هدایت شده از بصیرت
🔴 سال 1933، قرارداد نفتی بین رضاخان و انگلیسیها منعقد شد که به موجب آن، فقط 20% منافع حاصل از فروش نفت به ایران میرسید و مناطق نفتی کشور تا سال 1993 کاملا در اختیار انگلیسیها میماند.
‼️همان کسانی که این خائن را ایرانساز میدانند، به توافق همکاری ضد تحریمی ایران و چین حمله میکنند!
#قرارداد1933_نفتی
#آری_به_جمهوری_اسلامی
#قرارداد_25ساله_ایران_و_چین
#تولید_پشتیبانیها_مانعزداییها
#انتخاب_رئیسجمهور_اصلح_انقلابی
✅ بصیرت
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @basirat_fa
🇮🇷www.basirat.ir
📱حمله ظریف به گاندو در دورهمی شبانه
🔸وزیر امور خارجه، وزیر ارتباطات و تیمی از وزارت خارجه امشب در شبکه اجتماعی کلابهاوس ۳ ساعت پاسخگوی پرسشها بودند. ظریف در این نشست گفت:
🔹مردم حق دارند درباره محتوای توافق ۲۵ ساله با چین نگران باشند. برخی از این بیاعتمادیها را گاندوسازها ایجاد میکنند.
🔹گاندو از اول تا آخر دروغ است. شما (خطاب به سید محمود رضوی) که فیلمساز هستی و من خودم بهخاطر «ماجرای نیمروز» به فیلم شما جایزه دادم، بیا یک فیلم درباره بدبختیهای من در وزارت خارجه بساز تا ببینیم چه کسی حاضر میشود پخش کند؛ آن هم فیلمی که حتی یک دروغ و اتهام هم نداشته باشد.
🔹درباره شکایت از گاندوسازان باید بگویم، ما به اندازه کافی گرفتاری داریم که وارد کاری که نتیجه ندارد، نشویم.
🔹آخرین موضع من درباره نامزدیام در انتخابات فرقی با اولین موضعم نکرده است. اگر دوستان گاندوساز اجازه بدهند، کار فعلیام در سیاست خارجی را انجام میدهم.
@fatemi_ar
چند خطای سوادرسانه ای در ماجرای سند 25ساله
یکم. از چه زمان این سند برای تان مهم شد؟
سال 94 روابط راهبردی ۲۵ ساله با چین مطرح شد. رهبرانقلاب هم در دیدار با رئیس جمهور چین فرمودند این رابطه حکیمانه است. شما خاطرتان هست؟ معترض شدید؟
اسفند 97 لاریجانی به همراه رئیس بانک مرکزی و وزیراقتصاد به چین سفر کردند و از نهایی شدن سند گفتند. احتمالا خاطرتان نیست.
شهریور 98 سند 25 ساله از سوی ایران رسما اعلام شد. فروردین 99 چین تائید کرد و خرداد 99 به هیات دولت رفت. چرا اعتراض نکردید؟
از شهریور 99 تا امروز متوسط ماهی یک رویداد دیپلماتیک در این حوزه داشتیم. چرا توجه نکردید؟
چی شد که این چند روز نگران شدید؟
خیلی ساده است
سوژه را دیگران برای شما می سازند.
این اصل را در جنگ روایت ها فراموش نکنید. رسانه اهریمن به شما نمی گوید چطور فکر کنید، بلکه ابتدا به شما میگوید درباره چه چیز فکر کنید.
لذا آنچه اصلا برای تان مهم نیست یکباره مهم می شود.
دوم. چرا یکدفعه استرس گرفتید؟
شنیده اید که دروغ هرچه بزرگتر باور پذیرتر؟ این روش قدیمی است. جدیدترش اینست که دروغ هرچه بیشتر باور پذیرتر. یک دروغ بزرگ را تبدیل می کنند به خرده دروغ هایی که در کنار هم یک دروغ بزرگ میسازد.
بجای اینکه بگویند شهر تهران ناپدید شد، یکبار میگویند ونک غیب شد. احتمالا اول می خندید. بعد میگویند میرداماد هم فرو رفت. رد می شوید. می گویند نازی آباد هم حذف شد. توقف می کنید. نارمک هم ناپدید شد، اینبار نگران میشویدو ... کم کم باور می کنید که حتماخبری هست و نکند تهران نیست شد؟
زیر باران دروغ بالاخره خیس میشوید مگر اینکه با چتر هوشیار باشید.
آخه کیش را میفروشند؟ نیروهای مسلح را اجاره می دهند؟ نیروی نظامی از چین وارد میکنند؟ چرا باید نفت را مفتی دهند؟
یکبار برای تان سوال شد که کسانی که این اخبار را می گویند از روی چه مستندی می گویند؟ اگر سندی منتشر نشده پس چطور به ترکمانچای رسیدند؟جالب اینکه این سند اصلا تعهد آورنیست. این سند یک نقشه راه است.برای همین است که مصوبه مجلس هم نمی خواهد. همین اندازه هم نمی دانند، پس چطور اخبارشان را باور کردیم؟
سوم. چی شد یاد شفافیت افتادید؟
شفافیت خیلی خوب است. اما شفافیت همه زمانی و همه مکانی نیست. سندهای وزارت اطلاعات را تحویل کتابخانه ملی دهیم که هرکس شماره گرفت مطالعه کند؟ بله خنده دارست. روش های دور زدن تحریم ها را بگیریم نمایشگاه خیابانی بزنیم؟ شفافیت است دیگر. بله خنده دارست.
ما دو نوع مطالبه شفافیت داریم. ممدوح و مذموم. مطالبه شفافیت نیز عقلانیت می خواهد. مطالبه ممدوح شفافیت از سر ارتقای آگاهی است. شفافیت مذموم شفافیت از سر بی اعتمادی است. پدر به فرزند می گوید راستش را بگو. یعنی یا راستش را نگفتی یا ممکن است نگویی.
مطالبه شفافیت اگر از سر بی اعتمادی به حاکمیت شود خطاست. اگرموجب بی اعتباری حاکمیت شود بدتر. ضدانقلاب برای شما مطالبه القایی شفافیت می سازد. مطالبه شفافیتی که ثمره اش بی اعتمادی به حاکمیت است نه مطالبه آگاهی. مرزش باریک است اما فرق دارد.
با این دو ملاحظه وارد سند 25 ساله شویم.
اولا درخواست محرمانه ماندن سند از سوی چین است. یعنی یک سوی تفاهم. به دلیل تحریم ها حاضر نیست سند منتشر شود. پس خبری از پنهان کاری نیست. حالا آیا این به معنی پنهان ماندن است؟ خیر. مردم ما نمایندگانی دارند که از سوی انها وکیلند در چنین شرایطی بر تفاهم نظارت کنند. هم دولت و هم مجلس و هم شورای عالی. درباره این سند رهبری نظر دادند. دولت نیز. رئیس شورای امنیت نیز. مجلس هم بزودی.
چهارم . چرا "ای لعنت بر رسانه میلی."
رسانه ها در توضیح و تببین ضعیف عمل کردند؟ بله.
مسوولین ضعیف ترند؟ بله بله.
اما من یک تقاضا دارم. یک سرچ ساده در رسانه های رسمی داشته باشید و محتوای تولید شده را ببینید. احتمال زیادی می دهم همین اندک گزارش ها و خبرهایی که منتشر شده را هم ندیده باشید. چرا؟ چون شما تحت حمله وحشیانه رسانه های دروغ هستید. دروغ برجسته تر است. اصلا دروغ می گویند که برجسته شود. لذا آنچه هست را هم نمی بینید.
جهت اطلاع همه سرفصل های اصلی تفاهم منتشر شده است. خوانده اید؟ سرفصل ها بس نبود؟ طبیعتا انتظار ندارید که ذیل سرفصل تسهیل همکاری های گمرکی پیاده کردن نیروهای نظامی دیده باشند؟
منکر ضعف این و آن نیستم. نقد کنیم. انصافا هم دولت و رسانه در اطلاع رسانی ضعیفند. اما قبل جوالدوز به دیگران یک سوزن هم به خودمان بزنیم. چرا اجازه می دهیم ذهن و ادراک مان را رسانه دشمن به غارت ببرد؟ چرا دیگران برای مان مساله می سازند؟ چرا مسلح به سواد رسانه نمی شویم؟ چرا تلاش برای فهمیدن نمی کنیم؟
پنجم. چه باید کرد؟
اصل اول و آخر
"اعتبار منبع" و "اعتبار سند" و گاعتبار دلالت"
یکم. اعتبار منبع یعنی حتما به رسانه دشمن سوظن داشته باشید.
وقتی رسانه انگلیسی از بی دین بودن چین می نویسد و رضا پهلوی نگران
مردم می شود و بایدن احساس خطر می کند و رسانه منافقین جیغ می کشد و کار بدانجا میرسد که گلشیفته فراهانی هم پشت سر هم توئیت می زند بدانید خبری هست.
دوم. اعتبار سند یعنی هیچ ادعایی را بدون سند معتبر باور نکنید.
گلشیفه فراهانی هم طی این چند روز چند توئیت زده. می شود سند؟ وسط یک بحث جدی مزاح نکنید.
هرچه گفتند و خبر دادند را سند طلب کنید.
و سوم اعتبار دلالت.
استدلال بخواهید. خبر را تحلیل کنید. فقط خبر جابجا نکنیم. خبررا با آنچه قطعی می دانیم تطبیق دهیم. در این باره حرف بسیار ست که بماند بعد.
در نهایت اینکه رسانه مرجع را رصد کنید. حجم شبهات انقدرها هست که هیچ کس نمیتواند لقمه حاضر و آماده برای تان تهیه کند. وقت بگذارید و انچه در ذهن تان شبهه شده را پی گیری کنید.
محسن مهدیان
# روشنگری
@fatemi_ar
#کلام_استاد
#مناسبت
✅ جمهوری اسلامی
🔹«جمهوری اسلامی» از دو کلمه مرکب شده: کلمه «جمهوری» و کلمه «اسلامی». کلمه جمهوری شکل حکومت را مشخص میکند. میدانیم که حکومت های دنیا، چه در گذشته و چه در حاضر، شکلهای مختلفی داشتهاند از قبیل حکومت فردی موروثی که نامش سلطنت و پادشاهی است؛ حکومت متخصصان، حکیمان، فیلسوفان، خبرگان، که در قدیم «اریستوکراسی» می نامیدند؛ حکومت متنفذان، سرمایه داران، مالیات دهندگان. یکی از آنها هم حکومت عامه مردم است، یعنی حکومتی که حق انتخاب حاکم با همه مردم است قطع نظر از این که مرد هستند یا زن، سفید هستند یا سیاه و دارای هر فکر و هر عقیدهای هستند، فقط شرط بلوغ سنی و رشد عقلی در آن معتبر است.
🔹و اما کلمه «اسلامی» محتوای این حکومت را بیان میکند، یعنی این حکومت با اصول و مقررات اسلامی اداره شود و در مدار اصول اسلامی حرکت کند، چون میدانیم که اسلام به عنوان یک دین در عین حال یک مکتب و ایدئولوژی است و طرحی است برای همه شئون زندگی بشر.
🔹بنابراین «جمهوری اسلامی» یعنی حکومتی که شکل آن انتخاب حاکم است از طرف عامه مردم و نه شکل موروثی و محتوای آن اسلامی است یعنی بر اساس معیارها و موازین اسلامی است.
✅ دو دلیل بر رد «جمهوری دموکراتیک اسلامی»
🔹در نامگذاری «جمهوری اسلامی» عدهای از به اصطلاح روشنفکران ما بدون آن که کوچکترین سوء نیتی داشته باشند اصرار داشتند که بگوییم «جمهوری دموکراتیک اسلامی» ولی ایشان{امام خمینی(ره)} زیر بار این کلمه نرفت، چرا؟ آیا با دموکراسی مخالف بود؟ نه. چند دلیل داشت.
1⃣ یک دلیلش این بود که دموکراسی در مفهوم غربی با دموکراسی در مفهوم اسلامی تفاوتی دارد. دموکراسی در مفهوم غربی در حدود آزادی ها و رهاییهای حیوانی خلاصه میشود. انگلستان مسئله همجنس بازی را روی چه اساسی قانونی کرد؟ روی اساس دموکراسی. گفت قانون آن است که ملت بخواهد، مردم بخواهند.
ما میگوییم خواسته بشر و این که انسان بخواهد، ملاک نیست. انسان که نباید تابع شهوت و میلهای خودش باشد. ما میخواهیم دموکراسی را بر اساس آزادیهای انسانی بنا نهیم، نه بر اساس رهایی حیوانیت؛ و امکان ندارد انسانیت انسان آزاد باشد در حالی که حیوانیت او رهاست.
2⃣ دلیل دوم: به کار بردن این نام تقلید از غرب و به معنای الگو گرفتن از غرب است. آیا در کلمه «اسلامی» و در متن اسلام حرّیت و آزادی هست یا نه؟ آیا در متن اسلام حاکمیت ملی، حکومت مردم بر مردم هست یا نه؟ آیا در متن اسلام مردم حق دارند با انتخاب و با آراء خود نماینده خویش را انتخاب کنند یا نه؟ آیا مردم حق دارند که رئیس جمهوری خودشان را انتخاب کنند یا نه؟ بله، مردم حق دارند. وقتی میگوییم جمهوری اسلامی، کلمه «اسلامی» در محتوای خودش همه اینها را دارد. میخواهیم به ملت خود بگوییم این را خودت داری. ما چرا برای آنچه که خودمان داریم برویم سراغ دیگران؟ ما باید کوشش کنیم تا میتوانیم این ملت را به خود مؤمن و معتقد کنیم که روی پای خودش بایستد، به منِ اسلامی خودش معتقد شود.
📚 آینده انقلاب اسلامی ایران، صفحه 139 و 253
@fatemi_ar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🌸
🍀
🎥 #کلیپ
✅ موضوع: شاخصهای انقلابی بودن
🍃🌻🍃
🌺 برگرفته از بیانات #رهبر_معظم_انقلاب
#روشنگری
#معیار
#ثامن
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🍀
🇮🇷🌸
📗#معرفی_کتاب📗
کتاب آخرین عروس نوشته مهدی خدامیان آرانی است که همچون سایر کتاب های این نویسنده با زبان گیرا و شیوا نوشته شده است . آخرین عروس سرگذشت داستانی حضرت نرجس (س) مادر حضرت حجت (عج) از روم تا سامرا را روایت میکند.
این کتاب را آخرین عروس نام نهادند ، زیرا همه مىدانند که حضرت نرجس(س) تا قبل از آغاز روزگار غیبت ، آخرین عروسِ حضرت زهرا(س) بوده است.
@fatemi_ar
part01_akharinaroos64k.mp3
12.52M
📗کتاب صوتی
#آخرین_عروس
قسمت 1⃣
"داستان حضرت نرجس مادر امام زمان (عج) از روم تا سامرا "
اثر استاد #مهدی_خدامیان_آرانی
گوینده #هدی_سادات_موسوی
@fatemi_ar
part02_akharinaroos64kb.mp3
14.45M
📗کتاب صوتی
#آخرین_عروس
قسمت 2⃣
"داستان حضرت نرجس مادر امام زمان (عج) از روم تا سامرا "
اثر استاد #مهدی_خدامیان_آرانی
گوینده #هدی_سادات_موسوی
@fatemi_ar