eitaa logo
غیرت = تمام دین
175 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
7.4هزار ویدیو
27 فایل
حضرت محمد(ص): پدرم ابراهیم با غیرت بود و من با غیرت‌تر از اویم. خداوند بینى مؤمنى را که غیرت ندارد، به خاک مى‌مالد... نه اصول‌گرا و نه اصلاح‌طلب، پیرو #ولایت ... مدیر: @HassanDehghan پیام‌رسانی بهتر از اینستاگرام☟ https://hoorsa.com/GheyratIRAN
مشاهده در ایتا
دانلود
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ فلسطین به لحاظ مقام و موقع مذهبى خاصى که در میان مسلمانان و مسیحیان و یهودیان داشته و دارد، به عنوان سرزمینى مقدّس مطرح شده و همواره در میان پیروان این ادیان از اهمیّت ویژه اى برخوردار بوده است. هیچ مسأله اى در جهان اسلام و در بین پیروان دیگر ادیان، اهمیتى به اندازه مسأله فلسطین نیافته است. اهمیّت ویژه فلسطین در میان مسلمانان، بیشتر به لحاظ وجود اماکن مقدّسه در آن سرزمین است. از آن جمله مى توان به شهر ایلیا اشاره کرد که پس از فتح فلسطین به همّت مسلمانان، بیت المقدس نامگذارى شده است. بیت المقدس یا قدس شریف، سرزمینى است که در بین سه دین از ادیان بزرگ معاصر یعنى اسلام، مسیحیت و یهودیت که داراى پیروان کلان در جهان هستند، اهمیت بسیار زیادى دارد و مقدس شمرده مىشود. ویژگى که براى بیت المقدس به لحاظ دینى مى توان برشمرد این است که هیچ نقطه اى در جهان از لحاظ تقدس مثل قدس نمى باشد حتى جایى مانند مکه یا مدینه، على رغم همه تقدس و اهمیتى که دارند، باز تنها در نزد پیروان یک دین(اسلام) محترم شمرده مى شود. در حالى که قدس براى هر سه دین بزرگ آسمانى داراى تقدس بوده و از اهمیت طراز اول در نزد آنان برخوردار است. مطالبى که در پى مى آید به خوبى بیانگر تقدس این سرزمین مىباشد. همان طور که شهر بیت المقدس در طول تاریخ نامهاى متعددى مثل یبوس، یورشالیم – اورشلیم، ایلیا، بیت همیقداش، بیت المقدس، قدس و… داشته است، پرستشگاه، کهن و مهم آن نیز که اکنون نزد ما مسلمانان حرم شریف و مسجدالاقصى نامیده مى شود، در طول تاریخ نامهایى مثل هیکل حضرت سلیمان و… داشته است. از آن جا که این پرستشگاه را حضرت داوود و حضرت سلیمان به فرمان خداوند بنیان نهادند تا موحدان در آن جا به عبادت خداوند بپردازند، مسلمانان نیز مثل همه ى موحدان تاریخ به آن توجه داشتند. به همین دلیل، ابتدا به سوى آن نماز بر پا مى کردند. نام (مسجدالاقصى) را نخستین بار خداوند بزرگ بر این مکان مقدس و پرستشگاه کهن تاریخ نهاد. خداوند تبارک و تعالى در آیه‌ى اول سوره‌ى اسراء که موضوع معراج حضرت رسول اکرم(ص)را مطرح کرده است، چنین مى فرماید: سبحان الذى اسرى بعبده لیلاً منالمسجد الحرام الى المسجد الاقصى الذى بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انه هوالسمیع البصیر. پاک و منزه است خدایى که در مبارک شبى بنده خود (حضرت محمد(ص) ) را از مسجد الحرام به مسجد الاقصایى که پیرامونش را )به حضور و قدوم خاصان( مبارک ساخت، سیر داد تا آیات خدا را به او بنمایاند. به درستى که خداوند شنوا و بیناست. پیامبران در بیت المقدس اگر تاریخ پیامبران، مورد مطالعه و بررسى قرار گیرد تقدس شهر بیت المقدس بیشتر روشن مى شود. (ع) هنگامى که حضرت ابراهیم(ع)در جریان مهاجرت خود، از مصر به فلسطین بازگشت به دستور خداوند در شهر قدس که در آن زمان یُبُوس نام داشت و به شهر صلح و آرامش (یورشالیم) مشهور شده بود، اقامت کرد. آن حضرت پس از مدتى، به دستور خداوند، قربانگاه و مکان مقدسى در این شهر به وجود آورد و آن را بیت الله نام نهاد. این مکان مقدس، بعدها به بیت المقدس مشهور شد. در حقیقت، با ساخته شدن قربانگاه، نخستین قدم براى ایجاد تقدس در شهر بیت المقدس برداشته شد و پیامبر بزرگ خدا به دستور خداوند، روح پاکى و تقدس را به این شهر دمید. (ع) پس از آن که حضرت ابراهیم(ع) در فلسطین درگذشت، فرزندان و نوادگان آن حضرت (حضرت یعقوب و فرزندانش( که رهبرى عبرانى ها را عهده دار بودند به مصر رفتند اما حضرت موسى(ع) که به تازگى ظهور کرده بود، تصمیم گرفت عبرانى ها را به فلسطین بازگرداند. در آن زمان تبهکارى و سرکشىهاى قوم بنى اسرائیل به اندازه اى افزایش یافت که براى حضرت موسى(ع) غیرقابل تحمل شد. خداوند نیز به سبب همین نافرمانى هاى بنى اسرائیل، آنها را چهل سال در بیابانها سرگردان کرد و اجازه نداد به فلسطین بازگردند. این وضع ادامه یافت تا آنکه عمر حضرت موسى به پایان رسید. در شهر قدس بود که خداوند تبارک و تعالى با حضرت موسى(ع)تکلم کرد و به اعتبار این تکلم آن حضرت کلیم الله محسوب مىشود. ┈••✾•🍃❤️🍃•✾••┈ 🌴 الحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِولایةِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمةِ المَعصومینَ علیهم السلام 🌴 1⃣ 📩 https://eitaa.com/GheyratIRAN 2⃣ 📩 https://www.instagram.com/Hassan.dehghan62 3⃣ 📩 https://twitter.com/HassanDehghan36 4⃣ 📩 https://sapp.ir/GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ و (ع) پس از آنکه حضرت داوود به پیامبرى برگزیده شد مأموریت یافت بنى اسرائیل را به راه راست هدایت کند. آن پیامبر خدا توانست تبهکارى و شرارتهاى بنى اسرائیل را تا حدّ زیادى مهار کرده و با فتح بیت المقدس و سایر مناطق فلسطین، تمدن جدیدى را بنیانگذارى کند. یکى از کارهایى که حضرت داوود (ع) در جریان بنیان گذارى تمدن الهى انجام داد، ایجاد پرستشگاه و مکان مقدس (مسجد)در محل فعلى مسجدالاقصى است. به همین دلیل، از این پیامبر خدا نیز به عنوان یکى از بانیان شهر بیت المقدس نام برده شده است. درباره ى تعمیر شهر بیتالمقدس و ایجاد مسجد (پرستشگاه) توسط حضرت داوود، حکایت زیر هم نقل شده است: پس از آنکه حضرت داوود(ع) بیت المقدس را فتح کرد، درباره تجدید بناى شهر و ایجاد مسجد، از طرف خداوند وحى شد که به مکانى از این شهر (بیت المقدس) که فرشته اى با شمشیر برهنه ایستاده است، نگاه کند و مسجد را در آن جا بسازد. همگامى که حضرت داوود(ع) نگاه کرد، یکى از فرشتگان خدا را بالاى سنگ مشاهده نمود. با مشاهده فرشته، حضرت داوود(ع) بدون درنگ به تجدید بناى شهر و بناى مسجد مشغول شد. گرچه حضرت داوود(ع) تعمیر شهر بیتالمقدس (قدس)و پرستشگاه بزرگ (مسجدالاقصى)آن جا را آغاز کرد ولى فرصت نیافت کار بزرگ خود را به ثمر برساند. هنگامى که آن حضرت متوجه شد مرگ به او نزدیک شده است به فرزندش سلیمان چنین گفت: اى سلیمان! خداوند به من فرمان داده بود که مسجد و خانه اى برایش در این شهر (بیت المقدس) بنا کنم. با این که مقدمات کار را آغاز کردهام، ولى گویا تقدیر خداوند این است که من از این جهان بروم و ادامه ى کار را به تو بسپارم. اکنون به تو که بعد از من پیامبر و جانشین من خواهى شد، سفارش مىکنم که در ساختن این مسجد شکوهمند لحظه اى درنگ نکنى. پس از وفات حضرت داوود، پرستشگاهى که بعدها مسجدالاقصى نام گرفت، با شکوه فراوانى توسط حضرت سلیمان ساخته شد. شهر قدس نیز مقرّ سلطنت این پیامبر الهى شد. بنابر این حدود هشتاد سال حضرت داوود و حضرت سلیمان(ع) در این شهر حکومت تشکیل دادند. (ع) یکى از وقایع مهمى که در دوره ى تسلط رومیان در فلسطین اتفاق افتاد، تولد حضرت عیسى مسیح(ع) است. حضرت مسیح در روستاى بیت لحم نزدیک قدس دیده به جهان گشود. با تولد حضرت مسیح(ع) فلسطین به ویژه شهر بیت المقدس دوران مهمى را آغاز کرد. در حالى که حضرت عیسى(ع) به پیامبرى برگزیده شده بود، از شهر ناصره به سوى بیت المقدس حرکت کرد. در راه بیت المقدس، از حضرت عیسى معجزه هاى فراوانى به ظهور پیوست. برخى از معجزه هاى آن حضرت در این سفر را چنین عنوان کرده اند: شفا دادن بیمارى که هیچ امیدى به بهبودى او نبود؛ زنده کرده شخص مرده؛ شفا دادن کسانى که به بیمارى صرع و برص مبتلا بودند؛ غذا دادن به چهار هزار نفر با هفت قرص نان؛ راه رفتن روى آب؛ شفاى مردى که دستش خشک شده بود؛ شفا دادن به افراد فلج و جزامى و… حضرت عیسى (ع) پس از ورود به بیت المقدس، بىدرنگ به پرستشگاه بزرگ شهر )مسجدالاقصى رفت و در آن جا به تبلیغ دین خدا و تعلیم مردم مشغول شد. او در پرستشگاه شهر، هر روز مردم را با تعالیم الهى آشنا مى کرد و به آنها اندرز مى داد. بالاخره، باز ظهور حضرت عیسى)ع( و ورود ایشان به بیت المقدس، بار دیگر روح خدایى به این شهر دمیده شد و فصل تازه اى آغاز شد. در این شهر بود که حضرت عیسى (ع) از آن جا به اوج رفت. ┈••✾•🍃❤️🍃•✾••┈ 🌴 الحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِولایةِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمةِ المَعصومینَ علیهم السلام 🌴 1⃣ 📩 https://eitaa.com/GheyratIRAN 2⃣ 📩 https://www.instagram.com/Hassan.dehghan62 3⃣ 📩 https://twitter.com/HassanDehghan36 4⃣ 📩 https://sapp.ir/GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ (ص) بیت المقدس جایى است که پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) از آن جا به معراج رفت و یکى از معجزات خود را در آن جا تحقق بخشید. این حادثه یکى از مهمترین وقایع مسجدالاقصى و شهر بیت المقدس در زمان رسول اکرم(ص) است. پیامبر گرامى اسلام در جریان معراج، ابتدا به آن سرزمین رفتند و سپس از آن جا به سیر در آسمانها پرداختند. در همین زمان بود که رسول خدا در مسجدالاقصى براى پیامبران نماز برگزار کردند. رسول اکرم (ص) واقعه ى بر پا کردن نماز در مسجدالاقصى و بیت‌المقدس را چنین تعریف مى کنند: در همان حال که با حضرت جبرئیل سیر مى کردیم، ناگهان او مرا در جایى پایین آورد و گفت: (اى محمد! نماز بخوان) در همین هنگام بار دیگر جبرئیل به من گفت: (آیا مىدانى جایى که مىخواهى نماز بخوانى کجاست؟) پس از آن که به این پرسش پاسخ منفى دادم، جبرئیل گفت: (این جا، طور سینا است؛ همان جایى که خدا با پیامبرش حضرت موسى سخن گفت.) بار دیگر حرکت کردیم و به سیر خود ادامه دادیم. خدا مىداند که چه اندازه حرکت کرده بودیم که جبرئیل بار دیگر مرا پایین آورد و گفت: (این جا نیز نماز بگزار.) پس از آن که نماز خواندم، جبرئیل به من گفت: (اى محمد! مىدانى کجا نماز مىخوانى؟«پاسخ دادم: »نه؛ نمىدانم) جبرئیل گفت: » این جا بیتلحم است. بیتلحم محلى از بیتالمقدس است که عیسى بن مریم در آن جا متولد شده است.) از بیت لحم به سوى بیت المقدس به راه افتادیم در آن جا بُراق را به حلقه اى که قبلاً انبیا مرکب خود را به آن مى بستند، بستم و در حالى که جبرئیل همراهم بود، وارد مسجدالاقصى شدم. در مسجدالاقصى حضرت ابراهیم، حضرت موسى و حضرت عیسى در میان عدهى زیادى از پیامبران که خدا مى داند، چه اندازه بودند، حضور داشتند. همه این پیامبران به خاطر من در آن جا اجتماع کرده، آماده برگزارى نماز بودند. یقین داشتم که جبرئیل جلوتر از همه خواهد ایستاد و نماز به امامت او برگزار خواهد شد؛ ولى بعد از آن که صف نماز مرتب شد، جبرئیل بازوى مرا گرفت و به جلو برد تا براى آن جمع نماز برگزار کنم… در احادیث و روایتها نقل شده است: در ماجراى معراج، علاوه بر آن که موضوع برگزارى نماز پیش آمد، جبرئیل به رسول خدا گزارشهایى در مورد اماکن مقدس بیت المقدس ارائه داد و ضمن نشان دادن محراب انبیا، سایر ویژگى هاى این شهر و پرستشگاه آن را برشمرد. پس از آن که حضرت رسول اکرم(ص) از معراج بازگشت، این واقعه مهم را براى مردم مکه بازگو کرد و در مورد بیت المقدس و مسجدالاقصى فرمود: شب گذشته خداوند بزرگ مرا به بیت المقدس برد و آثار انبیا و سکونتگاه آنان را به من نشان داد و… پس از معراج حضرت رسول اکرم(ص) به مسجدالاقصى، توجه مسلمانان به بیت المقدس و پرستشگاه آن (مسجدالاقصى) بیش از گذشته شد. در آخرین روزهاى حیات مبارک پیامبر گرامى اسلام(ص) که آن حضرت نمى توانست شاهد باشد که شهر قدس و اماکن و جایگاههاى مقدس آن که میراث انبیاى بزرگ خدا و موحدان مخلص تاریخ است، در دست ستمگران و فرمانروایان فاسد باقى مانده و آنها در این شهر فساد کنند تصمیم گرفت به یکى از آرزوهاى خویش جامهى عمل بپوشاند و با اعزام سپاه به شام و فلسطین، این مناطق، به ویژه شهر بیتالمقدس را آزاد کند. در پى این تصمیم، فرمان بسیج و تشکیل سپاه صادر شد و جوان هیجده سالهاى به نام اسامة بن زید بن حارثه، به فرماندهى این سپاه بزرگ انتخاب شد. وى بعد از این فرمان آماده حرکت شد. اما هنوز سپاه او حرکت نکرده بود که پیکى از مدینه به قرارگاه رسید و این خبر را آورد که رسول خدا در حال بسیار سختى است و ممکن است از دنیا برود. بدین ترتیب، رسول خدا در حالى رحلت کردند که آخرین فرمان بسیج ایشان در مورد حرکت به سوى شام و فلسطین و نجات بیت المقدس، عملى نشد. ┈••✾•🍃❤️🍃•✾••┈ 🌴 الحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِولایةِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمةِ المَعصومینَ علیهم السلام 🌴 1⃣ 📩 https://eitaa.com/GheyratIRAN 2⃣ 📩 https://www.instagram.com/Hassan.dehghan62 3⃣ 📩 https://twitter.com/HassanDehghan36 4⃣ 📩 https://sapp.ir/GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ کتابهاى آسمانى از قبیل تورات و قرآن کریم نیز بر روى تقدس این سرزمین تأکید داشته و به ابعادى از آن اشاره کردهاند. در قرآن مجید آیات متعددى راجع به فلسطین آمده است، که بیشتر درباره ى قوم بنى اسراییل در این سرزمین است. در این آیات، عمدتاً به فساد این قوم در زمین و برترى جویى هاى یهودیان اشاره شده است. و مفسران نیز تفاسیر گوناگونى بر آنها نوشته اند، از جمله: (ما به بنى اسراییل در کتاب (تورات) اعلام کردیم که دو بار در زمین فساد خواهید کرد و برترى جویى بزرگى خواهید نمود. هنگامى که نخستین وعده فرا رسد، مردانى پیکارجو بر شما مى فرستیم تا سخت شما را در هم کوبند و حتى براى تسلط بر شما خانه ها را جست و جو کنند و این وعده البته قطعى است. سپس شما را بر آنها چیره مى کنیم و اموال و فرزندانتان را افزون خواهیم کرد، و افراد شما را بیشتر (از دشمن) قرار خواهیم داد. اگر نیکى کنید، به خودتان نیکى مى کنید، و اگر بدى کنید، باز هم به خود مى کنید. و هنگامى که وعدهى دوّم فرا رسد )آن چنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت( آثار غم و اندوه در چهرههاى شما ظاهرمىشود، و )آنها( داخل مسجد )اقصى( مىشوند، همانگونه که بار اوّل وارد شدند، و البتّه آن چه در زیر سلطه خود مىگیرند، در هم مى کوبند.) در آیات فوق، از دو انحراف اجتماعى بنى اسراییل، که منجر به فساد و برترى جویى مى شود، سخن به میان آمده است. به دنبال هر یک از این دو، خداوند مردانى نیرومند و پیکارجو بر آنها مسلط مى کند تا آنان را سخت مجازات کنند و به کیفر اعمالشان برسانند. همچنین، بیانگر این است که تاریخ بنىاسراییل در فلسطین فراز و نشیب بسیار دارد. ┈••✾•🍃❤️🍃•✾••┈ 🌴 الحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِولایةِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمةِ المَعصومینَ علیهم السلام 🌴 1⃣ 📩 https://eitaa.com/GheyratIRAN 2⃣ 📩 https://www.instagram.com/Hassan.dehghan62 3⃣ 📩 https://twitter.com/HassanDehghan36 4⃣ 📩 https://sapp.ir/GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈  یا  به سنگی گفته می‌شود که در زیر قُبَّةُ الصّخره در شهر  در  واقع است. این صخره، سنگی است که برای سه دین اسلام، مسیحیت، و یهودیت مورد احترام است. این مکان، از بناهای با اهمیت مذهبی بیت‌المقدس محسوب می‌شود. صخره قطعه سنگ یک تکه بزرگی است که در اصل قلهٔ کوهی بوده‌است و لذا سطح بیرونی آن به صورت هرم از کف قبه الصخره به اندازهٔ یک متر و نیم بلندتر بوده و  برآمده می‌باشد. این صخره که سخت است دارای رنگ سفید مایل به کرم و تقریباً مانند نوعی مرمر به نظر می‌رسد. در أثر زلزلهٔ سال ۱۰۶۷، تَرکی بر روی صخره ایجاد شد که هم اکنون قابل مشاهده‌است. طول صخره از شمال به جنوب ۵/۱۷ متر و عرض آن از مشرق به مغرب سیزده متر و ارتفاع آن یک تا دو متر است. صخره محلی است که زمین از آنجا گسترده شده‌است.صخره محلی است که بدن آدم از خاک آن خلق  شده‌است.صخره محلی است که آدم و هابیل قربانی خود را  برروی آن به خدا تقدیم کردند.صخره محلی است که ابراهیم فرزند خود اسحاق را بر  روی آن می‌خواست ذبح کند.در زمان برپائی معبد سلیمان سال‌ها صخره قدس الاقداس یا مقدس‌ترین مقدسات بوده‌است و صندوق عهد بر روی آن قرار داشته‌است. در منابع اسلامی چنین آمده‌است: صخره در دین اسلام نزدیکترین نقطه زمین به آسمان است. صخره محلی است که محمد، پیامبر اسلام از روی آن سوار بر براق شده و به معراج رفت.صخره محلی است که اسرافیل بر روی آن خواهد ایستاد و در صور خود به عنوان آغاز روز قیامت خواهد دمید. صخره محلی است که محمد، پیامبر اسلام در روز وقت معلوم یعنی روزی پس از ظهور مهدی و رجعت، ابلیس را بر روی آن به قتل می‌رساند. ┈••✾•🍃❤️🍃•✾••┈ 🌴 الحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِولایةِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمةِ المَعصومینَ علیهم السلام 🌴 1⃣ 📩 https://eitaa.com/GheyratIRAN 2⃣ 📩 https://www.instagram.com/Hassan.dehghan62 3⃣ 📩 https://twitter.com/HassanDehghan36 4⃣ 📩 https://sapp.ir/GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ 🌹 : اللّهُمّ إنّي أعوذُ بكَ مِن أن تَحسُنَ في لامِعَةِ العُيونِ عَلاَنِيَتِي، و تَقبُحَ فيما اُبطِنُ لكَ سَرِيرَتي، مُحافِظا على رئاءِ الناسِ مِن نَفسِي بجَميعِ ما أنتَ مُطَّلِعٌ علَيهِ مِنّي، فَاُبدِيَ لِلناسِ حُسنَ ظاهري و اُفضِيَ إليكَ بِسُوءِ عَمَلِي، تَقَرُّبا إلى عِبادِكَ و تَباعُدا مِن مَرضاتِكَ. خداوندا! به تو پناه مى‌برم از اين كه ظاهرم در نگاه مردم نيكو باشد و باطنم كه بر تو آشكار است زشت، و خود را رياكارانه نزد مردم بيارايم به چيزى كه تو بهتر از من بدان دانايى، پس ظاهر نكويم را براى مردم آشكار دارم و بدى كردارم را نزد تو آورم و بدين سان به بندگان تو نزديك شوم و از خشنودى تو به دور مانم. 📚 نهج البلاغة: الحكمة ۲۷۶ و في شرح نهج البلاغة: ۱۹ / ۱۶۷ / ۲۸۲ «  رئاء » بدل « رثاء » 🌹 : و مِنهُم ـ أي مِن الناسِ ـ مَن يَطلُبُ الدنيا بعَمَـلِ الآخِـرَةِ ، و لا يَطلُبُ الآخِـرَةَ بعَمَـلِ الدنيا ، قد طامَنَ مِن شَخصِـهِ و قارَبَ مِن خَطوِهِ و شَمَّرَ مِن ثَوبِهِ، و زَخرَفَ مِن نفسِـهِ للأمانَـةِ و اتَّخَـذَ سِترَ اللّه ِ ذَرِيعَـةً إلى المَعصيَـةِ. و برخى از مردم، با كارِ آخرت، دنيا را مى‌طلبند و با كارِ دنيا، آخرت را نمى‌جويند. خود را با وقار نشان مى‌دهند و با گام‌هاى نزديك به هم (سنگين) راه مى‌روند، دامن جامه خود را بالا می‌زنند و خود را امين مردم وانمود مى‌كنند و پرده پوشى خدا را وسيله گناه قرار مى‌دهند. 📚 نهج البلاغة: الخطبة ۳۲ ┈••✾•🍃❤️🍃•✾••┈ 🌴 الحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِولایةِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمةِ المَعصومینَ علیهم السلام 🌴 1⃣ 📩 https://eitaa.com/GheyratIRAN 2⃣ 📩 https://www.instagram.com/Hassan.dehghan62 3⃣ 📩 https://twitter.com/HassanDehghan36 4⃣ 📩 https://sapp.ir/GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ 👁 #چشم_زخم یا #چشم_حوروس یا #چشم_Ra یا #چشم_شیطان یا #چشم_یوریوس #از_خرافات_تا_اعتقادات 📩 https://eitaa.com/GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ 👁 یا یا یا یا چشم حورس نشان محافظت، قدرت پادشاهی و سلامت در مصر باستان می‌باشد. این چشم برای ایزدبانو وادجت(همین طور نوشته شده به صورت "ودجت"، اودجات، "اوآدجت"، "ودیوجت"، "ادجو" یا "اوتو") بوده و با نام چشم رع نیز شناخته می‌شود. نام وادجت گرفته شده از کلمهٔ "وادج" به معنی "سبز" بوده اما در میان یونانیان و رومیان به نام «یوریوس» شناخته  می‌شود که از کلمهٔ مصری "ایارت" به معنی "برخاسته" گرفته شده و با تصویر کبرای برخاسته، مفهوم محافظت را می‌رساند. وادجت یکی از اولین خدایان مصری بوده و بعدها با خدابانویان دیگری چون باستت، سخمت، موت وحاثور ترکیب شد. وی خدای مصر سفلی بوده و معبد داخل دلتا را محافظت می‌کرده است. حاثور نیز با این چشم نمایش داده شده است. طلسم‌های مراسم تدفین غالباً به شکل چشم حورس ساخته می‌شدند. وادجت یا چشم حورس عنصر اصلی هفت دستبند طلایی، عقیقی و لاجوردی پیدا شده در مومیاییشوشنک دوم است. وادجت قرار بوده است تا از فرعوندر برابر شیطان و زندگی پس از مرگ محافظت کند. ملوانان مصری و خاورنزدیک در عصر باستان این نقش را بر روی قایق خود ترسیم می‌کردند تا در طول سفر دریایی در امان باشند در قرآن اشاره مستقیمی به چشم زخم وجود ندارد اما برخی آیات از جمله آیه و ان یکاد را برخی مفسران به این  قضیه مربوط می‌دانند و برخی دیگر نیز آن را به چشم زخم کاملاً بی‌ارتباط می‌دانند. اما در احادیث این موضوع به صراحت بیان شده‌است از جمله حدیث مشهوری ازپیامبر اسلام می‌گوید: «چشم زخم واقعیت دارد و مرد را در قبر و شتر را در دیگ قرار می‌دهد.» (بحارالانوار، ج ۶۳۳، ص ۲۶) نهج البلاغه حکمت ۳۹۲ - وَ قَالَ ع الْعَيْنُ حَقٌّ وَ الرُّقَى حَقٌّ وَ السِّحْرُ حَقٌّ- وَ الْفَأْلُ حَقٌّ وَ الطِّيَرَةُ لَيْسَتْ بِحَقٍّ- وَ الْعَدْوَى لَيْسَتْ بِحَقٍّ ترجمه : سحر و چشم زخم و فال نیک واقعیت دارد ، اما فال بد و عدوی خرافه است با این وجود برخی اعتقادات در این مورد از نظر اسلام در زمره خرافات قرار دارد از جمله ارتباط داشتن این نیروی مخرب با حسادت در هیچ‌کجا مورد اشاره قرار نگرفته و نیز راه مقابله با آن تنها دعا کردن دانسته شده‌است (یاد خداوند، گفتن «تبارک اللّه احسن الخالقین»، «امنتُ باللّه و صلی اللّه علی محمد و آله» قرائت سوره «ناس» و «فلق» و «آیةالکرسی» در ورقه‌ای و به همراه داشتن آن، سه مرتبه ذکر «ماشااللّه لاحول ولا قوة الا باللّه العلی العظیم») و بنابراین سایر اعمالی که برای این منظور انجام می‌شود (مثل شکستن تخم مرغ یا زدن به تخته) از نظر اسلام خرافی است ┈••✾•🍃❤️🍃•✾••┈ 🌴 الحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِولایةِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمةِ المَعصومینَ علیهم السلام 🌴 1⃣ 📩 https://eitaa.com/GheyratIRAN 2⃣ 📩 https://www.instagram.com/Hassan.dehghan62 3⃣ 📩 https://twitter.com/HassanDehghan36 4⃣ 📩 https://sapp.ir/GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ 💢 ماجرای کمیته امداد مدتی میشود در به رهبری شبکه و کانال آمدنیوز مردم را علیه کمیته امداد تحریک میکنند، کمپین میزنند تا به این نهاد کمک نرسانند. اما مساله را از دیگر نگاه کنید. مساله فقط این نیست، اصل ماجرا از نهادهای مختلف است. ماهها روی کار میکنند، انواع و اقسام دروغها را هنرمندانه در داخل و خارج به سپاه نسبت میدهند. یک گروهشان روی تمرکز دارند. خشن نشان دادن نیروی انتظامی و سلب مردم توسط این نیرو در محور تبلیغات است‌. هر روز یک کلیپ پخش میکنند از درگیری مردم با نیروی انتظامی! تقریبا هر روز برای مشروعیت زادیی از صدا و سیما کار میکنند، یکبار از ناصرملک مطیعی بهره میبرند تا صدا و سیما را بزنند، یکبار از یک ساده در برنامه وررشی. این روزها هم نوبت کمیته امداد فرارسیده، میزان کمکهای مردم به این نهاد در سال گذشته عدد قابل توجهی است، این یعنی مردم به این مجموعه داشته اند و حالا این باید سلب شود. کمیته امداد آخرین نیست، قطعا در آینده همین روال را برای سایر نهادها اجرا میکنند. بزودی مستقیما به سوی و عملکرد آن خواهند رفت و موج جدیدی ایجاد می‌کنند. ┈••✾•🍃❤️🍃•✾••┈ 🌴 الحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِولایةِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمةِ المَعصومینَ علیهم السلام 🌴 1⃣ 📩 https://eitaa.com/GheyratIRAN 2⃣ 📩 https://www.instagram.com/Hassan.dehghan62 3⃣ 📩 https://twitter.com/HassanDehghan36 4⃣ 📩 https://sapp.ir/GheyratIRAN
7.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ #امام_خامنه‌ای: 🎥🔴 بنده هیچ وقت به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم، نه از باب توّهم، بلکه از باب تجربه، خواهید دید که این تجربه ما از کجا حاصل شده... ❓❗️چقدر #آقای عزیزمان گفت... عدا‌ای با چه رویی می‌خواهند برجام را گردن #رهبری بیندازند؟! ┈••✾•🍃❤️🍃•✾••┈ 🌴 الحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِولایةِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمةِ المَعصومینَ علیهم السلام 🌴
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ و عبادت‌هایتان مورد رحمت یزدانِ علیّ 🌹 .. 🌹 : امروز عيد كسي است كه خداوند روزهاش را پذيرفته و شب زنده داري اش را سپاس گزارده است (نهج البلاغه ، حكمت ۴۲۸) 🌹 🌹 امام علي عليه السلام : امروز روزي است كه خداوند آن را براي شما عيد قرار داد و شما را نيز شايسته آن ساخت ؛ پس به ياد خدا باشيد تا او نيز به ياد شما باشد و او را بخوانيد تا خواسته هايتان را اجابت كند (كتاب من لايحضره الفقيه ، ج ۱ ، ص ۵۱۷) 🌹 🌹 🌹 ┈••✾•🍃❤️🍃•✾••┈ 🌴 الحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِولایةِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمةِ المَعصومینَ علیهم السلام 🌴 1⃣ 📩 https://eitaa.com/GheyratIRAN 2⃣ 📩 https://www.instagram.com/Hassan.dehghan62 3⃣ 📩 https://twitter.com/HassanDehghan36 4⃣ 📩 https://sapp.ir/GheyratIRAN
منبع حدیث تصویر: مراقبات فی اعمال السنه، ميرزا جواد آقا ملكى تبريزى، ص ۱۶۷، به نقل از مجله پاسدار اسلام، ش ۱۰۱، ص ۱۰ 📩 https://eitaa.com/Hassandehghan