eitaa logo
فیلمنامه نویسی
484 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
60 فایل
کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi ارتباط با ادمین یا مدیر کانال فیلمنامه نویسی روزانه نویس @Dailywriter در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید
مشاهده در ایتا
دانلود
📚«خون دل»؛ کنکاش تاریخی نامه منشور روحانیت امام خمینی(ره) 🔸چند ماهی از پایان جنگ گذشته بود که امام دست به قلم شد و نامه‌ای خطاب به روحانیون نوشت که به «منشور روحانیت» معروف شد. امام در این نامه، برای نخستین بار از رنج‌ها و ملالت‌های جریاناتی در حوزه‌های علمیه سخن می‌گوید که از ابتدای شروع نهضت به مقابله با او پرداختند. 🔹در کتاب «خون دل» تلاش شده است مختصات جریان‌هایی که امام (ره) در این پیام به‌طور صریح یا سربسته به آن‌ها اشاره کرده است، مورد بررسی قرار گیرند. آیت‌الله شریعتمداری، انجمن حجتیه، جریانات متحجر در حوزه‌های علمیه، نهضت آزادی و ماجرای سلمان رشدی موضوعات پنج فصل این کتاب را تشکیل می‌دهند. 📖برشی از کتاب: 🔻این آقا به ما گفتند وقتی دیگر امام وجود نداشته باشد، یکی جای امام می‌نشیند. آن شخصی که جای امام می‌نشیند، از رادیو و تلویزیون صحبت خواهد کرد و مطالبی را که امام تا امروز گفته است، او فتوا می‌دهد که غلط است. ما خواستیم (من و مهدیون) یک مقداری بیشتر در این مورد بگوید. گفت از آقایون روحانیون چهار نفر هستند که وقتی رادیو و تلویزیون گرفته شد، بلافاصله از طریق آن برای ملت صحبت خواهند کرد و فتوا خواهند داد که مطالبی که امام گفته است، واقعیت ندارد و ملت را می‌نشاند سر جای خودشان... بعد از این چهار نفر هم، آخوندها توی خط ایستاده‌اند. ✍نویسنده: جواد موگویی 📔 ۳۶۰ صفحه 💶 ۴۰ هزار تومان 😍خرید از وکتاب با ۱۰٪ تخفیف: 🌐 Vaketab.ir ✅کتاب را هم به دارایی‌های خود اضافه کنید 🆔 @Vaketab_ir کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر
📚 «داستان رویان»؛ روایتی از رویش باورِ پیشرفت ♦️کتاب "داستان رویان" روایتی از تأسیس، تولد، تثبیت و شکوفایی پژوهشگاه رویان است که با محوریت شخصیت اصلی داستان، دکتر سعید کاظمی آشتیانی پیش می‌رود. 🔸داستان نگارش کتاب از سال ۹۵ آغاز می شود؛ یعنی زمانی که با وجود گذشت ۲۵ سال از تأسیس رویان و ۱۱ سال از درگذشت دکتر آشتیانی، که رهبری بارها از آنها تمجید نموده و به عنوان الگو معرفیشان کرده بود، هنوز هیچ اثر فرهنگی برای شناساندن آنها تولید نشده بود. 📖 برشی از کتاب: 🔻«تصور خود من این بود. اگر می‌گوییم اعمال چیست، این است که «به دریازدنی برای افتخار ملی» است و مصداق بارز «عَلِمَت نَفسٌ ما قَدَّمَت وَ أَخَّرَت». هم در این دنیا، هم قبل از رفتن إن‌شاء‌الله بعد از صدو‌بیست سال، افتخاری است که ما به‌هر حال موظف هستیم برای فرزندانمان و آیندگانمان ایجاد بکنیم. در روزی که همهٔ ما به آن اعتقاد داریم و روز سختی است، این کارها به دردمان می‌خورد.«یَومَ یَفِرُّ المَرءَ مِن أخیهِ»...«وَ صاحِبَتِهِ و بَنیهِ» ما چه آوردیم؟ من فکر می‌کنم اگر پیش خدا یک چیزی داشته باشیم، می‌گویم من و همکارانم برای این مملکت و نسل آینده، جشنواره رویان را آوردیم.» ✍تحقیق‌وتدوین: محمدعلی زمانیان 📔 ۲۰۰ صفحه 💶 ۳۰ هزار تومان 😍 خرید از وکتاب با ۲۰٪ تخفیف 🌐 Vaketab.ir ✅کتاب را هم به دارایی‌های خود اضافه کنید. 🆔 @Vaketab_ir کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید https://eitaa.com/FilmnameNevisi .
⭕️ پس از مرگ 🔻«معاد؛ طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»؛ بازسازی مبحث معاد با استفاده از سخنان رهبری است. کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن که حاصل پیاده‌سازی سخنرانی های آیت الله خامنه‌ای در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ بود، جایگاه ویژه‌ای در شناخت نگاه ایشان به اسلام و خوانش اجتهادی، نظام‌مند و مکتبی از بنیادی‌ترین موضوعات دینی دارد. ایمان، توحید، نبوت و ولایت چهار موضوعی بودند که در آن کتاب موردبحث قرار گرفته ولی مبحث معاد باقی مانده بود که اکنون در این کتاب به آن پرداخته شده است. 💶بعد از تخفیف: ۲۷ هزار تومان 🔻«آن سوی مرگ»؛ دربردارندهٔ سه خاطره دربارهٔ تجربهٔ مرگ و حاصل مصاحبهٔ رو در رو با افرادی است که حیات پس از مرگ را تجربه کرده، به برزخ رفته و برگشته‌اند. 💶بعد از تخفیف: ۴۰ هزار تومان 🔻«بازگشت»؛ به روایت تجربه‌های برگشتن از مرگ و مشاهدهٔ اتفاقات پس از آن می‌پردازد. در این کتاب، ۲۰ روایت کوتاه از تجربه‌های واقعی بازگشت از مرگ و زندگی مجدد از افراد مختلف روایت شده است.  💶بعد از تخفیف: ۱۶ هزار تومان 🔻«شنود؛ تجربه‌ نزدیک به مرگ»؛ کتابی داستانی است که در آن، خاطرات یکی از مسئولین امنیتی که از مرگ بازگشته است، بازگفته می‌شود. 💶بعد از تخفیف: ۱۲ هزار تومان 😍خرید از وَکتاب با تخفیف: 🌐 Vaketab.ir ✅کتاب را هم به دارایی‌های خود اضافه کنید 🆔 @Vaketab_ir کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید https://eitaa.com/FilmnameNevisi .
📚«فیلم، فیگور، فلسفه»؛ تأملاتی در زیباشناسی دینی سینما 🔸نعمت‌الله سعیدی در «فیلم، فیگور، فلسفه»، به شرح مبانی نقد فیلم از نظرگاه شرقی و اسلامی پرداخته و نگاه ایجابی خود نسبت به ادبیات بومی نقد را ترسیم کرده است. نثر صریح، بی‌تعارف و بدون ‌تکلف و آمیخته به طنز نویسنده، تجربهٔ خواندن کتاب را برای مخاطب عمومی دلپذیر می‌کند. 🔹سعیدی پس از پرداختن به چیستی سینما در نگاه شرقی و جامعه‌شناسی سینمای ایران، وجوهی از نگاه شرقی و اسلامی در زیبایی‌شناسی سینما را ترسیم کرده است؛ از جمله تفاوت تعلیق و انتظار، نوع رویارویی ادبیات نقد شرقی با شخصیت خاکستری و نسبی‌گرایی. کتاب شامل پیوست‌هایی از نقدهای نویسنده، که در واقع نقش مطالعه موردی را دارند نیز می‌شود. 📖برشی از کتاب: 🔻 فیلم‌ساز داریم سینما را از اصل سرچشمه‌اش لمس کرده و آموخته است، اما در ایران نمی‌تواند فیلم بسازد. وقتی شخصیتی به اسم «غلامحسین» می‌سازد، با خودش می‌گوید: «اینکه سینما نشد!» و وقتی «چارلز» خلق می‌کند می‌گوید: «اینکه ایرانی نشد!» پس به ناچار «چارلز غلامحسینی» می‌سازد که نه ایرانی است نه سینما؛ نه گیشه دارد نه اعتبار جهانی؛ نه دنیا دارد نه آخرت. ✍نویسنده: نعمت‌الله سعیدی 📔 ۲۰۰ صفحه 💶 ۱۵ هزار تومان 😍 خرید از وکتاب با ۲۰٪ تخفیف 🌐 Vaketab.ir ✅ کتاب را هم به دارایی‌های خود اضافه کنید. 🆔 @Vaketab_ir کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید https://eitaa.com/FilmnameNevisi .
📚«انفطار صورت»؛ هنر گرافیک و نقاشی 🔹این کتاب، مجموعه مقالات سیدمرتضی آوینی دربارهٔ هنر گرافیک و نقاشی را، که غالبا در طول سال های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱ در مجله «سوره» نگاشته‌شده‌اند، در برمی‌گیرد. آوینی در این مقالات، نسبت بین انقلاب اسلامی و گرافیک و نقاشی را واکاویده و به صراحت و تفصیل، دربارهٔ تأثیر شگرف انقلاب اسلامی بر گرافیست‌های ایرانی سخن گفته است. 🔸آوینی در این کتاب نیز به هنر گرافیک و نقاشی همان نگاهی را دارد که در سایر نوشته‌های خود داشته است؛ او با بیان خنثی و بی‌هویت مفاهیم سر ستیز دارد. از نگاه آوینی، به‌جز عوام‌گرایی و نخبه‌گرایی که باب طبع روشنفکری است، راه سومی هم هست و آن «انفطار صورت» است که به شکافتن ظاهر تعبیر می‌شود. راهی که با عبور هنرمندان از ریاکاری و سطحی‌گرایی طی شده و به جوهرهٔ حقیقت هنر می‌رسد. 📖برشی از کتاب: 🔻ما هنر را همچون محلی برای معراج به آسمان بلند کمالات لاهوتی می‌بینیم و می‌کوشیم هنر را از آن تنگ‌نظری خلاص کنیم و بار دیگر در آن تذکره‌ای برای آن میثاق ازلی با خداوند بجوییم … هنرمندانی که خود را عرصه تحقق عالم اسلامی می‌خواهند، باید جان خویش را از همه متعلقات رها کنند و اگر این‌چنین کنند هنرشان عین ربط و تعلق به حق خواهد شد؛ چراکه انسان در عمق فطرت خویش میثاقی ازلی با حق دارد. هنری این‌چنین، خصائصی دارد که از دیگر مساعی هنری تمایز می‌یابد. ✍نویسنده: سیدمرتضی آوینی 📔 ۱۳۶ صفحه 💶 ۲۲ هزار تومان 😍 خرید از وکتاب با ۱۰٪ تخفیف 🌐 Vaketab.ir ✅کتاب را هم به دارایی‌های خود اضافه کنید. 🆔 @Vaketab_ir کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi ارسال✅
✅توجه❗️☝️☝️☝️
🌺✅کتابخانه دیجیتال📚 library.tebyan رایگان✅ اینجا یک کتابخانه دیجیتالی است با بیش از 100000 منبع الکترونیکی رایگان✅ به زبان فارسی ، عربی و انگلیسی‼️↙️↙️ https://library.tebyan.net/ کانال فیلمنامه نویسی https://eitaa.com/FilmnameNevisi ✅ارسال گسترده↖️ و کپی در همه پبام رسانها✅ .
♦️عزل اولین مدیر بانکی که از پرداخت وام زیر۱۰۰ میلیونیِ بدون ضامن، خودداری کرد! ‏امروز مدیر شعبه‌ی ممتازِ یک بانک دولتی در مرکز تهران به دلیل بی‌توجهی به بخشنامه حذف ضامن برای متقاضیان واجدِ شرایطِ وام‌هایِ خُرد (وام و تسهیلاتِ زیر۱۰۰میلیون) توسط مدیرعامل این بانک برکنار شد. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
⭕️معافیت خدمت سربازی برای متاهلان دارای حداقل ۲ فرزند در کمیسیون تلفیق تصویب شد 🔸 دهنوی نایب رئیس کمیسیون تلفیق: 🔹در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین متاهلی که بیش از ۳۰ سال سن و حداقل دو فرزند دارند، می توانند کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را رایگان دریافت کنند. 🔺این پیشنهاد دهنوی امروز در کمیسیون تلفیق مصوب شد که باید در نشست علنی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و تأیید شورای نگهبان نهایی شود. 🆔 @YjcNewsChannel
*زنی که دست امام را در نجف بوسید/ پخش اعلامیه توسط مادر کمیته امداد* 🔹به کوچه ای می روم که دیوارها و درهای شبیه به هم دارند، مردد می شوم که خانه حاجیه خانم شکوهی کدام است؛ یادم می افتد به اینکه هرکسی می خواهد نشانی از خانه او بدهد می گوید همان در که همیشه باز است 🔻ادامه خبر 👇👇👇👇👇👇 📎http://fna.ir/6m4je کانال خبرگزاری فارس (شعبه استان فارس) https://chat.whatsapp.com/Bb1BhBUEO88A7etErRcmYZ @Farsnaonline اینستاگرام Instagram.com/farsnews_fars
🔸برنامه های تلویزیونی برای پوشش چهلمین جشنواره فیلم فجر 🔹شبکه سه برنامه «هفت» هر شب ساعت ۲۳:۳۰ 🔹شبکه چهار برنامه «سینما ملت» هر شب ساعت ۲۳ 🔹شبکه نمایش برنامه «سینمایش» هرشب ساعت ۲۱ 🆔 @YjcNewsChannel کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید https://eitaa.com/FilmnameNevisi .
✅ ذره بین مرورگر اینترنتی ایرانی 🇮🇷 جستجوی رایگان در اینترنت با ✅ذره بین وطنی 🇮🇷 به جای روباه فایر فوکس و گوگل کروم جاسوس و.... «‏ذره‌بین - وبگرد فارسی | zarebin» در مایکت: https://myket.ir/app/com.zarebin.browser جستجوی رایگان☝️ در اینترنت با ذره بین وطنی 🇮🇷✅☝️⬆️ ✅ارسال به افتخار هوش جوانان ایرانی 🇮🇷 کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist ✅ارسال گسترده . .
الیور استون: 🇺🇸 آمریکا یک امپراتوری هراسان از زوال است❗️‼️ مهر نوشت: الیور استون درباره ماهیت پروپاگاندایی مستندهای جریان اصلی، «امپراطوری هراسان» آمریکا و پرداخت مجدد به ترور جان اف. کندی در فیلم جدیدش سخن گفت. https://www.khabaronline.ir/amp/1534384/  الیور استون پس از گذشت ۳۰ سال از ساخت فیلم جریان‌ساز «جِی‌اِف‌کِی» (۱۹۹۱)، مستند جدیدش را با عنوان «بازبینی جِی‌اِف‌کِی: زاویه غیر منتظره» در جشنواره کن امسال اکران می‌کند و در این مستند نیز با بهره‌گیری از اطلاعات جدید آشکار شده، قتل رئیس‌جمهور جان اِف. کندی را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد. پایگاه خبری دِدلاین در گفتگو با این کارگردان مطرح سینما، در زمینه چرایی احساس نیاز وی به بازبینی این ترور، ۳۰ سال پس از ساخت فیلم اصلی و «حس بهتری» که این پروژه به او داده، سؤالاتی را مطرح می‌کند. الیور استون:  این ایده تیری بود. سال پیش برای اولین بار (برای جشنواره فیلم لومیر به دبیری تیری فرمو) برای نمایش «متولد چهارم ژوئیه»، به لئون رفتم، و او به من گفت: «سال بعد، سی‌اُمین سالگرد «جِی‌اِف‌کِی» است؛ ما دوست داریم که در فرانسه از آن تجلیل کنیم؛ فیلم ویژه‌ای برای ما است.» پیشنهاد کردم که نسخه برش کارگردان فیلم را نمایش بدهیم، که کمتر دیده شده است. ددلاین: کنار ساحل، آخر شب جالبی می‌شود؛ البته زمان فیلم تقریباً بلند است... استون: سه ساعت و ۲۸ دقیقه است. فیلم اصلی هم سه ساعت و ۱۰ دقیقه. حتی فیلم اصلی هم در سال ۱۹۹۱ از محدودیت‌ها بالا زد؛ در قراردادم با برادران وارنر سقف زمان فیلم سه ساعت بود. اما چون سر موعد کار را تمام کردیم، اجازه دادند زمان فیلم بالاتر برود - بدون هیچ پیش‌نمایشی - که در آن زمان اتفاق نادری بود. * پس استودیو ایمانش به شما را نشان داد. - فکر نمی‌کنم مدیریت جدید وارنر الآن به فیلم یا مستند دست بزند. * بخاطر دلایل تجاری؟ - همیشه این را می‌گویند، اما مجبور بودند اعتماد کنند؛ تری سِمِل و باب دالی، در تیم مدیران وارنر، به فیلم باور داشتند. یک فیلم بالای سه ساعت همراه با گزاره‌های زیاد. درآمد خوبی هم داشتیم (فروش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در جهان). * این مستند جدید چطور پایش به میان آمد؟ - تهیه‌کننده‌ام، راب ویلسون گفت: «بیا یک مستند بسازیم که به مردم نشان بدهیم گزاره‌های بیشتری در این قضیه وجود دارد.» در آن زمان اعتبار و اصالت فیلم («جِی‌اِف‌کِی») زیر سوال رفته بود. البته حمایت زیادی هم از ما شد. راجر ابرت گفت: من تاریخ‌دان نیستم، منتقد فیلم هستم، اما برایم مشخص است که روایت این فیلم درست به نظر می‌آید.» فضای شک و تردید بود. * مستند بر اساس اسنادی که عمومی هستند اما در جریان اصلی رسانه بازتاب نداشته‌اند، بعضی از مسائل تاریک و مبهم ترور را آشکار می‌کند. - همه شواهد اولیه غلط هستند. تفنگ، اثر انگشت، پرتاب‌شناسی، مسیر گلوله؛ همه و همه غلط هستند. و کالبدشکافی هم بزرگ‌ترین ناکامی در این قضیه بود. * فراتر از مستند، آیا در این قضیه پایانی هم وجود دارد؟ آیا این تحقیق و تفحص می‌تواند به مسیر دیگری برود؟ - بجز خاطرات مردم، تنها چیزی که برای‌مان باقی مانده، اسناد نهایی است. این اسناد سانسور شده‌اند. دونالد ترامپ گفت که همه اسناد را منتشر می‌کند، اما در عرض چند ساعت نظرش عوض شد. اسناد کمی وجود دارد. این مستند بهترین جمع‌بندی این پرونده است، درحالی‌که ما هنوز همه اسناد را هم نداریم. * آیا دیدن مستند، نتیجه رضایت‌بخشی برای شماست؟ - در وجدانم حس بهتری دارم. حمله کردن به نسخه دراماتیزه شده یک اتفاق راحت است، باید یک پرونده دراماتیک داشته باشید. * بهترین روش توزیع برای «بازبینی جِی‌اِف‌کِی» چیست؟ آیا می‌خواهید اکران سینمایی داشته باشد؟ - من نگران این مسأله نیستم؛ فقط می‌خواهم به بخشی از مردم برسد. خرید حق پخش مستند از سوی کشورهای دیگر بطور جداگانه نیز بخشی از مشکل را حل می‌کند. برای ایالات متحده می‌توانیم آن را در یوتیوب قرار بدهیم ولی در آن صورت انتشارش رایگان است؛ افراد در این فیلم سرمایه‌گذاری کرده‌اند. * در مورد آمریکا، می‌خواهید که مستند تا جای ممکن به دست همه برسد... - بله، ایدئال این است که نتفلیکس مستند را پخش کند اما نتفلیکس شرکت عجیبی است؛ همیشه درباره الگوریتم‌هایشان و از این دست موارد صحبت می‌کنند. * آن‌ها در چهار دوره اخیر،.... منبع: https://www.khabaronline.ir/amp/1534384/ کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید https://eitaa.com/FilmnameNevisi .
🎬روایت تازه الیور استون از جی اف کی و مستندسازی ✅ الیور استون پس از گذشت ۳۰ سال از ساخت فیلم جریان‌ساز «جِی‌اِف‌کِی» (۱۹۹۱)، مستند جدیدش را با عنوان «بازبینی جِی‌اِف‌کِی: زاویه غیر منتظره» در جشنواره کن امسال اکران می‌کند. به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، الیور استون پس از گذشت ۳۰ سال از ساخت فیلم جریان‌ساز «جِی‌اِف‌کِی» (۱۹۹۱)، مستند جدیدش را با عنوان «بازبینی جِی‌اِف‌کِی: زاویه غیر منتظره» در جشنواره کن امسال اکران می‌کند و در این مستند نیز با بهره‌گیری از اطلاعات جدید آشکار شده، قتل رئیس‌جمهور جان اِف. کندی را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد. پایگاه خبری دِدلاین در گفتگو با این کارگردان مطرح سینما، در زمینه چرایی احساس نیاز وی به بازبینی این ترور، ۳۰ سال پس از ساخت فیلم اصلی و «حس بهتری» که این پروژه به او داده، سؤالاتی را مطرح می‌کند.   سایت سینمای تجربی https://defc.ir/Post/3956/ کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید https://eitaa.com/FilmnameNevisi . استون طبق معمول در ارائه ارزیابی‌هایش از وضعیت جغرافیایی-سیاسی کنونی صریح است و می‌گوید که موضوع «سانسور» و «ترس از توهین» در تقابل با رؤیای آمریکایی هستند. او نسبت به تعدادی از مستندهای اخیراً ساخته شده نیز نظرات تند و تیزی نیز دارد و همچنین درباره افسوسش نسبت به پروژه‌هایی که نتوانسته است بسازد، مسائلی را بیان می‌کند.   الیور استون:  این ایده تیری بود. سال پیش برای اولین بار (برای جشنواره فیلم لومیر به دبیری تیری فرمو) برای نمایش «متولد چهارم ژوئیه»، به لئون رفتم، و او به من گفت: «سال بعد، سی‌اُمین سالگرد «جِی‌اِف‌کِی» است؛ ما دوست داریم که در فرانسه از آن تجلیل کنیم؛ فیلم ویژه‌ای برای ما است.» پیشنهاد کردم که نسخه برش کارگردان فیلم را نمایش بدهیم، که کمتر دیده شده است. ددلاین: کنار ساحل، آخر شب جالبی می‌شود؛ البته زمان فیلم تقریباً بلند است ... استون: سه ساعت و ۲۸ دقیقه است. فیلم اصلی هم سه ساعت و ۱۰ دقیقه. حتی فیلم اصلی هم در سال ۱۹۹۱ از محدودیت‌ها بالا زد؛ در قراردادم با برادران وارنر سقف زمان فیلم سه ساعت بود. اما چون سر موعد کار را تمام کردیم، اجازه دادند زمان فیلم بالاتر برود - بدون هیچ پیش‌نمایشی - که در آن زمان اتفاق نادری بود. * پس استودیو ایمانش به شما را نشان داد. - فکر نمی‌کنم مدیریت جدید وارنر الآن به فیلم یا مستند دست بزند. * بخاطر دلایل تجاری؟ - همیشه این را می‌گویند، اما مجبور بودند اعتماد کنند؛ تری سِمِل و باب دالی، در تیم مدیران وارنر، به فیلم باور داشتند. یک فیلم بالای سه ساعت همراه با گزاره‌های زیاد. درآمد خوبی هم داشتیم (فروش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در جهان). * این مستند جدید چطور پایش به میان آمد؟ - تهیه‌کننده‌ام، راب ویلسون گفت: «بیا یک مستند بسازیم که به مردم نشان بدهیم گزاره‌های بیشتری در این قضیه وجود دارد.» در آن زمان اعتبار و اصالت فیلم («جِی‌اِف‌کِی») زیر سوال رفته بود. البته حمایت زیادی هم از ما شد. راجر ابرت گفت: من تاریخ‌دان نیستم، منتقد فیلم هستم، اما برایم مشخص است که روایت این فیلم درست به نظر می‌آید.» فضای شک و تردید بود. * مستند بر اساس اسنادی که عمومی هستند اما در جریان اصلی رسانه بازتاب نداشته‌اند، بعضی از مسائل تاریک و مبهم ترور را آشکار می‌کند. - همه شواهد اولیه غلط هستند. تفنگ، اثر انگشت، پرتاب‌شناسی، مسیر گلوله؛ همه و همه غلط هستند. و کالبدشکافی هم بزرگ‌ترین ناکامی در این قضیه بود. * فراتر از مستند، آیا در این قضیه پایانی هم وجود دارد؟ آیا این تحقیق و تفحص می‌تواند به مسیر دیگری برود؟ - بجز خاطرات مردم، تنها چیزی که برای‌مان باقی مانده، اسناد نهایی است. این اسناد سانسور شده‌اند. دونالد ترامپ گفت که همه اسناد را منتشر می‌کند، اما در عرض چند ساعت نظرش عوض شد. اسناد کمی وجود دارد. این مستند بهترین جمع‌بندی این پرونده است، درحالی‌که ما هنوز همه اسناد را هم نداریم. * آیا دیدن مستند، نتیجه رضایت‌بخشی برای شماست؟ - در وجدانم حس بهتری دارم. حمله کردن به نسخه دراماتیزه شده یک اتفاق راحت است، باید یک پرونده دراماتیک داشته باشید. * مستند از نظر محتوا بسیار حجیم و متراکم است، آیا در نظر نداشتید که مستند را سریالی بسازید؟ - ما یک نسخه چهار ساعته هم داریم. فکر می‌کنم در چندتا از پلتفرم‌های شمال آمریکا بصورت پیش از موعد نمایش داده شد و آن‌ها نخواستند خودشان را درگیر موضوع کنند. الآن فقط نسخه ۲ ساعته را نمایش می‌دهیم؛ روایت ساده‌تر و خطی‌تری دارد. این‌جا در فرانسه کارهای زیادی می‌کنیم (آلتیتود برای انتشار مستند در مناطقی شامل استرالیا و اسپانیا قرار داد بسته است). نمی‌دانم آمریکا چطور می‌خواهد
ورود کند. اگر مستند را در آمریکا نمایش ندهند، بنابراین بطور قطع در کشور یک جای کار اشتباه است، یک پوسیدگی و خرابی وجود دارد. سایت سینمای تجربی https://defc.ir/Post/3956/ کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید https://eitaa.com/FilmnameNevisi . * ظاهراً فعلاً شما فقط مستندهای سریالی می‌سازید؟ - قاعده و قانون نیست. من از ساخت مستندهای سریالی حس رضایت‌مندی می‌کنم، چون مهم هستند. در حال حاضر روی یک پروژه در مورد انرژی‌های پاک کار می‌کنم، چون حیاتی است و برای جهان اهمیت دارد. ما باید سیستم‌های انرژی‌مان را تغییر بدهیم. یک سال و نیم است که با دانشمندان دارم روی این پروژه کار می‌کنم. * آیا احساس می‌کنید در مستندهای‌تان عاملیت بیشتر و دست بازتری دارید؟ - بله. اما مستند هم مسائل خودش را دارد و برای رساندنش به پخش به زحمت می‌افتم. * بهترین روش توزیع برای «بازبینی جِی‌اِف‌کِی» چیست؟ آیا می‌خواهید اکران سینمایی داشته باشد؟ - من نگران این مسأله نیستم؛ فقط می‌خواهم به بخشی از مردم برسد. خرید حق پخش مستند از سوی کشورهای دیگر بطور جداگانه نیز بخشی از مشکل را حل می‌کند. برای ایالات متحده می‌توانیم آن را در یوتیوب قرار بدهیم ولی در آن صورت انتشارش رایگان است؛ افراد در این فیلم سرمایه‌گذاری کرده‌اند. * در مورد آمریکا، می‌خواهید که مستند تا جای ممکن به دست همه برسد ... - بله، ایده‌آل این است که نتفلیکس مستند را پخش کند اما نتفلیکس شرکت عجیبی است؛ همیشه درباره الگوریتم‌هایشان و از این دست موارد صحبت می‌کنند. * آن‌ها در چهار دوره اخیر، برنده سه اسکار شده‌اند. - حداقل دوتایشان پروپاگاندا بود. من را شوکه کرد. * کدام‌شان؟ - «کلاه‌سفیدها» (که سال ۲۰۱۷ برنده جایزه بهترین مستند کوتاه شد)، که یک مشت مزخرف بود. خبرنگارهای مستقل کاملاً آن را افشا کردند. «ایکاروس» که در مورد رسوایی دوپینگ روسیه بود هم زیر سوال است، چون هیچ‌وقت دیدگاه طرف مقابل را مطرح نمی‌کند. محروم کردن هویت روس به‌عنوان یک ملت بخشی از کمپین بین‌المللی برای مشروعیت‌زدایی از رژیم پوتین است. ماجرا بیخ‌دار است. در واقع می‌خواهند به روسیه حمله کنند؛ این ماجرا مثل «جنگ گرم» است. * در زمینه سیاست، چشم‌انداز شما از وضعیت بایدن چیست؟ - من به بایدن رأی دادم. و البته بخاطرش از طرف دنبال‌کننده‌های فیس‌بوکم زیاد مورد شماتت قرار گرفتم. بدون سر و صدا بهش رأی دادم. فکر می‌کردم ترامپ خطرناک است؛ نامتعادل و غیرقابل پیش‌بینی و کنترل است؛ نگران مسأله هسته‌ای بودم. حداقل به نظر می‌رسد بایدن کمی فروتنی در خودش داشته باشد. انسان باید به رقم خوردن بهترین‌ها امیدوار باشد اما باتوجه به عقبه بایدن، احتمالاً شاهد تغییر سیاست قابل توجهی نباشیم. * آیا زمان ساختن فیلم ترامپ رسیده یا زخمش هنوز خیلی تازه است؟ - من اگر بخواهم در موردش فیلم بسازم، کمدی یا طنز می‌سازم؛ «دابلیو» (فیلم استون درباره جورج دابلیو. بوش) هم همین‌طور بود. مسأله ترامپ خیلی حزبی و سیاسی شده و می‌گویند بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست ولی درست نیست؛ بدترین رئیس‌جمهور بوش بود؛ از نظر خسارتی که به دنیا زد؛ شکی در آن نیست. اما در دوره ترامپ او فقط نتوانست مسائل را حل کند و باعث بیشتر شدن آشفتگی‌ها شد. فقط در صورتی که یک کاندیدای صلح‌طلب واقعی به قدرت برسد، آمریکا تغییر می‌کند. آمریکا از زمان کندی تغییری نکرده است زیرا در پشت پرده آژانس‌های اطلاعاتی و ارتش عنان تصمیم‌گیری برای مسیر حرکت دولت آمریکا را در مسائل بزرگ مثل حوزه راهبردی و امنیت ملی به دست گرفتند. از آن زمان قدرت تمام رئیس‌جمهورها برای ایجاد تغییرات ملموس، محدود بوده است. * به نظر شما آیا امکان دارد که در قرن ۲۱ هم شاهد مسأله‌ای مثل ترور جان اف کندی باشیم؟ در صورتی که چنین اتفاقی بیفتند، تمام کسانی که در راهپیمایی شرکت می‌کنند فیلم ترور را در موبایل‌هایشان خواهند داشت. - هیچ‌وقت آن اتفاق تکرار نمی‌شود؛ در ماجرای کندی کارشان بسیار ضعیف بود، اشتباهات زیادی کردند. امکان ترور وجود دارد، اما آن زمان ما ساده و ناآگاه بودیم؛ هرچه که حکومت می‌گفت باور می‌کردیم. * آیا معنی‌اَش آن است که شبکه‌های اجتماعی موجب دموکراتیک‌تر شدن جامعه شده‌اند؟ - از بسیاری جهات بله؛ با این‌که این شبکه‌ها خیلی از افراد را بخاطر بیان مسائل به اصطلاح «اهانت‌آمیز» از دسترسی محروم کرده‌اند. به نظرم این اشتباه است. الکس جونز شاید در بعضی مسائل دیوانه به نظر برسد، اما ممکن است در برخی از مسائل دیگر حرف‌های درستی بزند. حتی محروم کردن ترامپ هم اشتباه است. سانسور مستولی شده، ترس از توهین، و زدن حرف اشتباه حقیقتاً برخلاف رؤیای آمریکایی است. من در گذشته در نیویورک تایمز یادداشت می‌نوشتم و دیدگاهی را مطرح می‌کردم اما د
ر ۲۰ سال اخیر این روند متوقف شده است. نوام چامسکی نمی‌تواند برای هیچ رسانه جریان اصلی بنویسد. * آیا دلیلش تا حدودی به تغییر ذائقه مردم برنمی‌گردد؟ - خیر. هدایت شده است. یک امپراطوریِ هراسان از زوال نسبت به همه‌چیز حساس می‌شود و حالت تدافعی می‌گیرد. * با نگاه به گذشته، آیا نکته‌ای در «جِی‌اِف‌کِی» وجود دارد که حالا آن را باور نداشته باشید؟ - زیاد به این موضوع فکر کرده‌ام. قرار است یک‌شنبه فیلم را دوباره تماشا کنم، می‌توانید دوشنبه این سوال را بپرسید. سوال مهمی است. سایت سینمای تجربی https://defc.ir/Post/3956/ کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید https://eitaa.com/FilmnameNevisi . * اجازه بدید با سوال مفرحی گفتگو را به پایان ببریم. شما تعداد زیادی فیلم داشته‌اید که به ثمر نرسیده‌اند، مثل پروژه «مارتین لوتر کینگ»، برای انجام نشدن کدام یکی از آن‌ها افسوس می‌خورید؟ - همه‌شان. «اِویتا»، عشق اولم بود. خیلی سخت روی آن کار کرده بودم؛ قرار بود مریل استریپ در آن بازی کند اما مسأله زمانی امکان انجام پروژه را گرفت. سال‌ها بعد با میشل فایفر سراغش رفتم؛ تقریباً داشت جواب می‌داد. آلن پارکر پروژه را قاپید و با مَدونا شلم شوربایی درست کرد. من اخراجش کرده بودم (منظور مَدونا است). روی «مارتین لوتر کینگ» دوبار کار کردم؛ پروژه محکوم به شکست بود چون من سیاه‌پوست نیستم. و ماجرای پروژه «لای من» (درباره قتل عام ۱۹۶۸) هم غم‌انگیز بود؛ به ساخت خیلی نزدیک شدیم؛ سه هفته مانده بود به شروع فیلم‌برداری در تایلند. * از طرف دیگر، نسبت به کدام یک از فیلم‌هایی که ساختید حس غرور و افتخار دارید؟ - خوشبختانه به همه‌شان افتخار می‌کنم. نمی‌خواهم خودشیفتگی از خودم نشان بدهم. فیلم‌ها مثل بچه آدم هستند. فکر می‌کنم «جِی‌اِف‌کِی» از همه بیشتر سر و صدا کرد؛ حتی بیشتر از «جوخه»؛ و بعد «متولد چهارم ژوئیه» اسکار برد. برای همه‌شان خودم را کشتم. پروژه‌های دِلی من بودند. من هیچ‌وقت برای ساختن فیلم پول نگرفتم؛ هیچ‌وقت ارزش‌هایم را نفروختم. منبع: خبرگزاری مهر سایت سینمای تجربی https://defc.ir/Post/3956/ کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید https://eitaa.com/FilmnameNevisi .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب چفیه‌شان را به محمد کاسبی هدیه کردند 🔹رئیس حوزه هنری خطاب به محمد کاسبی: رهبر انقلاب از احوال شما جویا شدند. چفیه‌شان را برایتان فرستادند و گفتند که به آقای کاسبی بگویید برایشان دعا می‌کنم. ⭕️ مدتی‌است که محمد کاسبی، هنرپیشه پیشکسوت کشورمان به‌دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده و با بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند. 🆔 @rasanewsagency
🎥بدون تعارف با زندانی زن سیاسی رژیم پهلوی که در نوجوانی انواع شکنجه ها را تجربه کرد 👉 yjc.news/00XmBO 🆔 @YjcNewsChannel
📝 متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای همایش حضرت حمزه‌‌ی سیدالشهداء (ع) منتشر شد 👈 تاکید رهبر انقلاب بر پرداخت هنری به زندگی صحابه مهم پیامبر(ص): 🔻 عزم راسخ و قدرت شناخت، عناصر مهمّ شخصیّت جناب حمزه سیدالشهدا(ع) / خواصّ جامعه برای تولید چنین شخصیّت‌هایی‌ همّت کنند 👉 https://khl.ink/f/49537 💻 @Khamenei_ir کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi ا🆔 در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ http://sapp.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.im/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال برای پژوهشگران هنرسینما برای تولید ایده های انسانی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/ لطفا متن این پیام را در همه پیام رسانها کپی و ارسال بفرمایید
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی حمزه سیدالشهداء(ع) 💻 @Khamenei_ir کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi ا🆔 در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ http://sapp.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.im/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال برای پژوهشگران هنرسینما برای تولید ایده های انسانی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/ لطفا متن این پیام را در همه پیام رسانها کپی و ارسال بفرمایید
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی حمزه سیدالشهداء(ع) 💻 @Khamenei_ir کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi ا🆔 در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ http://sapp.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.im/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال برای پژوهشگران هنرسینما برای تولید ایده های انسانی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/ لطفا متن این پیام را در همه پیام رسانها کپی و ارسال بفرمایید
🔰 پیغمبر اکرم از جناب حمزه الگویی برای همیشه‌ی تاریخ درست کرد 🔻 رهبر انقلاب: خود پیغمبر اکرم به نظر میرسد که از همان لحظه‌ی اوّل که جناب حمزه شهید شد، خواستند از او الگو درست کنند؛ اینکه پیغمبر به او لقب «سیّدالشّهدا» دادند؛ و بعد [وقتی] وارد مدینه شدند... فرمود که حمزه گریه‌کننده ندارد... همه گفتند که قبل از اینکه برای شهید خودمان گریه کنیم بر حمزه گریه خواهیم کرد... این [یعنی] پیغمبر میخواهد حمزه را برجسته کند... این الگوسازی است و برای آن روز هم فقط نیست؛ برای همیشه‌ی تاریخ و همه‌ی مسلمین است. 💻 @Khamenei_ir کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi ا🆔 در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ http://sapp.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.im/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال برای پژوهشگران هنرسینما برای تولید ایده های انسانی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/ لطفا متن این پیام را در همه پیام رسانها کپی و ارسال بفرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روایتی اشک‌آلود از رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی حضرت حمزه 👈 حضرت فرمود بی‌محابا می‌رویم تا لحظه شهادت 💻 @Khamenei_ir کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi ا🆔 در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ http://sapp.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.im/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال برای پژوهشگران هنرسینما برای تولید ایده های انسانی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/ لطفا متن این پیام را در همه پیام رسانها کپی و ارسال بفرمایید
🔰 «عزم راسخ» و «قدرت شناخت» شخصیّت حمزه را عظمت بخشید 🔻 رهبر انقلاب: عناصر تشکیل‌دهنده‌ی شخصیّت حمزه را باید مشخّص بکنیم... یعنی چه خصوصیّتی [بود] که این شخصیّت را در این حد، عظمت بخشید... آن وقت اینها الگو بشود برای ماها... به نظر من دو مورد از این عناصر مهمّ تشکیل‌دهنده‌ی شخصیّت او، یکی «عزم راسخ» است و یکی «قدرت شناخت» که اینها را ما بایستی هر چه میتوانیم ترویج کنیم. 💻 @Khamenei_ir کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi ا🆔 در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ http://sapp.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.im/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال برای پژوهشگران هنرسینما برای تولید ایده های انسانی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/ لطفا متن این پیام را در همه پیام رسانها کپی و ارسال بفرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | اثرگذاری جناب حمزه در جنگ‌های صدر اسلام 🔺 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی حمزه سیدالشهداء(ع) 💻 @Khamenei_ir کانال ا🆔 در تلگرام، https://t.me/FilmnameNevisi ا🆔 در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ http://sapp.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ ↙️ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله ↙️ https://ble.im/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj ✅ارسال برای پژوهشگران هنرسینما برای تولید ایده های انسانی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/ لطفا متن این پیام را در همه پیام رسانها کپی و ارسال بفرمایید