⚠️ طراحی بازی زندگیت را بدست بگیر.
💠 از شما دعوت می کنم برای آشنایی با مفاهیمی مانند طراحی رفتار، بازی موقعیت و کاربری آن ها در زندگی و به ویژه در سواد رسانه از مطالب کانال بازی زندگی استفاده نمایید.
🆔 ایتا https://eitaa.com/GameLife
🆔 روبیکا https://rubika.ir/Game__Life
🆔 تلگرام https://t.me/Gamee_Lifee
سلام و احترام
سعید اهنگر هستم، کارشناس علوم کامپیوتر و قریب به 10 ساله که در حوزه برنامه نویسی و طراحی بازی های رایانه ای در دو عرصه تولید و آموزش فعالیت می کنم. در این زمینه سابقه حضور در همایشها، رویدادها و مسابقات کشوری و استانی را در رزومهی فعالیت های خود دارم. همچنین از سال ۱۳۹۹ تا 1402به عنوان دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب استان مازندران، در حوزه رسانه مشغول به کار بوده ام.
از جمله علاقه مندی های من، که از طریق این کانال با شما به اشتراک میذارم؛ پژوهش حول موضوعات ذیل و تاثیرات آنها بر زندگی از دریچه علوم شناختی می باشد :
🤝 طراحی رفتار
🎮طراحی بازی
💻سواد بازی
📱سواد رسانه
🧠 هوش مصنوعی
⚠️ برای اطلاع از نتایج فعالیت های پژوهشی کانال به این لینک مراجعه نمایید.
⚠️ برای جزئیات محتوایی هر کدام از پژوهش ها به این لینک مراجعه نمایید.
✍️ امیدوارم بتونم محتوای ارزشمندی را برای شما تولید کنم.
🔻ممنونم که با من همراهین و کانال رو به دوستانتون معرفی می کنید.☺️🙏🏻
🔺اولین محتوا کانال از طریق لینک زیر قابل دسترس می باشد:
🔗 "افرادی که بیشتر سوال میپرسند، دوستداشتنیترند."
🗒 فهرست کانال
🔸 بازی زندگی | عضو شوید.
💠 جزئیات محتوایی پژوهش ها
⚠️ رویکرد در تمام این پژوهش ها مبتنی بر علوم شناختی می باشد.
🤝 طراحی رفتار : شامل موضوعاتی چون بازی موقعیت، تعلیم و تربیت، روانشناسی رشد،طراحی رفتار مبتنی بر اصول قرآنی (راهبردهای زبانی و گفتگو شامل: انتخاب کلمات، چینش کلمات و جمله سازی، شناخت الحان و موقعیت بکارگیری هرکدام، دسته بندی های مخاطب از منظر قرآن، راهبرد های غیر زبانی)، توسعه فردی،مدل شش ساحتی رشد مبتنی بر سند طرح تحول بنیادین آموزش، چگونگی همراه سازی دیگران با خود و ....
🎮طراحی بازی: بازیوارسازی، مسیر تحصیلی طراح بازی، بررسی بازی ها از منظر ساخت و ...
💻سواد بازی: شامل موضوعاتی چون روانشناسی بازی، بازی و بهبود عملکردها، علل وابستگی به بازی ها، کارکردهای بازی ها در زندگی، پیشگیری از اعتیاد به بازی ها و رسانه های دیجیتال و ...
📱سواد رسانه : شامل موضوعاتی چون تفکر انتقادی، آداب مصرف، اصول و فنون تدریس موثر سوادرسانه، جنگ رسانه ای و شناختی، مغالطات، اقناع در قرآن، عملیات روانی و فریب، شیوه های مواجهه با انواع مخاطب از منظور قرآن مانند مواجهه جدلی یا ذکری یا موعظه و ...
🧠 هوش مصنوعی: پژوهش حول موضوعاتی چون روانشناسی و هوش مصنوعی، شناخت و هوش مصنوعی، بررسی جدیدترین تکنولوژی های این حوزه، کارکردهای آن در زندگی و ...
✍️ این پست در حال تکمیل می باشد.
🔻ممنونم که با من همراهین و کانال رو به دوستانتون معرفی می کنید.☺️🙏🏻
🔸 بازی زندگی | عضو شوید.
⭕️ فهرست کانال
در این پست دسته بندی های محتوایی کانال برحسب هشتک های پرکاربرد ارائه می شود تا با سهولت بیشتری بتوانید از محتوای کانال بهرمند شوید.
📝 شیوه استفاده: با جستوجوی این هشتک ها به محتواهای تامینی و تولیدی مربوط به این موضوع دسترسی میابید.
1️⃣ #فهرست
2️⃣ #معرفی
معرفی کانال و اهداف آن
3️⃣#طراحی_رفتار
4️⃣ #هوش_مصنوعی
5️⃣ #سواد_رسانه
6️⃣ #سواد_بازی
7⃣ #منابع_مطالعاتی
معرفی منابع مطالعاتی در حوزه های پژوهشی این کانال
⚠️ این فهرست درحال تکمیل میباشد.
⭕️ در این کانال چه محتوایی به شما ارائه می شود؟
از طریق این کانال مطالعاتم حول موضوعات ذیل و تاثیرات آنها بر زندگی، از دریچه علوم شناختی را با شما به اشتراک میذارم:
🤝 طراحی رفتار
🎮طراحی بازی
💻سواد بازی
📱سواد رسانه
🧠 هوش مصنوعی
⚠️ جهت آشنایی بیشتر با جزئیات محتوایی موضوعات این کانال که در بالا به آنها اشاره شد به این لینک مراجعه نمایید.
⚠️ فعالیت های پژوهشی این کانال نتایج ذیل را دنبال می کند. (به این لینک مراجعه نمایید.)
✍️ برای دسترسی به فهرست کانال به این لینک مراجعه نمایید
💠 ممنونم که با من همراهین و کانال رو به دوستانتون معرفی می کنید.☺️🙏🏻
🔸 بازی زندگی | عضو شوید.
🔴 از این پژوهش ها قرار هست به چه نتایجی برسیم؟
⚠️ در صورت تمایل به همکاری در هر بخش به ادمین پیام دهید.
🆔 @GameResearcher
✅ هر کدوم از این موارد به مرور در قالب یک پست مستقل در کانال برای شما تشریح می شوند اما اجمالا به شرح ذیل می باشند:
1️⃣ تکمیل پروژه بازی یاسین، این بازی با تمرکز بر شکاف نسلی بوجود آمده بین والدین و فرزندان در تلاش هست در خلال چالشهایی سرگرم کننده مبتنی بر بازی به هر دو طرف کمک کند تا زبان ارتباطی هم دیگر را درک کنند. این پروژه مبتنی بر مطالعات روانشناسی و نظریاتی چون self-determenation(خود تعیین گری)، ارزیابی شناختی، تئوری انتخاب و ... چالش هایی مبتنی بر انتخاب پیش روی بازیکن قرار میدهد و مخاطب با تصمیماتی که میگیرد بازخورد عملکرد خود را از هوش مصنوعی و محیط بازی دریافت می کند و مبتنی بر این باز خورد روندی را در پیش میگیرد که بیشترین امتیاز را داشته باشد.
طراحی چالش ها مبتنی بر روابط انسانیست لذا مخاطب در طول بازی یاد میگیرد چگونه با تصمیمات صحیح در حوزه رفتار و کلام روابط خود را بهبود ببخشد.
این پروژه در طی چندین رویداد و مسابقه کشوری توسعه داده شده است و همچنان در حال توسعه می باشد.
2️⃣ تکمیل پروژه بازی اتاق خبر، این بازی متمرکز بر آموزش تیم های رسانه ای در مدیریت پیام ها در یک پایگاه خبری برای جهت دهی به افکار عمومی می باشد. مطالعات این پروژه هم راستا با پروژه یاسین بوده و تا الان طرح اولیه پیاده سازی آن تنظیم شده است.
3️⃣ توسعه هوش مصنوعی پروژه های یاسین و اتاق خبر که در پیام های قبلی در موردشون گفتم.
4️⃣ تولید یک مدل زبانی پایه برای موتور هوش مصنوعی با هدف تسهیل معنایابی و تولید پیام توسط این موتور. برای حصول این نتیجه، روابط انسانی را به منظور فهم چگونگی انتقال معنا مورد مطالعه قرار می دهیم. از نتایج این پژوهش، در سایر دوره های طراحی شده در حوزه توسعه فردی که در ادامه عناوینشان بیان می شود؛ به عنوان هسته مرکزی آنها استفاده می گردد.
5️⃣برگزاری کارگاه های آموزشی سواد رسانه و سواد بازی و جنگ شناختی
6️⃣ تنظیم دوره طراحی رفتار به منظور کمک به والدین در تربیت فرزندان، کمک به افرادی که مشتاق به بهبود روابط فردی خود هستند و همچنین کسانی که می خواهند دیگران را مجاب به انجام کار مورد نظر خود نمایند.(برای مثال توانایی طراحی سناریو های متقاعد سازی مشتری برای خرید محصول، جلب حمایت اجتماعی در محیط کار و در جمع دوستان و آشنایان و سناریوهای طراحی رفتار در سایر حوزه ها ) در این دوره مدل های ارتباطی انسانی را بررسی کرده و به دنبال تولید یک مدل جامع با هدف تسهیل متقاعد سازی و نفوذ در افراد در خلال فرایند طراحی رفتار هستیم.
7️⃣طراحی دوره اقتضائات تدریس شامل ارتباط موثر با مخاطب(فن بیان، بداهه گویی، مغالطات، مناظره،زبان بدن و ...)، سخنرانی عمومی، مدیریت جلسه، بازیوارسازی تدریس، طراحی آموزشی و ....
8️⃣ طراحی دوره اصول و فنون موثر در ارتباط برای امر به معروف و نهی از منکر شامل موضوعاتی چون مغالطات، مناظره، فن بیان، زبان بدن، مدیریت گفتگوهای چالشی، طراحی سناریو پیش از امر به معروف و ...
9️⃣ طراحی دوره جریانسازی اجتماعی شامل موضوعاتی چون طراحی و اجرا، مدیریت تیم، مدیریت رسانه و ...
0️⃣1️⃣ طراحی دوره های بازی سازی دیجیتال با رویکرد ایرانی-اسلامی
1️⃣1️⃣ طراحی دوره هوش مصنوعی مبتنی بر بازی شامل موضوعات چون سینتکس نویسی، ساختمان داده، طراحی الگوریتم ها و ...
2️⃣1️⃣ طراحی سیستم آموزشی به منظور استعداد یابی و تربیت آنها در زمینه سواد رسانه برای حضور در عرصه جهاد تبیین.
3️⃣1️⃣ برگزاری رویداد استادشو مبتنی بر سیستم آموزشی طراحی شده به منظور ایجاد فضای آموزشی و تمرینی برای تربیت مدرسان سواد رسانه ای در عرصه جهاد تبیین.
4️⃣1️⃣ تولید محتوا های کمک آموزشی مدرسان سواد بازی و سواد رسانه مانند پاورپوینت و جزوه آموزشی
5️⃣1️⃣ تحلیل و بررسی وقایع روز (سیاسی و اجتماعی) از منظر بازی موقعیت (Status Game)
✅ افرادی که بیشتر سوال میپرسند، دوستداشتنیترند.
📌 #طراحی_رفتار در بازی زندگی تقابل را به تعامل تبدیل کنید.
دوستداشتنی بودن در آشناییهای اولیه، چیزی است که همه ما در اعماق وجودمان آرزوی آن را داریم. دلیلش این است که زندگی ما آسانتر میشود.
دوستداشتنی بودن مثل هر مهارت دیگری قابل یادگیری و صیقل دادن است. اما چه چیزی باعث میشود یک فرد دوستداشتنی باشد؟
📚 دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۷ یک نظرسنجی انجام داد و شرح آن را در مقالهای در نشریه HBR به چاپ رساند. نتایج این نظرسنجی نشان میدهد راز دوستداشتنیتر بودن و ارتقای پیوندهای میانفردی، مودب بودن، مفید بودن یا شوخطبع بودن نیست. کسانی که بیشتر سوال میپرسند، دوستداشتنیترند. در واقع این تحقیق، نقش سوال پرسیدن را در ارتباطات میانفردی بررسی کرده است.
⭕️ فهرست:
برای اطلاع از شیوه انجام این تحقیق به پیام 2️⃣
و برای آگاهی از چرایی موثر بودن پرسش گری در تقویت روابط به پیام 3️⃣
و برای فهم شیوه صیحیح استفاده از این تکنیک به پیام 4️⃣
و در نهایت برای جمع بندی و نتیجه گیری به پیام 5️⃣ مراجعه کنید.
🟢 برای مطالعه ادامه این یادداشت به کانال بازی زندگی بپیوندید.
🔸 بازی زندگی | عضو شوید.
2️⃣ پیام دوم
⬆️ رفتن به ابتدای یادداشت
✅ شیوه اجرای این تحقیق:
محققان هاروارد هزاران مکالمه معمولی را بین شرکتکنندههایی که همدیگر را میشناختند - چه در چتهای آنلاین و چه در قرار ملاقاتهای حضوری - موشکافی کردند. آنها از یکسری از این افراد خواستند حداقل در مدت ۱۵ دقیقه ۹ سوال بپرسند و بقیه در همین مدت زمان، بیشتر از چهار سوال نپرسند.
در چتهای آنلاین، افرادی که به صورت رندوم انتخاب شده بودند تا سوالات بیشتری بپرسند، از نظر طرف صحبتشان دوستداشتنیتر بودند. در میان افرادی که مکالمه حضوری داشتند، افرادی که طرف صحبتشان سوالات بیشتری میپرسیدند، بیشتر تمایل داشتند که برای بار دوم با آنها قرار ملاقات بگذارند.
🔸 بازی زندگی | عضو شوید.
3️⃣پیام سوم
⬆️ رفتن به ابتدای یادداشت
✅چرایی موثر بودن پرسشگری در تقویت روابط:
افراد دوست دارند زیاد در مورد خودشان صحبت کنند، بهویژه وقتی میخواهند بر شخص مقابل اثر بگذارند. اما این استراتژی مناسبی برای اثرگذاری مثبت نیست.
شما وقتی میتوانید بر دیگران اثر بگذارید که با پرسیدن سوالاتی در مورد زندگی، افکار و احساسات آنها در موردشان اشتیاق به خرج دهید و تمرکز مکالمه را از خودتان به سمت فرد مقابل تغییر دهید.
🔸 بازی زندگی | عضو شوید.
4️⃣پیام چهارم
⬆️ رفتن به ابتدای یادداشت
✅ شیوه استفاده صحیح از این تکنیک:
اما یک مساله هم وجود دارد. طبق یافتههای این تحقیق، ترتیب سوالاتی که از یک نفر میپرسید، بر نحوه پاسخگویی آنها اثر قابلتوجهی دارد. اگر میخواهید ایجاد اعتماد، صمیمیت و تفاهم کنید، باید با سوالات سطحی و غیرمهم شروع کنید و بعد از اینکه ارتباط ویژهای شکل گرفت و طرف مقابل آنقدر به شما اعتماد کرد که بتوانید هر سوالی از او بپرسید، وارد سوالات خصوصیتر یا عمیقتر شوید.
تصور کنید به کسی معرفی شدهاید و بعد از اینکه اسمهای هم را پرسیدید، اولین سوالی که از طرف مقابل میکنید این باشد که بزرگترین ترس تو یا بزرگترین حسرت تو در زندگی چیست. آیا چنین سوالی طرف مقابل را معذب نمیکند؟ با اینکه این دو سوال میتوانند به یک مکالمه جالب و عمیق منجر شوند، نمیتوانید همان اول هر چه را که در دل دارید برای کسی که شناختی از او ندارید، تعریف کنید. قبل از اینکه وارد مسائل عمیق شوید، ابتدا سعی کنید ارتباطی بین شما و طرف مقابل شکل بگیرد.
همیشه با سوالات ساده شروع کنید. مثلا بپرسید اهل کجا هستند، چه سرگرمیهایی دارند و آیا حیوان خانگی دارند یا نه. بعد به تدریج وارد سوالات شخصیتر شوید.
سوالات بعدی برگهای برندهای هستند که برای رو کردن آنها باید صبر کنید. وقتی سعی میکنید بر طرف مقابلتان تاثیر خوبی بگذارید، این سوالات داراییهای بزرگی محسوب میشوند، چون این سیگنال را میفرستند که فردی که با او صحبت میکنید، برای شما دارای اهمیت است.
این سوالات، فضا را برای یک مکالمه واقعی باز میکنند و صرفا تبادل غیرماهرانه و سریع پرسش و پاسخهای تکخطی نیستند.
چند مثال که میتوانید برای بهبود جریان مکالمه و تاثیرگذاری به عنوان یک فرد دوستداشتنی استفاده کنید، عبارتند از:
میتوانی در مورد... بیشتر توضیح دهی؟
چرا چنین فکری میکنی؟
منظورت از... چیست؟
نظر تو درباره... چیست؟
مطمئن شوید که این سوالات را با لحنی دوستانه میپرسید، نه لحنی مرموزانه که صرفا میخواهد اطلاعات بگیرد. نباید مثل یک مصاحبهکننده به نظر برسید.
🔸 بازی زندگی | عضو شوید.
5️⃣پیام پنجم
⬆️ رفتن به ابتدای یادداشت
✅جمع بندی و نتیجه گیری:
به صورت خلاصه، دوستداشتنی بودن یک ویژگی شخصیتی نیست که با آن به دنیا آمده باشید. ممکن است در برخی افراد نسبت به برخی دیگر، به شکل طبیعیتری وجود داشته باشد، اما همه میتوانند آن را در خود تقویت کنند.
مهم نیست دانش و دستاوردهای شما چقدر قابل تحسین باشد. وقتی صرفا در مورد خودتان برای کس دیگری حرف میزنید، از استراتژی خوبی برای اثرگذاری بر او استفاده نمیکنید. دوری کلارک، نویسنده کتاب «بازآفرینی: برند، تصویر و آینده خودتان را تعریف کنید» میگوید، «یکی از متداولترین اشتباهات افراد وقتی سعی میکنند بر دیگران تاثیر خوب بگذارند این است که فکر میکنند باید با دانش گسترده خود دیگران را تحتتاثیر قرار دهند. اما واقعیت این است که هدف شما این نیست که دیگران را مبهوت خود کنید. بلکه باید مکالمهای ایجاد کنید که به یادماندنی و درگیرکننده باشد. بنابراین سعی کنید طرف مقابل را جذب کنید و به آنچه او میگوید گوش دهید.» این کار به شما امکان میدهد از آنچه فرد به آن اشتیاق دارد، بهره ببرید؛ یک پروژه جدید، یک سفر پیش رو یا خط تولید یک محصول جدید.
تمرکز صحبت را به سمت فرد مقابل ببرید. این حس را در او ایجاد کنید که شما به شنیدن صحبتهای او در مورد خودش علاقهمند هستید و این کار را از مسائل کوچک شروع کنید تا اعتماد ایجاد شود. به تدریج سوالات شخصیتر بپرسید، همیشه لحن خود را دوستانه نگه دارید تا جادوی تاثیر این اقدامات را ببینید.
🔸 بازی زندگی | عضو شوید.