👇
🔗 سلسله بحثهاي تاريخ اديان، فرق و مذاهب
•••●•✡•°• #يهود •°•✡•●•••
قسمت سوم
⭕️ بنابر شجره ذكر شده نمي توان #بني_اسرائيل را از دوره ي موسي واكاوي كرد بلكه پيدايش اين قوم به زمان #نوح_نبي برمي گردد در حقيقت بايد تاريخچه اصلي آن را از دوران حضرت #يعقوب دانست اگرچه دوران ابراهيم اين قوم بي داستان و واقعه نبودند .
چنانكه ما در بخشهاي پسين به آن اشاره خواهيم داشت.
♨️ بني اسرائيل به اسباط دوازده گانه و فرزندان آنان گفته مي شود كه بعدها به دليل حوادث تاريخي و اجتماعي فراوان مهاجرتهاي متعددي داشتند مانند هجرت از سومر به #كنعان و بخشي از #عربستان و پس به #مصر آنگاه بازگشت به #فلسطين و سپس تبعيد به #بابل و در ادامه بازگشت به فلسطين و پس از آن اخراج و تبعيد به مناطق مختلف جهان كه به آنها اشاره خواهيم داشت.
👨👦👦 قوم ابراهيم در حدود ۲۲۰۰ سال پيش از مسيح و هزار سال قبل از موسي به فلسطين و كنعان مهاجرت كردند و از آن پس آنها را عبراني مي خواندند كه علت اين نام گذاري را برخي عبور ابراهيم از #بين_النهرين و ورود به فلسطين و برخي نيز دليل آن را انتساب به جدشان عابر كه يكي از نياكان ابراهيم است مي دانند ( تورات باب دهم و يازدهم سفر پيدايش )در ميان طوايفي كه با ابراهيم كوچ كردند سه گروه موآبيان (moabites) و عموريان (Amorites) و عمالقيان (Amalikites) متمايز با طوايف ديگر شدند و به آئين ابراهيم پايبند ماندند و از اصنام بيزار بودند. (تاريخ اديان جهان ۴۱۱-۴۰)
💞 دعوتید به عقیق 👇
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
🔹خمینی، چگونه خمینی شد❓❓❓❓❓❓
10 تمایز یا تفاوت امام با دیگران
✨بخش دوم✨
✍مهرداد خدیر
نوبت چهارم هم در روزهای پر التهاب مرداد 1332 که حزب توده از یک طرف و دکتر حسین فاطمی از سوی دیگر زمان را برای تأسیس جمهوری مناسب می دانستند و دکتر مصدق مخالفت کرد و گفت: « من، قُرآن مُهر کرده ام که به قانون اساسی مشروطه وفادار باشم.»
امام خمینی اما با طرح ایده « جمهوری اسلامی» تفاوت خود را هم با آنان نشان داد و هم روحانیون سنتی که می پنداشتند مدل جمهوری با قواعد اسلامی جور در نمی آید.
🔹کاشانی و مصدق
3- این واقعیت را نمی توان انکار کرد که اگر امام می خواست در 50 سالگی و در نهضت ملی شدن صنعت نفت و در جریان اختلاف رهبران جانب یکی را بگیرد قطعا سید ابوالقاسم کاشانی را ترجیح می داد چندان که در سال 60 و در نطق هایی علیه جبهه ملی و بنی صدر از کاشانی یاد می کند.
اما در سال های آغازین دهه 30 با این که از 50 سالگی عبور کرده و خود نیز اهل سیاست بود نمی خواست ذیل کاشانی تعریف شود و به همین خاطر در سال های مبارزه و تبعید از 42 تا 57 و خصوصا در سال 57 مصدقی ها تعارضی در همکاری نمی دیدند که اگر چنین بود مرد شماره 2 انقلاب – آیت الله طالقانی- نبود که از علاقه مندان مصدق بود و اولین نخست وزیر کسی نبود که خود را با سه واژه « ایرانی، مسلمان و مصدقی» معرفی می کرد و اولین رییس جمهوری ایران نیز کسی نبود که از اعضای پیشین جبهه ملی و علاقه مند و مبلّغ مصدق در خارج از کشور به حساب می آمد یا نباید دبیر کل جبهه ملی و وزیر فرهنگ دکتر مصدق و همراه او در دیوان داوری لاهه اولین وزیر خارجه جمهوری اسلامی می شد ( دکتر کریم سنجابی).
🔹علی شریعتی
4- در سال هایی که برخی روحانیون و گاه در حد مراجع آشکارا به دکترعلی شریعتی می تاختند و در حالی که مرتضی مطهری هم به صف منتقدین پیوسته بود امام خمینی یک کلمه در نفی و نقد شریعتی نگفت. در تأیید هم البته نگفت اما هرگز مانند بسیاری از روحانیون دیگر علیه شریعتی موضع نگرفت.
چرا که نمی خواست در صف مبارزه اختلاف افتد و از سوی دیگر در میان خانواده و نزدیکان خود از برادر عروس – صادق طباطبایی- تا صادق قطب زاده و ابراهیم یزدی همه از دوستان علی شریعتی بودند و می دانست که مهم ترین روحانیون داخلی علاقه مند به ایشان در نوع نگاه به شریعتی با سنتی ها تفاوت دارند.
در میان روحانیون مبارز و نسبتا جوان داخلی بیش از همه آیت الله بهشتی و آیت الله خامنه ای به شریعتی علاقه و در واقع گرایش داشتند و امام تفاوت خود را با روحانیون سنتی در اینجا هم نشان داد.
برخی می گویند پس از درگذشت دکتر شریعتی و در پاسخ به تلگراف تسلیت دکتر یزدی و در قالب پیام به دانشجویان امام از لفظ «فقد» و نه «شهادت» برای دکتر استفاده می کند در حالی که واژه « فوت» را نیز به کار نمی برد و قضیه را مبهم باقی می گذارد و برای فرزند خود – سید مصطفی- نیز لفظ شهادت را به کار نمی برد زیرا نمی خواسته با ضرس قاطع داوری کند.
🔹ملاصدرا و فلسفه
5- غالب روحانیون با فلسفه میانه ای ندارند. چندان که به عرفان. امام اما اهل فلسفه بود همچون عرفان و دیدیم که تفسیر او از قرآن را حتی در نخستین سال جمهوری اسلامی تاب نیاوردند. مهم ترین شاگردان و دست پروردگان امام همچون مرتضی مطهری اما اهل فلسفه بودند و همین نیز او را متفاوت و متمایز جلوه می داد.
در همان پیام به گورباچوف در کنار نام ابن عربی از صدرالمتالهین نیز یاد می کند و از گورباچوف می خواهد اندیشمندان خود را به مطالعه آرای او ترغیب کند و وقتی ادوارد شوارد نادزه پیام رهبر شوروی را به تهران می آورد و امام احساس می کند برخورد سیاسی دارند و روح پیام را انگار درک نکرده اند به وزیر خارجه وقت شوروی می گوید: «من می خواستم دریچه تازه ای به روی شما بگشایم» و دیدار را کوتاه می کند.
این دریچه تازه را امام با اندیشه های ابن عربی و ملاصدرا گشاده و گشوده می دید.
🔹مدرس و پارلمان
6- نقل شده که آیت الله خمینی در جوانی به تهران می آمده و در ساختمان مجلس شورای ملی نظاره گر مباحثات و گفتار و رفتار شخصسید حسن مدرس بوده است. یادمان باشد مدرس بیش از آن که فقیه سنتی باشد سیاست مدار بود و هر چند در مجلس اول مشروطه نقش نظارتی را پذیرفت اما از مجلس دوم به بعد و تا وقتی استبداد رضاشاهی مجال داد ترجیح داد با رأی مردم نماینده و وکیل باشد و اعتبار خود را تنها از فقه و دین نگیرد.
امام هم مدرس را الگو قرار داد و آن قدر که از زبان رهبر فقید انقلاب در ستایش مدرس شنیده ایم هیچ مرجع و روحانی ارشد دیگری چنین یاد نکرده است.
(ادامه در بخش سوم و پایانی )
💞دعوتید به عقیق👇
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
پاسخ به شبهه
راز پنهان بودن شب قدر و مشخص نبودن آن در چیست؟
🔆پاسخ شبهه:
1⃣هر چند در تعیین شب قدر اختلاف است، ولی قول معتمد و محقّق كه از روایات معتبره گرفته شده این است كه از شب «نوزدهم» و «بیست و یكم» و «بیست و سوم» ماه رمضان بیرون نیست و به احتمال قوی كه برخی از احادیث هم مثل «روایت جهنی» مؤید آن است شب قدر، شب بیست و سوم است و از برخی اخبار دیگر استفاده می شود كه هر یك از این سه شب «شب قدر» است.
@GhararGahShayeat
2⃣به هر حال اگر به طور یقین، شب قدر معلوم نشود، نهان بودن آن متضمّن حكمت و مصلحتی بوده و ممكن است آن مصلحت این باشد كه مسلمانان تمام شبهای این ماه، یا لااقل این سه شب را در عبادت و پرستش خدای تعالی و تلاوت قرآن و آموختن معارف، حقایق و تعالیم آن، بیشتر اهتمام نمایند و سراسر ماه را « #ماه_قرآن » قرار دهند و در شبهای « نوزدهم » و « بیست و یكم » و « بیست و سوّم »، در توبه و استغفار و اصلاح احوال و خواندن قرآن و دعا، جدّ و جحد بلیغ نمایند و تا صبح بیدار باشند.
@GhararGahShayeat
3⃣نكته دیگری كه در پنهان ماندن شب قدر به نظر می رسد، این است كه اگر این شب با این همه قدر و منزلت، مشخص و شناخته شود، بسیاری از مردم به عبادت در آن اكتفا كرده و از فیض توجّه و دعا در سایر شبها باز می مانند و بسا كه سبب غرور یا عجز بعضی شود؛ در حالی كه چون پنهان و نامشخّص است، مؤمنان در تمام شب هایی كه طرفِ احتمال است به ذكر الهی و توبه اشتغال می ورزند و از بركات و ثواب های بیشتری مستفیض شده و به واسطه تمرین زیادتر، ملكات فاضله در آن ها راسخ تر می شود.
🔮 پاسخگو: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از عقیق
☀️ امروز:
شمسی: یکشنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
میلادی: Sunday - 10 June 2018
قمری: الأحد، 25 رمضان 1439
🌹 امروز متعلق است به:
🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام
🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها)
💠 اذکار روز:
- یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام (100 مرتبه)
- ایاک نعبد و ایاک نستعین (1000 مرتبه)
- یا فتاح (489 مرتبه) برای فتح و نصرت
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
▪️5 روز تا عید سعید فطر
▪️11 روز تا سالروز تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
▪️19 روز تا شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام
▪️29 روز تا شهادت امام صادق علیه السلام
▪️35 روز تا ولادت حضرت فاطمه معصومه س و آغاز دهه کرامت
✅ با ما همراه شوید...
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
💢 بیایید باهم یک #دروغ بگویم❓❓❓❓❓
چرا جامعه ایران خبر #دروغ و یا #شایعه را زودتر باور میکند❓❓
چرا در جامعه ایران، بعد از #شنیدن و یا حتی #دیدن اخبار نادرست، بلافاصله علاقه به انتشار آن دارند❓❓
در این متن ما قصد نداریم به شما #چگونه دروغ گفتن را #آموزش دهیم!
بلکه هدف این است، چگونه و از چه طریقی میتوان #خبر_دروغ را شناسایی کرد❓❓❓
رایج ترین روش رسانه ها، برای اثبات اخبار دروغ این است:👇👇
دروغ بزرگ را با جزییات ریز و مو به مو ارائه میکنند تا #مخاطب بفکر فرو برود❗️❗️
مثلا اگر به شما بگویند دیشب در یکی از مقرهای #سپاه کودتای داخلی رخ داده، شما از این خبر براحتی #عبور میکنید.
اما اگر نویسنده این خبر حرفه ای باشد، این دروغ را بصورت یک داستان با جزییات ساختگی تعریف میکند تا مخاطب بلافاصله از خبر نگذرد.
✅به مثال دقت کنید:
تیتر خبر: اعتراضات به درون سپاه رسید❗️
درگیری داخلی در بین نیروهای #صابرین سپاه با فرماندهان بازنشسته در پادگان شهید زین الدین غرب کشور پس از سخنرانی سردار نجابت با کشته شدن دو پاسدار بازنشسته به پایان رسید.
این گروه از پاسداران، در اعتراض به مزایای خود به نزاع سیاسی رسیده و دست به #افشاگری علیه مقامات کشور زدند.
✅تفاوت خبر دوم با اولی در این است که خبر دومی به دلیل وجود عناصر #باورپذیر برای مخاطب، باعث تامل خواننده میشود.
به این دلیل که جزییات، مکان، نام سخنران، تعدادکشته ها و علت درگیری را با اطمینان و دقیق مطرح میکند.
در فضای مجازی ما با بحران #خبرنشناسی مواجه هستیم.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🔮شایعه/تولید دستگاه تولید ابر و باران ناسا در آمریکا!
✅ اين فيلم هيچ ارتباطي به توليد ابر مصنوعي ندارد بلكه مربوط به آزمايش تست موتور(آر اس 25) در مركز فضايي «استنيس»است
yon.ir/nsst
yon.ir/ntst
@GhararGahShayeat
در محضر امام روح الله ( 260 )
✍ قیام بر ضد حکومت اسلام، خلاف ضروری اسلام است. حکومت الان حکومت اسلامی است. قیام کردن بر خلاف حکومت اسلامی، جزایش جزای بزرگی است... قیام بر ضد حکومت اسلامی در حکم کفر است، بالاتر از همه معاصی است، همان بود که معاویه قیام می کرد، حضرت امیر قتلش را واجب می دانست
📚 صحیفه نور،جلد 10،صفحه 15
🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
https://eitaa.com/gharargahshayeat
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
هدایت شده از "عقیق"
♨️ حقایق ناگفته ♨️
حقیقت را بگو هرچند تلخ و سخت باشد
⚠️ مرحبا به فرهنگ غنی اروپائیان و کشور بی دین ها😏👇👇👇
📢 مدیر اداره راه نروژ به دانشآموزان : در کنار خیابانها سکس نکنید😱😱‼️
⭕️ تریه مو گوستاوسن مدیر اداره راه نروژ از دانشآموزان دبیرستانی خواسته است که در زمان برگزاری جشن پایان سال مدارس در کنار خیابانها و میدانها سکس نکنند.
⭕️ به طور سنتی، دانش آموزان دبیرستانهای نروژ در پایان سال تحصیلی در جشن روس (Russ) شرکت میکنند. این مراسم از روز ۲۰ آوریل تا ۱۷ می که روز ملی نروژ است در سراسر این کشور برگزار میشود. این جشن با نوشیدن مشروبات الکلی سنگین، مهمانی و گاها رفتارهایی برخلاف عرف جامعه همراه است.
⭕️ تریه مو گوستاوسن که پیشتر وزیر حمل و نقل نروژ بود، معتقد است که دیدن صحنه سکس نوجوانان در کنار خیابانها و میدانها، حتی دورافتاده و متروکه، ممکن است رانندگان را دچار شگفتزدگی بیش از حد کرده و حواس آنان را از جاده و اصول رانندگی پرت کند.
⭕️ وی با تاکید بر اینکه جشن روس باید اوقات خوشی را برای دانشآموزان به همراه داشته باشد، از آنان خواست تا با رعایت این مساله از بروز خطرات احتمالی و وقوع حوادثی که رانندگان را تهدید میکند، بکاهند.
📬 خبرگزاری یورو نیوز [2018]
🌐http://www.euronews.com/2018/04/19/-no-sex-on-roundabouts-norwegian-authorities-tell-high-school-graduates
📬 خبرگزاری دیلی میل [2018]
🌐https://www.dailymail.co.uk/news/article-5633185/amp/Norways-road-agency-boss-pleas-students-stop-having-sex-roundabouts.html
📬 خبرگزاری اسپوتنیک [2018]
🌐https://www.sputniknews.com/amp/viral/201804191063708508-norway-school-sex-naked/
⭕ کشورهایی که آتئیست ها از،آن به نیکی یاد میکنند چنین مراسماته منزجر کننده و تهوع آور و حیوانی دارند. آفرین و مرحبا به شما ایرانی نماهایی که با نشر اکاذیب و #توهمات شادی آور منش #حیوانیتان را به مردم فهیم نشان میدهید.
🔴 و حقیقتا رفتارهای جنسی حیوانات از اتئیست ها بسیار محترمانه تر و بهتر است ❗️❗️❗️❗️
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
https://eitaa.com/gharargahshayeat
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
🔹خمینی، چگونه خمینی شد❓❓❓❓❓
10 تمایز یا تفاوت امام با دیگران
✨بخش سوم و پایانی✨
✍مهرداد خدیر
توجه به پارلمان و جمله مشهور « مجلس، در رأس امور است» نیز به احتمال زیاد به خاطر شخصیت پارلمانی مدرس بود. همان مدرس که برخلاف شیخ فضل الله نوری به مشروطه باور داشت و آن را «مشئومه» نمی دانست.
نفی سلطنت
7- در تاریخ ایران سابقه نداشت که یک مرجع تقلید به نفی کل سلطنت برسد و مهم تر این که سلطنت را به سبب « تعارض موروثی بودن با حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت برای هر ملت و هر نسل» نفی کند.انتقاد مراجع در حد توصیه های اخلاقی بود و حفظ اصل سلطنت را به هر رو لازم می دانستند. کما این که انقلاب مشروطه سلطان را کنار نزد. از قدرت مطلق به مشروط بدل کرد و حتی استبداد محمدعلی شاه کسی را به صرافت برانداختن اصل سلطنت نینداخت.تفاوت مهم امام اما این بود که بعد از سال 42 شخص شاه را مخاطب قرار می دهد.نوع نگاه به نهاد سلطنت و نه شخص شاه او را متفاوت و متمایز ساخته بود. به همین خاطر از 42 به بعد هر گونه ملاقات یا تماس روحانیون ارشد با سلطنت و دربار از نگاه انقلابیون نفی و رد می شد. ترور و فداییان اسلام
8- تفاوت نگاه با روحانیون سنتی اما سبب نشد که به آن سو بگرود و از گروه های مسلح حمایت کند. با این که برای لغو مجازات اعدام سید مجتبی نواب صفوی می کوشد و از اعتبار خود نزد آیت الله بروجردی مایه می گذارد اما شیفته نواب نبود. سال ها بعد که هم آیت الله طالقانی و هم هاشمی رفسنجانی از او می خواهند مجاهدین خلق را تأیید کند نیز امام چنین نمی کند زیرا به روش مسلحانه باور نداشت و به رغم اصرار و ادعای مؤتلفه برای هیچ تروری فتوا صادر نکرد.
احکام ثانویه
9- یکی از دلایلی که برخی مراجع را از ایده تأسیس حکومت بازمی داشت نگرانی از شیوه حکم رانی و تصمیم گیری در قبال مالیات، بهره بانکی، حق رأی و اشتغال زنان، موسیقی، حرام نبودن مواد مخدر و مانند اینها بود. امام اما در همه اینها تجدید نظر کرد و در حکومتی که خود در رأس آن قرار گرفت مالیات اخذ شد در حالی که در کتاب « ولایت فقیه» خمس و زکات برای اداره جامعه کافی دانسته شده است.
بانک ها هم تعطیل نشدند و با ساز و کارهای دیگر به فعالیت بانکی پرداختند. زنان انتخاب کردند و انتخاب شدند و اشتغال آنان منتفی نشد. حجاب اجباری شد اما درعمل آنان که از سر الزام حجاب دارند به رعایت حداقل ها متعهدند و حجاب اکمل که در نگاه کسانی چون مرحوم آیت الله احمد آذری قمی در خانه نشینی زنان و دیده نشدن توسط غیر محرم ها جلوه می کند از جانب حکومت و شخص امام رواج نیافت.موسیقی هم به دو گونه غنایی و غیر غنایی تقسیم شد و دومی مجال بروز یافت.مواد مخدر ممنوع اعلام شد در حالی که فقه بر حُرمت آن تأکید ندارد و این تفاوت ها البته ناشی از اقتضائات حکومت داری در دنیای مدرن هم بود.
ملیت و ایران
10- روحانیون سنتی چندان درگیر مفهوم «ایران» نبودند و نیستند. در قانون اساسی اما برای رییس جمهوری قید «ایرانی الاصل» آمده و به خاطر همین به دستور شخص امام، جلال الدین فارسی کاندیدای حزب جمهوری اسلامی در دوره اول کنار گذاشته شد.هر چند در قانون اساسی برای مقام رهبری قید «ایرانی تبار» نیامده اما روشن است که خبرگان به یک فقیه غیر ایرانی تبار رأی نمی دهند تا در رأس حکومت قرار گیرد.یاهمین که دین زرتشت هم به رسمیت شناخته شده نشان می دهد مفهوم «ایران» مورد توجه بوده چندان که در نخستین پیام های پس از شروع جنگ در سال 1359 رهبر فقید انقلاب به دفعات واژه های «میهن» را به کار می برد و به صرف تعابیر دینی اکتفا نمی کند.
مواضع امام علیه «ملی گرایی» بیشتر به خاطر اتفاقات دهه 60 است و نفی ایدیولوژی « ناسیونالیسم» و گرنه اگر به مفهوم ایران و مرزهای جغرافیایی باور نداشت در ابتدا با ورود به خاک عراق پس از بازپس گیری بندر خرمشهر مخالفت نمی کرد.در خاطرات مرحوم سید احمد خمینی آمده که نگران بوده خبر سقوط فاو در سال 677 را چگونه به امام منتقل کند و سرانجام تصمیم می گیرد بگوید و در مقابل با این واکنش رو به رو می شود: « خوب، مال خودشان بود». یعنی فاو را در قالب منطقه ای در جغرافیای عراق می دیده که بنا به مصالح جنگ و برای واداشتن صدام حسین به پرداخت خسارت و خودداری از حمله مجدد در اختیار ایرانی ها بوده است نه این که ما و عراق نداشته باشیم و مرز های جغرافیایی در دنیای مدرن را به رسمیت نشناسد و همه را ذیل «امت» تعریف کند.غرض این است که گفته شود:آیت الله حاج سید روح الله خمینی روحانی و مرجع بود اما با تفاوت ها و تمایزهایی و همین ها بود که از او «امام خمینی» ساخت. هم او که از دل سنت برخاست اما ضد مدرنیته نبود چندان که در اولین نطق رسمی خود در بهشت زهرا ( اگر سخنرانی فرودگاه را در حد تشکر بدانیم) در بیان دلیل مخالف نبودن با سینما می گوید: « سینما یکی از مظاهر تمدن است.»
@Aghygh
شماره شبهه:2401
🔆متن شبهه:
علمای دین نظرات متفاوتی دارند.
بعضی ولایت فقیه را قبول ندارند و بعضی نوع مطلقه آنرا قبول ندارند وبعضی نیز هم قبول دارند.
مثلاً علامه طباطبایی مفسر المیزان نه انقلاب را ونه حضرت امام را ونه ولایت فقیه را قبول نداشت.
آقای منتظری اوایل قبول داشت ولی بعد نظرش تغییر کرد.
آیت الله خویی و آیت الله سیستانی نیز نوع ولایت فقیه را به شکلی که در حال حاضر در ایران مطرح است را قبول نداشته وندارند و وکالت فقیه را مطرح نموده اند.
حال با چراغ کدامیک باید حرکت کرد.
بعضی احادیث نیز حکایت از عدم ایجاد حکومت در زمان غیبت دارد.
ما به فتوای کدامیک از علما عمل کنیم؟
آنها که یکشبه به مرجعیت رسیدند ویا آنها که طبق روال حوزه به مرجعیت رسیدند؟
به نظر شرایط برای انتخاب سخت است.
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
🔆 پاسخ شبهه:
🔮این متن که ازابتدا تا انتها بیمارگونه وبا جهل یا تجاهل تنظیم شده است اشکلات فراوانی دارد
1⃣هر کس فقیه هست ولایت فقیه را قبول دارد اما اشکال در سعه ی اختیارات هست که این بازمیگردد به مبنای آن فقیه که آیا ولایت فقیه بحثی فقهی هست یا کلامی؟اگر فقهی باشد دائره ی شمولش کم میشود وامور حسبه وولایت برسفها را دربرمیگیرد اما اگر کلامی باشد همان ولایت تشریعی رسول الله خواهد بود که ازآن به ولایت مطلقه تعبیرمیشود.
2⃣درکجا نوشته که علامه مخالف امام وانقلاب بود؟به لینک زیر مراجعه بفرمایید👇👇
http://siasi.porsemani.ir/node/2038
3⃣مبنای آیه الله خویی همان بحث فقهی بودن ولایت فقیه هست اما آیه الله سیستانی که خودشان هم اکنون هم ولی فقیه نافذالحکم هستند آنوقت چگونه
مخالفند؟
@GhararGahShayeat
4⃣جهت اطلاع از نظرات ایه الله منتظری هم بهتر است به کتاب ولایت فقیه ایشون مراجعه کنید که بدون مطالعه اظهار نظر نکرده باشید
5⃣مرجعیت کار یکشبه نیست بلکه احرازش طرق شرعی دارد .انتصاب نیست بلکه شأنیت هست .
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634