eitaa logo
گلچین مداحی و سخنرانی
2.2هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
11.7هزار ویدیو
199 فایل
بسم رب الحسین علیه السلام @golchine_maddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 قرآن کتاب هدایت 🔸سوره نحل، آیه ٧٢: وَاللّهُ جَعَلَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجاً وَجَعَلَ لَكُم مِّنْ أَزْوَاجِكُم بَنِينَ وَحَفَدَةً وَرَزَقَكُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ أَفَبِالْبَاطِلِ يُؤْمِنُونَ وَبِنِعْمَتِ اللّهِ هُمْ يَكْفُرُونَ ⚡️ترجمه : و خداوند از جنس خودتان همسرانى برايتان قرار داد و از همسرانتان براى شما فرزندان و نوادگانى قرار داد و از پاكيزه ها شما را روزى داد، پس آيا (باز هم) به باطل ايمان مى آورند و به نعمت الهى كفر مى ورزند؟ 💥توضیح : ترك ازدواج و جلوگيرى از فرزند و تحريم حلال هاى الهى، باطل گرايى و كفران نعمت است. 🍁خداوند، هم نيازهاى روحى و روانى را تأمين مى كند(همسر، فرزند، نوه) و هم نيازهاى مادى را (رزق طیبات)
آثار صدقه و کمک به نیازمندان 📚داستان‌کوتاه حضرت عيسي (ع) با جمعي در جايي نشسته بود. مردي هيزم شکن از آن راه با خوشحالي و خوردن نان مي گذشت. حضرت عيسي (ع) به اطرافيان خود فرمود: «شما تعجب نمي کنيد از اين که اين مرد بيش از يک ساعت زنده نيست؟»..... ولي آخر همان روز آن مرد را ديدند که با بسته اي هيزم مي آيد. تعجب کردند و از حضرت(ع) علت نمردن او را پرسيدند. حضرت(ع) بعد از احوال پرسي از مرد هيزم شکن فرمــــــــــــود: «هــــــــيزمت را باز کن». وقتي که باز کرد، مار سياهي را در لاي هـــــــــيزم او ديد.حضرت عيسي (ع) فرمود: «اين مار بايد اين مرد را بکشد ولي تو چه کردي که از اين خطر عظيم نجات يافتي؟» گفــــــت: «نــــان مي خـــــــوردم که فقيري از مقابل من گذشــــــــت. قدري به او دادم و او درباره من دعا کرد.» حضرت عيسي (ع) فرمود: بر اثر همان دستگيري از مستمند، خداوند اين بلاي ناگهاني را از تو برداشت و 50 سال ديگر زنده خواهي بود. 📙تفسير نمونه
✳ به فکر حرف فرشتگان باشیم، نه حرف مردم! 🔻 ما باید به فکر حرف باشیم، نه حرف . مردم بعد مرگ انسان می‌گویند «ما تَرَک؟» (چه بر جای گذاشت؟) اما فرشته‌ها می‌گویند «ما تَقَدَّم؟» (چه پیش فرستاد؟) 👤
آیا از نظر اهل سنت، سند معتبر است؟ ✍️پاسخ 1️⃣برخی متفکران اهل سنت مانند ابن تیمیه حدیث غدیر را حدیث نامعتبری تلقی کرده اند. 2️⃣ با مراجعه به متون اهل سنت به موارد فراوانی دست پیدا می کنیم که عالمان اهل سنت این حدیث را متواتر یا صحیح دانسته اند. به چند نمونه اشاره می کنیم: 3️⃣ذهبی پس از نقل حدیث غدیر مینویسد: «هذا حديث حسن عال جدا و متنه فمتواتر؛ این حدیث، واقعاً نیکو و پرمحتواست و متن آن متواتر است»( سیر اعلام النبلاء، ج8، ص334.) 4️⃣ابن حجر عسقلانی نیز مینویسد: «بیش هفتاد صحابی این حدیث را نقل کرده اند.» تهذیب التهذیب، ج7، ص297. 5️⃣ابن حجر هیتمی نیز مینویسد: «بدون شک این حدیث صحیح است...اسناد این حدیث فراوان است و شانزده تن از اصحاب آن را روایت کرده‌اند، و در نقلی که احمد دارد می‌گوید: سی نفر از اصحاب در زمان خلافت علی (علیه‌السّلام) وقتی که علی از آنان در خواست گواهی بر شنیدن این حدیث از رسول خدا (ص) نمود، شهادت دادند که آن را از پیامبر شنیده‌اند.» (الصواعق المحرقة، ص 42 و 122.) 6️⃣ابوحامد غزالی میگوید: «از خطبه‌های رسول گرامی اسلام (ص) خطبه غدیرخم است که همه مسلمانان بر متن آن اتفاق دارند.» (سرّ العالمین، ج1، ص18) 7️⃣سبط بن جوزی از دیگر عالمان اهل سنت می نویسد: «دانشمندان متخصص در تاریخ اسلام اتفاق دارند که قصه غدیر بعد از بازگشت رسول خدا ‌(ص) ‌از حجة‌الوداع در هیجدهم ذی الحجة اتفاق افتاد» (تذکرۀ الخواص، ص37) 8️⃣ملاعلی قاری از عالمان حنفی مذهب اهل سنت، می گوید: «حدیث غدیر بدون شک صحیح است، بلکه بعضی از حافظان آن را متواتر دانسته‌اند». (مرقاۀ المفاتیح، ج9، ص3937) 🔰بیانات استاد دکتر محمدحسین فاریاب دکترای کلام اسلامی
🌱 نشانه هاى و جلوه هاى 🌱 🌟 خداوند، كيميايى است كه 👈 مس وجود انسان را زر مى گرداند 👈 و عميق و چشمگيرى در ، ، و انسان برجاى مى گذارد 🖤تا آن جا كه قرآن كريم از اين تحوّل شگرف، به « » تعبير كرده و فرموده است: 💫« مَنْ عَمِلَ صَــلِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَیَوةً طَيِّبَةً » هر كس ـ از مرد يا زن ـ كار شايسته كند و مؤمن باشد، قطعا او را با زندگى پاكيزه اى، حياتِ [حقيقى] بخشيم. 🔰بیانات استاد تحریری
💠 سرّ ولایی ولایت 🔹 جریان علی بن ابی طالب (صلوات الله و سلامه علیه) را غیر از خود آن حضرت و خاندان گرامی و کرام او مقدور کسی نیست تا تبیین کند. بعد از جریان نهروان یک خطبه و سخنرانی تقریباً چهل یا پنجاه صفحه ‌ای ایراد کردند[1] که ترجیع ‌بند آن خطبه نورانی، «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی» است. همان طوری که ذات أقدس الهی در وصف قرآن گاهی جهانی سخن می ‌گوید، گاهی مقطعی، گاهی کل قرآن را محور تحدی قرار می‌ دهد که ﴿لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ عَلی‏ أَنْ یأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ لا یأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ كانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهیراً﴾؛[2] گاهی ده آیه [3] و گاهی یک سوره،[4] بیان نورانی علی بن ابی طالب (صلوات الله و سلامه علیه) هم به شرح ایضاً است؛ گاهی می ‌فرماید: «أَنَا أَسْمَاءُ اللَّهِ الْحُسْنَی‏»[5] نه تنها من هستم، نه تنها خدایم، من جامع همه ‌ام. امیر المؤمنین (سلام الله علیه) فرمود: «مَا لِلَّهِ آیةٌ أَكْبَرُ مِنِّی»[6] از علی بزرگ ‌تر در عالم کسی نیست! نه اینکه علی جزء بزرگ ‌ترین مرد عالم است؛ زیرا وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) در آن بهال یعنی خدای سبحان فرمود: ﴿وَ أَنْفُسَنَا وَ أَنْفُسَكُمْ﴾،[7] غیر از وجود مبارک پیامبر کسی نمی ‌تواند افضل از علی بن ابی طالب باشد. آن ‌گاه خود حضرت به عنوان ترجیع ‌بند، این خطبه تقریباً چهل صفحه ‌ای را بازگو می ‌کند می ‌فرماید: «أَنَا الَّذی فَقَأْتُ عَینَ الْفِتْنَةِ شَرْقِیهَا وَ غَرْبِیهَا وَ مُنَافِقِهَا وَ مَارِقِهَا»؛[8] من چشم فتنه را کَندم چه شرقی و چه غربی، چه منافق و چه مارق، چه قاسط و چه ناکس، همه اینها را کور کردم، چشم فتنه را کور کردم و غیر از من احدی توان چنین کاری را نداشت. 🔹 آن‌گاه اسرار ولایی خود را بازگو می ‌کند که می‌ فرماید سرّ ولایی ما را غیر از فرشتگان و غیر از انبیای مُرسل و غیر از عبد صالحی که خدا قلب او را به ایمان و آزمود کسی به آن نمی‌ رسد که «لَا یحْتَمِلُهُ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِی مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ مُؤْمِنٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِیمَان‏‏».[9] مستحضرید که این گرچه دشوار است ولی رسیدن به این مقام میسور و ممکن است، معسور یا متعذّر نیست؛ البته بخشی از عسر را به همراه دارد. حضرت فرمود بنده مؤمنی که نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد او می‌ تواند در مسیر فرشته‌ ها حرکت کند و همتای فرشته به ما بار یابد. [1]. تمام نهج البلاغه، ص259 ـ 298. [2]. سوره إسراء، آیه88. [3]. سوره هود، آیه13؛ ﴿أَمْ یقُولُونَ افْتَراهُ قُلْ فَأْتُوا بِعَشْرِ سُوَرٍ مِثْلِهِ مُفْتَرَیاتٍ وَ ادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صادِقین﴾.‏ [4]. سوره بقره، آیه23؛ ﴿وَ إِنْ كُنْتُمْ فی‏ رَیبٍ مِمَّا نَزَّلْنا عَلى‏ عَبْدِنا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَ ادْعُوا شُهَداءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صادِقین﴾‏؛ سوره یونس، آیه38؛ ﴿أَمْ یقُولُونَ افْتَراهُ قُلْ فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِثْلِهِ وَ ادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صادِقین﴾.‏ [5]. بحار الأنوار(ط ـ بیروت)، ج53، ص47. [6]. بصائر الدرجات، ج‏1، ص77. [7]. سوره آل عمران, آیه61. [8]. تمام نهج البلاغه، ص260. [9]. بصائر الدرجات، ج‏1، ص26. 📚 . کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی (علیه السلام)
أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ ﺁﻳﺎ ﻣﺮﺩم ﮔﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ : ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ ، ﺭﻫﺎ ﻣﻰﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﻰﮔﻴﺮﻧﺪ؟! (عنکبوت/٢) 🔹🔸🔹 ✍این که هرکسی دچار چه مشکلاتی میشود و با چه مشکلاتی امتحان میشود، بستگی به مجموعه شرایطی است که آن فرد دارد و این را جز خدا کسی نمیتواند تشخیص دهد. البته طبیعی است همه از مشکلاتشان ناراضی باشند ولی باید یقین داشت خداوند مهربان متناسب ترین و آسان ترین امتحان را از هر فرد میگیرد. ✍ استاد پناهیان
💎 ثمره باورنکردنی تواضع و فروتنی 🔻امام موسی كاظم عليه‌السلام: إنّ اللّه َ لَم يَرفَعِ المُتَواضِعينَ بقَدرِ تَواضُعِهِم، و لكنْ رَفَعَهُم بِقَدرِ عَظَمَتِهِ و مَجدِهِ ❇️ خداوند فروتنان را به اندازه فروتنى‌شان بالا نمى‌برد، بلكه آنان را به اندازه عظمت و بزرگى خودش رفعت مى‌بخشد. 📚 تحف العقول، ۳۹۹ ‌ ‌
⚜سبک زندگی قرآنی : 🍂 نگران عذاب آخرت باشید. 🍂 🔶ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ لَن تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ أَيَّاماً مَّعْدُودَاتٍ وَغَرَّهُمْ فِي دِينِهِم مَّا كَانُواْ يَفْتَرُونَ (آل عمران /٢۴) ⚡️ ترجمه : اين (روى گردانى از حكم خدا) براى آن بود كه اهل كتاب گفتند: هرگز آتش دوزخ جز چند روزى به ما نمى رسد. و اين افتراها (و خيالبافى ها) آنان را در دينشان فريفته ساخت. ✍احساس امنيّت ومصونيّت در برابر كيفر، مايه ى گمراهى است. ❌یهودیان مى گفتند: ما نژاد برتر و محبوب خداييم و در قيامت جز آن چهل روزى كه اجداد ما گوساله پرست بودند، عذابى به ما نخواهد رسيد. و همين خيالها سبب غرور و انحراف آنها شد. 🍁امروز نیز عده ای معتقدند که در آخرت، عذابی درکار نیست و خدا همه انسانها را بخشیده و به بهشت می بَرَد. وبنابراین عبادات را ترک کرده و هر گناهی که دلشان می‌خواهد، می کنند. ✅در حالی که قرآن بسیار تأکید دارد بر این که مؤمن و کافر باهم مساوی نیستند و مجرم عذاب خواهد شد.
حاج میرزا اسماعیل دولابی رحمت الله: هر وقت رزقت کم شد خواستی زیادتر بشود، از همان اندکی که داری انفاق کن! وقت نداری، پول نداری، بدهکاری، اما از همان مختصری که هست به دیگران ببخش، با صدق دل و خدایی. یک دفعه می بینی در باز شد و روزی سرازیر شد. خدا بیش و کم را کاری ندارد، با انفاق شما رزقت را بیشتر می کند.
✨﷽✨ ✍سوال: ما چگونه می‌توانيم در زمان غيبت امام زمان به آن حضرت خدمت کنيم؟ پاسخ ما: خدمت به امام زمان عليه السّلام، خدمت به دين مقدّس اسلام است هر چه انسان به اسلام بيشتر خدمت کند به امام زمان عليه السّلام بيشتر خدمت کرده است، چون امام زمان عليه السّلام کار شخصی به آن صورت ندارند که مثلا بخواهند سوار اسب شوند شما کمکشان کنيد، در هيچ يک از اين گونه مسائل احتیاجی به کسی ندارند، بهترين خدمت و کمکی که می‌توان کرد همان کاری است که خود آن حضرت هم مشغول آن کار هستند وخدمت به هدف آن حضرت است که تربيت انسانها می‌باشد و اينکه شما افرادی را که با شما در ارتباط هستند به سوی انجام واجبات و ترک محرّمات وتزکيه نفس بکشانيد. اين بهترين خدمتی است که می‌توان به آن حضرت کرد. لذا وظيفه واجب هر مسلمانی اين است که مردم را با آن حضرت آشنا کند تا مطيع فرمايشات او و اجداد و آباء طاهرينشان عليهم السّلام باشند. 📚«کتاب شریف انوار صاحب‌الزمان» وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً: و هر كه انسانى را زنده كند (و از مرگ يا انحراف نجات دهد) گويا همه ى مردم را زنده كرده است
✳ به‌خاطر نمازهای اول وقتم، این‌جا هم فرمانده‌ام! 🔻 جاده‌های کردستان آن‌قدر ناامن بود که وقتی می‌خواستی از شهری به شهر دیگر بروی، مخصوصاً توی تاریکی، باید گاز ماشین را می‌گرفتی، پشت سرت را هم نگاه نمی‌کردی؛ اما که همراهت بود، موقع اذان، باید می‌ایستادی کنار جاده تا نمازش را بخواند. اصلاً راه نداشت. بعد از شهادتش، یکی از بچه‌ها خوابش را دیده بود؛ توی مکه داشته زیارت می‌کرده. یک عده هم همراهش بوده‌اند. گفته بود «تو این‌جا چی کار می‌کنی؟» جواب داده بوده «به‌خاطر ، این‌جا هم فرمانده‌ام.» 🌐 منبع: نوید شاهد ❤️ پ.ن: آقا ، فرمانده لشکر علی‌بن‌ابی‌طالب(س) قم در هجدهم مهرماه سال ۳۸ متولد شد و در بیست‌و‌هفتم آبان‌ماه سال ۶۳ به شهادت رسید.
💠 بهترین عبادت 🔹 فرمود: ﴿هُوَ الَّذی یتَوَفّاكُمْ بِاللَّیلِ وَ یعْلَمُ مَا جَرَحْتُمْ بِالنَّهَارِ﴾؛[1] هر شب كه انسان می ‌خوابد روح را به خدا می‌ سپارد، خدا این روح را می ‌گیرد. بعضی تقدیم می ‌كنند و بعضی روح متعفّن می ‌سپارند، به هر حال انسان را بردند. فرمود همان طور كه می ‌میرید شما را می‌ برند وقتی می ‌خوابید هم شما را می ‌برند! ﴿اللّهُ یتَوَفَّی اْلأَنْفُسَ حینَ مَوْتِهَا وَ الَّتی لَمْ تَمُتْ فی مَنامِها فَیمْسِكُ الَّتی قَضی عَلَیهَا الْمَوْتَ وَ یرْسِلُ اْلأُخْری﴾[2] اینها اصلاً برای ماها مطرح نیست، اینها در ادعیه هست. وقتی می ‌خوابید رو به قبله بخوابید این دعا را بخوانید بگویید خدایا من روحم را به تو تسلیم می ‌كنم. 🔹 آن وقت آثار زندگی در اینها هست، اگر در سیاست هست راه و را می ‌روند؛ یعنی در متن سیاست هست اما بازی نمی ‌كند و كسی را هم بازی نمی ‌دهد، جدای از جامعه نیست؛ اما به این صورت در می ‌آید. در مطالب علمی هم همین طور است به هر حال چیزهایی می ‌فهمد كه در كتاب ها نیست، بعدها در كتاب ها نوشته می ‌شود! به ما نگفتند شما حافظ كتاب ها باشید، گفتند باشید! این بزرگوار یعنی ابن طاوس (رضوان الله تعالی علیه) متخصص این كارهاست؛ البته بحث های فقهی و امثال آن او هم كم نیست، لكن تلاش و كوشش او در این راستاست كه در بحث های دعا مطالبی بنویسد. 🔹 در این مبحث كه آیا دعا افضل است یا قرائت قرآن، ایشان بعد از نقل این روایات كه افضل است، شواهدی ذكر می ‌كند. از این شواهد معلوم می ‌شود كه محور بحث او جایی است كه افراد به طور عادی قرآن را قرائت می‌ كنند، افراد عادی كه مثلاً در ماه مبارك رمضان یك قرآن یا دو قرآن ختم بدهند و دعا هم بكنند. اینهایی كه دعا می ‌خوانند با آنهایی كه قرآن می خوانند، اثبات اینكه این خواندن دعا افضل از قرائت قرآن است كار آسانی نیست؛ اما آنهایی كه دعا می ‌كنند، یك كسی مریض دارد دعا می ‌كند با چه حال دعا می‌ كند؟ كسی فرض كنید وامدار است دعا می ‌كند، كسی در حال خطر هست دعا می ‌كند او با چه وضع دعا می ‌كند؟ ابن طاوس این ‌گونه دعاها را می ‌گوید، می‌ گوید این‌گونه دعاها از خواندن قرآن است؛ برای اینكه قرآن را انسان می‌ خواند خیلی از موارد معنایش را متوجه نمی‌ شود با سرعت می ‌خواند كه سوره را تمام بكند یا این جزء را تمام بكند به مقصد برسد و ثواب ببرد؛ اما در حال دعا یك بیتابی دارد، یك گرایش دارد، یك كشش دارد، حاجت خود را با تمام وجود لمس كرده است؛ كسی كه مریض است یا مریض دارد بیمار او را می ‌خواهند به اتاق عمل ببرند او با تمام وجود، نیاز خود را یافت و با تمام وجود یافت كه غنی دیگری است و با تمام وجود با آن غنی دارد گفتگو می‌ كند و از او می ‌خواهد؛ این حال كه در قرائت قرآن نیست. 🔹 این حال را ما داشته باشیم كه در تمام لحظات ما هستیم، هیچ كسی اطمینان ندارد كه حیات او هست یا سلامت او هست یا حیثیت او هست یا احترام و آبروی او هست؛ همه این شئون در تمام حالات در معرض خطر است، این را انسان باید درك كند! كسی هست كه پاسخ مثبت به آدم بدهد و آن خداست كه همه اینها به دست اوست و در قرآن كریم هم دعا را عبادت معرفی كرد فرمود: ﴿الَّذینَ یسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتی سَیدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرینَ﴾[3] آن وقت همین عبادتی كه در این آیه آمده است به دعا تفسیر شده است ﴿الَّذینَ یسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتی﴾ فرمود كسانی كه از دعا كردن صرفنظر می ‌كنند مستكبرانه برخورد می ‌كنند. پس همان دعاست. [1]. سوره أنعام، آیه60. [2]. سوره زمر، آیه42. [3]. سوره غافر، آیه60. 📚 درس اخلاق
💎 درب اختصاصی بهشت برای مجاهدین 🔻پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) ❇️ بهشت را دربى است به نام درب جهادكنندگان و مجاهدین كه ايشان به سوى آن مى‌روند، در حالى كه سلاح بر دوش دارند و مردم همه در محشر ايستاده‌اند. فرشتگان به آنان خوشامد مى‌گويند. هر كس جهاد را ترك كند، خداوند جامۀ زبونى و فقر بر او مى‌پوشاند كه در زندگى زبون و بينوا خواهد بود و دين او از ميان مى‌رود. همانا كه خداوند متعال، امت من را با تاخت و تاز اسبهايش و پيكانهاى نيزه‌هايش عزت و شوكت بخشيده است. 📚 بحارالأنوار، ج ۹۷، ص ۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 من غلط کردم و حسین درست بود! توبه امام جماعت مسجد الاقصی برای بیداری وجدانها 🔺خدا را شکر جنگ غزه و جنایت صهیونیست‌ها و بی غیرتی حکام عرب ؛ چشم مسلمانان را باز کرد خدا را شکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ برابری کفش های سید علی خامنه ای با تمامی سران کشورهای عرب از نگاه یک کاربر عرب زبان!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تلنگر خاص استاد رحیم پور خطاب به همه ی ما/حتما کلیپ رو ببینید ⚠️ اینو بدونید! هرکس رو یاری ، امام زمان عج هم که تشریف بیارن، ،فقط بهانه‌اش عوض میشه..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدئوی جدید ✌️ 👈 این قسمت: اقتصاد کشور در تلاطم، وزیر اقتصاد به دنبال رفع !!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آقای ما اینجوریه؛ یه وقت فکر اشتباه نکنی در مورد امام زمان عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وعده الهی در راه است حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه ای حفظه‌الله
👌 موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد، همین قدر آرام و قدم به قدم ساخته می شود، ✅ همین که مدت ها در آرزوی یادگیری الحان قرآنی بوده ای 👈 و حالا با همین تلاوت های روزانه یک صفحه ای، یک سوم از کلام الله را با شناخت نغماتش شنیده ای و خوانده ای و تمرین کرده ای. 👈 حالا از هر نغمه قرآنی، ده ها و صدها آیه شنیده ای و در گنجینه ذهن داری، همین 10،15 دقیقه های هر روزه موفقیت را رقم میزنند و آرزوها را دست یافتنی میکنند.😊 🌸قَلِيلٌ تَدُومُ عَلَيْهِ أرْجى مِنْ كَثِيرٍ مَمْلُولٍ مِنْهُ: كار كمى كه (با نشاط) آن را ادامه دهى اميدبخش تر از كار زياد و خسته كننده است.🌸 (امیرالمؤمنین علیه السلام)
اثرات ذکر برای اموات ✍قطعا انجام اعمال خیر و گفتن اذکاری که هفته قبل اشاره کردیم، بر حالات اموات در عالم برزخ تاثیر دارد. برای درک بهتر چگونگی و میزان تاثیر این اذکار برای اموات به روایات و احادیث رجوع می کنیم. در همین راستا توجه شما را به احادیث زیر جلب می کنیم: پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم): دعاى زندگان به صورت کوه هاى نور بر قبرهاى مردگان داخل می گردد. (المحجة البیضاء، جلد 3، صفحه 341) امام رضا (علیه السلام): هر کس قبر مومنی را زیارت کند و در کنار آن هفت مرتبه إنّا انزلناه بخواند، خداوند او را با صاحب قبر می آمرزد. (بحار الانوار، جلد 82، صفحه 169) امام صادق (علیه السلام): مُرده به خاطر طلب رحمت و آمرزشی که برای او می شود؛ شادمان می گردد. همانگونه که زنده به وسیله هدیه ای که به او می دهند؛ خوشحال می گردد. (الحکم الزاهرة با ترجمه انصاری، صفحه 233) رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم): هر صدقه اى که براى میّت داده می شود، فرشته‌اى آن را به مانند طبقى از نور می گیرد و به کنار قبر می آورد و می گوید: اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ یا اَهْلَ الْقُبُور این هدیه را خانواده شما، براى شما فرستاده اند. آنگاه آن میّت این هدیه را تحویل می گیرد و وارد قبرش می کند که همین سبب فراخى قبرش (و آسایش و آسودگى او) می گردد. (الحکم الزاهرة با ترجمه انصاری، صفحه 233)