هدایت شده از 🌷💔داداشابــراهـــیـــم 🇵🇸
به یكی از جانبازانی كه روشندل بود گفتم:
دوست نداشتی یک بار دیگر دنیا را ببینی؟!
حداقل انتظار داشتم بگوید:
چرا یک بار دیگر میخواستم دنیا را ببینم،
اما او پاسخ داد: نه!!
پرسیدم : چطور؟!
گفت: در مورد چیزی كه به #خدا دادم و معامله كردم نمیخواهم فكر بكنم.!
بدنم می لرزید ، فهمیدم كه عجب آدم هایی در این دنیا زندگی میكنند.
ما كجا، اینها کجا...
#شهید_سید_مرتضی_آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فاطمی ها همه هستن،فقط پای علی!
هدایت شده از مُشْــتيخٰاك🇵🇸
-
در قسمتی از
کتابکشتیِپهلوگرفته
نویسنده از
زبانِ امیرالمونین مینویسه!
فرمودند:
- گاهی احساس میکردم
که فاطمه اصلا دل ندارد .
وقتی میدیدم ؛
به هیچچیز دل نمیبندد
با هیچ تعلقی زمینگیر نمیشود
هیچ جاذبه ای او را مشغول نمیکند ؛
یقین میکردم که او جسم ندارد !
متعلق به اینجا نیست...
روحِ محض است ، جانِ خالص است |🌱
گاهی احساس میکردم که ...
فاطمه دلی دارد که هیچمردی ندارد -
استوار چون کوه؛
با صلابت چون صخره ؛
تزلزل ناپذیر چون ستونهایمحڪم و
نامرئی ِ آسمان !
یکّه و تنها در مقابل یک حڪومت ایستاد و
دلش از جا تکان نخورد.
من مامور به سکوت بودم و
حرفهایدلِمرا هم او میزد ((:
هدایت شده از •سیودو | فیاض•
میگفت:
-چرا محبتِ خدا رو حس نمیکنم؟
+دیدی آدمی که سـرماخـورده
مزه غذارو نمیفهمه؟ داستان همینه!
#اونویس
کتاب اسلام و مسئله ملیت
به قلم✍شهید مرتضیمطهری
پارت نوزدهم 🌱🇮🇷
تعزّز قرآن در مقابل عرب
مطلب دوم: یکى از چیزهایى که به نظر مىآید خیلى اعجابآور است این است: گذشته از این که داعیه اسلام از اول یک داعیه جهانى بوده است، آیاتى در قرآن است که بالخصوص به اعراب طعن مىزند. حالااگر کلمه «طعن» هم درست نباشد، یعنى در مقابل عرب تعزّز مىورزد، بىاعتنایى مىکند و خود را مستغنى نشان مىدهد. مىگوید اى مردم عرب ایمان بیاورید، ولى خیال نکنید اگر ایمان نیاوردید اسلام بىپیرو مىماند. شما اگر به اسلام روى نیاورید اقوام دیگرى در دنیا هستند که آنها به اسلام گرایش پیدا مىکنند.
این خود یک مطلب را مىرساند: قطعنظر از اینکه قرآن یک وحى آسمانى است لحن این کتاب مىرساند که پیغمبر اسلام چه پیغمبر باشد و چه نعوذبالله پیغمبر نباشد، کتابش نشان مىدهد که این مرد از روز اول چشمش به یک قوم مخصوص که قوم عرب باشد نبوده است؛ امیدوار بوده، آرزو داشته و اصلا مطمئن بوده است که این دعوت یک دعوت جهانى است. طرف سخنش جهان بوده است. در این زمینه که اسلام در مقابل قوم عرب تعزّز مىورزد و به آنها مىگوید شما ایمان بیاورید به نفع خودتان است، اگر ایمان نیاورید هستند مردم دیگرى که در دنیا ایمان بیاورند یا در آینده خواهند بود مردم دیگرى که براى اسلام بهتر از شما باشند و به اسلام ایمان بیاورند، در این زمینه هم آیات زیادى داریم [1]. یکى این آیه در سوره انعام است، مىفرماید: «فَاِنْ یکفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکلْنا بِها قَوْمآ لَیسوا بِها بِکافِرینَ»[2] اى پیغمبر اگر این مردم کفر مىورزند و از پذیرش دعوت اسلام سرپیچى مىکنند تو خیالت راحت باشد، تو ناراحت نباش، اسلام بدون پیرو نمىماند؛ ما قوم دیگرى را که آن قوم هرگز کفر نخواهد ورزید و اسلام را خواهد پذیرفت مأمور حفظ اسلام کردیم. یعنى ما حفظ اسلام را به قوم دیگرى سپردیم.
#سیر_مطالعاتی
#اسلام_و_مسئله_ملیت
#استاد_مطهری
کتاب اسلام و مسئله ملیت
به قلم✍شهید مرتضیمطهری
پارت بیستم🌱🇮🇷
آیه دیگرى در این زمینه در سوره نساء داریم: اِنْ یشَأْ یذْهِبْکمْ اَیهَا النّاسُ وَ یأْتِ بِآخَرینَ [1] . باز هم بىاعتنایى مىکند: اى مردم! خدا اگر بخواهد، تمام شما را از بین مىبرد و قوم دیگرى به جاى شما مىآورد. این آیه فقط از این نظر که اجمالا به اینها بىاعتنایى نشان مىدهد[قابل توجه است.]
آیه دیگرى که در این زمینه داریم آخرین آیه از سوره اَلَّذینَ کفَروا (سوره محمد (ص)) است. در آنجا این جور مىفرماید: وَ اِنْ تَتَوَلَّوْا یسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیرَکمْ ثُمَّ لایکونوا اَمْثالَکمْ اى مردم اگر شما به اسلام پشت کنید اسلام شُل نخواهد شد، خدا به جاى شما قوم دیگرى را خواهد آورد که آنها از شما بهتر باشند. (نه فقط قوم دیگرى مثل شما جاى شما را مىگیرند بلکه قوم دیگرى خواهند آمد، اسلام خواهند آورد، خدا قوم دیگرى را خواهد آورد که آنها اسلام را بپذیرند و مثل شما هم نباشند، عیبهاى شما را هم نداشته باشند.)
در ذیل این آیه است که امام صادق(ع) و امام باقر(ع) ، هر دوى این بزرگواران، این افتخار را براى مردم ایران معین و معرفى کردند. امام باقر فرمود: «اِنْ تَتَوَلَّوا» یا مَعْشَرَ الْعَرَبِ... یعْنِى الْمَوالى. آن وقت به ایرانیان «موالى» مىگفتند. امام صادق در آن روایت قسم خورد: والله به خدا قسم که این شرط جزا محقق شد. قرآن مىفرماید اگر شما به حقیقت اسلام پشت کنید خدا قوم دیگرى را خواهد آورد که آنها از شما بهتر اسلام را بپذیرند. اما در قرآن «اگر» است. امام صادق فرمود که این «اگر» تحقق پیدا کرد، قوم عرب به اسلام پشت کرد و خداوند موالى (ایرانیان) را فرستاد و آنها از جان و دل اسلام را پذیرفتند و به اسلام خدمت کردند.
آیه دیگر در سوره مائده است که مىفرماید: مَنْ یرْتَدَّ مِنْکمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یأْتِى اللهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَ یحِبّونَهُ... [1] 1
من از نظر تطبیق فعلا کارى ندارم که کدام قوم مقصود است. اجمالا این مطلب را مىخواهم عرض کنم که در قرآن این موضوع پیدا مىشود که به قوم عرب با نظر بىاعتنایى نگاه مىکند، نه بىاعتنایى که علاقه ندارد آنها مسلمان بشوند. از نظر اسلام عرب و قوم عرب مطرح نیست. اسلام عرب و غیر عرب همه را یکسان دعوت مىکند، ولى خودش را به یک قوم خاص نمىبندد، آن قوم مىخواهد عرب باشد یا غیر عرب، و به اعراب مخصوصاً این مطلب را مىفهماند که شما چه ایمان بیاورید چه ایمان نیاورید اسلام پیشرفت مىکند، زیرا اسلام یک دینى است که اختصاص به یک قوم مخصوص و معین ندارد.
#استاد_مطهری
#سیر_مطالعاتی
#اسلام_و_مسئله_ملیت
﴿ لشــــکـر مجاهدون✌🏻﴾
کتاب اسلام و مسئله ملیت به قلم✍ شهید مرتضیمطهری پارت هجدهم🌱🇮🇷 اکثر این آیات در مکه نازل شده است
#کتابخونامون✨
این شمـــا و اینهمــــ قسمتهای جدیدِ کتــاب👆🏻
Poyanfar - Salam Fateme.mp3
3.91M
#سلام_فاطمه
"محمدحسینِپویانـفر"
@GORDAN313
﴿ لشــــکـر مجاهدون✌🏻﴾
#سلام_فاطمه "محمدحسینِپویانـفر" @GORDAN313
¹▫️سایـه چـادرت..:)
#سلامفاطمه🖤 [دوخــَطْروضه]
²▫️یهتـارِ مو از سـرِ مـادرمـ کم نشـه..
#سلامفاطمه🖤 [دوخـَطْروضه]
﴿ لشــــکـر مجاهدون✌🏻﴾
³▫️سـلام کشــته دفـاع از حــرم.. #سلامفاطمه🖤 [دوخـَطْروضه]
⁴▫️سـلام لشکـــرِ تنــها:)
#سلامفاطمه🖤 [دوخـَطْروضه]
﴿ لشــــکـر مجاهدون✌🏻﴾
⁴▫️سـلام لشکـــرِ تنــها:) #سلامفاطمه🖤 [دوخـَطْروضه]
⁵▫️زیـرِ چـادرتْ، حالم بهتــره:)
#سلام_فاطمه🖤 [دوخـَطْروضه]
﴿ لشــــکـر مجاهدون✌🏻﴾
⁵▫️زیـرِ چـادرتْ، حالم بهتــره:) #سلام_فاطمه🖤 [دوخـَطْروضه]
⁶▫️چـادر/شـــعله/مــادر../💔
#سلامفاطمه🖤 [دوخـَطْروضه]
﴿ لشــــکـر مجاهدون✌🏻﴾
¹⁰▫️دعاکن برای ظهـورِ امام زمـان:) #سلامفاطمه🖤 [دوخـَطْروضه]
¹¹▫️خاکِ چادرت، ضمـانتِ محشــره!
#سلامفاطمه🖤 [دوخَـطْروضه]
هدایت شده از اهل بیت مدیا
اگر که یارت.mp3
4.94M
🔊 #صوتی | تنظیم #استودیویی
📝 اگر که یارت...
👤 حاجمحمود #کریمی
🏴 شهادت #حضرت_زهرا ؛ #فاطمیه
🖤 #پیشنهاد_دانلود
رسانه اهلبیتمدیا
@AhleBeytMedia
Www.AhleBeytMedia.ir
هدایت شده از دَمِشق!
15.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عشق شیرینم خداحافظ
من میمونم با خاطره های تو!
کتاب اسلام و مسئله ملیت
به قلم✍شهید مرتضی مطهری
پارت بیست و یکم🌱🇮🇷
ادیان و مسلکهاى بزرگ مرز ندارند
به طور کلى ادیان بزرگى که در دنیا بودهاند، بلکه افکار بزرگى که در دنیا پیدا شده است، هرگز مرز و سرحد نشناختهاند. افکار و عقاید کوچک از قبیل عادات است که ممکن است در یک قوم معینى محدود و محصور بماند. عقاید و افکار بزرگ جهان، چه آنهایى که به صورت عقیده مذهبى و دینى است و چه آنها که به صورت مذهبى نیست، حالا مىخواهد فلسفه نظرى باشد یا فلسفه اجتماعى، از مرز خودشان خارج مىشوند و بسیار اتفاق افتاده است و شاید اکثر این جور است که این گونه افکار و عقاید بزرگ، در غیر سرزمین خودشان پذیرش بهترى پیدا کردهاند تا در سرزمین خودشان.
حالا ادیان بزرگ دنیا را ببینیم: مسیحیت. مسیح خودش اهل کجاست؟ از چه سرزمینى ظهور کرد؟ از فلسطین یا مشرق زمین. اما مرز مسیحیت کجاست؟ آنجایى که مسحیت را پذیرفت و پذیرفته و مثل جان در آغوش گرفته کجاست؟ اروپا و آمریکا. مغربزمین بیش از مشرقزمین نسبت به آیینى که مسیح مشرقى آورد دلبستگى نشان داده است.
بودا در کجا ظهور کرده است؟ هند. اما دیدید که آیینش در چین هم هست ولى شما مىبینید که توسعه بیشترش در ژاپن است.
دین زرتشت دینى است که زیاد توسعه پیدا نکرده است، هیچ وقت از حدود ایران خارج نشد. اگرچه تاریخ آن چندان روشن نیست ولى مهد زرتشت را مىگویند آذربایجان است. در آذربایجان دین زرتشت محیطى پیدا نکرد، در بلخ نفوذ پیدا کرد. اولین هستهاى که از آن رشد کرد در بلخ بود که مىگویند نسبت آذربایجان به بلخ براى زرتشت، نظیر نسبت مکه است به مدینه براى پیغمبر اسلام.
#اسلام_و_مسئله_ملیت
#سیر_مطالعاتی
#استاد_مطهری
کتاب اسلام و مسئله ملیت
به قلم ✍ شهید مرتضی مطهری
پارت بیست و دوم🌱🇮🇷
مکهاى که مهد ظهور پیغمبر بود اسلام را نپذیرفت، تا آخرش با فتح مکه اسلام را پذیرفت، اما مدینه که در هفتاد فرسخى مکه است با آغوش باز اسلام را پذیرفت.
از مذاهب خارج بشوید؛ مرامها و مسلکهاى دنیا چطور است؟
معروفترین و نیرومندترین مسلک اصطلاحى در دنیاى امروز کمونیسم است. کمونیسم در کجا ظهور کرد؟ با چه مغزى، از مغز چه قومى و از میان چه ملتى پیدا شد و چه ملت یا ملتهایى آن را پذیرفتند؟ کارل مارکس و انگلس دو نفر آلمانى هستند ولى ملت آلمان زیر بار این فکر نرفت، روسیه شوروى رفت. حتى خود مارکس هم پیشبینىاش غیر این بود، خود کشورهاى اروپایى بود، جاى دیگرى را پیشبینى نمىکرد که کمونیسم در آنجا توسعه پیدا کند. برخلاف پیشبینىهاى خودش روسیه شوروى این مسلک را پذیرفت و بعد هم یک کشور و یک سرزمین دورافتاده شرقى و پرجمعیت مانند چین پذیرفت.
پس این موضوع که یک عقیده و یک فکر از محل خودش خارج بشود و برود جاى دیگر و احیاناً در آن جاى دیگر محیط بهترى پیدا کند، جاى عمیقتر براى خودش پیدا کند و بهتر استقرار پیدا کند، یک مطلب تازهاى نیست و اختصاص به اسلام هم ندارد. اسلام جزو آن عقایدى است که در غیر سرزمین خودش یعنى سرزمینى که در آن ظهور کرد، یعنى مکه و حتى حجاز، نفوذ و توسعه بیشترى پیدا کرد.
شما تاریخ چهارده قرنى اسلام را بخوانید. غیر از همان یکى دو قرن اول یعنى زمان ائمه اطهارِ ما که حجاز ـ البته مدینه ـ تا اندازهاى مهد علوم اسلامى بود، هرگز حجاز مهد اسلام نبوده است. حوزههاى بزرگ اسلام همیشه در جاهاى دیگر تشکیل شده است؛ در اروپا و اندلس و اسپانیا تشکیل شده، در بلخ و بخارا تشکیل شده، در هندوستان تشکیل شده است؛ همیشه ملتهاى دیگر بودهاند که پرچمدار اسلام بودهاند.
اصل مطلب ما این بود که اگر ما با مقیاس ملیت بخواهیم قضاوت کنیم (فرض مىکنیم این مقیاس یک مقیاس صد درصد درست است و هر ملتى حق دارد با مقیاس ملیت مسائل را بسنجد؛ گو اینکه این حرف، حرف درستى نیست و موضوع ملیت در مسائلى مانند علوم، مذهب و حتى مسلکهاى اجتماعى نمىتواند دخالت داشته باشد) آیا با مقیاس ملیت باید اسلام را یک امر اجنبى از ملت ایران بدانیم یا یک امر خودى؟ اگر بخواهیم این را بیان کنیم اول باید ملیت را تعریف کنیم. ملیت یعنى چه؟ بعد باید ببینیم به چه چیزهایى ما باید بگوییم ملى؟ وقتى که معنى ملیت را دانستیم، به چه چیز باید بگوییم ملى و به چه چیز باید بگوییم اجنبى. این مطلب باشد براى جلسه بعد.
#استاد_مطهری
#سیر_مطالعاتی
#اسلام_و_مسئله_ملیت
کتاب اسلام و مسئله ملیت
به قلم✍ شهید مرتضی مطهری
پارت بیست و سوم🌱🇮🇷
حساسیت رسول اکرم درباره تعصب قومى
اسلام از مزایاى بزرگش این بود که با مقیاس جهانى فکر کرد و با مقیاس جهانى مسائل را عرضه داشت و قطعاً بزرگترین عاملى که توانست اقوام و ملل گوناگون را زیر پرچم اسلام گرد بیاورد [همین عامل بود.] باید انصاف داد، با اینکه قوم عرب ـ و در درجه اول بنىامیه و بنىعباس، مخصوصآ بنىامیه ـ با سایر ملل مسلمان بدرفتارى کرد ولى سایر ملل به اسلام وفادار ماندند، چرا؟ چون همه ملل این را تشخیص مىدادند که اسلام براى قوم قریش نیست، براى عرب نیست، براى عجم نیست، براى سیاه و سفید نیست، براى شرقى و غربى نیست.
در کتابهاى اسلامى، زیاد به این مطلب برخورد مىکنیم که اسلام این حس را به نحو قوى و نیرومند در دانشمندان بیدار کرده و عجیب هم بیدار کرده است چون این امر روش پیغمبر اسلام و بعد هم بالاخص روش امیرالمؤمنین بوده است. به قدرى خود پیغمبر راجع به این مسئله حساسیت نشان مىداده است که نمىگذاشت کوچکترین بروز تعصب قومى در میان مردم پیدا بشود. در سنن ابىداود مىنویسد در جنگ احد یک غلام ایرانى جزو مسلمین بود. در یک حملهاى که کرد حریف را زد و بعد به عنوان حماسه و افتخار گفت «أنا الغلامُ الفارسى» منم یک جوان ایرانى. تا این حرف را گفت، پیغمبر جلو آمد و فرمود: دیگر این حرف را نزن، بگو «أنا الغلامُ الانصارى» منم جوانى که از انصار اسلام هستم، چرا؟ چون پیغمبر مىدانست تا او بگوید أنا الغلام الفارسى، آن دیگرى مىگوید أنا الغلام العربى.
در سیره امیرالمؤمنین این مطلب را زیاد مىبینید و داستانْ زیاد و عجیب است. اینها را انشاءالله بعضى جلسات مىآورم. مخصوصاً دلم مىخواهد [نقلها را] برایتان بخوانم. به قدرى کوشش شده است که این حس خبیث قومپرستى میانبُر شود و آن مقیاس جهانى اسلامى گنجانده شود که حد ندارد. واقعآ جاى این است که انسان به این مسائل افتخار کند.
چند کلمهاى از حادثه عاشورا عرض مىکنم [1] فقط براى اینکه تیمّن و تبرک و توسلى صورت گرفته باشد.
#اسلام_و_مسئله_ملیت
#سیر_مطالعاتی
#استاد_مطهری 🌱