eitaa logo
فیلمنامه نویسی
470 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.7هزار ویدیو
66 فایل
کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi ارتباط با ادمین یا مدیر کانال فیلمنامه نویسی روزانه نویس @Dailywriter در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ به *نیاز عصر ما* ↙️ در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi/492
🎬فیلم آموزش رایگان نوسان گیری در بورس↙️↙️↙️ fdrs.ir/stk ✅نیازعصرما آگاهی↖️↖️ بورسی 49 میلیون نفر از مردم ایران که دارای سهام عدالت با ارزش بین 17 تا 37 میلیون هستند. در واتساپ ۴ https://chat.whatsapp.com/EShx1sFdfZh0irBGcaRGiN در واتساپ ۳ https://chat.whatsapp.com/JpfCjm0yRD8Bo2Ocy4cMjZ واتساپ ۲ https://chat.whatsapp.com/DBQNncYA4f87cjFN35ugdH سروش http://sapp.ir/amrbemaaroof تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAADxxaotJak4iwKdICw ✅نیاز عصر ما، کسب سواد بورسی برای پیشگیری از ضرر و زیان احتمالی در حفاظت از سهام میلیونی عدالت. سواد بورسی، یعنی مبارزه با سفاهت که موجب زیر فی فروشی سهام عدالت می شود. لطفا به کسانی که دوستشان دارید و می توانید تشویقشان به حفظ سرمایه چندین میلیونی سهام عدالتشان، حتما ارسال بفرمایید. ✅⬅️ ضمنا از این پس نیز مانند گذشته آموزش های رایگان بورسی از سایت های معتبر در کانال نیازعصرما ☝️ تقدیم خواهد شد.🌹
✅ *دوره «نذری آموزشی» دانش بورسی و مهارتها* ♻️ در پاسخ به *نیاز عصر ما* اموزش های *نذری بورسی* را دنبال بفرمایید🌺 ✅نیازعصرما آگاهی بورسی 49 میلیون نفر از مردم ایران که دارای سهام عدالت با ارزش بین 17 تا 37 میلیون هستند. اقتصادی, بورس و تحلیل تکنیکال 23467 بازدید در آموزش‌های قبلی مجله فرادرس در آموزش‌های جامعی تحت عنوان «آموزش بورس رایگان | گام به گام برای همه | به زبان ساده» و «بورس چیست ؟ آموزش بورس (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)» با بازار بورس و اصطلاحات مهم و پرکاربرد آن آشنا شدیم. همچنین، در آموزش‌های دیگر از مجموعه بورس و بازار سرمایه، مفاهیم و موضوعاتی مانند شاخص بورس، تابلوخوانی، نوسان‌گیری و حجم مبنا را به طور مفصل بیان کردیم. اگر به بازار بورس وارد شوید و بخواهید در آن فعالیت کنید، بدون شک اصطلاحات تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را خواهید شنید. در این آموزش با مفهوم تحلیل تکنیکال و نقش آن در معاملات سهام آشنا می‌شویم. درس ها را اینجا ببینید↙️↙️↙️ https://blog.faradars.org/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84/ با یک اشاره به یان لینک ☝🏽در پاسخ به نیاز عصر ما اموزش های نذری بورسی را دنبال بفرمایید *فهرست مطالب این نوشته* : 1. فیلم آموزش رایگان تحلیل تکنیکال در بورس 2. تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال 3. فیلم آموزش تحلیل تکنیکال به زبان ساده 4. اساس تحلیل تکنیکال 5. انواع تحلیل تکنیکال 6. ابزارهای تحلیل تکنیکال 6.1. نظریه داو چیست؟ 6.2. میانگین متحرک چیست؟ 6.3. قدرت نسبی چیست؟ 6.4. مقاومت و حمایت در تحلیل تکنیکال 7. انواع نمودارها در تحلیل تکنیکال 7.1. نمودار خطی قیمت 7.2. نمودار میله ای حجم معاملات 7.3. نمودار شمعی در بورس 7.4. تایم فریم چیست؟ 8. نظریه های تحلیل تکنیکال 8.1. نظریه امواج الیوت در بورس 8.2. شاخص‌های گن 8.3. ابزار فیبوناچی در تحلیل فنی 8.4. شاخص چنگال اندرو 9. فیلم آموزش مقدماتی تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی 10. سخن پایانی ❇️مجموعه علمی - آموزشی فرادرس، در همراهی با اعضای هیات علمی و تیم اجرایی آن، همزمان با ماه محرم، هفتمین دوره «نذری آموزشی» را در سراسر کشور برگزار می‌کند. در این طرح سراسری ۴٠ عنوان آموزشی غیر رایگان فرادرس، جهت استفاده دانشجویان بصورت رایگان ارائه شده است. مهلت دریافت: ↙️یک‌شنبه، 9 شهریور 1399 ✳️نحوه دریافت آموزش‌ها برای دریافت هر آموزش، روی آن کلیک کنید، پس از وارد شدن به صفحه آموزش روی دکمه دریافت رایگان کلیک کرده و در کادر باز شده ایمیل معتبر خود را وارد کنید. برای دریافت هر آموزش، باید به صورت جداگانه درخواست دسترسی به آن آموزش را ارسال کنید. لینک‌های دانلود ارسال شده، حداقل تا پانزدهم مهر ماه در دسترس شما خواهند بود. لذا نیازی نیست که حتما همین الان موارد درخواستی را دانلود کنید. این موضوع می‌تواند به روزها آتی نیز منتقل شود. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، در مورد نحوه دریافت آموزش‌ها، بر روی دکمه زیر (ویدئو راهنما) کلیک نمایید. ویدئو: راهنمای نحوه دریافت آموزش‌ها (کلیک کنید) فهرست آموزش‌های ارائه شده در طرح رایگان فرادرس مهلت دریافت: ↙️یک‌شنبه، 9 شهریور 1399 https://faradars.org/ev/moharam99/#modal-center ✅نیازعصرما آگاهی بورسی 49 میلیون نفر از مردم ایران که دارای سهام عدالت با ارزش بین 17 تا 37 میلیون هستند. در واتساپ ۴ https://chat.whatsapp.com/EShx1sFdfZh0irBGcaRGiN در واتساپ ۳ https://chat.whatsapp.com/JpfCjm0yRD8Bo2Ocy4cMjZ واتساپ ۲ https://chat.whatsapp.com/DBQNncYA4f87cjFN35ugdH سروش http://sapp.ir/amrbemaaroof تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAADxxaotJak4iwKdICw ✅نیاز عصر ما، کسب سواد بورسی برای پیشگیری از ضرر و زیان احتمالی در حفاظت از سهام میلیونی عدالت. سواد بورسی، یعنی مبارزه با سفاهت که موجب زیر فی فروشی سهام عدالت می شود. لطفا به کسانی که دوستشان دارید و می توانید تشویقشان به حفظ سرمایه چندین میلیونی سهام عدالتشان، حتما ارسال بفرمایید. ✅⬅️ ضمنا از این پس نیز مانند گذشته آموزش های رایگان بورسی از سایت های معتبر در کانال نیازعصرما ☝️ تقدیم خواهد شد.🌹 .✅✅مورد حمایت کانال در فضای مجازی . 🆔 در تلگرام، موبوگرام و آی گرام↙️ https://t.me/FilmnameNevisi 🆔 در بله ↙️ https://ble.im/filmnamehnevisi در سروش↙️ http://sapp.ir/filmnamenevisi در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi در آی‌ گپ https://iGap.net/filmnamenevisi در بله https://ble.im/join/ODhjNjFhNj ble.im/join/ODhjNjFhNj با این پیوند ها☝️عضو می شوید 📚کپی و ارسال فوری و گسترده✅ https://t.me/FaraDarsMag/2295
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 *سمفونی عاشورایی آهنگساز سرشناس ارمنی* 🇮🇷 *صبح فردا شه دین زیر سم اسبان است* *مکن ای صبح طلوع مکن ای بح طلوع* 🔴کد خبر: ۳۹۱۹۷۰۰تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ بین الملل » اروپا رایزنی فرهنگی ایران در وین منتشر کرد؛ فیلم | سمفونی عاشورایی آهنگساز سرشناس ارمنی رایزنی فرهنگی ایران در وین، پایتخت اتریش، به مناسبت تاسوعای حسینی *سمفونی «عاشورا» اثر «لوریس چکناواریان»، آهنگساز سرشناس ارمنی و رهبر ارکستر اُپرای تهران،* را منتشر کرد. لینک دانلود 🎬فیلم اجرای این سمفونی↙️ https://iqna.ir/files/fa/news/1399/6/8/1817260_402.mp4 با یک اشاره فیلم 9 مگابایتی را ببینید☝🏼 به گزارش ایکنا، رایزنی فرهنگی ایران در وین (خانه فرهنگ ایران در وین) در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: در این سمفونی شعری از مرحوم کربلایی محمود بهجت (پدر آیت‌الله العظمی بهجت) با عنوان «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است/ مکن ای صبح طلوع، مکن ای صبح طلوع» اجرا شده است. لوریس چکناواریان، آهنگساز سرشناس ارمنی و رهبر ارکستر اُپرای تهران، پیش از ساخت سمفونی عاشورا در گفت‌وگویی درباره این اثر و قیام عاشورا گفته بود: همیشه گفته‌ام که یکی از آرزوهایم این است که برای امام حسین(ع) یک سمفونی بنویسم. مشروح این گزارش را↙️ اینجا ببینید https://iqna.ir/fa/news/3919700/ ↙️ کانال فیلمنامه نویسی در ایتا https://eitaa.com/FilmnameNevisi/498 در تلگرام https://t.me/FilmnameNevisi/844 ↙️نیازعصرما در واتساپ ۴ https://chat.whatsapp.com/EShx1sFdfZh0irBGcaRGiN در واتساپ ۳ https://chat.whatsapp.com/JpfCjm0yRD8Bo2Ocy4cMjZ ارسال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎬 *سمفونی عاشورایی آهنگساز سرشناس ارمنی* 🇮🇷 *صبح فردا شه دین زیر سم اسبان است* *مکن ای صبح طلوع مکن ای بح طلوع* 🔴کد خبر: ۳۹۱۹۷۰۰تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ بین الملل » اروپا رایزنی فرهنگی ایران در وین منتشر کرد؛ فیلم | سمفونی عاشورایی آهنگساز سرشناس ارمنی رایزنی فرهنگی ایران در وین، پایتخت اتریش، به مناسبت تاسوعای حسینی *سمفونی «عاشورا» اثر «لوریس چکناواریان»، آهنگساز سرشناس ارمنی و رهبر ارکستر اُپرای تهران،* را منتشر کرد. لینک دانلود 🎬فیلم اجرای این سمفونی↙️ https://iqna.ir/files/fa/news/1399/6/8/1817260_402.mp4 با یک اشاره فیلم 9 مگابایتی را ببینید☝🏼 به گزارش ایکنا، رایزنی فرهنگی ایران در وین (خانه فرهنگ ایران در وین) در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: در این سمفونی شعری از مرحوم کربلایی محمود بهجت (پدر آیت‌الله العظمی بهجت) با عنوان «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است/ مکن ای صبح طلوع، مکن ای صبح طلوع» اجرا شده است. لوریس چکناواریان، آهنگساز سرشناس ارمنی و رهبر ارکستر اُپرای تهران، پیش از ساخت سمفونی عاشورا در گفت‌وگویی درباره این اثر و قیام عاشورا گفته بود: همیشه گفته‌ام که یکی از آرزوهایم این است که برای امام حسین(ع) یک سمفونی بنویسم. شخصیت ایشان برایم خیلی جذاب است و همیشه افسوس می‌خورم که کار چندانی برای معرفی ایشان و واقعه‌ عاشورا انجام نشده است. بار تراژیک واقعه‌ عاشورا آن قدر سنگین است که اگر بخواهی به آن فکر کنی، زیر بارش شانه‌هایت خم می‌شود. مگر در تاریخ چند نفر بوده‌اند که حاضر شده‌اند به خاطر خدا و عقیده‌شان یا روی همه‌ی داشته‌های زمینی خود بگذارند؟ چند نفر وجود دارند که مثل حضرت عیسی مسیح(ع) یا امام حسین(ع) با بزرگ‌ترین سختی‌ها روبه‌رو شوند و باز هم بر سر عقیده‌شان بمانند؟ مسلماً خیلی کم هستند. باور کنید عاشورا یکی از بزرگترین‌ وقایع تراژیک جهان است که می‌تواند همه‌ دنیا را تحت تأثیر قرار دهد. مشروح این گزارش را↙️ اینجا ببینید https://iqna.ir/fa/news/3919700/ ↙️ کانال فیلمنامه نویسی در ایتا https://eitaa.com/FilmnameNevisi/498 در تلگرام https://t.me/FilmnameNevisi/844 ↙️نیازعصرما در واتساپ ۴ https://chat.whatsapp.com/EShx1sFdfZh0irBGcaRGiN در واتساپ ۳ https://chat.whatsapp.com/JpfCjm0yRD8Bo2Ocy4cMjZ واتساپ ۲ https://chat.whatsapp.com/DBQNncYA4f87cjFN35ugdH سروش http://sapp.ir/amrbemaaroof تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAADxxaotJak4iwKdICw ✅🌺 لطفا جهت *رشد حسین شناسی بین المللی* *شما هم ارسال بفرمایید* ✅ .
پاسخ به *نیاز عصر ما* ↙️ در ایتا ↙️ https://eitaa.com/FilmnameNevisi/492
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 احکام بورس 💠 قسمت اول با کارشناسی استاد محمد تقی علوی 🔰 عضو کمیته فقهی سازمان بورس کشور عضو موسس ستاد ملی ترویج احکام دارای تحصیلات عالیه علوم اقتصادی کانال بورس شرعی👇 💠 https://eitaa.com/joinchat/2800812083Cb73aead9a4 💠 ↙️ کانال فیلمنامه نویسی در ایتا https://eitaa.com/FilmnameNevisi/506 ↙️نیازعصرما در واتساپ ۴ https://chat.whatsapp.com/EShx1sFdfZh0irBGcaRGiN در واتساپ ۳ https://chat.whatsapp.com/JpfCjm0yRD8Bo2Ocy4cMjZ واتساپ ۲ https://chat.whatsapp.com/DBQNncYA4f87cjFN35ugdH سروش http://sapp.ir/amrbemaaroof تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAADxxaotJak4iwKdICw ✅🌺 لطفا شما هم ارسال بفرمایید* ✅ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 احکام بورس 💠 قسمت سوم با کارشناسی استاد محمد تقی علوی 🔰 عضو کمیته فقهی سازمان بورس کشور عضو موسس ستاد ملی ترویج احکام دارای تحصیلات عالیه علوم اقتصادی کانال بورس شرعی👇 💠 https://eitaa.com/joinchat/2800812083Cb73aead9a4 💠 ↙️ کانال فیلمنامه نویسی در ایتا https://eitaa.com/FilmnameNevisi/506 ↙️نیازعصرما در واتساپ ۴ https://chat.whatsapp.com/EShx1sFdfZh0irBGcaRGiN در واتساپ ۳ https://chat.whatsapp.com/JpfCjm0yRD8Bo2Ocy4cMjZ واتساپ ۲ https://chat.whatsapp.com/DBQNncYA4f87cjFN35ugdH سروش http://sapp.ir/amrbemaaroof تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAADxxaotJak4iwKdICw ✅🌺 لطفا شما هم ارسال بفرمایید* ✅ .
🌸سلام بر مخاطبین و همراهان گرامی🌸 🔶با توجه به سیل ورود مردم به بورس و با توجه به ضرورت تبیین احکام شرعی معاملات در بورس، بر آن شدیم با راه اندازی کانالی به بررسی جوانب شرعی این معاملات و پیدا کردن مسیر کسب حلال از میان راه های مختلف پردازیم. ✅امیدوارم این کانال راهگشای همه معامله گران در بورس باشد. همین الان عضو بشید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2800812083Cb73aead9a4 ↙️ کانال فیلمنامه نویسی در ایتا https://eitaa.com/FilmnameNevisi/506 ↙️نیازعصرما در واتساپ ۴ https://chat.whatsapp.com/EShx1sFdfZh0irBGcaRGiN در واتساپ ۳ https://chat.whatsapp.com/JpfCjm0yRD8Bo2Ocy4cMjZ واتساپ ۲ https://chat.whatsapp.com/DBQNncYA4f87cjFN35ugdH سروش http://sapp.ir/amrbemaaroof تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAADxxaotJak4iwKdICw ✅🌺 لطفا شما هم ارسال بفرمایید* ✅ .
✅گامی در تبیین *احکام شرعی معاملات در بورس* ♻️ 🌸سلام بر مخاطبین و همراهان گرامی🌸 🔶با توجه به سیل ورود مردم به بورس و با توجه به ضرورت تبیین احکام شرعی معاملات در بورس، بر آن شدیم با راه اندازی کانالی به بررسی جوانب شرعی این معاملات و پیدا کردن مسیر کسب حلال از میان راه های مختلف پردازیم. ✅امیدوارم این کانال راهگشای همه معامله گران در بورس باشد. همین الان عضو بشید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2800812083Cb73aead9a4 ↙️ کانال فیلمنامه نویسی در ایتا https://eitaa.com/FilmnameNevisi/506 💢 سه قطعه 🎬فیلم ویدئوئی احکام بورس⬇️ 💠 🎬 قسمت اول https://eitaa.com/FilmnameNevisi/503 💠 🎬 قسمت دوم https://eitaa.com/FilmnameNevisi/504 💠 🎬 قسمت سوم https://eitaa.com/FilmnameNevisi/505 با کارشناسی استاد محمد تقی علوی 🔰 عضو کمیته فقهی سازمان بورس کشور عضو موسس ستاد ملی ترویج احکام دارای تحصیلات عالیه علوم اقتصادی کانال بورس شرعی👇 💠 https://eitaa.com/joinchat/2800812083Cb73aead9a4 💠 ↙️ کانال فیلمنامه نویسی در ایتا https://eitaa.com/FilmnameNevisi/506 ↙️نیازعصرما در واتساپ ۴ https://chat.whatsapp.com/EShx1sFdfZh0irBGcaRGiN در واتساپ ۳ https://chat.whatsapp.com/JpfCjm0yRD8Bo2Ocy4cMjZ واتساپ ۲ https://chat.whatsapp.com/DBQNncYA4f87cjFN35ugdH سروش http://sapp.ir/amrbemaaroof تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAADxxaotJak4iwKdICw ✅🌺 لطفا شما هم ارسال بفرمایید* ✅ .
احکام بانک ها استفتائات آیت الله خامنه ای در سایت تابناک کد خبر:۸۴۱۳۵۴ تاریخ انتشار:۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴ احکام بانک ها سؤال 1912: در صورتى که بانکها براى دادن وام شرط کنند که وام گيرنده، مبلغى اضافى بپردازد، آيا مکلّف براى گرفتن چنين وامى بايد از حاکم شرع يا وکيل او اذن بگيرد؟ آيا گرفتن اين وام در صورت عدم ضرورت و نياز، جايز است؟ جواب: اصل وام گرفتن مشروط به اذن حاکم شرع نيست حتّى اگر از بانک دولتى باشد و از نظر حکم وضعى صحيح است هرچند ربوى باشد، ولى در صورت ربوى بودن، گرفتن آن از نظر تکليفى حرام است چه از مسلمان گرفته شود يا از غير مسلمان و چه از دولت اسلامى بگيرد يا از دولت غير اسلامى، مگر آنکه به حدّى مضطر باشد که ارتکاب حرام را مجاز کند و گرفتن وام حرام هم با اذن حاکم شرع حلال نمى‏شود، بلکه اذن او در اين رابطه موردى ندارد ولى شخص مى‏تواند در اين صورت براى اينکه مرتکب حرام نشود پرداخت مبلغ اضافى را قصد نکند، هرچند بداند که آن را از او خواهند گرفت و جوازِ گرفتن وام در صورتى که ربوى نباشد اختصاص به حالت ضرورت و نياز ندارد. سؤال 1913: بانک مسکن جمهورى اسلامى وامهايى را براى خريد يا ساخت ويا تعمير خانه به مردم مى‏دهد و بعد از پايان خريد يا ساخت يا تعمير خانه، وام را به‌صورت اقساط پس مى‏گيرد، ولى مجموع قسطهاى دريافتى بيشتر از مبلغى است که به وام گيرنده داده شده است، آيا اين مبلغ اضافى وجه شرعى دارد يا خير؟ جواب: پول‏هايى که بانک مسکن به منظور خريد يا ساخت خانه، مى‏دهد، عنوان قرض ندارد بلکه آن را طبق يکى از عقود صحيح شرعى مانند شرکت يا جعاله يا اجاره و امثال آن پرداخت مى‏کنند که اگر شرايط شرعى آن عقود را رعايت نمايند، اشکالى در صحّت‏ آن نيست. سؤال 1914: بانکها به سپرده‌هاى مردم بين سه تا بيست درصد سود مى‌دهند، آيا با توجه به سطح تورم، صحيح است اين مبلغ اضافى را به عنوان عوض کاهش قدرت خريد سپرده‏هاى مردم در روز دريافت آن نسبت به روز سپرده‏گذارى محاسبه کرده تا بدينوسيله از عنوان ربا خارج شود؟ جواب: اگر آن مبلغ اضافى و سودى که بانک مى‏دهد از درآمد حاصل از بکارگيرى سپرده به وکالت از سپرده‏گذار در ضمن يکى از عقود شرعى صحيح باشد، ربا نيست بلکه سود معامله شرعى است و اشکال ندارد. سؤال 1915: کارکردن در بانکهاى ربوى براى کسى که به علت نبودن کار ديگر جهت امرار معاش، مجبور است در آنجا کار کند، چه حکمى دارد؟ جواب: اگر کار در بانک به معاملات ربوى مرتبط باشد و به نحوى در تحقق آن موثر باشد، جايز نيست در آنجا کار کند و مجرّد پيدا نکردن کار حلال ديگرى براى امرار معاش خود، مجوّز اشتغال به کار حرام نيست. سؤال 1916: بانک مسکن براى ما خانه‏اى خريده است به اين شرط که پول آن را به‌طور ماهيانه بپردازيم. آيا اين معامله شرعاً صحيح است و ما مالک آن خانه مى‏شويم؟ جواب: اگر بانک آن خانه را براى خودش خريده و سپس به‌صورت اقساط به شما فروخته باشد، اشکال ندارد. سؤال 1917: بانکها براى ساختمان‏سازى به عنوان مشارکت يا عنوان ديگرى از عناوين عقود معاملاتى وامهايى را مى‏دهند و مبلغى در حدود پنج تا هشت درصد اضافى مى‏گيرند، اين وام و سود آن چه حکمى دارد؟ جواب: گرفتن وام از بانک به عنوان شرکت يا يکى از معاملات شرعىِ صحيح، قرض دادن يا قرض گرفتن نيست و سودهايى که از طريق اين قبيل معاملات شرعى نصيب بانک مى‏شود ربا محسوب نمى‏شود. درنتيجه گرفتن پول از بانک تحت يکى از عناوين براى خريد يا ساخت خانه و همچنين تصرّف در آن اشکال ندارد و بر فرض که به عنوان قرض و با شرط گرفتن مبلغى اضافى باشد، هرچند قرض ربوى از نظر تکليفى حرام است، ولى اصل قرض از نظر حکم وضعى براى وام گيرنده صحيح است و تصرّف او در آن اشکال ندارد. سؤال 1918: آيا گرفتن سود پولى که در بانکهاى دولتهاى غير اسلامى گذاشته مى‏شود جايز است؟ و آيا اگر آن را بگيرد تصرّف در آن اعم از اينکه صاحب بانک اهل کتاب باشد يا مشرک و هنگام سپردن پول، شرط دريافت سود کرده باشد يا خير، جايز است؟ جواب: در فرض مرقوم سود گرفتن جايز است حتّى اگر شرط دريافت سود کرده باشد. سؤال 1919: در فرض فوق اگر بعضى از صاحبان سرمايه بانک مسلمان باشند، آيا در اين صورت گرفتن سود از اين بانکها جايز است؟ جواب: گرفتن سود نسبت به سهام غير مسلمانان اشکال ندارد ولى نسبت به سهم مسلمان، در صورتى که سپردن پول به بانک همراه با شرط سود و ربا و يا به قصد دستيابى به آن باشد، گرفتن سود جايز نيست. سؤال 1920: گرفتن سود پولهايى که به بانکهاى کشورهاى اسلامى سپرده شده چه حکمى دارد؟ جواب: در صورتى که سپرده‏گذارى به‌صورت قرض و به قصد گرفتن سود و يا مبتنى بر آن و يا به قصد دستيابى به سود باشد، گرفتن آن جايز نيست.
سؤال 1921: اگر بانک براى وامى که مى‏دهد ربا بگيرد، آيا در صورتى که مکلّف بخواهد از بانک وام بگيرد، صحيح است براى فرار از ربا به اين صورت عمل کند که يک اسکناس هزار تومانى نقد را به مبلغ هزار و دويست تومان نسيه بخرد به اين شرط که هر ماه صد تومان آن را بپردازد و براى آن دوازده فقره سفته صدتومانى به بانک بدهد و يا اينکه از بانک دوازده سفته مدت‏دار را که مجموع مبلغ آنها هزار و دويست تومان است به مبلغ هزار تومان به‌صورت نقدى بخرد به اين شرط که مبلغ آن سفته‏ها در مدّت دوازده ماه پرداخت شود؟ جواب: اين قبيل معاملات که صورى و به قصد فرار از رباى قرضى هستند، شرعاً حرام وباطل مى‏باشند. سؤال 1922: آيا معاملات بانکهاى جمهورى اسلامى ايران محکوم به صحّت‏ هستند؟ خريد مسکن و غيره با پولى که از بانکها گرفته مى‏شود چه حکمى دارد؟ غسل کردن و نماز خواندن در خانه‏اى که با اين قبيل پولها خريدارى شده چه حکمى دارد؟ و آيا گرفتن سود در برابر سپرده‏هايى که مردم دربانک مى‏گذارند، حلال است؟ جواب: به‌طور کلى معاملات بانکى که بانکها بر اساس قوانين مصوب مجلس شوراى اسلامى و مورد تأييد شوراى محترم نگهبان انجام مى دهند،اشکال ندارد و محکوم به صحّت‏ است و سود حاصل از بکارگيرى سرمايه بر اساس يکى از عقود صحيحِ اسلامى، شرعاً حلال است، لذا در صورتى که گرفتن پول از بانک براى خريد مسکن و مانند آن تحت عنوان يکى از آن عقود باشد، بدون اشکال است ولى اگر به‌صورت قرض ربوى باشد، هرچند گرفتن آن از نظر حکم تکليفى حرام است، ولى اصل قرض از نظر حکم وضعى صحيح است و آن مال، ملک قرض گيرنده مى‏شود وجايز است در آن و در هر چيزى که با آن مى‏خرد تصرّف نمايد. سؤال 1923: آيا بهره‏اى که بانکهاى جمهورى اسلامى از مردم در برابر وامهايى که به آنان براى امورى مانند خريد مسکن و دامدارى و کشاورزى و غيره مى‏دهند، مطالبه مى‏کنند، حلال است؟ جواب: اگر اين مطلب صحيح باشد که آنچه که بانکها براى ساخت يا خريد مسکن و امور ديگر به مردم مى‏دهند به عنوان قرض است، شکى نيست که گرفتن بهره در برابر آن شرعاً حرام است و بانک حق مطالبه آن را ندارد، ولى ظاهر اين است که بانکها آن را به عنوان قرض نمى‏دهند بلکه عمليّات بانکى از باب معامله تحت عنوان يکى از عقود معاملى حلال مثل مضاربه يا شرکت يا جعاله يا اجاره و مانند آن است. به‌طور مثال بانک با پرداخت قسمتى از هزينه ساخت خانه در ملک آن شريک مى‏شود و سپس سهم خود را با اقساط مثلاً بيست ماهه به شريک خود مى‏فروشد و يا آن را براى مدت معيّنى و به مبلغ خاصى به او اجاره مى‏دهد در نتيجه اين کار و سودى که بانک از اين قبيل معاملات بدست مى‏آورد، اشکال ندارد و اين نوع معاملات ارتباطى با قرض و بهره آن ندارند. سؤال 1924: بعد از آنکه بانک مبلغى را براى مشارکت در پروژه‏اى به من وام داد، نصف آن را به دوستم داده و با او شرط کردم که همه بهره بانکى آن وام را بپردازد، آيا در اين رابطه چيزى بر من واجب است؟ جواب: اگر بانک اين مبلغ را براى سهيم شدن و مشارکت با وام گيرنده در طرح خاصى که معيّن کرده‏است، داده باشد، کسى که وام را دريافت مى‏کند حق ندارد آن را براى کار ديگرى مصرف نمايد چه رسد به اينکه آن را به کسى قرض بدهد. بلکه آن پول نزد او امانت است و بايد آن را در موردى که مشخص شده مصرف نمايد و يا عين آن را به بانک برگرداند. سؤال 1925: شخصى با اسناد جعلى مبلغى را از بانک به عنوان مضاربه دريافت کرده به اين شرط که بعد از مدتى اصل پول وبهره آن را به بانک بپردازد، آيا در صورت عدم اطلاع بانک از جعلى بودن اسناد، اين مبلغ قرض محسوب مى‏شود و بهره‏اى هم که وام گيرنده به بانک مى‏دهد در حکم رباست؟ و در صورتى که بانک با علم به جعلى بودن اسناد، آن مبلغ را به او بپردازد، چه حکمى دارد؟ جواب: اگر انجام عقد مضاربه توسط بانک مشروط به صحّت‏ اسنادى باشد که عقد بر اساس آنها منعقد شده، عقد مذکور با فرض جعلى بودن اسناد، باطل است، و در نتيجه مبلغ دريافت شده از بانک قرض نيست همان طور که مضاربه هم نيست بلکه از جهت ضمان، حکم مقبوض به عقد فاسد را دارد و همه سود تجارت با آن متعلّق به بانک است. اين حکم در صورتى است که بانک جهل به وضعيت داشته باشد. ولى اگر بانک از جعلى بودن اسناد آگاه باشد، پولى که گرفته شده در حکم غصب است. سؤال 1926: آيا سپرده‏گذارى در بانک به قصد بکارگيرى آن در يکى از معاملات حلال و بدون تعيين دقيق سهم سپرده‏گذار از سود، به اين شرط که بانک هر شش ماه سهم او را از سود بپردازد، جايز است؟
جواب: اگر سپرده‌گذارى در بانک به اين صورت باشد که سپرده‌گذار همه اختيارات را به بانک داده باشد حتّى انتخاب نوع فعاليت و تعيين سهم سپرده‏گذار از سود هم به عنوان وکالت در اختيار بانک باشد، اين سپرده‌گذارى و سود حاصل از بکارگيرى پول در معامله حلال شرعى، اشکال ندارد و جهل صاحب مال به سهم خود در زمان سپرده‌گذارى ضررى به صحّت‏ آن نمى‏زند. سؤال 1927: آيا گذاشتن پول در حسابهاى سرمايه‏گذارى دراز مدت در بانکهاى دولتهاى غير اسلامى که دشمن مسلمانان هستند و يا با دشمنان مسلمين هم پيمان مى‏باشند، جايز است؟ جواب: سپرده‏گذارى در بانکهاى دولتهاى غير اسلامى فى‌نفسه اشکال ندارد به شرطى که موجب افزايش قدرت اقتصادى و سياسى آنان که از آن بر ضد اسلام و مسلمين استفاده مى‏کنند نشود و در غير اين صورت جايز نيست. سؤال 1928: با توجه به اينکه بعضى از بانکهاى موجود در کشورهاى اسلامى مربوط به دولتهاى ظالم هستند و بعضى هم وابسته به دولتهاى کافر و بعضى هم متعلّق به مؤسسات خصوصى مسلمانان يا غير آنان هستند، انجام هر نوع معامله‏اى با اين بانکها چه حکمى دارد؟ جواب: انجام معاملاتى که از نظر شرعى حلال هستند با اين بانکها اشکال ندارد ولى معاملات ربوى و گرفتن بهره قرض نسبت به بانک‏ها ومؤسسات اسلامى جايز نيست مگر آنکه سرمايه بانک متعلّق به غير مسلمانان باشد. سؤال 1929: بانکهاى اسلامى بر اساس مقررات به سرمايه‏هايى که توسط صاحبان آنها در بانک گذاشته شده و بانک آنها را در زمينه‏هاى مختلف اقتصادى که داراى سود حلال شرعى هستند بکار مى‏اندازد، سود مى‏دهند، آيا جايز است به همين صورت عمل کرده و پولى را به افراد مورد اعتماد در بازار بدهيم تا همانند بانکها آن را در زمينه‏هاى مختلف اقتصادى بکار بيندازند؟ جواب: اگر پرداخت پول به طرف مقابل به عنوان قرض باشد و شرط کند که هر ماه يا هر سال درصدى سود بگيرد، چنين معامله‏اى از نظر تکليفى حرام است هرچند اصل قرض از نظر حکم وضعى صحيح است و سودى که در برابر قرض دريافت مى‏شود همان رباست که شرعاً حرام مى‏باشد، ولى اگر پول را به طرف مقابل بدهد تا آن را در کارى که شرعاً حلال است بکار بگيرد، به اين شرط که سهم معيّنى از سود حاصل از بکارگيرى آن در ضمن يکى از عقود شرعى به صاحب پول داده شود، چنين معامله‏اى صحيح و سود حاصل از آن هم حلال است و در اين جهت فرقى بين بانک و اشخاص حقيقى و حقوقى وجود ندارد. سؤال 1930: اگر نظام بانکى ربوى باشد، قرض دادن به بانک از طريق سرمايه‏گذارى و يا قرض گرفتن از آن چه حکمى دارد؟ جواب: سپرده‏گذارى در بانک به عنوان قرض‌الحسنه و يا قرض گرفتن از آن به‌صورت قرض‏الحسنه اشکال ندارد ولى قرض ربوى به‌طور مطلق از نظر حکم تکليفى، حرام است هرچند اصل قرض از نظر حکم وضعى صحيح مى‏باشد. سؤال 1931: مبلغى پول از بانک به عنوان مضاربه گرفتم، آيا جايز است از مال مضاربه براى خريد خانه استفاده کنم؟ جواب: سرمايه مضاربه امانتى از طرف مالک آن در دست عامل است و او حق ندارد تصرّفى در آن کند مگر براى تجارت با آن به همان صورتى که توافق کرده‏اند، در نتيجه اگر آن را به‌طور يکجانبه در کار ديگرى مصرف نمايد، در حکم غصب است. سؤال 1932: کسى که سرمايه‏اى را از بانک براى تجارت گرفته است، به اين شرط که بانک در سود با او شريک باشد، اگر اين فرد در کار خود زيان کند، آيا بانک هم با او در خسارت شريک است؟ جواب: خسارت در مضاربه بر سرمايه و مالک آن وارد مى‏شود و از محل سود جبران مى‏گردد ولى اشکال ندارد که شرط کنند که عامل، ضامن تمام يا قسمتى از آن باشد. سؤال 1933: شخصى حساب پس‌اندازى دريکى از بانکها افتتاح کرد و بعداز گذشت مدتى از افتتاح حساب، مقدارى سود به او تعلّق گرفت، گرفتن اين سود چه حکمى دارد؟ جواب: در صورتى که اموال خود را به عنوان قرض و به شرط سود يا مبتنى بر آن و يا به قصد دستيابى به آن در حساب پس‏انداز گذاشته باشد، گرفتن آن جايز نيست، زيرا اين سود همان رباست که از نظر شرعى حرام است و در غير اين صورت گرفتن آن اشکال ندارد. سؤال 1934: در يکى از بانکها حسابى وجود دارد به اين صورت که اگر شخصى هر ماه مبلغ خاصى را به مدت پنج سال در بانک بگذارد و در آن مدت چيزى از آن برداشت نکند، بانک هم بعد از پايان آن مدت هر ماه مبلغ خاصى را به آن حساب واريز کرده و تا صاحب حساب زنده است به او مى‏دهد، اين معامله چه حکمى دارد؟ جواب: اين معامله وجه شرعى ندارد، بلکه ربوى است. سؤال 1935: سپرده‏هاى دراز مدت که درصدى سود به آنها تعلّق مى‌گيرد چه حکمى دارند؟ جواب: سپرده‏گذارى نزد بانکها به قصد بکارگيرى آن در يکى از معاملات حلال و همچنين سود حاصل از آن اشکال ندارد.
سؤال 1936: اگر انسان مبلغى پول از بانک براى کار خاصى بگيرد، در صورتى که گرفتن آن براى اين کار صورى باشد و هدف بدست آوردن پول جهت مصرف در يکى از امور حياتى ديگر باشد يا آنکه بعد از گرفتن پول تصميم بگيرد که آن را در امور مهمترى مصرف نمايد، اين کار چه حکمى دارد؟ جواب: اگر دادن و گرفتن پول به عنوان قرض باشد، در هر صورتى صحيح است و آن پول ملک قرض گيرنده مى‏شود و مصرف آن در هر موردى که بخواهد صحيح است هرچند اگر شرط شده باشد که آن را در مورد خاصى مصرف کند، از نظر حکم تکليفى، واجب است به آن شرط عمل نمايد. ولى اگر دادن يا گرفتن پول از بانک مثلاً به عنوان مضاربه يا شرکت باشد، عقد در صورتى که صورى باشد، صحيح نيست. در نتيجه آن مبلغ در ملکيت بانک باقى مى‏ماند و کسى که آن را گرفته، حق تصرّف در آن را ندارد و همچنين اگر در عقدى که پول را به عنوان آن از بانک گرفته قصد جدى داشته باشد، آن پول در دست او امانت است و جايز نيست آن را در غير موردى که به آن منظور گرفته است، مصرف نمايد. سؤال 1937: شخصى مبلغى را از بانک براى مضاربه گرفته است و بعد از مدتى اصل پول و سهم بانک از سود را به‌طور قسطى به بانک برگردانده است، ولى کارمندى که مسئول دريافت اقساط او بوده آنها را براى خودش برمى‏داشته و به‌طور صورى اسناد را باطل مى‏کرده و در برابر دادگاه هم به اين کار خود اعتراف کرده است، آيا هنوز پرداخت مال مضاربه بر عهده عامل است؟ جواب: اگر اقساط با رعايت شرايط و مقررات پرداخت پول به بانک، پرداخت شده باشند و اختلاس اموال بانک توسط آن کارمند، ناشى از تقصير بدهکار در اجراى مقررات قانونى پرداخت بدهى نباشد، بعد از دادن اقساط او ضامن چيزى نيست بلکه کارمندى که مرتکب اختلاس شده ضامن است. سؤال 1938: آيا واجب است بانکها صاحبان حسابها را از جايزه‏هايى که از طريق قرعه به آنان تعلّق گرفته مطلع نمايند؟ جواب: تابع مقررات بانک است و اگر دادن جايزه‏ها به صاحبان حسابها متوقف بر اين باشد که آنان را مطلع نمايند تا براى گرفتن آن مراجعه کنند، اعلام واجب است. سؤال 1939: آيا شرعاً جايز است مسئولين بانکها مقدارى از سود سپرده‏هاى بانکى را به اشخاص اعمّ از حقيقى و حقوقى ببخشند؟ جواب: اگر آن سودها ملک بانک باشد، در اين صورت تابع مقررات بانک است، ولى اگر متعلّق به صاحبان سپرده‏ها باشد، حق تصرّف در آن براى سپرده‌گذاران است. سؤال 1940: بانکها هر ماه به سپرده‏گذاران در برابر سپرده‏هاى آنان مقدارى سود و بهره مى‏دهند، با توجه به اينکه مقدار سود حتّى قبل از بکارانداختن سرمايه‏ها در فعاليتهاى اقتصادى، معيّن است و صاحب سرمايه در خسارت ناشى از کار شريک نيست، آيا سپرده‏گذارى در اين بانکها به قصد دستيابى به آن سود جايز است يا اينکه به علت ربوى بودن چنين معاملاتى حرام است؟ جواب: در صورتى که سپردن اين اموال به بانک به عنوان قرض و به قصد دستيابى به سود آن باشد، واضح است که اين همان قرض ربوى است که از نظر تکليفى حرام مى‏باشد و سود مورد نظر هم همان رباست که شرعاً حرام مى‏باشد، ولى اگر به عنوان قرض نباشد بلکه به قصد بکارانداختن پول توسط بانک در معاملات حلال شرعى باشد اشکال ندارد و تعيين مقدار سود قبل از شروع به کار با آن پولها و همچنين شريک نبودن صاحبان پولها در خسارتهاى احتمالى ضررى به صحّت‏ قرارداد مذکور نمى‏زند. سؤال 1941: اگر مکلّف بداند که قوانين بانکى در مواردى مانند مضاربه و فروش قسطى، توسط بعضى از کارمندان به‌طور صحيح اجرا نمى‏شود، آيا سپرده‏گذارى به قصد کسب سود براى او جايز است؟ جواب: اگر فرض کنيم، مکلّف علم پيدا کند که کارمندان بانک، پول او را در معامله باطلى بکار گرفته‏اند، دريافت و استفاده از سود آن براى او جايز نيست ولى با توجه به حجم سرمايه‏هايى که توسط صاحبان آنها به بانک سپرده مى‏شود و انواع معاملاتى که توسط بانک صورت مى‏گيرد و مى‏دانيم که بسيارى از آنها از نظر شرعى صحيح هستند، تحقق چنين علمى براى مکلّف بسيار بعيد است. سؤال 1942: شرکت يا اداره دولتى طبق توافقى که با کارمندان خود نموده، هر ماه مبلغ معيّنى از حقوق آنان را کسر کرده و آن را براى بکارگيرى در يکى از بانکها مى‏گذارد و سود حاصل را بين کارمندان به نسبت سرمايه‏گذارى‌شان تقسيم مى‏کند، آيا اين معامله صحيح و جايز است؟ و اين سود چه حکمى دارد؟
جواب: اگر سپرده‏گذارى در بانک بصورت قرض دادن و همراه با شرط دريافت سود يا مبتنى بر آن و يا به قصد دستيابى به آن باشد، پس‏انداز کردن به اين صورت حرام است و سود آن نيز رباست که شرعاً حرام مى‏باشد، درنتيجه گرفتن آن و تصرّف در آن جايز نيست، ولى اگر به قصد حفظ مال يا امر حلال ديگرى باشد و دريافت سود شرط نشود و توقع دستيابى به آن را هم نداشته باشد و در عين حال بانک از طرف خودش چيزى به صاحب پول بدهد و يا سود در اثر بکارگيرى آن پول‏ها در يکى از معاملات حلال داده شود، اين سپرده‏گذارى و دريافت مبلغ اضافى اشکال ندارد و ملک او محسوب مى‏شود. سؤال 1943: آيا صحيح است بانک براى تشويق مردم به سپرده‌گذارى در آن، به سپرده‏گذاران وعده بدهد که هر کس تا شش ماه از حسابش برداشت نکند، از طرف بانک به او تسهيلات بانکى اعطا خواهد شد؟ جواب: دادن اين وعده و اعطاى تسهيلات توسط بانک به منظور تشويق سپرده‏گذاران اشکال ندارد. سؤال 1944: گاهى مبلغى اضافه بر آنچه که پرداخت کننده بايد بپردازد نزد کارمند بانک که مسئول دريافت وجوه قبض هاى آب و برق و غيره است باقى مى‌ماند، مثلاً کسى که بايد هشتاد تومان بپردازد، صد تومان مى‏دهد و بقيه آن را نمى‏گيرد و مطالبه هم نمى‏کند، آيا جايز است کارمند مزبور آن مبلغ را براى خودش بردارد؟ جواب: آن مبالغ اضافى مال صاحبان آن است که آن را پرداخت کرده‏اند و بر کارمند دريافت کننده، واجب است که آن مبالغ را به صاحبانشان در صورتى که آنان را مى‏شناسد برگرداند و اگر نمى‏شناسد درحکم مجهول‏المالک هستند و جايز نيست آنها را براى خودش بردارد، مگر آنکه احراز نمايد که آنان مبالغ مزبور را به او بخشيده و يا از آن اعراض نموده‏اند. منبع: https://www.tabnak.ir/fa/news/841354/ ↙️ کانال فیلمنامه نویسی در ایتا https://eitaa.com/FilmnameNevisi/506 ↙️نیازعصرما در واتساپ ۴ https://chat.whatsapp.com/EShx1sFdfZh0irBGcaRGiN در واتساپ ۳ https://chat.whatsapp.com/JpfCjm0yRD8Bo2Ocy4cMjZ واتساپ ۲ https://chat.whatsapp.com/DBQNncYA4f87cjFN35ugdH سروش http://sapp.ir/amrbemaaroof تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAADxxaotJak4iwKdICw ✅🌺 لطفا شما هم ارسال بفرمایید* ✅ .
*افزونه تحلیل سهام در سایت tsetmc برای گوگل کروم* 1398/12/12 256044 1 افزونه تحلیل سهام در سایت tsetmc برای گوگل کروم توسط تیم برنامه نویسی سهام بین طراحی شده که با محاسبه دقیق شناور سهم و تعداد سهام معامله شده و میانگین قیمت معامله شده در 10 رو اخیر اطلاعات مفیدی در اختیار کاربر قرار می دهد که می تواند در انتخاب سهم نقش مهمی داشته باشد. دریافت فایل (برای دریافت اینجا↙️ کلیک کنید) http://sahambin.com/download/tsetmc-extention رمز فایل: sahambin.com ویدیو آموزشی برای نصب افزونه↙️ https://sahambin.com/files/post/tsetmcExtention.mp4
*دارا دوم (صندوق پالایشی یکم) را کی میتوان فروخت؟* عرضه صندوق ETF دولتی دارا دوم، با نماد پالایش در بورس که به دلیل دارا بودن سهام پالایشی به آن صندوق پالایشی یکم نیز گفته می شود از روز چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹ در بورس آغاز شده است و افرادی که تمایل به خرید دارا دوم از طریق بورس داشته باشند می توانند تا تاریخ ۱۹ شهریور از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ اقدام به خرید نمایند. اما سوالی که برای افرادی که قصد خرید دارا دوم را دارند پیش می آید این است که دارا دوم را کی میتوان فروخت؟ در پاسخ باید بگوییم زمان فروش دارا دوم حداقل یک ماه بعد از پذیره نویسی می باشد. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. دارا دوم چه زمانی قابل فروش است؟ دارا دوم شامل سهام ۴ پالایشگاه کشور با نمادهای شپنا، شتران، شبندر و شبریز می باشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که با توجه به سیر نزولی بورس در هفته های گذشته قیمت این سهام به نسبت قابل توجهی کاهش پیدا کرد و علاوه بر این شما می توانید این سهام را با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کنید. بنابراین ۴ سهم موجود در صندوق پالایشی یکم در حال حاضر با قیمت خوبی عرضه می شوند و نظر اکثر کارشناسان این است که واحدهای این صندوق را خریداری کنید. پذیره نویسی از ۵ شهریور تا ۱۹ شهریور ماه ۹۹ ادامه دارد و حداقل یک ماه پس از پذیره نویسی می توانید صندوق دارا دوم را بفروشید. اگر پذیره نویسی تا ۱۹ شهریور ادامه داشته باشد صندوق دارا دوم از ۱۹ مهر قابل فروش است گرچه ممکن است مدت پذیره نویسی تمدید شود. نکته ای که در مورد فروش صندوق دارا دوم وجود دارد این است که این صندوق باید وارد پرتفوی شما شود تا بتوانید آن را به فروش برسانید یعنی تفاوتی نمی کند که شما صندوق دارا دوم را از طریق کد بورسی خریده باشید تا از طریق بانک و کد ملی در هر صورت فروش واحدهای صندوق دارا دوم از طریق بورس و با داشتن کد بورسی باید صورت بگیرد. در مورد صندوق دارا یکم پس از اینکه مهلت پذیره نویسی پایان یافت عده زیادی با مشکل عدم درج نماد دارا یکم در پرتفوی خود مواجه بودند که البته نحوه افزودن آن به پرتفوی مراحل ساده ای داشت و بعد از آن امکان معامله و خرید و فروش آن امکان پذیر میشد. بازدهی صندوق دارا یکم به بیش از ۱۰۰ درصد رسید به خصوص در روزهای ابتدایی پس از قابل فروش شدن اما با گذشت زمان رد نزولی به خود گرفت اما بازهم از بازدهی خوبی برخوردار بود. اگر برای خرید دارا دوم مردد هستید بهتر است کمی صبر کنید و در روزهای پایانی اقدام به خرید نمایید زیرا با توجه به اینکه دارا دوم را حداقل یک ماه پس از پذیره نویسی می توان فروخت در صورتی که بعد از خرید دارا دوم قیمت صندوق کاهشی شود شما نمی توانید تا یک ماه آن را بفروشید که البته چنین اتفاقی بعید است اما به هر حال بهتر است چند روزی را صبر کنید و بازار را رصد کنید و با خیال راحتتر اقدام به خرید دارا دوم کنید. دارا یکم را وزارت دارایی عرضه کرد به همین دلیل نام آن را دارا یکم گذاشتند اما دارا دوم توسط شرکت ملی پالایش و پخش عرضه شد و نام آن از دارا دوم به پالایشی یکم تغییر کرد گرچه با این نام بیشتر شناخته شده است. منبع: https://ihadaf.com/%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d9%88%d9%85-%d8%b1%d8%a7-%da%a9%db%8c-%d9%85%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%ae%d8%aa%d8%9f/ خرید دارا دوم از طریق بانک چگونه است؟↙️ پاسخ ↙️ https://ihadaf.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d9%88%d9%85-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/ ↙️ کانال فیلمنامه نویسی در ایتا https://eitaa.com/FilmnameNevisi/514 لینک این پیام در ایتا↖️ ↙️نیازعصرما در واتساپ ۴ https://chat.whatsapp.com/EShx1sFdfZh0irBGcaRGiN ارسال به علاقمندان فعالیت عالمانه و حرفه ای در بورس .
مجموعه علمی - آموزشی فرادرس، در همراهی با اعضای هیات علمی و تیم اجرایی آن، همزمان با ماه محرم، هفتمین دوره «نذری آموزشی» را در سراسر کشور برگزار می‌کند. در این طرح سراسری (۴٠ + ۱۵ + ۵) عنوان آموزشی غیر رایگان فرادرس، جهت استفاده دانشجویان بصورت رایگان ارائه شده است. ف✅هرست آموزش‌های ارائه شده در طرح رایگان فرادرس مهلت دریافت: پنج‌شنبه، 13 شهریور 1399 ✅ 🎬فیلم نحوه دریافت آموزش‌ها↙️↙️ https://faradars.org/ev/moharam99/#modal-center منبع: https://faradars.org/ev/moharam99/ ↙️ کانال فیلمنامه نویسی در ایتا https://eitaa.com/FilmnameNevisi/515 لینک این پیام در ایتا↖️ ↙️نیازعصرما در واتساپ ۴ https://chat.whatsapp.com/EShx1sFdfZh0irBGcaRGiN ارسال به علاقمندان فعالیت عالمانه و حرفه ای در بورس .
نذری آموزشی ❗️- آموزش فیلمنامه نویسی 📝📽 این لینک را ببینید↙️↙️↙️ https://faradars.org/courses/fvcnm96101/fvcnm96101-basic-of-screenwriting/ 👀👣📝مجموعه علمی - آموزشی فرادرس، در همراهی با اعضای هیات علمی و تیم اجرایی آن، همزمان با ماه محرم، هفتمین دوره «نذری آموزشی» را در سراسر کشور برگزار می‌کند. در این طرح سراسری (۴٠ + ۱۵ + ۵) عنوان آموزشی غیر رایگان فرادرس، جهت استفاده دانشجویان بصورت رایگان ارائه شده است. ف✅هرست آموزش‌های ارائه شده در طرح رایگان فرادرس مهلت دریافت: پنج‌شنبه، 13 شهریور 1399 ✅ 🎬فیلم نحوه دریافت آموزش‌ها↙️↙️ https://faradars.org/ev/moharam99/#modal-center منبع نذی ها: https://faradars.org/ev/moharam99/ ↙️ کانال فیلمنامه نویسی در ایتا https://eitaa.com/FilmnameNevisi/516 لینک این پیام در ایتا↖️ ↙️نیازعصرما در واتساپ ۴ https://chat.whatsapp.com/EShx1sFdfZh0irBGcaRGiN ارسال به علاقمندان فعالیت عالمانه و حرفه ای در بورس .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا