eitaa logo
قلم اقتصادی
73 دنبال‌کننده
15 عکس
0 ویدیو
0 فایل
*ن و َالْقَلَمِ و َمَا يَسْطُرُونَ* " به فضل خدا، اینجا تلاش می‌کنم مفید قلم بزنم! " سیدجواد میرزازاده طلبه و دانش‌آموخته اقتصاد
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱 به نام حق "اینستاگرام" یا "اُستاگِریم"، مسئله این است❗️ 1️⃣ انَّ اللهَ لاَ یُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالاً فَخُورًا (لقمان، 18) مختال به معنى كسى است كه با يك سلسله تخيلات و پندارها خود را بزرگ مى‌بيند و دچار کبر می‌شود (تخيلات كبرآلود ذهنى). فخور از ماده فخر به معنى كسى است كه نسبت به ديگران فخر فروشى مى‌كند (اعمال كبرآميز خارجى). خیال زدگی و کثرت فخر از لوازم حب و علاقه به مال و جاه است. خدا مختال و فخور را دوست نمی‌دارد، چون این دو خدا را دوست نمی‌دارند، زیرا قلبشان وابسته به غیر او است. (ترجمه المیزان، ج۴، ص۵۶۳ و تفسیر نمونه، ج۱۷، ص۵۴) 2️⃣ اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس و فیلم است. فارغ از مزایا و استفاده های درستی که ممکن است داشته باشد، کارکرد غالب امروزی آن برای «دیده‌شدن، خود بزرگ‌بینی، توهم و خیال‌پردازی، نمایش زندگی خصوصی، نمایش تجمل و فخرفروشی و تکبر در مال و زیبایی و امکانات و ...» است. ⬅️ ⚠️ خوب بنگرید، به نظر شما آیا اینستاگرام «مختال فخور» تربیت نمی‌کند⁉️ ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
🌱 به نام حق ❇️ الطاف خفیّه یک مناظره 👈مناظره دکتر غنی‌نژاد و دکتر درخشان گرچه انتظارات از یک مناظره با نصاب علمی و آدابی بالا را برآورده نکرد؛ اما «الطاف خفیّه» و آثار مثبت زیادی را به دنبال داشت که صدها جلد کتاب و مقاله علمی و برنامه رسانه‌ای به این خوبی نمی‌توانست آن را آشکار کند! 🔹 برای اولین بار در تاریخ انقلاب، لیبرالیسم و سکولاریسم اینگونه لخت و عور و عاری از هر نقاب منافقانه‌ای خودنمایی کرد و در قاب رسانه ملی به تصویر کشیده شد. 🔹 نشان داد علوم انسانی ای که در دانشگاه‌ها به خورد دانشجوهای ما داده می‌شود و بدنه کارشناسی نظام از آن تغذیه می‌کند نیازمند یک پالایش اساسی است. پالایشی از جنس حرکت از تفکر دئیستی و سکولاریستی به سمت تفکر توحیدی؛ از خدای ساعت‌ساز به سمت ولایت تکوینی و تشریعی الهی. 🔹رونمایی از نگاه دوگانه سیاه و سفید به منشأ علم و عالمان؛ فلسفه اجتماعی و سیاسیِ لیبرال و سکولار می‌تواند علم اقتصاد تولید کند اما فلسفه توحیدی و دانش عمیق فقاهتی نه!. آدام اسمیت و هایک و کانت و ... که صبغه فلسفی دارند می‌توانند منشأ علم اقتصاد سرمایه‌داری باشند اما فیلسوفان فقیهی مانند امام خمینی و شهیدصدر که سراسر زندگی علمی‌شان با مباحث نظریِ مکاسب، معاملات و قراردادها (در تولید، توزیع، مصرف، مالکیت،عدالت توزیعی و ...) گره خورده نمی‌توانند اصول و نظریات اصلی اقتصاد اسلامی را تولید و ارائه کنند! نظریات‌شان اعتبار علمی ندارد! 🔹 ظلمی که دولت سازندگی با غرس نهال ِشجرۀ خبیثۀ سیاست‌های تعدیلی و لیبرالی به انقلاب و نظام اسلامی و به معیشت و عدالت اجتماعی کرد آشکار گردید. 🔹هیچ نوشته و برنامه‌ای تاکنون به این روشنی آدرس مشکل اصلی اقتصاد ما را نداده است!؛ نشان داد هرآنچه در این چند دهه درباره ریشه‌های معضلات و مشکلاات مزمن اقتصاد ایران گفته شده تنها علل بوده‌اند نه علت‌العلل. علت العلل، تفکر لیبرالیستی است. علت العلل، تفکر ذهن‌های غرب‌زده و صاحبان شبه‌علم است! ✅ به فرمایش آن پیر روشن‌ضمیر و آینده‌بین ما «ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‏‌یافتگان غرب و شرق به این‏ زودی‌ها نجات نخواهیم یافت!». ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
🌱 به نام حق ❇️ امام و اقتصاد (۱) امام خمینی رحمت‌الله‌علیه: «مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. آشنایی به روش برخورد با حیله‌ها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم می‌کنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است. حکومت در نظر مجتهد واقعی فلسفه عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است، حکومت نشان دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است، فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.» 📚صحیفه امام خمینی » جلد ۲۱» صفحه ۲۸۹ ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
🌱 به نام حق ❇️ امام و اقتصاد (۲) امام خمینی رحمت‌الله‌علیه: «این یک وابستگی فکری است که انسان از مکتب خودش دست بردارد برود سراغ مکتب دیگران، از اقتصاد خودش دست بردارد برود سراغ اقتصاد دیگران، اقتصاد خودش را اصلًا نظر نکند، نفهمد که چیست، مثلًا اقتصاد اسلامی چیست اینها اصلًا نمی‌دانند، ازشان بپرسید که اقتصاد در اسلام چیست اصلًا نمی‌دانند» 📚صحیفه امام خمینی » جلد ۱۱» صفحه ۱۸۱ ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
🌱 به نام حق ❇️ امام و اقتصاد (3) امام خمینی رحمت‌الله‌علیه: «فریاد برائت ما، فریاد فقر و تهیدستی گرسنگان و محرومان و پابرهنه‌هایی است که حاصل عرق جبین و زحمات شبانه روزی آنان را زراندوزان و دزدان بین‌المللی به یغما برده‌اند و حریصانه از خون دل ملتهای فقیر و کشاورزان و کارگران و زحمتکشان، به اسم سرمایه‌داری و سوسیالیزم و کمونیزم مکیده و شریان حیات اقتصاد جهان را به خود پیوند داده‏‌اند و مردم جهان را از رسیدن به کمترین حقوق حقه خود محروم نموده‌‏اند.» 📚صحیفه امام خمینی » جلد 20» صفحه 311 ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
🌱 به نام حق 🌷🔺شهادت یک غیرتمند؛ درسی برای سیاستگذاری هدفمند 👈دو روی صحنه شهادت حمیدرضا الداغی: 🔸روی اول: دختری نوجوان با پوششی نامناسب، شب در خیابان، پسران جوانی هوسران، بی‌حیا و مسلح به سلاح سرد! 🔹روی دوم: جوانی شجاع، غیرتمند، دغدغه‌مند و آگاه به مسؤولیت اجتماعی. 👈این حادثه به تنهایی می‌تواند تراز و معیاری کامل برای سیاست‌گذاری در فضای مجازی باشد؛ 🔸روی اول حادثه نماد و بازتابی از ولنگاری و ترویج منکرات در فضای مجازی 🔹و روی دوم کارکرد بی‌بدیلی که فضای مجازی می‌تواند در نشر فضائل اخلاقی و معروف‌ها ایفا کند. فضای مجازی می‌تواند فضای ناامن ایجاد کند، زن-زندگی-آرادی را بقبولاند و روابط نامشروع را عادی کند همین فضا می‌تواند عفت و غیرت بیاموزد،عفت و غیرت را نمایش دهد و جامعه را به سمت امنیت و سلامت پایش و پالایش کند. ✅ سیاست‌گذاران فضای مجازی! انتخاب شما می‌تواند الداغی‌ها بی‌آفریند و یا خدای ناکرده یاغی‌ها! بدانید فطرت انسانی و نجابت ایرانی پشتیبان شماست! یا علی ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
🌱 به نام حق ❇️ امام و اقتصاد (4) امام خمینی رحمت‌الله‌علیه: «.یکی از مسائل بسیار مهمی که به عهده علما و فقها و روحانیت است، مقابله جدی با دو فرهنگ ظالمانه و منحط اقتصادی شرق و غرب و مبارزه با سیاست‌های اقتصاد سرمایه داری و اشتراکی در جامعه است، هر چند که این بلیه دامن‌گیر همه ملتهای جهان گردیده است و عملًا بردگی جدیدی بر همه ملتها تحمیل شده و اکثریت جوامع بشری در زندگی روزمره خود به اربابان زر و زور پیوند خورده‌‏اند و حق تصمیم‏‌گیری در مسائل اقتصاد جهان از آنان سلب شده است و علی رغم منابع سرشار طبیعت و سرزمین‌های حاصلخیز جهان و آبها و دریاها و جنگلها و ذخایر، به فقر و درماندگی گرفتار آمده‏‌اند و کمونیستها و زراندوزان و سرمایه داران با ایجاد روابط گرم با جهانخواران، حق حیات و ابتکار عمل را از عامه مردم سلب کرده‌‏اند و با ایجاد مراکز انحصاری و چند ملیتی، عملًا نبض اقتصاد جهان را در دست گرفته و همه راه‌های صدور و استخراج و توزیع و عرضه و تقاضا و حتی نرخ گذاری و بانکداری را به خود منتهی نموده‏‌اند و با القای تفکرات و تحقیقات خود‌ساخته، به توده‏‌های محروم باورانده‌‏اند که باید تحت نفوذ ما زندگی کرده و الّا راهی برای ادامه حیات پابرهنه‌‏ها، جز تن دادن به فقر باقی نمانده است و این مقتضای خلقت و جامعه انسانی است که اکثریت قریب به اتفاق گرسنگان در حسرت‏ یک لقمه نان بسوزند و بمیرند و گروهی اندک هم از پرخوری و اسراف و تعیشها جانشان به لب آید. به هر حال این مصیبتی است که جهانخواران بر بشریت تحمیل کرده‌‏اند و کشورهای اسلامی به واسطه ضعف مدیریتها و وابستگی، به وضعیت اسفبار گرفتار شده‌‏اند » 📚صحیفه امام خمینی » جلد 20» صفحه 347-311 ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
🌱 به نام حق 😎 اندر عجایب لیبرال‌ها ! جان مینارد کینز : «اقتصاددانان معمولاً بردگان یکی از فلاسفه دوران گذشته بوده‌اند» 📚پیرو و. مینی، فلسفه و اقتصاد؛ مبادی و سیر تحول نظریه اقتصادی، ص۱. 🤔 بعد اونوقت بعضی از بردگان فکری و ریزه‌خواران سفره آنان در ایران معتقدند یک فیلسوف فقیه که در چارجوب اندیشه اسلامی می‌اندیشد و باب مکاسب و معاملات فقه در مشتش است نمی‌تواند و نباید دیدگاه و نظریه اقتصادی داشته باشد! اعتبار علمی ندارد! ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
🌱 به نام حق از نعل‌های وارونه تا پادشاه لخت❗️ 🔹در قدیم گاهی افرادی که به قوم و قبیله‌ای دستبرد و شبیخون می‌زدند، سُم اسبان خود را نعل وارونه می‌کوبیدند تا مسیر رفت و برگشت شناخته نشود. حتی جای پنجه و پاشنه را در کف کفش‌های خود عوض می‌کردند تا ردشان زده نشود. در جنگ‌ها نیز سواره‌نظام ها گاهی از این حیله برای فریب بهره می‌گرفتند. 🔸از زمان دولت سازندگی به تبعیت از توصیه‌های نهادهای سکولار و لیبرالی جهانی، سیاست‌های تعدیلی در اقتصاد کشور کلید خورد و برنامه آزادسازی قیمتی و تجاری، خصوصی‌سازی بی‌ضابطه، حاکمیت دلار و کاهش ارزش پول ملی، تفکر یارانه‌زدایی و دولت حداقلی، به مثابه راهبردی برای توسعه، بر اقتصاد و معیشت ما تحمیل شده تا کنون. 🔸در این چند دهه دلسوزانِ صاحب علم و فهم نسبت به حاکمیت جریان لیبرال بر اقتصاد و فرهنگ و ... هشدارها دادند؛ اما سواران «نعل‌های وارونه» که مع‌الأسف تا عمق بدنه فکری و کارشناسی نظام نفوذ کرده‌اند، همواره مسیر را درست می‌نمایاندند. 🔹تا اینکه در آن مناظره خاص! که حاشیه‌هایش بسیار پررنگ‌تر و متن‌تر از متن بود، لیبرالیسم لخت و عور به صحنه آمد و عیان به تصویر کشیده شد. هم بنا (قانون اساسی) را زیر سؤال برد هم راهنما (امامین انقلاب) را. خدای ساعت‌ساز تطهیر شد و خدای قانون‌گذار تکفیر. سرمایه‌داری و بانک‌سالاری رنگ تقدّس گرفت و قوانین عدالت‌محور انگ کمونیسم! ⚠️ آقای رئیسی بزرگوار! نعل‌ها دیگر وارونه نیست! پادشاه لخت آمده! حجت تمام است! مراقب «نژادِ غَنا و غِنا» ها باشید❗️ ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
🌱 به نام حق ❇️ امام و اقتصاد (5) امام خمینی رحمت‌الله‌علیه: «به عهده علمای اسلام و محققین و کارشناسان اسلامی است که برای جایگزین کردن سیستم ناصحیح اقتصاد حاکم بر جهان اسلام، طرحها و برنامه‏‌های سازنده و دربرگیرنده منافع محرومین و پابرهنه‏‌ها را ارائه دهند و جهان مستضعفین و مسلمین را از تنگنا و فقر معیشت به درآورند. البته پیاده کردن مقاصد اسلام در جهان و خصوصاً برنامه‏‌های اقتصادی آن و مقابله با اقتصاد بیمار سرمایه داری غرب و اشتراکی شرق، بدون حاکمیت همه جانبه اسلام میسر نیست و ریشه کن شدن آثار سوء و مخرب آن، چه بسا بعد از استقرار نظام عدل و حکومت اسلامی همچون جمهوری اسلامی ایران نیازمند به زمان باشد، ولی ارائه طرحها و اصولًا تبیین جهت‏گیری اقتصاد اسلام در راستای حفظ منافع محرومین و گسترش مشارکت عمومی آنان و مبارزه اسلام با زراندوزان، بزرگترین هدیه و بشارت آزادی انسان از اسارت فقر و تهیدستی به شمار می‏‌رود و بیان این حقیقت که صاحبان مال و منال در حکومت اسلام هیچ امتیاز و برتری‏ای از این جهت بر فقرا ندارند و ابداً اولویتی به آنان تعلق نخواهد گرفت، مسلّم راه شکوفایی و پرورش استعدادهای خفته و سرکوب‏شده پابرهنگان را فراهم می‏‌کند. و تذکر این مطلب که ثروتمندان هرگز به خاطر تمکن مالی خود نباید در حکومت و حکمرانان و اداره کنندگان کشور اسلامی نفوذ کنند و مال و ثروت خود را به بهانه فخرفروشی و مباهات قرار بدهند و به فقرا و مستمندان و زحمتکشان، افکار و خواسته‌‏های خود را تحمیل کنند» 📚صحیفه امام خمینی » جلد 20» صفحه 347-311 ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
شنیده بودیم هوش مصنوعی قابلیت‌های شگرفی دارد؛ اما عجیب است به شما نگفته که «بر فرض ادعای سست دکتر غنی‌نژاد درباره تأیرپذیری قانون اساسی از تفکرات چپ و سوسیالیستی درست باشد، لکن بعد از جنگ هنوز جوهر برنامه اول توسعه خشک نشده، بچه‌های مکتب نیاوران و اقتصاد لیبرال، سیاست‌های تعدیل ساختاری و خصوصی‌سازی را برای اقتصاد ایران تجویز و تحمیل کردند و تا الان بر اقتصاد ایران سوارند!؟ بر فرض مفاد قانون اساسی چپ نوشته شده باشد ولی راست خوانده شد!!» ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14
🌱 به نام حق 🔔بیانیه‌ای که مظلوم واقع شد❗️ آیت‌الله شب‌زنده‌دار: رهبر انقلاب فرمودند: «من روی بیانیه گام دوم انقلاب خیلی زحمت کشیدم. من بناء بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم و یا مطلبی را که می گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار و مطالعه کنند، ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنید». به ماها هم که در خدمتشان بودیم فرمودند که «بناء من بر این نیست که بگویم مطالعه کنید یا روی آن کار کنید، اما راجع به این می‌گویم که این کار را بکنید». بهمن 97. hawzahnews.com/news/480930/ ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @ghalam14