ادامه پاسخ👇👇
👈به تعبيرى ديگر: كسى كه در جنگ با يزيد كشته مىشد، خونش، به دليل وضعيت خرابى كه يزيد داشت، پامال نمىشد. امام حسين عليهالسلام به همين دليل قيام كرد. وضع دوران يزيد به گونهاى بود كه قيام، تنها انتخاب ممكن به نظر مىرسيد. اين، بهخلاف دوران امام حسن عليهالسلام بود كه دو انتخاب "شهيد شدن " و "زنده ماند " وجود داشت و زنده ماندن، ثواب و اثر و زحمتش بيش از كشته شدن بود.
لذا انتخاب سخت تر را امام حسن (ع) کردند . اما در زمان امام حسين عليهالسلام، وضع بدان گونه نبود. يك انتخاب بيشتر وجود نداشت. زنده ماندن معنى نداشت؛ قيام نكردن معنى نداشت و لذا بايستى قيام مىكرد. حال اگر در اثر آن قيام به #حكومت مىرسيد، رسيده بود. كشته هم مىشد، شده بود. بايستى راه را نشان مىداد و پرچم را بر سر راه مىكوبيد تا معلوم باشد وقتى كه وضعيت چنان است، حركت بايد چنين باشد.
۷۵/۳/۲۰
✅امام حسن (ع) و امام حسين فرقي با هم ندارند
اگر در زمان معاويه، امام حسين مىخواست قيام كند، پيام او دفن مىشد. اين به خاطر وضع حكومت در زمان #معاويه است. #سياستها به گونهاى بود كه مردم نمىتوانستند حقانيت سخن حق را بشنوند. لذا همين بزرگوار، ده سال در زمان #خلافت معاويه، امام بود، ولى چيزى نگفت؛ كارى، اقدامى و قيامى نكرد؛ چون موقعيت آنجا مناسب نبود.
قبلش هم امام حسن عليهالسلام بود. ايشان هم #قيام نكرد؛ چون موقعيت مناسب نبود. نه اينكه امام حسين و امام حسن، اهل اين كار نبودند. امام حسن و امام حسين، فرقى ندارند. امام حسين و امام سجاد، فرقى ندارند. امام حسين و امام على النقى و امام حسن عسكرى عليهمالسلام فرقى ندارند. البته وقتى كه اين بزرگوار، اين مجاهدت را كرده است، مقامش بالاتر از كسانى است كه نكردند؛ اما اينها از لحاظ مقام امامت يكسانند. براى هر يك از آن بزرگواران هم كه پيش مىآمد، همين كار را مىكردند و به همين مقام مىرسيدند.
دربارهى #امام_حسن، ذهنها و فكرها بايد حرف نو بگويند
مردم ما از #صلح امام حسن چيز زيادى نمىدانند؛ فقط چند تا كلمهى شعارى مىدانند؛ درحالىكه دربارهى اين صلح كتاب نوشته شده و بحث و تحليل شده است. من خودم چندين سال قبل از اين، كتابى از شيخ راضى آل ياسين - از بزرگان علماى عراق - ترجمه كردم. ترجمهى اين كتاب در سال 1348 منتشر شده است؛ الان بايد محتواى آن كهنه باشد. دربارهى امام حسن، ذهنها و فكرها بايد حرف نو بگويند؛ اما همانها هم گفته نمىشود؛ اينها مايهى تأسف است!
۷۴/۳/۱۹
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل نمایید
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخ کوبنده نجاح محمد علی (تحلیلگر جهان عرب)به مجری دروغ پرداز شبکه/ من و تو/ درباره استفاده جنسی از زنان ایرانی توسط زائرین عراقی
@Forqancybery
🔴 باسلام.
بدلیل نزدیکی به ایام عزاداری ماه محرم و شروع همجمه دشمنان به اعتقادات دینی مردم و شبهه افکنی درخصوص اهداف قیام سیدالشهدا (ع) و وقایع عاشورا و سوگواری برای حضرت اباعبدالله (ع) ، برآن شدیم که در حد توان ، در روزهای آینده بیشتر به این موضوعات بپردازیم .
باشد که همه ما در زیر سایه لطف این خاندان مطهر قرار بگیریم.
@Forqancybery
#کانال_فرقان_سایبری
🔴🔴شبهه:
انکار وجود حضرت رقیه توسط علمای بزرگ تاریخ
شهید مطهری در حماسه حسینی داستان حضرت رقیه و وجود او را از تحریفات عاشورا دانسته است و در یادداشتهای خود نوشته است:
از طفل امام حسین به نام رقیه که در شام مرده و بعد برایش ضریح ساخته اند اخیراً به هم بافته اند. (یادداشتها ج 2 ص 80)
ایشان در حماسه حسینی نیز در بیان تحریفات عاشورا می نویسند:
داستان طفلی از ابی عبدالله که در شام از دنیا رفت و بهانه پدر می گرفت و سر پدر را آوردند و همان جا وفات کرد. ( حماسه حسینی، شهید مطهری، ج 2 ص 585 و 586)و...
.
.
.
.
.
.
لینک کامل شبهه👈 http://yon.ir/Ewg2
🔵موضوع: #اعتقادی #حضرت_رقیه #نظر_علمای_بزرگ #شهید_مطهری
🔵🔵پاسخ شبهه:
⚫️ السلام علیک یا رقیه بنت الحسین ⚫️
✳️ دشمنان اسلام، در طول تاریخ با تمام توان در مقابل حقایق ایستاده اند.
🔸توسل به دروغ ، مهمترین اسلحه ی دشمنان برای ایجاد انحراف و متزلزل کردن عقاید مومنین است، با افزایش آگاهی خود ، سپری در مقابل این اسلحه ایجاد کنیم.
✳️ برای اثبات وجود مبارک حضرت #رقیه (س) آنچنان اسناد و منابع معتبر وموثق وجود دارد که حتی جای هیچ شک وجود ندارد.
✅اکنون موارد ذکر شده در شبهه و دروغهای آشکار درآن را بررسی می کنیم.
🔸ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﺣﻤﺎﺳﯽ #ﺣﺴﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺘﻦ ﺷﺒﻬﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻗﯿﻪ ﺭﺍ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﺩﺍﺷﺖﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺷﻬﯿﺪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻓﯿﺶﻫﺎﯼ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﻗﺼﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﻭ ﻗﻄﻌﯽ ﺑﺮﺳﻨﺪ. ﭼﻨﺎﻧﮑﻪ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻭ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﺮﺳﻮﻡ ﺍﺳﺖ. ﻭﻟﯽ ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﻧﺎﺷﺮ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺁﺛﺎﺭ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺪﻣﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﻧﯿﺰ ﺗﺬﮐﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﯾﺎﺩﺩﺍﺷﺖﻫﺎﯼ ﺧﺎﻡ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ، ﺑﻪ ﭼﺎﭖ ﺭﺳﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺘﺎﻭﯾﺰﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﮐﻢ ﺍﻃﻼﻉ ﻭ ﺑﻌﻀﺎً ﻣﻌﺎﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
درصورتی که استاد ، نظرشان براین بوده که دراین خصوص باید تحقیقات بیشتری شود (که متاسفانه با شهادتش فرصت تحقیق نشد). ایشان به هیچ وجه نعوذبالله منکر وجود ایشان نبودند.
http://url.faranama.co/2NWxt
🔸ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﮐﺘﺎﺏ ﺣﻤﺎﺳﻪ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ ﺩﺍﺭﺍﯼ ۳۰۸ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﭼﻨﯿﻦ ﻣﻄﻠﺒﯽ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺁﻥ ﯾﺎﻓﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
http://url.faranama.co/w5PDa
🔸در شبهه نوشته شده که درهیچ یک از #مقاتل و منابع در ذکر نام دختران امام حسین ع ، #دختری به نام رقیه یاد نشده وبرای اولین بار ازقرن هفتم نام وی وارد کتایها شده.
✳️قطعا نویسنده، علاوه بر مغرض بودن ، بی سواد هم بوده.
به گوشه ای از ده ها منبع کهن معتبر قرون ابتدایی اسلام، اشاره ای میکنیم که نام حضرت رقیه (س) با ذکر ماجرای مصیبتشان درشام درآنها مشاهده میشود.
⬅️ مقتل ابومخنف (متوفی ۱۵۸ ه ق)ازاصحاب امام صادق ع
⬅️محمدبن عمر واقدی (م۲۰۷)
⬅️محمدبن جریرطبری(م۳۱۰)
⬅️ابن قتیبه در «الامامة والسیاسة» (م۳۲۳)
⬅️ابن عبدربه در «العقدالفرید» (م۳۲۸)
⬅️تاریخ علی بن حسین مسعودی(م۳۴۵)
⬅️شیخ مفید در «الارشاد» ونیز در « النصرة فی حرب البصرة» (م۴۱۳)
⬅️علامه شهرستانی در« الملل والنحل»(م۵۴۸)
⬅️خوارزمی در«مقتل الحسین»(م۵۶۸)
⬅️ابن عساکر در«تاریخ دمشق» (م ۵۷۱)
✅..... وده ها سند معتبر کهن دیگر از متقدمین که مجال ذکر آن نیست.
مرحوم شیخ علی فلسفی در کتاب« حضرت رقیه س» می نویسند که نام مبارک ایشان در ۲۰ سند معتبر با نام «رقیه » ذکر شده.
✳️نویسنده آن چنان ناآگاه و بی سواد است که حتی #لهوف نخوانده.
وبه دروغ میگوید که نه این موضوع در لهوف است ونه درارشاد شیخ مفید. نه اعیان الشیعه خوانده و نه کتابهای شیخ عباسی قمی را.
🔸برخلاف ادعای نویسنده، نام مبارک حضرت رقیه س چندین بار در مقتل لهوف سیدابن طاوس ۶۶۴ (که از معتبرترین مقتل هاست)ذکر شده و برزبان امام حسین ع جاری شده است.
لهوف ص ۱۴۱
🔸ﮐﺘﺎﺏ ﻟﺒﺎﺏ ﺍﻻﻧﺴﺎﺏ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﯼ ﻋﻼﻣﻪ ﺑﯿﻬﻘﯽ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﯿﻌﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 565 ﻭﻓﺎﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
👈 ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺮﻋﺸﯽ ﻣﻘﺪﻣﻪ ﯼ ﻣﻔﺼﻠﯽ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﻋﻈﻤﺖ ﻋﻼﻣﻪ ﺑﯿﻬﻘﯽ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻭ ﺷﺶ ﮐﺘﺎﺏ ﺗﺄﻟﯿﻒ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ(ﻉ) ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻫﺎﯼ ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﺳﮑﯿﻨﻪ ﻭ ﺭﻗﯿﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻫﯿﭻ ﺍﺑﻬﺎﻣﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ. ﻣﻮﺭﺩ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
✳️در سایر منابع معتبر، فقط نام مبارک ایشان ذکر نشده ولی ماجرای شهادت ایشان نقل شده.
❇️ همانند👇👇
🔸ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ 179 ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﻬﺎﺋﯽ ﺗﺄﻟﯿﻒ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﺍﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﻃﺒﺮﯼ ﻧﯿﺰ ﮐﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﻫﻔﺘﺼﺪ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺑﻮﺩﻩ ، ﺁﻣﺪﻩ ﮐﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﺳﯿﺮﯼ ﻗﺼﻪ ﯼ ﮐﺮﺑﻼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﻣﺨﻔﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﺗﺎ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﺑﻪ ﺷﺎﻡ، ﺷﺒﯽ دختربچه ای ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪ ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﭘﺪﺭ ﻣﻦ ﺣﺴﯿﻦ (ﻉ) ﮐﺠﺎ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪﻡ. ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺟﻤﻠﮕﯽ ﺑﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺪ.
ادامه پاسخ👇👇
ادامه پاسخ👇👇
ﯾﺰﯾﺪ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪ ﻭ ﺑﺎﻗﯽ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
🔸 علی بن عیسی اربلی در «کشف الغمه» (۶۸۷ ه ق)
🔸ﺍﺯ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻗﯿﻪ (ﺱ) ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺳﻨﺪ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ. ﻫﻤﯿﻦ ﺳﻨﺪ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺣﺮﻡ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﯽ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻗﻠﺒﺶ ﻣﯽ ﺷﮑﻨﺪ ﻭ ﺍﺷﮏ ﺍﻭ ﺟﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.
🔸علامه ی سیدمحسن امین در «اعیان الشیعه» قصیده ای از «سیف بن عمیره» که از صحابه ی امام صادق ع و امام کاظم ع واز راویان برجسته و مشهور جهان تشیع است نقل کرده است که ماجرای مصیبت حضرت رقیه درشام را با ذکر نام وی «رقیه» مکتوب کرده اند.
🔸مرحوم شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان ، نیز در نفس المهموم و منتهی الآمال ، ماجرای شام را برای حضرت رقیه نقل کرده اند وبرای ابراز ارادت به محضر ایشان ، سال ۱۳۵۸ ه ق به زیارت حرم ایشان مشرف شدند.
✳️حتی بزرگان اهل سنت نیز در منابع خود ، وجود این بانوی بزرگوار را تایید میکنند.
🔸ﻋﺒﺪﺍﻟﻮﻫﺎﺏ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﺷﺎﻓﻌﻰ ﻣﺼﺮﻯ (ﻣﺘﻮﻓﻰ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۹۷۲ ﻫـ) ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺑﺶ «ﺍﻟﻤﻨﻦ: ﺑﺎﺏ ﺩﻫﻢ» ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺮﻗﺪ ﺭﻗﯿﻪ(ﻋﻠﯿﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﭼﻨﯿﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ: ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ، ﺑﻘﻌﻪ ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﻣﺸﻖ ﮐﻪ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﺁﻝ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺁﻟﻪ) ﻭ ﺭﻗﯿﻪ ﺷﻬﯿﺪﻩ، ﺩﺧﺘﺮ ﺣﺴﯿﻦ(ﻋﻠﯿﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺷﺮﻑ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
🔸ﻋﻼﻣﻪ ﺷﯿﺦ ﺣﺎﻓﻆ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺍﻟﻘﻨﺪﻭﺭﻯ ﺍﻟﺤﻨﻔﻰ (ﻣﺘﻮﻓﻰ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۲۹۴ ﻫـ) ﻧﺎﻡ ﺭﻗﯿﻪ(ﻋﻠﯿﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﺑﺎﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ(ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺩﻩ: (ﭘﺲ ﻧﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﺍﻯ ﺍﻡ ﮐﻠﺜﻮﻡ، ﻭ ﺍﻯ ﺳﮑﯿﻨﻪ، ﻭ ﺍﻯ ﺭﻗﯿﻪ ،ﻭ ﺍﻯ ﻋﺎﺗﮑﻪ، ﻭ ﺍﻯ ﺯﯾﻨﺐ، ﻭ ﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻣﻦ ﺩﺭﻭﺩ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺩ.)
🔸ﻋﻼﻣﻪ ﺣﺎﺋﺮﻯ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﻌﺎﻟﻰ ﺍﻟﺴﺒﻄﯿﻦ ﻣﻰ ﻧﻮﯾﺴﺪ:
ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ(ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ: ﺳﮑﯿﻨﻪ، ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺻﻐﺮﻯ، ﻓﺎﻃﻤﻪ ﮐﺒﺮﻯ ﻭ ﺭﻗﯿّﻪ ﻋﻠﯿﻬﻦّ ﺍﻟﺴّﻼﻡ.
✳️دراین شبهه و برخی نوشته ی مغرضین ، نام برخی از علما به میان آمده است که ادعا شده وجود مبارک حضرت رقیه را انکار میکنند.
🔸اولا ، تعداد این اشخاص کمتراز انگشتان یک دست است.
ثانیا؛هیچ کدام ازاین #علما درهیچ سندی منکر وجود ایشان نشده اند بلکه یا تشکیک کرده اند و خودرا نیازمند تحقیق بیشتر دیده اند و یا فقط در نام ایشان شک دارند.
دراین خصوص استاد فرزانه ، فاطمی نیا میفرمایند (بااین مضمون) : اصلا گیریم اسم ایشان رقیه نیست ، ما میگوییم «دردانه ی حسین »
🔸ثالثا؛ اکثریت غالب #مراجع معظم تقلید و علمای بزرگ و محققان ، با قاطعیت تمام وجود مبارک ایشان را بعنوان دردانه ی امام حسین تایید میکنند.
همچون: آیات عظام
سیستانی- وحید خراسانی-جوادی آملی-مکارم شیرازی- نوری همدانی -میرزاشیخ جواد تبریزی- علوی گرگانی- مظاهری - استاد فاطمی نیا و.....
✅مطلب آخر این که ؛
طبق اسناد، اسم مبارک همه پسران بزرگوار امام حسین ع ، « علی» و همه ی دختران «فاطمه» بود.
لذا اگر هم احیانا تناقضاتی در برخی متون است ، بخاطر تشابه اسمی آنها بوده .
لذا این نامهایی مثل سکینه وزینب و رقیه که برای دختران حضرت ذکرشده، نامهای دوم آنها بوده است.
💠💠سلام خدا بر دختری که درخرابه ی شام ، با پرکشیدنش ، پرچمی شد برای مقابله با ظلم.💠💠
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل نمایید.
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
🌸
#کانال_فرقان_سایبری
🔴🔴شبهه:
حرمله در کربلا
یکی دیگر از داستانهای کربلا موضوع تیراندازی شخصی بنام حرمله بن کاهل اسدی که به طفل شش ماهه امام حسین است
آنچه از مقتل خوانی ها بدست آمده تا قبل از ظهور قاجاریه چنین داستانی وجود نداشته تنها در دوره ناصری هست که این داستان دست مایه روضه خوانها شده برای معروفیت شخص روضه خوان وچون وجود طفل خردسال شیرخواری در داستان میباشد رقت قلب بیشتری بر می انگیزاند وگریه سوز ناکی خروجی انست
امروزه که تیرو کمان ها با درجه علمی ساخته میشوند ودرآن فشار جو ووزش باد در آن لحاظ میشود بهترین مسافتی که یک تیرانداز المپیکی میتواند درست به هدف بزند کمی بیش از سی قدم میباشد
حال در نظر بگیرد اردوی عمر سعد وخیمه های امام حسین حداقل ۳۰۰ قدم بوده(کمتر ازاین دولشکر باهم ادغام میشوند ودوست ودشمن معلوم نمیشه)
چکونه است که یک کمان دست ساز یه بدوی این فاصله را درست روی هدف بزند مضافا براینکه مگر کودک شش ماهه ارتفاع گردن دارد که تیر زهر الود روی گردنش بنشیند
ایا کسی که اینگونه تبحر دارد نمی تواند برای خودشیرینی به حکومت وقت تیر را وسط سر پدر.
عزا دار روی سخن باشماست که بدون تفکر فقط گر یه سر میدهی بدون آنکه بیندیشی روضه خوان چه میگوید
آیا حسین اینهمه راه آمده که دین جدش را برپا داردواز سر استیصال تقاضای آب برای طفل شیر خواری که اصلا به آب احتیاج نداره بنماید آیا سرور آزادگان اینقدر در نزد شیعیانش کوچک شده وتو فقط گریه سر میدهی
عزا دار اطرافت را به دقت بنگر حرمله هایی میببنی که روی اون حرمله را سفید کرده اند
🔵موضوع: #اعتقادی #کربلا #علی_اصغر #حرمله #کمان
🔵 🔵پاسخ شبهه:
💠« السلام علی الطفل رضیع شهید»💠
✳️دشمن هرچه بیشتر بر ضدیت خود با واقعه ی #عاشورا می افزاید، نادانی وجهالت خودرا بیشتر نمایان میکند.
🔸نویسنده ی شبهه، علاوه بر مغرض بودن، درنهایت بی سوادی نیز است.
🔸درتمامی مقاتل ، چه متقدمین وچه متاخرین، و در همه ی کتب تاریخی مربوط به واقعه ی عاشورا ، ماجرای شهادت نوزاد #شیرخواره ی امام حسین (ع) توسط حرمله در روزعاشورا ثبت شده است.
به چندمورد از ده ها سند اشاره میکنیم:
🔸ابومخنف در «فصوص» (۱۵۸ ق)
🔸محمدبن سعد در«ترحمة الحسین و مقتله»(۲۳۰ه ق)
🔸ابن اعثم کوفی در«الفتوح» قرن سوم
🔸 ابن ابی الثبلع در «تاریخ اهل بیت»قرن سوم
🔸محمدبن جریر طبری در «دلائل الامامة»(۳۱۰ق)
🔸تاریخ خوارزمی(۵۶۸ق)
🔸إربلی در «کشف الغمة»قرن هفتم
🔸شیخ مفید در «ارشاد» (۴۱۳ق)
🔸زیارت ناحیه مقدسه
🔸تاریخ یعقوبی (۲۹۲ق)
🔸سیدبن طاوس در «لهوف»
🔸علامه مجلسی در «بحارالانوار»
🔸شیخ عباس قمی در «نفس المهموم»
وده ها سند معتبر از قرون ابتدایی اسلام تا کنون.
👈در برخی منابع بانام «علی» ودر برخی با نام «عبدالله» ذکر شده. اما آنچه مهم است ، این است که در همه ی منابع ، بر #طفلی شیر خواره که در آغوش امام حسین (ع) توسط تیر حرمله به شهادت رسیده تاکید شده است.
✅بنابراین ، این گفته که این ماجرا از زمان قاجاریه وارد روضه ها ومداحی ها شده ، ادعایی مضحک واز روی عناد یا بی سوادی وکم اطلاعی است.
✳️نویسنده، قطعا نه #کربلا رفته و نه موقعیت جغرافیایی میدان جنگ درکربلا را بررسی کرده.
اگر اسناد تاریخی ونیز موقعیت جفرافیایی میدان نبرد در کربلا را بررسی کنیم ، فاصله ی بین محل شهادت امام حسین (ع) تا نهر علقمه (و محل شهادت حضرت عباس ع هم کنار آن واقع است) که پشت سر لشکر عمر سعد قرار دارد،
حدود ۳۵۰ متر است.
✅بنابراین معلوم میشود که فاصله ی جلوداران لشکر دشمن با جلوداران لشکر امام ، و خیمه گاه و تل زینبه حدود چند ده متر است و در محاصره ی کامل دشمن بودند.
🔸از طرفی نویسنده ادعا کرده بهترین تیر تا ۳۰ قدم برد دارد.
لااقل ای کاش کمی بیشتر بررسی میکردند:
هر چقدر پونداژ کمان بیشتر باشد برد مفید تیر نیز بیشتر است، کمانهای با پونداژ بالای۴۰، برد مفید تیرشان بیشتر از ۹۰ متراست (یعنی حدود۱۸۰قدم) ، هرچه قدر تیرانداز قوی و بلند قد باشد از #کمان با پونداژ بالا استفاده میکند.
اعراب در شمشیرزنی و تیراندازی و اسب سواری مهارت خاصی داشتند و قطعا #حرمله که هم از پهلوانان بود وهم #کماندار ماهر ، صاحب کمان قدرتمندی بوده است.
✅بنابراین با این توصیفات و برآوردهای منطقی ، امکان شهادت حضرت علی اصغر (ع) باتیر حرمله بسیار معقول است.
✳️ امام حسین (ع) از روی استیصال این کار را انجام ندادند ، بلکه حضرت #علی_اصغر (ع) در لحظات آخر جنگ ، بهترین وبرترین پرچم و علم حقانیت بودند که حضرت میتوانست در مقابل دشمن بلند کند.
ادامه پاسخ👇👇
ادامه پاسخ👇👇
👈هم برای اتمام حجت نهایی با لشکر دشمن ، هم برای نشان دادن نهایت قصاوت لشکر #عمرسعد که حتی از طفلی شیر خواره هم آب را دریغ میکنند، هم برای نشان دادن اوج مظلومیت خاندان پیامبر(ص).
که این حرکت امام ، لشکر دشمن را متزلزل کرد و بهم ریخت که حتی باعث شد عده ای از جنگ امتناع کنند و حتی به بیابان بگریزند ، که عمرسعد برای جلوگیری از این تزلزل در لشکرش ، که دلیلش همان امام و طفل شیرخوارش بود ، آنان را مورد هدف تیر قرار داد.
✅بنابراین عمرسعد برای سرنگون کردن این علم، دستور داد تا پدر و پسر را هدف تیر قرار دهند که حرمله از تیری برنده تر که برای زدن جنگویان قوی هیکل استفاده میشد (معروف به تیر سه شعبه)، برای این کار استفاده کرد ، که برخورد این تیر به #طفل موجب شد سرش جداشود و دربرخی منابع گفته شده که حتی این تیر بعد از قطع سر طفل، در بازوی امام نیز فرو رفت.
✅بنابراین؛ ادعای نویسنده مضحک است ، یعنی تیرانداز ، اصلا گلوی طفل را نشانه نرفته بود بلکه در کل ، امام و طفل را نشانه رفته بود که به طفل بر خورد کرد و سرش را جداکرد.
🔶🔸 اندکی مطالعه ی تاریخ بدور از غرض ورزی ، راهگشا و روشنگر خواهد بود🔸🔶
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل فرمایید
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
🌸
🔴 بارها گفته شده است که مشکل اصلی کشور ، مجلس شورای بی کفایت و نمایندگان بی لیاقت است
🔺 عملکرد نمایندگان در چند روز اخیر ،تنها گوشه ای از بازدهی مجلس را نشان میدهد👆
🔹چرا مردم از یک سوراخ چندبار گزیده میشوند ؟ چرا انتخاب لیبرالها را بارها تکرار میکنند و هردفعه هم ضربه میخورند اما عبرت نمیگیرند؟
@Forqancybery
#خارج_بدون_روتوش
🔴 هزاران زن کره ای در اعتراض به جاسازی دوربین های مخفی در سرویس های بهداشتی به خیابانها ریختند/ ۸هزار پلیس هم مامور پیدا کردن این دوربین ها شدند
🔹حالا تو ایران هم عده ای هستند که باور دارند اگر #آزادی_جنسی در جامعه باشه ، چشم و دل مردم سیر میشود
اما واقعیتها چیز دیگری میگوید
@Forqancybery
#کانال_فرقان_سایبری
🔶دیدگاه ها وتفاسیر درخصوص قيام امام حسين (ع)
👈 اين را سه جور ميتوان تفسير كرد:
🔹 يكي اينكه بگوييم قيام امام حسين يك قيام عادي و معمولي بود و العياذ بالله براي هدف شخصي و منفعت شخصي بود. اين تفسيری است كه نه يك نفر مسلمان به آن راضي ميشود و نه واقعيات تاريخ و مسلمات تاريخ آنرا تصديق ميكند.
🔹 تفسير دوم همان است كه در ذهن بسياري از عوام الناس وارد شده كه امام حسين كشته شد و شهيد شد براي اينكه گناه امت بخشيده شود. شهادت آن حضرت به عنوان كفاره گناهان امت واقع شد، نظير همان عقيده اي كه مسيحيان درباره حضرت مسيح پيدا كردند كه عيسي به دار رفت براي اينكه فداي گناهان امت بشود. امام حسين شهيد شد كه اثر گناهان را در قيامت خنثي كند و به مردم از اين جهت آزادي بدهد. 👈در حقيقت مطابق اين عقيده بايد گفت امام حسين عليه السلام ديد كه يزيدها و ابن زيادها و شمر و سنانها هستند اما عده شان كم است، خواست كاري بكند كه بر عده اينها افزوده شود، خواست مكتبي بسازد كه از اينها بعدا زيادتر پيدا شوند، مكتب يزيد سازي و ابن زياد سازي كرد، اين طرز فكر و اين طرز تفسير بسيار خطرناك است، براي بي اثر كردن و از بين بردن حكمت دستورهايي كه براي عزاداري امام حسين رسيده هيچ به اندازه اين طرز فكر و اين طرز تفسير مؤثر نيست. باور كنيد كه يكي از علل (گفتم يكي از علل چون ديگر هم در كار هست كه جنبه قومي و نژادي دارد) كه ما مردم ايران را اين مقدار در عمل لاقيد و لا ابالي كرده اين است كه فلسفه قيام امام حسين براي ما كج تفسير شده، طوري تفسير كرده اند كه نتيجه اش همين است كه ميبينيم. به قول جناب زيد بن علي بن الحسين درباره مرجئه (مرجئه طايفه اي بودند كه معتقد بودند ايمان اعتقاد كافي است، عمل در سعادت انسان تأثير ندارد؛ اگر عقيده درست باشد خداوند از عمل هر اندازه بد باشد ميگذرد) هؤلاء اطمعوا الفساق في عفو الله؛ يعني اينها كاري كردند كه فساق در فسق خود به طمع عفو خدا جوي شدند. اين عقيده مرجئه بود در آن وقت. و در آن وقت عقيده شيعه در مقطع مقابل عقيده مرجئه بود، اما امروز شيعه همان را ميگويد كه در قديم مرجئه ميگفتند. عقيده شيعه همان بود كه نص قرآن است: الذين آمنوا و عملوا الصالحات هم ايمان لازم است و هم عمل صالح.
🔷تفسير سوم اين است كه اوضاع و احوالي در جهان اسلام پيش آمده بود و به جايي رسيده بود كه امام حسين عليه السلام وظيفه خودش را اين ميدانست كه بايد قيام كند، حفظ اسلام را در قيام خود ميدانست. قيام او قيام در راه حق و حقيقت بود. اختلاف و نزاع او با خليفه وقت بر سر اين نبود كه تو نباشي و من باشم، آن كاري كه تو ميكني نكن بگذار من بكنم؛ اختلافي بود اصولي و اساسي. اگر كس ديگري هم به جاي يزيد و همان روش و كارها را ميداشت باز امام حسين قيام ميكرد، خواه اينكه با شخص امام حسين خوشرفتاري ميكرد يا بد رفتاري. يزيد و اعوان و انصارش هم اگر امام حسين متعرض كارهاي آنها نمي شد و روي كارهاي آنها صحه ميگذاشت حاضر بودند همه جور مساعدت را با امام حسين بكنند، هر جا را ميخواست به او ميدادند، اگر ميگفت حكومت حجاز و يمن را به من بدهيد، حكومت عراق را به من بدهيد، حكومت خراسان را به من بدهيد، ميدادند؛ اگر اختيار مطلق هم در حكومتها ميخواست و ميگفت به اختيار خودم هر چه پول وصول شد و دلم خواست بفرستم ميفرستم و هر چه دلم ميخواست خرج ميكنم كسي متعرض من نشود، باز آنها حاضر بودند. جنگ حسين، جنگ مسلكي و عقيده اي بود، پاي عقيده در كار بود، جنگ حق و باطل بود. در جنگ حق و باطل ديگر حسين از آن جهت كه شخص معين است تأثير ندارد. خود امام حسين با دو كلمه مطلب را تمام كرد:
👈در يكي از خطبههاي بين راه به اصحاب خودش ميفرمايد (ظاهرا در وقتي است كه حر و اصحابش رسيده بودند و بنابراين همه را مخاطب قرار داد): الا ترون ان الحق لا يعمل به، والباطل لا ينتاهي عنه ليرغب المؤمن في لقاء الله محقا؛ (۱) آيا نمي بينيد كه به حق رفتار نمي شود و از باطل جلوگيري نمي شود، پس مؤمن در يك چنين اوضاعي بايد تن بدهد به شهادت در راه خدا. نفرمود ليرغب الامام وظيفه امام اين است در اين موقع آماده شهادت شود. نفرمود ليرغب المؤمن وظيفه هر مومني در يك چنين اوضاعي و احوالي اين است كه مرگ را بر زندگي ترجيح دهد. يك مسلمان از آن جهت كه مسلمان است هر وقت كه قيام كند و آماده رفتار نمي شود و جلو باطل گرفته نمي شود و وظيفه اش اين است كه قيام كند و آماده شهادت گردد. (۲)
(۱) تحف العقول، ص ۲۴۵.
(۲) ده گفتار، ص ۲۴۷.
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل نمایید.
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سکولاریسم
🔴 یکی از بزرگان حوزه گفته اند :
منبری های محرم مسائل سیاسی را با مباحث منبر مخلوط نکنند...
🔹امام خامنه ای : هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقهمند به امام حسین است، یعنی علاقهمند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است....
@Forqancybery
فرقان سایبری
#فتنه_در_بصره 🔴 برادران عراقی بدانند ، هر ندایی که بوی تفرقه بدهد قطعا از گلوی دشمن است 🔺 گاهی تفرق
🔴 #انگلیس کینهها را فراموش نمیکند ولی صبر زیادی برای انتقام دارد
🔺برای یافتن دلیل حمله به #کنسولگری ایران در #بصره فقط کافیست به گزارشهای چند وقت پیش خبرنگار BBC از آنجا رجوع شود!
#فتنه_در_بصره
@Forqancybery
🔴 شرفِ زنانِ عراقی را سوژه خبرسازیهایتان نکنید ای شرففروشان!
🔺همچنان که دوسال پیش عراقیهای بیدار، به تهمتِ بوقهای نفتیِ سعودی، که گفته بودند هدفِ مردانِ ایرانی از حضور در پیادهرویِ اربعین، ارتباط با بانوان عراقی است! پاسخ قاطع دادند ، اکنون نیز در مقابل فتنه گری مزدوران اجانب ، خواهند ایستاد
@Forqancybery
#کانال_فرقان_سایبری
🔴🔴سوال:
اینکه ما لباس مشکی میپوشیم درمراسمات عزا ، آیا ریشه مذهبی داره؟اصلا ازکجابه دین اضافه شده که لباس مشکی نماد عزا وماتمه؟؟
🔵پاسخ به سوال:
✳️اوّلاً؛
#سیاهپوشى برای عزا ، سنت منطقى بشر در طول تاریخ بوده و در ایران باستان، یونان و اعراب رواج داشته است.
🔸شواهد تاریخى و ادبى نشان مىدهد رنگ #سیاه از دیر باز در میان بسیارى از #ملل و اقوام نشان عزا و اندوه بوده است. این امر به ایران یا دوران اسلام اختصاص ندارد و اعراب پیش از اسلام، ایرانیان و یونانیان باستان در عزا جامه سیاه یا کبود مىپوشیدند.(1)
✳️دوم، سیاهپوشى بر #مصائب_اهل_بیت(ع) تداوم سیره انسانى است.
🔸گزارشهاى مستند تاریخى حکایتگر این حقیقت است که پیامبر و ائمه اطهار(ع) بر این سنت منطقى و رسم طبیعى مُهر تأیید گذاشته، در #عزاى عزیزانشان سیاه پوشیده اند. به روایت ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه، امام حسن(ع) در سوگ امیرمؤمنان على(ع) #جامه_سیاه پوشید و با همین جامه براى مردم خطبه خواند.(2)
✳️براساس حدیثى که اکثر محدثان نقل کرده اند، زنان بنى هاشم در #سوگ_اباعبدالله الحسین(ع) جامه سیاه پوشیدند(3).
از این حدیث شریف ـ که مورد اعتماد و حجّت بوده و شخصیّتهایی از مشاهیر و ثقات اهل بیت آن را روایت نموده اند ـ استفاده میشود:
1ـ پوشیدن لباس سیاه در ماتم و عزا از #صدر_اسلام مرسوم بوده، بانوان بنیهاشم در ماتم حضرت سیّد الشّهدا(ع) لباس سیاه پوشیدند.
2ـ تشویق و ترغیب امام(ع) از این عمل، دلیل بر رجحان و مطلوبیت آن است؛ و فهمیده میشود که ادامه آن جهت فراموش نشدن این واقعة بسیار بزرگ تاریخی و بزرگداشت قیام #سیّد_الشّهدا مستحب است.
مرحوم کلینى نقل مىکند که سلیمان بن راشد از پدرش نقل کرد: امام سجاد(ع) را دیدم که جبّه اى جلو باز و سیاه رنگ و طیلسانى کبود رنگ پوشیده بود.(4)
برخی نوشته اند که دختر "ام سلمه" و زنان انصار در عزای "حمزه" و شهیدان اُحد لباس سیاه پوشیدند و "اسما بنت عمیس" نیز در عزای "جعفر طیار" سیاه پوشید.(5)
🔴منابع:
1- تمدن اسلامى در قرن چهارم هجرى، آداممتز، ترجمه علىرضا ذکاوتى قراگزلو، ج2،ص127؛ سیاهپوشى در سوگ ائمه نور، 53-93.
2- ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، ج 16، ص 22
3- بحارالانوار، ج 45، ص 188؛ وسائل الشیعه، ج 2، ص 890.
4-وسائل الشیعه، ج 3، ص 361.
5- حسین رجبی، پاسخ به شبهات عزاداری، ص 104.
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل نمایید
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
🌸