فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣 #ببینیم
❇️ نفوذ علی فانی در اندرونی خانه ازبکستانی ها❗️
📌 مهمترین فاکتور تبلیغ #بین_الملل زبان نیست! هنر تبلیغیه!!!
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
⛔️حوزه ی حال حاضر ۰/۰۱% نیاز تبلیغ بین الملل ما را هم جواب نمیدهد‼️
🔹آیتالله اعرافی: بنده از سال ۶۱ وارد عرصه #بین_الملل شدم |بنده سالهای سال فعالیت های گسترده در عرصه تبلیغ بین الملل داشته ام |اکثریت ما نمی دانند که گفتمان انقلاب اسلامی چه ظرفیت و استعداد پذیرشی در عالم دارد |بنده در روستاهای آفریقا و آسیا گشته ام و با همه طبقات علمی وغیرعلمی کشورهای مختلف جهان ارتباط داشته ام|حوزه ما یک هزارم این ظرفیت را نیز جواب نمیدهد
#پی_نوشت
1- تشکر از حضرت آیت الله اعرافی که با وجود مدعای واهی برخی مسؤلان حوزوی به این موضوع اذعان کردند.
2- اما عجیب که باوجود این اذعان هنوزبه ساختارسازی های بی فایده وحتی مضر اصرار دارند،ساختارهایی ناکارآمد، آسیبزا، ناتوان و مانع از حرکت جمعی متخصصان حوزوی بین الملل
3- جای تعجب از ناکارآمدی حوزه درعرصه بین الملل نیست؛حوزه ای که هنوز ازشناخت ظرفیتهای تبلیغی بین المللی خود عاجزست وبه کارهای نمایشی(نشست وهمایش های بی خاصیت، سفرهای کذایی بی کارکرد، گسترش بروکراسی فزآینده و.) علاقه وافر دارد سرنوشت محتوم مشخصی خواهد داشت.
4- با توجه به سفرهای متعدد ایشان از سال61 به کشورهای مختلف،بالاخص دوسفر اخیر به واتیکان وعراق خوشحال میشویم ثمرات این دو سفر برای مبلغان تشریح گردد.
5-اگر بین الملل به اهلش سپرده (ستاد) واز ساختار کارمندی فعلی گرفته شود شاهد جوانه هایی جدیدبر تنه فرتوت درخت کهنسال بین الملل خواهیم بود وامید که از واتیکانیزه شدن حوزه جلوگیری کند ان شاء الله
🙏هدیه 5صلوات به یاد مرحوم آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری ره
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
#خبر
🟢 امام هادی اجازه ورود شیعیان در بحث های ساختگی دشمن را نمیداد❗️
✍️ دکتر جهانگیری:
#امام_هادی هیچوقت در زمین دشمن بازی نمیکرد
🔻 با وجود ترند بودن موضوع خلق قرآن، امام به شیعیان خود اجازه اظهار نظر نداد
🔸 امروزه دشمن ما را با اخبار فیک و فرعی مشغول میکند
🔹 امام اجازه ورود شیعیان در بحث های ساختگی و فیک دشمن را نمیداد
💡 یکی از مشکلات جامعه امروز ما، مسئله شدن نامسئله ها و نامسئله شدن مسئله هاست
📎لینک خبر
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
💢 #نشست
❇️ سبک زندگی امام علی در ساختار تمدنی اسلام
⏰ چهارشنبه ۱۴ تیر، ساعت ۱۰:۳۰
📎 لینک نشست
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تجربه_نگاری
✳️ وضعیت خانههای فرهنگ و رایزنیهای فرهنگی ایران خوب نیست!
🔹برشی از گفتوگو با مهدی خواجه پیری
🔺مبلغان امروز ما مطابق نیاز جوامعی که به آنجا اعزام میشوند نیست. به عبارت دیگر نیاز جامعه یک چیز است، کسی که آنجا میرود چون نیازها را نمیشناسد نتیجه ای که باید حاصل نمیشود.
🔸 روزی به یکی از مسئولین عرض کردم که خدا به ما چیزی را داده که به پیغمبرش نداده است. پیغمبر(ص) یک شخصیتی بود که نه سفیر داشت، نه مبلغ داشت ولی دنیا را گرفت. امروز خدا به ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تعداد زیادی نماینده داده است. یک حکومت پشت سر ماست.
📌 امروز اکثر خانههای فرهنگ ما با یک نفر اداره میشود و تمام نیروها حذف و تعطیل شدند درحالیکه وضعیت خانههای فرهنگ و رایزنیهای فرهنگی کشورهای دیگر و رقبای ما خیلی بهتر از ماست.
💡یکی از سفرا آمده بود خدمت رهبر انقلاب و توضیح میداد فعالیتهایی که برای اسلام انجام شده بود. حضرت آقا فرمودند نمیخواهد شما تبلیغ اسلام بکنید. زبان فارسی را تبلیغ بکنید. در آن عرفان، قرآن و ادب جمع است.
#تبلیغ_بین_الملل
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
📣 فراخوان جذب پژوهشگر مهمان
🔹 همزمان با عید سعید غدیر خم، اندیشکده مطالعات راهبردی تبلیغ بینالملل در راستای تکمیل کارگروهها و میزهای تخصصی خود، پژوهشگر مهمان جذب مینماید.
🔻این فرصت همکاری که بهصورت پارهوقت طراحی شده با فلوشیپهای رایج در مراکز علمی و پژوهشی قابل مقایسه و دارای مزایای ارزشمندی است.
👌 ازجمله مزایای این فرصت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
🎓 پذیرش رایگان در دورههای آموزشی و نشستهای علمی مؤسسه اطلس شیعه.
✈️ اولویت حضور در استاژهای خارج از کشور (که هرساله توسط مؤسسه اطلس شیعه برگزار میشود).
📚 عضویت رایگان در کتابخانه تخصصی مؤسسه اطلس شیعه (که بهزودی افتتاح خواهد شد) و برخورداری از فضایی مناسب برای مطالعه و پژوهش.
💰 برخورداری از کمکهزینه پژوهشی بهصورت ماهانه.
✍️ برای مطالعه شرایط فراخوان و ثبتنام به آدرس زیر مراجعه کنید:
https://shiaatlas.com/guest-researcher/
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
🟢 ساختارهای تبلیغ تشیع در غرب
📌 مصاحبه با دکتر حمیدرضا مقصودی
🔸شیعیان و به طور کلّی دنیا، نسبت به ساختار فکری ما در داخل کشور متفاوتند و اگر این مطلب در فعالیت های علمی و تبلیغی لحاظ نشود ، فقط به اقشار سنّتی مهاجران ایرانی محدود می مانید.
به عنوان مثال: رویکرد ما در ایران نسبت به اسلام، تعبّدی است و همه تلاش ها نیز بر همین است؛ در حالیکه این رویکرد در دنیا جایگاهی ندارد و اسلام باید به عنوان مجموعه ارزشمندی که باعث سعادت اخروی می شود و در رقابت با سایر اردیان است عرضه شود.
این نگاه به اسلام، نوع محتوا را دچار دگرگونی و انقلاب می کند. من در کل دنیا سخنرانی نمی شناسم که بگوید "اسلام همین است که هست"؛ بلکه می گویند "ببینید اسلام چیست و آنگاه خودتان انتخاب کنید".
🔹اوّلین قدم یک مبلّغ باید قبول این مطلب باشد که "اسلام، می بَرَد". یعنی شرط موفّقیّت یک مبلّغ این است که تعلیل، تبیین و تحلیل کند که این روش در نهایت منتج به تعبّد و بندگی هم خواهد شد.
@Allah4all
این نگاه (یعنی پذیرش یک Paradigm Shift از پذیرش بی چون و چرا به تعلیل و تبیین و تحلیل) نیاز امروزه غرب یعنی ارائه اسلام در قالب یک سبک زندگی است؛ و آنچه که با این رویکرد فهمیده نمی شود بعضی مشکلات را پدید آورده است. در این Paradigm، حتّی چهارچوب فقهی نیز قابل فهم است؛ چه برسد به اخلاق و اعتقادات.
✍️ باید تبیین عقلانی و منطقی را تمرین کرد و Platform عقل بشری را برای دین تعریف کرد. عقل در روایات نیز دو نوع است: عقل طبع و عقل مسموع. در قرآن و روایات نیز عقل بشری (مسموع) نیازمند بها دادن است.
ما در تشیّع سنتی ایرانی، عقل بشری را تجربه نکرده ایم و تا به حال فقط متکلّم وحده بوده ایم؛ حال آنکه بسیار پتانسیل عقل منطقی بشری داریم. در افراد داخل، کسانی که به این مطلب بها داده باشند بسیار کم اند.
آنچه که مهم است، شناخت فرهنگ ها است و نباید موضع ما این باشد که "فقط همین مطلب درست است".
🔻 حقوق بشر یعنی احترام هر فرد و آزادی وی، یک اصل اصیل جهانی است و تبدیل کردن این فرد آزاد به بنده محض خداوند، کاری بسیار خاص، سخت و دارای ظرایف است.
#ارتباطات_شیعه
#تجربه_نگاری
#تبلیغ_بین_الملل
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینیم
🟢 خداوند به شما چقدر عنایت داشته که توسط پدر و مادر مسلمان بزرگ شدید❗️
📌 سخنان زیبای شخصی که به تازگی مسلمان شده.
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 سوژه حج امسال چیست و کی بود؟
🔹 «ابراهیم ریچموند» کشیش تازه مسلمان از آفریقای جنوبی که سه ماه پیش به اسلام گرویده است
«ابراهیم ریچموند» به مدت 15 سال ریاست یک جمعیت دینی در کلیسایی در آفریقایجنوبی را برعهده داشت.
💡 ریچموند در بیان داستان مسلمان شدنش، گفت: «در اتاق کوچکی در کلیسا میخوابیدم، سپس صدایی شنیدم که میگفت، به مردان خود بگویید لباس سفید بپوشند». گفتم: «لباس مسلمانان!» او انتظار داشت که این فقط یک رویا باشد، اما بیشتر از یکبار تکرار شد.
🔻 یک کلیپ که توسط برنامه «شبکات» در تاریخ بیست و ششم ژوئن (5 تیرماه) منتشر شد، نشان میدهد که ابراهیم ریچموند به تعداد زیادی از مردان و زنان در سالن کلیسا شهادتین را در حالی که لباس سفید پوشیده بودند، آموزش میدهد.
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ اسلام چگونه وارد هند شد؟
🔹برشی از گفتوگو با مهدی خواجه پیری
🔸شب دوم «سوره؛ فصل اسلام»
🔺 در کشورهای مختلف روشهای متفاوتی برای ورود و گسترش اسلام وجود داشته و جالب این است که تمام این روشها در هند پیاده شده است.
⬅️ ما در جنوب هند تجار را داریم. قبل از اسلام رابطهی بین هند و حجاز در زمینه تجارت بسیار وسیع بود. از هند بازرگانان برای حجاز ادویه و البسه میبردند و و از آن طرف عطریات میآوردند.
⬅️ با ورود اسلام خیلی از این تجار مسلمان شدند. در آن زمان و بعد از اسلام آوردن این تجار رفتار و کردار آنها کاملا متفاوت شد. در مقابل تجار هندی برایشان جالب بود که چه اتفاقی افتاده است که این تجار کارهای خلاف را دیگر انجام نمیدهند.
🔻 از طریق شمال همان اوایل اسلام لشکرکشی شد. اما موضوع جالب این است که اسلامی که با شمشیر آمد هنگامیکه قدرت نظامی تمام شد و حکومتها رفتند اسلام هم از آنجا رفت. اما در مقابل این روش، اسلامی بود که از طریق عرفا و بزرگان وارد هند شد و در آنجا پایدار گشت.
#تجربه_نگاری #تبلیغ_بین_الملل
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
💠 چالش هویت و کارآمدی برای دستگاههای عظیم دیپلماسی فرهنگی کشور
🔹برداشتی آزاد از نشست تجربهکاوی نمایشگاه فرهنگی دوستی ایران و ونزوئلا
✏️ محمد رضا کوهکن
✂️ برشهایی از متن
🔹 تصمیم گرفته شد رونمایی از ترجمه اسپانیایی کتاب خون دلی که لعل شد با عنوان «سلول شماره 14» در قالب یک رویداد فرهنگی انجام بگیرد و کشور ونزوئلا بهواسطه ظرفیتها و سوابقی که داشت، بهعنوان اولین میزبان رونمایی کتاب انتخاب شد؛
🔹 این رویداد مورد استقبال گسترده مخاطبان و پوشش گسترده رسانههای ونزوئلایی قرار گرفت. بهگونهای که فقط اسامی 8000 نفر در غرفه خدمات پزشکی ثبت شده و مسابقات روزانه نیز بین 800 تا 1000 نفر شرکتکننده داشته است. این رویداد علاوه بر افکار عمومی و رسانهها، مورد توجه مسئولان رسمی این کشور نیز قرار گرفته بود.
🔹 توفیق یک مؤسسه در داخل کشور برای هدایت اجرای چنین رویدادی، دستگاههای عظیم و باسابقه دیپلماسی فرهنگی کشور را با چالش هویت و کارآمدی مواجه میکند و این سؤال را مطرح میسازد که چرا چنین فعالیتهایی از جانب این دستگاهها با وجود قدرت، امکانات، نمایندگیهای خارج کشور، بودجه و… کمتر مشاهده میشود؟ آیا این مسئله تلنگری برای ضرورت بازطراحی الگوی فعلی فعالیت این دستگاهها نیست؟ چگونه میتوان این فعالیتها را از «استثنا»، به «قاعده» فعالیتهای دیپلماسی فرهنگی و عمومی کشور تبدیل کرد؟
📌 برای مطالعه متن کامل اینجا کلیک کنید
💠 پی نوشت را حتما از اینجا بخوانید
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
مؤسسه بینالمللی فطرت
📚 مسجد آبی، مجموعه خاطرات و اقدامات شهید آیت الله دکتر بهشتی در مسجد امام علی(ع) مرکز اسلامی هامبورگ، محسن ذوالفقاری، نشر معارف، تابستان ۱۴۰۲.
📚 کتاب مسجد آبـی در سـه فصل مقدمات و انگیزه ها؛ اقـدامـات و خـاطـره هـا و
پرسشها و پاسخها تدوین شده است. در فصل نخست، شهید بهشتی از چرایی
و چگونگی قبول مسئولیتشان و مختصری نیز از سفر خود به هامبورگ می گویند.
📚 فصل آخر مربوط به زمانی است که به ایـران بازمیگردند و با پرسشهای مردم و
خبرنگاران و بازجویی های سـاوا ک دربـارۀ سفرشان به آلمان و قبول بار سنگین
امامت مسجد مواجه می شوند.
📚 فصل میانه، که اصلی ترین فصل کتاب است،اقدامات و خاطرههای ایشان را شامل می شود که در مدت پنج سال و دو ماه، درآنجا مشغولیت داشتهاند. اصلی ترین بخش این فصل گزارشی است از فعالیتهای مرکز اسلامی که در دوازده عنوان بیان شدهاست. ذیل هرکدام از سرفصلهای اقدامات نیز خاطره ها و پیامهایی به بیان و قلم ایشان آمده است.
✂️برشی از کتاب:
💢 پس از موافقتها اولیه برای ساخت مسجد، آیت الله بروجردی،حجتالاسلام محققی لاهیجانی را بهعنوان نمایندۀ مرجعیت و امـام مسجد،به هامبورگ اعـزام کردند. با رسیدن ایشان به هامبورگ، اقدامات اولیۀ ساخت
مسجد صورت و سرعت گرفت. نخستین و مهمترین امر، خرید زمین بود. خیلی از
زمینها به دلیل امر ویژه آیتالله بروجردی مبنی بر قرارگیری مسجد در «بهترین نقطۀ شهر»، از دستورکار خارج می شدند، تا اینکه همۀ ذهنها به قطعه زمینی در خیابان شونه
اوسزیشت۵، در همسایگی دریاچۀ زیبای آلستر معطوف شد. این زمین مزیت هایی
داشت: هم از دسترسی خوبی برخوردار بود و هم در بهترین و آبرومندانه ترین نقطۀ
شهر واقع شده بود. مراتب به اطلاع آیتالله بروجردی رسید و ایشان موافقت خود
را با پرداخت هزینۀ کامل زمین به مبلغ 250 هزار مارک (معادل پانصد هزار تومان آن
زمان) اعلام کردند.
🔸پس از حدود چهار سال از کلنگ زنی مسجد که روزنامهها آن موقع درمورد آن مطالبی با تیترهای «مشرق زمین در کنار دریاچه زیبای آلستر» یا «منظرۀ آلستر با مسجد» منتشر می کردند، درنهایت نخستین کلنگ ساختمان مسجد، در روز شنبه، نیمۀ شعبان1379ق
(برابر با 23 بهمن1338ش) بهدست آقـای محققی بر زمین زده شد و مطبوعات آلمانی گزارشهای تصویری و مستند خود را در روزنامهها و شبکههای تلویزیونی شان بازتاب دادند. متأسفانه هیئت ساختمانی مسجد به بانکهای آلمانی بدهکار شـد. فشارهای آنهـا به
جایی رسید که نزدیک بود زمین مسجد را به حراج بگذارند. علاوهبر این، روند کند اجرای ساخت مسجد و ناتمام ِ ماندن ِ ساختمان آن موجبات نارضایتی و گلایه های شهرداری هامبورگ را هم فراهم کرد. همین امر سوژۀ روزنامهها شد. پس از حدود چهار سال از کلنگ زنی مسجد که روزنامهها آن موقع در مورد آن مطالبی با تیترهای«مشرق زمین در کنار آلستر» یا «منظرۀ آلستر با مسجد» منتشر می کردند، حال تیتر تند میزدند«مسجد متروکه»!
🔹امـا ایـن وضعیت خیلی دوام نـیـاورد. خیلی زود، مــردم ایــران نگذاشتند که مسجد مایۀ آبروریزی و لکۀ ننگ برای مسلمانان شود. محمد خسروشاهی، یکی از بازرگانان ایرانی، توانست نظر مثبت نمایندگان مردم و اتاق بازرگانی تهران را جلب کند و مشارکت مردم در ساخت مسجد را فعال کند. مردم میتوانستند با پرداخت یک ریال اضافی از بابت مصرف قند و شکر وارداتـی، در ساخت مسجد هامبورگ کمک کنند. بدین ترتیب، مبلغ چهارصد هزار مارک به حساب مسجد واریز گردید و بدهی مسجد به بانکها و شرکتهای مربوطه تصفیه و دوباره و تقریباساخت وساز مسجد ازسر گرفته شد. خوشبختانه قطره قطرۀ یک ریالی های مردم وانگهی دریای مسجد امام علی(ع) در قلب اروپا شد.
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 #ببینیم
🟢 داستان خدمت بزرگی که مسلمانان به یهودیان داشتند❗️
🔻 #مناظره خیابانی یک مسلمان و یهودی (صهیونیستی)
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
👈 #نشست
🟣 الزامات و ظرفیت های تبلیغات فرهنگی و رسانهای در روسیه
⏰ پنجشنبه ۲۲ تیر، ساعت ۱۰
📎لینک نشست
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#توئیتر
🟢 مبلغ مالزیایی، دختر بیخانمان را به خانه اش (اسلام) برد😍
#اسلام
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینیم
🔰چرا عربی❓مگه این روزا همه انگلیسی بلد نیستند⁉️
🔹این کلام میتواند استدلالی برای آموزش تمام #زبان های زنده ی دنیا باشد.
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ رشد جمعیت مسلمانان در بریتانیا
✳️ Muslim Population Growth in England
#نمودار #اسلام_در_غرب
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
🟢 #دعوت_به_همکاری
🔹مجموعه توانو، فعال در حوزه تولید محتوا بانوان، پژوهشگر خانم جذب میکند:
- از بین رشتههای روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره یا مطالعات زنان+سابقه کار پژوهشی
- توانایی نوشتن مقاله و کار پژوهشی
- آشنا به زبان #انگلیسی در حد درک مطلب مقالات علمی خارجی
- به صورت پروژهای و غیرحضوری
✍️ جهت ثبت نام به آیدی زیر در تلگرام یا بله پیام بدهید:
@s_pishdar76
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
💢 عبور نسل جدید جهان عرب از اندیشه های ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهاب
مُسْلِمْنا
❇️ دیشب و در پی انتشار خبر مرگ «میلان کوندرا» هشتگ های #وداعا_یاکوندیرا و #شكرا_الكاتب_الكبير_كونديرا در توئیتر ترند (پرطرفدار) شد.
🔹 این حجم از واکنش مثبت نسبت به مرگ او برای برخی بهت آور و برای دسته ای نیز غیر قابل انتظار بود.
✍️ این رمان نویس چک، در آثارش با بن مایه های فلسفی، از شیوه اروتیک استفاده و به نقد سیاسی جوامع می پرداخت و محبوب نسل جدید جهان عرب بود. این محبوبیت تا حدی بود که آثارش با فاصله کمتر از یکسال از فرانسوی به عربی ترجمه و توسط نشر معتبر «المرکز الثقافی العربی» به مخاطبان نسل جدید می رسید.
🔸 مشهورترین رمان او «سبکی غیرقابل تحمل کائنات» بود که در این رمان در ضمن نشان دادن زندگی و دغدغه های روشنفکران به دنبال این نکته فلسفی است که راه غلطی در دنیا وجود ندارد و به نوعی باید از تفکر سنتی انحصارگرایانه عبور کرد.
✍️ پانوشت:
این نکته زیر پوست نسل جدید و جهان عرب آینده را گونه ای دیگر ترسیم می کند که زمان توجه به تفکر ابن تیمیه، ابن قیم و محمد بن عبدالوهاب گذشته و مرجعیت فکری نسل جدید عرب، کسان دیگری هستند و این نکته نباید از چشم سلفی پژوهان معاصر ایرانی پنهان بماند.
#چالش_های_جوامع_مسلمان #اسلام_روشنفکری
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
📣 فـــــراخـــوان
شنـاسـایی و بـهـرهمنــدی از زبـانآمـوختگانِ توانمــند در سخنرانی به زبانهای مختلف
(طرح شهید حجتالاسلام حسین قدوسی)
🎙 «مرکز آموزش زبان و آموزشهای تخصصی بینالملل حوزههای علمیه» با همکاری تعدادی از نهـادهای علمی، فـرهنگی، آموزشی، تبلیغی، مهارتی و بینالـمللی، نسبت به شناسایی و بهرهمندی از «زبانآموختگان و زباندانان توانمند در سخنرانی به زبانهای مختلف» اقدام مینماید.
🎯 برخی اهداف طرح:
- شناسایی زبانآموختگان حوزوی توانمند در زمینهٔ سخنرانی
- بهرهمندی از زبانآموختگان در تبلیغ رسانهای و مجازی
- تثبیت و توسعه توانمندیهای زبانی
🎁 برخی مزایا:
- قرار گرفتن در بانک اطلاعات مبلغان زباندان
- معرفی افراد توانمند به نهادهای رسانهای و تبلیغی
- پرداخت حقالزحمه در صورت پذیرش و اجرای برنامه
🗓 مهلت ثبتنام: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
📱نحوهٔ ثبتنام:
از طریق آیدی زیر در پیامرسان ایتا: @pz1414
(حتماً با اعلام شمارهٔ همراه، ذکر شود: متقاضی شرکت در طرح شهید حسین قدوسی هستم)
☎️ تماس در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر: ۳۳۱۳۲۵۰۵-۰۲۵ (در ساعات اداری)
🤝 مشارکتکنندگان در فاز اول طرح (محرّم و صفر ١٤٤٥):
- مرکز آموزش زبان و آموزشهای تخصصی بینالملل حوزههای علمیه
- بنیاد بینالمللی عاشوراء
- مجتمع آموزشهای مهارتی و کاربردی حوزههای علمیه
- واحد تبلیغ بینالملل مرکز ارتباطات و بینالملل حوزههای علمیه
- مؤسسهٔ بینالمللی فرهنگ و معارف اهلبیت(علیهم السلام)
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 اجتماع خطبا و ذاکران کنیایی در آستانه ماه محرم و آغاز برنامه های عزاداری سیدالشهداء علیه السلام
#مطالعات_فرهنگی_اجتماعی_شیعیان
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
📝دوره تخصصی تبلیغ بین الملل و روشهای تقابل و جذب مخاطب غربزده
➖همه چیز درباره مبلغ بین الملل شدن و تبلیغ بین الملل
➖روش مواجهه، تقابل صحیح و جذب و شبکه سازی مخاطب غربی و غربزده داخل و خارج
▪️▪️▪️ارائه برای اولین بار▪️▪️▪️
📌برای تهیه این دوره 42 جلسه 🎙فایل صوتی تخصصی به ادمین دوره پیام بدهید↙️
https://eitaa.com/Religiosas_AmericaLatina_Admin
📝فهرست دوره تخصصی
جلسه اول: معرفی مفاهیم تبلیغ بین الملل و صدور انقلاب
جلسه دوم: معرفی سرفصل های ترم اول
جلسه سوم: معرفی سرفصل های ترم دوم
جلسه چهارم: معرفی سرفصل های ترم سوم
جلسه پنجم: منظور ما از تبلیغ اسلام در غرب چیست بخش اول
جلسه ششم: منظور ما از تبلیغ اسلام در غرب چیست بخش دوم
جلسه هفتم: منظور از تبلیغ در غرب و تبلیغ بین الملل و خارج از کشور
جلسه هشتم: معنای موفقیت در تبلیغ در عرصه بین الملل
جلسه نهم: ضرورت تبلیغ بین الملل در بیان حضرت امام خمینی ره
جلسه دهم: ضرورت تبلیغ بین الملل در بیان مقام معظم رهبری مدظله
جلسه یازدهم: شبهات و استدلالات برای عدم حضور در غرب فرهنگی جغرافیایی
جلسه دوازدهم: چطور شبهات علیه اسلام و تبلیغ بین الملل را پاسخ بدهیم؟
جلسه سیزدهم: ضرورت تبلیغ بین الملل در قرآن و سیره رسول خدا ص
جلسه چهاردهم: شبهات ضد انقلاب مبنی بر نفی حضور بین الملل
جلسه پانزدهم: پاسخ به شبهات ضدانقلاب بر نفی حضور بین الملل از قرآن
جلسه شانزدهم: پاسخ به نفی حضور در عرصه بین الملل در بیان رهبر عزیز
جلسه هفدهم: چرا اینقدر بر تبلیغ بین الملل اصرار دارید؟
جلسه هجدهم: چه نهادهایی با چه رویکردی در تبلیغ بین الملل فعال هستند؟
جلسه نوزدهم: آیا غیر طلبه می تواند مبلغ موفق بین الملل شود؟
جلسه بیستم: روش تبلیغ در غرب، موانع تبلیغ بخش اول
جلسه بیست و یکم: روش تبلیغ در غرب، موانع تبلیغ بخش دوم
جلسه بیست و دوم: روش تبلیغ در غرب، موانع تبلیغ بخش سوم
جلسه بیست و سوم: روش تبلیغ در غرب، موانع تبلیغ بخش چهارم
جلسه بیست و چهارم: علت دشمنی با تبلیغ بین الملل
جلسه بیست و پنجم: تکنیک های تقابل دشمن با تبلیغ بین الملل
جلسه بیست و ششم: تکنیک های تقابل دشمن ایجاد اختلاف و حاشیه سازی
جلسه بیست و هفتم: تکنیک های تقابل دشمن حاشیه سازی مالی
جلسه بیست و هشتم: تکنیک های شبکه نفوذ برای مقابله با تبلیغ بین الملل
جلسه بیست و نهم: سرویس های امنیتی و ایجاد حواشی اخلاقی و پرستوها
جلسه سی ام: حاشیه های امنیتی سرویس های امنیتی خارجی برای مبلغین در غرب
جلسه سی و یکم: انواع جاسوسان بخش اول بر اساس کتاب هنرجنگ سون تزو
جلسه سی و دوم: انواع جاسوسان بخش دوم بر اساس کتاب هنرجنگ سون تزو
جلسه سی و سوم: روش مقابله و مواجهه با جاسوسان و نفوذی ها در تبلیغ بین الملل
جلسه سی و چهارم: موانع همکاری مبلغین موفق با نهادهای رسمی بخش اول
جلسه سی و پنجم: موانع همکاری مبلغین موفق با نهادهای رسمی بخش دوم
جلسه سی و ششم: بحران رها شدگی، آتش به اختیار و تک روی در عرصه فرهنگی بین الملل
جلسه سی و هفتم: چطور به خارج اعزام شویم؟
جلسه سی و هشتم: لزوم استفاده از فضای مجازی جهت تبلیغ بین الملل
جلسه سی و نهم: آیا افراد غیرطلبه می توانند برای تبلیغ بین الملل اعزام شوند؟ از چه طریقی؟
جلسه چهلم: ضعف های دستگاه دیپلماسی و انتظار از دیپلماسی انقلابی از نگاه حضرت آقا
جلسه چهل و یکم: ضعف های دستگاه دیپلماسی در دیپلماسی فرهنگی
جلسه چهل و دوم: ضعف های دستگاه دیپلماسی در دیپلماسی عمومی
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
📌برای تهیه این دوره تخصصی به ادمین دوره پیام بدهید↙️
https://eitaa.com/Religiosas_AmericaLatina_Admin
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 صحبت های دکتر کریس هیور یک محقق مسیحی درخصوص امام زمان
#انگلیسی
#اسلام
#منجی
🌸 اللهم عجل لولیک الفرج 🌸
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
🟢 برنامه محرم ۱۴۴۵/۲۰۲۳ دانشگاه نورثوسترن
🏴شیعیان، دیگر هوای نینوا دارد حسین 🏴
یازده شب از سهشنبه ۱۸ جولای تا جمعه ۲۸ جولای
⏰ برنامه به وقت شیکاگو:
۱۹:۰۰ شام
۲۰:۰۰ سخنرانی (۲۱:۰۰ به وقت شرق آمریکا-
۴:۳۰ صبح به وقت ایران)
۲۰:۴۰ نماز
۲۱:۰۰ زیارت
۲۱:۲۰ عزاداری
شب اول (سهشنبه ۱۸ جولای): «شعر و کربلا»، امینه یووان، دانشگاه شیکاگو
شب دوم (چهارشنبه ۱۹ جولای): «امام و احیای عقل»، سید امیرحسین اصغری، دانشگاه بیلور، تگزاس
شب سوم (پنجشنبه ۲۰ جولای): «چرا حسین؟» دیوید کولیج، دانشگاه جیتییو، برکلی
شب چهارم (جمعه ۲۱ جولای): «یادکرد کربلا از طریق مراقبت از همدیگر»، شیرین یوسف، دانشگاه ویسکانسین، مدیسون
شب پنجم (شنبه ۲۲ جولای): «دیدگاههای اهلسنت نسبت به یزید بن معاویه» فرهاد قدوسی، دانشگاه ایالتی وین، میشیگان
شب ششم (یکشنبه ۲۳ جولای): «پذیرا بودن نسبت به خداوند» آرمان رحمیم، دانشگاه بریتیش کلمبیا، ونکوور
شب هفتم (دوشنبه ۲۴ جولای): «سوگ و فقدان در اندیشه شیعی» جیانی ایزو، دانشگاه آریزونا
شب هشتم (سهشنبه ۲۵ جولای): «تأملی در حقیقت نماز» هاشم مروارید، دانشگاه ایلینوی در شیکاگو
شب تاسوعا (چهارشنبه ۲۶ جولای): «عباس سقا» کریستوفر کلوهسی، موسسه کاتولیک مطالعات عربی و اسلامی، رم
شب عاشورا (پنجشنبه ۲۷ جولای): «امام و بیتالله» حیدر داودی، دانشگاه نورثوسترن
شام غریبان (جمعه ۲۸ جولای): «تربت امام حسین»، زینب وصال، دانشگاه جیتییو، برکلی
عزاداری توسط سعید اشرفینیا، مهدی حمزهای، و مصطفی یگانه
لینک شرکت در برنامه آنلاین:
https://northwestern.zoom.us/j/947854860
مکان برنامه حضوری:
Google Maps
Northwestern University,
2122 Sheridan Road, TGS Commons, Room 140, Evanston, Illinois 60201
🌐 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute