eitaa logo
فرقان سایبری
1.5هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
913 ویدیو
17 فایل
کانال پاسخ به شبهات اعتقادی - سیاسی ، شایعات و روشنگری مدیر @Hablolmatin
مشاهده در ایتا
دانلود
#خارج_بدون_روتوش 🔴 هزاران زن کره ای در اعتراض به جاسازی دوربین های مخفی در سرویس های بهداشتی به خیابانها ریختند/ ۸هزار پلیس هم مامور پیدا کردن این دوربین ها شدند 🔹حالا تو ایران هم عده ای هستند که باور دارند اگر #آزادی_جنسی در جامعه باشه ، چشم و دل مردم سیر میشود اما واقعیتها چیز دیگری میگوید @Forqancybery
#خارج_بدون_روتوش 🔴تابلوی « دست زدن به دامن خانمها ممنوع» در اتوبوسهای جاکارتا 🔺مگه داریم! مگه تو خارج هم کسی از این کارا میکنه؟! خارجیا با فرهنگند ! 🔹بله داریم. هرچه آزادیهای جنسی بیشتر/ طمع نسبت به جنس مخالف هم بیشتر @Forqancybery
#غرب_بدون_روتوش 🔴وزیر کشور انگلیس: آمار افراد دارای تمایل به ارتباط جنسی با کودکان در بریتانیا هولناک شده و میزان انتشار تصاویر تجاوز جنسی به کودکان در این کشور طی ۵ سال ۷۰۰ برابر شده است. 🔹واه چقه بد! فکر کنم سند ۲۰۳۰ رو چپکی دادن دست انگلیسیا، از اونور خوندن اینجوری شده! @Forqancybery
⚫️ شبهه تکراری : به جاش بدین #فقرا ........ 🔵پاسخ در👆👆 💠کانال #فرقان_سایبری @Forqancybery
🔶دیدگاه ها وتفاسیر درخصوص قيام امام حسين (ع) 👈 اين را سه جور مي‌توان تفسير كرد: 🔹 يكي اينكه بگوييم قيام امام حسين يك قيام عادي و معمولي بود و العياذ بالله براي هدف شخصي و منفعت شخصي بود. اين تفسيری است كه نه يك نفر مسلمان به آن راضي مي‌شود و نه واقعيات تاريخ و مسلمات تاريخ آنرا تصديق مي‌كند. 🔹 تفسير دوم همان است كه در ذهن بسياري از عوام الناس وارد شده كه امام حسين كشته شد و شهيد شد براي اينكه گناه امت بخشيده شود. شهادت آن حضرت به عنوان كفاره گناهان امت واقع شد، نظير همان عقيده اي كه مسيحيان درباره حضرت مسيح پيدا كردند كه عيسي به دار رفت براي اينكه فداي گناهان امت بشود. امام حسين شهيد شد كه اثر گناهان را در قيامت خنثي كند و به مردم از اين جهت آزادي بدهد. 👈در حقيقت مطابق اين عقيده بايد گفت امام حسين عليه السلام ديد كه يزيدها و ابن زيادها و شمر و سنان‌ها هستند اما عده شان كم است، خواست كاري بكند كه بر عده اينها افزوده شود، خواست مكتبي بسازد كه از اينها بعدا زيادتر پيدا شوند، مكتب يزيد سازي و ابن زياد سازي كرد، اين طرز فكر و اين طرز تفسير بسيار خطرناك است، براي بي اثر كردن و از بين بردن حكمت دستورهايي كه براي عزاداري امام حسين رسيده هيچ به اندازه اين طرز فكر و اين طرز تفسير مؤثر نيست. باور كنيد كه يكي از علل (گفتم يكي از علل چون ديگر هم در كار هست كه جنبه قومي و نژادي دارد) كه ما مردم ايران را اين مقدار در عمل لاقيد و لا ابالي كرده اين است كه فلسفه قيام امام حسين براي ما كج تفسير شده، طوري تفسير كرده اند كه نتيجه اش همين است كه مي‌بينيم. به قول جناب زيد بن علي بن الحسين درباره مرجئه (مرجئه طايفه اي بودند كه معتقد بودند ايمان اعتقاد كافي است، عمل در سعادت انسان تأثير ندارد؛ اگر عقيده درست باشد خداوند از عمل هر اندازه بد باشد مي‌گذرد) هؤلاء اطمعوا الفساق في عفو الله؛ يعني اينها كاري كردند كه فساق در فسق خود به طمع عفو خدا جوي شدند. اين عقيده مرجئه بود در آن وقت. و در آن وقت عقيده شيعه در مقطع مقابل عقيده مرجئه بود، اما امروز شيعه همان را مي‌گويد كه در قديم مرجئه مي‌گفتند. عقيده شيعه همان بود كه نص قرآن است: الذين آمنوا و عملوا الصالحات هم ايمان لازم است و هم عمل صالح. 🔷تفسير سوم اين است كه اوضاع و احوالي در جهان اسلام پيش آمده بود و به جايي رسيده بود كه امام حسين عليه السلام وظيفه خودش را اين مي‌دانست كه بايد قيام كند، حفظ اسلام را در قيام خود مي‌دانست. قيام او قيام در راه حق و حقيقت بود. اختلاف و نزاع او با خليفه وقت بر سر اين نبود كه تو نباشي و من باشم، آن كاري كه تو مي‌كني نكن بگذار من بكنم؛ اختلافي بود اصولي و اساسي. اگر كس ديگري هم به جاي يزيد و همان روش و كارها را مي‌داشت باز امام حسين قيام مي‌كرد، خواه اينكه با شخص امام حسين خوشرفتاري مي‌كرد يا بد رفتاري. يزيد و اعوان و انصارش هم اگر امام حسين متعرض كارهاي آنها نمي شد و روي كارهاي آنها صحه مي‌گذاشت حاضر بودند همه جور مساعدت را با امام حسين بكنند، هر جا را مي‌خواست به او مي‌دادند، اگر مي‌گفت حكومت حجاز و يمن را به من بدهيد، حكومت عراق را به من بدهيد، حكومت خراسان را به من بدهيد، مي‌دادند؛ اگر اختيار مطلق هم در حكومت‌ها مي‌خواست و مي‌گفت به اختيار خودم هر چه پول وصول شد و دلم خواست بفرستم مي‌فرستم و هر چه دلم مي‌خواست خرج مي‌كنم كسي متعرض من نشود، باز آنها حاضر بودند. جنگ حسين، جنگ مسلكي و عقيده اي بود، پاي عقيده در كار بود، جنگ حق و باطل بود. در جنگ حق و باطل ديگر حسين از آن جهت كه شخص معين است تأثير ندارد. خود امام حسين با دو كلمه مطلب را تمام كرد: 👈در يكي از خطبه‌هاي بين راه به اصحاب خودش مي‌فرمايد (ظاهرا در وقتي است كه حر و اصحابش رسيده بودند و بنابراين همه را مخاطب قرار داد): الا ترون ان الحق لا يعمل به، والباطل لا ينتاهي عنه ليرغب المؤمن في لقاء الله محقا؛ (۱) آيا نمي بينيد كه به حق رفتار نمي شود و از باطل جلوگيري نمي شود، پس مؤمن در يك چنين اوضاعي بايد تن بدهد به شهادت در راه خدا. نفرمود ليرغب الامام وظيفه امام اين است در اين موقع آماده شهادت شود. نفرمود ليرغب المؤمن وظيفه هر مومني در يك چنين اوضاعي و احوالي اين است كه مرگ را بر زندگي ترجيح دهد. يك مسلمان از آن جهت كه مسلمان است هر وقت كه قيام كند و آماده رفتار نمي شود و جلو باطل گرفته نمي شود و وظيفه اش اين است كه قيام كند و آماده شهادت گردد. (۲) (۱) تحف العقول، ص ۲۴۵. (۲) ده گفتار، ص ۲۴۷. تهیه شده در: 💠کانال @Forqancybery ✅پاسخ به شبهاتِ 📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل نمایید. 🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐 🌸
#فتنه_در_بصره 🔴 برادران عراقی بدانند ، هر ندایی که بوی تفرقه بدهد قطعا از گلوی دشمن است 🔺 گاهی تفرقه بین شیعه و سنی به راه می اندازند ، گاهی دعوای بین عرب و عجم «اسلام امت واحده است » 🔹دشمن از قیام اربعینیان در هراس است @Forqancybery
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سکولاریسم 🔴 یکی از بزرگان حوزه گفته اند : منبری های محرم مسائل سیاسی را با مباحث منبر مخلوط نکنند... 🔹امام‌ خامنه ای : ‌‌‌هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است.... @Forqancybery
فرقان سایبری
#فتنه_در_بصره 🔴 برادران عراقی بدانند ، هر ندایی که بوی تفرقه بدهد قطعا از گلوی دشمن است 🔺 گاهی تفرق
🔴 #انگلیس کینه‌ها را فراموش نمیکند ولی صبر زیادی برای انتقام دارد 🔺برای یافتن دلیل حمله به #کنسولگری ایران در #بصره فقط کافیست به گزارشهای چند وقت پیش خبرنگار BBC از آنجا رجوع شود! #فتنه_در_بصره @Forqancybery
🔴 شرفِ زنانِ عراقی را سوژه خبرسازی‌هایتان نکنید ای شرف‌فروشان! 🔺همچنان که دوسال پیش عراقیهای بیدار، به تهمتِ بوقهای نفتیِ سعودی، که گفته بودند هدفِ مردانِ ایرانی از حضور در پیاده‌رویِ اربعین، ارتباط با بانوان عراقی است! پاسخ قاطع دادند ، اکنون نیز در مقابل فتنه گری مزدوران اجانب ، خواهند ایستاد @Forqancybery
🔴 چه شباهت عجیبی وجود دارد بین آشوبگران و فتنه گران در ایران و عراق👆 چرا⁉️ چون منشأ هر دو فتنه از آمریکا، انگلیس و سعودی های کثیف است @Forqancybery
🔴🔴سوال: اینکه ما لباس مشکی میپوشیم درمراسمات عزا ، آیا ریشه مذهبی داره؟اصلا ازکجابه دین اضافه شده که لباس مشکی نماد عزا وماتمه؟؟ 🔵پاسخ به سوال: ✳️اوّلاً؛ برای عزا ، سنت منطقى بشر در طول تاریخ بوده و در ایران باستان، یونان و اعراب رواج داشته است. 🔸شواهد تاریخى و ادبى نشان مىدهد رنگ از دیر باز در میان بسیارى از و اقوام نشان عزا و اندوه بوده است. این امر به ایران یا دوران اسلام اختصاص ندارد و اعراب پیش از اسلام، ایرانیان و یونانیان باستان در عزا جامه سیاه یا کبود مىپوشیدند.(1) ✳️دوم، سیاهپوشى بر (ع) تداوم سیره انسانى است. 🔸گزارشهاى مستند تاریخى حکایتگر این حقیقت است که پیامبر و ائمه اطهار(ع) بر این سنت منطقى و رسم طبیعى مُهر تأیید گذاشته، در عزیزانشان سیاه پوشیده اند. به روایت ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه، امام حسن(ع) در سوگ امیرمؤمنان على(ع) پوشید و با همین جامه براى مردم خطبه خواند.(2) ✳️براساس حدیثى که اکثر محدثان نقل کرده اند، زنان بنى هاشم در الحسین(ع) جامه سیاه پوشیدند(3). از این حدیث شریف ـ که مورد اعتماد و حجّت بوده و شخصیّت‌هایی از مشاهیر و ثقات اهل بیت آن را روایت نموده اند ـ استفاده میشود: 1ـ پوشیدن لباس سیاه در ماتم و عزا از مرسوم بوده، بانوان بنی‌هاشم در ماتم حضرت سیّد الشّهدا(ع) لباس سیاه پوشیدند. 2ـ تشویق و ترغیب امام(ع) از این عمل، دلیل بر رجحان و مطلوبیت آن است؛ و فهمیده میشود که ادامه آن جهت فراموش نشدن این واقعة بسیار بزرگ تاریخی و بزرگداشت قیام مستحب است. مرحوم کلینى نقل مىکند که سلیمان بن راشد از پدرش نقل کرد: امام سجاد(ع) را دیدم که جبّه اى جلو باز و سیاه رنگ و طیلسانى کبود رنگ پوشیده بود.(4) برخی نوشته اند که دختر "ام سلمه" و زنان انصار در عزای "حمزه" و شهیدان اُحد لباس سیاه پوشیدند و "اسما بنت عمیس" نیز در عزای "جعفر طیار" سیاه پوشید.(5) 🔴منابع: 1- تمدن اسلامى در قرن چهارم هجرى، آداممتز، ترجمه علىرضا ذکاوتى قراگزلو، ج2،ص127؛ سیاهپوشى در سوگ ائمه نور، 53-93. 2- ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، ج 16، ص 22 3- بحارالانوار، ج 45، ص 188؛ وسائل الشیعه، ج 2، ص 890. 4-وسائل الشیعه، ج 3، ص 361. 5- حسین رجبی، پاسخ به شبهات عزاداری، ص 104. تهیه شده در: 💠کانال @Forqancybery ✅پاسخ به شبهاتِ 📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل نمایید 🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐 🌸
🔴 آیا میدانید که اکثریت علمای #اهل_سنت در طول تاریخ #یزید_بن_معاویه را واجب اللعن دانسته اند؟!👆 @Forqancybery