از دیروز که رهبر انقلاب گفتند «وزارت خارجه مجری است» عدهای با حذف قسمت دوم صحبتهای ایشان که میگویند «نهاد بالا دستی وزارت خارجه یعنی شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیر هست» شروع به تحریف بیانات ایشان کردند
اما نکتهی جالبی که باید بدانید این است که حسن روحانی حتی تحمل تصمیم گیری همین شورای عالی امنیت ملی که اکثریت قاطعش با دولت بود را هم نداشت و سال 92 مسئولیت مذاکرات هستهای را از «شورای عالی امنیت ملی» گرفت و به «وزارت خارجه» محول کرد!
آقای ظریف دیگر چقدر اختیار میخواستید؟ ببخشید که نذاشتند مثل وثوق الدوله کشور را به غرب بفروشید!
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔸«گِرا» در ایتا :
Eitaa.com/Gera_97
🔹«گِرا» در سروش:
Sapp.ir/Gera_97
🔸 «گِرا» در بله :
http://ble.im/gerabale
کانال دکتر امیر حمزه مهرابی (استاد دانشگاه)
52.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
24 خرداد رای مردم به تعامل سازنده با جهان
تاریخ در حال تکرار است؟
تفکر رهبران شیعه احترام به رای مردم است؟؟؟
در این ویدئو شبهات آرا و نحوه مذاکرات مطرح می گردد.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔸«گِرا» در ایتا :
Eitaa.com/Gera_97
🔹«گِرا» در سروش:
Sapp.ir/Gera_97
🔸 «گِرا» در بله :
http://ble.im/gerabale
کانال دکتر امیر حمزه مهرابی (استاد دانشگاه)
25.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نوحه ای به سبک دوران انقلاب از مهدی رسولی در پاسخ به سخنان جنجالی ظریف در فایل صوتی لو رفته
متنی متفاوت برای شبی متفاوت
با حوصله و دقت بخوانید
سه دقیقه بیشتر وقتت شما را نمی گیرد
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
همیشه فکر می کردم شب قدر یعنی شب نزول قرآن . ارزش شب قدر را به نزول قران می دانستم اما یک شب قدر حرفهایی را از یک استاد یاد گرفتم که همه چیز را در ذهنم به هم ریخت .
سوره قدر را تفسیر میکرد می گفت :
«یا نزول قرآن شب قدر را شب قدر کرده ؟ یا اینکه شب قدر شب قدر بوده و قرآن در آن نازل شده است؟»
مثل کسی که ازدواج خود را که یک کار مهمی است در یک وقت با برکتی قرار میدهد برکت ان وقت به ازدواج نیست . نزول قران یک کار مهم و بزرگی است اما در شب قدر اتفاق افتاده….
انا انزلناه فی لیلة القدر .
یعنی اول شب شب قدر بوده و بعد قرآن در آن نازل شده . دلیل بهتر آیات بعدی است که شروع میکند به توضیح چیستی شب قدر .
لیلة القدر خیر من الف شهر
تنزل الملائکة و الروح فیها باذن ربهم
من کل امر
سلام هی حتی مطلع الفجر .
«انزلناه» فعل ماضی است یعنی نازل کردیم و تمام شد . اما در معرفی شب قدر می گوید «تنزل» فعل مضارع است یعنی هنوز نازل می کنیم یک عملی در این شب هر سال تکرار می شود و در توضیح عظمت این شب این عمل را بیان می کنند .
«الملائکه» یعنی «کل ملائکه» این الف و لام در زبان عربی معنای «کل »میدهد . «الروح» همان رئیس ملائکه است در ان شب همه اینها متوجه زمین اند و فرود می آیند .چه واقعه ای رخ میدهد ؟ چه شده که همه دارودسته خدا در صحنه عالم متوجه زمین اند ؟
هر سال ؟ همه ؟ از تمام آسمانها؟ به سوی زمین ؟
یعنی هر خبری هست اینجاست و در عوالم بالا خبری نیست !
❓سوال اینجاست که اینها کجا نازل می شوند؟ منزل علیه کیست؟ به کجا می ایند ؟
برای پاسخ خوب است اول بپرسیم اینها برای چه می آیند ؟
«من کل امر .»
یعنی چه ؟
یعنی برای تصمیم گیری برای همه چیز . این امر امر تکوینی است یعنی هر موجودی .
از این جا باید فهمید کجا می آیند؟
«من کل امر .»
«امر» چیست ؟
این امر دو جای دیگر در قرآن آمده:
یکی «انما امره اذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون»
و دیگری «ائمة یهدون بامرنا .»
علامه طباطبایی از اولی این را استفاده می کند که معنای این «امر» هر شیئی است که وجود داشته باشد امر تکوینی . و از آن استفاده می کند که آیه «ائمة یهدون بامرنا» فصل امامت را بیان میکند یعنی وجه تمایز ائمه را نشان میدهد که آنها هدایت تکوینی می کنند همه موجودات عالم را .
و در شب قدر تکلیف کل امر است که مشخص می شود . ....
🔷عزیزان ! آن رئیس حقیقی و ذاتی عالم آن خدای لا یزال همه را به سراغ فرمانده زمینی و خلیفه خود می فرستد همه متوجه ولی عصر هستند اوست که قرار است همه تصمیمات منجز و معلق عالم یعنی قضا و قدر به دست او میرسد . شب شب اوست .یعنی چی ؟
یعنی رفیق من! اگر تا به صبح مناجات کنی و قران سر بگیری اما از او غافل باشی بیراهه میروی .
هیچ عملی بی رنگ فریاد درونی «یا صاحب الزمان» فایده ای ندارد بقیه همه بیراهه رفتن است .
مردم !بدانید باید به چه چیز بچسبید . کدام ریسمان را چنگ بزنید .
بعد با بیانی طعنه آمیز گفت : همه میایند پایین تو میخواهی تنها بروی بالا؟!
این ایام همه عطش دارند اما نمی دانند کدام حلقه را باید بگیرند . آن حلقه گم شده تو امام است چه بفهمی چه نفهمی .
یک عده خوابند و اصلا در حرکت نیستند یک عده اما در حرکتند ولی جهت را نمی دانند . راه اینجاست و بقیه راهها مسدود است .
شاید حسابی در کار بوده که شهادت مرد ولایت و امامت علی مظهر خلافت خدا در این شب ها رخ می دهد .
🔸استاد می گفت :
حقیقت دین معرفت امام است معرفت امام و حجت خدا . شب قدر شب تجلی خلافت خلیفة الله است . خلافت او در این شب تجلی می کند . تمام گردانندگان عالم هستی «من کل امر » بر او نازل میشوند . بله حالا آن گردانندگان تحفه قران را پیش پیامبر آوردند جبرئیل دست خالی نیامد آن تحفه را هم آورد والبته
این اهمیت و ارزش قران را می رساند .
نکند همه عالم از دیو و دد تا فرشته و جبرئیل متوجه او باشند و من و تو متوجه جای دیگر !
معقول نیست خلف است محال است سلام کنی و او جواب ندهد .
در تاریخ سراغ نداری سائلی دست پیش امام دراز کند و دست خالی برگردد زبان حال و قال شما این باشد :
..... یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا ببضاعة مزجاة فاوف لنا الکیل و تصدق علینا ان الله یجزی المتصدقین.....
شبهای آخر ماه رمضان است و آن حرفها هنوز مرا سرگردان و آشفته کرده .
این ماه هم در حال تمام است
من کجا او را پیدا کنم ؟
او کجاست ؟
میزبان و مهماندار این مهمانی خدایی کجاست ؟
نکند همه عالم متوجه او باشند و تو متوجه جای دیگر؟
✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅
بسم الله الرحمن الرحیم
از سری تولیدات "کلام حق"
موضوع: انتخابات(۱)
این قسمت:
چرا رأی بدهیم؟
سخنران:
دکتر امیرحمزه مهرابی؛
استاد حوزه و دانشگاه
مدت: ۱:۳۰
تولید از ما
انتشار از شما
#مناسب_جهت_استوری
🔻سخنرانی رهبر انقلاب ساعت 14:30 روز قدس انجام خواهد شد
🔹رهبر انقلاب اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز قدس خطاب به امت اسلامی و ملت ایران سخن خواهند گفت.
🔹این سخنرانی ساعت 14:30 روز 17 اردیبهشت 1400 به صورت زنده از شبکههای داخلی و برون مرزی صداوسیما و سایت و حسابهای Khamenei.ir در شبکههای اجتماعی پخش خواهد شد.
هم اکنون
🔰 رهبرانقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز قدس
🔺 مبارزه با رژیم صهیونیستی، وظیفهای همگانی
👈🏻 صهیونیستها فلسطین غصبشده را از روز اوّل به یک پایگاه تروریسم تبدیل کردهاند.
اسرائیل نه یک کشور، که یک #پادگان_تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّتهای مسلمان است.
مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفهای همگانی است.
#القدس_أقرب
#تغییر_موازنه_فلسطین
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🔸«گِرا» در ایتا :
Eitaa.com/Gera_97
🔹«گِرا» در سروش:
Sapp.ir/Gera_97
🔸 «گِرا» در بله :
http://ble.im/gerabale
کانال دکتر امیر حمزه مهرابی (استاد دانشگاه)
✅ترجمه خطبه عربی مقام معظم رهبری خطاب به جوانان عرب
مایلم اندکی با جوانان عرب به زبان خود آنان سخن بگویم:
بسماﷲالرّحمنالرّحیم
سلام بر همهی آزادگان عرب، بویژه جوانان، و سلام به مردم مقاوم فلسطین و قدس و مُرابطون در مسجدالاقصیٰ.
سلام بر شهدای مقاومت و خِیل عظیم مجاهدانی که در این راه جان خود را تقدیم کردهاند؛ بویژه شهید شیخ احمد یاسین و شهید سیّدعباس موسوی، و شهید فتحیشقاقی و شهید عماد مغنیه و شهید عبدالعزیز رنتیسی و شهید ابومهدی المهندس و سرانجام چهرهی برجستهی شهیدان مقاومت، شهید قاسم سلیمانی که هر یک پس از حیات پُربار و پُربرکت، با شهادت خود نیز تاثیرات مهمّی در محیط مقاومت بر جا گذاشتند.
🔹مجاهدت فلسطینیان و خون پاک شهیدان مقاومت، توانسته است این پرچم مبارک را برافراشته نگه دارد و قدرت درونی جهاد فلسطینی را صدها برابر کند؛ جوان فلسطینی یک روز با پرتاب سنگ از خود دفاع میکرد و امروز با پرتاب موشکِ نقطهزن به دشمن پاسخ میدهد.
فلسطین و قدس در قرآن مجید، «سرزمین مقدّس» نامیده شده است؛ دَهها سال است که این سرزمین پاک در اشغال ناپاکترین و خبیثترین آحاد بشر است؛ شیاطینی که انسانهای شریف را به خاک و خون میکشند و آنگاه با وقاحت به آن اعتراف میکنند. نژادپرستانی که در بیش از هفتاد سال، صاحبان سرزمین را با قتل و غارت و حبس و شکنجه معذّب ساختهاند، ولی بحمداﷲ نتوانستهاند ارادهی آنها را مقهور کنند.
🔸فلسطین زنده است و به جهاد ادامه میدهد و به کمک خدا سرانجام خواهد توانست بر دشمن خبیث فائق آید. قدس شریف و همهی فلسطین متعلّق به مردم آن است و به آنان بر خواهد گشت، انشاءاﷲ؛ «و این [کار] بر خدا دشوار نیست».
در قضیّهی فلسطین همهی دولتها و ملّتهای مسلمان، دارای وظیفه و مسئولیّتند، ولی محور مجاهدت خود فلسطینیانند که امروز در درون سرزمین و بیرون آن حدود چهارده میلیون نفرند. وحدت و عزم واحد این جمع خواهد توانست کاری بزرگ صورت دهد. امروز وحدت، بزرگترین سلاح فلسطینیها است.
دشمنان وحدت فلسطینی، رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی قدرتهای سیاسی دیگرند، امّا اگر از درون خود جامعهی فلسطینی وحدتشکنی نشود، دشمنان بیرونی نخواهند توانست کاری بکنند. محور این وحدت باید جهاد داخلی و عدم اعتماد به دشمنان باشد. دشمن اصلی فلسطینیان، یعنی آمریکا و انگلیس و صهیونیستهای خبیث را نباید تکیهگاه سیاستهای فلسطینی قرار داد.
🔹فلسطینیها ــ چه در غزه، چه در قدس و کرانهی باختری، چه در سرزمینهای ۱۹۴۸ و حتّی چه در اردوگاهها ــ همه یک واحد را تشکیل میدهند و باید راهبرد به هم پیوستگی را در پیش بگیرند؛ هر بخش باید از بخشهای دیگر دفاع کند و به هنگام فشار بر آنها از ابزارهای در اختیار خود استفاده کند.
امید به پیروزی، امروز از همیشه بیشتر است؛ موازنهی قوا به نفع فلسطینیها بشدّت تغییر کرده است؛ دشمن صهیونیست سال به سال ضعیفتر شده است؛ ارتشش که خود را «ارتشی که هرگز شکست نمیخورد» معرّفی میکرد، امروز پس از تجربهی [جنگ] ۳۳ روزه در لبنان و تجربهی [جنگهای] ۲۲ روزه و ۸ روزه در غزّه، به ارتشی که «رنگ پیروزی را نخواهد دید» تبدیل شده است. وضعیّت سیاسی آن، که ناگزیر از چهار انتخابات در دو سال است، و وضعیت امنیّت آن، که به طور پیدرپی دچار شکست میشود، و میل روزافزون یهودیان به مهاجرت معکوس، مایهی فضاحت آن رژیم پُرمدّعا شده است. تلاش پیگیر با کمک آمریکا برای عادیسازی با چند کشور عربی، خود نشانهی دیگری از ضعف آن رژیم است؛ و البتّه این هم کمکی به او نخواهد کرد. دَهها سال پیش از این با مصر رابطه برقرار کرد؛ از آن روز تاکنون رژیم صهیونیستی بسیار آسیبپذیرتر و ضعیفتر شده است؛ با این وصف، آیا رابطه با چند کشور ضعیف و حقیر خواهد توانست به او کمک کند؟ البتّه آن کشورها هم از این رابطه بهره نخواهند برد؛ دشمن صهیونی در مال یا خاک آنها تصرّف خواهد کرد و فساد و ناامنی را در [میان] آنها گسترش خواهد داد.
🔸البتّه این حقایق نباید وظیفهی سنگین دیگران در قبال این حرکت را از یاد ببرد؛ علمای مسلمان و مسیحی باید عادیسازی را حرام شرعی اعلام کنند و روشنفکران و آزادگان، نتایج این خیانت را که خنجری از پشت به فلسطین است برای همه تشریح نمایند.
در نقطهی مقابلِ روند نزولی رژیم، افزایش تواناییهای جبههی مقاومت، بشارتِ آیندهی درخشان است: افزایش قدرت دفاعی و نظامی، خودکفایی در ساخت سلاحهای مؤثّر، اعتماد به نفس مجاهدان، خودآگاهی روزافزون جوانان، گسترش دایرهی مقاومت به سراسر کشور فلسطین و به بیرون از آن، خیزش اخیر جوانان در دفاع از مسجدالاقصی، و انعکاس توأمانِ مجاهدت و مظلومیّت ملّت فلسطین در افکار عمومیِ بسیاری از مناطق جهان.
منطق مبارزهی فلسطینی هم که از سوی جمهوری اسلامی در اسناد سازمان ملل به ثبت رسیده، منطقی مترقّی و جذّاب است؛ مبارزان فلسطینی میتوانند یک همهپرسی از همهی ساکنان اصلی فلسطین را مطرح کنند. این همهپرسی، نظام سیاسی کشور را معیّن میکند و ساکنان اصلی از هر قوم و دین، از جمله آوارگان فلسطینی در آن شرکت خواهند کرد؛ آن نظام سیاسی، آوارگان را به داخل برمیگرداند و سرنوشت بیگانگان سُکنیٰگزیده را تعیین میکند.
این مطالبه بر مبنای دموکراسی رایجی است که در دنیا پذیرفته شده و هیچ کس در مترقّی بودن آن نمیتواند خدشه کند. مجاهدان فلسطینی، مبارزهی مشروع و اخلاقی خود با رژیم غاصب را باید به قدری ادامه دهند که ناچار به قبول این مطالبه شود.
به نام خدا به جلو حرکت کنید و بدانید که «قطعاً خدا به کسى که [دین] او را یارى مىکند، یارى مىدهد».
والسّلامعلیکمورحمةاللّه