eitaa logo
گنجینه های وصال
56 دنبال‌کننده
817 عکس
167 ویدیو
27 فایل
ارتباط با ادمین: @mohammad_mahdi14 آمده ایم تا: 1- یادبگیریم-2- عمل کنیم-3- به دیگران بیاموزیم 4- برای رضای خدا-5- خالصا لوجه الله
مشاهده در ایتا
دانلود
12.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «بهترین وظیفه انتظار همان ادب است. ما هر وقتی که حضرت ظهور بکند باید آماده باشیم؛ چطور آماده باشیم؟ اگر بدانیم واقعاً که حضرت می بیند. اینکه دیگر گذشته از روایات فراوان، در آیه سوره مبارکه «توبه» هم روشن است: ﴿قُلِ اعْمَلُوا فَسَیرَی اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ﴾؛ خدا می ‌بیند پیغمبر می ‌بیند. ما الآن در برابر حضرت مسئول هستیم، او امام ماست و در کنار سفره او هم نشستیم: «بِیمْنِهِ‏ رُزِقَ‏ الْوَرَی». باور بکنیم که امام دارد ما را می ‌بیند؛ این بهترین عامل تزکیه است. » درس تفسیر ۹۵/٩/٢٠ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
هدایت شده از جهانگیری بنماران
🔴 توجه توجه با توجه به اینکه دادستان کل گفتن تا ۱۵ روز دیگه نتایج کار مجلس و شورای عالی انقلاب اسلامی روی مساله *حجاب* مشخص میشه و با توجه به ثبت درخواست تعدادی از مردم برای آزادی پوشش *واجبه که هممون* با این شماره ها تماس بگیریم و اعتراض خودمون رو به کشف حجاب و بی حیایی به گوش مسئولین برسونیم، تا متوجه آمار بالای شکایات علیه بی حجابی باشند وگرنه دیگه کاری از دستمون بر نمیاد 🅾 درخواست کنید گشت ارشاد به هیچ عنوان متوقف نشه و با قوت بیشتر اما برنامه ریزی بهتر به فعالیتش ادامه بده ❌ ☎ارتباط مردمی رییس جمهور ۶۱۳۳ ☎️روابط عمومی دادستانی کل کشور: 02133917006 ☎️دفتر دادستان کل : 02133917000 پیامک: 2000435 ☎️ شورای عالی انقلاب فرهنگی 02166976601 ☎ارتباط مردمی مجلس ۰۲۱۳۹۹۳۱ ☎ سامانه پیامکی وزارت کشور‏ 30007788‬‏
امیر مؤمنان سلام الله علیه فرمودند: از پراجرترین عیادت کنندگان مریض نزد خدا کسی است که ماندن او نزد بیمار کوتاه باشد، مگر اینکه بیمار آن را دوست بدارد و درخواست کند. مفاتیح الحیاة صفحه ۳۷۰ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
هدایت شده از گنجینه تسنیم
💠 مفاتیح الحیات 517 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی ارتقای سطح فرهنگی مؤمن: امام صادق (ع) در جمع یارانش می ‌فرمود: تقوای الهی پیشه كنید و با یكدیگر برادرانی نیكوكار و دوستانی در راه خدا و به هم پیوستگانی مهربان باشید و با یكدیگر دیدار و ملاقات كرده و درباره امر ما گفت ‌و گو و آن را زنده كنید.[1] [1] . اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا إِخْوَاناً بَرَرَةً مُتَحَابِّینَ فِى اللَّهِ مُتَوَاصِلِینَ مُتَرَاحِمِینَ تَزَاوَرُوا وَ تَلاقُوْا وَ تَذَاكَرُوا أَمْرَنَا وَ أَحْیوه (مجموعه رسائل صدوق «مصادقة الاخوان»، ص34). 📚 مفاتیح الحیات ص 315 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 518 1.
تعامل با مؤمنان
🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی نقد خیرخواهانه: امیرمؤمنان (ع) به فرزندش امام حسن (ع) فرمود: در خیرخواهی برادرت بی‌ غرض باش؛ چه در كار خوب و چه در كار بد او و در هر حال وی را یاری كن.[1] امام صادق (ع) فرمود: محبوب ‌ترین برادرانم نزد من كسی است كه عیب‌های مرا به من هدیه كند.[2] [1] . امْحَضْ أَخَاكَ النَّصِیحَةَ، حَسَنَةً كَانَتْ أَوْ قَبِیحَةً وَ سَاعِدْهُ عَلَی كُلِّ حَال (تحف العقول، ص81). [2] . أَحَبُّ إِخْوَانِى إِلَىَّ مَنْ أَهْدَی إِلَىَّ عُیوبِى (الكافى، ج2، ص639). امام صادق ع از هرگونه عیبی منزّه بود و با این بیان ظریف و دقیق وظیفه هر دو طرف را به خوبی بیان فرمود؛ هم بیان عیب برادر مؤمن لازم است و شیوه بیان نیز باید همانند اهدای یك هدیه باشد و هم شنونده نقد باید از روی محبّت آن را دریافت كند و نه تنها نرنجد بلكه خشنود گردد. 📚 مفاتیح الحیات ص 316 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از گنجینه تسنیم
💥در سخت‌ترین مواقع هم افسرده نباشید! 🔴 انقلاب با چهره‌ها و دل‌های افسرده تضمین‌شدنی نیست. انقلاب با دل‌های پرشور و چهره‌های شاداب تضمین می‌شود. هیچ‌کس مرا در این دوره نشیب و فراز انقلاب در سخت‌ترین مواقع، نتوانسته است با قیافهٔ افسرده ببیند. چرا افسرده باشیم؟ ما که به دنبال إحدی الحُسنَیَینیم؛ یا یا پیروزی، دیگر چرا افسردگی؟ افسرده نباشید چهره‌ها شاداب باشد، نشاط داشته باشید. آن‌وقت شعارتان همین است که آمریکا و مزدورانش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. ما در زیر بار سختی‌ها و مشکلات و دشواری‌ها قد خم نمی‌کنیم. ما راست‌قامتان جاودانهٔ تاریخ خواهیم ماند تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم و یا زخم بخوریم و بر خاک بیفتیم و الّا هیچ قدرتی نمی‌تواند پشت ما را خم بکند . شهید آیت الله دکتر بهشتی
هدایت شده از گنجینه تسنیم
هدایت شده از محمدمهدی صابری
"السلام علیک یا فاطمه الزهراء" جلسه: " قرار فرهنگی و ذکر فضائل اهل بیت " همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) مجلس ذکر فضائل اهل بیت(علیهم السلام) برگزار می گردد: موضوع: "شرح زیارت جامعه کبیره- قسمت دوم" سخنران : حجت الاسلام و المسلمین بشکانی(زید عزه) امام جمعه محترم بهاباد مداح اهل بیت: جناب آقای حاج کاظم رحمتی ⏰زمان: 17 آذر1401- ساعت10 🏢مکان: خیابان امام خمینی(ره)- خیابان شهیدابراهیمی- روبروی فرمانداری- دفتر آیت الله جوادی آملی(حفظه الله) 🔶واحد فرهنگی دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله جوادی آملی(حفظه الله)-یزد
انتشار جلد شصت و ششم تفسیر شریف تسنیم 🔹 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلد شصت و ششم از تفسیر گران‎ سنگ ، تألیف مفسر بزرگ قرآن کریم حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به همت پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین المللی نشر اسراء، منتشر شد. 🔸 این جلد از تفسیر تسنیم، شامل آیه 22 سوره مبارکه احزاب تا انتها و سوره مبارکه سبأ تا آیه 39 می ‎باشد. سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان کنفرانس اسلامی آیسیسکو در سال 1385 تفسیر تسنیم را به عنوان «تحقیق برتر در عرصه مطالعات اسلامی و قرآنی» برگزیده است. علاقه ‌مندان به تهیه آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی می ‌توانند به سایت www.nashresra.ir مراجعه کنند. 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: حق دختر بر پدر است که سوره نور را به او بیاموزد. مفاتیح الحیاة صفحه ۷۷ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
معرفی کتاب وحی و نبوت در قرآن اثر ارزشمند آیت الله العظمی جوادی آملی: در سومین مجلد از مجموعۀ وزین «تفسیر موضوعی قرآن كریم»، پس از طرح مباحث مقدماتی ضرورت و راه‌های شناخت حقیقت وحی، منشأ پیدایی آن، چگونگی مراتب و درجات آن، میدان حضور وكرانۀ بروز وحی و...، مباحثی است كه جز خود وحی نمی‌تواند آن را بیابد و تبیین كند. نبوت، در سه بخش و هشت فصل به مباحث: حقیقت وحی، فرق وحی و تجربه دینی، اثر وحی، اهداف و فواید نبوت، عصمت پیامبران، ادله نبوت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)، خاتمیت و پاسخ به پرسش‌‌هایی دربارۀ خاتمیت و... ‌می‌پردازد. 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
💢
 زن در آینه جلال و جمال
💠 زن در عرفان ▫️ اساس عرفان كه و است هم از سیر و سلوك در درجات هستی نشأت می ‏گیرد و هم راهیان كوی وصال را می ‏نگرد و هم مسیر سفرهای گوناگون را مشاهده می‏ نماید. بسیاری از ره‏ آوردهای عرفان را برهان تأیید می‏ كند، چنانكه عصاره هر دو را قرآن كه هماهنگ با برهان متین و عرفان راستین است روا و سزا می ‏داند. آنچه عارف می ‏نگرد این است كه تمام اشیاء هر لحظه تازه می ‏شوند و در این تجدّد امتیازی بین ثابت و سیال، مجرد و مادی نیست، و هدف همه سالكان دیدار خداست، چنانكه سیر همه كاروانیان نیز تجلی ‏های گوناگون حق است. تفاوت راهیان در انتخاب تجلی خاص و نیل به اسم مخصوصی است كه هر كدام مظهر ویژه آن شدند. گروهی با اسماء جمال و لطف و مهر اُنس دارند و برخی با اسماء جلال و قهر خو گرفته‏ اند؛ لذا حشر جمالیان با بهشت و حشر جلالیان با دوزخ، و سرانجام، هر كدام نام خاصی از را دیدار نموده و در تحت ولایت آن نام به سر می‏ برند، «تا یار كه را خواهد و میلش به كه باشد». ▫️ كریمه: ﴿یا أَیهَا الْإِنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى‌ رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقِیهِ﴾ ای انسان، حقاً كه تو به سوی پروردگار خویش به سختی در تلاشی، و او را ملاقات خواهی كرد. به منزله سرفصل بحث كوی حق است كه در ذیل آن گزارش كار سعیدان به صورت دریافتِ نامه اعمال به دست راست، و پیوستن مسرورانه به جمع همراهان و اهل خودشان بازگو شده و گزارش كار تبهكاران به صورت دریافت نامه اعمال از پشت سر، و فریاد مرگ ‏طلبانه در بند زنجیرهای آتشین می ‏باشد. هیچ امتیازی در اصل كدح و سیر و تولد بین موحّد و ملحد نیست، لیكن ملحد همواره در كثرت سیر كرده، و از خلق به خلق و با خلق و در خلق و برای خلق ـ یعنی ماده ـ می‏ كوشد، و در هیچ مرحله‏ ای از مراحل سفر خویش هدف اصیل و همراه راستین خود را كه حق است نمی ‏نگرد، و هرگز از وحدت آگاه نمی ‏گردد، و سر از كثرت بیرون نمی ‏آورد، بلكه چون كرم ابریشم به دور خود كه فقر و تاریكی است می ‏تند و خالق خویش را اصلاً نمی ‏بیند و سرانجام مظهر اضلال شده و چون شیطانِ مُضل سر از دوزخ در می ‏آورد، كه باطن هر كثرت پلید و درون هر ماده بی ‏روح است. و در این سیرِ سقوطی فرقی بین زن و مرد نیست چون توحید و الحاد از آنِ روح است و روح همان طوری كه مكرّراً گذشت نه از صنف ذكور است و نه از صنف اناث. ▫️ موحّد راستین نیز هماره سیر خود را با حق ادامه می‏ دهد و تمام مراحل سلوك خویش را در صحابت حق می ‏گذراند و هرگز كثرت را بدون شهود وحدت نمی ‏نگرد، و هیچ گاه رؤیت خلق حجاب شهود خالق نمی‏ شود، بلكه دائماً خلق را آیت حق دانسته، و از این مرآت بهره صحیح برده و جمال دل ‏آرای خالق را در سراسر آئینه‏ های مینو و گیتی می ‏نگرد و سرانجام مظهر هدایت شده و چون فرشته هادی در بهشت می ‏آرمد كه باطن هر وحدت منزّه و درون هر صورت با روح و زنده می ‏باشد. و در این حركت نیز هیچ امتیازی بین زن و مرد نیست، زیرا سفر حقیقی در مراحل توحید به عهده انسانیت است كه مبرّای از ذكورت و انوثت است. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص185 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra