استاد جعفری 7-3-98.mp3
4.12M
🎧به گوش جان نیوش کنید...
#قاری_ممتاز
#محمد_مهدی_جعفری
#تلاوت_محفلی
💠سوره دخان،آیات 1 تا 6 و سوره قدر
@Gharargah_mehshekan
✅ نظر علامه طباطبایی درباره رژیم #اسرائیل
🔻آنچه میخوانید نوشتاری است کوتاه به قلم مرحوم علامه طباطبایی که در آن پیرامون مساله فلسطین و ماهیت رژیم جعلی و غاصب اسرائیل سخن گفتهاند.
📝«بخش کوچکی از #فلسطین یک بندر دریایی و پایگاه نظامی برای دول معظمه انگلیس و فرانسه و آمریکا میباشد و دولت پوشالی و دستنشاندهای به نام دولت اسرائیل در آن جا حکومت میکند و در این مدت کوتاه هر چه توانستهاند به تقویت و تجهیزش پرداختهاند و با تمام نیرو نگذاشتهاند که دول اسلامی علیه ایشان متحد شوند. (چنانکه همهی این حقایق را جریانهای چند سال اخیر آفتابی ساخت.)
🔸این فکر غلط که «دولت یهود دولتی است مستقل و مترقّی و علیرغم احادیثی که در اسلام وارد شده و وعده داده که یهود هیچگاه کشور مستقلی نخواهد داشت رشد کرده است» اثر نفوذ سیاست هایی است که در گذشته و هم اکنون میخواهد مردم این قسمت از جهان را در جهل و نفاق و دشمنی و بدبینی به آیین مقدس اسلام نگه دارند، زیرا این فکر مربوط به روایت نیست تا بگوییم مجهول است، بلکه مربوط به قرآن کریم است و آنچه در قرآن کریم است نه به این نحو است که ذکر شده، بلکه به نحوی است که باید یکی از پیشگوییهای قرآن شمرده شود.
🔸خدای متعال پس از شمردن مظالم و جنایتهای یهود و خیانتها و ماجراجوییها و پیمانشکنیهایی که با اسلام و مسلمین کردهاند و پس از آن که مسلمانان را پند میدهد که اتفاق کلمه داشته باشند و قوانین دینی را حفظ کنند و با بیگانگان طرح دوستی نریزند و از ایشان اطاعت نکنند میفرماید: «یهود دچار غضب پروردگار شدهاند و برای همیشه در حقشان خواری و پستی نوشته شد و نخواهد توانست کار قابل توجهی علیه مسلمانان انجام دهند، مگر به واسطه سببی که به مردم و سببی که به خدا پیوند داشته باشند»[1] و در آیه دیگر این سبب مربوط به مردم و مربوط به خدا بیان شده است. میفرماید: «با یهود و نصاری طرح دوستی مریزید و سرسپرده مشوید و کسانی که از شما سرسپرده ایشان شوند از سرسپردگی خدا و جانبداری وی برکنارند و خداوند شما را از خشم خود در صورت تخلف از این امر برحذر می دارد»[2] و نیز میفرماید:
«امروز کفار از این که استقلال دینی شما را از بین برند مأیوس شدند از این پس دیگر از ایشان مترسید و تنها از من بترسید»[3]
🔸چنان که ملاحظه میکنید، خدای متعال پیشرفت اسلام و سرکوبی #یهود را به مسلمانانی وعده میدهد که قوانین اسلام و اتفاق کلمه را حفظ کنند، نه کشورهایی که جز اسم اسلام چیزی در دست ندارند و هم چنین آیات دلالت دارند بر این که اسلام در معرض این قراردارد که روزی با اجانب طرح دوستی بریزند و سرسپرده ایشان شوند و در این صورت معامله خدایی با ایشان معکوس خواهد شد و سلطه و غلبه را از دست خواهند داد و عزّت و سیادتشان نصیب دیگران خواهد گردید.
🔸و اما این که احادیث و اخبار ممکن است در میانشان مجعول و ساخته وجود داشته باشد، این مسئله را علمای اسلام به خوبی میدانند و در ثبوت آن نیازی به این گونه مدرکهای بیاساس نیست، بلکه مسلم است در صدر اسلام عده ای از منافقین و یهود در کسوت مسلمین درآمده و اخبار دروغی جعل و روایت میکردهاند. و از این روی علمای اسلام هر خبری را هر طور باشد اخذ نمیکنند بلکه با به کار انداختن ممیزات فنی خبر قابل وثوق را تشخیص داده، میپذیرند. در پیشبینی همین وضع (چنان که در روایات زیاد است) رسول اکرم صلی الله علیه و آله میفرماید: «پس از من چیزهایی بسیار از من نقل خواهند کرد از آنها آنچه با قرآن مطابق است بپذیرید و آنچه مخالف است رد کنید.»[4]
پ ن:
1.خلاصه آیه 112 آل عمران و قبل از آن
2. آل عمران، آیه 12
3.مائده، آیه 3
4. بررسیهای اسلامی،ج2، ص279
@Gharargah_mehshekan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید...
نماهنگ|نکبت دوری از قرآن
@Gharargah_mehshekan
May 11
سؤال1: نیّت قطع يعني چه و حکم آن چيست؟ نیّت قطع يعني در بين روز قصد كند كه ديگر روزه نباشد ، با اين كار روزه اش باطل مي شود و چنانچه دوباره نیّت روزه كند :
مشهور : مبطل است اگر چه دوباره نیّت كند.
آیت الله سيستاني : اگر دوباره نیّت روزه نمايد بنابراحتياط واجب آن را تمام كند و قضای آن را هم بجا آورد.
آیت الله بهجت : بنابر احتياط واجب ، باطل مي باشد ولي اگر به خيال اينكه روزه اش مشكل پيدا كرده نیّت قطع كند سپس متوجه شود ، روزه اش مشكلي ندارد و دوباره نیّت روزه كند ، روزه اش صحيح است.
📚توضيح المسائل مراجع مسأله 1570و1571 ، توضیح المسائل آیه الله وحيد مساله 1578و 1579 ، اجوبه الاستفتائات س 758 .
سؤال2 : معناي نیّت قاطع و حكم آن چيست؟ نیّت قاطع يعني در بين روز قصد كند يكي از مبطلات روزه را عمداً انجام دهد :
آیات عظام امام ، فاضل : مبطل نيست.
آيات عظام سيستاني ، رهبري : مبطل است و اگر دوباره نیّت روزه كند بنابراحتياط واجب روزه را تمام كند و بعداً قضاي آن را بجا آورد.
آيات عظام وحيد ، خوئی ، بهجت ، صافی ، نوری : مبطل است.
آیت الله مكارم : اگر التفات به مبطل بودنش داشته باشد مبطل است.
📚توضيح المسائل مراجع مسأله 1570و1571 ، توضیح المسائل آیه الله وحيد مساله 1578 و 1579 ، اجوبه الاستفتائات س 758 .
@Gharargah_mehshekan