شد. 🔰چند روز به این منوال گذشت و دکتر هر روز با صدها مراجعه کننده مواجه می شد که همگی یک مطلب را به او تذکر می داند، وی دید اگر بخواهد به لجاجت خود ادامه دهد، نه تنها باید مطب خود را تعطیل کند، بلکه مجبور است از آن خیابان هم کوچ کند. از این رو دست از ایجاد مزاحمت برداشته، جلسه ی آموزش دخترانش را تعطیل کرد. 🔰در یکی از روزها که آیت الله شاه آبادی به طرف مسجد در حرکت بود، دکتر را دید که به طرف او می آید، وقتی نزدیک شد گفت: آقای شاه آبادی، من گمان می کردم شما به مراجع قانونی و محاکم قضایی مراجعه می کنید که من به سادگی می توانستم جواب آن ها را بدهم و هرگز درباره ی این روش مردمی فکر نکرده بودم. | ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
فرآیند حل مساله حجاب با اصول انقلاب اسلامی - حجت الاسلام قنبریان.mp3
35.84M
موضوع: فرآیند حل مساله حجاب با اصول انقلاب اسلامی 🖇حجت الاسلام محسن قنبریان دوشنبه ۱۹تیر۱۴۰۲ 🎧 شنیدن این فایل را به فعالان عرصه حجاب و عفاف توصیه می کنیم ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
🔴⚡️فناوری هیئت در نسبت با مشارکت بانوان بی‌حجاب 🔺در بخشی از این یادداشت آمده است: «از لاک جیغ تا خدا» عنوان برنامه‌ای بود که از سال 93 تولید و روی آنتن صداوسیما پخش می‌شد، محتوای عمده‌اش مروری بر نحوه تحول و سپس گرایش صدها نفر از دختران جوان به حجاب بود. چند سال پیش از تهیه کننده زحمت‌کش این برنامه در مورد زمینه اصلی تغییر رفتار این بانوان سئوال کردم، با صراحت و با استناد به روایت سوژه‌ها، در 90 درصد موارد؛ دو عامل محوری را اسباب گرایش این دختران به حجاب می‌دانست. 🔺این دو عامل نه مطالعه کتاب نظام حقوق زن در اسلام استاد مطهری، نه مشاهده مستند ایکسونامی و انقلاب جنسی، نه آشنایی با فتاوای مراجع در حوزه پوشش، نه شرکت در جلسات الگوی زن سوم در دانشگاه، نه حضور در جلسات مشاوره سبک زندگی کانون فرهنگی مساجد، نه توصیه‌ها و خواهش‌های خانوادگی، بلکه «حضور در هیئت امام حسین (ع)» و «شرکت در کاروان‌های راهیان نور» بوده‌اند. 🔻متن کامل یادداشت را از پیوند زیر بخوانید: http://rbo.ir/__a-3524.aspx ✍ مهدی افراز ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
راههایی_برای_مقابلع_با_زنان_بی_حجاب_در_مراسمات.pdf
488.8K
🔸راهکار هایی برای مقابله با بی‌حجابی ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
فهرست_کتب_مرتبط_با_موضوع_حجاب_و_عفاف_Copy.pdf
352K
🔻در حوزه و چه کتابی بخونم؟ ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
شبكه_عوامل،_زمينه_ها_و_راه_حل_هاي_مسئله_حجاب_در_دانشگاهها.pdf
875.6K
⭕️بایسته های برنامه ریزی حجاب در دانشگاه ها ✍سید صادق امامی این مقاله به شبكه عوامل، زمينه ها، راه حل هاي مسئله حجاب در دانشگاه ها می پردازد. | ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
2073894659_1836085854.pdf
4.18M
📒 | 💠 حجاب؛ مدخلی برای کنشگری زن در اسلام 📌 تقریر بیانات حجت‌الاسلام والمسلمین سوزنچی ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
👩‍🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی 1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی! • در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد! • این الگو را: - حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند! - مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند! - برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند! • این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...! لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد. 2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو! • در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند! • این الگو را: - مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند! • این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است‌. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد. • نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و... • شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند. 3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!) • در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید! اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود! • الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند. - بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند. - پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد. • مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود. • هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند. الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است. *⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است. هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است. با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲ 🧲 | ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
حجاب 2(1).pdf
692.2K
📶۱۴ پیشنهاد رسانه ای مقابله رفتاری گسترش هنجارشکنی کشف حجاب ✅ایده های این جزوه در ۴ دسته ارایه شده است: ۱. تفکیک هویتی سایر مردم از افراد کشف حجاب کرده ۲. تغییر ادراک از افراد هنجار شکن ۳. طرد و انزوای اجتماعی ۴. افزایش ادراک از خطر کشف حجاب | ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دوربین مخفی متفاوت: چالش عکاسی! حاضری با حجاب بشی؟! ┄┅•═༅𖣔✾‌🌺✾𖣔༅═•‏┅┄ 🚩 به قرارگاه فرهنگی فارس بپیوندید 👇 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ 🆔 @Fars_Farhangi ╰━━⊰ ❀ 🌹 ❀ ⊱━━╯