eitaa logo
فیلمنامه نویسی
485 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
60 فایل
کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi ارتباط با ادمین یا مدیر کانال فیلمنامه نویسی روزانه نویس @Dailywriter در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 ◾️تبیین جایگاه دولت در برقراری عدالت اقتصادی ✍️ حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم رجایی 🔻عدالتی که ما از آن تعبیر می‌کنیم که بیشتر عدالت اجتماعی یا توازن تعبیر می‌شود، هم‌سطحی یا هم‌سنگی در سطح زندگی است. 🔻 به عبارت دیگر، عدم شکاف فاحش سطح زندگی است که بعضی اینجا تعبیر سطح زندگی می‌کنند ولی ما معتقدیم که هم در سطح زندگی در مصرف و هم در درآمد و ثروت شکاف فاحش نباشد. 🔻حاکم اسلامی موظف است سیاست‌گذاری و هدایتش به گونه‌ای بینجامد که حاصل و برایند کارش توازن در سطح زندگی، درآمد و ثروت باشد. 🔻نظام سرمایه‌داری وقتی می‌خواهد شاخص عدالت بدهد، از بحث‌های آماری و از ضریب پراکندگی شروع می‌کند و آن کسی که شاخص در بحث توازن اجتماعی و به عبارتی عدالت اجتماعی تعیین می‌کند، عالم و اندیشمند اقتصاد نیست، بلکه آماردان است. در اینجا یک فاصله اساسی بین ما و آنهاست. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4348 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
📋 ◾️بررسی انتقادی لایحه «تامین امنیت زنان علیه خشونت» (بخش دوم) ✍️ محمدرضا کدخدایی؛ دانش آموخته سطوح عالی حوزه و دکترای مطالعات جنسیت و خانواده 🔻شکل سنتی و دینی خانواده با ارزش‌ها و احکامی روبرو است که بر اساس مدل توسعه‌مدار غربی خشونت‌بار تلقی می‌گردند. 🔻تقدیس عفت وغیرت‌ورزی، تقدیس ازدواج و تحریم روابط خارج از چارچوب ازدواج، تقدیس فرزندآوری و تحریم سقط جنین، تقدیس خانه‌داری و فرزندپروری و محدودیت‌های اشتغال در برخی عرصه‌های اجتماعی، وجوب تمکین و تبعیت و تحریم خروج بدون اذن شوهر، اختیارات خاص شوهر در طلاق و … نمونه‌ای از مصادیقی است که که براساس انگاره‌های توسعه غربی، خشونت بار تلقی خواهند شد. 🔻با توجه به این نکات و پژوهش‌های مذکور در بررسی تحولات خانواده در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف؛ غیریت فضای اجتماعی و ارزشی کشورهای توسعه یافته و کشورهای درحال توسعه یا کشورهایی مثل ایران که از نظر حاکمیتی بر تحقق نوع خاصی از رویکرد دینی و ارزش‌های دینی اصرار دارند، امری مسلم است. 🔻 کشاکش و تضاد بین این دو ایدئولوژی (اندیشه توسعه غربی و اندیشه پیشرفت بر مدار حفظ چارچوب‌های دینی و اجتماعی) نیز جز به وسیله برخی ژست‌های روشنفکرمآبانه، انکار نمی‌گردد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4346 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
روش تولید فلسفه مضاف.pdf
637.1K
🔰 روش‌شناسی تولید ✍️ مقاله حجت الاسلام و المسلمین 🗒 منتشر شده در فصلنامه شماره 97 📌 چکیده: 🔸 مسئله اصلی در این مقاله کشف یک روش قیاسی برای تولید فلسفه‌های مضاف است. 🔸 مؤلف تعریف فلسفه‌های مضاف را چنین بیان کرده است: 🔸 «فلسفه مضاف مجموعه تحلیل‌های عقلانیِ وجودشناسانه در مورد چیستی، چرایی و چگونگی یک پدیده است» (اعم از علوم و امور). 🔸 روش لازم برای تولید فلسفه‌های مضاف مبتنی بر سه ابزار تحلیلی در وجودشناسی (علل اربع، مقولات عشر، مقومات سته حرکت) است که چگونگی استفاده از آنها برای تولید یک دستگاه معرفتی نسبت به یک علم یا یک موضوع (اعم از حقیقی و اعتباریِ غیرمحض) به‌تفصیل در مقاله ارائه گردیده است. 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
📋 ◾️شریعتی به مثابه نگاهی آناکرونیستیکی ✍️ علی اصغر سیاحت هویدا 🔻سوزن پرگار اندیشه امام خمینی حول محور قرآن، سنت و عقلانیت اجتماعی بود اما شریعتی در حوزه عدالت، نگاهی که به ابوذر داشت مبتنی بر چارچوب آوانگاردیست‌های اروپایی باز تعریف می‌شود 🔻و همین اشتباه و ضعف در فهم حوزه دین، سبب می‌شد تا هر کجا به اسلام‌شناسی یا فهم تاریخ برسد، سخنانی پرغلط و پر اشتباه را تکرار کند، اتفاقی که شهید مطهری یا آیت الله مصباح یزدی از کنارش به سادگی نگذشتند. 🔻زمانی که مسئله خلاء گفتمانی برای عدالت‌خواهی پیش بیاید، بلایی بر سر این مفهوم می‌آید که از چپ با عنوان آلترناتیوی به نام شریعتی برای اصلاح حکمرانی سیاسی به دنبال تفسیر افراط‌گرایانه باشند و برایش مدل حکومت تصویر کنند 🔻و از راست آن را در حد و اندازه یک شعر و شعار بخوانند و در کنارش یک پیوست رسانه‌ای بچینند تا عدالت را مبتنی بر نگاه‌های دموکراتیک خود «داد» بازتعریف نمایند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4369 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
📋 ◾️بررسی انتقادی لایحه «تامین امنیت زنان علیه خشونت» (بخش سوم) ✍️ محمدرضا کدخدایی؛ دانش آموخته سطوح عالی حوزه و دکترای مطالعات جنسیت و خانواده 🔻به فرض ضرورت مداخله حاکمیتی از نوع حقوقی در موضوعات مرتبط با خشونت علیه زنان، مناسبات حق و تکلیف به عنوان اصلی‌ترین اصول مترقی حقوقی بایستی رعایت گردد. 🔻تلازم حقوق و تکالیف، لزوم تعادل و توازن بین حقوق و تکالیف، لزوم تناسب حقوق و تکالیف با شخصیت، لزوم جریان قاعده زرین و قاعده انصاف، از جمله اصولی است که بایستی بر فرایند حقوقی کردن قواعد ناظر بر رفتار اجتماعی حاکم باشد. 🔻در غیر این صورت عدالت یا احساس عدالت در جامعه مخدوش و به نابسامانی و اضمحلال نظام اجتماع منجر می‌گردد. 🔻بسیاری از مواد موجود در لایحه اقتضائات اولیه اصول مذکور را رعایت نکرده است. به‌عنوان‌ مثال در مورد ترک وظایف خانوادگی از طرف زوج یا خروج نامتعارف از زندگی مشترک برای شوهر ضمانت اجراهای متصلب کیفری پیش‌بینی شده در حالی که برای زوجه با وجود فراوانی ارتکاب همین جرائم، هیچ ضمانت اجرای کیفری وجود ندارد. 🔻از بین رفتن مناسبات حق و تکلیف عملا به اختلال در نظام زوجیت، خانواده و دیگر ساختارهای کلان‌تر اجتماعی ختم خواهد شد و حتی زمینه‌ساز اشکال پیچیده‌تر خشونت علیه زنان می‌گردد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4373 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
📽 ◾️بازنمایی نقش و جایگاه زنان در سینمای ایران 🎙 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔻سوژه زنان در سینمای پیش از انقلاب اسلامی چطور بود؟ بررسی این مقوله نشان می‌دهد نگاه «درجه دومی» به زنان وجود داشت. 🔻 یعنی یا زنان پرستار و کنیز بودند، یا از آنان به‌ عنوان ابزاری برای رقص و آواز و معشوقه استفاده می‌کردند و چنین بازنمایی از زن ایرانی در سینما داشتند. در سینمای آن دوران، زنانی را به‌تصویر می‌کشیدند که قوه عاقله ندارند و اسیر احساساتشان هستند و هر آن تصمیم می‌گیرند که چه اتفاقی برایشان رقم بخورد. 🔻بعد از پیروزی انقلاب این روند تغییر می‌کند. در دهه ۶۰ فیلم‌ها بهتر مضمون زنان را نمایش می‌دهند؛ اما بازهم سینمای روشنفکری، سوژه‌ها و موضوعات زنان را در دست خود دارد. 🔻 خانم بنی‌اعتماد و درخشنده بخشی از این کار بودند. البته کارگردان‌هایی که در فضای انقلاب به‌تازگی رشده کرده بودند، کوشیدند تا چهره درستی از زن را نمایش دهند. برخی مواقع قرار نیست موضوع اصلی داستان، زن باشد؛ 🔻 این کارگردانان -مثلاً- در کنار پرداختن به موضوع جنگ، زن را به‌خوبی به‌تصویر می‌کشیدند؛ مثلاً فداکاری زنانی که فرزندان و همسران آن‌ها از جبهه برگشته‌اند و صمیمیت بین آن‌ها به‌خوبی بازنمایی می‌شد. این روند در دهه ۷۰ و ۸۰ ادامه پیدا کرد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4381 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
📍 📰 ✅پیشنهاد دانلود 💠 موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت تقدیم کرد: 🔸هفتمین نشریه خردورزی 🔻با توجه به نیاز وافر یک جامعه‌ی پویا و کارآمد به الگو و نقش مهم و تأثیرگذار سلبریتی‌ها در هویت‌بخشی به جامعه و جامعه‌سازی در هفتمین شماره از نشریه تخصصی «خردورزی» قصد داریم از دریچه‌ای متفاوت به آسیب‌ها و چالش‌های «پدیده سلبریتیسم» بپردازیم و ارتباط آن را با مسائلی مانند شهرت، اسوه، پیشوا و پیشرو تبیین نماییم. 🔻در این شماره از نشریه، مفهوم سلبریتی را از خاستگاهی انتزاعی به یک جهان‌بینی عینی و در جایگاه مقایسه با شأنیت اسوه‌پذیری قرار داده‌ایم و به موضوعاتی مانند: 🔻 بازنمایی تاثیر و تاثرات شهرت مجازی در سبک زندگی اجتماعی، تأثیر رسانه بر بروز بزهکاری در جامعه با تأکید بر نقش سلبریتی‌ها، سلبریتیزه شدن روشنفکران، میکروسلبریتی‌ها و خودبرندسازی، نسبت‌شناسی الگو در رسانه‌ی توحیدی و غیرتوحیدی، سلبریتیسم و بازتولید نیاز کاذب در نظام سرمایه‌داری، درنگی در چرایی فرهنگ شدنِ شهرت در دوران کنونی، بررسی نقاط اشتراک و افتراق سلبریتی‌ها، رهبران فکری و روشنفکران و… می‌پردازیم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• لینک شماره هفتم خردورزی: 🌐http://fekrat.net/?p=4384 لینک شماره ششم خردورزی: ♻️http://fekrat.net/?p=4272 📌کانال فکرت؛ 🆔 https://eitaa.com/fekrat_net
خردورزی 7- شهرت و سلبریتی_compressed (2).pdf
22.47M
📍 📰 ✅پیشنهاد دانلود 💠 موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت تقدیم کرد: 🔸هفتمین نشریه خردورزی 🔻با توجه به نیاز وافر یک جامعه‌ی پویا و کارآمد به الگو و نقش مهم و تأثیرگذار سلبریتی‌ها در هویت‌بخشی به جامعه و جامعه‌سازی در هفتمین شماره از نشریه تخصصی «خردورزی» قصد داریم از دریچه‌ای متفاوت به آسیب‌ها و چالش‌های «پدیده سلبریتیسم» بپردازیم و ارتباط آن را با مسائلی مانند شهرت، اسوه، پیشوا و پیشرو تبیین نماییم. 🔻در این شماره از نشریه، مفهوم سلبریتی را از خاستگاهی انتزاعی به یک جهان‌بینی عینی و در جایگاه مقایسه با شأنیت اسوه‌پذیری قرار داده‌ایم و به موضوعاتی مانند: 🔻 بازنمایی تاثیر و تاثرات شهرت مجازی در سبک زندگی اجتماعی، تأثیر رسانه بر بروز بزهکاری در جامعه با تأکید بر نقش سلبریتی‌ها، سلبریتیزه شدن روشنفکران، میکروسلبریتی‌ها و خودبرندسازی، نسبت‌شناسی الگو در رسانه‌ی توحیدی و غیرتوحیدی، سلبریتیسم و بازتولید نیاز کاذب در نظام سرمایه‌داری، درنگی در چرایی فرهنگ شدنِ شهرت در دوران کنونی، بررسی نقاط اشتراک و افتراق سلبریتی‌ها، رهبران فکری و روشنفکران و… می‌پردازیم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• لینک شماره هفتم خردورزی: 🌐http://fekrat.net/?p=4384 لینک شماره ششم خردورزی: ♻️http://fekrat.net/?p=4272 📌کانال فکرت؛ 🆔 https://eitaa.com/fekrat_net
📋 ◾️سلبریتی‌ها و نفوذ تدریجی انحرافات جنسی ✍️ دکتر زاهره سادات میرجعفری، پژوهشگر زن وخانواده 🔻انحراف جنسی نوعی ارضای جنسی است که بر خلاف نظام طبیعی و ضوابط ارزشی صورت می‌گیرد که برای خود فرد یا افراد دیگر، به ویژه همسر زیان آور است، به همین دلیل است که هر نوع تلذذ و ارضای جنسی خارج از مسیر طبیعی آن، تجاوز از مسیر صحیح شمرده می‌شود. 🔻عوامل بسیاری در سطح فردی، خانوادگی، و اجتماعی وجود دارند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در گرایش فرد به انحرافات جنسی و روابط نامشروع دخالت می‌کنند، علل فردی معطوف به شخصیت، نگرش و وضعیت روحی و روانی فرد است؛ 🔻 علل خانوادگی بیشتر از وضعیت و مشکلات روابط همسران منشأ می‌گیرد؛ علل اجتماعی نیز اکثراً متوجه مشکلات ساختاری و نیز مسائل فرهنگی اجتماعی است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4392 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
6️⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 هرمنوتیک رمانتیک (5) 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
📋 ◾️هویت زن در اسلام و غرب (بخش دوم) ✍️ دکتر محمدرضا کدخدایی 🔻برخی فمینیست‌ها اعتقاد دارند زبان حقوق، مردسالار، خشن، پرخاشگر، فردگرا، تفرقه‌افکن و عاطفه ستیز است. 🔻از این رو توصیه می‌کنند مناسبات اجتماعی بایستی بر اساس فضیلت‌های ارتباطی، اتحادی و عاطفی اخلاقی بنا شود. 🔻 اینان اعتقاد دارند ، حقوق بر اساس عقلانیت و عدالت به این سرانجام سست بنیان رسیده است لذا ضرورت دارد روابط اجتماعی بر اساس زبان عاطفه و محبت که به طبع انسانی بشر نزدیک‌تر است، پایه گذاری شود. 🔻 مهمترین آسیب‌های تسلط گفتمان حق را به قرار ذیل برشمرده می‌شود: الف. بی حد و حصر بودن حق‌ها، ب. ماهیت سرکش و ستیزه‌جوی حق‌ها ، ج. مبنای فردگرایانه و خود محورانه حقوق، د. ماهیت اخلاق گریز یا اخلاق ستیز حقوق، ه. مقتضای تفرقه افکن و اتحاد سوز حقوق. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4395 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
6️⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 هرمنوتیک رمانتیک (5) 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
7️⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 هرمنوتیک رمانتیک (6) 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
8️⃣ هرمنوتیک 🔉 استاد حامد ساجدی 🔸 تاریخچه هرمنوتیک 🔰 نقد و بررسی هرمنوتیک رمانتیک (1) 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
💠 تکامل و آتئیسیم در کلاب هاوس با حضور: 👤 دکتر یوسف دانشور 📌 دکتری فلسفه دین از دانشگاه تورنتو پنجشنبه ۱۷ تیر ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران در کلاب سالن اندیشه 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 ✅ گفتگو در کلاب هاوس- کلاب سالن اندیشه 🔰موضوع: تکامل و آتئیسم 👤 با حضور دکتر یوسف دانشور نیلو (عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی) 🗓 پنجشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۰ 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
📋 ◾️برسی و نقد مهمترین برهان مادی گرایی ✍️ امیرحسین دادگستر 🔻بنابر ادله علمی و بر مبنای قانون پایستگی انرژی برای وجود انرژی شرائطی وجود دارد که از جمله آن وجود سیستم ایزوله (مکان) و زمان می‌باشد. 🔻مراکز علمی مانند هاروارد یا سایت رسمی هاوکینگ گفته‌اند زمان و مکان در بیگ بنگ به وجود آمده و تولدگاه زمان و مکان، بیگ بنگ است. 🔻این امر بیانگر عدم وجود انرژی قبل از بیگ بنگ می‌باشد. پس انرژی نبوده و به وجود آمده و به تعبیر دیگر حادث است و ازلی نیست. متغیر بودن عالم دلیل بر حادث بودن عالم است و تمام عالم از بیگ بنگ گرفته تا جزء جزء عالم متغیر است. 🔻 انرژی هم متغیر است و هرکدام از انرژی‌ها به یک دیگر تبدیل می‌شوند و تغییر کردن نشانه حادث بودن است. بنابراین ماده ازلی نمی‌تواند باشد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4413 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚درسگفتار ❇️علامه مصباح و منزلت جمهوریت 💠 قسمت اول 🎙دکتر مهدی جمشیدی 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
🔺به همت رسانه اندیشه و آگاهی فکرت: 🔸فراخوان مقاله و یادداشت با موضوع«بازنمایی ابعاد اندیشه ای قیام سید الشهداء» ❇️ پیش از ارسال مطلب، نکات زیر را مدنظر قرار دهید: 1. پیش از ارسال و انتخاب عنوان حتماً موضوع انتخاب شده و مورد نظر را به آیدی (@mp2815) در ایتا اطلاع بدهید؛ 2. فکرت در ویرایش و اصلاح مطالب آزاد است، اما چنانچه میزان ویرایش بیش از حد متعارف باشد، به اطلاع صاحب اثر خواهد رسید. 3. تعداد کلمات مقاله ارسالی حداقل 2000کلمه و حداکثر 5000 کلمه باشد. 4. آثاری که قبل از نگارش عنوان را با هماهنگی آیدی (@mp2815) انتخاب کرده باشند و مطالب آن‌ها تولیدی و جدید ضمن رعایت شرایط ذکر شده فکرت باشد مبلغی تحت عنوان به ان‌ها پرداخت خواهد شد. 5. به همراه ارسال فایل مقالات نام و نام خانوادگی، سطح تحصیلات، رشته تخصصی، شماره تماس و شماره کارت بانکی ارسال شود. 6. جهت اطلاع از شیوه نامه نگارش و دیگر فراخوان های سایت فکرت به کانال تلگرامی t.me/writers021 مراجعه فرمایید. 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚درسگفتار ❇️علامه مصباح و منزلت جمهوریت 💠 قسمت دوم 🎙دکتر مهدی جمشیدی 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
📋 ◾️ده فیلم سینمایی که با گیشه جلو رفتند ✍️ علی اصغر سیاحت هویدا 🔻عوامل اصلی یک اثر به‌دنبال چهره‌هایی هستند که بیشترین کنشگری را در فضای مجازی داشته باشد و همین مسئله یک رقابت ناپیدایی در دیده شدن برای سلبریتی‌ها به وجود می‌آورد تا به هر طریقی به‌دنبال تأثیرگذاری۲ یا تعامل۳ باشند و به این وسیله دیده شوند. 🔻 نعره‌های سحر زکریا یا ایجاد کمپین رقص توسط امین زندگانی برای پرستاران در دوران کرونا نیز در همین رده‌بندی جای می‌گیرد. 🔻این روزها دیگر برای فیلم به‌دنبال بازیگر نمی‌روند و به‌دنبال بازیگر در قواره کاراکتر نیستند، بلکه اثر را با معیارهای بازیگر خاص‌شان تنظیم می‌کنند و همین مسئله سبب شده است که کیفیت فرمی و محتوایی کار به‌شدت پایین بیاید و تنها یک دورهمی جذاب ساخته شود تا مخاطب سرگرم شود و نه از حیث برجستگی بصری و مؤلفه‌های فرمالیستی و نه از حیث محتوایی، کشش و مضمون فیلمنامه چیزی عایدش نشود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4460 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net