🏴 إِنَّا لِلَّٰهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
درگذشت نابهنگام «دکتر محمد کاظم حسینیان سراجلو» را خدمت خانواده محترمشان، علیالخصوص محمدحسین حسینیان (مسئول مجموعه چشمه جاری آسمان)، تسلیت عرض مینماییم.
آن مرحوم از خیّرین گمنام کشور بودند و سنگ بنای مجموعه چشمه جاری آسمان (گرافکر، گرافیلما، باشگاه داستان و ...) از همتهای بلند ایشان بوده است که انشاءالله با اهتمام یاران و همفکرانشان برای اعتلای ایمان و ایران پابرجا خواهد ماند.
مدلهای مختلف نقد.mp3
4.62M
اشارهای به انواع روشهای اظهارنظر دربارهی یک فیلم:
1⃣ مرور یا review
2⃣ نقد
3⃣ نقد مبتنی بر نظریه
🪴 @Gerafilma
گرافیلما
اشارهای به انواع روشهای اظهارنظر دربارهی یک فیلم: 1⃣ مرور یا review 2⃣ نقد 3⃣ نقد مبتنی بر نظریه
راستی این صوت مربوط به نشستِ تحلیل فیلمِ "مغزهای کوچک زنگزده" است 🧠
سلام به همهی عزیزان 🌸🌼
امروز براتون یه پُست توووپ در رابطه با "نحوهی انتقال دانش و معرف به بچهها و نوجوونها" آماده کردیم.
آماده باشید. تا چند ساعت دیگه پُست رو بارگذاری میکنیم 😍👇
22.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پس از دیدن این کارتون 👆
متن زیر را بخوانید 👇
⬅️ یک گفتگو با دوستان سینمایی به بهانۀ کارتون نوستالوژیک «تنسی تاکسیدو و چاملی»
تازگی در یکی از گروههای تلگرامی که علاقهمندان و صاحبنظران سینمایی حضور دارند کارتون «تنسی تاکسیدو و چاملی» رو که کارتون نوستالوژیک دهۀ شصتیهاست گذاشته بودند و من مطلبی زیرش گذاشتم و گفت و گویی شکل گرفت که در پایین آوردم. گفتم به اشتراک بذارم تا نظر دوستان رو هم در ادامهش داشته باشیم.
⏪ گفتم:
یادش به خیر،
در هر قسمت، آقای ووپی با زبان ساده و در دل داستان شیرین شیرماهی و پنگوئن خنگ و عجول به یک پرسشی علمی جواب میداد و به نظرم این یکی از بهترین انواع انتقال دانش به مخاطب کودک و نوجوان بود.
دوستان اهل قلم میتونند از الگوی داستانگویی این کارتون استفاده کنند در انتقال معرفت به مخاطبین خودشون.
⏪ گفتند:
این متد برای ما خاطره انگیزه ولی برای بچههای این زمانه، دِمُده و کند و ملال آوره.
اونها اگه علاقه به چیزی داشته باشند با یه سرچ ساده در نت همه اطلاعات رو در میارند.
پای اینجور فیلمها و کارتونها نمیشینند. دنبال هیجان و سرعت هستند.
⏪ گفتم:
با شما موافقم
گوگلکردن و ریتم تند و هیجانی فیلمها و انیمیشنها و سریالها مخاطب فعلی و بخصوص کودک و نوجوان رو تسخیر کرده و همونطور که گفتید این شیوه از روایت براشون ملالآور شده، اما چند تا کار میشه کرد:
در سمت خالقین آثار میشه مثل تمام الگوهای ساختاری ثابت روایت در سینما اینجا هم الگو رو حفظ کرد و در جزئیات و شخصیت و ترفندهای قصهگویی خلاقیت به خرج داد. مثلا حالا که بحثش داغه به جای تختۀ آقای ووپی از «هوش مصنوعی» استفاده کرد و چاشنی طنز هم بهش داد و اینطوری هم جذابیتش برای نسل فعلی بیشتر هست و هم اشاره به کم و کاستیهای هوش مصنوعی هم میشه داشت یه جورایی.
و در سمت مخاطبین هم، من خودم برای کمتر تاثیرگرفتن خانواده و دوستانم از سرعت و هیجان داستانهای امروزی به تناوب داستان یا انیمیشن یا فیلم و سریالی رو که ریتم آرام اما جذابی داره رو برای تماشا انتخاب میکنم و با صحبت قبل و بعد تماشا هم سعی در برجسته کردن ارزشهاش میکنم. و تا حدی هم موفق بودم که تعادل ایجاد کنم و در عین احترام به مخاطب و زمانۀ جدید کمی تیزی و ناترازی سلیقهش رو بگیرم.
برای همین منظور اخیرا انیمیشن « پسر بچه، موش کور، روباه و اسب 2022» رو دیدیم و عالی بود و تاثیر هم داشت. و فیلم «بدون قرار قبلی 1400» از بهروز شعیبی رو هم دیدیم و اون هم خوب بود و در رابطه با ترفندی که گفتم موثر افتاد. تماشای سینمای کلاسیک هم در لابلای آثار پرشتاب امروزی مفید هست و حوصلۀ بصری و سینماتیک مخاطب رو بالا میبره فقط باید با دقت انتخاب بشه و قبل و بعدش گفتگوی خوبی انجام بگیره.
میخواستم بر دقت نظر شما تاکید کنم و تجربۀ خودم رو به اشتراک بذارم و نظر دوستان دیگر رو هم بدونم.
✍️ نادر خواجهزاده | @Nkhajezadeh
🪴 @Gerafilma