eitaa logo
اندیشکده فطرت
460 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
502 ویدیو
93 فایل
شبکه رسمی اندیشکدۀ فطرت اندیشکده فطرت با هدف فعالیت در حوزه اشاعه و تولید علوم انسانی ایرانی اسلامی تشکیل شده است. ارتباط با مدیر کانال: @MTFetrat اراک شهرک مصطفی خمینی خیابان نوید حسینیه شهدا
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ✳️گزاره‌های سبک زندگی ~~~~~~~~~~~~~~ گزاره5⃣5⃣ اگر جای علوم اقتدار آفرین عوض شود ، معضلات فرهنگی ایجاد می کند و فرهنگی فعال و زیر بناست که بنیان های زیر بنایی را تعریف کند. ما یک جامعه ملتهب فرهنگی داریم. جلسه شماره 1⃣6⃣3⃣ علوم اقتدار افرین (1) سرفصل: طرح ریزی استراتژیک علوم اقتدار افرین (4) لینک دانلود: http://kolbehkeramat.org/video/nq/361.mp4 ~~~~~~~~~~~~~~~~ 😍هر هفته سه‌شنبه‌ها، یک گزاره سبک زندگی منتشر می‌شود. 🆔@FetratArak
⬆️🍁⬆️🍁⬆️🍁 ✨برنامه ترم پاییز 1398 استراتژی برای کودکان✨ #اندیشکده_فطرت @fetratarak
نخستین جلسه از سلسله جلسات هفتگی گفتمان انقلاب اسلامی جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶ اندیشکده فطرت برنامه: نظریه مقاومت ۱۶ تا ۱۶.۳۰ با ارائه آقای مهدی تابنده پرسش و پاسخ و گفتگو حول و حوش مسائل انقلاب اسلامی ۱۶.۳۰ لغایت ۱۸ طرح مسائل و موضوعات مختلف در این زمینه آزاد است. اراک میدان نماز خیابان نوید حسینیه شهدا
💠خانوادگی پای کلاس درس استاد در خانه 🔸 تصویر دریافتی از آقای محمدعلی نیکو کلام 💐 کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔘 سخنرانی امشب استاد حسن عباسی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهر قم، به علت شکایت وزیر اطلاعات و حکم حبس استاد حسن عباسی منتفی شد. کانال رسمی استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
﷽ ✳️روش‌ها در دانش استراتژی ~~~~~~~~~~~~~~ روش 4⃣5⃣ تنها علمی که خاص آن جامعه است، استراتژی است. که این علم اقتدار آفرین است. جلسه شماره 5⃣6⃣3⃣ علوم اقتدار افرین (2) لینک دانلود: http://kolbehkeramat.org/video/nq/365.mp4 ~~~~~~~~~~~~~~~~ 😍هر هفته یک‌شنبه‌ها، یک روش علم استراتژی منتشر می‌شود. 🆔@FetratArak
﷽ ✳️گزاره‌های سبک زندگی ~~~~~~~~~~~~~~ گزاره6⃣5⃣ شبیه حرکت انبیا و ائمه ، ما باید جامعه آرمانی و انسان آرمانی را هدف بگیریم و خود را لایق آن جامعه کنیم و زمینه تحقق آن را آماده کنیم. جلسه شماره 1⃣6⃣3⃣ علوم اقتدار افرین (1) سرفصل: طرح ریزی استراتژیک علوم اقتدار افرین (4) لینک دانلود: http://kolbehkeramat.org/video/nq/361.mp4 ~~~~~~~~~~~~~~~~ 😍هر هفته سه‌شنبه‌ها، یک گزاره سبک زندگی منتشر می‌شود. 🆔@FetratArak
مقدمه.mp3
10.24M
امام خامنه‌ای: نظریه مقاومت در مقابل دشمن قوی پنجه را تبیین کنید. نظریه مقاومت جلسه نخست: مقدمه اندیشکده فطرت اراک جلسات نظریه مقاومت جمعه‌ها ساعت 16 در اندیشکده برگزار می‌گردد. اراک - مصطفی خمینی - خ نوید - حسینیه شهدا @FetratArak
جلسات هفتگی گفتمان انقلاب اسلامی جمعه 12 مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶ اندیشکده فطرت برنامه: نظریه مقاومت ۱۶ تا ۱۶.۳۰ با ارائه آقای مهدی تابنده پرسش و پاسخ و گفتگو حول و حوش مسائل انقلاب اسلامی ۱۶.۳۰ لغایت ۱۸ طرح مسائل و موضوعات مختلف در این زمینه آزاد است. اراک میدان نماز خیابان نوید حسینیه شهدا @FetratArak
﷽ ✳️دکترین‌ها در علوم استراتژیک ~~~~~~~~~~~~~~ دکترین5⃣5⃣ استاد حسن عباسی: در دکترین مارکسیسم، "نیروی قهری" به مثابه قابله‌ی هر جامعه‌ی کهنه‌ای است که آبستن جامعه نوین می‌باشد. جلسه شماره 3⃣7⃣3⃣ علوم اقتدار آفرین (5) لینک دانلود: http://kolbehkeramat.org/video/nq/373.mp4 ~~~~~~~~~~~~~~~~ 😍هر هفته پنج‌شنبه‌ها، یک دکترین منتشر می‌شود. 🆔@FetratArak
﷽ ✳️روش‌ها در دانش استراتژی ~~~~~~~~~~~~~~ روش 5⃣5⃣ وقتی ما با پدیده ای انتقادی روبه رو می شویم آن را بومی می کنیم(ناو، موشک و...) ولی اگر برای پدیده ای پول بدهیم آن را می خریم و متمتع می شویم و دیگر آن را بومی نمی کنیم. جلسه شماره 5⃣6⃣3⃣ علوم اقتدار افرین (2) لینک دانلود: http://kolbehkeramat.org/video/nq/365.mp4 ~~~~~~~~~~~~~~~~ 😍هر هفته یک‌شنبه‌ها، یک روش علم استراتژی منتشر می‌شود. 🆔@FetratArak
هدایت شده از مطالعات افول آمریکا
✅ اربعین،بزرگترین تهدید برای آمریکا 🌑اربعین از جهت های مختلفی در افول تمدن غرب نقش ایفا می کند. از ارائه تعریف جدید از انسان به جهانی که انسان را تبدیل به پیچ و مهره ای برای اقتصاد سود محورش کرده است تا ارائه الگویی از مناسبات مبتنی بر ایثار و گذشت و همچنین اقتصاد و امنیت مردم محور👌 💠غرب با آگاهی از ظرفیت های شگفت انگیز اربعین، پروژه های متعددی را برای شناخت دقیق و مقابله با آن انجام می دهد. در سال های گذشته، سازمانCIAآمریکا ۵۰ دانشجو را به اربعین روانه کرد و به این دانشجویان پرسشنامه ای داد که از زائران سوالات خاصی را بپرسند.. ⛔️ این سوالات جمع بندی نهایی شد و نتیجه نهایی چنین بود: 👈«جمعیت میلیونی اربعین بزرگترین تهدید برای آمریکا است» و تسریع کننده افول خواهد بود(1) تهدید بودن اربعین برای منافع استعماری و ظالمانه آمریکا طبیعی است اماباید مراقب توطئه های شیطان بزرگ در این بزنگاه تاریخی نیز بود. 🖋 آمریکا به دلیل احساس خطر جدی ای که از اربعین دارد، تلاش خود را در کاهش زائران اربعین بکار بسته است. از شایعات جنسی مشهد و بغداد گرفته تا القای اختلافات شیعه و سنی و تفرقه بین ایران و عراق که هر کدام با عنایت امام حسین(ع) خنثی شده اند. 💦 سفارت آمریکا در عراق و برخی بزدلان داخلی همسو با آمرکیا نیز اخیرا می کوشد تا با ایجاد ذهنیت ناامنی، مانع حضور میلیونی مردم در اربعین شوند اما این بار هم خواهند دید که پرچم حسین(ع) است که باقی می ماند (1)http://yon.ir/3beEX ❌ به اولین و تنها کانال افول آمریکا بپیوندید👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1989345299C0096f63136
جلسات هفتگی گفتمان انقلاب اسلامی جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶ اندیشکده فطرت برنامه: نظریه مقاومت ۱۶ تا ۱۶.۳۰ با ارائه آقای مهدی تابنده پرسش و پاسخ و گفتگو حول و حوش مسائل انقلاب اسلامی ۱۶.۳۰ لغایت ۱۸ طرح مسائل و موضوعات مختلف در این زمینه آزاد است. اراک میدان نماز خیابان نوید حسینیه شهدا @FetratArak
این نمایش ارزش دیدن دارد... برای تهیه بلیط رایگان به سایت https://qoqnoos.info/ticket/ مراجعه کنید.
002 جهان بینی.mp3
18.31M
امام خامنه‌ای: نظریه مقاومت در مقابل دشمن قوی پنجه را تبیین کنید. نظریه مقاومت جلسه دوم: جهان بینی اندیشکده فطرت اراک جلسات نظریه مقاومت جمعه‌ها ساعت 16 در اندیشکده برگزار می‌گردد. اراک - مصطفی خمینی - خ نوید - حسینیه شهدا @FetratArak
003 رب و عبد.mp3
17.02M
امام خامنه‌ای: نظریه مقاومت در مقابل دشمن قوی پنجه را تبیین کنید. نظریه مقاومت جلسه سوم: رب و عبد اندیشکده فطرت اراک جلسات نظریه مقاومت جمعه‌ها ساعت 16 در اندیشکده برگزار می‌گردد. اراک - مصطفی خمینی - خ نوید - حسینیه شهدا @FetratArak
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
♻️ یک مقاله بسیار زیبا و خواندنی درباره زیارت اربعین حسینی(ع) 🔹قسمت اول 🔰 گزارش خبرنگار روزنامه ایندی پندنت با تیتر: «بزرگترین حرکت زیارتی جهان که شما هرگز چیزی از آن نشنیده‌اید!» این حرکت، حج یا کومبه‌میلای هندوها نیست. این حرکت با عنوان «اربعین» مشهور بوده و پرجمعیت‌ترین اجتماع جهان است و احتمالا هیچ وقت چیزی درباره‌ش نشنیده‌اید. نه‌ تنها تعداد این افراد از زائران مکه بیش‌تر است (در واقع 5 برابر آن است)، بلکه از کومبه‌میلا نیز مهم‌تر است؛ زیرا کومبه‌میلا تنها هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود. جمعیت مراسم اربعین پارسال به 20 میلیون نفر رسید و خلاصه، هر اجتماع بشری دیگری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. از همه مهم‌تر، مراسم اربعین، یک مراسم منحصربه‌فرد است؛ زیرا در موقعیتی برگزار می‌شود که به لحاظ ژئوپلتیکی متشنج و خطرناک است. داعش، شیعه را دشمن خونی خود می‌پندارد. از این رو، هیچ چیز بیش‌تر از این گروه‌های ترور را به خشم نمی‌آورد که ببینند زائران شیعه به خاطر بزرگ‌ترین تجلی ایمان‌شان گرد هم می‌آیند. مراسم اربعین یک ویژگی خاص دیگر هم دارد. هرچند اربعین مشخصاً یک مراسم شیعی است، سنی ها و حتی مسیحیان، ایزدی‌ها، زرتشتی‌ها و... نیز هم به‌عنوان زائر و هم به‌عنوان خادم زائران در این مراسم شرکت می‌کنند. اگر به ماهیت انحصاری آیین‌های دینی توجه کنیم، خواهیم دید که این اتفاق چه‌قدر مهم است و این تنها یک معنا خواهد داشت: مردم ـ فارغ از رنگ و نژاد ـ حسین‌بن‌علی را نماد فراگیر، بی‌حد‌ و‌ مرز و فرامذهبی از آزادی و ایثار می‌دانند. اما چرا شما هیچ‌گاه درباره‌ این مراسم چیزی نشنیده‌اید؟ احتمالاً به این قضیه مربوط است که رسانه‌ها عموماً و خصوصاً وقتی با اسلام مواجه می‌شوند، بیش‌تر با تصویری منفی، سیاه و افراطی سر و کار دارند تا روایتی مثبت و امیدبخش. اگر چندهزار معترض ضدمهاجرت در خیابان‌های لندن جمع شوند، در سرخط‌های خبری جای خواهند داشت. به راه‌پیمایی دموکراسی‌خواهانه در هنگ‌کنگ یا تجمع ضد پوتین در روسیه نیز به همین میزان توجه خواهد شد. اما یک تجمع بیست میلیونی در یک محیط متشنج سرشار از ترور و ناعدالتی حتی در بخش‌های خبری تلویزیونی جایی ندارد. این حرکت باشکوه به‌طور نانوشته مسکوت گذاشته می‌شود؛ حتی اگر تمام مؤلفه‌های یک پدیده‌ چشم‌گیر را داشته باشد؛ مؤلفه‌هایی مانند جمعیت چشم‌گیر، اهمیت سیاسی، پیام انقلابی، محیط متشنج و اصالت. اما اگر این خبر از زیر دست سردبیران بخش‌های خبری در برود، شگفتی می‌آفریند و افرادی زیادی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. 🔸ادامه در پست بعدی🔸 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
♻️ یک مقاله بسیار زیبا و خواندنی درباره زیارت اربعین حسینی(ع) 🔹قسمت دوم 🔰 گزارش خبرنگار روزنامه ایندی پندنت با تیتر: «بزرگترین حرکت زیارتی جهان که شما هرگز چیزی از آن نشنیده‌اید!» در میان افراد بی‌شماری که تحت تاثیر این مراسم خاص بودند، جوانی استرالیایی بود که چندین سال پیش با او ملاقات داشتم و به‌تازگی اسلام آورده بود. واضح است که کسی به‌راحتی دین‌ش را تغییر نمی‌دهد. بنابراین، وقتی از او جویا شدم، گفت که همه چیز از سال 2003 شروع شد. جوان گفت: یک شب، همان‌طور که صحنه‌ای از حرکت میلیون‌ها نفر به سمت شهر کربلا را در خبرها مشاهده می‌کرد، با اسم فردی مواجه شد که هیچ‌گاه آن را نشنیده بود: «حسین». برای اولین بار در دهه‌های گذشته و در یک رخدادی که در سرتاسر جهان به تصویر کشیده می‌شد، جهان توانسته بود شمه‌ای از حرکتی را ببیند که پیش‌تر در عراق ممنوع شده بود. وقتی که رژیم بعثی و سنی در عراق سقوط کرد، بینندگان غربی مشتاق بودند که ببینند عراقی‌هایی که هم‌اکنون از دست کنترل دیکتاتور خلاص شده اند، چه‌ عکس‌العملی خواهند داشت. «جمهوری وحشت» سقوط کرده بود. آن جوان استرالیایی می‌گفت که دائم از خودش می‌پرسید که کربلا کجاست و چرا همه رو به سوی آن دارند؟ حسین کیست که چنین شوری به پا کرده که مردمان بعد از چهارده قرن برای عزای او می‌آیند؟ آن‌چه او در یک گزارش شصت‌ ثانیه‌ای دیده بود تکان‌دهنده بود؛ زیرا این تصویر بر خلاف آن چیزی بود که قبلا دیده بود. پیوند قوی‌‌ای باعث شده بود که مردمان مانند براده‌هایی باشند که هرچه به مغناطیس لامَفَرّ حسینی نزدیک می‌شوند، تجمع‌شان بیش‌تر شود. آن جوان استرالیایی گفت: اگر می‌خواهید یک دین حی و حیات‌بخش را ببینید، به کربلا بیایید. چه‌طور مردی که 1396 سال پیش کشته شده است این‌چنین حی و حاضر است که میلیون ها نفر مصیبت او را مصیبت خود می‌دانند؟ بعید است که آدم‌ها وارد نزاعی شوند که دغدغه‌ شخصی‌ای نسبت به آن نداشته باشند. از سوی دیگر، اگر احساس کنید که کسی به خاطر آزادی شما، حق برخورد عادلانه با شما و حق زندگی باشرافت شما جنگیده است، احساس می‌کنید که علاقه‌ی زیادی به او دارید و دل‌بسته‌ او هستید تا آن جا که بعید نیست که به باورها و عقاید او روی بیاورید و تغییر دین یا مذهب بدهید. مسلمانان حسین نوه‌ محمد، پیامبر اسلام، را سیدالشهدا می‌نامند. او از بیعت با خلیفه‌ نابکار، یزید، سرتافت و در کربلا و در روز عاشورا کشته شد. او و خانواده‌اش در صحرا با لشگر سی‌هزار نفره محاصره شدند و از آب و غذا محروم شدند و نهایتاً سر از تن‌شان جدا کردند و تن‌شان زیر سم اسبان رفت. ادوارد گیبون، مورخ انگلیسی، می‌نویسد: «داستان تراژیک مرگ حسین، احساسات هر خواننده‌ دل‌سنگی را نیز تحریک می‌کند». از آن روز به بعد، شیعیان در روز عاشورا و روز اربعین، در رثای حسین عزاداری می کنند. در بسیاری از سنت های اسلامی، عزاداری چهل ‌روزه مرسوم است. من به کربلا، شهر اجدادیم، سفر کردم تا بفهمم که چرا این شهر این‌قدر همگان را از خود بی‌خود می‌کند. مشاهده کردم که حتی بزرگ‌ترین لنزهای دوربین‌ها هم برای به تصویر کشیدن روح این اجتماع پرجوش و خروش اما آرام و ایمن کوچک اند. انبوهی از مردان، زنان (غالباً با حجاب مشکی) و کودکان از این کران تا آن کران را پر کرده‌اند. جمعیت آن‌قدر زیاد است که صدها مایل را بند آورده‌اند. فاصله‌ی 425 مایلی میان شهر بندری بصره تا کربلا مسیری طولانی است که معمولاً با ماشین طی می‌شود اما به‌طور خارق‌العاده‌ای در این مراسم، افراد با پای پیاده آن را می‌گذرانند. دو هفته‌ کامل طول می‌کشد تا زائران این مسیر را طی کنند. آدم‌ها با سن‌های مختلف زیر آفتاب سوزان روز و سرمای‌ استخوان‌سوز شب این مسیر را پیاده می‌روند. آن‌ها از میان مسیرهای ناهموار و از دل نقاط تمرکز تروریست‌ها و از نقاط خطرناک عبور می‌کنند. زائران حتی سازوبرگ‌های اولیه را با خود ندارند و تنها وسایل کمی همراه با عشق آتشین‌شان به «مولا» حسین را با خود می‌آورند. پرچم‌ها و بنرها مقصود این سفرشان را به آن‌ها یادآوری می‌کند: جان بعد از حسین بی‌ارزش است مرگ و زندگی‌م یک‌سان است رواست که مرا مجنون بخوانند این پیام شعری حماسی است که عباس، برادر حسین و فرمانده‌ معتمد او، خوانده است. عباس نیز در نبرد کربلا در سال 680 میلادی آن هنگامی که تلاش می‌کرد برای برادرزادگان و خواهرزادگان‌ش آب بیاورد، کشته شد. میزان امنیتی که در عراق وجود دارد و آن را سرخط خبرهای جهانی کرده است، جای شکی نمی‌گذارد که این عبارت یک عبارت اصیل به تمام معناست. 🔸ادامه در پست بعدی🔸 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
♻️ یک مقاله بسیار زیبا و خواندنی درباره زیارت اربعین حسینی(ع) 🔹قسمت سوم 🔰 گزارش خبرنگتر روزنامه ایندی پندنت با تیتر: «بزرگترین حرکت زیارتی جهان که شما هرگز چیزی از آن نشنیده‌اید!» صبحانه، نهار و شام رایگان، یکی از بخش‌های این حرکت زائرانه که هر بیینده‌ای را به شگفتی وامی‌دارد مشاهده‌ هزاران موکبی است که همراه با آشپزخانه‌ سیار هستند و توسط روستاییانی ساخته شده است که در محدوده‌ مسیر پیاده‌روی زائران زندگی می‌کنند. موکب‌ها جاهایی هستند که تمام مایحتاج زائران در آن‌جا تأمین می‌شود. از غذای تازه گرفته تا جای استراحت؛ از تلفن رایگان بین‌المللی گرفته تا گهواره‌های کودکان؛ همه چیز رایگان است. درواقع، لازم نیست در این مسیر 400 مایلی، زائران چیزی غیر از لباس‌هایشان را حمل کنند. شگفت‌تر از آن نحوه‌ دعوت از زائران برای خوردن و نوشیدن است. فعالان موکب‌ها به میان راه آمده و به زائران التماس می‌کنند تا پیشنهاد آن‌ها را قبول کنند. غالبا این پیشنهاد شامل سرویس کاملی است که در شأن پادشاهان است. ابتدا پاهای‌تان را ماساژ می‌دهند؛ سپس یک وعده‌ی غذای لذیذ به شما می‌دهند؛ سپس از شما دعوت می‌کنند تا در فاصله‌ای که لباس‌هایتان را می‌شویند و اتو می‌کنند، استراحت کنید. البته همه‌ی این‌ها را با افتخار انجام می‌دهند. برای آن‌که شمه‌ای از ماجرا را درک کنید، به این نکته توجه کنید: پس از زلزله‌ هائیتی و با حمایت و همدلی جهانی، برنامه‌ غذای جهانی سازمان ملل اعلام کرد که با تلاش‌های زیادش، نیم‌میلیون وعده‌ غذایی تحویل داده است. ارتش ایالات متحده منابع عظیمی از آژانس‌های فدرال را فراهم کرد و اعلام کرد که در مدت پنج‌ماه بعد از این فاجعه‌ انسانی، 4.9 میلیون وعده‌ غذایی به اهالی هائیتی تحویل داده شده است. حالا این را مقایسه کنید با تعداد بیش از 50 میلیون وعده‌ غذایی در روز در طول مراسم اربعین که برابر است با حدود 700 میلیون وعده‌ غذایی برای تمام مدت این مراسم. تمام این غذاها نه با سازمان ملل متحد یا هر خیریه‌ بین‌المللی دیگری بلکه توسط کارگران و کشاورزان فقیری تأمین شده است که عاشق این اند که به زائران خدمت کنند و تمام سال پس‌انداز می‌کنند. همه چیز، مانند امنیت این مراسم، غالباً بر عهده‌ رزمندگان داوطلبی است که یک چشم بر داعش دارند و یک چشم بر محافظت از مسیر پیاده‌روی زائران. یکی از افراد فعال در موکب‌ها می‌گوید: «برای آن‌که ببینید اسلام چه آموزه‌هایی دارد، به رفتار چندصد تروریست وحشی نگاه نکنید. بلکه به از جان گذشتگی بی‌چشم‌داشتی نگاه کنید که میلیون‌ها زائر اربعین از خود نشان می‌دهند.» درواقع، از چند لحاظ باید مراسم اربعین در کتاب‌ گینس ثبت شود: بزرگ‌ترین گردهم‌آیی سالانه، طولانی‌ترین میز غذای پیوسته، بیش‌ترین افرادی که به‌رایگان غذا می‌خورند، بزرگ‌ترین گروه داوطلبانه‌ای که به یک واقعه‌ خاص خدمت می‌کنند و همه‌ اینها در جایی است که تهدید حملات انتحاری وجود دارد. فقط به این جمعیت انبوه نفس‌گیر نگاه کنید. چیزی که باید به این منظره اضافه کنید این است که هرچه شرایط امنیتی، بدتر می‌شود، افراد بیش‌تری انگیزه پیدا می‌کنند که تهدیدهای تروریست‌ها را به چالش بکشند و در این موقعیت خطرناک به پیاده‌روی می‌پردازند. بنابراین، این حرکت زائرانه، صرفاً یک فعالیت مذهبی نیست بلکه مظهری از مقاومت است. ویدئوهایی در فضای آنلاین منتشر شده است که نشان می‌دهند چه‌طور مهاجمان انتحاری خود را به میان زائران می‌اندازند و صرفاً باعث افزایش جمعیت زائران می‌شوند؛ زائرانی که هم‌صدا می‌خوانند: اگر دست و پای‌مان را قطع کنند به سرزمین‌های مقدس می‌رویم. انفجارهای وحشتناکی که در طول سال اتفاق می‌افتند غالباً علیه شیعیان بوده و جان افراد بی‌شماری را می‌گیرد. این انفجارها خطرات و ناامنی‌هایی که متوجه شیعیان عراق است را نشان می‌دهد. اما به نظر می‌رسد که این تهدیدهای مرگ‌آور نمی توانند مردم ـ پیر و جوان، عراقی و غیر عراقی ـ را از این سفر خطرناک به سوی شهر مقدس کربلا بازدارند. برای فردی که بیرون از این ماجراست راحت نیست که بفهمد چه چیزی به این زائران امید و نیرو می‌بخشد. شما زنان بچه ‌به‌ بغل، مردان ویلچر ‌نشین، مردمان عصا‌ به ‌دست و نابینایان زیادی را در این مسیر می‌بینید. من پدری را دیدم که تمام مسیر بصره تا کربلا را با پسر معلولش سفر کرده بود. پسر دوازده ساله معلولیت ذهنی داشت و نمی‌توانست بدون یاری دیگران راه برود. بخشی‌هایی از مسیر، پدر پسر را روی شانه‌های خود نشانده بود و راه می‌رفت. این داستانی است که می‌توان از روی آن فیلم‌هایی ساخت که قابلیت دریافت اسکار دارند اما به نظر می‌رسد که هالیوود بیش‌تر با قهرمانان کمیک سروکار دارد. 🔸ادامه در پست بعدی🔸 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
♻️ یک مقاله بسیار زیبا و خواندنی درباره زیارت اربعین حسینی(ع) 🔹قسمت چهارم 🔰 گزارش خبرنگار روزنامه ایندی پندنت با تیتر: «بزرگترین حرکت زیارتی جهان که شما هرگز چیزی از آن نشنیده‌اید!» زائران حرم حسین و برادرش، عباس، صرفا تحت تاثیر احساسات نیستند. آنها به یاد شهادت جانسوز ایشان گریه می‌کنند و با این کار، بر دلبستگی‌شان به آرمان‌های او تأکید می‌کنند. وقتی زائران به حرم حسینی می‌رسند، اولین کاری که می‌کنند خواندن زیارت‌نامه است؛ متن مقدسی که شمه‌ای از مقام حسین را نشان می‌دهد. در این زیارت، آنها حسین را وارث آدم، نوح، ابراهیم، موسی و عیسی می‌خوانند. در این مطلب، نکته‌ عمیقی خوابیده است. نشان می‌دهد که پیام حسین در باب حقیقت، عدالت و عشق، امتداد جدایی‌ناپذیر پیام همه پیامبران راستین است. مردم به کربلا می‌روند اما نه برای آن‌که از مناظر آن لذت ببرند، از زیبایی‌های آن به هیجان بیایند، خرید کنند و اماکن تاریخی را ببینند. آنها می‌روند تا گریه کنند. تا عزاداری کنند و فضای روحانی مرقد‌ حسین را درک کنند. آنها وارد حرم حسینی می‌شوند تا بر بزرگ‌ترین ایثار و ازخودگذشتگی‌ای که تا به حال دیده شده، گریه و عزاداری کنند. انگار همگان پیوندی شخصی با مردی دارند که هیچ‌گاه او را ندیده‌اند. با او سخن می‌گویند و نامش را می‌خوانند. به ضریحش چنگ می‌زنند و زمین حرم را بوسه می‌زنند. در و دیوار آن‌جا را آن‌گونه لمس می‌کنند که انگار صورت یک دوست صمیمی و قدیمی را لمس می‌کنند. این تصویری حماسی است. انگیزه‌‌شان چیست؟ باید شخصیت و شأن امام حسین را فهمید و درک کرد که اینان چه ارتباط روحانی ‌ای با سرگذشت جاوید او برقرار می‌کنند. اگر جهان حسین را، پیا‌ش را و ایثارش را درک می‌کرد، ریشه‌های تاریخی داعش و تمایل آن‌ها به خون‌ریزی را می‌فهمیدند. قرن‌ها پیش در کربلا بود که انسانیت خباثتی را دید که در قتل حسین موج می‌زد. نور در مقابل تاریکی بود. فضیلت در مقابل رذالت بود. حضور حسین در همه‌ی جنبه‌های زندگی دوستدارانش موج می‌زند. سرگذشت حسین رشد و تکامل را تشویق کرده و هیچ نوعی از بایکوت رسانه‌ای نمی‌تواند نور آن را خاموش کند. این حسین کیست؟ از نظر صدها میلیون نفر از پیروانش، چنین سوالی که حتی ممکن است کسی را به تغییر دین و مذهبش وادارد، زمانی پاسخ می‌گیرد که شما با پای پیاده به سوی حرم حسینی راهپیمایی کنید. independent.co.uk/news/world/middle-east/arbaeen-pilgrimage-kerba 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
دستگیر شد... . . . . عجب خدایی داره ما
M T: جلسات هفتگی گفتمان انقلاب اسلامی جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶ اندیشکده فطرت برنامه: نظریه مقاومت ۱۶ تا ۱۶.۳۰ با ارائه آقای مهدی تابنده پرسش و پاسخ و گفتگو حول و حوش مسائل انقلاب اسلامی ۱۶.۳۰ لغایت ۱۸ طرح مسائل و موضوعات مختلف در این زمینه آزاد است. اراک میدان نماز خیابان نوید حسینیه شهدا @FetratArak
🔘 فردا، ۷۰ روز از اجرای حکم حبس استاد حسن عباسی به دلیل شکایت سید محمود علوی وزیر اطلاعات، می‌گذرد.. 🔘 از فردا فقط ۶۱۹ روز تا پایان دولت دوازدهم باقی‌ست.. 🔘 و تنها ۱۲۳ روز تا پایان مجلس دهم باقی‌ست.. 🔸واصبروا.. کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
هو الولی الحکیم گام دوم در نبرد رؤیاها، به سوی ایران 1444 مقدمه در طول تاریخ، جوامع بشری و گروه‌های انسانی همواره به دنبال یک وضع مطلوب بوده‌اند. آرمانی که همواره سبب حرکت انسانها به سوی تعالی یا توسعه و یا هر دو شده است. این آرمان ابتدا در فکر یک فیلسوف و یا قلب یک حکیم به شکل یک رؤیا تجلی می‌یابد و آنچه در آینده یا عاقبت مد نظر است پیشتر می‌سازد و می‌بیند. البته در صورتی که مردمی فاقد یکی از دو عنصر فیلسوف ـ حکیم و یا هر دو باشند، طبیعتاً رشدی برای آنها متصور نیست. در سیر تطور این آرمان سه گام باید تبیین شده باشد. وضع موجود، وضع مطلوب و مسیر حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب. در غربِ تاریخی همیشه فلاسفه ابتدا در فکرشان رؤیای شهر آرمانی را رقم زده اند و بعد به سمت اتوپیا سازی رفته اند. آنها ناظر به وضع موجودشان که عمدتاً هم با یکدیگر متفاوت است، برای رسیدن به رؤیای خود یا همان وضع مطلوب که اتفاقاً آن هم به شدت متشتت و دارای تضاد با رؤیای سایر فلاسفه است، راه رسیدن را نمایانده اند. می‌توان ادعا کرد که هیچ دو فیلسوفی را نمی‌توان یافت که یک وضع مطلوب مشابه را ترسیم نموده باشند. در شرقِ تاریخی امّا آنجا که با حرکت انبیاء مواجه‌ایم نیز شاهد تبیین یک رؤیا هستیم. عمده انبیاء مانند عمده فلاسفه در وضع موجودهای متفاوت باید تصمیم سازی می‌کردند، امّا به عکس فلاسفه هیچ دو نبی یا انسان الهی را نمی‌توان یافت که در تبیین مسیر حرکت به سوی وضع مطلوب و همچنین در توصیف آرمان، کوچکترین تضادی با هم داشته باشند. با این وصف با دو گونه رؤیا و دیدن در حوزه اندیشه مواجه‌ایم؛ رؤیای فلاسفه و رؤیای حکما. پروسه رؤیا سازی به طور کلی از دو سطح برخوردار است، سطح بالادستیِ ایدئولوژی و سطح پائین دستی اجرا، که خود به سه زیر سطح استراتژی، تاکتیک و تکنیک تقسیم می‌شود. البته الزاماً نیازی به اتصال این چهار سطح به هم نیست. یعنی می‌توان رؤیای ایدئولوژیک یا رؤیای استراتژیک یا رؤیای تاکتیکی و یا حتی رؤیای تکنیکی و خرد داشت، بدون طی کردن سطح های بالا دستی یا پایین دستی. اما طبیعتاً یک رؤیای جامع باید از هر چهار سطح برخوردار باشد و نسبت به هر کدام موضع و برنامه مشخص داشته باشد. رویاهای قرن اخیر در قرن اخیر از 1300 تا 1400 شاهد تبلور سه رؤیا و چند خرده رؤیا هستیم. رؤیای نخست رؤیای مارکسیستی – لنینیستی و مشتقات آن اعم از مائوئیسم تا کاستروئیسم بود. این رؤیا در همین قرن نا کارآمدی خود را نشان داد و به موزه تاریخ پیوست. رؤیای دوم رؤیای لیبرال دموکراسی با شاکلۀ رؤیای آمریکایی است که باز در این قرن به اوج خود رسید، امّا به دلیل نقص گسترده در ایدئولوژی پشتیبان، امروز در لبه پرتگاه سقوط قرار گرفته است. کسانی مانند رابرت دال، تا دم مرگ خود، هر چه کردند برای بقای آن! اما درست همان سالی که دال مرد، ترامپ روی کار آمد و صراحتاً دم از مرگ American Dream زد. پس از جنگ جهانی دوم آلمانها شاید نخستین مردمی بودند که خواستند چیزی شبیه رؤیای آمریکایی بسازند. اما حداکثر، رؤیای تکنیکی را رقم زدند که در بنز و ب ام دبلیو تا زیمنس قابل مشاهده است. یعنی فقط بستن پیچها، محکم و محکم‌تر. انگلیس خبیث نیز به خصوص در دوره خانم تاچر سعی کرد تا حدّی از رؤیای آمریکایی را رقم بزند، که البته آن هم به دلیل فقر ایدئولوژی پشتیبان، بیشتر سبب دنباله روی دائم این کشور از آمریکا شد. یعنی عملاً رؤیایی که نیامده، در رؤیای بزرگ تر الحاق و نابود شد. چینی ها هم به دنبال JUCCCE یا رؤیای چینیِ خود هستند. روسها که شوکه از فروپاشی رؤیای دیرین شان، به دام رؤیای آمریکایی افتاده اند، آن هم فقط برای ازدیاد نسل تا شاید سرزمینشان نابود نشود. اما ایران ایران پس از شاه عباس تا انقلاب اسلامی را شاید بتوان ایرانی بدون رؤیا وصف کرد. هر چند رویاهایی تکنیکی نظیر رؤیای امیرکبیر و عباس میرزا و رؤیای استراتژیک نادر را شاهد هستیم، اما این رویاها به دلیل عدم اتصال منطقی به سایر سطوح، عملاً عقیم ماندند و یا حتی به ضد خود مبدل شدند. پس از انقلاب اسلامی امّا با دو رؤیا مواجه ایم. رؤیای مرحوم هاشمی رفسنجانی و رؤیای امام خامنه ای. مبانی ایدئولوژیک رؤیای هاشمی یا هاشمیسم را می‌توان در کتاب امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار که در 33 سالگی هاشمی نگاشته شده کاملاً خواند و فهمید. سیاست های عصر سازندگی او تلاشی بود برای پیاده سازی آنچه امیرکبیرِ هاشمی هم به آن می‌اندیشید. اما عجیب آنجا است که تفاوتی در حد تضادّ میانی هاشمی جوان و هاشمی پیر وجود دارد که فقط و فقط با خواندن کتاب می‌توان بدان پی برد. آنچه هاشمی پیر می‌گفت اصلاً شباهتی به هاشمی جوان و جوانی‌های هاشمی نه تنها نداشت، بلکه گویا ما را با دو هاشمی مواجه می‌ساخت!
دلیل این تضاد را باید در یک نکته جستجو نمود: رؤیای هاشمی درست مانند شخصیت الهام بخشش امیرکبیر تنها یک رؤیای تکنیکی است که در بهترین حالت و در اوج موفقیت، یک آلمانِ پس از جنگ دومِ دیگر به وجود می‌آورد، همین! کما اینکه همچنان هم شاگرد اصلی‌اش در منصب حکومت‌داری از همان رؤیا پیروی می‌کند، که صد البته به دلیل عدم پشتیبانی رؤیای هاشمی توسط یک ایدئولوژی منسجم و عدم وجود استراتژی ها و تاکتیک های بالادستی نه تنها به همان هم نرسید، بلکه به ضد خود تبدیل شد و هاشمیسمِ ضد انگلیسی را به ورطۀ هاشمیسمِ انگلوفیل انداخت. اما رؤیای دوم، رؤیای است که همزمان در این سالها توسط رهبر انقلاب اسلامی به شدت پیگیری و سازماندهی شده است. رؤیای که در قالب الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت از آن یاد می‌شود، همان است که خامنه ایِ جوانِ 35 ساله در سخنانش در طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن روایت کرده و اکنون خامنه ای 79 ساله همان را در گام دوم انقلاب اسلامی در ابعادی جدید و بدون کمترین تضاد و عقب نشینی پی‌ریزی و اجرا می‌کند. سیر نامه‌ها، بیانات و بیانیه‌های عمدتاً خطاب به جوانانِ ایشان طی این سالها ، از روز اولش رنگ و بوی تمدن سازی اسلامی دارد، آنهم چیزی در قوارۀ یک تمدن جهانی! بیش از صد و هشتاد مورد ترندگذاری یا فرانمادهی که طی این سالها توسط ایشان به عنوان قله هایی که باید فتح شوند مطرح شده است، همه و همه نقشه های اجرایی همان ابر نقشه تمدن سازی اسلامی است که در قلب معظم له به شکل یک رؤیای حاصل از تفکر و تعقل الهی نقش بسته است. رؤیای اسلامی ـ ایرانی در برابر رؤیای امریکایی، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در برابر سبک زندگی امریکایی، معرفت توحیدی در مقابل مدرنیته تثلیثی، انسان تراز در مقابل حیوان شگفت انگیز، خانوادۀ تراز به جای خانواده تک والدی و هم باشی و ازدواج سیاه، جامعه اسلامی به جای جامعه بورژوایی و بسیاری ترندهای دیگر خبر از مواجهه انسان ایرانی با یک ابر نقشۀ جامع می‌دهد که مدیر پروژه اش شخص امام خامنه ای مد ظله العالی است. در میان رؤیاها در میان رویاهای اشاره شده در این مقاله تنها سه رؤیا از ایدئولوژی جدی و عمیق بر خوردار بود یا هست. رؤیای مارکسیست ـ لنینیستی و رؤیای آمریکایی که هر دو از ایدئولوژی اومانیسم تغذیه می‌شود و آبشخوری مشترک دارند و رؤیای اسلامی ـ ایرانی پیشرفت که سرچشمه آن در وحی است و از عقبۀ مجاهدت جهانی انبیاء، ائمه، صلحا و شهدا تا خمینی کبیر برخوردار است. این سه رؤیا تمام چهار سطح را طی کرده و یا پشتیبانی می‌کنند اما تفاوت اصلی شان در سطح ایدئولوژیک است و بنابر این آشتی ناپذیری ابدی دارند. اما رؤیای چینی، رؤیای روسی، رؤیای آلمانی و درون انقلاب اسلامی رؤیای هاشمی، تنها در حد رؤیای تکنیکی باقی ماندند و می‌مانند و نتوانستند و نمی توانند سئوالات اصلی سه حوزه بالادستی شان را پاسخ دهند و همان هم سبب نابودی شان شد یا می‌شود. چیزی که در هاشمیسم اتفاق افتاد، تنها یک نمونه ساده از نیاز و اهمیت پشتیبانی ایدئولوژیک از رؤیای ملتها است. رؤیایی که سرنوشتش تضاد با مبانی اش شد. با این وصف، باید گفت در قرن جدید شاهد نابودی و یا پوسیدگی تمامی رویاهای اومانیسیتی بشر هستیم و قرن جدید را باید قرنِ به تعبیرِ ریچارد واتسون جستجوی معنا در بشریت نامید. در این قرن که رهبر انقلاب مقدمۀ ورود آن را در قالب رؤیای خامنئیسم طی سالهای امامتشان تبیین نموده اند، باید گام دوم را به سوی ایران 1457 با هدف تحقق تمدن اسلامی برداشت. بسیار پر معناست که همچنان که قرن اخیر را قرن خمینی نامیدیم و نامیدند، قرن آتی نیز قرن خامنه ای نامیده شود. و این همه فقط و فقط در سایه معرفت و هجرت توحیدی از استکبار به اسلام ممکن است. ان شاء ا... مهدی تابنده