هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
«هاله نور» بر سر ترامپ!
افشین علا از شعرای مطرح کشور، پس از سخنرانی قلدرمآبانه ترامپ در سازمان ملل علیه ایران، رباعی ای انتقادی علیه ترامپ سرود که در این رباعی آمده است:
مستانه و مغرور سخن می گوید
با قلدری و زور سخن می گوید
انگار ترامپ نیز پنداشته است
در هاله ای از نور سخن می گوید
افشین علا در بیت دوم این رباعی، طی کنایه ای به رئیس جمهور سابق زده است. "هاله نور" که در بیت دوم شعر به کار رفته،
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
شماره شبهه:2644
🔆متن شبهه:
برخی می گویند اگر هدف امام حسین واقعا قیام در راه خدا بوده است چرا وقتی خبر شهادت #مسلم به ایشان رسید می خواست برگردد و به کوفه نرود و یا چرا به حر گفت بگذار برگردم و وارد کوفه نمیشوم
🔆پاسخ شبهه:
1⃣این که هدف امام علیه السلام از مخالفت با یزید و رفتن به سوی کوفه قیام در برابر حکومت ظالم و فاسد یزید و نجات دین از چنگال #ضلالت و انحراف بوده است قابل شک و تردید نیست چنان که خود امام حسین علیه السلام می فرمود ؛
« من تنها به انگيزه اصلاح در امّت جدّم بپا خاستم، مى خواهم امر به معروف و نهى از منكر كنم و به #روش جدّم و پدرم على بن ابى طالب عليه السلام رفتار نمايم!»
📚فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 33 و بحارالانوار، ج 44، ص 329
2⃣هنگامى كه امام عليه السلام با سپاهِ «حرّ» رو به رو گشت و بى وفايى كوفيان آشكار شد و امام عليه السلام خود را با شهادت مواجه ديد در ميان اصحاب خويش برخواست و طىّ #سخنانى چنين فرمود ؛
« آيا نمى بينيد به حق عمل نمى شود و از باطل جلوگيرى نمى گردد، در چنين شرايطى بر مؤمن لازم است (قيام كند و) شيفته ملاقات پروردگار (و شهادت) باشد».
📚بحارالانوار، ج 44، ص 381؛ تاريخ طبرى، ج 4، ص 305 و مقتل الحسين خوارزمى، ج 1، ص 237.
3⃣و در نامه ای به بزرگان #کوفه نوشت ؛
« شما مى دانيد پيامبر خدا در زمان حياتش فرمود هر كس سلطان ستمگرى را ببيند كه حرام خدا را حلال شمرده و پيمان خدا را شكسته، با سنّت پيامبر مخالفت مى ورزد و در ميان بندگان خدا به ظلم و ستم رفتار مى كند ولى با او به مبارزه
عملى و گفتارى برنخيزد، سزاوار است كه #خداوند او را در جايگاه آن سلطان ستمگر (جهنّم) وارد كند »
📚فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 143؛ مقتل الحسين خوارزمى، ج 1، ص 234 و بحارالانوار، ج 44، ص 381.
4⃣و در خطبه اى با #صراحت هدف از تلاش و تكاپوى خويش را چنين بيان مى كند ؛
« خداوندا! تو مى دانى كه آنچه از ما (در طريق تلاش براى بسيج مردم) صورت گرفت، به خاطر رقابت در امر زمامدارى و يا به چنگ آوردن ثروت و مال نبود، بلكه هدف ما آن است كه نشانه هاى دين تو را آشكار سازيم و اصلاح و درستى را در همه بلاد بر ملا كنيم تا بندگان #مظلومت آسوده باشند و فرايض و سنّتها و احكامت مورد عمل قرار گيرد»
📚تحف العقول، ص 170 و بحارالانوار، ج 97، ص 79.
5⃣حال ادعایی #کذبی شده است که وقتی امام حسین علیه السلام خبر شهادت مسلم را شنید قصد باز گشت را داشت در حالی که تاریخ خلاف آن را نقل کرده است .
هنگامى كه امام عليه السلام به منزلگاه «زباله» رسيد، خبر شهادت برادر رضاع ىاش- عبداللَّه بن يقطر (علاوه بر شهادت مسلم و هانى)- را شنيد، نوشته ايى را بيرون آورد و براى مردم خواند:
« به نام خداوند بخشنده مهربان، امّا بعد! خبر ناگوار شهادت مسلم بن عقيل و هانى بن عروه و عبداللَّه بن يقطر به ما رسید ... پس هر كس از #شما بخواهد برگردد مى تواند. هيچ بيعتى از ما بر عهده او نيست».
6⃣به دنبال اين سخنان، مردم از چپ و راست از اطراف امام پراكنده شدند، تنها همان عدّه از ياران آن حضرت كه از مدينه با او همراه بودند، باقى ماندند.
اين سخن را بدان جهت فرمود كه عدّه اى #فكر مى كردند امام عليه السلام به شهرى وارد مى شود كه مردم آن سامان همه مطيع فرمان او هستند و امام زمام حكومت را به دست خواهد گرفت و آنها بهره مادّى خواهند برد! ولى هنگامى كه ديدند مردم بى وفاى كوفه دست از يارى امام كشيدند و قاعدتاً راهى جز شهادت براى امام و يارانش نيست از گرد آن حضرت پراكنده شدند.
📚تاريخ طبرى، ج 4، ص 300- 301؛ ارشاد مفيد، ص 424 و بحارالانوار، ج 44، ص 374 (با مختصر تفاوت).
7⃣ اين سخنان به خوبى نشان مى دهد كه امام عليه السلام رسالت و مأموريّت خاصّى در اين سفر خطرناك براى خويش مى دید، و گرنه بعد از علم و اطّلاع از پيمان شكنى مردم كوفه و شهادت «مسلم» و «هانى» و «عبداللَّه بن يقطر» مى بايست به مكّه، يا مدينه باز گردد و ترديدى به خود راه ندهد، نه اين كه به سوى كوفه كه ابن زياد بر آن تسلّط كامل #پيدا كرده بود برود، به خصوص اين كه بيعت را از همه همراهان بر مى دارد و با صراحت مىگويد ما به سوى خطر پيش مى رويم آنها كه غير از اين گمان مى كردند آزادند، بازگردند.
8⃣دانشمند معروف اهل سنّت «قندوزى» نقل مى كند كه امام عليه السلام در منزلگاه «زباله» پس از شنيدن خبر شهادت مسلم بن #عقيل و بى وفايى كوفيان، رو به همراهانش كرد و چنين فرمود ؛
« اى مردم! هر كس از شما در برابر تيزى شمشير و زخم نيزهها بردبار است، با ما بماند و الّا از ما جدا شود»
📚ینابیع الموده ص 406
🔆 ادامه در پست بعدی 👇
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
@GhararGahShayeat
🔆ادامه پاسخ شبهه شماره:2644👇
9⃣امام عليه السلام همچنان به سوى #كوفه پيش مى رفت تا فرزدق، شاعر معروف را ديد، فرزدق سلام كرد و گفت: «اى فرزند رسول خدا! چگونه به مردم كوفه اعتماد كردى با آنكه آنان پسر عمويت- مسلم بن عقيل- و پيروانش را كشتند؟»
🔟 اشك از ديدگان امام #جارى شد و فرمود ؛
«خداوند مسلم را رحمت كند، او به سوى رَوْح و ريحان و بهشت و رضوان خداوند رهسپار شد، بدانيد او به تكليف خويش عمل كرد و هنوز تكليف ما باقى مانده است».
1⃣1⃣سپس اين اشعار را ايراد فرمود:
«اگر (لذّات) دنيوى با ارزش به شمار آيد، سراى پاداشِ الهى (بهشت) از آن برتر و ارزشمندتر است و اگر بدنها براى #مرگ آفريده شده، شهادت در زير ضربات شمشير در راه خدا بهتر است و اگر روزى ها به تقدير الهى تقسيم شده، حريص نبودن در طلب روزى زيباتر است و اگر اموال و دارايى براى واگذاشتن جمعآورى مى شود، چرا آزادمردان (در بذل و بخشش آن) بخل بورزند؟ »
📚تاريخ ابن عساكر (شرح حال امام حسين عليه السلام)، ص 163 و بحارالانوار، ج 44، ص 374 _ الملهوف: ص 134، كشف الغمّة: ج 2 ص 239 ؛ مقتل الحسين عليه السلام للخوارزمي: ج 1 ص 223، مطالب السؤول: ص 73 وفيها من «فلقيه الفرزدق» وراجع: مثير الأحزان: ص 45.
2⃣1⃣ابن شهر آشوب در كتاب مناقب اين #جمله را نيز در ذيل اين سخن نقل كرده است؛
« سلام خداوند بر شما اى آل احمد! من مى بينم به زودى از ميان شما كوچ خواهم كرد.»
📚مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ص 103
👌اوج عظمت امام عليه السلام و اهداف او در اين اشعار كاملًا جلوه گر است او مى داند براى رهايى خود از ننگ تسليم در برابر خودكامگان فرومايه و براى نجات اسلام از چنگال مشركان مسلمان نما از #دودمان بنى اميّه راهى جز پذيرش شهادت و آمادگى براى استقبال از شمشيرها وجود ندارد. امام عليه السلام از اين طريق ياران خود را نيز براى اين هدف بزرگ مى سازد و آماده مى كند.
3⃣1⃣اما این که امام علیه السلام هنگام مواجهه با حر قصد بازگشت داشت نیز ادعایی غیر قابل قبول است .
👌امام علیه السلام در برابر حر و سپاهیانش که ایشان را محاصره کرده بودند عرضه داشتند ؛
«اى مردم! اين اتمام حجتى است در پيشگاه خداوند و مسلمانان حاضر، من خود به سوى ديار شما نيامدم مگر آنكه نامه هاى شما به دستم رسيد و فرستادگانتان به سويم آمدند و گفتند: به سوى ما بيا چرا كه ما پيشوايى نداريم بدان اميد كه خداوند به وسيله تو ما را در مسير هدايت گرد آورد.
4⃣1⃣اگر همچنان بر دعوت خود باقى هستيد كه اكنون آمدم. بنابراين، اگر با من پيمان و ميثاقهاى محكم مى بنديد به گونه اى كه مايه اطمينان خاطرم گردد، با شما وارد شهرتان مى شوم و اگر چنين نكنيد و از آمدنم به اين ديار ناخشنوديد به #مكانى كه از آنجا آمده ام باز مى گردم».
حر و سپاهيانش در برابر سخنان امام عليه السلام ساكت مانده و جوابى ندادند.
📚فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 134- 135 و ارشاد مفيد، ص 427 (با مختصر تفاوت).
5⃣1⃣با اين كه «حرّ بن يزيد رياحى» بيشترين احترام را در ظاهر به امام عليه السلام گذارد و خود و يارانش پشت سر امام نماز خواندند، ولى مأمور بود به هر قيمتى شده اجازه ندهد امام عليه السلام به كوفه نزديك شود، و اجازه بازگشت به مدينه را هم ندهد، بلكه امام عليه السلام را در يك #منطقه دور از آبادى ها فرود آورد تا لشكرها فرا رسند و امام عليه السلام را در محاصره كامل قرار دهند.
اگر مى بينيم امام عليه السلام مى فرمايد شما مرا دعوت كرديد، اگر حاضر به همكارى نيستيد به جايگاه اصلى ام باز مى گردم، در واقع براى اتمام حجّت بر آن گروه پيمان شكن است ، که شما مرا در #محاصره قرار داده اید با این که خود مرا دعوت کردید ، و نمی گذارید تحرکی کنم و این نهایت ظلم شما به خاندان رسول خدا است و روز قیامت چه پاسخی به نزد خدا دارید ، اگر چه امام قصد بازگشت نداشت و نیز می دانست که آنها درخواست امام را مبنی بر بازگشت اجابت نمی کنند ، اما باز جهت اتمام حجت تعبیر مذکور را به کار بردند .
6⃣1⃣زيرا اگر امام عليه السلام مى خواست بازگردد، بعد از خبرهاى #قطعى كه از شهادت مسلم و هانى و پيمان شكنى اهل كوفه به او رسيده بود و هيچ مانعى در ظاهر وجود نداشت، باز مى گشت. او به خوبى مى داند مسير او به سوى كربلا، ميدان جانبازى و شهادت او است، و اين خبر از جدّش #رسول خدا به او رسيده بود.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
📚قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
روز شمار محرم:ورود کاروان اسرا كاروان اسرا پس از عبور از حلب و قنسرين به معره النعمان رسيدند چون ح
روز شمار محرم:ورود کاروان اسرا به دمشق
اهل بيت (ع) را همراه راس نوراني و پاك سيد الشهدا و ياران باوفايشان به طرف دمشق آوردند. اهل بيت (ع) چون نزديك دروازه دمشق رسيدند، ام كلثوم شمر لعنه الله عليه را صدا زد و فرمود: ما را از دروازهاي وارد دمشق كنيد كه مردم كمتر اجتماع كرده باشند و سرها را از ميان محملها دور كنيد تا نظر مردم به آنها جلب شده به نواميس رسول خدا (ص) نگاه نكنند.
شمر كاملاً برخلاف خواست ام كلثوم عمل كرد و كاروان اهل بيت(ع) را از دروازه ساعات كه براي ورود كاروان تزيين شده بود و مردم زيادي در آنجا اجتماع كرده بودند، وارد شهر دمشق كرد و اهل بيت (ع) و سرهاي مقدس را در اين دروازه نگاه داشت تا در معرض تماشاي مردم قرار گيرند، سپس آنها را در نزديكي در مسجد جامع دمشق، در جايگاهي كه اسيران را نگاه ميدارند، نگاه داشت.
در بعضي از نقلها آمده است كه اهل بيت (ع) را سه روز در اين دروازه نگاه داشتند...
▪️مجله مجازی عقیق▪️
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
📚قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
◼️ بسم الله الرحمن الرحیم 🖋 #قسمت_شانزدهم #آسیب_شناسی_هیئات ✍ در یک عزاداری که مداح اشعار دون شا
◼️ بسم الله الرحمن الرحیم
🖋 #قسمت_هفدهم
#آسیب_شناسی_هیئات
⚠️ یک مداح معلوم الحال دیگر و ادعایِ الوهیت برای حضرت زینب سلام الله علیها
👈 ابتدای امر چه سخن زیبایی ایشان گفت:
زیباتر از نام ابی عبدالله در عالم پیدا نکن! هر چه نفس داری خرج ابی عبدالله کن!
یک سوال اقای مداح شما چرا نفست را خرج شعائر #صوفیه میکنی؟ شما چرا شعائر صوفیه را جای نام معصومین علیهم السلام پیدا کردی؟ هو کشیدن از نام مقدس معصومین زیباتر است؟ چرا شما این محبت و حرارتی که در جوانان برای سید الشهدا علیه السلام است، و خود معترف شدی را با شعائر و کلمات صوفیه منحرف میکنید؟ جای بسی تاسف است که امثال شما مادحین بدون استاد و بدون حضور پیرغلام بالای منبر رفته و هر شطحیاتی که میخواهید برای جوانان میخوانید! آیا ادعای الوهیت برای حضرت زینب سلام الله علیها از سر محبت است یا انحراف؟ شما طبق کدام دلیل مجلس را مانند خانقاه کرده و هو میکشید؟ اگر توبه نکنید طبق آیات و روایات از تشیع خارج هستید، هم شما هم دیگر مادحین! باز هم تکرار میکنیم که هیچکدام از این عزیزان کافر و مرتد نیستند، بلکه جاهل و بیسواد هستند، حتی احکام اولیه را هم بلد نیستند، بلکه داشتند از خیابان رد میشدند دیدند صدای قشنگی دارند و رفتند مداح شدند! مردم شخص پرست ما هم به دور اینها جمع شدند و حال این مادحین خود را وکیل وصی مجالس میدانند، و مجالس را ارث پدری !
✍ فرهنگ داورپــنـــاه
" والله العالم "
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
📚قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🔺 به چه دلیل شهادت امام حسین (ع) از «ایّام الله» است؟! ( قسمت چهارم) روایت (1) - «عَبْدُ اللَّهِ
🔺 به چه دلیل شهادت امام حسین (ع) از «ایّام الله» است؟!
( قسمت پنجم)
... (بخش دوم)
✅ دلیل دوم: سیرۀ عملی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در بزرگداشت شهادت امام حسین (ع)
🔹 دومین دلیل که اثبات می کند شهادت امام حسین (ع) و ایام محرّم یکی از بزرگترین مصادیق «ایام الله» است و به همین دلیل باید به بهترین شکل تعظیم شود، سیرۀ عملی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) می باشد؛ به این معنا که وقتی رفتار و عمل ایشان را مطالعه و مشاهده می کنیم، متوجه می شویم که این ذوات مقدسه آن گونه که ایام شهادت اباعبدالله (ع) را مهم و بزرگ می داشتند، سایر روزها و مناسبت ها را در این حدّ تعظیم نمی فرمودند. رحلت یا شهادت هیچ پیامبر و امامی، در نظر مبارک اهل بیت (ع) در این مرتبه از عظمت و اهمیت نبوده است. به بیان دیگر، از ارزش بسیار زیاد و جایگاه بی نظیری که ائمه (ع) برای این ایام و ذکر مصیبت های آن قائل بودند، می فهمیم که این روزها، مصداق همان «ایام اللهِ» قرآنی است که باید دائماً یادآوری و تکرار شود: «وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيّامِ اَلله»؛ ابراهیم/ 5.
روایت (2)
🔸 از جمله روایاتی که در همین زمینه و در منابع اهل سنّت آمده، خبری است از نُجَيّ حضرمي که از پدرش چنین نقل نموده:
- «انه سار مع علي رضي الله عنه وكان صاحب مطهرته فلما حاذى نينوى وهو منطلق إلى صفين فنادى على اصبر أباعبد الله اصبر أبا عبد الله بشط الفرات قلت وما ذاك قال دخلت على النبي صلى الله عليه وسلم ذات يوم وإذا عيناه تذرفان قلت يا نبي الله أغضبك أحد ما شأن عينيك تفيضان قال بل قام من عندي جبريل عليه السلام قيل فحدثني ان الحسين يقتل بشط الفرات قال فقال هل لك ان أشمك من تربته قلت نعم قال فمد يده فقبض قبضه من تراب فأعطانيها فلم أملك عيني ان فاضتا»؛ مسند احمد بن حنبل، ج 1، ص 446، ح 648.
💢#ادامه_دارد
منبع: کانال تلگرامی آیت الله سید کمال حیدری
✅ @alhaydarii_fa
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
⭕️نامه منصوب به وزارت صمت در فضای مجازی جعلی است
🔹مرکزروابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت ، معدن وتجارت در واکنش به جعل نامه وزیرصمت توضیحاتی جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد.
🔹 این مرکز با تاکید بر ساختگی بودن این نامه آورده است: تصویری از نامه ساختگی وجعل شده وزیر صنعت,معدن و تجارت خطاب به معاونت امور اقتصادی و بازرگانی'رییس سازمان توسعه و تجارت و رییس گمرک و رییس اتاق بازرگانی ایران در فضای مجازی منتشر و بازنشر شده که تنها با نگاهی به اسامی و عنوان های این نامه مجعول,به راحتی می توان متوجه جعلی و ساختگی بودن این نامه شد و جالب آن که جاعلان گویا دقت را فدای سرعت کرده و در متن نسبت داده شده خود به محمد شریعتمداری,از عنوان وزارت "صنعت,معدن و کشاورزی" نام برده اند!
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
اتچ بات:
🗓 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: جمعه - ۰۶ مهر ۱۳۹۷
میلادی: Friday - 28 September 2018
قمری: الجمعة، 18 محرم 1440
🌹 امروز متعلق است به:
🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكري عليهما السّلام
💠 اذکار روز:
- اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ (100 مرتبه)
- یا ذاالجلال و الاکرام (1000 مرتبه)
- یا نور (256 مرتبه) برای عزیز شدن
🗞 وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
▪️7 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام
▪️16 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها
▪️31 روز تا اربعین حسینی
▪️39 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام
▪️41 روز تا شهادت امام رضا علیه السلام
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
شماره شبهه:2645
🔆متن شبهه:
برخی شبهه می کنند که از عقاید شیعه تقیه کردن است .بر این اساس تمام امامان در برابر حکام جور تقیه کردند و جان خود را به خطر نینداختند .چگونه امام حسین بر خلاف آیات و روایات #تقیه را ترک کرد و بر خلاف سیره سایر امامان تن به قیام و شهادت داد.
🔆پاسخ شبهه:
1⃣ما معتقديم كه در بعضى از موارد تقيّه كردن حرام است و آن در جايى است كه اساس دين و اسلام و قرآن، يا نظامهاى اسلامى به خطر بيفتد، در چنين مواردى بايد عقايد را اظهار نمود هر چند انسان #قربانى اظهار عقيده ا ش شود، و معتقديم قيام امام حسين عليه السلام در عاشورا و كربلا، درست در راستاى همين هدف بود، چرا كه حكّام بنى اميّه اساس اسلام را به خطر افكنده بودند، و قيام امام حسين عليه السلام پرده از كار آنها برداشت، و جلو #خطر را گرفت.
📚اعتقاد ما ص 104
2⃣به بیان دیگر در بعضى از موارد تقيّه حرام است، و آن زمانى است كه اگر فرد يا گروهى راه تقيّه را پيش گيرند و عقيده #مذهبى خود را پنهان دارند، اصل اسلام به خطر افتد يا ضربه شديدى بر كيان مسلمين وارد گردد، در اين گونه موارد بايد عقيده واقعى خود را ظاهر كنند، هر چند خطر يا ضررى براى آنها داشته باشد.
و از اينجا روشن مى شود كه قيام امام حسين بن على بن أبي طالب (عليهم السلام) در برابر يزيد، يك وظيفه قطعى دينى بوده، و امام حاضر نشد حتّى به عنوان تقيّه با يزيديان و بنى اميّه #غاصب خلافت اسلامى كنار بيايد، زيرا مى دانست ضربه شديدى به كيان اسلام خواهد خورد و قيام و شهادت او مايه بيدارى مسلمين و نجات اسلام از چنگال تفاله هاى جاهليّت است.
📚شیعه پاسخ می گوید ص 45
3⃣این که مثلا بقیه امامان یا امام صادق از قیام کردن امتناع کردند ، ابا و امتناع آنها تنها به اين #علت نبود كه مى دانستند حکام جور مانع آنها خواهند شد و آن حضرات را شهيد خواهند كرد. آنها اگر مى دانستند كه شهادتشان براى اسلام و مسلمين اثر بهترى دارد #شهادت را انتخاب مى كردند همان طورى كه امام حسين عليه السلام به همين دليل شهادت را انتخاب كرد. .
4⃣در عصر سایر امامان خصوصا امام صادق علیهم السلام آن چيزى كه بهتر و مفيدتر بود رهبرى يك نهضت #علمى و فكرى و تربيتى بود كه اثر آن تا امروز هست؛ همان طورى كه در عصر امام حسين آن نهضت قیام ضرورت داشت و آن نيز آنطور بجا و مناسب بود كه اثرش هنوز باقى است.
5⃣جان مطلب همين جاست كه در همه اين كارها، از قيام و جهاد و امر به معروف و نهى از منكرها و از #سكوت و تقيه ها، بايد به اثر و نتيجه آنها در آن موقع توجه كرد.
6⃣اينها امورى نيست كه به شكل يك امر تعبدى از قبيل وضو و غسل و نماز و روزه صورت بگيرد. اثر اين كارها در مواقع مختلف و زمانهاى مختلف و اوضاع و شرايط مختلف فرق مى كند. گاهى اثر قيام و #جهاد براى اسلام نافعتر است و گاهى اثر سكوت و تقيه. گاهى شكل و صورت قيام فرق مى کند. همه اينها بستگى دارد به خصوصيت عصر و زمان و اوضاع و احوال روز، و يك تشخيص عميق در اين مورد ضرورت دارد؛ اشتباه تشخيص دادن زيانها به اسلام مى رساند.
📚مجموعه آثار شهید مطهری ج 18 ص 46
7⃣بنابراین روشن می شود که هدف ازقیام امام حسین نجات اسلام از چنگال ضلالت و از بین رفتن بوده است که در اینجا دیگر #تقیه کردن جایز نمی باشد . به بیان تفصیلی تر ؛
8⃣در جاى جاى قرآن كريم از قتال «فى سبيل اللَّه» سخن به ميان آمده است و به مجاهدان راه خدا بشارتها داده و از آنان #تجليل شده است.
🔸آل عمران، آيه 195؛ نساء، آيات 74، 95- 96؛ توبه، آيات 20- 22، 111 و آيات فراوان ديگر
9⃣در واقع قدر مشترك اين آيات، تجليل از جهادى است كه هدف آن، تقويت دين خدا و اعلاى كلمه #حق باشد «وَكَلِمَةُ اللَّهِ هِىَ الْعُلْيَا». ( توبه 40)
🔟آرى؛ آنجا كه آيين خدا به خطر افتد و خطر سلطه شرك و كفر و ظلم و الحاد بر جامعه اسلامى احساس شود، تقديم جان و مال و مقام، كارى است والا و پر ارزش. در واقع، آيين خدا كه راهگشاى #همه انسانها به سوى سعادت جاويدان است به قدرى مهم است كه مردانى همچون امام حسين عليه السلام و ياران با ايمانش براى نجات آن از سلطه منافقان و دشمنان حق، هستى خويش را مخلصانه تقديم مى كنند.
1⃣1⃣به تعبير امام خمينى قدس سره: «اسلام آن قدر عزيز است كه فرزندان پيغمبر، جان خودشان را فداى اسلام كردند. حضرت #سيد الشهداء عليه السلام با آن جوانها، با آن اصحاب، براى اسلام جنگيدند و جان دادند و اسلام را احيا كردند».
📚صحیفه امام ج 8 ص 151
2⃣1⃣اميرمؤمنان على عليه السلام در #روايتى مى فرمايد ؛
«هنگامى كه حادثه اى پيش آمد (كه دين يا جان شما را تهديد مى كند) جان خويش را فدا كنيد، نه دينتان را».
📚الکافی ج 2 ص 216
🔆ادامه در پست بعدی👇
@GhararGahShayeat
🔆ادامه پاسخ به شبهه:2645👇
3⃣1⃣تاريخ به خوبى گوياى اين حقيقت است كه از عصر استيلاى بنى اميّه بر بلاد اسلامى، زحمات رسول خدا و تلاش #مجاهدان صدر اسلام در نشر آيين خدا به تاراج رفت؛ ارزشهاى اسلامى زير پا گذاشته شد؛ بدعت و فسق و فجور رايج گشت.
سخن از محو نام رسول اللَّه به ميان آمد و تبعيض و بى عدالتى، ستم و بيدادگرى، شكنجه و آزار مؤمنان، شاخصه اين حاكميّت بود . خطّ انحراف از اسلام ناب كه از ماجراى #سقيفه آغاز شد، در عصر استيلاى معاويه شدّت گرفت، ولى تلاش معاويه بر آن بود كه با حفظ ظواهر دينى و در پس پرده نفاق، به مقاصد خويش برسد. هر چند، هر قدر سلطه او قوى تر مى شد، جسارت و عقده گشايى هاى وى نيز، آشكارتر مى گشت؛ ولى با اين حال، همچنان عناوينى همچون «خال المؤمنين»، «صحابى رسول اللَّه» و «كاتب وحى» را يدك مى كشيد، تا آنجا كه در نظر بسيارى از مردم عامى، امام #حسين عليه السلام و معاويه هر دو صحابى پيامبر بودند و اختلاف اين دو با يكديگر- به اصطلاح- مربوط به اختلاف در قرائت از دين و درگيرى دو صحابى در نحوه برداشت از قرآن و سنّت بود .
4⃣1⃣پس از مرگ معاويه شرايط #تغيير كرد؛ چرا كه از سويى، يزيد به فسق و فجور و بى دينى شهره بود و از انجام هيچ گناهى حتّى به صورت علنى پروا نمى كرد، و از سوى ديگر، يزيد هيچ سابقه اى (هر چند به صورت ظاهر) در اسلام نداشت؛ جوانى خام، ناپخته و هوسران بود؛ به همين دليل، ميان صحابه و فرزندان آنان نيز داراى هيچگونه امتياز و مقبوليّتى نبود و از سوى سوم، گروه زيادى از مردم كوفه براى همراهى با امام عليه السلام اعلام #آمادگى كرده بودند.
امام عليه السلام مى ديد اگر از اين فرصت براى افشاى چهره واقعى بنی اميّه و يارى دين خدا استفاده نكند، ديگر #نامى از اسلام و قرآن و رسول خدا باقى نخواهد ماند.
5⃣1⃣امام حسين عليه السلام با هدف احياى دين خدا قيام و حركت خويش را آغاز كرد؛ در مرحله نخست- اگر ممكن است- با تشكيل حكومت اسلامى و در غير اين صورت، با شهادت خود و يارانش به مقصود بزرگ خود برسد.
به هر حال، مى بايست دين از دست رفته و سنّت فراموش شده رسول خدا را زنده كرد و چه كسى سزاوارتر از فرزند رسول خداست كه پيش گام چنين حركتى شود.امام حسين عليه السلام نخست با اين جمله ؛ « زمانى كه امّت اسلامى گرفتار زمامدارى مثل يزيد شود، بايد #فاتحه اسلام را خواند».
📚لهوف ص 99_ بحار الانوار ج 44 ص 326
6⃣1⃣تصريح كرد كه با وجود خليفه اى همچو يزيد، فاتحه اسلام خوانده است و ديگر اميدى به بقاى دين خدا در حكومت يزيد نمى رود. همچنين در نامه اى به جمعى از بزرگان بصره به بدعتهاى موجود در جامعه اشاره كرده، و هدفش را از قيام بر ضدّ حكومت #يزيد، احياى سنّت و مبارزه با بدعتها معرّفى مى كند. مى فرمايد:
« من شما را به كتاب خدا و سنّت پيامبرش فرا مى خوانم؛ چرا كه (اين گروه) سنّت پيامبر را از بين برده و بدعت (در دين) را احيا كردند. اگر سخنانم را بشنويد و فرمانم را اطاعت كنيد، شما را به راه راست #هدايت مى كنم».
📚تاریخ طبری ج 4 ص 266
7⃣1⃣بنابراين، روشن است كه يكى از اهداف مهمّ قيام امام حسين عليه السلام احياى دين خدا، مبارزه با بدعتها و مفاسد دستگاه بنى اميّه و رهايى اسلام از چنگال منافقان و دشمنان خدا بود و در اين راه موفّقيّت بزرگى نصيب آن حضرت شد، هر چند آن حضرت و ياران باوفايش به #شهادت رسيدند، ولى تكانى به افكار خفته مسلمين دادند و لرزه بر اندام حكومت جبّاران افكندند، در نتيجه اسلام را زنده ساختند و از اضمحلال دستاوردهاى نهضت نبوى جلوگيرى كردند و مسلمانان را از حيرت و گمراهى نجات دادند.
در زيارت معروف اربعين مى خوانيم ؛
«او (حسين) خون پاكش را در راه تو نثار كرد، تا بندگانت را از #جهالت و حيرت گمراهى نجات دهد».
👌همچنين در روايتى از امام صادق عليه السلام آمده است پس از شهادت امام حسين عليه السلام وقتى كه ابراهيم بن طلحة بن عبيداللَّه، خطاب به امام سجاد عليه السلام گفت ؛ « اى على بن الحسين! چه كسى (در اين مبارزه) پيروز شد؟!»
امام عليه السلام فرمود ؛ « اگر مى خواهى بدانى چه كسى (يزيد يا امام حسين عليه السلام) پيروز شده است، هنگامى كه وقت نماز فرا رسيد، اذان و اقامه #بگو (آنگاه ببين چه كسانى ماندند و چه كسانى رفتند)».
📚بحار الانوار ج 45 ص 177
7⃣1⃣امام چهارم عليه السلام مى خواهد بگويد، هدف حكومت يزيد محو نام رسول خدا بود، ولى امام حسين عليه السلام با #شهادتش از اين كار جلوگيرى كرد، به هنگام اذان و اقامه همچنان نام محمد كه نشانه بقاى مكتب اوست برده مى شود (و هر قدر زمان مى گذرد اين حقيقت آشكارتر مى شود).
📚عاشوراء ...، مکارم شیرازی ، ص 235
قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
💢نامه امام سجاد به عالم درباری
محمد بن مسلم زهری، یکی از مشهورترین عالمان دینی عصر خود بود که به پادشاهان اُموی خدمت می کرد.
امام سجاد علیه السلام درباره همین موضوع، نامهای به او نوشتند:
خداوند در قرآن کریم از علمای دین، پیمان گرفته است که حقایق قرآن را برای مردم بیان کنند و آن را نپوشانند.
اما تو، ترس و #وحشتی را که ظالم باید از عواقب ستم کردن داشته باشد را پوشاندهای و راه ستم را برای او هموار کردهای؛
آنها تو را محور آسیای ظلمشان میکنند.
آیا تو را همچون پُلی برای رسیدن به اهداف خویش قرار ندادند؟
آیا تو نردبان گمراهی آنها نشدهای که به وسیله تو #جاهلان سادهلوح را به دام میکشند؟
به وسیلۀ تو عالمان واقعی را مشکوک میسازند و مردم گمان میکنند، همۀ عالمان مانند تو هستند و اینگونه به همه عالمان بدبین میشوند!
آن #ظالمان در برابر این همه خدمت، چه چیزی به تو پرداختند؟ هر چه به تو بدهند، در برابر آن چه که از تو میگیرند بی ارزش است!
📚الطبقات الکبری، جلد ۵، صفحه ۳۴۸
📚تاریخ یعقوبی ، جلد ۲ ، صفحه ۳۰۹
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
❌در مورد کامنت جنجالی دو روحانی درباره حادثه اهواز
✅ @GhararGahShayeat
🔹بررسی کامنت اول
عکس پروفایل کامنت اول، متعلق به حجتالاسلام مصطفی آقائی (مشهور به آخوند چینی) است که نشانی صفحه شخصی وی در اینستاگرام mostafaaghaei110@ است.
حجتالاسلام آقایی در صفحه شخصی اینستاگرامش درباره سوءاستفاده از تصویرش نوشت: «بنده حقیر مصطفی آقائی (مشهور به آخوند چینی) در اینستاگرام صفحه شخصی ام @mostafaaghaei110است. شخصی منافق امده و عکس بنده را در صفحه اینستا گذاشته و اراجیفی به سرباز فداکار ترور خوزستان نوشته اینستای این منافق با عنوان @zoheirsharifiاست. و بااسم.sarbazvelaei پیام گذاشته است. این اراجیف بافی ها ربطی به بنده ندارد. عکس را از اینترنت برداشته»
✅ @GhararGahShayeat
🔹بررسی کامنت دوم
جستجوی اسم sarbaz_khameneiy که ادعا شده، کامنت جنجالی دیگر را درخصوص این سرباز و دختربچه نوشته در نشان داد که این صفحه ساختگی(فیک) بوده و پس از این اتفاق توسط هکرها هم هک شده است.
قبلاً هم آمد نیوز در حوادث آذربایجان و کردستان از شیوه ها استفاده کرده بود
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🔸حضرت آيت الله خامنهای: تکریم شهیدان و تعظیم در برابر خانوادههای صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه ماست
🔹رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران پیامی صادر کردند.
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹هر روز که بر نظام جمهوری اسلامی ایران میگذرد و افقهای تازه آشکار میگردد و فراز و نشیبهای این راه پر افتخار نمایانتر میشود، ارزش جانبازی شهیدان جلوه بیشتر مییابد. آنان با خون خود بنیان این سازه عظیم و پرشکوه را مستحکم کردند و نهال نو رسی را به درخت ستبر و ریشه داری تبدیل نمودند. میدان مجاهدت در عرصههای گوناگون همچنان گشوده است، و قله جهاد، شهادت است؛ فمنهم من قضى نحبه و منهم من ینتظر.
🔹تکریم شهیدان، و تعظیم در برابر خانوادههای صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه ماست.
والسلام علیکم و رحمة الله
سیدعلی خامنه ای
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
🕌 در محضر امام روح الله ( 407 )
✍ ما مصممیم، ملت ما مصمم است که این راهی که رفته است تا آخر برود... مااز نظامی آمریکا و از حصر اقتصادی اش هیچ باکی نداریم... ما خدا را داریم، در دنیا به روی ما بسته بشود، در رحمت خدا به روی ما باز است.
📚 منبع: صحیفه نور،جلد 11،صفحه 60_59
🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
https://eitaa.com/gharargahshayeat
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
هدایت شده از 📚قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
✍اگه دوست داری فلسفه و حکمت دستورات خدا رو بدونی بعد بهشون عمل کنی اشکال نداره، ولی این و بدون که این عمل ،دیگه از روی ایمان و اعتقاد خالص نیست چون تو به خدا می گی من حرف تو رو باور ندارم من به علم وتجربه ی بشر اعتقاد و اعتماد دارم. وقتی اعتمادت به سازنده ی لوازم خانگی بیشتر از اعتماد به سازنده ی خودته، حق نداری وقتی گرفتار و بیمارشدی از خدا شکایت کنی.
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
اتچ بات:
#نشر_مجدد
🔆متن شبهه:
◼️اللهم لعن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک◼️
چرا در زیارت عاشورا اینقدر لعن وجود دارد؟ آیا این لعن ها با رحمت و مهربانی امامان منافات ندارد؟وحدت بین مسلمین چه میشود؟
🔆پاسخ شبهه
1⃣رعايت تولي و تبري واجب و از مهمترین فروعات دین هستند و حقيقت و روح دين را همين حب و بغضها تشكيل مى دهد.
🔎 @GhararGahShayeat
2⃣حب و عشق نسبت به كسانى كه بندگان مطيع و عارف درگاه الهى بوده اند و بغض نسبت به كسانى كه دشمن حق و حقيقت بوده اند 👈 از نشانه هاي ايمان است. 👉 همچنان كه در متون دينى آمده است «هل الدين الاّ الحبّ؟ و هل الايمان الاّ الحبّ و البغض؟ آيا دين و ايمان چيزى غير از حبّ و بغض است؟»، (ميزان الحكمه، ج 2، ص 944)
3⃣و در حديث قدسى آمده است: «خداوند به موسى(ع) فرمود: آيا هرگز كارى براى من انجام داده اى؟
موسى عرض كرد: برايت نماز گزاردم، روزه گرفتم، صدقه دادم و تو را ياد كردم؛ خداوند فرمود: نماز برهان و حجّت براى توست و روزه سپر تو در برابر آتش جهنم است و صدقه، سايه ى سرت و ياد من، نورى است براى تو چه كارى براى من كرده اى؟ موسى(ع) عرض كرد: مرا به كارى كه براى توست راهنمايى فرما.
خداوند فرمود: اى موسى! آيا هرگز براى من با كسى دوستى كرده اى و براى من با كسى دشمنى كرده اى؟ پس، موسى دانست كه برترين اعمال، حبّ و دوستى به خاطر خدا و بغض و دشمنى به خاطر خداست»، (همان، ص 966).
4⃣در زمينه حب و بغض بخاطر خدا، نقل متواتر از شيعه و سنى رسيده است. نبى اكرم مى فرمايد: «حبّ و بغض به خاطر خداوند، واجب است»، (كنزالعمّال، ح 24688) بنابراين، يكى ديگر از فلسفه هاى زيارت عاشورا را همين تحكيم حبّ و بغض به خاطر خدا مىتوان برشمرد.
5⃣ لعن به معناى دورى از لطف و رحمت الهى است و 👈آنچه نکوهش شده ناسزاگويي و سب است «لا تسبوا الذين يدعون من دون الله فيسبوا الله عدوا بغير علم؛ و آنهايي را که جز خدا مي خوانند دشنام مدهيد که آنان از روي دشمني به ناداني خدا را دشنام خواهند داد» (انعام، آيه 108).
6⃣اما لعن به معناي طلب دوري از رحمت الهي، نسبت به کافران و ظالمان در قرآن نيز آمده است «ان الله لعن الکافرين و اعد لهم سعيرا؛ خداوند کافران را لعن مي کند و عذاب را براي آنان آماده کرده است»(احزاب، ايه 64).
7⃣و همچنين کساني که پيامبر را آزار داده اند مورد لعن قرار گرفته اند.«ان الذين يؤذون الله و رسوله لعنهم الله في الدنيا و الاخره؛ کساني که خداوند و پيامبرش را آزار مي دهند خداوند آنان را در دنيا و آخرت مورد لعن قرار مي دهد» (احزاب، آيه 57).
8⃣زيارت شريف عاشورا و خواندن با اصل تأکيد بر وحدت اسلامي تنافي و تناقض ندارد زيرا از نظر اهل سنت هم امام حسین مظلومانه توسط ملعونین به شهادت رسیده و آنها هم یزید را اهل فسق میدانند.
🔎 @GhararGahShayeat
9⃣اتفاقا زیارت عاشورا آموزش تقیه و وحدت به ما میدهد چرا که در "اللهم لعن اول،...، ثم الثانی و الثالث و الرابع" مشخص نمیکند که اینها چه کسانی هستند
🔟تنها محل اختلاف با اهل سنت در "معاویه " و "بنی امیة قاطبة" میباشد
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🔴 #دیپلماسی_عمومی به سبک #سعودی!
▪️اگر در هفته های اخیر پای صحبت های حاجیان بازگشته از سرزمین وحی نشسته باشید متوجه خواهید شد که بر خلاف دوره های پیشین اغلب آنها از رفتار خوب و مهمان نوازانه ماموران امنیتی سعودی داستان ها می گویند که نمونه ای از آن در کلیپ منتشر شده اخیر مشهود است!
▪️اگر تعجب کردید در این رابطه باید بدانید که دستگاه های امنیتی عربستان طی یک سال گذشته با آموزش #زبان_فارسی به مامورین امنیتی اماکن متبرکه و ارائه دستور العمل های فرهنگی ویژه تلاش کرده تا تصویر ذهنی ایرانیان را از شرطه های خشن وهابی که نماد نوع حکومت ضد شیعی مسلط بر سرزمین حجاز بودند را به شرطه هایی میهمان نواز و مهربان تغییر دهد!
▪️این تغییر رویه بدون شک نشان از تلاش #محمد_بن_سلمان و دستگاه تبلیغاتی نظام سعودی جهت بهره گیری از موسم #حج به مثابه فرصتی بی بدیل برای بهره برداری جهت دیپلماسی عمومی در مواجهه با ملت ایران دارد!
▪️حال با توجه به تفاوت رویکرد رسمی رژیم آل سعود که مبتنی بر کینه ورزی و عناد بر علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران است می توان این تحلیل را داشت که رژیم سعودی وارد عرصه نبردی جدید با ملت ایران شده است و نمایش انجام شده در موسم حج با حضور ۸۵ هزار شهروند ایرانی شروعی بر سیاست آمریکایی #ایجاد_شکاف بین برداشت عمومی ملت ایران و تصویر ارائه شده توسط حاکمیت ایران از نظام سعودی است!
▪️پر واضح است که این تلاش ها نشان از سبک جدیدی از مواجهه این رژیم با ملت و حکومت ایران دارد! آیا برای مواجهه هوشمندانه با آن آمادگی داریم؟!
✍ نوید کمالی
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat