eitaa logo
✍️قلم زنی✒️
204 دنبال‌کننده
554 عکس
106 ویدیو
3 فایل
من خسی بی سر و پایم که به سیل افتادم ذره ای بودم و مهـــر تو مـرا بالا برد اینجا محفلی است، برای قلم زنی در عرصه‌ی نگارش دل‌نوشته‌های تحلیلی، تاریخی و ناگفته‌هایی از جنس افکار زن نگار ارادتمند #فاطمه_شکیب‌رخ دکتری تاریخ تشیع @Shakibrokh
مشاهده در ایتا
دانلود
حال امثال من در جاماندگی از مسیر عشاق الحسین (ع)، همچون پرنده ای ست که در کنج قفس، نگاه بر آسمانی دوخته که شوق پرواز دلش را آب کرده است! امام مهربانم می دانم که عطوفت شما به محبانتان، آن شاه کلیدی ست که تمام اسباب رفتن بیدلانی چون ما را مهیا خواهد کرد و من به امید آن لحظه دل بسته ام! @Ghalamzaniii
حال قلوبتان به لطافت خلقت پر معنای پروردگار عالم، بهاری باد. @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«تعهد نخبگانی لازمه قانونی می خواهد» دقت کردید ایران اسلامی، برای آموزش يك فرد از مقطع ابتدایی تا دكتری، نزديك به يك ميليون دلار هزينه می کند تا نخبگان خود را دو دستی تقدیم دشمنان خود نماید؟! و در حقیقت این هزینه مصرفی از بیت المال ایرانیان، سبب رشد و تقویت معاندان ایرانیان شود! اگر این مطلب گویای یک ساختار غلط آموزشی و خطای مدیریت درونی نیست چه می تواند باشد؟! کدام یک از مردم ایران رضایت دارند که بیت المال برای نخبگان و دانشجویانی هزینه شود که قرار است در اولین فرصت بار مهاجرت خویش را با خودخواهی تمام به سوی آمال دنیایی خویش ببندند و آنچه را که در این مرز و بوم آموختند در خدمت خاک بیگانگان قرار دهند؟ آقایان مسئول آیا وقت آن نرسیده که چاره ای در این باره بیندیشید؟ و با مهیای لوازم قانونی در جهت تعهد خدمت نخبگانی، مانع خرج بیت المال ایرانیان، برای خارجیان شوید؟! @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شاید چراغ های پر تلالو و نورانی شهر، برای جماعتی فریبنده باشد، اما برای عده ای متفاوت، همیشه محل سوال و علامت تعجب است! راستی که اهل تفکر، شب را بستر آرامش آدمی می شمارند، در حالی که تاریکی و سکوت مزین آن است! و شهرمان پر از چراغ هایی غیر منصفانه است که با ورود تاریکی به اعتراض ایستاده اند! 🌹شبتان آرام و سکوتتان پر از برکت🌹 @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چند روز پیش که مجبور به تهران گردی شدم، مشاهدات میدانی و حضور زنان برهنه پوش در کف اصلی ترین خیابان های شهر برای من ببینده رسانای پیام های جالبی بود؛ 1. اینکه دولت و حاکمیت عزم جدی برای برخورد با مسئله برهنه پوشی زنان را ندارند! زیرا حضور قابل توجه دخترکان با لباس های نیمه برهنه و موهای پریشان، خبر از عدم هیچ گونه نظارت و یا احساس اضطرابی در زنان مکشوفه را می رساند! 2. در حال حاضر در حفظ اهمیت نمود جایگاه اسلامی زنان یعنی حجاب شرعی، تنزل شدید جایگاه اخلاقی و انسانی زنان مسئله ی مهم دیگری است که به شدت مغفول مانده، اینکه برخی بانوان ایرانی بدون آرایش غلیظ و تزریق های بی رویه و امثال آن و یا استعمال لباس های نیمه برهنه مدلینگ، توان حضور در محافل عمومی را ندارند، گویای تنزل شخصیتی و افکاری آنان بوده که این امر به شدت برای حیات سالم اجتماع خطر آفرین است! چراکه زنانی که در خود احساس هویت سالمی نداشته باشد به مراتب به اموری پست تن خواهند داد! کما اینکه در تازه ترین مشاهدات میدانی، استفاده زنان در پشت ویترین های مغازه ها در حد ترویج است و این امر بسیار باعث تاسف می باشد! @Ghalamzaniii
اصلا دلم برای تو پر پر نشود می میرد… رخصتی ده که به خدمت برسم اربابم😭 @Ghalamzaniii
«تولید ستون اصلی تمدن باستانی ایران زمین» به کرات در سخنان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ایران، در تاکید بر اهمیت و جدیت دولتمردان برای احیا و رشد تولید شنیده ایم. ارزش و جایگاه مهم تولید حتی در گذرگاه تاریخ ایران باستان نیز قابل مشاهده است، به گونه ای که گزاف نیست، اگر تولید را پایه و ستون اصلی تمدن باستانی ایرانی معرفی کنیم و آن را عامل قدرت و سیادت نظام های پادشاهی پیشین بدانیم. در این زمینه کاوش های علمی بیانگر آن است که بخش شرقی سرزمین های غربی ایران، محل بروز وظهور نخستین کوشش های بشر برای رام کردن حیوانات و کشت و زرع بوده است! موید این مطلب کاوش های باستان شناسان در منطقه علی کش و کاوش های پژوهشگران دانشگاه توبینگن آلمان می باشد و براساس آن داده ها، در نوار مرزی ایران و عراق، آثار و بقایای مربوط به یک جانشینی و کشاورز در عصر نوسنگی یافت شده است. آثار مکشوفه شامل مجموعه ای از اشیای قدیمی مانند ابزارهای سنگی، سنگ آسیاب، ظرف های سفالی، نقاشی حیوانات و انسان و دانه های نیم سوز شده غلات و حبوبات بوده و این یافته ها دلالت بر نقش مهم ساکنان فلات ایران در کشف و توسعه کشت و زرع دارد. ایرانیان همچنین در فنّ آبیاری پیشگام و مخترع کاریز یعنی قنات بوده اند. کشاورزی در عهد باستان، پیشه اول و اصلی ایرانیان بود و در فرهنگ و باورهای انسان ایرانی، قداست، اهمیت و ارزش ویژه ای داشته است. آیین زرتشتی، کشاورزی را فضیلتی مقدّس می داند و برای آن ارزش فراوانی قائل است. در وندیداد که از متون دینی زرتشتیان است، زمینی که در آن کشت نشود بد شوم نامیده شده (فرگرد 3، بند 23 و۲۴ و ۳۳)، در همین رابطه مشاهده می شود؛ بسیاری از جشن ها و آیین های ایرانیان باستان، پیوند مستقیم با کشاورزی داشت، ازجمله نوروز جشن بزرگ ایرانیان که نشانه زنده شدن طبیعت و آغاز فعالیت های کشت و زرع بوده است و یا مهرگان دیگر جشن مهم ایران باستان که به منظور برداشت محصول و پایان کار و کوشش کشاورزان برگزار می شده است! جشن تیرگان نیز در تیرماه هر سال به شکرانه برداشت گندم برپا می شده که هم اکنون در مناطقی مانند کرمان، یزد، شیراز، اصفهان برگزار می شود. @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*🌹آقا سلام🌹* اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمانِ سلام بر تو اى صاحب عصر و زمان اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ سلام بر تو اى جانشین خداى رحمان
دنیا محلِ داد و ستد است! اما نه صرفا از منظر اموال و دارایی ها بلکه آنچه داد و ستد گفته می شود، بخشیدن چیزی در ازای بدست آوردن چیز دیگر است...! برای داشتن حال خوب در زندگی، باید به دیگران حال خوش ببخشایی… @Ghalamzaniii
《فرانسه و خیزش محو نماد زنان مسلمان》 فرانسه یکی از کشورهای سکولار اروپایی است که زنان آن در طی پنج قرن تلاش و تبلیغ، از پوشیدگی سابق خود رها شدند و در برابر برهنه پوشی تسلیم نمودند! دامن­ های بلند دنباله­ دار، بالاپوش ­های گشاد (ردینگوت) و روسری­ های سیاه ابریشمی به همراه زیردامنی و جوراب بلند (تاریخ لباس ترجمه شیرین بزرگمهر) و در هنگام سوارکاری، پوشیدن شلوارهای پف­دار زیر پیراهن­شان (تاریخ تمدن ویل دورانت)، حجاب مرسومی بود که در کتب تاریخ جهان ترسیم شده است! و اینک در قرن۲۱، حدود پانزده سال است که دولت فرانسه با شعائر دینی و مذهبی از جمله حجاب اسلامی به شدت مبارزه می کند. اخیرا نیز وزیر آموزش و پرورش فرانسه اعلام کرده که دانش آموزان حق استفاده از پوشش اسلامی در مدارس را ندارند! اظهار چنین تصمیمی در کشوری با ۱۰ درصد مسلمانان قابل توجه است و این سوال را ذهن ایجاد می کند که به راستی حجاب چه تعارضی با سیاست های کلان نظام فرانسه دارد که در شمار مسائل نگران کننده ی حاکمیت فرانسه بوده و هست؟! و در بی حجابی و حذف شعائر دینی از عموم جامعه، چه منفعتی برای سیاست مداران فرانسه نهفته که هر ساله به رغم آگاهی از شیوع مخالفت های بیرونی و داخلی، در برابر اقدامات دین زدایی، همواره در تلاش اند، تا نمادهای اعتقادی در جامعه محو گردد؟! آیا جز اینست که صرف وجود حجاب اسلامی، خود عامل تبلیغ و گرویدن دیگر زنان به مسائل دینی در جامعه خواهد بود؟! و در جامعه ای که زنان آن باورمند به عقاید دینی باشند، فرزندان و خانواده به سوی گرایش های دینی متمایل خواهند شد؟! و در چنین اجتماعی بازار فحشا کساد گشته و اقتصاد وابسته به آن زمین خواهد خورد؟! @Ghalamzaniii
《فرانسه و خیزش محو نماد زنان مسلمان》
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
از خودم گله دارم… من را ز خودم جدا کن… @Ghalamzaniii
قبره في قلب مَن والاه": قبر امام حسین علیه‌السلام در دل محبّان اوست؛ جسد پیامبر و ائمه علیهم‌السلام بیش از سه روز در قبر نمی‌ماند؛ قبر حقیقی آنها دل مؤمنان است؛ جسد آنها روح ماست؛ در زیارت جامعه‌ی کبیره است که" اجسادُكُم فِى الاجسادِ". ‏⁧‫‬⁩ @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«شکرها را دانه دانه برایش حساب کنید» یکی از اساتید حوزه تعریف می‌کرد: چندین سال قبل جهت راهپیمایی اربعین عازم نجف شدم. نیمه‌شبی در مسیر کربلا به جوانی برخورد کردم که از من خواست برای استراحت به منزل او بروم. من هم خسته بودم و قبول کردم. با خودروی او در یک مسیر فرعی حرکت کردیم. پس از طی مسافتی طولانی... به یک روستا رسیدیم. درب خانه را باز کرد به من گفت بفرمایید. رختخواب آماده بود، خواستم بخوابم اما خیلی ترسیدم. تصویر یک تابوت در حالی که دستی از آن به بیرون افتاده، روی دیوار قرار داشت! صاحبخانه بیرون رفت و با اهالی مشغول صحبت شد اما من خواب به چشمانم نمی‌آمد! اینجا کجاست؟! نکند... هر چه کردم خوابم نبرد. کوله‌ام را برداشتم و بیرون آمدم. صاحبخانه دنبالم دوید و گفت کجا برادر؟ من خوشحال بودم که یک زائر به منزلم آمده. گفتم خوابم نمی‌برد. با التماس به من گفت ناامیدم نکن! سپس پرسید آیا آن تابلو شما را ناراحت کرد؟ بیا تا قصه‌اش را تعریف کنم. مردان جوان تعریف کرد: در این سال‌ها بدترین جوان روستا من بودم که هر گناهی را مرتکب شده بود، تا اینکه سال قبل وقتی همه مردها به موکب کنار جاده رفتند، من تنها ماندم. خیلی‌ها به من می‌گفتند غیرت نداری، لذا من به موکب رفتم تا بلکه کاری انجام دهم، اما کسی مرا تحویل نگرفت. مسئول موکبِ دیگری مرا صدا کرد و گفت این پول را بگیر و از آن طرف جاده دو کیلو شکر برای ما بخر. رفتم شکر خریدم اما در مسیر برگشت پلاستیک پاره شد و شکرها به زمین ریخت. دوباره برگشتم و از پول خودم دو کیلو شکر خریدم. وقتی به این طرف جاده آمدم دیگر چیزی نفهمیدم! یک ماشین محکم با من برخورد کرد. هیچ علائم حیاتی نداشتم. اهالی آمدند و مرا داخل تابوت گذاشته و به سوی قبرستان بردند. روح از بدنم خارج شده بود. یکی از ملائک به من گفت: اعمال تو بسیار خراب است تلاش کن تا شاید شفاعت آقا اباعبدالله نصیب تو شود. وقتی مرا کنار قبر گذاشتند، متوجه شدم که سرور و سالار شهیدان به بالین من آمده‌ است. ملائک به ایشان عرض کردند: این شخص هیچ کار خوبی در اعمالش ندارد. اما آقا فرمودند: دو کیلو شکر برای ما خریده، ملائکه گفتند: کارهای زشت او بسیار است و این کار او، جبران کارهای زشتش را نمی‌کند. آقا فرمودند: شکرها را دانه دانه برایش حساب کنید..💔 و سپس شفاعت کردند تا من برگردم و اعمالم را از نو آغاز کنم. همان لحظه روح به جسمم بازگشت. با تمام توان دستم را از تابوت بیرون انداختم. اهالی متوجه شدند و مرا سریع به بیمارستان رساندند. از آن روز به مدد عنایت آقا، انسان دیگری شدم. حالا عکس این تابوت را زدم تا فراموش نکنم، چه کسی مرا از جهنم رهانید. از شما هم خواهش می‌کنم امشب را بمان و مرا خوشحال کن.. ‏به نقل از کتاب تقاص،ص ۲۷ @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
« رئیسعلی دلواری نماد استقامت در برابر استکبار» 12 شهریور ماه یادبود شهادت رئیسعلی دلواری، روز ملی مبارزه با استعمار، نام گذاری شده است. رئیسعلی با شروع نهضت مشروطیت، از پیشگامان مشروطه‌خواه در جنوب ایران بود که در دوران دیکتاتوری محمدعلی شاه قاجار، علیه حکومت او در جنوب دست به اسلحه برد و در ۱۲۸۷ش. به درخواست ملاعلی تنگستانی و سیدمرتضی مجتهد اهرمی که مخالف استبداد محمدعلی شاه قاجار بودند، بوشهر را از سلطه عمال شاه قاجار آزاد کرد و حدود ۹ ماه شهر را در کنترل گرفت. مرحله بعدی مبارزات وی با حضور گسترده استعمار انگلیس در خلیج فارس و آغاز جنگ اول جهانی، رقم خورد که فداکاری، غیرت، شجاعت وی سپس ماندگاری مبازرات دلاوری گردید، قیام مردم تنگستان به رهبری او تقریباً هفت سال به طول انجامید. در این مدت دلیران تنگستانی دو هدف عمده را دنبال می‌کردند، پاسداری از بوشهر، دشتستان و تنگستان به عنوان منطقه سکونت خود و جلوگیری از حرکت قوای بیگانه به درون مرزهای ایران و دفاع از استقلال وطن. ویژگی قیام دلاوری به شرح زیر می باشد؛ 1.توکل بر خدا و دشمن شناسی رئیسعلی: وی با وجود پیغام تهدید انگلیس به قیام برخاست و جواب تهدید را با شجاعت تمام پاسخ گفت و از دشمن قدرتمند نهراسید؛ مقامات انگلیسی در نامه تهدیدآمیز خطاب به وی نوشته بودند «چنانچه علیه دولت انگلستان قیام و اقدام کنید، با شما می‌جنگیم و خانه‌هایتان ویران و نخل‌هایتان را قطع خواهیم کرد.» رئیسعلی در پاسخ مقامات انگلیسی نوشت: «خانه ما کوه است و انهدام و تخریب آنها خارج از حیطه قدرت و امکان امپراتوری بریتانیا است. بدیهی است که در صورت اقدام آن دولت به جنگ با ما، تا آخرین حد امکان مقاومت خواهیم کرد»! 2.فرمانبرداری از مرجعیت: نقش مهم رهبری معنوی مرجعیت و فرمانبرداری رئیسعلی از فرمان جهاد علمای نجف ازجمله میرزای دوم، در حقیقت نیروی حرکت، عامل وحدت و انسجام مبارزه طلبی دلواری و همرزمانش بود. 3.ئیسعلی آتش به اختیار بود؛ از این رو به انتظار کمک دولت و مقامات ایرانی ننشست و خود با اندیشه صحیح و شجاعت تمام، علم قیام را بدست گرفت! 4. عدم پذیرش کمک بیگانگان در جنگ با دشمنان: دلواری برای مقابله با انگلیس به دامن بیگانه پناهنده نشد و به رغم پیشنهاد کمک آلمان، دست یاری آلمان ها رو نپذیرفت و به جای آن با اعتماد به دست خالی هم رزمان خویش، با نیروی توکل و اراده توانست مانع تصرف بوشهر توسط انگلیس ها بشود! 5.غفلت از نفوذ، عامل شهادت دلواری و پایان قیام بود؛ فردی نفوذی به نام غلامحسین تنگکی رئیسعلی را در محلی به نام «تنگک صفر» درست هنگامی که به قوای بریتانیا شبیخون زده بود، از پشت سر هدف گلوله قرار داد و او در سن ۳۳ سالگی به شهادت رسید. منابع: یاحسینی، 1368، رئیس‌علی دلواری؛ رک‍ن‌زاده آدم‍ی‍ت،۱۳۷0، دلیران تنگستانی؛ جلالی، 1378،دلیران تنگستان. @Ghalamzaniii
در دنیایی که عشق به خدمت زائر الحسین علیه السلام، قامت نمی خواهد! جسم سالم نمی خواهد! شهرت، خزانه و‌ پول بسیار نمی خواهد! و به جای همه آنها، توفیق و خلوص می خواهد! تو آن عراقی عاشق ناقص الجسم باش و نه آن سلبریتی نامردی که حتی از تخریب سفره مهربانی عشاق الحسین (ع) نیز کم نمی گذارد!!! @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«از خوشبختی های دوران پهلوی» سیاست مدبرانه دولت پهلوی چنان بود که کشور توسط متفقین به اشغال درآمده بود و دولت پهلوی همچنان همت خود را وقف حجاب برداری و آزار و اذیت زنان عفیفه کرده بود! چنانچه در شکوائیه جمعی از زنان محله حسن آباد تهران به آیت الله میرزا بهبهانی نقل شده است که متصدیان ابراز می کنند که دوره سرنيزه سپری شده و اكنون مملكت دموكراسی و مردم آزاد و ملت مختار است، در حالی که كلانتری و پاسبان ناحيه ما، دست از سر زن ها و خانم های عفيف برنمی دارند! در اين شرايط فقط اصرار دولت ما در رفع حجاب است و چنانچه ادامه يابد فكر ديگری ملت برای خود خواهد كرد. منبع: اسناد منتشر نشده کشف حجاب، ص 440 ـ441. @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا