🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (۱)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. آشنایی به روش برخورد با حیلهها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتی سیاسیون و فرمولهای دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم میکنند، از ویژگیهای یک مجتهد جامع است. حکومت در نظر مجتهد واقعی فلسفه عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است، حکومت نشان دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است، فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.»
📚صحیفه امام خمینی » جلد ۲۱» صفحه ۲۸۹
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (۲)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«این یک وابستگی فکری است که انسان از مکتب خودش دست بردارد برود سراغ مکتب دیگران، از اقتصاد خودش دست بردارد برود سراغ اقتصاد دیگران، اقتصاد خودش را اصلًا نظر نکند، نفهمد که چیست، مثلًا اقتصاد اسلامی چیست اینها اصلًا نمیدانند، ازشان بپرسید که اقتصاد در اسلام چیست اصلًا نمیدانند»
📚صحیفه امام خمینی » جلد ۱۱» صفحه ۱۸۱
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (3)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«فریاد برائت ما، فریاد فقر و تهیدستی گرسنگان و محرومان و پابرهنههایی است که حاصل عرق جبین و زحمات شبانه روزی آنان را زراندوزان و دزدان بینالمللی به یغما بردهاند و حریصانه از خون دل ملتهای فقیر و کشاورزان و کارگران و زحمتکشان، به اسم سرمایهداری و سوسیالیزم و کمونیزم مکیده و شریان حیات اقتصاد جهان را به خود پیوند دادهاند و مردم جهان را از رسیدن به کمترین حقوق حقه خود محروم نمودهاند.»
📚صحیفه امام خمینی » جلد 20» صفحه 311
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
🌷🔺شهادت یک غیرتمند؛ درسی برای سیاستگذاری هدفمند
👈دو روی صحنه شهادت حمیدرضا الداغی:
🔸روی اول: دختری نوجوان با پوششی نامناسب، شب در خیابان، پسران جوانی هوسران، بیحیا و مسلح به سلاح سرد!
🔹روی دوم: جوانی شجاع، غیرتمند، دغدغهمند و آگاه به مسؤولیت اجتماعی.
👈این حادثه به تنهایی میتواند تراز و معیاری کامل برای سیاستگذاری در فضای مجازی باشد؛
🔸روی اول حادثه نماد و بازتابی از ولنگاری و ترویج منکرات در فضای مجازی
🔹و روی دوم کارکرد بیبدیلی که فضای مجازی میتواند در نشر فضائل اخلاقی و معروفها ایفا کند.
فضای مجازی میتواند فضای ناامن ایجاد کند، زن-زندگی-آرادی را بقبولاند و روابط نامشروع را عادی کند
همین فضا میتواند عفت و غیرت بیاموزد،عفت و غیرت را نمایش دهد و جامعه را به سمت امنیت و سلامت پایش و پالایش کند.
✅ سیاستگذاران فضای مجازی!
انتخاب شما میتواند الداغیها بیآفریند و یا خدای ناکرده یاغیها!
بدانید فطرت انسانی و نجابت ایرانی پشتیبان شماست!
یا علی
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (4)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«.یکی از مسائل بسیار مهمی که به عهده علما و فقها و روحانیت است، مقابله جدی با دو فرهنگ ظالمانه و منحط اقتصادی شرق و غرب و مبارزه با سیاستهای اقتصاد سرمایه داری و اشتراکی در جامعه است، هر چند که این بلیه دامنگیر همه ملتهای جهان گردیده است و عملًا بردگی جدیدی بر همه ملتها تحمیل شده و اکثریت جوامع بشری در زندگی روزمره خود به اربابان زر و زور پیوند خوردهاند و حق تصمیمگیری در مسائل اقتصاد جهان از آنان سلب شده است و علی رغم منابع سرشار طبیعت و سرزمینهای حاصلخیز جهان و آبها و دریاها و جنگلها و ذخایر، به فقر و درماندگی گرفتار آمدهاند و کمونیستها و زراندوزان و سرمایه داران با ایجاد روابط گرم با جهانخواران، حق حیات و ابتکار عمل را از عامه مردم سلب کردهاند و با ایجاد مراکز انحصاری و چند ملیتی، عملًا نبض اقتصاد جهان را در دست گرفته و همه راههای صدور و استخراج و توزیع و عرضه و تقاضا و حتی نرخ گذاری و بانکداری را به خود منتهی نمودهاند و با القای تفکرات و تحقیقات خودساخته، به تودههای محروم باوراندهاند که باید تحت نفوذ ما زندگی کرده و الّا راهی برای ادامه حیات پابرهنهها، جز تن دادن به فقر باقی نمانده است و این مقتضای خلقت و جامعه انسانی است که اکثریت قریب به اتفاق گرسنگان در حسرت یک لقمه نان بسوزند و بمیرند و گروهی اندک هم از پرخوری و اسراف و تعیشها جانشان به لب آید. به هر حال این مصیبتی است که جهانخواران بر بشریت تحمیل کردهاند و کشورهای اسلامی به واسطه ضعف مدیریتها و وابستگی، به وضعیت اسفبار گرفتار شدهاند »
📚صحیفه امام خمینی » جلد 20» صفحه 347-311
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
😎 اندر عجایب لیبرالها !
جان مینارد کینز : «اقتصاددانان معمولاً بردگان یکی از فلاسفه دوران گذشته بودهاند»
📚پیرو و. مینی، فلسفه و اقتصاد؛ مبادی و سیر تحول نظریه اقتصادی، ص۱.
🤔 بعد اونوقت بعضی از بردگان فکری و ریزهخواران سفره آنان در ایران معتقدند یک فیلسوف فقیه که در چارجوب اندیشه اسلامی میاندیشد و باب مکاسب و معاملات فقه در مشتش است نمیتواند و نباید دیدگاه و نظریه اقتصادی داشته باشد! اعتبار علمی ندارد!
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
از نعلهای وارونه تا پادشاه لخت❗️
🔹در قدیم گاهی افرادی که به قوم و قبیلهای دستبرد و شبیخون میزدند، سُم اسبان خود را نعل وارونه میکوبیدند تا مسیر رفت و برگشت شناخته نشود. حتی جای پنجه و پاشنه را در کف کفشهای خود عوض میکردند تا ردشان زده نشود. در جنگها نیز سوارهنظام ها گاهی از این حیله برای فریب بهره میگرفتند.
🔸از زمان دولت سازندگی به تبعیت از توصیههای نهادهای سکولار و لیبرالی جهانی، سیاستهای تعدیلی در اقتصاد کشور کلید خورد و برنامه آزادسازی قیمتی و تجاری، خصوصیسازی بیضابطه، حاکمیت دلار و کاهش ارزش پول ملی، تفکر یارانهزدایی و دولت حداقلی، به مثابه راهبردی برای توسعه، بر اقتصاد و معیشت ما تحمیل شده تا کنون.
🔸در این چند دهه دلسوزانِ صاحب علم و فهم نسبت به حاکمیت جریان لیبرال بر اقتصاد و فرهنگ و ... هشدارها دادند؛ اما سواران «نعلهای وارونه» که معالأسف تا عمق بدنه فکری و کارشناسی نظام نفوذ کردهاند، همواره مسیر را درست مینمایاندند.
🔹تا اینکه در آن مناظره خاص! که حاشیههایش بسیار پررنگتر و متنتر از متن بود، لیبرالیسم لخت و عور به صحنه آمد و عیان به تصویر کشیده شد. هم بنا (قانون اساسی) را زیر سؤال برد هم راهنما (امامین انقلاب) را. خدای ساعتساز تطهیر شد و خدای قانونگذار تکفیر. سرمایهداری و بانکسالاری رنگ تقدّس گرفت و قوانین عدالتمحور انگ کمونیسم!
⚠️ آقای رئیسی بزرگوار!
نعلها دیگر وارونه نیست! پادشاه لخت آمده!
حجت تمام است!
مراقب «نژادِ غَنا و غِنا» ها باشید❗️
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
❇️ امام و اقتصاد (5)
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
«به عهده علمای اسلام و محققین و کارشناسان اسلامی است که برای جایگزین کردن سیستم ناصحیح اقتصاد حاکم بر جهان اسلام، طرحها و برنامههای سازنده و دربرگیرنده منافع محرومین و پابرهنهها را ارائه دهند و جهان مستضعفین و مسلمین را از تنگنا و فقر معیشت به درآورند.
البته پیاده کردن مقاصد اسلام در جهان و خصوصاً برنامههای اقتصادی آن و مقابله با اقتصاد بیمار سرمایه داری غرب و اشتراکی شرق، بدون حاکمیت همه جانبه اسلام میسر نیست و ریشه کن شدن آثار سوء و مخرب آن، چه بسا بعد از استقرار نظام عدل و حکومت اسلامی همچون جمهوری اسلامی ایران نیازمند به زمان باشد، ولی ارائه طرحها و اصولًا تبیین جهتگیری اقتصاد اسلام در راستای حفظ منافع محرومین و گسترش مشارکت عمومی آنان و مبارزه اسلام با زراندوزان، بزرگترین هدیه و بشارت آزادی انسان از اسارت فقر و تهیدستی به شمار میرود و بیان این حقیقت که صاحبان مال و منال در حکومت اسلام هیچ امتیاز و برتریای از این جهت بر فقرا ندارند و ابداً اولویتی به آنان تعلق نخواهد گرفت، مسلّم راه شکوفایی و پرورش استعدادهای خفته و سرکوبشده پابرهنگان را فراهم میکند.
و تذکر این مطلب که ثروتمندان هرگز به خاطر تمکن مالی خود نباید در حکومت و حکمرانان و اداره کنندگان کشور اسلامی نفوذ کنند و مال و ثروت خود را به بهانه فخرفروشی و مباهات قرار بدهند و به فقرا و مستمندان و زحمتکشان، افکار و خواستههای خود را تحمیل کنند»
📚صحیفه امام خمینی » جلد 20» صفحه 347-311
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
شنیده بودیم هوش مصنوعی قابلیتهای شگرفی دارد؛
اما عجیب است به شما نگفته که «بر فرض ادعای سست دکتر غنینژاد درباره تأیرپذیری قانون اساسی از تفکرات چپ و سوسیالیستی درست باشد، لکن بعد از جنگ هنوز جوهر برنامه اول توسعه خشک نشده، بچههای مکتب نیاوران و اقتصاد لیبرال، سیاستهای تعدیل ساختاری و خصوصیسازی را برای اقتصاد ایران تجویز و تحمیل کردند و تا الان بر اقتصاد ایران سوارند!؟
بر فرض مفاد قانون اساسی چپ نوشته شده باشد ولی راست خوانده شد!!»
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
🔔بیانیهای که مظلوم واقع شد❗️
آیتالله شبزندهدار:
رهبر انقلاب فرمودند: «من روی بیانیه گام دوم انقلاب خیلی زحمت کشیدم. من بناء بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم و یا مطلبی را که می گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار و مطالعه کنند، ولی راجع به این میگویم این کار را بکنید». به ماها هم که در خدمتشان بودیم فرمودند که «بناء من بر این نیست که بگویم مطالعه کنید یا روی آن کار کنید، اما راجع به این میگویم که این کار را بکنید». بهمن 97.
hawzahnews.com/news/480930/
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
چه خوب پرچمی است حجاب !
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (احزاب، ۵۹)
«ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابهای [پوشش بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ خداوند همواره آمرزنده رحیم است»
🔹تعبیر قرآن بسیار دقیق و لطیف است. حجاب و پوشش بلند و مناسب برای شناخته شدن است نه شناخته نشدن!
🔹بانویی که با حجاب مناسب وارد فضای جامعه میشود نزدیکتر است به اینکه به عنوان اهل عفت و صلاح شناخته شود. چون خودش را زیر پرچم اهل عفاف و صلاح معرفی میکند؛ لذا مورد آزار افراد فاسد و هوسران قرار نمیگیرد (ترجمه المیزان، ج۱۶، ص۵۱۰).
🔸غالب بانوان بدپوشش یا بیحجاب سرزمین ما اهل عفت و ایمان هستند؛ اما با پرچم و نمادی وارد اجتماع میشوند که متناسب با اهل ایمان نیست و مردان فاسد و هرزه را به طمع و غلط میاندازد!
بانوی نجیب و عفیف سرزمینم!
⚠️ اگر با پرچم اشتباه وارد جامعه شوی ممکن است از سوی نااهلان به درستی شناخته نشوی و خاطرت آزرده گردد❗️
این را خدای آمرزنده و مهربان ما فرموده!
#حجاب
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14
🌱 به نام حق
⚠️ این قسطاس مستقیم نیست❗️
🍀 أوْفُوا الْكَيْلَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ﴿١٨١﴾ وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ ﴿١٨٢﴾ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴿١٨٣﴾، شعراء.
قرآن کریم از زبان شعیب نبی (علیهالسلام): «پیمانه را کامل بدهید و از کم فروشان نباشید و به (رأسالمال) دیگران خسارت نزنید. و با ترازوى درست وزن كنيد و حق مردم را کم نگذارید و در زمین تلاش برای فساد نکنید!»
🔸اقتصاد ما متأثر از توصیههای نهادهای لیبرالی جهانی و منفعتطلبی ذینفعان داخلی چند دهه است که به شدت دلاریزه شده است.
🔸نرخ دلار به طور مستقیم یا غیرمستقیم میزان و مبنای قیمتگذاری بسیاری از کالاها قرار گرفته است.
🔸بخشهای واقعی و مالی اقتصاد و مبادلات روزمره مردم به صورت لحظهای متأثر از نرخ دلار است.
🔸دلار به مثابه یک ترازو و قسطاس در افتصاد ما مشغول تقویم، جهتدهی، توزیع درآمد و تعیین ارزش پول است.
🔸تقویت رقیبِ ریال، آن را بر مسند سنجش نشانده است. ارزش پول ملی مدام در حال کاهش است، رأسالمال و دارایی مردم در معرض خسارت است و از حق مردم کم گذاشته میشود.
🔺دلار قسطاس مستقیم نیست؛ مفسد فی الارض است! با سلاح برهنه آمده به جنگ اقتصاد و تمام کیان ما؛ هم محارب است و هم کافر حربی!
معدومش کنید!
و البته این کار از سیاستگذاران و کارگزارانی برآید که هم متعهد و خداترس باشند و هم معتقد به حاکمیت قوانین الهی در اقتصاد؛ نه برده تفکرات لیبرالی. به فرموده شعیب نبی: فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ.
پ.ن. البته اگر به لیبرالهای نسخهوطنی برنخورد و نگویند حضرت شعیب که اقتصاددان نبود!
✍️ سیدجواد میرزازاده
✅ @ghalam14