قبل از ولادت حضرت موسي (ع) هم تولد ايشان پيش گويي شده بود. و بر اساس همان پيشگويي است که فرعون پسران بني اسرائيل را مي کشت و کلا" پيشگويي کردن تعويل و تفسيرهاي آينده از تخصص هاي بني اسرائيل است.حتي کساني بر اين باورند که حضور قوم يهود در شبه جز يره عربستان و در منتقه يثرب يا مدينه فعلي بر مبناي يک پيشگويي تاريخي بود قوم يهود به دليل برخي پيشگويهاي ديني خود دريافته بودند که پيامبر آخرالزمان درآن منطقه از شبه جزيره عربستان ظهور خواهد کرد.
با اين تصوير و تصور که اين پيامبر لاجرم از بين ما بني اسرائيل است پس ما به آن سامان هجرت کنيم تا نبي آخرالزمان از بين ما يهوديان پاک دين متولد شود. در آنجا قبايلي را تشکيل دادند، کشاورزي براه انداختند، حتي نقل است قلاع خيبر را با آن امکانات مستحکم نظامي براي حمايت از نبي آخرالزمان تدارک ديده بودند اما بعد که ديدند که نبي آخرالزمان نه از بين آنها بلکه از ميان قريش برخواست از سر عناد ولجاجت وجود او را منکر شدند و با او از در ستيز درآمدند و شايد به اين دليل است که در چند جا قرآن مجيد قوم يهود را در واقع قوم منفوري مي داند و اينکه آنها بعضي از اسرار احوارشان را مي دانند ولي کتمان مي کنند پس بحث پيش گويي در قوم يهود بصورت جدي بوده و تا امروز نيز وجود دارد.
امروزبصورت جدي کساني هستند که پيشگويي هاي آخرالزمان را از کتاب تورات درآورده اند و بر مبناي آن تصميم گيريهاي روز را مي کنند. يکي از اين باورها باور به جدال نهايي خير شر يا آرماگدون است. طبعا" مي دانيم که يهوديها در رسانه هاي خبري روز مغرب زمين، در سينماي هاليوود، در شبکه هاي خبري، در امپراطوري اطلاعات امروز غرب دست بالايي دارند. طبعا" اين پيشگوييهاي ديني در محصولات خبري، فرهنگي، هنري آنها منعکس مي شود.
به غير از يهوديان در مسيحيان هم فرقه اي هستند به نام اوان جليکن يا اوام جليستها از آنها ياد مي شود. اوان جليستها را مسيحيان تبشيري مي گويند که گروه خاصي از پروتستان هستند که با باور آخر الزماني زندگي مي کنند و مدام بشارت فرا رسيدن آخر الزمان را مي دهند. باور اين گروه خاص مسيحيان به يهوديهاي افراطي و حتي صهيونيستها بسيار نزديک است. تا آنجا که به اين دسته صهيونيستهاي مسيحي نيز مي گويند. هال لينگزي يکي از پيشکسوتان و متفکران اوانجلسيتها است.
بر مبناي باور اوانجليستها الگوي آخر الزماني دنيا عمدتاً در منطقه خاورميانه تعريف مي شود و منطقه فلسطين کامل اشغالي نقش مهمي دارد و جدال نهائي مسلمانان از يک سو مسيحيان و يهوديان و از سوي ديگر در مي گيرد و معتقدند در آن نبرد نهائي که در منطقه حار مجدون ( تپه اي که در بيرون اورشليم است ) تمام سپاه خير در مقابل تمام سپاه شرٌ قرار مي گيرد. و نهايتاً به زعم آنها سپاه شر ( که لابد مسلمانها هستند ) شکست مي خورند و البته در اين برد دو سوم يهوديان کشته مي شود. اين تصوربر مبناي باور آخرالزماني آرماگدون شکل گرفته است.
💥جالب است بدانيد که اين باور در سالهاي اخير بسيار رشد کرده است و هاليوود و رسانه هاي غربي نقش عمده اي در ترويج اين تفکر داشته است. تا جائي که جوان امروز آمريکائي يا اروپائي شايد بيش از جوانان ايراني نگاه آخرالزماني پيدا کرده است.
💥در يک باور آخرالزماني مشترک نه تنها همه اقوام و اديان و اساطير به دوران فتنه هاي آخر الزماني باور دارند بلکه بوجود منجي و دجال هم باورمندند منتهي صفات اين منجي و دجال متفاوت است.
💥 ادیان به منجی در باور يهوديان، مسيحي که ظهور کرده ( همان مسيح حقيقي ) مسيح کذاب است ولي مي گويند مسيح حقيقي در آخرالزمان فرا مي رسد و پادشاه حقيقي قوم يهود است و قوم يهود را به سروري عالم مي رساند. مسيحيان معتقدند که همان مسيحي که به باور آنها مصلوب شد از آسمان رجعت مي کتد با نام نازارين که همان گويش ناصري ماست و پادشاه عالم مي شود و دشمنان را سرکوب مي کند و زرتشتيان معتقدند که سوشيانت چنين فردي است...... هر کس باور خود را دارد.
باور ادیان به منجی
اما در باور دجال نکات قابل تاملي است : مسيحيها تلفيقي از دجال و صفياني را معتقدند که به عنوان دشمن اصلي مسيح مطرح مي شود. که از او به عنوان يک آنتي کرايست يا ضد مسيح نام مي برند.
به عبارت ديگر آنتي کرايست تلفيق فريبکاري و قدرت و خونريزي و ستمگري است. که در واقع سه سلسله سپاه شر است طبعاً چون دشمن را مسلمانان مي دانند ضد مسيح آنها صفاتي را دارد که از جهتي شبيه منجي ما مسلمانان است. که ما مي توانيم حدس بزنيم که امام زمان ما را، آنها آنتي کرايست تلقي کنند. 😔
در صورتي که در باور ما عکس اين ماجرا است. در باور ما وقتي حضرت حجت ظهور مي کنند حضرت مسيح هم رجعت مي کنند و به ايشان اقتدا مي منند و همين زمينه ايمان آوردن بسياري از مسيحيان عالم مي شود. ما نيامده ايم به قيمت اثبات امام معصوم خود پيامبر آنها را در واقع تکفير کنيم و ضد ارزش نشان بدهيم و يا در واقع او را جال نشان دهيم ؛ ولي رقيب اين کار را مي کند و از طريق رسانه هاي تصويري کاملاً سعي دارد ولو غير مستقيم تصوير دجال يا آنتي کرايست را با تصوير امام زمان ما يکي کند.
کافيست در يکي از جستجوگرهاي قوي اينترنتي کلماتي چون پيشگوئيهاي انجيل، آنتي کرايست، نازارين، و آخرالزمان را جستجو کنيد تا ببينيد چند ده هزار مقاله وسايت به آنها معرفي شود
💥فرضاً تيمي رصد مي کند که ببينند در کجاي عالم چه اتفاقي مي افتد اگر در فلان کشور با کيفيت خاصي در زمان خاصي مثلاً خسوف خورشيد حاصل شده اينها به انجيل رجوع مي کنند اگر آيه اي شاهد مثالي بيابند که اين يکي از علائم آخرالزماني است. اگر در فلان کشور طبق نقل يا خبري باران سياه رنگي باريد اينها اين را به عنوان يک خبر آخر الزماني در سايت منعکس مي کنند. سايت ديگري به نام آرماگدون آلرت ( هشدار آخرالزمان ) که اين يکي آتش داغتري دارد. اين سايت اخباري را مي دهد که انگار همين فردا آخر الزمان است.
پيش از حمله آمريکا به عراق ده ها مقاله عرضه شد که يکي از علامات مقدمه آخرالزماني است. چون عراق محل جغرافيائي بابل باستاني و يکي از پيش گوييهاي انجيل در مورد آخر الزمان اينست که بلبل از نوع پديد مي آيد و به دليل گناهانش نابود مي شود و اين حمله آمريکا يعني نابودي همان بابل ثاني. حتي به دلايل مسخره تري بسنده مي کردند که مثلاً در عراق روزنامه اي به نام بابل منتشر مي گردد، که پسر بزرگ صدام سردبير آن است. يا امروز در عراق سيگاري وجود دارد که نامش بابل است.
💥البته عکس اين موضوع نيز وجود دارد. کساني معتقدند که بابل ثاني همان آمريکاست و امپراطوري آمريکا به دليل کثرت فحشا و فساد و معاصي در آخرالزمان نابود مي شود به گونه اي که ما سالها از خروار هاي آن دود بر آسمان مي رود و مردمي که از کنار با کشتي عبور مي کنند حسرت مي خورند که چه سرزمين آبادي بود که اينگونه ويران شد. البته در يک تحليل اين مقالات ظاهراً متفاوت، مشترکند اينکه آخرالزمان نزديک است.
ما امروز در عين اينکه تمام دانشهاي سنتي را در حوزه انتظار و ظهور و منجي آخرالزمان بايد بياموزيم و بدانيم و به ديگران بياموزيم. که بر ما فرض است که بايد به امروز خود نگاه کنيم و بدانيم در دنياي ارتباطات اگر ما نتوانيم باور خود را به درستي معرفي کنيم تعريف شده آن را از جانب ما تعريف خواهند کرد 😔
🌤ما چقدر مبلغ خوبي برای امام زمان ع هستيم ؟ در دوران تبليغ سرباز حضرت بودن يعني مبلغ خوب بودن. در دوران جهاد هم بله، جهادگر خوب بودن. اگر ما 6 ماه اخبار اخرالزماني و منجي آخر الزمان و سيماي منجي آخرالزماني را در شبکه هاي اطلاع رساني رسانه هاي غربي رصد کنيم. درمي يابيم که بسيار باورهاي خرافي عجيب و غريبي دارند. تک تک آنها قابل نقد است و قابل حمله است.
باور آخرالزماني ما شيعيان يکي از مترقي ترين، روشنفکرانه ترين روشنگرانه ترين و قابل دفاع ترين باورهاي اخرالزماني است که قرار نيست از چيز عجيب و غريبي صحبت کنيم.
🌤فطرت انسان امروز و ضمير ناخودآگاه او کهن الگوئي دارد به نام انتظار و آنرا به رسميت شناخته است فقط مصداق را به غلط رفته اند پس ما بايد معرف خوبي باشيم. از اين موضوع فطري بايد بتوانيم بهره ببريم و بايد بتوانيم باور خودمان را که از همه باورها علمي تر است نسبت به باورهاي خرافي ديگران عرضه کنيم و برتر نشان دهيم. خود را از رصد فرهنگي کارهاي ديگران بي نياز ندانيم.💐
🚩﷽🚩
عنوان کنفرانس :
آرامش حقیقی بشر در پرتو بصیرت قرآنی و مهدوی
باحضور و روشنگری استاد ارجمند :
حجتالاسلاموالمسلمین
جناب آقای احمدنعمتی
💠متخصص تفسیر و مشاورهی اسلامی
🕘 ساعت گفتگو: ۲۱
🗓 زمان شنبه ۱۴۰۰/۱/۷
🌍 مکان:
#ابرگروه_فدائیانامامخامنهایعزیز
⬅️لطفا سوالات و ابهامات مربوط به موضوع کنفرانس را به آیدی مدیر گروه @HASAN_1524 ارسال فرمائید ➡️
🛑برای گفتگوی#آنلاین و مناظره با میهمان برنامه دوستان خود رابه این سمینار دعوت نمایید🛑
لینک #ابرگروه_فدائیانامامخامنهایعزیز
https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97
لینک آرشیو کنفرانس ها
@Fedayeen
بسم الله الرحمن الرحیم و بهی نستعین انه خیر ناصر و معین سلام علیکم و رحمةالله تبریک عرض می کنم ایام بسیار پربرکت ماه شعبان مخصوصاً در آستانه شب نیمه شعبان هستیم این عید بزرگ را پیشاپیش به همه عزیزان و مردان و عاشقانه و بقیه الله اعظم تبریک عرض می کنم
موضوع بحث امشب درباره بحث آرامش حقیقی بشر در پرتو بصیرت قرآنی و مهدوی است
برای ورود به این بحث باید چند کلمه و چند واژه را توضیح بدهم واژه اول کلمه آرامش است کلمه آرامش خیلی وقتها با کلمه آسایش در ادبیات مردم اشتباه گرفته میشود
آرامش به روح و روان و بعد معنوی انسان برمی گردد اما آسایش به راحتی بدن و جسم و قسمت مادی انسان برمی گردد
منظور از کلمه حقیقی که به آرامش اضافه شده است این است که یکی از مواردی که ما یاد می کنیم که آرامش هستند در واقع آرامش نیستند بلکه خیال و توهم آرامش درباره آنها میشود و در واقع ما شبهه آرامش ها در جامعه امروز داریم یعنی مواردی هست که افرادی که خیال میکنند که آرامش دارند اما در حقیقت آرام هستند و دچار اضطراب ها استرس ها و تنش های روحی و روانی بسیار سنگین و عدم تعادل روحی و روانی هستند اما خیال میکنند که آرامش روانی دارد در نتیجه منظور از آرامش حقیقی این است که در حقیقت مسئله آرامیدگی و تعادل روحی و راحتی روان در انسان شکل گرفته باشد
واژه بعدی که باید توضیح بدهیم بحث بصیرت قرآنی و مهدوی است
متاسفانه کلمه بصیرت با وجود اینکه بسیار کلمه پرکاربرد است اما در بسیاری از موارد اشتباه معنا شده است و خیلی از افراد آن را در معنای دقیق به کار نمیبرند
کلمه بصیرت خیلی از اوقات به معنای درک سیاسی منع شده است اما این ترجمه دقیق و درستی نیست بلکه معنای در سطح بصیرت به بینایی دل و بینایی روح و درک عمیق معنوی و درک غیر مادی و به نوعی چشم باطن بین اطلاق میشود در حقیقت بصیرت به بینایی روح و چشم دل گفته میشود
در مباحث روانشناسی کلمه بصیرت با واژه هوش معنوی مورد بحث قرار میگیرد و به خوبی در روانشناسی مفهوم هوش معنوی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و میتوان از آنها در درک مفهوم بسیار استفاده کرد
منظور از بصیرت قرآنی و مهدوی عبارت است از نوری که از طریق قرآن و اهل بیت به دل تابعین این دو منبع هدایت تابیده میشود یعنی کسی که دل در گرو قرآن و عترت اهل بیت معصومین داشته باشند کم کم چشم دل او باز میشود
پس در مجموع موضوع بحث ما درباره این است که در پرتو قرآن و اهل بیت چشم دل انسان باز میشود و این باز شدن چشم دل باعث آرامش روح و روان و آرامش حقیقی انسان و اطمینان خاطر و تعادل روح و تعادل شخصیت انسان میشود