*🌹آقا سلام🌹*
اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمانِ
سلام بر تو اى صاحب عصر و زمان
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ
سلام بر تو اى جانشین خداى رحمان
#هر_صبح_سلام_بر_امام_زمان
دنیا محلِ داد و ستد است!
اما نه صرفا از منظر اموال و دارایی ها
بلکه آنچه داد و ستد گفته می شود، بخشیدن چیزی در ازای بدست آوردن چیز دیگر است...!
برای داشتن حال خوب در زندگی، باید به دیگران حال خوش ببخشایی… #فاطمه_شکیب_رخ
@Ghalamzaniii
《فرانسه و خیزش محو نماد زنان مسلمان》
فرانسه یکی از کشورهای سکولار اروپایی است که زنان آن در طی پنج قرن تلاش و تبلیغ، از پوشیدگی سابق خود رها شدند و در برابر برهنه پوشی تسلیم نمودند!
دامن های بلند دنباله دار، بالاپوش های گشاد (ردینگوت) و روسری های سیاه ابریشمی به همراه زیردامنی و جوراب بلند (تاریخ لباس ترجمه شیرین بزرگمهر) و در هنگام سوارکاری، پوشیدن شلوارهای پفدار زیر پیراهنشان (تاریخ تمدن ویل دورانت)، حجاب مرسومی بود که در کتب تاریخ جهان ترسیم شده است!
و اینک در قرن۲۱، حدود پانزده سال است که دولت فرانسه با شعائر دینی و مذهبی از جمله حجاب اسلامی به شدت مبارزه می کند.
اخیرا نیز وزیر آموزش و پرورش فرانسه اعلام کرده که دانش آموزان حق استفاده از پوشش اسلامی در مدارس را ندارند! اظهار چنین تصمیمی در کشوری با ۱۰ درصد مسلمانان قابل توجه است و این سوال را ذهن ایجاد می کند که به راستی حجاب چه تعارضی با سیاست های کلان نظام فرانسه دارد که در شمار مسائل نگران کننده ی حاکمیت فرانسه بوده و هست؟! و در بی حجابی و حذف شعائر دینی از عموم جامعه، چه منفعتی برای سیاست مداران فرانسه نهفته که هر ساله به رغم آگاهی از شیوع مخالفت های بیرونی و داخلی، در برابر اقدامات دین زدایی، همواره در تلاش اند، تا نمادهای اعتقادی در جامعه محو گردد؟!
آیا جز اینست که صرف وجود حجاب اسلامی، خود عامل تبلیغ و گرویدن دیگر زنان به مسائل دینی در جامعه خواهد بود؟! و در جامعه ای که زنان آن باورمند به عقاید دینی باشند، فرزندان و خانواده به سوی گرایش های دینی متمایل خواهند شد؟! و در چنین اجتماعی بازار فحشا کساد گشته و اقتصاد وابسته به آن زمین خواهد خورد؟!
#فاطمه_شکیب_رخ
#جهاد_روایت
#فرانسه
#حجاب
@Ghalamzaniii
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
از خودم گله دارم…
من را ز خودم جدا کن…
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@Ghalamzaniii
قبره في قلب مَن والاه": قبر امام حسین علیهالسلام در دل محبّان اوست؛ جسد پیامبر و ائمه علیهمالسلام بیش از سه روز در قبر نمیماند؛ قبر حقیقی آنها دل مؤمنان است؛ جسد آنها روح ماست؛ در زیارت جامعهی کبیره است که" اجسادُكُم فِى الاجسادِ".
#میرزا_اسماعیل_دولابی
@Ghalamzaniii
«شکرها را دانه دانه برایش حساب کنید»
یکی از اساتید حوزه تعریف میکرد: چندین سال قبل جهت راهپیمایی اربعین عازم نجف شدم. نیمهشبی در مسیر کربلا به جوانی برخورد کردم که از من خواست برای استراحت به منزل او بروم. من هم خسته بودم و قبول کردم. با خودروی او در یک مسیر فرعی حرکت کردیم. پس از طی مسافتی طولانی... به یک روستا رسیدیم. درب خانه را باز کرد به من گفت بفرمایید. رختخواب آماده بود، خواستم بخوابم اما خیلی ترسیدم. تصویر یک تابوت در حالی که دستی از آن به بیرون افتاده، روی دیوار قرار داشت! صاحبخانه بیرون رفت و با اهالی مشغول صحبت شد اما من خواب به چشمانم نمیآمد! اینجا کجاست؟! نکند...
هر چه کردم خوابم نبرد. کولهام را برداشتم و بیرون آمدم. صاحبخانه دنبالم دوید و گفت کجا برادر؟ من خوشحال بودم که یک زائر به منزلم آمده. گفتم خوابم نمیبرد. با التماس به من گفت ناامیدم نکن! سپس پرسید آیا آن تابلو شما را ناراحت کرد؟ بیا تا قصهاش را تعریف کنم.
مردان جوان تعریف کرد: در این سالها بدترین جوان روستا من بودم که هر گناهی را مرتکب شده بود، تا اینکه سال قبل وقتی همه مردها به موکب کنار جاده رفتند، من تنها ماندم. خیلیها به من میگفتند غیرت نداری، لذا من به موکب رفتم تا بلکه کاری انجام دهم، اما کسی مرا تحویل نگرفت. مسئول موکبِ دیگری مرا صدا کرد و گفت این پول را بگیر و از آن طرف جاده دو کیلو شکر برای ما بخر. رفتم شکر خریدم اما در مسیر برگشت پلاستیک پاره شد و شکرها به زمین ریخت. دوباره برگشتم و از پول خودم دو کیلو شکر خریدم. وقتی به این طرف جاده آمدم دیگر چیزی نفهمیدم! یک ماشین محکم با من برخورد کرد. هیچ علائم حیاتی نداشتم. اهالی آمدند و مرا داخل تابوت گذاشته و به سوی قبرستان بردند. روح از بدنم خارج شده بود. یکی از ملائک به من گفت: اعمال تو بسیار خراب است تلاش کن تا شاید شفاعت آقا اباعبدالله نصیب تو شود. وقتی مرا کنار قبر گذاشتند، متوجه شدم که سرور و سالار شهیدان به بالین من آمده است. ملائک به ایشان عرض کردند: این شخص هیچ کار خوبی در اعمالش ندارد. اما آقا فرمودند: دو کیلو شکر برای ما خریده، ملائکه گفتند: کارهای زشت او بسیار است و این کار او، جبران کارهای زشتش را نمیکند.
آقا فرمودند: شکرها را دانه دانه برایش حساب کنید..💔
و سپس شفاعت کردند تا من برگردم و اعمالم را از نو آغاز کنم. همان لحظه روح به جسمم بازگشت. با تمام توان دستم را از تابوت بیرون انداختم. اهالی متوجه شدند و مرا سریع به بیمارستان رساندند. از آن روز به مدد عنایت آقا، انسان دیگری شدم. حالا عکس این تابوت را زدم تا فراموش نکنم، چه کسی مرا از جهنم رهانید. از شما هم خواهش میکنم امشب را بمان و مرا خوشحال کن..
به نقل از کتاب تقاص،ص ۲۷
@Ghalamzaniii
« رئیسعلی دلواری نماد استقامت در برابر استکبار»
12 شهریور ماه یادبود شهادت رئیسعلی دلواری، روز ملی مبارزه با استعمار، نام گذاری شده است.
رئیسعلی با شروع نهضت مشروطیت، از پیشگامان مشروطهخواه در جنوب ایران بود که در دوران دیکتاتوری محمدعلی شاه قاجار، علیه حکومت او در جنوب دست به اسلحه برد و در ۱۲۸۷ش. به درخواست ملاعلی تنگستانی و سیدمرتضی مجتهد اهرمی که مخالف استبداد محمدعلی شاه قاجار بودند، بوشهر را از سلطه عمال شاه قاجار آزاد کرد و حدود ۹ ماه شهر را در کنترل گرفت. مرحله بعدی مبارزات وی با حضور گسترده استعمار انگلیس در خلیج فارس و آغاز جنگ اول جهانی، رقم خورد که فداکاری، غیرت، شجاعت وی سپس ماندگاری مبازرات دلاوری گردید، قیام مردم تنگستان به رهبری او تقریباً هفت سال به طول انجامید. در این مدت دلیران تنگستانی دو هدف عمده را دنبال میکردند، پاسداری از بوشهر، دشتستان و تنگستان به عنوان منطقه سکونت خود و جلوگیری از حرکت قوای بیگانه به درون مرزهای ایران و دفاع از استقلال وطن.
ویژگی قیام دلاوری به شرح زیر می باشد؛
1.توکل بر خدا و دشمن شناسی رئیسعلی: وی با وجود پیغام تهدید انگلیس به قیام برخاست و جواب تهدید را با شجاعت تمام پاسخ گفت و از دشمن قدرتمند نهراسید؛ مقامات انگلیسی در نامه تهدیدآمیز خطاب به وی نوشته بودند «چنانچه علیه دولت انگلستان قیام و اقدام کنید، با شما میجنگیم و خانههایتان ویران و نخلهایتان را قطع خواهیم کرد.» رئیسعلی در پاسخ مقامات انگلیسی نوشت: «خانه ما کوه است و انهدام و تخریب آنها خارج از حیطه قدرت و امکان امپراتوری بریتانیا است. بدیهی است که در صورت اقدام آن دولت به جنگ با ما، تا آخرین حد امکان مقاومت خواهیم کرد»!
2.فرمانبرداری از مرجعیت: نقش مهم رهبری معنوی مرجعیت و فرمانبرداری رئیسعلی از فرمان جهاد علمای نجف ازجمله میرزای دوم، در حقیقت نیروی حرکت، عامل وحدت و انسجام مبارزه طلبی دلواری و همرزمانش بود.
3.ئیسعلی آتش به اختیار بود؛ از این رو به انتظار کمک دولت و مقامات ایرانی ننشست و خود با اندیشه صحیح و شجاعت تمام، علم قیام را بدست گرفت!
4. عدم پذیرش کمک بیگانگان در جنگ با دشمنان: دلواری برای مقابله با انگلیس به دامن بیگانه پناهنده نشد و به رغم پیشنهاد کمک آلمان، دست یاری آلمان ها رو نپذیرفت و به جای آن با اعتماد به دست خالی هم رزمان خویش، با نیروی توکل و اراده توانست مانع تصرف بوشهر توسط انگلیس ها بشود!
5.غفلت از نفوذ، عامل شهادت دلواری و پایان قیام بود؛ فردی نفوذی به نام غلامحسین تنگکی رئیسعلی را در محلی به نام «تنگک صفر» درست هنگامی که به قوای بریتانیا شبیخون زده بود، از پشت سر هدف گلوله قرار داد و او در سن ۳۳ سالگی به شهادت رسید.
منابع: یاحسینی، 1368، رئیسعلی دلواری؛ رکنزاده آدمیت،۱۳۷0، دلیران تنگستانی؛ جلالی، 1378،دلیران تنگستان.
#فاطمه_شکیب_رخ
#جهاد_تبیین
#جهادـروایت
#آتش_به_اختیار
@Ghalamzaniii
در دنیایی که عشق به خدمت زائر الحسین علیه السلام، قامت نمی خواهد!
جسم سالم نمی خواهد!
شهرت، خزانه و پول بسیار نمی خواهد!
و به جای همه آنها، توفیق و خلوص می خواهد!
تو آن عراقی عاشق ناقص الجسم باش و نه آن سلبریتی نامردی که حتی از تخریب سفره مهربانی عشاق الحسین (ع) نیز کم نمی گذارد!!!
#فاطمه_شکیب_رخ
#پرویز_پرستویی
@Ghalamzaniii