eitaa logo
🇵🇸 الغدیر {حق مشبک} 🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
52 فایل
‌‌🔷مدیر: @Single_Army 👈مناظره،سوال و.. هماهنگی با مدیر 🔶مطالب‌متنوع:اثبات‌شیعه،دین‌سیاست 👈نقدفیلم‌وفرقه‌ها،علوم‌مختلف،و.. 🌹همه‌چیزازهمه‌جا 🌹گروه‌پرسش/پاسخ/بحث 📛مطلب،تبلیغ،و..👈ممنوع https://eitaa.com/joinchat/1635909815C7d039b7ab9 @Ghadir_101218
مشاهده در ایتا
دانلود
📚عنوان کتاب: تی‌لم نویسنده: میثم امیری ناشر: سوره مهر تعداد صفحات: ۳۰۴ صفحه 🌹معرفی کوتاه کتاب: کتاب درباره زندگی یک دانشجوی عدالت‌خواه است. بیشتر رویدادهای این داستان در سال ۴۸ رخ می‌دهد، در واقع ۱۶ آذر سال ۴۸ مبدأ اتفاقی در این داستان می‌شود و مابقی آن با برگشت به عقب و شکل‌گیری شخصیت راوی در روایت شده است. 🌹 قطعه‌ی کوتاه کتاب : یکی ‌دو ساعت تا شروع حرکتش به سمت مانده است. می‌خواهد امانتی‌ پدر را به بدهد. امانتی چیست؟ می‌گویند امانتی در بین کوهی‌ها، پول است معمولاً. هر جایی، امانتی‌ای دارد. بین آن‌هایی که دیسکویی‌اند، امانتی، تازه از باغ انگور آمده‌ای‌ست. بین آن‌هایی که انقلابی‌اند، امانتی، اعلامیه‌های خمینی‌ست. بین کوهی‌ها و آخوندها، امانتی، پول است؛ یا یا ، یا هر پول دیگر! کیومرث از میدان ساعت باید برود توی خیابان نادر، و از آنجا به کوچة تنگ و باریکی وارد شود که میانة کوچه‌، سرای است. ═इमाम👑الغدیر{حق‌مشبک}👑अली═ ┄─═‌ ‌@Ghadir_101218 ═─┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 پیدا کردن پرندۀ زینتی 💠 سؤال: گرفتن پرندۀ زینتیِ پیدا شده (مثل طوطی و قناری) در صورتی که احتمال پیدا کردن صاحب آن نباشد، چه حکمی دارد؟ ✅ جواب: اگر پرنده در شهر یا روستا پیدا شود و دارای نشانه ای باشد که معلوم است مالک دارد، جایز نیست آن را بگیرد و اگر بگیرد، باید هزینۀ حفظ آن را از مال خودش بدهد و برای یافتن مالک آن تحقیق کند و اگر از یافتن مالک حیوان ناامید شد، خود حیوان یا قیمت آن را از طرف صاحبش صدقه بدهد. 📚 منبع: استفتائات رهبری / کانال leader.ir ═इमाम👑الغدیر{حق‌مشبک}👑अली═ ┄─═‌ @Ghadir_101218 ═─┄
_ ودخلت أمّ أوفى العبادية على عائشة بعد وقعة الجمل فقالت لها: يا أم المؤمنين، ما تقولين في امرأة قتلت ابنا لها صغيرا⁉️ _ قالت: وجبت لها النار! _ قالت: فما تقولين في امرأة قتلت من أولادها الاكابر عشرين ألفا في صعيد واحد⁉️ _ قالت: خذوا بيد عدوّة الله‼️ _ ام اوفی به عایشه گفت: چه میگویی در مورد مادری که فرزند کوچکش را به قتل رسانده⁉️ _ گفت: برای او جهنم واجب است. _ آن زن گفت: چه میگویی در مادری که ۲۰ هزار نفر از اولاد بزرگ خود را در یک روز بر روی زمین کشت⁉️ (اشاره به ) _ عایشه منظورش را فهمید و گفت: این دشمن خدا را بگیرید‼️ 📚 منبع: العقد الفرید، آندلسی، ج۵، ص۷۹ 👈 برای اطمینان خاطر از صحت حدیث: 🔗 کتابخانه آنلاین : https://b2n.ir/u73063 ‼️ ═इमाम👑الغدیر{حق‌مشبک}👑अली═ https://eitaa.com/joinchat/3251437753Cfbf6c03517
🌐 آسمان یک فضای بی‌کران است⁉️ ✍️ یک پندار عمومی قرن هفدهمی است که از زمان آیزاک نیوتن و تحت تاثیر نگاه نیوتنی به عالم، در اذهان اکثر مردم مانده است؛ ولی از نظر فلسفه، فیزیک و کیهان شناسی نوین، این مطلب اثبات نشده است. فیزیکدانان و کیهان شناسان فعلی، نه تنها بی کران بودن عالم ماده‌ی قابل مشاهده را اثبات نکرده‌اند، بلکه دلایلی برای کرانه دار بودن آن نیز ارائه نموده‌اند‼️ ✍️ یکی از دلایل آنها این است که عالم ماده در حال انبساط است؛ یعنی عالم ماده یک بادکنک در حال باد شدن است. لذت کهکشان ها مثل نقاط روی یک بادکنک بادشونده، در حال دور شدن از همدیگرند. لازمه این نظریه محدود بودن و کرانه دار بودن عالم است. 📎 پ.ن: البته سخن ما از آسمان اول است که در قرآن و احادیث و سخن علما آمده، و عوالم دیگر خیلی گسترده‌تر هستند‼️ولیکن همگی محدود شده‌اند، هرچقدر بزرگ هم باشند‼️ ═इमाम👑الغدیر{حق‌مشبک}👑अली═ ┄─═‌ @Ghadir_101218 ═─┄
🌐 مفهوم كلمه و اسم «اللّه» 👈 «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ.» 📚 سوره فاتحه، آیه ۱ ✍️ لفظ جلاله (اللّه)، اصل آن (ال اله) بوده، كه همزه دومى در كثرت استعمال حذف شده و به صورت (اللّه) درآمده است و اگر كلمه (اله) از ماده (أله) باشد، كه به معناى پرستش است. و اگر خداى رحمن را اله گفته اند، چون مألوه و معبود است و يا به خاطر آن است كه عقول بشر در شناسايى او حيران و سرگردان است. (اين در صورتى است كه از ماده (وله ه) باشد، كه به معناى تحيّر و سرگردانى است.) و ظاهرا كلمه (اله) در اثر غلبه استعمال عَلَم (اسم خاص) خدا شده، وگرنه قبل از نزول قرآن اين كلمه بر سر زبان‌ها داير بود، عرب جاهليت نيز آن را می‌شناختند. ✍️ از جمله ادله اى كه دلالت می‌كند بر اين كه كلمه (اللّه) عَلَم و اسم خاص خداست، اين است كه خداى تعالى به تمامى اسماء حسنايش و همه افعالى كه از اين اسماء انتزاع و گرفته شده، توصيف می‌شود، ولى با كلمه (اللّه) توصيف نمی‌شود. ✍️ از آن جايى كه وجود خداى سبحان كه اله تمامى موجودات است، خودش خلق را به سوى صفاتش هدايت می‌كند و می‌فهماند كه به چه اوصاف كمالى متّصف است، لذا می‌توان گفت كه كلمه (اللّه) به طور التزام دلالت بر همه صفات كمالى او دارد و صحيح است بگوييم لفظ جلاله (اللّه) اسم است براى ذات واجب الوجودى كه دارنده تمامى صفات كمال است، وگرنه اگر از اين تحليل بگذريم، خود كلمه (اللّه) بيش از اينكه نام خداى تعالى است، بر هيچ چيز ديگرى دلالت ندارد و غير از عنايت كه در ماده (ال ه) است، هيچ عنايت ديگرى در آن به كار نرفته است. 📚 المیزان، ج۱، ص۳۱ ═इमाम👑الغدیر{حق‌مشبک}👑अली═ ┄─═‌ @Ghadir_101218 ═─┄
✍️ عیسی کلانتری فرموده بودند اگر به گذشته برگردم باز هم ‎ را انتخاب میکنم‼️ ✍️ عنایت الله آقاجان بیابانی از ‎ در سال ۹۷ هم با حکم کلانتری به قائم مقام خانه کشاورز منصوب شده است‼️ 📌 نکته جالب این است عمه کاوه مدنی هم منبع بوده است‼️ 📎 پ.ن: این آقا چه علاقه‌ای به ساواک داره⁉️ ═इमाम👑الغدیر{حق‌مشبک}👑अली═ ┄─═‌ @Ghadir_101218 ═─┄
🌐 چیستان: آن چیست که در عالم ماده است، ولی از ماده نیست‼️⁉️ ✍️ انسان در این دنیا موارد زیادی از ماده میبیند مثل باد یا آب یا آتش یا انرژی یا... که گاه مرئی، گاه نامرئی هستن، اما همه ماده هستن، جز یک سری موارد که خاص‌ترین اونهاست (چون فراتر از ماده هست، ولی همراه ماده هست) ✍️ موجودی هست که همراه ماست (درون و بیرون نداریم) و آن چیزی که درون ماست و انرژی دارد، هست. روح، ناشناخته مانده و کلیپ‌هایی که منتشر می‌شود اکثرا از دو حالت خارج نیستن، یا جعلی هستن، یا از موجود دیگری هستن (جن) که هنوز خود جن هم کمتر کسی تصویر اون رو رسم کرده، ولی تقریبا شکل و شمایلی از آن در دسترس هست. 📎 پ.ن: موجودی که قبل ما بوده یعنی جن، هنوز ناشناخته مانده، که از ماده است، اما روح که فراتر و از ماده نیست، دیده شود⁉️ وقتی نه انرژی است، نه ماده، چطور با دستگاه مادی آن را ببینیم⁉️ هرکس توانست روح را ببیند، فرشتگان را هم میتواند ببیند... ═इमाम👑الغدیر{حق‌مشبک}👑अली═ ┄─═‌ @Ghadir_101218 ═─┄
‍ ✍ سانسور عجیب چند صفحه‌ای خطبه فدکیه‌ از یک نسخه معتبر خطی 🔻 سانسور چند صفحه‌ای خطبه فدکیه از یک نسخه خطی معتبر کتاب «الفاضل فی صفة الأدب الکامل» تألیف ابوالطیب وشاء 🔸 ابوالطیب محمد بن احمد بن اسحاق الوشاء (متوفای ۳۲۵ هـ از علمای مخالفین شیعه) کتابی به نام «الفاضل فی صفة الأدب الکامل» دارد که چاپ «دار الغرب الاسلامی» از این کتاب بر اساس شش نسخه‌ی خطی تحقیق و منتشر شده است: 1️⃣ نسخه‌ی خطی موجود در موزه‌ی کشور انگلستان با نماد حرف «ل» که نسخه‌ی خطی اصلی و مورد اعتماد به شمار می‌آید. 2️⃣ نسخه‌ی خطی موجود در موزه‌ی کشور عراق با نماد حرف «م». 3️⃣ نسخه‌ی خطی عباس عزاوی با نماد حرف «ع». 4️⃣ نسخه‌ی خطی کتابخانه‌ی «بلدیة» در اسکندریه با نماد حرف «ک» 5️⃣ نسخه‌ی خطی «دار الکتب المصریة» با نماد حرف «ت». 6️⃣ نسخه‌ی خطی موجود در برلین با نماد حرف «هـ». 🔸 نکته‌ی مهم آن است که یکی از مصادری که خطبه‌ی فدکیه در آن نقل شده همین کتاب می‌باشد اما وقتی ما به موضع نقل خطبه‌ی فدکیه در این کتاب مراجعه می‌کنیم با مطلبی مهم رو‌به‌رو می‌شویم. 🔻 محقق کتاب در ابتدای نقل خطبه‌ی فدکیه در پاورقی چنین می‌نویسد: (۱) من هنا ساقط من: ل، ع بقدر خمس صفحات. 📚 أبو الطیب الوشاء، محمد بن أحمد بن إسحاق (المتوفى ۳۲۵ هـ)، الفاضل فی صفة الأدب الکامل، ص ۲۱۰، تحقیق: یحیى وهیب الجبوری، الناشر: دار الغرب الإسلامی، الطبعة: الأولى، ۱۴۱۱ هـ - ۱۹۹۱ م. (۱) از اینجا [یعنی ابتدای نقل خطبه‌ی فدکیه] در نسخه‌های خطی «ل» و «ع» به اندازه‌ی پنج صفحه ساقط شده است. 🔸 داستان وقتی جالب‌تر می‌شود که محقق کتاب دقیقا در انتهای نقل خطبه‌ی فدکیه و در جایی که جمله‌ی پایانی خطبه‌ی فدکیه به اتمام می‌رسد، در پاورقی چنین می‌نویسد: (۴) إلى هنا ینتهی النقص فی: ل، ع. 📚 أبو الطیب الوشاء، محمد بن أحمد بن إسحاق (المتوفى ۳۲۵ هـ)، الفاضل فی صفة الأدب الکامل، ص ۲۱۳، تحقیق: یحیى وهیب الجبوری، الناشر: دار الغرب الإسلامی، الطبعة: الأولى، ۱۴۱۱ هـ - ۱۹۹۱ م. (۴) در نسخه‌های خطی «ل» و «ع» آن مقدار که ناقص است و ساقط شده اینجا به پایان می‌رسد. 🔸 در دو نسخه‌ی خطی معتبر و اصیل از نسخه‌های خطی این کتاب، خطبه‌ی فدکیه به صورت کامل حذف و ساقط شده است تا مبادا بخشی از مظلومیت انکارنا‌پذیر حضرت زهراء سلام الله علیها به نسل‌های بعدی برسد‼️ ═इमाम👑الغدیر{حق‌مشبک}👑अली═ https://eitaa.com/joinchat/3251437753Cfbf6c03517
📛 حمایت بهائیت از اغتشاشگران 🔸 حمایت مرکز در از اغتشاشگران به بهانه دفاع از حقوق زن علاوه بر توجیه سیاسی آن در پیروی سازمان بهائیت از آژانس یهود در ضدیت بهائیان با و هم می‌توان آن را جستجو کرد. 🔸 «فاطمه زرین تاج» معروف به طاهره قرةالعین شخصیت برجسته فرقه بهائیت و الگوی زنان این فرقه است که حجاب از سر برداشت و پس از آن به معاشرت با مردان بیگانه پرداخت. 🔸 فرقه‌ای که استفاده از جاذبه را برای تبلیغ بهایت مجاز می‌شمارد باید عفاف گریز و حجاب ستیز باشد. ═इमाम👑الغدیر{حق‌مشبک}👑अली═ ┄─═‌ @Ghadir_101218 ═─┄