eitaa logo
گرا_ Gera
1.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
58 فایل
«گرا» یعنی تعیین طول و عرض جغرافیایی و مشخصات هدف در مناطق جنگی ارتباط با ادمین @Gera_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
13.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اعترافات و بازسازی صحنه جنایت توسط نوید افکاری 🔹«نوید افکاری» به دلیل قتل کارمند سازمان آب به اعدام محکوم شده اما رسانه‎های معاند در تلاشند تا با وارونه‎نمایی حکم وی را به حضور در اعتراضات مرداد۹۷ ربط دهند و با هشتک «اعدام نکنید»ضمن متهم کردن نظام ، سیستم قضایی را تحت تاثیر قرار دهند ــــــــــــــــ 🔸«گِرا» در ایتا : Eitaa.com/Gera_97 🔹«گِرا» در سروش: Sapp.ir/Gera_97 🔸 «گِرا» در بله : http://ble.im/gerabale کانال دکتر امیر حمزه مهرابی (استاد دانشگاه)
🔺پیام رهبر انقلاب در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است: بسمه‌تعالی 🔹گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهر‌ه‌ی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت. 🔹بهانه‌ی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است. 🔹سیاستهای عمیقاً ضدّ اسلامی صهیونیست‌ها و دولتهای استکباری عامل این‌گونه حرکتهای دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز می‌یابد. این حرکت در این برهه‌ی زمانی میتواند، نیز به انگیزه‌ی منصرف کردن ذهن ملّتها و دولتهای غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. 🔹ملّتهای مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه‌ی حسّاس، باید هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند. والله غالب علی امره سیّدعلی خامنه‌ای ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ 🔸«گِرا» در ایتا : Eitaa.com/Gera_97 🔹«گِرا» در سروش: Sapp.ir/Gera_97 🔸 «گِرا» در بله : http://ble.im/gerabale کانال دکتر امیر حمزه مهرابی (استاد دانشگاه)
⚫️فاجعه باز نشر کاریکاتور توهین به پیامبر رحمت(ص) کاریکاتورهای موهن ضداسلامی نخستین بار ۱۵ سال پیش در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد و یک سال بعد انتشار آنها را آغاز کرد. این اقدام موهن با اعتراضات مسلمانان مواجه شد و هدف شارلی ابدو این بود که نشان دهد «همه مسلمانان تروریست هستند». این نشریه در یادداشتی که به مناسبت بازنشر این کاریکاتور منتشر کرده،‌ گستاخانه تأکید می‌کند که «هیچگاه عقب‌نشینی نمی‌کند و کوتاه نمی‌آید». ⬛️متاسفانه این کاریکاتور بار دیگر در ۱۲ شهریور1399، در حالی در نسخه چاپی شارلی ابدو باز نشر داده شده است که پنج سال پیش موجی از خشم را در جهان اسلام به راه انداخت و سرانجام به حمله به دفتر شارلی ابدو منجر شد. نسخه الکترونیکی شماره جدید «شارلی ابدو»، که کاریکاتورهایی موهن به پیامبر اسلام روی جلد آن نقش بسته، از ظهر سه‌شنبه در دسترس قرار گرفت و نسخه کاغذی این مجله نیز امروز چهارشنبه توزیع شد. ▪️شارلی ابدو که چهارشنبه‌ها منتشر می‌شود، در فرانسه و در سراسر جهان به خاطر سبک توهین‌آمیز خود مشهور است و به بهانه آزادی بیان با اهانت به مقدسات و مسائل مهم مردم جهان، اغتشاشات زیادی را به وجود آورده و توهین به ادیان و انبیای الهی از قبیل حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی(ع) از جمله اقدامات آن است. این نشریه در سال ۲۰۱۵ نیز از سوی گروهی به ظاهر مسلمان هدف حمله مشکوک قرار گرفت و عده‌ای از کارکنان آن کشته شدند. ❌فرانسه که این‌گونه هتاکی‌ها و گستاخی‌ها را آزادی بیان توصیف می‌کند، اقدام موهن نشریه را نه تنها محکوم نکرد بلکه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، دیروز با ادعای حق آزادی بیان گفت که در جایگاهی نیست که در مورد تصمیم‌گیری برای بازنشر این کاریکاتور قضاوت کند. هرچند وقوع چنین اتفاقات زشتی به بهانه آزادی بیان صورت می گیرد، اما آنچه در عمل رخ می‌دهد این است که جریان غرب‌گرا و صهیونیسم بین‌المللی به اندازه سر سوزنی به آزادی بیان اعتقادی ندارد و کوچکترین مخالفت و انتقاد نسبت به خود را سرکوب و مسدود می‌کند. ✔️یکی از مصادیق بارز رویکرد دوگانه و متناقض غربی-صهیونیست‌ها نسبت به مفهوم آزادی بیان که چندی پیش اتفاق افتاد، حذف تصاویر مربوط به پویش میلیونی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی مختلف بود؛ البته نمونه‌های پرشمار دیگری هم وجود دارد. 🔸«گِرا» در ایتا : Eitaa.com/Gera_97 🔹«گِرا» در سروش: Sapp.ir/Gera_97 🔸 «گِرا» در بله : http://ble.im/gerabale کانال دکتر امیر حمزه مهرابی (استاد دانشگاه)
🦋عکس مناسب پروفایل برای اعلام محبت به پیامبر مهربان اسلام ونشان دادن انزجار از توهین به ساحت مقدس حضرتشان!
💢 توهین به مقدسات از سوی «شارلی ابدو»های داخلی هفته گذشته جسارت روزنامه فرانسوی «شارلی ابدو» بر ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) موجی از اعتراض و ناراحتی در بین مسلمانان و ملت ایران به وجود آورده است. بررسی رسانه‌های داخلی کشور نیز حکایت از تعدد بالای جسارت‌هایی مشابه، به اصول و مقدسات دینی دارد که ضرورت نظارت جدی بر آن‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود؛ برای نمونه: 🔸 روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار نیز در ماه‌های گذشته نوشته بود: «اینکه قدرت شفادهندگی را به مکان‌هایی نسبت دهیم و معتقد باشیم که مکان‌های معینی شفادهنده هستند و می‌توانند بیماری‌ها را درمان کنند و برای آن‌ها قدرت‌های مافوق طبیعی قائل باشیم، نمونه‌ای از تفکر اسطوره‌ای است.» 🔹«نجفقلی حبیبی» عضو حزب منحله مشارکت- مرداد ۹۳ در اظهارنظری تأمل‌برانگیز عزاداری برای امام حسین(ع) را کاری بیهوده و بی‌بازده خوانده و گفته بود: «شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می‌کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول‌ها خرج می‌شود؛ بازده فرهنگی‌اش چقدر است؟ دو نفر گریه می‌کنند و تمام می‌شود!». 🔸طیف تندروی اصلاح‌طلب بارها توهین به ائمه اطهار و مقدسات را در کارنامه خود ثبت کرده است؛ «حتی علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد (ابراهیم اصغرزاده)»، «حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است (رجبعلی مزروعی)»، «معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند (عزت‌الله سحابی)»، «خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است (عبدالکریم سروش)»، «فرهنگ شهادت خشونت‌آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان می‌شود (عبدالکریم سروش)»، «احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله‌ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست (محمد خاتمی)» و... تنها بخشی از جسارت طیف تندروی اصلاح‌طلب طی ماه‌ها و سال‌های اخیر به مقدسات و ائمه اطهار(ع) بوده است. 🔸«گِرا» در ایتا : Eitaa.com/Gera_97 🔹«گِرا» در سروش: Sapp.ir/Gera_97 🔸 «گِرا» در بله : http://ble.im/gerabale کانال دکتر امیر حمزه مهرابی (استاد دانشگاه)
🔴 آسمان بی‌دفاع 1️⃣ رهبر انقلاب چند روز قبل‌تر می‌گویند ۲۰۳۰ در برخی‌جاها در حال اجراست و کمتر از چند روز بعدش این داستان جلد کتاب اول و قرآن در میاد که ۲۰۳۰ اینجوریست و این هم نمادش. 🔹 پشت سرش باز یک موج دیگر راه می‌افتد که چماق‌داران دختر را از جلد کتاب‌ها برداشته‌اند و چنین است و چنان. 🔸 و پشت سرش وزارت طفلکی آموزش و پرورش یک بیانیه‌ی دو بندی می‌دهد که در بند اولش بگوید ما بیست سی نیستیم و در بند دومش اثبات کند ما متحجر نیستیم و دختران سرزمینمان چنین‌اند و چنان. ✅ یعنی یک بیانیه برای دو موضوع متضاد درباره‌ی یک جلد کتاب درسی. جالب نیست؟! 🔹 واقعا هشدار ۲۰۳۰ مدنظر رهبری این بود؟! واقعا کسی بخواهد آن سند را در کشور پیاده کند می‌آید یک کتاب قرآن را از جلد برمی‌دارد؟! به همین مبتذلی؟! چرا و چه‌گونه آن حرف‌ها به این تقلیل یافت؟! اگر کسی می‌خواست آن بحث‌های رهبری در خصوص منطق انسان‌سازی را در دیدار آموزش و پرورش منحرف کند این یکی از بهترین طرح‌های رسانه‌ای بود که‌می‌شد اجرا کند. 2️⃣ دهه‌ی پرآزمایش محرم امسال با افتخار تمام می‌شود. اما در رسانه این هشتگ آقامیری است که اوج می‌گیرد که لایکش چنین است و چنان. حالا چه آن کارشناس سابق بی‌بی‌بی‌سی که در لندن نشسته این را مسئله‌اش می‌کند و چه آنی که در تهران نشسته است. و بعد آقای پناهیان است که آن‌جور تخریب می‌شود. 🔸 و بزرگترین اتفاق دهه امسال و تصویر ماندگار با خاک یکسان می‌شود یا فعلا فراموش می‌شود یا کسی درباره‌اش حرف نمی‌زند. و شبکه اجتماعی روی این‌ها اسکی می‌رود. 3️⃣ دهه شصت هواپیماها و موشک‌های بعثی تا مدت‌ها در آسمان ایران ترک‌تازی می‌کردند. مردم سر به آسمان می‌دوختند تا ببینند آن شی روی هوا کی و کجا فرود خواهد آمد و که و چه را بی‌خانمان خواهد کرد؟! تا اینکه طهرانی‌مقدم‌ها آسمان امنیت را به مردم برگرداندند. ✅ امروز آسمان افکارعمومی ایران هم بی‌دفاع است. دشمن هر کاری می‌خواهد می‌کند و مردم هر روز زیر آن رگبار صبح را به شب می‌گذرانند تا چه شود و ذهنشان به کدام سمت برود. 💢 طهرانی‌مقدم‌‌های جدید باید این آسمان را به مردم برگردانند. ✍️ کمیل خجسته 🔸«گِرا» در ایتا : Eitaa.com/Gera_97 🔹«گِرا» در سروش: Sapp.ir/Gera_97 🔸 «گِرا» در بله : http://ble.im/gerabale کانال دکتر امیر حمزه مهرابی (استاد دانشگاه)
شهادت جانسوز پیام آور حماسه کربلا حضرت زین العابدین امام سجاد علیه السلام بر ساحت مقدس فرزند داغدارش حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و به عموم سوگواران آل الله تسلیت باد.
تاکتیک مبارزاتی امام سجاد (ع) ✍️ بنا به روایتی 25 ماه محرم سالروز شهادت امام سجاد علیهم‌السلام است، این امام همام با توجه به خفقان سیاسی آن روز از ابزاری برای مقابله با حکومت جبار اموی بهره جست که بی‌شک بهترین روش مبارزه‌ای محسوب می‌شد. ✔️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ چرایی نحوه مبارزه امام سجاد(ع) می‌فرمایند : «اختناق در آن دوران و نامناسب بودن وضع، اجازه نمی‌داد که امام سجاد بخواهند با آن مردم بی‌پرده و صریح و روشن حرف بزنند؛ نه فقط دستگاه‌ها نمی‌گذاشتند، مردم هم نمی‌خواستند. اصلاً آن جامعه یک جامعه نالایق و تباه‌شده و ضایع‌شده‌ای بود که باید بازسازی می‌شد.» (28/4/1365) 🔷پس از واقعه‌ کربلا، و خطبه غرا و آتشین امام سجاد(ع) در مجلس یزید ،نظام فاسد اموی در پی فرصتی بود که امام را به شهادت برساند که در این صورت، نه تنها استمرار امامت و کیان تشیع در معرض تهدید جدی قرار می گرفت بلکه قیام امام حسین (ع) نیز به سبب حذف شاهدان زنده آن یا به فراموشی سپرده می شد و یا گرفتار تحریف و وارونه نمایی می گردید و در نتیجه اثری از شریعت اسلام دینی باقی نمی ماند. شکست قیام مردم مدینه در واقعه حرّه و تصرف مدینه به دست یزید و قتل عام بسیاری از صحابه و تابعین در مسجد النبی گویای این مطلب است که اگر امام سجاد علیه السلام نیز با قیام کنندگان همراهی می کرد سرنوشتی جز سرنوشت دیگران نصیبش نمی شد. 🔴امام سجاد(ع) در غربت غریبانه‌شان، باید احیای اسلام راستین را طراحی می‌کردند. ایشان به خاطر فضای عذاب‌آور حاکم باید در قالب‌هایی بدون تحریک سردمداران جبهه‌ ولایت ‌ستیزی، مفاد اسلام ناب محمدی(ص) را در ابعاد مختلف بیان می‌کردند. بنابراین با توجه به جایگاه و نقش «دعا» در تبیین معارف و اندیشه‌های اسلامی، امام سجاد(ع) زبان دعا را برای این دوره برگزیدند . در کتب معتبر تاریخی آمده است که آن حضرت در مدینه و کوفه بیش از 20 نفر صحابی نداشتند !!لذا غیر از عرضه‌ دین و مقابله با دشمنان و بازسازی جبهه ولایتمدار به عنوان یک سیاست راهبردی، راهی نمانده بود. ▪️حتی «صحیفه‌ سجادیّه» هم که مطالبش در قالب دعا بیان شده ،2 نسخه بیشتر نبود و سال‌ها در دست خاندان رسول‌الله(ص) پنهان بود. ✅با اتخاذ چنین تاکتیکی بود که در پرتو بازسازی فرهنگ ولایت‌مدار توسط امام سجاد(ع)، نهضت علمی امام باقر و امام صادق علیهما‌السّلام شکل گرفت و قیام‌های متعدد «زید بن علی» و «یحیی بن زید» در سرزمین‌های اسلامی به وقوع پیوست که سقوط نظام پلید اموی از آثار آن بود. 🔸«گِرا» در ایتا : Eitaa.com/Gera_97 🔹«گِرا» در سروش: Sapp.ir/Gera_97 🔸 «گِرا» در بله : http://ble.im/gerabale کانال دکتر امیر حمزه مهرابی (استاد دانشگاه)
♦️آسیب شناسی گفتمان عدالتخواهی♦️ ✍️ «بخش اول » چند سالی است که پس از یک دهه رخوت و فراموشی مجدداً از سوی جریانات و افراد مختلف در حال بازگشت به ادبیات روز جامعه است. واژه «عدالت» چنان از جذابیت و قداستی برخوردار است که در طول تاریخ افراد و جریانات زیادی با شعار عدالت خواهی و عدالت طلبی، توده های زیادی از مردم را دور خود جمع کرده و منشاء تحولات نیک و بد فراوانی شده اند. 🔹در دوره معاصر، مارکسیست ها با تعریف خاصی از عدالت و تمرکز بر برابری، داعیه دار عدالت خواهی بودند . 🔸 شعار برقرای عدالت(همه جانبه ) به عنوان یکی از اهداف انقلاب اسلامی، توانست توده های عظیمی را با شور و اشتیاق به قیام وادارد . 🔹مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی در دهه 60 با تمرکز بر توسعه اقتصادی در خطبه های نماز جمعه از عدالت اجتماعی سخن گفت که جریان کارگزاران، تجسم عینی و عملی این نوع عدالت خواهی شد 🔸 اقای احمدی نژاد با شعار برقراری عدالت و توزیع امکانات، توانست افکار عمومی طبقه متوسط به پایین را به خود جلب کند، ما حصل تعریف ایشان از عدالت بروز جریان بهاری در سپهر سیاست و اجتماع بود. 🔹اخیرا جنبشهای عدالت خواه دانشجویی و افرادی مثل صدرالساداتی و آقامیری و...با طرح مباحث عدالت خواهانه در فضای مجازی و رسانه ای ، توانسته اند افکار عمومی بخشی از طیف جوانان را به خود معطوف دارند. 🔸مصاحبه افشاگرانه آقای فتاح در صدا و سیما در مورد تصرف اموال بنیاد مستضعفان از سوی افراد و نهادهای قدرتمند را می توان در این راستا و به هدف سوارشدن بر موج عدالت خواهی جامعه تحلیل کرد .(البته ایشان بلافاصله از سخنان خود عذر خواهی کرد ) 🔴اما نکته مهم آن است که اگر تعریف ، مفهوم و شرایط عدالت معلوم نشود- چنان که در طول تاریخ شاهد بوده ایم- نتیجه شعارها و اقدامات عدالت خواهانه ی مبهم و بی در و پیکر ، چیزی جز انحراف و ظلم و بی عدالتی در حق خود عدالت و جامعه هدف نخواهد بود. در بخش های بعدی از آسیب ها ، مشکلات و انحرافات گفتمان عدالت خواهی سخن خواهیم گفت 👈 🔸«گِرا» در ایتا : Eitaa.com/Gera_97 🔹«گِرا» در سروش: Sapp.ir/Gera_97 🔸 «گِرا» در بله : http://ble.im/gerabale کانال دکتر امیر حمزه مهرابی (استاد دانشگاه)
♦️آسیب شناسی گفتمان عدالتخواهی♦️ ✍️ «بخش دوم » 1️⃣- علی رغم اینکه بعد از انقلاب اسلامی، توجه به و بیشتر شده است ولی چرا مطرح کنندگان و دنبال کنندگان بحث عدالت خواهی، نتوانسته اند در این زمینه موفق باشند؟ یکی از آسیب ها و انحرافات موجود در گفتمان عدالت خواهی، ناتوانی در تعریف درست از عدالت بوده و است. ◀️ معروفترین ،ساده ترین و رسا ترین تعریف از عدالت را می توان در فرمایش امام علی (ع) یافت آنجا که در حکمت 437می فرمایند : «العدل ؛ وضع کل شی ءٍ فی موضعه و اعطاء کل ذی حقٍ حقَّه » عدل یعنی قرار دادن هر چیزی در جای خودش و دادن همه حقوق هر صاحب حقی 🔹رهبرمعظم انقلاب نیز بر اساس فرمایش امام علی در نهج البلاغه بیان داشته اند که : «عدالت، همه جا به معنای برابری نیست، اشتباه نشود. عدالت، یعنی هر چیزی را در جای خود قرار دادن. این معنای عدل است. عدالت آن معنایی نیست که در ذهن بعضی از ساده اندیشان و آدم های کم عمق وجود دارد. شاید حالا هم خیال کنند که همه جامعه باید برداشت یکسان داشته باشند. خیر! یکی کار بیشتری می کند، یکی استعداد بیشتری دارد، یکی ارزش بیشتری برای پیشرفت کشور دارد. عدالت یعنی بر طبق حق، عمل کردن و حقِ هر چیز و هر کسی را به او دادن. این، معنای عدالت است و برای جامعه لازم است. هدف این است که عدالت حاکم شود. آن وقت اگر جامعه ثروتمند هم بشود، این ثروت درست تقسیم خواهد شد. مقصود حرکت اسلامی، همین است» ✅ مقام معظم رهبری با هوشمندی و دوراندیشی منحصر به فرد خود، در سال 1394 به هنگام تنفیذ حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد، به تفصیل به تبیین مفهوم عدالت پرداختند که متاسفانه چه در آن زمان و چه در شرایط فعلی مورد توجه واقع نشد .ایشان فرمودند : ⭕️عدالت بدون معنویت و عقلانیت، اصلا عدالت نیست «من می خواهم این نکته را هم عرض کنم که اگر بخواهیم عدالت به معناى حقیقىِ خودش در جامعه تحقق پیدا کند، با دو مفهوم دیگر بشدت در هم تنیده است؛ یکى مفهوم است؛ دیگر . اگر عدالت از عقلانیت و معنویت جدا شد، دیگر عدالتى که شما دنبالش هستید، نخواهد بود؛ اصلاً عدالت نخواهد بود.» 🔻در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد 🔸«گِرا» در ایتا : Eitaa.com/Gera_97 🔹«گِرا» در سروش: Sapp.ir/Gera_97 🔸 «گِرا» در بله : http://ble.im/gerabale کانال دکتر امیر حمزه مهرابی (استاد دانشگاه)